مهاجرت

خدمات مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشورهای خارجی دارای ضوابط و مقرراتی است که در صورت عدم آگاهی از آن‌ها دچار مشکلاتی خواهید شد. یکی از کشورهایی که در سالیان اخیر ایرانیان زیادی با اهداف مختلف به آن سفر کرده‌اند کشور استرالیا است. خدمات مهاجرت به استرالیا و هر کشور دیگری شامل مواردی نظیر ارائه درخواست ویزا، گذراندن مراحل اخذ ویزا، دریافت ویزا و ساکن شدن در کشور مقصد می‌شود. اداره مهاجرت استرالیا به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به درخواست‌های مهاجرتی در کشور استرالیا شناخته می‌شود. این اداره امور مربوط به مهاجرت خارجی‌ها به کشور استرالیا را سازماندهی کرده و انواع خدمات مهاجرت به استرالیا را ارائه می‌دهد.

انواع ویزای استرالیا

مهم‌ترین بخش خدمات مهاجرت به استرالیا که توسط اداره مهاجرت این کشور ارائه می‌شود خدمات مربوط به ویزای استرالیا است. در این بخش از خدمات مهاجرتی انواع ویزای استرالیا شامل ویزای توریستی استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای کار استرالیا و انواع دیگری از ویزاهای این کشور ارائه شده است. در قسمت visa-finder سایت اداره مهاجرت استرالیا این امکان فراهم شده تا از طریق انتخاب ویزای مورد نظر و مشخص کردن هدفتان از سفر و کشور مبدا از شرایط اخذ ویزای مورد نظرتان مطلع شوید. در این بخش از خدمات مهاجرت به استرالیا اطلاعات دقیقی در مورد حداکثر مدت اقامت در استرالیا، مدت زمان اخذ ویزای استرالیا و هزینه اخذ ویزای استرالیا ارائه می‌شود.

زیردسته‌های انواع ویزای استرالیا

هر یک از انواع ویزای استرالیا دارای چندین زیردسته یا subclass مختلف است که بسته به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در سایت اداره مهاجرت استرالیا لیست انواع ویزای استرالیا همراه با زیردسته‌های آنها ارائه شده است. با انتخاب هر یک از انواع زیردسته ویزای استرالیا این امکان را خواهید داشت تا از شرایط و الزامات اخذ آن اطلاعات دقیق و کامل را به دست آورید. ارائه اطلاعات در رابطه با زمان لازم برای طی شدن فرآیند اخذ ویزا از دیگر خدماتی است که برای هر یک از زیرکلاس‌های ویزای استرالیا ارائه شده است. ضمن این که در این بخش با استفاده از گزینه Check your eligibility می‌توانید صلاحیت خود را برای اخذ ویزای مورد نظرتان بررسی کنید.

ویزای توریستی استرالیا

اگر قصد داشته باشید برای گردش و تفریح، دیدار با اقوام و آشنایان یا یک قرار کاری به استرالیا سفر کنید باید ویزای توریستی این کشور را بگیرید. ویزای توریستی استرالیا زیردسته‌های مختلفی از جمله ETA، eVisitor و زیرکلاس ۶۰۰ را شامل می‌شود. در حال حاضر تنها نوع ویزای توریستی که شهروندان ایرانی می‌توانند برای اخذ آن اقدام نمایند ویزای توریستی زیرکلاس ۶۰۰ است. برای اخذ ویزای توریستی استرالیا مدارکی مانند پاسپورت، ترجمه شناسنامه، بلیط هواپیما، ترجمه سند ملکی و… مورد نیاز خواهد بود.

بعد از آماده کردن مدارک باید یک ImmiAccount در سایت اداره مهاجرت ایجاد نموده و سپس درخواست آنلاین خود را برای اخذ ویزای توریستی استرالیا ارسال نمایید. البته امکان ارائه درخواست ویزای توریستی استرالیا به صورت حضوری نیز وجود دارد اما روش آنلاین راحت‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود.

در صورتی که درخواست خود را برای ویزای توریستی استرالیا از خارج استرالیا ارسال کرده باشید هزینه آن ۱۴۵ دلار استرالیا خواهد بود.

بعد از ارسال درخواست باید منتظر بمانید تا اداره مهاجرت روند بررسی مدارک شما را طی کند. به طور معمول روند رسیدگی به درخواست ویزای توریستی بین ۱۸ الی ۲۴ روز طول می‌کشد. در صورت نیاز به انجام معاینات پزشکی و انگشت‌نگاری این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد. در نهایت نتیجه بررسی در یک نامه به متقاضی اطلاع داده شده و در صورت رد شدن درخواست در مورد علت آن توضیح داده خواهد شد.

کار در استرالیا

یکی از مهم‌ترین خدمات مهاجرت به استرالیا که به وسیله اداره مهاجرت این کشور ارائه شده مربوط به کار در استرالیا است. برای این که بتوانید به عنوان نیروی کار راهی کشور استرالیا شوید لازم است که ویزای کار این کشور را داشته باشید. اما شرایط لازم برای دریافت ویزای کار استرالیا شامل چه مواردی می‌شود؟ اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید قبل از انجام هر کاری باید این موضوع را بررسی کنید که آیا تخصص فعلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا قرار دارد یا خیر.

اگر تخصص و مهارت شما در این لیست آمده باشد می‌توانید اقدامات بعدی را برای اخذ ویزای کار استرالیا انجام دهید. اقدام بعدی در این رابطه، بررسی شرایط خود در سیستم امتیازبندی اداره مهاجرت استرالیا خواهد بود. در ادامه همین مطلب، خدمات مربوط به سیستم امتیازبندی استرالیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ویزای کاری استرالیا نیز همچون ویزای توریستی دارای انواع مختلفی است که در ادامه متداول‌ترین انواع آن را بررسی خواهیم کرد. دو نوع از مهم‌ترین این ویزاها شامل ویزای مهارتی استرالیا و ویزای حمایتی استرالیا می‌شود. تفاوت اصلی که بین این دو نوع ویزا وجود دارد مربوط به حمایت یک کارفرما از شخص متقاضی می‌شود. برای گرفتن ویزای مهارت نیازی به حمایت کارفرما ندارید و تنها کافی است که در سیستم SkillSelect یک پروفایل ایجاد کرده و با بارگذاری مدارک و سوابق خود منتظر باشید تا یک دعوت‌نامه برای شما ارسال شود.

اما در صورتی که بخواهید ویزای حمایتی استرالیا را بگیرید باید حتما نامه‌ای را مبنی بر حمایت یک کارفرمای استرالیایی داشته باشید.

در صورتی که موفق به گرفتن دعوت‌نامه برای هر یک از این دو نوع ویزا شوید شش ماه فرصت خواهید داشت تا درخواست خود را برای گرفتن ویزای کار استرالیا ارسال کنید.

سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا

یکی از بهترین خدمات ارائه شده توسط اداره مهاجرت به استرالیا سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا است. بر اساس این سیستم هر شخصی که بخواهد برای کار به کشور استرالیا مهاجرت کند باید حداقل امتیازات تعیین شده توسط اداره مهاجرت را کسب نماید. این امتیاز بر اساس فاکتورهایی مانند سن، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مهارت در زبان انگلیسی تعیین می‌شود. در سایت این ارگان این امکان فراهم شده تا با درج اطلاعات شخصی به صورت آنلاین امتیازات خود را محاسبه کنید. برای واجد شرایط بودن در این سیستم امتیازبندی باید دست‌کم ۶۵ امتیاز را کسب کنید.

مهاجرت همراه خانواده

از دیگر خدمات مهاجرت به استرالیا باید به مهاجرت همراه خانواده اشاره کرد. اداره مهاجرت استرالیا برای افرادی که قصد آوردن خانواده خود به این کشور را دارند طرح‌های مختلفی را در نظر گرفته و ساز و کار مربوط به هر کدام را مشخص کرده است. برای بردن خانواده به استرالیا باید اقدام به گرفتن ویزاهایی بکنید که در دسته ویزای خانوادگی استرالیا هستند. از جمله متداول‌ترین ویزاهای خانوادگی استرالیا می‌توان به ویزای همسر، ویزای والدین و ویزای فرزند اشاره داشت. هر کدام از این سه نوع ویزا نیز به زیردسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

تنها افرادی می‌توانند برای همسر، فرزند و والدین خود اقدام به اخذ ویزا کنند که شهروند کشور استرالیا بوده و یا در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

از سوی دیگر هر یک از زیردسته‌های مختلف ویزای خانوادگی استرالیا دارای شرایط و الزامات خاص خود است. به عنوان مثال برای ارائه درخواست ویزای همسر در زیرکلاس ۱۰۰ و ۳۰۹ حتما باید متقاضی ویزا در خارج از استرالیا بوده و بتواند وجود رابطه را اثبات نماید. همچنین ویزای والدین در زیر کلاس ۸۷۰ امکان اقامت به مدت ۳ یا ۵ سال را به والدین افرادی که شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشند می‌دهد. برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در این رابطه می‌توانید به مقاله مهاجرت خانوادگی به استرالیا مراجعه کنید.

تغییر ویزای استرالیا

یکی دیگر از خدمات مهاجرت به استرالیا که توسط اداره مهاجرت این کشور ارائه می‌شود امکان تغییر ویزا است. ممکن است در زمان حضور در استرالیا به هر دلیلی بخواهید که مدت زمان بیشتری را در این کشور حضور داشته باشید. برای این که قادر به انجام چنین کاری باشید باید حتما اقدام به گرفتن یک ویزای جدید کنید.

زمانی که در کشور استرالیا هستید اگر بخواهید برای یک ویزای جدید درخواست بدهید باید این کار را قبل از به پایان رسیدن اعتبار ویزای فعلی انجام دهید.

در صورتی که پیش از پایان یافتن اعتبار ویزای فعلی برای ویزای جدید درخواست بدهید اداره مهاجرت استرالیا به طور معمول یک ویزای Bridging A یا ویزای جایگزین Bridging را به شما خواهد داد. ویزای Bridging یک نوع ویزای موقت است که ممکن است در شرایط خاص به افراد داده شود.

این ویزا به شخص متقاضی اجازه خواهد داد تا زمان مشخص شدن ویزای جدید به طور قانونی در کشور استرالیا حضور داشته باشد. نوع ویزای Bridging بر اساس شرایط افراد دارای تفاوت خواهد بود. دقت داشته باشید که در مدت حضور در استرالیا با ویزای Bridging باید تمامی شرایط ذکر شده در ویزای اولیه خود را رعایت کنید. توصیه می‌کنیم که پیش از اتمام اعتبار ویزا نسبت به ترک کشور استرالیا اقدام نمایید زیرا به طور معمول ویزای موقت به شهروندان ایرانی تعلق نمی‌گیرد. ضمن این که در صورت گرفتن این ویزای موقت نیز بعد از خروج از کشور استرالیا احتمال این که مجددا بتوانید ویزای کشور استرالیا را بگیرید بسیار پایین خواهد آمد.

هزینه ویزای استرالیا

یکی از موارد مهم در مورد اخذ ویزا میزان هزینه‌های آن است. هزینه انواع ویزای استرالیا با یکدیگر تفاوت داشته و حتی نوع زیرکلاس ویزا نیز در تعیین هزینه درخواست ویزا نقش دارد. همچنین در برخی موارد ارسال درخواست ویزا از داخل یا خارج استرالیا باعث تغییر هزینه درخواست خواهد شد. نکته دیگری که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید تغییر هزینه اخذ ویزا در طول زمان است. نکته مهم این است که هزینه اخذ ویزا به زمان رسیدن درخواست ویزای شما به اداره مهاجرت استرالیا بستگی خواهد داشت.

در صورتی که در فاصله زمانی بین ارسال درخواست ویزا از سوی شما و زمان دریافت درخواست توسط اداره مهاجرت استرالیا افزایشی در هزینه اخذ ویزا رخ دهد مجبور هستید که هزینه بیشتری را بپردازید. در برخی موارد، درخواست ویزای استرالیا شامل هیچ هزینه‌ای نخواهد بود.

اقامت دائم در استرالیا

امکان اقامت دائم در استرالیا از دیگر موارد قابل اشاره به عنوان خدمات اداره مهاجرت استرالیا است. برای اقامت دائم در استرالیا باید اقدام به اخذ ویزای دائمی این کشور را بکنید که به شما اجازه خواهد داد تا به مدت نامحدود در این کشور اقامت داشته باشید. متداول‌ترین انواع ویزاهای دائمی استرالیا شامل برخی ویزاهای کاری و خانوادگی استرالیا می‌شود. هر یک از ویزاهای دائمی کشور استرالیا دارای شرایط و الزامات خاص خود هستند که برای گرفتن آن‌ها باید واجد شرایط تعیین شده باشید.

در ادامه شرایط سه نوع از رایج‌ترین ویزاها برای اقامت دائم استرالیا بررسی خواهد شد. مشاوره رایگان اخذ ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷ ویزای دائمی family-stream: این نوع ویزای اقامت دائم مشمول همسر، فرزند، والدین و بستگان افرادی می‌شود که شهروند کشور استرالیا بوده یا اقامت دائم این کشور را دارند. ویزای دائمی Work-stream: این نوع ویزا ویژه افرادی است که مهارت و تخصص آن‌ها برای کشور استرالیا ارزشمند است. همچنین افرادی که بتوانند حمایت یک کارفرمای استرالیایی را به دست آورند نیز مشمول این نوع ویزا خواهند شد. ویزای دائمی بیزنس یا سرمایه‌گذاری: در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار در استرالیا را داشته باشید نیز می‌توانید تحت شرایطی ویزای دائم این کشور را بگیرید.

گرفتن حق شهروندی استرالیا

از دیگر خدمات اداره مهاجرت استرالیا باید به گرفتن حق شهروندی این کشور اشاره داشته باشیم. برای تبدیل شدن به شهروند استرالیا چندین راه مختلف وجود دارد. به عنوان مثال افرادی که اقامت دائم کشور استرالیا را داشته یا شهروند نیوزلند هستند می‌توانند برای گرفتن شهروندی استرالیا اقدام نمایند. البته روش‌های دیگری نیز برای گرفتن حق شهروندی استرالیا وجود دارد که هر کدام دارای شرایط و الزامات مخصوص به خود هستند.

قوانین ورود و خروج استرالیا

ورود و خروج به استرالیا مانند هر کشور دیگری دارای قوانین و مقرراتی است. اداره مهاجرت استرالیا قوانین و مقررات دقیق و سخت‌گیرانه‌ای را در این ارتباط ارائه کرده که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد ممنوعه برای ورود به استرالیا اشاره داشته باشیم. به طور کلی می‌توان گفت که اداره مهاجرت استرالیا خدمات کاملی را در ارتباط با مهاجرت به این کشور ارائه داده و شرایط و الزامات انواع ویزا به طور شفاف در آن توضیح داده شده است.

اما در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشته و برخی موارد برای شما گنگ و مبهم است می‌توانید از خدمات مهاجرتی موسسات داخلی معتبر نیز استفاده کنید. مجموعه نیلگام در زمینه مهاجرت به استرالیا  فعالیت داشته و متقاضیان مهاجرت یا سفر به استرالیا را در تمامی مراحل اخذ ویزای استرالیا همراهی می‌کند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *