تور, ویزا

راهنمای سفر به کبک کانادا در سال 2022

در ابتدای راهنمای سفر به کبک کانادا در سال 2022 باید بگوییم که این شهر و استان با سایر نقاط و شهرهای آمریکای شمالی متفاوت بوده و تنها شهر مستحکم در شمال کشور مکزیک است که تاریخ تاسیس‌اش به اوایل قرن 17 میلادی بر می‌گردد؛ جایی که با خیابان‌های سنگ ‌فرش‌شده، قلعه‌های مشهور جهانی و معماری اصیل اروپایی چیزی در حدود 4.6 میلیون نفر گردشگر در سال را به سمت خود جذب می‌کند.

شهر اصلی و مرکزی کبک، خصوصاً منطقه تاریخی old Quebec یک میراث جهانی یونسکو است که از سال 1985 به ثبت رسیده و به گردشگران این اجازه را می‌دهد تا بدون ترک آمریکای شمالی، از محیطی کاملاً اروپایی و جذاب دیدن کنند. از این رو، اگر موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا شده‌اید،راهنمای سفر به کبک کانادا در سال 2022 جزئیات جذاب و کاربردی را در اختیار شما قرار داده و برنامه سفر متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد.

کبک سیتی شهری بر فراز صخره و بر روی رودخانه سنت لارنس و یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است و مقصدی عالی برای انواع مسافران به شمار می‌رود. جایی که به واسطه تاریخچه‌ای غنی، معماری زیبا، جاذبه‌های گردشگری فراوان، غذاها و نوشیدنی‌های جذاب به یکی از بهترین مقاصد توریستی سفر به کانادا بدل شده است.

پس اگر شما هم مایل به بازدید از شهر استثنایی و فرانسوی زبان کبک کانادا هستید، با راهنمای سفر به این شهر زیبا در سال جدید میلادی همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به کبک کانادا

پیش از اینکه بخواهیم در راهنمای سفر به کبک کانادا در مورد جاذبه‌ها و اماکن گردشگری این شهر توریستی فرانسوی زبان صحبت کنیم، بد نیست نگاهی به شرایط آب و هوای کبک در 4 فصل سال بیاندازیم:

زمستان کبک: عموماً آب و هوای کبک در فصل زمستان سرد است. این بدین معنی است که در ماههای ژانویه و فوریه دمای هوا به زیر منفی 12 رسیده و تا حداکثر 0.5 تا یک درجه سانتیگراد افزایش می‌‍یابد. این در حالی است که دمای احتمالی ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و مارچ چیزی در حدود منفی 6.5 بوده و شاهد بارش برف در هر ماه خواهید بود.

بهار: در این فصل، دمای هوا کماکان گرم نیست و در ماه‌های آپریل و می درجه دما چیزی در حدود -1 تا 5 درجه سانتیگراد خواهد بود. البته بیشترین دما چیزی در حدود 15.5 درجه بوده و شاهد میزان قابل توجهی از باران در این فصل خواهید بود.

تابستان: با بالا رفتن دما به چیزی فراتر از 21 درجه سانتیگراد، کبک به شهری بسیار جذاب و دوست داشتنی برای گردشگران در تابستان تبدیل می‌‎شود. البته همچنان بارندگی وجود دارد، اما گرمای هوا تا اواخر ماه آگوست ادامه داشته و پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به این شهر جذاب فرانسوی زبان کانادا خواهد بود.

پاییز: در نهایت دو ماه سپتامبر و اکتبر بازه‌های زمانی هیجان انگیز و جذابی در شهر کبک بوده و درجه دما بین 10 تا 16 متغیر است؛ این در حالی است که برگها تغییر رنگ جذابی داده و خیابان‌های سنگفرش شده شهر را می‌پوشانند. ولی بد نیست به این نکته توجه کنید که در ماه نوامبر باز درجه دما کاهش یافته و منفی 1.5 تا 2 کاهش پیدا می‌کند.

طبق جدیدترین آمار سال 2022 ، بهترین زمان سفر به این شهر جذاب کاملاً بستگی به سلیقه و برنامه سفر شما دارد، اما معمولاً بین دو بازه زمانی ماههای جون و آگوست، زمانی که شرایط آب و هوا در وضعیت خوبی بوده و فصل جشن‌ها و فستیوال‌ها شروع شده، بهترین زمان سفر به کبک محسوب می‌شود.

البته در صورتی که مایل به تجربه جشن‌ها و فستیوال‌ها و مناظر خاص برفی کبک در فصل زمستان هستید، باید به فکر رزرو بلیط سفر در ماه فوریه باشید.

بنابر آمار ارائه شده توسط وبسایت معتبر tripsavvy، بنابر سبک و سلیقه و اهداف سفر شخصی شما، بهترین زمان سفر کبک کاملاً متغیر بوده و نمی‌توان بازه دقیقی برای آن تعیین کرد، اما اگر بخواهید شرایط متعادل آب و هوا و تنوع جشن‌ها و رویدادهای این شهر کانادایی را در نظر بگیرید، بهترین زمان سفر به کبک بین ماه جون تا آگوست خواهد بود.

البته اگر به دنبال تجربه و لذت بردن از جشنواره‌های خاص و جذاب زمستانی این شهر فرانسوی زبان کانادا هستید، باید برای رزرو سفر و بلیط پرواز در ماه فوریه اقدام کنید.

حمل و نقل در شهر کبک

یکی از موارد مهم راهنمای سفر به کبک کانادا ، نحوه حمل و نقل در این استان زیبا است. صرف نظر از گشت شهری تور گردشگری کانادا که به طور رایگان شما را به چندین مقصد جذاب این شهر برده و به هتل محل اقامت بر می‌گرداند شما می‌توانید از شبکه اتوبوس‌رانی محلی کبک با نام RTC برای حمل و نقل شهری استفاده کنید.

این شهر زیبا در فاصله 250 کیلومتری از شمال شرقی مونترال و بر روی سواحل رودخانه سنت لاورنس قرار دارد و از سمت شرق با Lévis مشرف است. کبک بزرگترین شهر در ظلع غربی نیوبرانزویک و ضلع شمالی Maine به شمار می‌رود.

اگر بخواهیم از جنبه مسافتی و حمل نقل به راهنمای سفر شهر کبک کانادا بپردازیم، باید بگوییم که شهر کبک در حدود 3 ساعت با مرکز شهر مونترال فاصله داشته، از ضلع شرقی در حدود 8 ساعت رانندگی با شهر تورنتو و از ضلع شمال در حدود 8 و نیم ساعت با نیویورک آمریکا فاصله دارد.

بد نیست بدانید که فرودگاه بین‌المللی  Quebec City Jean Lesage در حدود 15.5 کیلومتر و یا 25 دقیقه رانندگی با شهر قدیمی کبک فاصله دارد و شما می‌توانید به راحتی از طریق مترو، اتوبوس و یا تاکسی به مرکز شهر دسترسی پیدا کنید.

اتوبوس‌ها پوشش کامل و یکپارچه‌ای از شهر را به شما ارائه داده و برای یک مسیر (3.50 دلار)، (هزینه 3.20) به صورت بلیط و برای یک روز کامل 8.85 دلار هزینه خواهند داشت.

این در حالی است که امکان استفاده از تاکسی برای نقل مکان از فرودگاه به هتل و نقاط مختلف شهر وجود داشته و هزینه آن به طور تقریبی برای ورود 4.55 دلار و به ازای طی کردن هر کیلومتر 1.75 دلار خواهد بود.

چنانچه مایل به استفاده از خدمات مترو باشید، هزینه بلیط تک مسیره شما 2.60 و به صورت نقدی برابر با 3.50 دلار خواهد بود. این در حالی است که تخفیف‌هایی برای سنین زیر 18 سال، دانشجویان و سالمندان در نظر گرفته شده است.

شما همچنین می‌توانید از گزینه اجاره دوچرخه Cyclo Services برای گشت‌زنی در کبک استفاده کرده و یا اینکه از متداول‌ترین روش یعنی پیاده‌روی استفاده نمایید.

جاذبه‌های گردشگری کبک کانادا

اکنون نوبت به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های راهنمای سفر در سال جدید میلادی یعنی جاذبه‌های گردشگری کبک می‌رسد.

این شهر از دو بخش مهم بالای شهر تشکیل شده که به نام Haute-Village شناخته می‌شود که در گذشته به دلایل امور نظامی گسترش یافته و شامل ارگ دفاعی و برخی از نمادهای شهری جذاب از جمله قلعه Château Frontenac می‌گردد.

بخش دیگر که به نام پایین شهر یا Basse-Ville شناخته می‌شود محل استقرار اولیه بوده و به واسطه خیابان‌های باریک، تاریخی و خوش منظره، ساختمان‌های سنگی معروف است. اینجا جایی است که شما با بناهای خاصی نظیر Place Royale and  و  Quartier Petit Champlain روبرو می‌شوید.

اما بد نیست برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های توریستی کبک، آنها را به طور مجزا به شما معرفی کنیم:

گشت و گذار در محله رویال

Place Royale یک مرکز توریستی در کبک است که به واسطه جذابیت‌های تاریخی و فضای امروزی و داشتن انواع رستوران، پاسیو و فروشگاه‌های مختلف، به یکی از جاذبه‌های این شهر بدل شده است.

در این محله شما با کلیسای سنگی Notre-Dame des Victoires و مکان تاریخی Musée de la Civilisation موزه تمدن روبرو می‌شوید.

در تابستان، این محدوده جای مناسبی برای غذاخوری‌ها در فضای باز شده و در فصل زمستان به محلی زیبا برای عکسبرداری کارت پوستالی تبدیل می‌شود.

بازدید از ارگ کبک

مکانی با ارتفاع 100 متری و چشم اندازی وسیع و متنوع که رو به رودخانه سنت لارنس بوده و قلعه‌ای عظیم و ستاره‌ای شکل با مجموعه‌ای از دیوارهای ضخیم، باروها و خندق‌ها از سال 1832 بر فراز آن قرار گرفته است.

ارگی که به عنوان محله نظامی ژنرال‌ها، افسران و سربازان و اقامتگاه تابستانی فرماندار کل کانادا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

چنانچه در فصل تابستان از این محل دیدنی بازدید کنید، می‌توانید شاهد تعویض مراسم نگهبانی هر روز صبح بوده و از موزه نظامی این ارگ دیدن کنید.

حضور در دشت‌های آبراهام

خارج از فضای دیوارهای شهری و به سمت غرب ارگ، گستره سبزی به نام دشت‌های آبراهام قرار گرفته که در آن انگلیسی‌ها در سال 1759  به رهبری ژنرال وولف با فرانسوی‌ها جنگیده و پیروز شدند.

این پارک خانه بقایای دو برج مارتلو که بعداً به استحکامات کبک اضافه شدند نیز بوده و با داشتن انواع نمایشگاه‌ها و موزه‌های تعاملی جوانان را تشویق می‌کند تا در مورد تاریخچه کبک اطلاعات بیشتری کسب کنند.

قدم‌زنی در Quartier Petit Champlain

بدون شک، محدوده پتیت شامپلین زیباترین محله شهری در کبک محسوب می‌شود. جایی که با گذشت و گذار در خیابان‌های سنگفرش و باریک و گذر از ساختمان‌های تاریخی، این حس را پیدا می‌کنید که در قلب یک شهر اروپایی قدیمی حضور دارید!

این محدوده سنگی و جذاب کبک خانه تعداد وسیعی از انواع فروشگاه‌ها، خدمات و رستوران‌ها است و با داشتن انواع فضاهای دیدنی پرپیچ و خم، یکی از نقاط بسیار دیدنی در تمام طول سال کبک محسوب می‌شود.

با حضور در محدوده پتیت شامپلین شما با انواع فروشگاه‎‌های صنایع دستی، رستوران‌های مخصوص غذاهای کبک، گالری‌های هنری و مجموعه متفاوتی و هیجان‌انگیزی از شیرینی فروشی‌ها که همه چیز را از فاج و نوقای دست ساز گرفته تا کرپری شیک به شما ارائه می‌دهند. این در حالی است که حضور انواع بوتیک‌های لباس فروشی فشن، جذابیت قدم زنی در این محدوده را دوچندان می‌کند. البته مکان‌های دیدنی بسیاری در این منطقه وجود داشته و خوراک عکاسی خواهد بود.

بنای دیدنی Château Frontenac

یکی از بناهای توریستی و دیدنی شهر کبک که در سال 1894 برای راه آهن Canadian Pacific ساخته شده و جزو نمادهای اصلی و هتل‌های معتبر کبک محسوب می‌شود. این بنای عظیم از فاصله دور نیز قابل مشاهده بوده و ظاهر جذابی در شب‌ها دارد.

سایر جاذبه‌های گردشگری شهر کبک شامل موارد زیر می‌شود:

  • موزه تمدن de la civilization
  • ساختمان پارلمان و پارلمان هیل
  • کلیسای سنت-آن-دو-بوپر
  • رصدخانه پایتخت
  • محوطه تاریخی و ملی کبک
  • بندر قدیمی Vieux
  • بنای زیبای Grande Allée
  • جشنواره‌ها و کارناوال‎های کبک
  • پل کبک

بهترین هتل‌های کبک کانادا

اگر بخواهیم در راهنمای سفر به کبک کانادا وارد جزئیات برترین هتل‌های این شهر و استان شویم، مطمئناً نیاز به یک مطلب وبلاگی جدا خواهیم داشت، اما به طور خلاصه این شهر دارای تعداد زیادی هتل زنجیره‌ای و لوکس مثل هیلتون و فرمونت است، ولی بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا در یکی از هتل بوتیک‌ها و اقامتگاه‌های bed & breakfast خانوادگی اقامت یافته و در هزینه‌‌های خود صرفه جویی کنند.

چنانچه هزینه سفر برای شما مهم نیست، بدون شک هتل فرمونت  Fairmont Le Château Frontenac بهترین گزینه قابل انتخاب در جوار رودخانه سنت لاورنس خواهد بود که در شمایل یک قلعه لوکس و مجهز، نمای زیبا و بدون مانعی از شهر کبک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سلامت عمومی بدن در هنگام سفر در اولویت اصلی شما قرار دارد، انتخاب هتل Le Monastère des Augustines را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک هتل سلامت و ورزشی جامع که هنوز دارای اتاق‌های قدیمی معتبر و همچنین سوئیت‌های مدرن است.

در صورتی که به دنبال اقامت در هتل لوکس و جذاب در شهر کبک هستید، می‌توانید به سراغ  Auberge Saint-Antoine Relais & Châteaux به عنوان یکی از برترین هتل بوتیک‌های این شهر بروید. هتلی که در بندر قدیمی شهر کبک مستقر شده و امکانات رفاهی معاصر و جذابی را در یک محیط کاملاً تاریخی به نمایش می‌گذارد.

شما همچنین می‌توانید به سراغ انواع اقامتگاه‌های “بد اند برکفست” شهر کبک مثل  Le Château du Faubourg بروید که با قیمتی معقول و مقرون به صرفه، خدمات اقامتی شخصی‌سازی شده و مناسبی را به شما ارائه می‌دهند.

بهترین رستوران‌های کبک

اگر به امید چشیدن انواع غذاهای خوش طعم فرانسوی سفر به کبک کانادا را انتخاب کرده‌اید، شهر و استان درستی را برای این کار انتخاب کرده‌اید، جایی که علاوه بر انواع غذاهای با کیفیت فرانسوی، غذاهای بین‌المللی و آمریکایی را نیز برای شما سرو خواهد کرد.

خوشبختانه رستوران‌های با کیفیت کبک تنها محدود به فضای شهر قدیمی کبک نبوده و در سراسر این شهر گسترده شده است. از این رو، از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده و به انواع رستوران‌های برتر و با کیفیت زیر سر بزنید:

  • رستوران Alentours
  • رستوران ARVI
  • رستوران Battuto
  • رستوران Bistro hortus
  • رستوران Brasserie Artisanale La Korrigane
  • رستوران Buvette Scott
  • رستوران Chez Boulay – Bistro boreal
  • رستوران Chez Rioux & Pettigrew
  • رستوران Clocher Penché

تنوع رستوران‌ها و غذاخوری‌های کبک بسیار زیاد بوده و دست شما را برای انتخاب به اندازه کافی باز می‌گذارد.

برترین مراکز خرید کبک کانادا

موضوع جذابی که نمی‌توان در راهنمای سفر به کبک کانادا آن را نادیده گرفت و یکی از مهم‌ترین عوامل تفریحی گردشگران تور کشور کانادا محسوب می‌شود، محدوده‌ها و مراکز خرید محبوب این شهر فرانسوی زبان است.

طبق آمار ارائه شده در وب سایت tripadvisor، برترین مراکز خرید کبک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مرکز خرید Les Galeries de la Capitale
  • مرکز خرید Place Ste-Foy
  • مرکز خرید Place de la Cite
  • مرکز خرید Les Promenades Beauport
  • مگامال Laurier Quebec

نکات مهم سفر به کبک

چنانچه می‌خواهید بیشترین لذت را با هزینه‌ای منطقی از سفر خود به کبک کانادا ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که به نکات زیر دقت کنید:

  • در صورتی که دارای تور گردشگری رایگان شهری نیستید، بهتر است برای بازدید از برخی از جاذبه‌های توریستی شهری در مدت زمانی کم، از گزینه تور شهری کبک استفاده کنید که در یک بازه زمانی دو ساعته جاذبه‌های مختلفی از جمله شهر قدیمی کبک، دشت آبراهام و محدوده Place Royale را به شما نشان داده و توضیحات جذابی در مورد تاریخچه و فرهنگ این شهر به شما ارائه می‌دهد.
  • اگر دارای زمان کافی هستید، از تور پیاده‌روی شهر کبک غافل نشوید که شما را با حال و هوای اروپایی شهر قدیمی کبک آشنا کرده و فرصت بازدید از خیابان‌های باریک و زیبای بخش بالایی و پایینی شهر و جاذبه‌های تاریخی نظیر قلعه، کلیسای نوتردام دو ویکتورز و ارگ کبک را به شما می‌دهد.
  • از ferry استفاده کنید: شاید دوست داشته باشید که در سفر به کبک کانادا از کشتی‌های دارای بادبان و یا کاتاماران استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم که از کشتی‌های کوچک ferry برای گذر از شهر کبک به Lévis استفاده کرده و با پرداخت تنها 7 دلار، مناظر زیبایی از شهر را مشاهده کنید.
  • به پیک نیک بروید: اگر در ماه‌های گرم سال به کبک سفر کرده‌اید، می‌توانید با خرید موادغذایی و همراه داشتن تجهیزاتی مثل زیرانداز، به تراس Pierre-Dugua-De-Mons  رفته و در آرامشی وصف نشدنی از منظره زیبای شهر قدیمی و رودخانه و گذران وقت در یکی از شهرهای خاص کانادا لذت ببرید.
  • زمان مناسبی را به خرید اختصاص دهید: محدوده Quartier Petit Champlain یکی از زیباترین مناطق شهر کبک است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تجاری آمریکای شمالی محسوب می‌شود که انواع بوتیک‌های سبک اروپایی، فروشگاه‌های بزرگ، مغازه‌های فروش سوغاتی و تعداد زیادی رستوران، کاباره و غیره را در خود جای داده است. شما این امکان را دارید تا با حضور در بازار بندر قدیمی Marché du Vieux-Port از انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، پنیر کبکی، انواع نوشیدنی، صنایع دستی و سوغاتی دیدن کرده و آنها را خریداری کنید. این در حالی است که محدوده Les Galeries de la Capitale با برخورداری از 280 بوتیک و فروشگاه، 35 رستوران و 18 نوع وسیله تفریحی از جمله ترن هوایی و چرخ و فلک، یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف وقت و لذت بردن از حضور در کبک است.
  • در رویدادها و فستیوال‌ها شرکت کنید: هر ساله شهر کبک پذیرای هزاران هزار بازدید کننده کارناوال زمستانی کبک است که در آن رژه شبانه، مجسمه‌سازی از برف و یخ، اسکی و اسکیت‌سواری و کارهای جذاب دیگری اتفاق می‌افتد. در ماه آگوست، شهر کبک و همسایه آن Lévis میزبان رویداد Grands Feux Loto-Quebec است که در آن بیش از 700 هزار نفر شرکت کرده و برای 6 شب متمادی به آتش بازی و جشن رایگان می‌پردازند. این در حالی است که بزرگترین فستیوال موسیقی Festival d’été de Québec (FEQ) نیز در ماه جولای در کبک برگزار شده و خوانندگان مشهور زیادی در آن اجرا خواهند داشت.
  • پیاده‌روی و بازدید از آبشار مونت مورنسی: اگر به دنبال یک فعالیت گردشگری جذاب خارج از هتل در شهر کبک هستید، بهتر است به همراه تور لیدر به سراغ رودخانه Montmorency در خارج از مرکز شهر کبک و بین محله بوپورت و بویشاتل بروید. جایی که دارای آبشاری در حدود 30 متر بلندتر از آبشار نیاگارا است و با داشتن یک پل معلق برفراز آبشار، شما را به چالش هیجان‌انگیزی دعوت می‌کند.
  • برخلاف شهر مونترال، تقریباً در حدود 80 درصد از مردم ساکن کبک فرانسوی زبان هستند، اما این موضوع نباید شما را نگران کند، چون در اغلب موارد، افراد فعال در حوزه‌های گردشگری امکان برقراری ارتباط ابتدایی به زبان انگلیسی را با شما خواهند داشت.
  • اکثر رستوران‌های این شهر دارای مالیات 15 درصدی بر روی سرویس غذا هستند و این انتظار وجود دارد که برای هر سرویس غذایی انعامی 15 تا 25 درصدی توسط مشتری لحاظ شود. در صورتی که تنها نوشیدنی میل کرده باشید، حداقل انعام یک دلاری برای هر نوشیدنی مورد نیاز خواهد بود.

در یک جمع‌بندی کلی راهنمای سفر به کبک کانادا در سال 2022، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پیش از شروع سفر یک برنامه‌ریزی موجه برای روزهای اقامت خود در هتل در نظر گرفته و تا حد امکان از راهنمایی‌های تور لیدر و امکانات گشت شهری استفاده کنید.

چنانچه هنوز موفق به اخذ ویزای توریستی مولتی کانادا نشده و نمی‌دانید که تور گردشگری کانادا شامل چه جزئیات و هزینه‌هایی می‌شود، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برای این مهم استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *