مهاجرت

اعتبار پاسپورت دومینیکا | بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا چقدر است؟ به طور پیش فرض، همه شهروندان ایرانی امکان اخذ پاسپورت 5 ساله کشورمان را داشته و به دلیل قدرت فعلی گذرنامه ایرانی، از آزادی سفر نسبتاً محدودی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا برخوردار هستند.

برهمین اساس، ممکن است برخی از ایرانیان تمایل داشته باشند تا در مورد اعتبار و قدرت پاسپورت کشورهای مختلف دنیا از جمله قدرت پاسپورت دومینیکا و کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا تحقیق کرده و به ارزیابی شرایط دریافت آنها از داخل ایران بپردازند.

همان طور که در مطلب مدارک لازم برای پاسپورت در سال 1401 به این موضوع اشاره کردیم، رتبه فعلی پاسپورت ایران در دنیا رنکینگ 98 است که در بهترین حالت، اجازه سفر بدون ویزا به 41 کشور مختلف در دنیا را به شهروند ایرانی می دهد.

مقاصدی که به استثناء آذربایجان، گرجستان و ترکیه جذابیت چندانی نداشته و معمولاً در اولویت سفر و یا اقامت ایرانیان نیستند. (این رنکینگ ممکن است برحسب اطلاعات ارائه شده در هر یک از منابع خارجی متفاوت باشد.)

شما این امکان را دارید تا از ابتدای تولد تا آخر عمر به داشتن تابعیت، شهروندی و پاسپورت ایرانی بسنده کنید و یا اینکه به سراغ روش‌های کسب تابعیت و پاسپورت یک کشور بهتر و قدرتمندتر رفته و از این طریق خود را به یک شهروند دو تابعیتی با دو پاسپورت معتبر به طور همزمان ارتقاء دهید.

؛مزیتی که می‌تواند انتخاب‌های سفر و یا مهاجرت زیادی را در طول زندگی برای شما فراهم کند و تعریف جدیدی از آزادی سفر را به شما ارائه نماید.

پس اگر از انتظار برای وقت سفارت و پیگیری پروسه پیچیده اخذ ویزای کشورهای مختلف دنیا خسته شده اید، کافیست تا در ادامه با جزئیات کامل قدرت پاسپورت دومینیکا، کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا و شرایط دریافت این گذرنامه از داخل ایران همراه شوید.

قدرت پاسپورت دومینیکا

پیش از پرداختن به موضوع قدرت پاسپورت دومینیکا به عنوان یک مدرک ارزشمند و قابل کسب برای شهروندان ایرانی، بد نیست تا به طور مختصر این کشور را به شما معرفی کنیم.

جمهوری دومینیکا کشوری واقع در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب است که پنج بخش از هشت قسمت جزیره را به خود اختصاص داده و دارای مرز مشترک با هائیتی است.

جمهوری دومینیکا از لحاظ مساحت دومین کشور بزرگ در منطقه آنتیل بعد از کوبا است که دارای مساحت 48.671 هزار کیلومتر مربعی بوده و از جمعیت تقریبی 10.8 میلیون نفری برخوردار است؛ از این تعداد قریب به 3.3 میلیون نفر در محدوده شهری و محبوب سانتو دومینگو یعنی پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. این در حالی است که زبان رسمی مردم دومینیکا اسپانیایی است.

همانند امکان خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه، کشور دومینیکا نیز این امکان را برای متقاضیان خارجی ایجاد کرده که با سرمایه‌گذاری مشخصی در این کشور، از اقامت دائم و اعتبار پاسپورت دومینیکا برای خود، همسر و فرزندان برخوردار شوند.

گزینه‌ای که به جای سرمایه‌گذاری در بخش املاک به سمت صندوق‌های اقتصادی، مشارکت‌های دولتی و یا بخش‌های توریستی و سهام هتل سوق پیدا می‌کند و در مدت زمان کوتاهی امکان کسب پاسپورت و حق شهروندی دومینیکا را به شما و اعضای خانواده تان می‌دهد.

برای درک بهتر قدرت پاسپورت کشور دومینیکا، بد نیست شرایط فعلی آن را با پاسپورت ایران مقایسه کنیم و ببینیم که آیا حق شهروندی و قدرت پاسپورت دومینیکا ارزش سرمایه‌گذاری در این کشور را دارد یا خیر.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت guide، پاسپورت دومینیکا دارای رنکینگ 34 در جهان است، یعنی اعتبار پاسپورت دومینیکا به دارنده آن اجازه سفر آزادانه به 142 کشور دنیا را می دهد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به قدرت پاسپورت کشور دومینیکا اشاره کنیم، باید بگوییم که از تعداد 142 مقصد و کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا، شما امکان سفر بدون ویزا به 112 کشور را داشته، 28 کشور نیاز به دریافت ویزای فرودگاهی دارند و 2 مقصد نیز از طریق ویزای الکترونیکی اجازه ورود فرد دارای تابعیت دومینیکا را به داخل کشور می‌دهد.

در صورتی که واجد شرایط سرمایه‌گذاری و کسب پاسپورت دومینیکا در مدت زمان بسیار کوتاه 4 تا 6 ماهه شوید، می‌توانید با احتساب اعتبار پاسپورت دومینیکا، به راحتی و بدون نیاز به مشکلات و هزینه‌های دریافت ویزا به کشورهای محبوبی نظیر چین، سنگاپور، انگلیس، روسیه و تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن سفر کنید.

البته لازم به ذکر است که اعتبار پاسپورت دومینیکا نیز دارای محدودیت بوده و دارنده آن ملزم است تا برای سفر و حضور در 87 کشور دنیا نظیر آمریکا و استرالیا برای اخذ ویزا اقدام نماید.

در مقام مقایسه قدرت پاسپورت دومینیکا و ایران باید به این موضوع اشاره کنیم که بنابر جدیدترین اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت guideconsultants، گذرنامه ایرانی در رنکینگ 98 دنیا قرار گرفته و اجازه سفر بدون ویزا به 41 کشور دنیا از جمله سریلانکا، اکوادور، ترکیه و سیشل را به دارنده آن می‌دهد.

البته از این تعداد، 12 کشور بدون ویزا و یا اصطلاحاً visa-free هستند، 27 کشور دارای ویزای فرودگاهی و 2 کشور نیز مجوز الکترونیکی eTA صادر می‌کند.

در حالت عادی، اگر تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دومینیکا و برخورداری از اعتبار پاسپورت دومینیکا در سفرهای خود نداشته باشید، ملزم هستید تا با پاسپورت ایرانی برای حدوداً 190 کشور دنیا درخواست ویزا داده و با موانع و مشکلات مختلفی از جمله زمان انتظار وقت سفارت، هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری و ریجکتی درخواست ویزا روبرو شوید.

در واقع، هر اندازه mobility score و آزادی سفر یک پاسپورت در دنیا بیشتر باشد، از رنکینگ و اعتبار بالاتری برخوردار است.

بنابر این، اگر در مقابل ارزش پاسپورت دومینیکا بخواهیم به لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا 2022 اشاره کنیم، به سادگی متوجه این موضوع می‌شوید که از نگاه بسیاری از منابع معتبر رنکینگ پاسپورت در دنیا، گذرنامه کشور کانادا در میان 10 رنکینگ برتر دنیا قرار گرفته و اجازه سفر آزادانه به 184 کشور دنیا را برای دارنده آن مهیا می‌سازد.

برهمین اساس، می‌توان این طور برداشت کرد که دست بالای دست بسیار است و گزینه‌های بسیار بهتری نیز در دنیا نظیر پاسپورت کانادا وجود دارد.

با این تفاوت که طرح سرمایه‌گذاری آسان نظیر کشورهای ترکیه و دومینیکا در کانادا ارائه نمی‌گردد و باید به سراغ گزینه‌های اسپانسرشیپ و یا ویزای استارتاپ و کارآفرینی بروید که پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد.

اما کماکان چنانچه تمایل دارید تا در مورد شرایط کسب کارت اقامت دائم PR و گزینه‌های دریافت پاسپورت کشور کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

کشورهای بدون ویزا پاسپورت دومینیکا

بعد از مبحث قدرت و ارزش پاسپورت دومینیکا، نوبت به بررسی فهرست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می‌رسد که براساس آمار ارائه شده در وب سایت معتبر henleyglobal، رنکینگ پاسپورت دومینیکا در سال 2022 در رتبه 34 دنیا قرار گرفته و کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا یا ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی این کشور بالغ بر 145 مقصد بین المللی می‌شود که به شرح زیر است:

  • آندورا- آنگولا – آنتیگوا و باربودا – آرژانتین – ارمنستان – آروبا – اتریش – باهاماس
  • بنگلادش (ویزای فرودگاهی) – باربادوس – بلاروس – بلژیک – بلیز – برمودا
  • بولیوی (ویزای فرودگاهی) – بونیر و سینت یوستیشس – بوسنی و هرزگووین – بوتسوانا
  • برزیل – جزایر ویرجین آیلند – بلغارستان – کامبوج (ویزای فرودگاهی)
  • جزایر کیپ ورد (ویزای فرودگاهی) – جزایر کیمن – کلمبیا – جزایر کومور (ویزای فرودگاهی)
  • جزایر کوک – کاستاریکا – کرواسی – کوبا – کوراسائو- قبرس – جمهوری چک – دانمارک
  • جمهوری دومینیکا – اکوادور- مصر – استونی – اسواتینی – جزایر فارو- فیجی – فنلاند
  • فرانسه – گویان فرانسه- پلینزی فرانسه – هند غربی فرانسه – گامبیا – آلمان – جبل الطارق
  • یونان – گرینلند – گرنادا- گینه بیسائو (ویزای فرودگاهی) – گویان – هائیتی – هنگ کنگ
  • مجارستان – ایسلند – اندونزی – ایران (ویزای فرودگاهی) – ایرلند – اسرائیل – ایتالیا
  • جامائیکا – اردن (ویزای فرودگاهی) – کنیا – کوزوو – لائوس (ویزای فرودگاهی) – لاتویا
  • لسوتو – لیختن اشتاین – لیتوانی – لوکزامبورگ – ماکائو – ماداگاسکار (ویزای فرودگاهی)
  • مالاوی – مالزی – مالدیو (ویزای فرودگاهی) – مالت – موریتانی (ویزای فرودگاهی) – موریس
  • مایوت – میکرونزی – مولداوی – موناکو – مونته نگرو – مونتسرات- موزامبیک (ویزای فرودگاهی)
  • نپال (ویزای فرودگاهی) – هلند – نیوکالدونیا – نیکاراگوئه (ویزای فرودگاهی) – نیوئه
  • نروژ- جزایر پالائو – قلمرو فلسطین – پاناما – پرو – فیلیپین – لهستان – پرتغال – رئونیون
  • رومانی – فدراسیون روسیه – رواندا(ویزای فرودگاهی)  – سامائو(ویزای فرودگاهی)
  • سن مارینو – سنگال (ویزای فرودگاهی)- صربستان – سیشل (ویزای فرودگاهی)
  • سیرالئون(ویزای فرودگاهی)- سنگاپور- اسلواکی – اسلوونی – جزایر سالومون – سومالی(ویزای فرودگاهی)
  • کره جنوبی – اسپانیا – سریلانکا (ویزای eTA) – سنت هلن (ویزای فرودگاهی)- سنت کیتس و نویس
  • سنت لوسیا – سنت مارتن- سنت وینسنت و گرنادین‌ها- سورینام – سوئد – سوئیس
  • تانزانیا – تیمور شرقی (ویزای فرودگاهی)-توگو(ویزای فرودگاهی)- تونگا (ویزای فرودگاهی)
  • ترینیداد و توباگو – جزایر تورکس و کایکوس – تووالو(ویزای فرودگاهی) – اوگاندا(ویزای فرودگاهی)
  •  اوکراین- انگلیس – اوروگوئه –  ازبکستان – وانواتو – واتیکان سیتی – ونزوئلا -زامبیا

با نگاهی به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به راحتی متوجه این موضوع شوید که ارزش پاسپورت دومینیکا به مراتب از پاسپورت ایرانی بیشتر است و کاربردهای فراوانی برای سفرهای بین‌المللی و یا مهاجرتی شما در سراسر دنیا خواهد داشت.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد نحوه سرمایه گذاری در کشور دومینیکا و دریافت سریع پاسپورت دومینیکا در مدت زمانی کوتاه، با ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برخوردار شوید.

مزایای پاسپورت دومینیکا

اکنون که با ارزش پاسپورت دومینیکا و فهرست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا آشنا شدید، بد نیست تا نگاهی نیز به مزایای اخذ این گذرنامه معتبر بین المللی بیاندازید:

  • دریافت مزایای اقامت دائم این کشور که شامل حق کار و تجارت می‌شود
  • امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به بیش از 140 کشور دنیا که کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن و بسیاری از کشورهای معتبر دنیا را شامل می‌شود
  • نبود قوانین مالیات بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا مالیات بر عایدی سرمایه
  • امکان داشتن چند حق شهروندی و پاسپورت به صورت همزمان
  • نبود الزام به حضور تمام وقت در کشور دومینیکا
  • دریافت سریع و کم دردسر گذرنامه و حق شهروندی دومینیکا (در یک بازه زمانی 4 تا 6 ماهه)
  • ارائه گزینه‌های جذاب سرمایه گذاری
  • امکان افتتاح حساب بین المللی و دریافت کردیت کارت
  • مادام‌العمر بودن شرایط اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا
  • امکان شرکت تمامی اعضای خانواده در این طرح (که شامل همسر، فرزندان، خواهر و برادر و والدین متقاضی و همسر می‌شود)
  • تسهیل روند اخذ ویزای انواع کشورهای معتبر دنیا مثل انگلیس، استرالیا و کانادا
  • مناسب بودن هزینه شرکت در این طرح به نسبت اعتبار پاسپورت دومینیکا

با در نظر گرفتن کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می‌توان این طور گفت که کسب حق شهروندی و اقامت این کشور در کنار اعضای خانواده می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای گشت و گذار بدون دردسر شما در هنگام تعطیلات باشد و به عنوان یک سکوی پرش، مسیر اخذ ویزای دائم و مهاجرت به کشورهای برتر دنیا را برای شما هموار سازد.

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

در جواب این سوال که آیا قدرت پاسپورت دومینیکا به اندازه‌ای است که اجازه سفر بدون ویزا به کشوری مثل آمریکا را به دارنده آن بدهد باید بگوییم که خیر، امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا به آمریکا وجود ندارد و شما ملزم به رزرو وقت سفارت آمریکا، انجام مصاحبه حضوری و درخواست انواع ویزای B1 و B2 برای امور تفریحی، تجاری و یا خدمات درمانی در کشور آمریکا هستید.

در واقع، آمریکا جزو کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا محسوب نمی‌شود.

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

کشور کانادا نیز همانند آمریکا دارای شرایط سفت و سخت و پیچیده ای برای اخذ ویزا از طریق پاسپورت ایرانی و یا پاسپورت دومینیکا است و برای حضور موقتی و یا دائمی در این کشور به عنوان شهروند دومینیکا، نیاز به رزرو وقت سفارت و اخذ یکی از انواع ویزای کانادا خواهید داشت.

به بیانی دیگر، می توان این طور گفت که اعتبار پاسپورت دومینیکا به استثنای موارد معدودی مثل کشور آمریکا، کانادا و استرالیا به کمک شما آمده و به دلیل برتری در آزادی سفر، دست شما را برای انجام سفرهای توریستی و یا تجاری به اغلب کشورهای دنیا و ارزیابی شرایط اقامت و زندگی دائم در مقاصد جدید باز می‌گذارد.

از این رو، چنانچه دارای بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور هستید و می‌خواهید تا در کنار استفاده از گذرنامه ایرانی به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا سفر کنید، کافیست تا با موسسه مهاجرتی نیلگام تماس بگیرید و با رزرو یک وقت مشاوره تخصصی، از جزئیاتی نظیر ارزش پاسپورت دومینیکا، شرایط سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت تابعیت این کشور برای خود و اعضای خانواده باخبر شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *