تور, ویزا

۱۳ دلیل که باید به سوئیس مسافرت کنید

سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کشوری کوچک محسوب می‌شود، اما این کوچک‌بودن به معنای محدود شدن دیدنی‌های این کشور نیست؛ بلکه برعکس، به خاطر مناظر طبیعی بی‌نظیر، محیطی آرامش‌بخش، شهرهای جذاب و چندفرهنگی و بسیاری از دلایلی که در این متن به آن می‌پردازیم، سوئیس جزو مقاصد گردشگری پرمخاطب و برتر دنیا به شمار رفته و سفر به سوئیس را به تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌ناشدنی برای گردشگران مبدل می‌سازد.

امنیت بالا و زبان‌های مختلف در سوئیس

متاسفانه در بسیاری از کشورهای اروپایی گردشگران با تجربه تلخ دزدی و جیب‌بری مواجه می‌شوند، اما با سفر به سوئیس به عنوان هفتمین کشور امن دنیا از نگاه Safe Cities Index 2015، شما با چنین مشکلی مواجه نمی‌شوید. شما می‌توانید با خیال راحت در هر ساعت از شبانه‌روز به پیاده‌روی و قدم‌زدن در مکان‌ها و شهرهای مختلف سوئیس بپردازید. هم‌چنین در کشور سوئیس برحسب منطقه و شهر به ۴ زبان مختلف آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و یا رومنش صحبت می‌شود.

اما با این حال، اغلب شهروندان سوئیسی در شهرهای بزرگ این کشور به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. به همین خاطر با سفر به سوئیس با هیچ گونه محدودیت زبانی روبرو نخواهید شد و با تعامل با مردم در هر یک از شهرهای مختلف این کشور فرهنگ‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

چشیدن غذاهای خوش‌طعم سوئیسی

هر یک از شهرها و مناطق مختلف سوئیس دارای غذاها و طعم‌های خاص و منحصر به فردی هستند. غذاهایی هم‌چون Saffron Risotto به مناطق ایتالیایی زبان، Raclette (پنیر داغ درون سیب‌زمینی) به مناطق فرانسوی‌زبان و Landjager (سوسیس‌های نیمه خشک و پخته) به مناطق آلمانی‌زبان این کشور تعلق دارد. البته لازم به ذکر است که غذاهایی نظیر روستی rosti و فوندوی پنیر در سراسر رستوران‌های این کشور سرو و توسط گردشگران و شهروندان بومی سوئیس خورده می‌شود.

تنوع غذاها و خوراکی‌های این کشور بسیار زیاد است و مطمئنا چشیدن طعم‌های مختلف سوئیسی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر تا به حال فوندوی پنیر سوئیسی را امتحان نکرده‌اید، بهتر است در سفر خود به این کشور حتما طعم این وعده غذای استثنایی را بچشید. چشیدن این غذا توسط گردشگران به دو حالت ختم می‌شود، یا طعم آن را بسیار دوست خواهند داشت و یا این‌که به شدت از آن متنفر خواهند شد!

شکلات‌های نمونه سوئیسی با شهرت جهانی

شکلات‌های خوش‌طعم و با کیفیت سوئیسی زبانزد همه مردم در سراسر دنیاست و نمی‌توان با سفر به سوئیس از شکلات‌های مرغوب و دست‌ساز، تجربه شیرین طعم‌های متنوع و خرید آن به عنوان سوغاتی گذشت. شما می‌توانید صرف نظر از هزینه، از بین برترین برندهای شکلات‌سازی سوئیس با تاریخچه‌ای غنی نظیر Callier ، Suchard و یا Chocolat Villars خرید کنید و در صورت تمایل به هر یک از ۲۱ کارخانه شکلات‌سازی مشهور این کشور نظیر کارخانه ۱۵۰ ساله Maestrani در خیابان Gallen سر بزنید.

شگفتی‌های ماترهورن

اگر در نگاه اول ماترهورن برای شما آشنا به نظر رسید، تعجب نکنید. این بدین خاطر است که احتمالا این کوهستان نمادین را در لوگوهای معروفی نظیر برند شکلات سوئیسی توبلرون Toblerone و فیلم‌سازی Paramount pictures و یا تقویم و کارت پستال دیده‌اید. این کوهستان در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته و مشرف به شهر زِرمات است و به عنوان نماد اصلی و یکی از جاذبه‌های مشهور توریستی سوئیس از یک قله هرمی متمایز چهار وجهی برخوردار است.

ماترهورن جایی است که با انواع رویدادها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های ورزشی جذاب و مناظر طبیعی بدیع هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. آرامش و زیبایی فراتر از حد تصور و ارتفاع ۴۴۷۸ متری این کوه پر صلابت کوه‌نوردان را به رقابت و چالش دعوت می‌کند و در عین حال پذیرای طبیعت‌گردانی است که ترجیح می‌دهند در دامنه کوه از امکانات تفریحی و زیبایی‌های طبیعی لذت ببرند. فرقی نمی‌کند که در زمستان یا تابستان پا به این منطقه بگذارید، در هر دو صورت تور ماجراجویانه و فراموش‌نشدنی قطار Gornergrat railway از دهکده زرمات تا نقطه شروع کوه افسانه‌ای ماترهورن را تجربه خواهید کرد.

تجربه متفاوت سفر با قطار

یکی از دلایل مهم سفر به سوئیس تجربه متمایز عبور از میان کوه‌های آلپ و مشاهده طبیعت بکر و دریاچه‌های درخشان، سوار بر قطارهای درجه یک و سریع این کشور است. سفر با قطار در سوئیس یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های حمل و نقل بوده و نسبت به اتوبوس هیجان‌انگیزتر و سریع‌تر است. شما می‌توانید در خلال سفر و نقل مکان از طریق قطار در بین شهرهای سوئیس، از مناظر زیبای کوهستان‌های آلپ نهایت لذت را برده و در طی سفر با قطارهای با کیفیتی نظیر  Glacier Express و Bernina Express غذای خود را میل کرده، استراحت کنید و از زیبایی‌های بی‌نهایت سوئیس عکس‌های پوستری با هشتگ nofilterneeded بگیرید.

تنوع جاذبه‌های گردشگری در سوئیس

شما می‌توانید با رفتن به حومه یکی از شهرهای سوئیس حس متفاوت و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. این روزها با پیشرفته شدن شهرها و توسعه زندگی ماشینی صنعت توریسم – کشاورزی یا همان Agritourism بیش از پیش محبوب شده و در این زمینه نمی‌توان گزینه بهتری از سوئیس را مثال زد. حس بیدار شدن در دامنه کوه‌های دیدنی آلپ، نوشیدن شیرتازه، سکوت و آرامشی بی‌همتا در دامان طبیعت، خوردن غذاها و شکلات‌های محلی سوئیس و همچنین خواب و استراحت شبانه‌روزی در کلبه‌های چوبی و یا پوشالی، تجربه‌ای ناب و متمایز را برای شما رقم خواهد زد.

اگر اهل هیجان هستید، در سوئیس می‌توانید فعالیت‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه زمینی، آبی و هوایی را تجربه کنید. برای مثال شما می‌توانید به پیاده‌روی و یا کوه‌نوردی در مناطق کوهستانی پرداخته، انواع ورزش‌های برفی را امتحان کنید و یا با همراهی یک راهنمای مجرب هیجان جدیدی به نام تنگه‌نوردی یا همان canyoning را در ارتفاعات زیبای سوئیس و آبهای شفاف اینترلاکن و بلوک تیسینو تجربه کنید. فقط یادتان باشد تا برای ماجراجویی و تجربه حداکثر هیجان در سوئیس، خود را با خوردن صبحانه کامل و تجهیزات حرفه‌ای نظیر کفش و لباس مناسب و دوربین GoPro برای ثبت لحظات تکرارنشدنی، کاملا مجهز و آماده کنید.

برترین چشمه‌های آبگرم

پس از کلی پیاده‌روی و یا حتی کوه‌نوردی، هیچ چیزی بهتر از این نیست که در یکی از چشمه‌ها و حمام‌های آبگرم سوئیس تنی به آب بزنید و از هرگونه گرفتگی عضلات و یا درد مفاصل احتمالی به دور شوید. کشور سوئیس با بیش از ۲۰۰۰ سال سابقه بهره‌برداری مفید از چشمه‌های آبگرم طبیعی این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که نزد متخصصین این حوزه، برترین خدمات سلامت مبتنی بر آب را دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید در خلال سفر به سوئیس از خدمات درمانی احیای انرژی و سلامتی restorative retreat در یکی از اسپاهای لوکس این کشور استفاده کرده و یا این‌که به دامن طبیعت آرام و استثنایی سوئیس رفته و در میان کوه‌های آلپ، حمام آبگرم طبیعی را تجربه کنید.

بهترین مکان برای بازدید از برترین‌ نقاط اروپا

سوئیس با ۴ کشور و مقصد محبوب گردشگری دنیا یعنی آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتریش هم‌مرز است. از این رو در صورتی که ویزای شنگن شما دارای اعتبار کافی برای بازدید از کشورهای دیگر باشد و هزینه بیشتر سفر برای شما مسئله‌ای نباشد، می‌توانید بازدید از چندین شهر جذاب اروپایی را در برنامه سفر خود بگنجانید. به عنوان مثال، شهر معروف مونیخ تنها ۴ ساعت با قطار از زوریخ فاصله دارد، شهر جذاب میلان از لوگانو با قطار ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه فاصله دارد، شهر لیون فرانسه که بازدید از آن نیازمند یک سفر ۲ ساعته از لوزان سوئیس است و در نهایت با یک سفر ۴ ساعته قطار می‌توان به شهر اینزبراک اتریش قدم گذاشت.

معمولا اعتبار ویزای شنگن محدود بوده و مسافر این امکان را نخواهد داشت که بدون برنامه‌ریزی قبلی و نبود اعتبار کافی ویزا به سایر شهرهای هم‌جوار با مرز سوئیس سفر کند. بر همین اساس، بهتر است پیش از سفر به سوئیس برنامه سفر دقیقی برای تمام مقاصد داخل و خارج از سوئیس آماده کنید تا در صورت موافقت آفیسر سفارت از فرصت کافی برای گشت و گذار در اروپا برخوردار شوید.

سیستم حمل و نقل عمومی اقتصادی

با وجود اماکن گردشگری متعدد و فعالیت‌های توریستی مختلف، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی روزهای سفر به سوئیس بسیار حائز اهمیت خواهد بود. خوشبختانه این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به شما در این زمینه کمک فراوانی خواهد کرد. اتوبوس، تراموا و قطارهای سوئیس بسیار دقیق و منظم هستند و ایستگاه‌های قطار به خوبی طراحی شده‌اند. بر همین اساس، شما می‌توانید با هزینه‌ای منطقی و به راحتی در تمام شهرها و نقاط مختلف کشور سوئیس حرکت کنید و نگران عقب ماندن از برنامه سفر خود نباشید. فقط این موضوع را بخاطر داشته باشید که روز یکشنبه در سوئیس به معنای واقعی تعطیل است و حتی خدمات اتوبوس نیز در این روز به راحتی در دسترس نخواهد بود.

تیسینو، سرزمین فرهنگ سوئیس

با این که سوئیس کشور بزرگی محسوب نمی‌شود به دلیل قرارگیری در میان کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتریش از تنوع فرهنگی کم‌نظیری برخوردار است. بر همین اساس شما می‌توانید با رفتن به جنوبی‌ترین بخش سوئیس و ورد به شهر تیسینو، فرهنگ و خصایص ایتالیایی را به طور کامل و از نزدیک تجربه کنید. از چشیدن غذاهای ایتالیایی و سوئیسی گرفته تا تجربه اجرای زنده موسیقی و هنر ایتالیایی در هر گوشه از شهر، دوچرخه‌سواری در کنار مناظر زیبای کوهستانی و دریاچه‌های درخشان تا استراحت و آفتاب گرفتن در کنار ساحل و یا خانه‌هایی با سقف قرمز، همگی لذت سفر شما به کشور سوئیس را دوچندان می‌کند.

 محصولات با کیفیت سوئیسی

اگر این اولین بار شماست که به سوئیس سفر می‌کنید، حتما با خودتان این سوال را خواهید پرسید که از کجا ساعت سوئیسی بخرم و کدام را انتخاب کنم؟ ساعت‌های سوئیسی همان‌طور که می‌دانید دارای شهرتی جهانی هستند و تمامی برندهای سوئیسی ساعت کار خود را با مهارت، دقت و کیفیت بسیار بالا به انجام می‌رسانند و نمی‌توان بهتر از ساعت‌های سوئیسی در هیچ جای دنیا پیدا کرد.

شما می‌توانید تقریبا در هر نقطه از سوئیس انواع مختلف ساعت را بیابید، اما در دره ساعت یا همان Watch Valley در بخش غربی سوئیس، با تنوع غیرقابل تصوری از ساعت مواجه می‌شوید که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری برای خرید را برای شما سخت خواهد کرد. چه بخواهید به عنوان یک هدیه و یا سوغاتی این محصول سوئیسی را بخرید و یا این‌که به یادگاری یکی از آن‌ها را برای خودتان داشته باشید، ساعت سوئیسی معنا و ارزش خاصی برای تمامی مردم در سراسر دنیا دارد.

زندگی شبانه تماشایی سوئیسی

به طور قطع می‌توان گفت که هیچ جایی بهتر از لوزان سوئیس برای جشن و پایکوبی و پارتی وجود ندارد و تقریبا برای هر سن و سبک و سلیقه‌ای کلاب، رستوران و بار وجود دارد. حضور دی جی‌های مشهور و تنوع کافه‌ها، بارها و کلاب‌های موسیقی موجب می‌شود تا علاوه بر انجام انواع و اقسام فعالیت‌های توریستی و هیجان‌انگیز در طول روز در سوئیس، در شب نیز هیجان و شادی متفاوتی را در نقاط مختلف این کشور و کلاب‌های فوق‌العاده‌ای نظیر Bleu Lezard تجربه کنید.

آبشارهای سوئیس

آبشارهای سوئیس از دیرباز الهام‌بخش نقاشان و شاعران زیادی بوده و همیشه جزو مرتفع‌ترین و بزرگترین آبشارها در قاره اروپا بوده است. به عنوان مثال گوته و لرد بایرون در آثار خود در وصف آبشار Staubbach برنیز اوبرلند نوشته‌اند و این آبشار تنها یکی از ۷۲ آبشار منحصر به فرد دره و منطقه Lauterbrunnen Valley است. البته برخی از آبشارها نظیر Trümelbach پدیده‌ای رازآلود بوده و درون کوه در جریان هستند. در عین حال شما می‌توانید تنها به بازدید از بزرگترین آبشار سوئیس یعنی آبشار راینRhine  رفته و از بالای آن عکس‌های متفاوت و خاصی بگیرید و حتی چنانچه به اندازه کافی شهامت داشته باشید، می‌توانید با کمک راهنما به دل کوه رفته و به بازدید شبانه از آبشارهای استثنایی سوئیس بپردازید.

مشاوره رایگان اخذ ویزای شینگن سوئیس۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *