مهاجرت کاری

فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا

در این مطلب قصد داریم تا در مورد اطلاعات مهم ویزای 189 استرالیا، فهرست مشاغل مورد نیاز، جزئیات درخواست مهاجرت کاری، فاکتورهای امتیازدهی و سایر موارد صحبت کنیم.

به عنوان یک ایرانی، فرقی نمی کند که با چه هدفی قصد سفر و یا مهاجرت به کشور استرالیا دارید، چون در هر صورت باید از طریق سفارت استرالیا در تهران، برای یکی از انواع ویزای استرالیا اقدام کنید. خوشبختانه این کشور پیشرفته قاره اقیانوسیه دارای طرح مشابه مهاجرت کاری اسکیل ورکر کانادا در قالب ویزای 189 استرالیا است که در ادامه به بررسی و ارزیابی جوانب آن خواهیم پرداخت.

فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا

بنابر آخرین آمار دولت استرالیا در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز این کشور در سال جدید میلادی، فهرستی را در قالب فایل pdf برای شما حاضر کرده ایم که از اینجا میتوانید دانلود و مشاهده نمایید.

هر یک از مشاغل موجود در فهرست بالا، دارای سازمان های ارزیابی مخصوص به خود است، از این رو باید قبل از اقدام برای ویزای 189 استرالیا و ارسال مدارک EOI، نسبت به ارزیابی مدارک کاری خود از درگاه مناسب اقدام نمایید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری، یافتن شغل در استرالیا و اقامت دائم این کشور به صفحه ویزای 189 استرالیا مراجعه کرده و از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان ما در نیلگام برخوردار شوید.

ویزای 189 استرالیا چیست؟

در زمینه خدمات مهاجرت به استرالیا، ویزای ساب کلاس 189 یک نوع ویزای کار این کشور است که به نام ویزای مستقل مهارتی نیز شناخته می شود.

از این رو، اگر دارای تخصص و مهارت کاری لازم باشید و کسب و کار شما در فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا قرار داشته باشد، می توانید با رعایت برخی موارد، در این طرح مهاجرتی شرکت کرده و برای کار، زندگی و یا تحصیل همیشگی به کشور استرالیا مهاجرت کنید.

در واقع، ویزای 189 استرالیا، به شما این امکان را می دهد تا بدون اسپانسرشیپ و حمایت کارفرما و یا فرد ثالث در استرالیا، همراه با خانواده به این کشور مهاجرت کرده و با استفاده از مهارت و تخصص کاری، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

مزایای دریافت ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا یک ویزای اقامت دائم این کشور است که از طریق دعوتنامه روند آن پیگیری می شود. این نوع از ویزا برای نیروی کار ماهر خارجی بوده و نیازی به حمایت مالی و دعوتنامه کاری دولتی و یا کارفرمای استرالیایی ندارد. از این رو، در صورتی که موفق به اخذ این نوع از ویزای استرالیا شوید، از امتیازات و مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • اقامت دائم در استرالیا
  • کار، زندگی و تحصیل در استرالیا
  • اسپانسر شدن اقوام و اعضای خانواده برای استفاده از سایر ویزاهای استرالیا
  • امکان مهاجرت خانوادگی به استرالیا
  • بهره مندی از خدمات درمانی جامع و رایگان استرالیا Medicare
  • امکان اقدام و درخواست حق شهروندی استرالیا
  • امکان ورود و خروج به کشور استرالیا برای حداکثر 5 سال (از جنبه سفر)

این در حالی است که می توانید در صورت موافقت با درخواست ویزای 189 استرالیا، همسر و فرزندان وابسته خود را در زیرمجموعه خود قرار داده و به همراه خود به استرالیا بیاورید.

روند ویزای 189 استرالیا به چه صورت است؟

به عنوان یک شهروند ایرانی، شما می توانید از خارج از کشور استرالیا برای ویزای مستقل مهارتی 189 استرالیا درخواست دهید. پروسه درخواست این نوع از ویزای استرالیا دو مرحله ای است، یعنی باید اول به وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا مراجعه کرده و از طریق درگاه Skill-select یک فرم ابراز علاقه EOI را تکمیل و ارسال کنید.

در صورتی که از نگاه دولت و کنسولگری استرالیا دارای شرایط لازم برای مهاجرت کاری به این کشور باشید، دعوت نامه درخواست ویزا برای شما ارسال می شود.

این برنامه مهاجرتی حول محور مشاغل مورد نیاز بازار کار این کشور طراحی شده است. برای مثال، در سال 2020-2021، نیروی مورد نیاز این برنامه مهاجرتی شامل 7145 نیروی کار ساختمانی، 1000 مدیر مراکز مراقبت از کودکان و 1000 متخصص موسیقی و موارد دیگر بوده است.

به بیانی دیگر، توجه به فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا در هر سال میلادی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و متقاضیان دریافت این نوع از ویزا، تنها می توانند در صورت داشتن تخصص و کسب امتیاز لازم، برای ویزای کار و اقامت استرالیا اقدام کنند.

امتیازدهی برنامه مهاجرتی ساب کلاس 189 استرالیا به چه صورت است؟

به طور کلی، در این سیستم مهاجرتی، فرم درخواست EOI تکمیل شده توسط شما ارزیابی شده و براساس آن به پرونده شما امتیاز داده می شود. از این رو، فرم EOI باید دارای جزئیات کامل درباره شخصیت، مهارت، حرفه، کسب و کار و صلاحیت های شما باشد.

هر یک از فاکتورهای این طرح مهاجرت کاری و اقامت دائم استرالیا دارای امتیاز مختص به خود بوده و شما را در گود رقابت با سایر متقاضیان مهاجرت به استرالیا قرار می دهد.

به بیانی دیگر، موارد مهم و تاثیرگذار در این طرح شامل موارد زیر می شود:

  • متقاضیان باید زیر 45 سال سن داشته باشند
  • حرفه و کسب و کار شما باید در فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا در سال جدید میلادی باشد
  • دارای آزمایش مدیکال و گواهی عدم سوءپیشینه باشید
  • مهارت شغلی شما باید قابل ارزیابی و اثبات به دولت استرالیا باشد
  • باید بعد از ارسال فرم EOI و مدارک مورد نیاز این طرح، دعوتنامه درخواست دریافت کرده باشید
  • باید این موضوع را به اثبات برسانید که در سلامت کامل به سر برده و نیازمند پشتیبانی مالی دولت برای استفاده مداوم از خدمات درمانی نیستید
  • باید از حداقل امتیاز لازم برای شرکت در این برنامه یعنی 65 امتیاز برخوردار باشید، این امتیازها براساس فاکتورهای مختلفی از جمله مهارت زبان، سن، تجربه کاری و سطح تحصیلات بدست می آید

فاکتورهای امتیازدهی ویزای 189 استرالیا

بنابر اطلاعات وب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا، فاکتورهای زیر برای هر یک از متقاضیان شرکت در این برنامه مهاجرتی ارزیابی شده و در صورت رسیدن به حدنصاب حداقل 65 امتیاز و داشتن سایر شروط، دعوت نامه درخواست ویزا برای ایشان ارسال می شود:

فاکتور سن

  • حداقل 18 سال و کمتر از 25 سال: 25 امتیاز
  • حداقل 25 سال و کمتر از 33 سال: 30 امتیاز
  • حداقل 33 سال و کمتر از 40 سال: 25 امتیاز
  • حداقل 40 سال و کمتر از 45 سال: 15 امتیاز

فاکتور مهارت زبان

  • سطح متوسط زبان Competent که برابر با حداقل نمره 6 آیلتس، حداقل نمره 50 در آزمون PTE، حداقل نمره B در آزمون OET، حداقل نمره 169 در آزمون کمبریج C1 و حداقل نمره 12 شنیداری، 13 خوانش، 21 نوشتاری و 18 مکالمه آزمون تافل iBT می شود – به این سطح از زبان در این بخش هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد.
  • سطح ماهر زبان Proficient : باید این موضوع را به اثبات برسانید که در 3 سال گذشته و قبل از درخواست ویزای استرالیا، دارای یکی از مدارک زبان آیلتس با حداقل نمره 7، تافل iBT با حداقل نمره 24 در بخش شنیداری، 24 در بخش خوانش، 27 در بخش نوشتاری و 23 در بخش مکالمه، مدرک PTE با حداقل نمره 65، مدرک OET با حداقل نمره B و مدرک زبان کمبریج C1 با حداقل نمره 185 – به این سطح از زبان 10 امتیاز تعلق می گیرد.
  • سطح برتر زبان Superior: باید این موضوع را به اثبات برسانید که در 3 سال گذشته و قبل از درخواست ویزای استرالیا، دارای یکی از مدارک زبان آیلتس با حداقل نمره 8، تافل iBT با حداقل نمره 28 در بخش شنیداری، 29 در بخش خوانش، 30 در بخش نوشتاری و 26 در بخش مکالمه، مدرک PTE با حداقل نمره 79، مدرک OET با حداقل نمره A و مدرک زبان کمبریج C1 با حداقل نمره 200 – به این سطح از زبان 20 امتیاز تعلق می گیرد.

فاکتور تجربه و مهارت کاری خارج از استرالیا

  • کمتر از 3 سال: بدون امتیاز
  • حداقل 3 سال و کمتر از 5 سال: 5 امتیاز
  • حداقل 5 سال و کمتر از 8 سال: 10 امتیاز
  • حداقل 8 سال تجربه کاری: 15 امتیاز

فاکتور تجربه و مهارت کاری داخل استرالیا

  • کمتر از 1 سال: بدون امتیاز
  • حداقل 1 سال و کمتر از 3 سال: 5 امتیاز
  • حداقل 3 سال و کمتر از 5 سال: 10 امتیاز
  • حداقل 5 سال و کمتر از 8 سال: 15 امتیاز
  • حداقل 8 سال تجربه کاری: 20 امتیاز

باید به این موضوع توجه داشته باشید که دریافت امتیازات بخش مهارت و تجربه کاری تنها در صورتی است که کسب و کار شما در فهرست مشاغل موردنیاز ویزای 189 استرالیا وجود داشته باشد. در صورتی که رزومه و تجربه کاری شما در داخل استرالیا بوده است، باید حتماً مدارک شما به همراه یکی از انواع ویزای بریجینگ A، بریجینگ B و یا substantive استرالیا همراه باشد.

همچنین لازم به ذکر است که تجربه کاری و استخدام در مشاغل مربوطه باید برای حداقل 20 ساعت در طول هفته باشد.

فاکتور مهارت های تحصیلی

  • مدرک دکترا از موسسه آموزشی در استرالیا و یا دانشگاه قابل ارزیابی در خارج از این کشور: 20 امتیاز
  • حداقل مدرک کارشناسی از موسسه آموزشی در استرالیا و یا دانشگاه قابل ارزیابی در خارج از این کشور: 15 امتیاز
  • مدرک کارشناسی در زمینه تحقیقاتی و یا دکترا از یک موسسه آموزشی در استرالیا در زمینه های تحصیلی علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و یا ICT که شامل 2 سال تحصیل آکادمیک در زمینه مرتبط باشد: 10 امتیاز
  • یک گواهی و یا دیپلم مهارتی از یک موسسه آموزشی در استرالیا: 10 امتیاز
  • مهارت و صلاحیت مرتبط با زمینه شغلی موجود در فهرست مشاغل: 10 امتیاز

لازم به ذکر است که سازمان های ارزیابی مختلفی مسئول بررسی و رسیدگی به مهارت و تخصص کاری شما برای مهاجرت به استرالیا هستند. از این رو، شما باید با توجه به سازمان ارزیابی مختص به کسب و کار خود، برگه ارزش یابی مهارتی را پیش از درخواست ویزای 189 استرالیا دریافت کنید.

فاکتور شرایط تحصیلی در استرالیا

داشتن حداقل 1 گواهی، دیپلم و یا مهارت از یک موسسه آموزشی در استرالیا که 5 امتیاز را برای شما به همراه خواهد داشت.

فاکتور سال حرفه ای در استرالیا

در صورت داشتن این شاخصه 5 امتیاز دیگر به شما اختصاص داده می شود. از این رو، شما باید در زمان ارسال دعوتنامه درخواست از سوی دولت استرالیا، یک سال حرفه ای را به تحصیل و فعالیت در رشته های حسابداری، ICT محاسباتی و یا مهندسی استرالیا گذرانده باشید و دارای موارد زیر باشید:

فاکتور همسر

در صورتی که همسر شما نیز متقاضی این طرح مهاجرتی استرالیا باشد و از فاکتورهای اساسی سن، زبان و بخش مهارتی برخوردار باشد، تحت شرایط زیر به شما 10 امتیاز تعلق خواهد گرفت:

  • اینکه دارای شهروندی و یا اقامت دائم استرالیا نباشد
  • اینکه در زمان درخواست ویزای 189 استرالیا، سن وی کمتر از 45 سال باشد
  • دارای سطح زبان متوسط باشد
  • مهارت شغلی وی در فهرست مشابه مهارت شغلی شما قرار داشته باشد
  • دارای برگه ارزیابی از سازمان معتبر و مربوط به دسته شغلی خودش باشد و ارزیابی انجام شده برای ویزای ساب کلاس 485 نباشد

در صورتی که دارای گواهی تحصیل در مناطق حومه استرالیا باشید به شما 5 امتیاز دیگر تعلق می گیرد.

میزان اعتبار EOI ویزای استرالیا

به طور کلی مدرک EOI شما برای 2 سال اعتبار دارد و شما امکان دریافت دعوتنامه درخواست ویزا را در این بازه زمانی خواهید داشت. شما می توانید تا قبل از دریافت دعوتنامه اپلای ویزای استرالیا، اطلاعات پرونده خود را در وب سایت این کشور به روز رسانی کرده و از این طریق با افزایش امتیازهای خود، شانس بیشتری برای موفقیت در این برنامه داشته باشید.

اما در صورتی که دعوتنامه از سوی اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا برای شما ارسال شود، قادر به تغییر اطلاعات و کسب امتیاز نخواهید بود.

در صورتی که دعوتنامه برای شما ارسال گردد، برای 60 روز کاری مهلت دارید تا برای ویزای استرالیا درخواست دهید. بهتر است از خارج از استرالیا برای ویزای 189 این کشور اقدام کنید، اگر از داخل این کشور برای این نوع از ویزا درخواست دهید، یک ویزای bridging برای زمان ارزیابی و بررسی پرونده شما صادر می شود.

به طور معمول زمان ارزیابی ویزای 189 استرالیا بین 12 تا 18 ماه کاری زمان می برد و هزینه آن 4045 دلار استرالیا است.

تفاوت اصلی ویزای ساب کلاس 189 با 190 استرالیا

به طور کلی، ویزای 189 یک ویزای مستقل استرالیا محسوب می شود، این در حالی است که ویزای ساب کلاس 190 یک ویزای نیازمند حمایت و اسپانسرشیپ دولتی است. زمانی که ویزای 189 برای فرد صادر می شود، فرد می تواند در هر جایی از استرالیا به کار و زندگی بپردازدو اما دارندگان ویزای کلاس190 استرالیا باید در استان و ایالتی که دولت برای آنها تعیین کرده برای حداقل 2 سال زندگی کنند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *