تور, مهاجرت

وضعیت امنیت در کشور اتریش

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از سفر به یک کشور خارجی باید به آن توجه کنید مسائل امنیتی آن کشور است. یکی از کشورهایی که به سبب ویژگی‌های فرهنگی- اجتماعیِ منحصربه‌فرد همواره مورد توجه مردم سایر ملل بوده کشور اتریش است. اتریش را از جنبه‌های مختلف می‌توان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا به حساب آورد. بر اساس آمار رسمی، اتریش از لحاظ پایین بودن میزان جرم و جنایت یکی از بهترین کشورها در میان تمامی کشورهای توسعه‌یافته اروپایی بوده است. با توجه به علاقه‌ای که در بین ایرانی‌ها برای سفر به اتریش وجود دارد قصد داریم تا در این مطلب وضعیت امنیت در اتریش را بررسی کنیم.

وضعیت امنیت در اتریش

اگر بخواهیم لیستی از ویژگی‌های کشور اتریش تهیه کنیم قطعا امن بودن این کشور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن خواهد بود. اتریش به لحاظ نرخ جرم و جنایت در رده سوم کشورهای جهان قرار گرفته که نشان‌دهنده امنیت قابل توجه این کشور اروپایی است. با وجود پایین بودن میزان جرم و جنایت در اتریش اما برخی جرائم خرد در این کشور رخ می‌دهد که همین موضوع رعایت جانب احتیاط را در هنگام سفر ضروری می‌کند.

در کشوری با بیش از ۲۵ میلیون گردشگر در سال طبیعی است که جرائمی مانند جیب‌بری و کیف‌قاپی وجود داشته باشد. بنابراین حتی با وجود مطلوب بودن وضعیت امنیت در اتریش بهتر است اقدامات احتیاطی نظیر عدم حضور در فضاهای خلوت به ویژه در هنگام شب و هم‌چنین هوشیاری در موقع کار با دستگاه خودپرداز و پول گرفتن از آن را مدنظر داشته باشید.

 

نکات امنیتی در سفر به اتریش

با وجود مطلوبیت وضعیت امنیت در اتریش، هم‌چنان خطراتی وجود دارد که به ویژه برای گردشگران دردسرساز می‌شود. توریستی بودن کشور اتریش و هجوم گردشگران در طول سال برای بازدید از شهرهای این کشور به ویژه وین، موقعیت مناسبی را برای جیب‌برها و کیف‌قاپ‌ها ایجاد کرده است. با وجود این که این نوع جرائم به طور معمول خشونت‌آمیز نیستند اما دزدیده شدن پول و اشیای باارزش شما می‌تواند سفرتان را تلخ کند.

کیف‌قاپی معمولا در مکان‌های نه چندان شلوغ اتفاق می‌افتد بنابراین ماندن در خیابان در ساعات پایانی شب ممکن است تبدیل به تجربه ناخوشایندی برای شما شود. سعی کنید همیشه در قسمت‌های روشن خیابان حرکت کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از خطرات، مربوط به حملات سایبری می‌شود که به ویژه روی حساب‌های بانکی افراد تمرکز دارد. بنابراین حتما دقت داشته باشید که از یک دستگاه خودپرداز ایمن استفاده کنید و در هنگام کار کردن با آن کاملا مراقب باشید. از طرفی بنا بر اظهارات مسئولان امنیتی اتریش، گردشگران مهم‌ترین اهداف سارقان در اتریش به حساب می‌آیند و بیشتر در اماکن شلوغ و اجتماعات عمومی از آن‌ها دزدی می‌شود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید در صورت حضور در این مکان‌ها، وسایل خود را نزدیک به خود نگه داشته و حواستان به اطراف باشد.

در سال ۲۰۱۸ هیچ مورد آدم‌ربایی در اتریش گزارش نشده و احتمال بروز چنین اتفاقی بسیار پایین است. اما با این وجود بهتر است برخی اقدامات احتیاطی را انجام دهید که از جمله آن‌ها باید به عدم حضور در مناطق دورافتاده و حومه شهر به خصوص به تنهایی اشاره داشت. هم‌چنین اگر خواستید یک سفر جاده‌ای را داشته باشید بهتر است که تنها نباشید. هم‌چنین از سال ۲۰۱۶ تا کنون تعداد دزدی از منازل در اتریش کاهش پیدا کرده و بیشتر این دزدی‌ها در حومه شهر گزارش شده است.

مراقب وسایل باارزش خود باشید

دزدها و جیب‌برها معمولا افرادی را هدف قرار می‌دهند که دسترسی به کیف، کیف پول و تلفن همراه آن‌ها راحت‌تر باشد. بهترین کار این است که وسایل غیرضروری و اشیای باارزش خود را از هتل خارج نکنید. یکی دیگر از روش‌های رایج دزدی، پرت کردن حواس اشخاص و سرقت از آن‌ها است. در این موارد معمولا یک نفر اطلاعاتی را بدون این که شما از او خواسته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد و در همین هنگام که حواس شما پرت شده نفر دوم وسایل شما را سرقت می‌کند و زمانی متوجه موضوع خواهید شد که خیلی دیر شده است.

یک اقدام احتیاطی مهم این است که لوازم حیاتی خود از جمله پاسپورت را به هیچ عنوان با خود حمل نکنید و آن را در هتل بگذارید. اما اگر از گذاشتن اشیای باارزش خود در اتاق هتل مطمئن نیستید می‌توانید از کارکنان هتل در مورد قرار دادن اشیای باارزش خود در یک جای امن مثل گاوصندوق safety box سوال کنید. قطعا از اعتماد به هتل‌های اتریش پشیمان نخواهید شد چون تبعیت از قانون در کشور اتریش حرف اول را می‌زند. با وجود این که دوربین‌های مدار بسته در اکثر مراکز خرید نصب شده اما بهتر است که در این‌گونه مکان‌ها پول نقد زیادی همراه خود نداشته باشید.

فریب کلاهبرداران را نخورید

بر اساس شواهد موجود، اکثر کلاهبرداران افرادی را هدف قرار می‌دهند که کارت اعتباری آن‌ها گیر کرده است. این کلاهبرداران در اطراف دستگاه‌های خودپرداز پرسه می‌زنند و کمک‌های رایگان خود را در اختیار شما قرار می‌دهند! آن‌ها معمولا شماره PIN کارت اعتباری شما را می‌خواهند تا کارتتان را از دستگاه خارج کنند.

توصیه می‌شود در صورتی که کارت بانکی بین‌المللی دارید به جای استفاده از خودپرداز اقدام به گرفتن پول از داخل بانک‌ها کنید. یکی دیگر از انواع کلاهبرداری در اتریش مربوط به محل اقامت گردشگران است. گاهی پیش آمده که افراد به وین یا شهرهای دیگر رفته‌اند و متوجه شده‌اند که با وجود رزرو اتاق جایی برای آن‌ها نیست. بنابراین در صورت رزرو آنلاین محل اقامت حتما از اعتبار وب‌سایت مورد نظر مطمئن شوید و در صورت رزرو تلفنی نیز قبل از انتقال پول اطلاعات بیشتری را در مورد محل اقامت بخواهید.

از دیگر شیوه‌های کلاهبرداری رایج در اتریش این است که افراد خودشان را جای افسر پلیس جا زده و پاسپورت شما را می‌خواهند. سپس شما را به جرمی جزئی متهم می‌کنند که اصلا مرتکب آن نشده‌اید و در ازای برگرداندن پاسپورت شما مبلغی را درخواست می‌کنند.

برای این که دچار چنین مشکلی نشوید در این‌گونه شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش از شخص بخواهید که کارت شناسایی خود را نشان داده و یا این که از وی بخواهید مسئله به جای خیابان در اداره پلیس حل شود.

سفر انفرادی بانوان به اتریش

طبق گفته مسافران زن در اتریش، این کشور یکی از امن‌ترین کشورها برای سفر انفرادی بانوان محسوب می‌شود زیرا احتمال ربوده شدن و تجاوز در این کشور بسیار پایین است. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸ در کشور اتریش هیچ مورد تجاوزی گزارش نشده است. اما بهتر است احتیاط کرده و به تنهایی در اماکن خلوت به ویژه در شب‌ها حضور پیدا نکنید.

حواستان به بچه‌ها باشد

کشور اتریش محیطی کاملا مناسب برای کودکان داشته و در اکثر مراکز خرید و مراکز تجاری آن زمین‌های بازی برای کودکان وجود دارد. تنها کاری که در ارتباط با کودکان باید انجام دهید این است که هنگام حضور در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد کاملا مراقب آن‌ها باشید چون در صورت گم شدن آن‌ها کار سختی برای پیدا کردنشان خواهید داشت.

نکات ایمنی را در حمل و نقل رعایت کنید

اتریش دارای سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته‌ای است که از طریق آن می‌توانید به هر نقطه‌ای بروید. برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی باید حتما بلیط خریداری کنید و در صورت عدم رعایت قانون ممکن است تا ۱۰۰ یورو جریمه شوید. برای جابه‌جایی با تاکسی حتما از خدمات شرکت‌های تاکسیرانی مجاز استفاده کرده و به تاکسی‌های بدون مجوز اعتماد نکنید. هم‌چنین اگر خودرو کرایه کرده‌اید حتما از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید. در اتوبان‌ها مراقب باشید چون حداقل سرعت در آن‌ها ۸۰ کیلومتر است و توقف به هر دلیل ممنوع است مگر در خطوط اضطراری که در برخی نقاط در نظر گرفته شده است. در صورت رفتن به مناطق کوهستانی اتریش حتما شرایط آب و هوایی را چک کنید و زنجیر چرخ در ماشین داشته باشید.

با خیال راحت به کلاب های شبانه و بارها بروید

در سال‌های اخیر هیچ موردی از جرم‌های مهم مثل اذیت و آزار در کلاب‌های شبانه و بارهای اتریش گزارش نشده است. البته ممکن است در زمان حضور در این اماکن با نزاع‌های معمولی و یا افراد مست مواجه شوید که در هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد اما به طور کلی می‌توانید بدون نگرانی از بابت حوادث جدی از حضور در این مکان‌ها لذت ببرید. اگر قصد دارید که یک شب طولانی را در کلاب‌ها و بارها بگذرانید بهتر است به کسی بگویید که دقیقا کجا هستید. هم‌چنین در هنگام بازگشت به خانه حتما از شرکت‌های معتبر تاکسی بگیرید تا گیر سارقان و کلاهبرداران نیفتید.

موارد مشکوک را گزارش کنید

در حال حاضر پلیس اتریش اقدامات ضد تروریستی زیادی را در دستور کار قرار داده و اخیرا یک مورد عملیات تروریستی را نیز خنثی نموده است. اتریش جزو کشورهایی است که می‌توان با ویزای شینگن به آن سفر کرد و به همین دلیل تروریست‌ها به راحتی می‌توانند از کشورهای دیگر وارد این کشور شوند که این یک نکته منفی برای امنیت در اتریش محسوب می‌شود. اما در سالیان اخیر حادثه تروریستی در این کشور اتفاق نیفتاده که نشان‌دهنده ضریب امنیتی بالای اتریش است. در صورتی که فعالیت مشکوکی را مشاهده کردید سریعا آن را به پلیس اطلاع دهید.

آیا اتریش کشور امنی برای سفر است؟

همان‌طور که گفته شد کشور اتریش بر اساس آمار جرم و جنایت و هم‌چنین به گواه گردشگران و مسافران این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. مهم‌ترین مسئله در ارتباط با امنیت در اتریش مربوط به سارقان می‌شود که در صورت رعایت اقدامات احتیاطی توصیه‌شده از این بابت نیز دچار مشکل نخواهید شد. بنابراین می‌توانید با رعایت نکات ساده از سفر به اتریش و اقامت در این کشور زیبا نهایت لذت را ببرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *