تور, مهاجرت, ویزا

معرفی سفارت یونان و شرایط دریافت وقت سفارت

عضویت کشور یونان در پیمان شینگن از یک‌ سو و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این کشور از سوی دیگر باعث شده تا ویزای یونان در بین ویزاهای پردرخواست قرار بگیرد. از طرف دیگر برنامه ویزای طلایی یونان نیز از چند سال پیش توسط دولت این کشور ارائه شده که با استقبال خوبی مواجه شده است. متقاضیان ویزای یونان در سالیان گذشته مجبور بودند که برای درخواست ویزای این کشور، وقت را از سفارت یونان بگیرند. اما در حال حاضر، نحوه درخواست ویزا دچار تغییر شده و از طریق نماینده قانونی سفارت یونان در کشورمان انجام می‌شود.

نحوه اخذ ویزای یونان

با توجه به این که یونان جزو کشورهای شینگن به حساب می‌آید قوانین ویزای این کشور منطبق بر قوانین و مقررات حوزه شینگن است. بنابراین برای ورود به خاک یونان باید برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنید. ویزای شینگن یونان دارای انواع مختلف توریستی، تجاری، تحصیلی، کاری و… است که برای اخذ هر یک از آن‌ها باید واجد شرایط خاصی باشید. اما گذشته از نوع ویزا سوال اصلی متقاضیان در رابطه با نحوه ارائه درخواست ویزای یونان است.

گرفتن وقت سفارت یونان

با توجه به برون‌سپاری امور اداری مربوط به درخواست ویزا توسط سفارت یونان، در حال حاضر متقاضیان نیازی به گرفتن وقت سفارت ندارند. ارائه درخواست ویزای یونان در شرایط فعلی از طریق کارگزاری رسمی این سفارت تحت عنوان وی اف اس گلوبال VFS Global انجام می‌شود. بنابراین جهت ارائه درخواست ویزا در ابتدا لازم است تا وقت ملاقات را از طریق کارگزاری مذکور رزرو کنید. جهت گرفتن وقت ملاقات باید یک ایمیل به آدرس appointmentgreece@vfshelpline.com ارسال کنید که موارد زیر در آن درج شده باشد:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره گذرنامه
  • تاریخ انقضای گذرنامه
  • ملیت
  • جنسیت
  • تاریخ تولد
  • شماره تماس
  • تاریخ سفر
  • تاریخ مورد نظر برای حضور در کارگزاری
  • نوع ویزا

در صورتی که ویزای درخواستی شما ار نوع کوتاه‌مدت یا توریستی باشد باید نوع ویزای خود را ویزای نوع C (گردشگری، به مدت ۹۰ روز در بازه زمانی ۶ ماهه) قید کنید. اما در صورتی که ویزای شما از نوع بلندمدت مانند ویزای تحصیلی یونان باشد باید نوع ویزای خود را ویزای نوع D (با هدف مشخص مربوط به یونان) قید نمایید.

برای گرفتن وقت ملاقات ویزای طلایی یونان باید ایمیل خود را با همان اطلاعات مذکور به آدرس greecegoldenvisas@vfshelpline.com ارسال کنید.

مراجعه حضوری

در طول فرآیند اخذ ویزا، هیچ‌گونه مراجعه حضوری به سفارت یونان نخواهید داشت. بعد از گرفتن وقت ملاقات باید در زمان تعیین‌شده در محل کارگزاری وی اف اس گلوبال حاضر شوید. در هنگام مراجعه حضوری باید فرم درخواست ویزا را همراه با کلیه مدارک مورد نیاز به کارگزاری ارائه کنید. دقت داشته باشید که در صورت وجود نقص در مدارک، درخواست شما مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در همین مراجعه حضوری اقدامات مربوط به بیومتریک شامل انگشت‌نگاری نیز انجام خواهد شد.

انتظار برای بررسی درخواست

کارگزاری وی اف اس گلوبال هیچ نقشی در تصمیم‌گیری رد یا قبول درخواست ویزا نداشته و تنها انجام امور اداری ویزا را بر عهده دارد. بعد از تحویل مدارک به کارگزاری، پرونده شما به سفارت یونان ارسال خواهد شد تا توسط افسر سفارت مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از پایان بررسی، تصمیم نهایی در مورد تأیید یا رد درخواست متقاضی، اخذ خواهد شد. در نهایت پاسپورت شما از سفارت به کارگزاری برگردانده خواهد شد. این موضوع توسط vfs به شما اطلاع داده شده و تاریخ مراجعه حضوری به کارگزاری برای دریافت پاسپورت اعلام می‌شود.

آدرس سفارت یونان در تهران

سفارت یونان در تهران، خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار و پلاک ۴۳ واقع شده است. سفارت یونان در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه فعال است. این سفارت علاوه بر روزهای جمعه و شنبه در تعطیلات عمومی مهم ایران و یونان نیز تعطیل است. در زیر می‌توانید راه‌های ارتباطی با سفارت یونان را مشاهده کنید. شماره تماس سفارت: ۲۲۰۵۰۵۳۳ ، ۲۲۰۵۶۷۸۴ ایمیل سفارت: gremb.teh@mfa.gr شماره فکس: ۲۲۰۵۷۴۳۱

سوالات متداول اخذ ویزا از طریق سفارت یونان

در ادامه برخی از رایج‌ترین سوالات در ارتباط با اخذ ویزای یونان پاسخ داده شده است.

آیا امکان مراجعه مستقیم به سفارت یونان جهت ارائه درخواست ویزا وجود دارد؟

خیر. برای گرفتن انواع ویزای یونان باید درخواست خود را از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال ارائه کنید.

چه زمانی باید برای گرفتن وقت ملاقات اقدام کنیم؟

حداکثر از سه ماه قبل تاریخ سفر می‌توانید برای گرفتن وقت ملاقات اقدام نمایید.

در صورتی که به جز یونان قصد سفر به کشورهای دیگر حوزه شینگن را داشته باشم باید از طریق سفارت یونان اقدام کنم؟

در چنین شرایطی سفارت کشوری که بیشترین تعداد روز اقامت در آن کشور را خواهید داشت مسئول صدور ویزای شینگن خواهد بود. در صورت برابر بودن تعداد روزهای اقامت، سفارت کشوری که در ابتدا قصد ورود به آن را دارید مسئول صدور ویزا است.

آیا باید برای مصاحبه به سفارت یونان مراجعه کنیم؟

خیر. تمامی اقدامات مربوط به ارائه درخواست ویزا و تحویل مدارک در کارگزاری وی اف اس گلوبال انجام می‌شود.

مدت زمان رسیدگی به پرونده ویزا چقدر است؟

این موضوع بستگی به نوع ویزای مد نظر متقاضی داشته و ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

آیا هزینه ویزا را باید در محل سفارت پرداخت کنیم؟

خیر. هزینه ویزا باید به کارگزاری VFS و به یورو پرداخت شود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *