مهاجرت

نقشه کانادا | ونکوور، تورنتو و مونترال در نقشه کانادا

وسعت کانادا آنقدر زیاد است که فرقی نمی کند به عنوان یک گردشگر موقتی و یا مهاجر دائمی قدم به این کشور آمریکای شمالی بگذارید، چون در هر صورت نیاز به شناخت کاملی از نقشه کانادا به فارسی ، فاصله ونکوور تا تورنتو ، فاصله تورنتو تا ونکوور و جزئیات و موقعیت ونکوور،تورنتو و مونترال در نقشه کانادا پیدا خواهید کرد.

البته همان طور که در مطلب مقایسه شهرهای توریستی کانادا به این موضوع اشاره کردیم، تعداد شهرها، استان ها و قلمروهای این کشور مهاجرپذیر و پیشرفته بسیار زیاد بوده و تنها محدود به ونکوور، تورنتو و یا مونترال نمی شود، ولی با توجه به محبوبیت بالای این شهرها و نبود امکان پرداختن به جزئیات مکانی و جغرافیایی تمامی استان ها و شهرهای پرجمعیت کانادا در یک مطلب، تصمیم داریم تا در ادامه بر روی مقوله نقشه کانادا به فارسی و اطلاعات کاربردی دیگری مثل فاصله ونکوور تا تورنتو و فاصله تورنتو تا ونکوور تمرکز کنیم.

نقشه کانادا

اگر اخیراً موفق به دریافت ویزای مولتی کانادا شده و یا می‌خواهید در آینده ای نزدیک مهاجرت به کانادا را تجربه کنید، درک کامل وضعیت جغرافیایی و نقشه کانادا به فارسی و یا انگلیسی و اطلاع از اختلاف ساعت ایران و کانادا یکی از مسائل حیاتی سفر موقتی و یا دائم شما به این کشور بوده و برای رسیدن به این مهم، روشی بهتر از جستجوی اینترنتی و مطالعه جزئیات نقشه‌ها، مناطق و شهرها و محدوده‌های مورد علاقه شما در کانادا نیست.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت worldatlas، کانادا دومین کشور بزرگ و پهناور دنیا بعد از روسیه است و در رده‌های بعدی این آمار دو کشور چین و آمریکا قرار گرفته‌اند. اگر در جستجوهای اینترنتی خود به نقشه کانادا نگاه کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که این کشور از 10 استان و 3 قلمرو مجزا تشکیل شده است.

ولی از جنبه‌ای دیگر، این کشور آمریکای شمالی شامل 5 منطقه جغرافیایی زیر می‌شود که در نقشه کانادا مشخص نیست:

  • استان‌های اقیانوس اطلس Atlantic
  • بخش مرکزی کانادا Central
  • استان‌های دشتی Prairies
  • ساحل غربی (منطقه اقیانوس آرام)
  • قلمروهای شمالی

این کشور زیبا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام گسترده شده و از مرز شمالی قاره آمریکا در جنوب تا اقیانوس منجمد شمالی در شمال دور وسعت دارد. پایتخت این کشور شهر اتاوا است که بر روی رودخانه اتاوا در بخش مرکزی کشور کانادا و استان انتاریو واقع شده است.

یکی از موضوعاتی که می‌توانید با نگاه به نقشه کانادا به فارسی و یا انگلیسی متوجه شوید این است که مرزهای این کشور از شمال به اقیانوس قطب شمال، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با ایالات متحده آمریکا و از غرب با شمال اقیانوس آرام محدود می‌شود.

همچنین، آلاسکا به عنوان یکی از ایالات آمریکا در بخش شمال غربی کانادا واقع شده و کانادا یکی از بزرگترین کشورهای دنیا است که تنها با یک کشور دیگر دارای مرز مشترک بوده و از سایر جهات به اقیانوس ختم می‌شود.

کانادا همانند آمریکا بر پایه ایالت فدرالی است و هر یک از استانها و قلمروها دارای پایتخت مخصوص به خود هستند. به طور کلی، استان‌های آتلانتیک کانادا شامل نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرینس ادوارد می‌شوند.

این در حالی است که بخش مرکزی نقشه کانادا را استان‌های معروف کبک و انتاریو تشکیل می‌دهد. سپس نوبت به استان‌های Prairies یا دشتی این کشور می‌رسد که شامل منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا می‌گردد.

بخش ساحل غربی نقشه کانادا تنها در بردارنده استان بزرگ بریتیش کلمبیا است و قلمروهای یوکان، نورث وست و نوناووت، قلمروهای شمالی کشور کانادا را تشکیل می‌دهند.

مجموع مساحت کشور کانادا برابر با 9.984.671 کیلومتر مربع است که آن را به دومین کشور بزرگ دنیا تبدیل کرده و از این مقدار مساحت، 91.08 درصد آن را خشکی و 8.92 درصد آن را آب تشکیل داده است.

شاید با نگاه گذرا به نقشه کانادا متوجه این موضوع نشوید که کوههای راکی و دریاچه‌های نیلگون اطراف آن در بخش غربی کشور واقع شده‌اند و باقی کشور در اغلب بخش‌ها توسط دشت‌ها و درختان پوشیده شده است.

همچنین در بخش جنوب شرقی کشور زمین‌ها و مناطق پست واقع شده است. به طور کلی نقشه کانادا این طور نشان می‌دهد که این کشور از انواع زمین‌ها از جمله کوهستانی، دشت‌ها، بیابان ها و آبدره‌ها تشکیل شده است.

مرتفع‌ترین بخش نقشه کانادا Mount Logan با ارتفاع 5959 متر و پایین‌ترین نقطه از کشور اقیانوس اطلس است که هم سطح دریا است.

هر یک از 5 منطقه جغرافیایی کشور کانادا دارای پایتخت مجزایی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • استان‌های آتلانتیک: سنت جان پایتخت استان نیوفاندلند و لابرادور، شارلوت تاون پایتخت جزیره پرینس ادوارد، هلیفکس پایتخت نوا اسکوشیا و فردریکتون پایتخت نیوبرانزویک محسوب می‌شوند.
  • بخش مرکزی کانادا: کبک سیتی پایتخت کبک و تورنتو پایتخت انتاریو به شمار می‌روند.
  • استان‌های دشتستانی: وینیپگ پایتخت منیتوبا، رجینا پایتخت ساسکاچوان و ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است.
  •  ساحل غربی: ویکتوریا که پایتخت استان بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود.
  • شمال: Nunavut پایتخت قلمرو نوناووت، Yellowknife پایتخت قلمرو نورث وست و Whitehorse پایتخت قلمرو یوکان است.

در کنار معرفی مناطق جغرافیایی و استانهای قابل مشاهده در نقشه کانادا ، بد نیست بدانید که شهرهای اصلی این کشور شامل اتاوا، تورنتو، مونترال، ویکتوریا و کبک سیتی می‌شوند. این در حالی است که طبق جزئیات ارائه شده در نقشه کانادا ، برخی از دریاچه‌های اصلی کانادا نیز شامل Great Bear، Great Slave، Lake Athabasca،Lake Reindeer، Southern Indian و Nipigon می‌شود.

لازم به ذکر است که مناطق زمانی کانادا به دلیل وسعت زیاد به 6 بخش زیر تقسیم‌بندی می‌گردد:

  • زمان استاندارد NST-Newfoundland (UTC -3:30)
  • زمان استاندارد AST-Atlantic (UTC -4)
  • زمان استاندارد EST-Eastern (UTC -5)
  • زمان استاندارد CST-Central (UTC -6)
  • زمان استاندارد MST-Mountain (UTC -7)
  • زمان استاندارد PST-Pacific (UTC -8)

بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، زمان‌های تابستانی DST در دومین یکشنبه ماه مارچ شروع می‌شود و در اولین یکشنبه ماه نوامبر هر سال به حالت زمان استاندارد بر می‌گردد.

نقشه کانادا به فارسی

پیش از این که بخواهیم به جزئیات دیگری از جمله فاصله ونکوور تا تورنتو و یا موقعیت ونکوور، تورنتو و مونترال در نقشه کانادا بپردازیم، لازم است تا نظر شما را به مختصات نقشه کانادا به فارسی جلب کنیم؛ موردی که موجب شفاف‌سازی ذهنیت شما نسبت به شرایط جغرافیایی این کشور پهناور آمریکای شمالی شده و هر یک از انواع آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موقعیت ونکوور، تورنتو و مونترال در نقشه کانادا

در توضیح موقعیت ونکوور در نقشه کانادا به فارسی باید بگوییم که ونکوور یک شهر بندری در غرب کانادا است که در بخش Lower Mainland استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این شهر دارای موقعیت ساحلی در شرق اقیانوس آرام است. ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا است و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب غربی کشور کانادا محسوب می‌شود.

موارد دیگری که در موقعیت ونکوور در نقشه کانادا به فارسی و یا انگلیسی مشخص نشده این است که در شهر ونکوور، شهر برنابی در شرق و تنگه Georgia در غرب واقع شده است. همچنین جزیره ونکوور در سراسر تنگه جورجیا از شهر ونکوور در برابر اقیانوس آرام محافظت می‌کند.

به غیر از موقعیت ونکوور در نقشه کانادا که می‌توانید به راحتی آن را مشاهده کنید، مختصات جغرافیایی این شهر شامل 49.2827° N و  123.1207° W می‌شود. همچنین مناطق زمانی ونکوور در حالت استاندارد UTC−08:00 (PST) و در حالت تابستانی Summer UTC−07:00 (PDT است.

ونکوور دارای جمعیت تقریبی 631.486 هزار نفری و مساحتی معادل 114.97 کیلومتر مربع است. لازم به ذکر است که پارک استنلی یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در شمال آمریکا است که در این شهر واقع شده است.

سایر جزئیات موقعیت ونکوور در نقشه کانادا را می‌توانید در نقشه زیر مشاهده کنید که شامل شهرهای نزدیک به آن مثل برنابی و ریچموند می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که در کجای ونکوور زندگی کنید، بهتر است در مورد محله‌های آن اطلاعات کسب کرده و در صورت تمایل، به تناسب سلیقه و نیازهای خود، به سراغ محله‌های ایرانی‌نشین این شهر بزرگ بروید.

اکنون نوبت به بررسی موقعیت تورنتو در نقشه کانادا و پایتخت استان انتاریو می‌رسد. این شهر در بخش جنوب شرقی کانادا واقع شده و محبوب‌ترین شهر، چند فرهنگی‌ترین و مرکز اقتصادی و تجاری کشور کانادا به شمار می‌رود. از لحاظ موقعیت جغرافیایی، تورنتو در سواحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده که بخشی از مرز بین کانادا و ایالات متحده امریکا را تشکیل می‌دهد.

از جزئیات پنهان موقعیت تورنتو در نقشه کانادا به فارسی و یا انگلیسی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دسترسی به کشتیرانی اقیانوس اطلس از طریق مسیر دریایی St. Lawrence و مراکز صنعتی اصلی آمریکا از طریق دریاچه‌های بزرگ، موجب شده تا تورنتو به یکی از مناطق تجاری مهم بین‌المللی تبدیل شود.

این شهر محبوب و زیبا در بهترین مناطق و مزارع کشاورزی کانادا با آب و هوایی ایده‌آل واقع شده که می‌توان دامنه وسیعی از محصولات را در آن کشت کرد، از همین رو می‌توان این طور گفت که تورنتو یک مرکز نقل و انتقال، توزیع و تولید محسوب می‌شود.

بنابر موقعیت تورنتو در نقشه کانادا به فارسی ، مساحت تقریبی تورنتو 630.20 کیلومتر مربع بوده و جمعیت تقریبی آن برابر با 2.731.57 هزار نفر است. این در حالی است که منطقه زمانی استاندارد آن UTC-5 (EST) و زمان تابستانی تورنتو UTC-4 (EDT) است.

با نگاهی به موقعیت تورنتودر نقشه کانادا ، متوجه این موضوع می‌شوید که شهرهای بزرگ و دارای حداقل 200 هزار نفر جمعیت که از طریق پرواز هوایی و سایر وسایل نقلیه قابل دسترسی هستند و در همسایگی تورنتو قرار دارند، شامل موارد زیر می شوند:

  • شهر اتوبیکوک  Etobicoke با فاصله 11 کیلومتر
  • اسکاربرو  Scarborough با فاصله 18 کیلومتر
  • وان  Vaughan در فاصله 23 کیلومتری
  • مارکام  Markham در فاصله 23 کیلومتری
  • میسیساگا Mississauga در فاصله 24 کیلومتری
  • برمپتون  Brampton با فاصله 31 کیلومتری
  • اشاوا Oshawa با فاصله 50 کیلومتری
  • همیلتون  Hamilton در فاصله 59 کیلومتری
  • کیچنرKitchener در فاصله 93 کیلومتری

همچنین با رجوع به راهنمای جامع زندگی در تورنتو نیز می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی در کنار موقعیت تورنتو در نقشه کانادا از جمله فاصله تورنتو تا ونکوور بدست آورید.

در نهایت نوبت به بررسی موقعیت مونترال در نقشه کانادا می‌رسد. این شهر فرانسوی‌زبان دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک محسوب می‌شود. نام این شهر از سه تپه در مرکز شهر به نام Mount Royal گرفته شده و مرکز آن جزیره مونترال به شمار می‌آید.

در ادامه جزئیات موقعیت مونترال در نقشه کانادا به فارسی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این شهر در 196 کیلومتری شرق پایتخت کانادا یعنی اتاوا و 258 کیلومتری جنوب غربی پایتخت استانی یعنی شهر کبک واقع شده است.

بنابر آخرین آمار سال 2016، جمعیت تقریبی این شهر برابر با 1.704.694 هزار نفر بوده که جمعیت 1.942.247 هزار نفری حومه شهر نیز به آن اضافه می‌شود.این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشور کانادا محسوب می‌شود و بعد از شهر پاریس کشور فرانسه، بزرگترین شهر فرانسوی زبان در دنیا به شمار می‌رود.

این شهر دارای مساحت تقریبی 431.50 کیلومتر مربعی و جمعیت حدودی 1704694 هزار نفری است و منطقه زمانی استاندارد و تابستانی آن به ترتیب UTC-5 (EST) و UTC-4 (EDT) می‌شود.

یکی از مواردی که در موقعیت مونترال در نقشه کانادا قابل مشاهده نیست شهرهای نزدیک به مونترال است که شامل موارد زیر می‌گردد:

  • لانگوئیل  Longueuil با فاصله 5 کیلومتری
  • لاوال کانادا در فاصله 16 کیلومتری
  • اتاوا در فاصله 166 کیلومتری
  • گتینو با فاصله تقریبی 166 کیلومتر از شهر مونترال
  • شهر کبک با فاصله 235 کیلومتر
  • بوستون با فاصله 400 کیلومتر
  • روچستر در فاصله 409 کیلومتری
  • نیوآرک نیویورک با فاصله 532 کیلومتری
  • شهر جرسی نیوجرسی با فاصله 533 کیلومتر

شاید توجه به جزئیات و موقعیت مونترال در نقشه کانادا چندان کمک زیادی به شما در این که در کجای مونترال زندگی کنید نکند، از این رو توصیه می‌کنیم که تا حد امکان در مورد شهرهای بزرگ کانادا و زندگی در این کشور وسیع تحقیق کنید و یا در صورت تمایل از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان ما در  زمینه اقامت دائم کانادا بهره مند شوید.

فاصله ونکوور تا تورنتو

یکی از سوالاتی که ممکن است در کنار جزئیات نقشه کانادا با آن روبرو شوید، فاصله ونکوور تا تورنتو و یا بالعکس یعنی فاصله تورنتو تا ونکوور است.

زمانی که عبارت distance between vancouver and toronto در گوگل جستجو کنید با جزئیات کاربردی زیر روبرو خواهید شد:

  • فاصله ونکوور تا تورنتو (به صورت هوایی): 3361 کیلومتر
  • کوتاه‌ترین فاصله هوایی از تورنتو تا ونکوور: 5 ساعت و 2 دقیقه
  • فاصله تورنتو تا ونکوور (به صورت زمینی): 41 ساعت یا معادل مسافت 4374 کیلومتری – در صورتی که میانگین سرعت رانندگی شما در حدود 112 کیلومتر در هر ساعت باشد فاصله ونکوور تا تورنتو و یا همان فاصله تورنتو تا ونکوور از طریق رانندگی کاهش یافته و در حدود 39 ساعت خواهد شد.

همان طور که می‌توانید در نقشه کانادا به فارسی نیز مشاهده کنید، فاصله ونکوور تا تورنتو و یا در شرایط بالعکس، فاصله تورنتو تا ونکوور بسیار زیاد بوده و سفری نسبتاً طولانی از شرق به غرب این کشور وسیع محسوب می‌شود، به همین خاطر توصیه می‌کنیم که ترجیحاً از گزینه هوایی برای جابه جایی استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *