تور

راهنمای سفر به فرانسه در سال 2022

چنانچه تا به حال تعطیلات و اوقات فراغت خود را صرف سفرهای داخلی و یا حضور در کشورهای نزدیک و همسایه مثل ترکیه و یا امارات کرده و می‌خواهید تا با دریافت ویزای شنگن، از جذاب‌ترین کشور قاره اروپا یعنی فرانسه بازدید کنید، چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن راهنمای سفر به فرانسه در سال 2022 اختصاص دهید.

در حالت کلی، فرقی نمی‌کند که قصد سفر موقتی و یا مهاجرت به فرانسه را داشته باشید، چون در هر حالتی نیاز به دریافت یکی از انواع ویزای شنگن از سفارت و کنسولگری این کشور در تهران خواهید داشت.

فرانسه متنوع‌ترین، هیجان‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین کشور توریستی قاره اروپا است که سالانه پذیرای بیشترین گردشگر از سراسر دنیا بوده و شما را به ضیافت باگت‌های فرانسوی تازه، ماکارون‌های رنگارنگ و دلچسب، کروسان‌های لذیذ بادامی کره‌ای و جاذبه‌های گردشگری متمایزی نظیر برج ایفل و موزه لوور دعوت می‌کند.

اگر راهنمای سفر و زندگی در پاریس فرانسه را مطالعه کرده باشید، اطلاعات خوبی در مورد هویت و حال و هوای سفر و جاذبه‎‌های گردشگری در پایتخت فرانسه خواهید داشت، ولی به طور خلاصه، فرانسه سرزمین تپه‌ها و قلعه‌های رمانتیک، دره‌ها و رودخانه‌های پرپیچ‌وخم، اماکن توریستی و جذاب و تاکستان‌هایی وسیع است و در کنار طبیعتی زیبا و تاریخچه‌ای غنی، از جدیدترین تکنولوژی، برترین معماری، به روزترین مد لباس و خوراکی‌های تازه و خوش طعم برخوردار است.

بر همین اساس، اگر دو دل هستید که پذیرش سختی‌های اخذ ویزای شنگن و پرداخت هزینه‌های چندبرابر، ارزش تجربه سفر به کشور جذاب فرانسه را ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و این سفر به یکی از ارزنده‌ترین و متفاوت‌ترین تجارب زندگی شما بدل خواهد شد.

از قلعه‌های تاریخی و لوسترهای اشرافی گرفته و سواحل شنی فوق‌العاده جذاب و بی انتها گرفته تا کلیساهای سر به فلک کشیده، موزه‌ها و مجموعه‌های خاص تاریخی و فرهنگی و مرتفع‌ترین رشته کوههای قاره اروپا، همگی خبر از یک سفر فراموش نشدنی و بی‌تکرار را به شما می‌دهند.

پیگیری ویزای فرانسه

در ابتدای راهنمای سفر به فرانسه باید به این موضوع اشاره کنیم که حضور در این کشور نیاز به دریافت ویزای شینگن داشته و شما ملزم هستید تا از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال یک وقت سفارت گرفته و امور مربوط به اپلای ویزای توریستی را انجام دهید.

به طور معمول اعتبار ویزای شنگن فرانسه مطابق با برنامه سفر و کمتر از یک ماه بوده و در صورتی که مولتی (چندبار ورود) باشد، این امکان را دارید تا علاوه بر فرانسه به سایر کشورهای حوزه شنگن از جمله آلمان و اسپانیا نیز سفر کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به مطلب ویزای توریستی فرانسه 2022 اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

بهترین زمان سفر به فرانسه

بنابر جدیدترین آمار بدست آمده در راهنمای سفر به فرانسه ، شلوغ‌ترین فصل یا همان Peak season فرانسه تابستان بوده و در این بازه زمانی کشور فرانسه به طرز سرسام آوری شلوغ است. چنانچه مایل به بازدید از فرانسه در فصل تابستان باشید، باید بدانید که قیمت‌ها بالا و باورنکردنی هستند، اما جو کلی گردشگری و شرایط آب و هوا بسیار خوب و ایده آل است و مورد علاقه بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود. به طور معمول، درجه دما در این فصل از سال فرانسه چیزی در حدود 16 تا 24 درجه سانتیگراد است.

در دو فصل بهار و پاییز (که شامل ماههای اپریل، می سپتامبر و اکتبر) می‌شود، هوای فرانسه کماکان گرم بوده، اما حجم جمعیت توریست‌ها آنچنان زیاد نیست و فیتیله قیمت‌ها کاهش یافته و پایین آمده است. برای همین، خیلی از گردشگران این بازه زمانی را برای سفر به فرانسه ترجیح می‌دهند.

اما در فصل زمستان و بازه زمانی ماه نوامبر تا فوریه، هوا در تمام کشور فرانسه حتی در بخش جنوبی سرد بوده و به طور میانگین بین 0 تا 8 درجه سانتیگراد است. ولی اگر عاشق تجربه تعطیلات کریسمس و حال و هوای آن در فرانسه و شهر معروفی مثل پاریس هستید، زمستان فصل خوبی برای شما خواهد بود، منتها باید خود را به خوبی برای شلوغی تعطیلات و هزینه‌های گزاف اقامتگاه‌ها آماده کنید.

کارهایی که باید در فرانسه انجام داد

ممکن است این طور فکر کنید که راهنمای سفر به فرانسه تنها حول محور شهر معروف و توریستی پاریس می‌گردد، اما این طور نیست و قرار است تا در ادامه به طور مختصر در مورد سایر جذابیت‌های گردشگری کشور فرانسه با شما صحبت کنیم:

گشت و گذار در پاریس

شهر پاریس به معنای کلمه هر آنچه که نیاز دارید را در خود جای داده و یک پکیج کامل و فوق‌العاده است. از موزه لوور و موزه‌های امپرسیونیست گرفته تا برج باشکوه ایفل، رودخانه سین Seine، پارک‌های هیجان‌انگیز، کنسرت‌های جاز و غذاهای خوش طعم و خوشمزه، همگی در شهر پاریس قرار دارد.

شهری جادویی و چشم‌نواز که می‌توان زمان زیادی را به گشت و گذار در آن اختصاص داد. اما در حالت کلی، شما این امکان را دارید تا با صرف 4 تا 5 روز در پاریس، به خوبی از این شهر بازدید کنید.

بازدید از دهکده Loire

لوآر منطقه‌ای دوست داشتنی و خوش‌منظره با تعداد زیادی از باغ‌های زیبای انگور و قلعه‌ها و کاخ‌های تاریخی است. این دهکده خانه بهترین نوشیدنی‌های طبیعی در دنیا، شهرهای کوچک و زیبا و غذاهای بسیار تازه و خوشمزه است. جایی که بهتر است با حضور در کشور فرانسه بازدید از آن را از دست نداده و چند روزی را به گشت و گذار در آن بپردازید.

حضور در مارسی

مارسی یک کلان‌شهر در فرانسه است که از تاریخچه‌ای غنی، زندگی شبانه، رستوران‌های باکیفیت، انواع تئاترها، موزه‌ها و یک استادیوم فوتبال بین‌المللی برخوردار است. با اینکه مارسی یک شهر تقریباً صنعتی محسوب می‌شود، اما با این وجود به دلایل مختلفی از جمله وجود آبشارهای زیبا و ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف و هیجان‌انگیز، گزینه خوبی برای گردشگری در زمان حضور در فرانسه محسوب می‌شود.

بازدید از شهر ساحلی نیس

این شهر که در جنوب فرانسه قرار گرفته، مقصدی محبوب برای گردشگران اقتصادی و به اصطلاح budget travelers بوده و به آنها این اجازه را می‌دهد تا در شهری با منظره و طبیعی زیبا، حمام آفتاب فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. البته در صورتی که قصد بازدید از موناکو و کن را داشته باشید،دیگر نمی‌توان به سفر شما به عنوان گزینه‌ای اقتصادی و کم هزینه نگاه کرد.

با اینکه ساحل شهر نیس بهترین منطقه ساحلی جنوب فرانسه محسوب نمی‌شود، اما به دلیل داشتن مرکزیت، دسترسی راحتی به سایر سواحل این محدوده را به شما ارائه می‌دهد.

نوشیدنی‌های خوش طعم بوردو

در ادامه راهنمای سفر به فرانسه باید به این موضوع اشاره کنیم که بوردو دارای یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی الکلی و غیرالکلی در کشور فرانسه و سراسر دنیا است. با اینکه حضور در بوردو برای گردشگران هزینه‌بردار بوده و یک مقصد گران محسوب می‌شود، اما ارزش بازدید را برای یک مرتبه دارد.

شهر بوردو دارای بلندترین خیابان خرید در قاره اروپا است و در محدوده تجاری Le Petit Commerce، غذاهای دریایی تازه و فوق‌العاده‌ای برای گردشگران سرو می‌‎شود. این شهر که در مجاورت پاریس قرار گرفته، یک مرکز تاریخی و مهد شراب است و جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور فرانسه محسوب می‌شود.

گشت‌زنی در کاخ ورسای

این کاخ اشرافی و سلطنتی که در نزدیکی شهر پاریس قرار دارد، توسط لویی چهاردهم در سال 1715 تکمیل شد و تا انقلاب فرانسه در سال 1789 مورد استفاده شاهان فرانسوی قرار میگرفت. این مجتمع باشکوه که در اوج قدرت فرانسه ساخته شد، به دنبال نشان دادن ثروت عظیم پادشاه بود و همچنان بعد از گذشت این همه سال نیز یک مکان تاریخی فوق‌العاده جذاب و الهام بخش محسوب می‌شود.

برای کاوش و گشت و گذار در تمامی محدوده این کاخ، شما می‌توانید یک روز کامل را به کاخ ورسای اختصاص دهید و با پرداخت هزینه 27 یورو، به خوبی از حضور در این کاخ سلطنتی فرانسوی لذت ببرید.

جستجوی تاریخ در لیون

یکی از نکات قابل ذکر راهنمای سفر به فرانسه این است که تنها خود را به یک شهر مشهور و پایتخت این کشور محدود نکرده و در صورت داشتن زمان کافی، به سراغ سایر شهرهای زیبا و دیدنی فرانسه نیز بروید.

شهر لیون دارای قلعه‌ها و دهکده‌های کوچک بسیاری بوده و مکانی ایده آل برای کاوش حومه فرانسه و بازدید از حال و هوای قرون وسطی این کشور به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که لیون یک شهر ثبت میراث جهانی یونسکو بوده و با حضور در آن واقعاً این احساس را می‌کنید که کاملاً زمان به گذشته برگشته است. اگر زمان به شما اجازه حضور در لیون فرانسه را داد، حتماً از باغ گیاه‌شناسی، قصر سلطنتی basilica و محله قدیمی شهر یعنی Old Quarter دیدن کنید.

معاشرت با ثروتمندان موناکو

موناکو یک دولت شهر مستقل در ریویرا فرانسه است و به عنوان یک سرزمین پادشاهی کوچک از خیابان‌های پیچ در پیچ، ساختمان‌های چشم‌نواز، کازینویی مشهور و قایق‌های تفریحی مدرن و غول پیکر برخوردار است.

این کشور تنها چند کیلومتر مربع وسعت دارد و کمتر از 40000 نفر در آن زندگی می کنند و در عین اشرافی و لوکس بودن، یکی از کوچکترین کشورهای جهان است!

بازدید از آلزاس

این منطقه شمال شرقی دارای مرز مشترک با کشور آلمان بوده و مکانی زیبا برای بازدید و گشت و گذار محسوب می‌شود. این بدین خاطر است که فرهنگ و شخصیت آلمانی و فرانسوی در آلزاس با یکدیگر ترکیب شده و شهر قدیمی کولمار، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های توریستی این منطقه به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که قدمت برخی از ساختمان‌های این شهر به قبل از سال 1300 میلادی بر می‌گردد و آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور فرانسه بدل کرده است!

کنکاش در پارک ویلت la Villette

این پارک فرانسوی دارای یک موزه علمی و چندین جاذبه توریستی عجیب است که شامل مجموعه بزرگی از اشتباهات و حماقت‌های معماری، باغ‌های موضوعی یا دارای تم و فضایی باز برای انجام انواع فعالیت‌های خارج از خانه است. در واقع این پارک برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده و محل مناسبی برای گذران وقت محسوب می‌شود.

سایر فعالیت‌های پیشنهادی که می‌توانید در مدت زمان حضور خود در کشور فرانسه انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • گشت و گذار در خرابه‌های رومی: کشور فرانسه دارای یکی از بهترین خرابه‌ها و آثار باقیمانده از دوران رم باستان خارج از کشور ایتالیا است. در این میان مناطق Orange، Nimes و Arles دارای تئاترهای زیبای رومی هستند و Nimes از یک معبد باستانی محافظت شده و بسیار دیدنی نیز برخوردار است.
  • بازدید از شهر قرون وسطایی کارکاسون: کارکاسون یک شهر محصور قرون وسطایی کشور فرانسه است و افسانه‌ها این طور روایت کرده‌اند که به واسطه ایده درخشان یک زن برای دادن غذاهای باقیمانده به یک خوک، شهر از محاصره جان سالم به در برده است. وقتی که حیوان به اندازه کافی چاق و فربه شد، آنها آنرا به بیرون از قلعه پرت کردند تا با این کار نشان دهند که نیازی به غذا و آذوقه نداشته و بدون دغدغه به زندگی خود ادامه می‌دهند. این کار باعث شده تا مهاجمان از کار خود منصرف شده و به خانه‌های خود بازگردند. کافیست از این شهر بازدید کنید تا به خوبی داستان‌های بازگو شده در مورد آن را به تصویر بکشید.
  • تجربه اسکی: کوه‌های آلپ فرانسه برخی از بهترین پیست‌های اسکی در اروپا را به شما ارائه می‌دهند، از این رو نباید این فرصت را به سادگی از دست دهید. در صورتی که در فصول سرد سال قصد بازدید از فرانسه را دارید، تجربه اسکی در پیستی بین‌المللی یکی از بهترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی است که می‌توانید در مدت زمان حضور خود در فرانسه انجام دهید که حداقل در حدود 75 یورو در روز برای شما هزینه خواهد داشت.
  • بازدید از موزه لوور: بدون شک لوور بزرگترین موزه در تمام دنیا محسوب می‌شود، از این رو، پیشنهاد راهنمای سفر به فرانسه به شما این است که حتماً زمانی را به دیدن از شاهکارهای تاریخی و دیدنی این موزه اختصاص دهید. جایی که در هزاران مترمربع فضای اختصاصی، میلیون‌ها آثار هنری و تاریخی از جمله تابلو مونالیزا و ونوس میلو در آن قرار گرفته و شما می‌توانید در فاصله‌ای نزدیک، این شاهکارها را تماشا کنید. لازم به ذکر است که بازدید از کل موزه به حداقل دو روز زمان نیاز داشته وهزینه آن برای هر نفر برابر با 17 یورو است.
  • غواصی در آبهای مدیترانه: شاید طرفدار غواصی و شنا در آبهای آزاد نباشید و یا زمان کافی برای انجام این کار نداشته باشید، اما در حالت کلی، مارسی جای بسیار خوبی برای این کار بوده و پایتخت غواصی و شیرجه زنی در آب محسوب می‌شود. شما این امکان را دارید تا در بازه زمانی جون تا اکتبر در آبهای نسبتاً گرم مدیترانه‌ای مارسی شنا و غواصی کرده و با پرداخت هزینه تقریبی 100 یورو، از زیبایی‌های متفاوت دنیای زیر آب و کشتی‌های غرق شده لذت ببرید.

هزینه‌های سفر به فرانسه

بعد از بررسی مکان‌های احتمالی و جذاب سفر به کشور فرانسه، نوبت به ارزیابی هزینه‌های سفر به این کشور خوش آب و رنگ اروپایی می‌رسد که شامل موارد زیر می‌شود:

اقامتگاه: اگر مایل به اقامت در هتل‌های 3،4 یا 5 ستاره لوکس فرانسه هستید و مشکلی از بابت پرداخت هزینه‌های گزاف این نوع از اقامتگاه‌ها ندارید، می‌توانید از طریق تور و یا به طور شخصی با استفاده از وبسایت‌هایی نظیر تریپ ادوایزر و یا بوکینگ، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

ولی اگر تمایل به اقامت ارزان در فرانسه دارید، می‌توانید به سراغ متل‌ها و یا همان هاستل بروید که هر یک از اتاق‌های آن دارای 8 تا 10 تخت بوده و اقامت آن در هر شب چیزی در حدود 20 تا 40 یورو خواهد بود. البته این مبلغ در شهری مثل پاریس به مراتب بیشتر است.

گزینه بعدی هتل‌های اقتصادی و به اصطلاح Budget است که برای یک اتاق دو تخته با وای فای و تهویه هوا، از 60 یورو به ازای هر شب اقامت شروع می‌شود. عموماً هزینه اقامتگاه‌ها در خارج از پاریس نظیر بوردو و یا ریویرا کمتر و ارزان‌تر هستند.

شما این امکان را دارید تا از گزینه محبوب Airbnb در کشور فرانسه استفاده کنید که معمولاً هزینه اتاق‌های خصوصی آن از 35 یورو شروع شده و هزینه یک خانه و یا آپارتمان کامل چیزی در حدود 120 تا 130 یورو به ازای هرشب خواهد بود.

خوراکی: مواد خوراکی و غذا دارای تاریخچه طولانی و جذابی در کشور فرانسه است و به نوعی با فرهنگ این کشور عجین شده است. از انواع نان تازه خصوصاً باگت گرفته تا پنیرهای محلی و نوشیدنی‌های طبیعی و خوش طعم، همگی خوراکی‌های متداول فرانسه هستند که نباید از خوردنشان غافل شد.

پیشنهاد راهنمای سفر به فرانسه به شما این است که حتماً در زمان حضور در فرانسه ساندویچ ژامبون داغ و پنیر (کروک مسیو)، خوراک گوشت گاو pot-au-feu، استیک و سیب زمینی سرخ شده را تست کرده و نوش جان کنید.

اگر در زمینه خوراکی اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید به سراغ غذاهای خاصی مثل پای غورباغه، اسکارگوت حلزون و یا جگر چرب غاز و اردک (فوا گراس) بروید.

اگر اهل خرید از فروشگاه‌های محلی باشید، می‌توانید با خرید انواع نان، پنیر و یا گوشت غذایی را با حداقل 10 یورو برای ناهار خود آماده کنید. این در حالی است که امکان خرید ساندویچ‌های آماده و ارزان با هزینه 4 تا 7 یورو برای شما وجود داشته و می‌توانید هزینه کمی برای صرف غذا در بیرون از هتل و اقامتگاه خود پرداخت کنید.

البته صرف غذا در یک رستوران فرانسوی به همراه یک نوشیدنی، حداقل برای شما بین 20 تا 35 یورو هزینه در بر خواهد داشت. اگر طرفدار غذاهای فست فودی باشید، می‌توانید به سراغ مک دونالد رفته و با هزینه تقریبی 9 یورو یک وعده غذا میل کنید. اما در سایر رستوران‌های مشابه و بیرون بر، انواع غذاها در حدود 10 تا 15 یورو هزینه خواهند داشت.

لازم به ذکر است که هزینه نوشیدنی آبجو در حدود 6 تا 7 یورو، کاپوچینو و لاته در حدود 3 یورو و یک بطری آب معادل یک یورو در کشور فرانسه است. اگر در خانه مجهزی اقامت داشته و امکان پخت غذا را دارید، می‌توانید با بودجه 45 تا 65 یورویی در هفته، غذاهای مختلفی را در خانه میل کنید.

فعالیت‌های گردشگری: باید به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه اغلب موزه‌های فرانسه چیزی در حدود 10 تا 20 یورو بوده و تورهای یک روزه و یا نصفه روز در حدود 70 تا 90 یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

اگر مایل به بازدید از برج ایفل و رفتن به داخل آن باشید، ملزم به پرداخت هزینه‌ تقریبی 16 تا 26 یورو هستید؛ این در حالی است که بازدید از کاخ ورسای و باغهای اطراف آن 27 یورو هزینه داشته و بازدید موزه عظیم و جذاب لوور 17 یورو برای شما خرج خواهد داشت.

حمل و نقل در فرانسه

طبق معمول، وسایل حمل و نقل عمومی گزینه مطمئن و اقتصادی حمل و نقل در فرانسه محسوب می‌شوند و برای هر سفر چیزی بین 1 تا 3 یورو برای شما هزینه دارند. اغلب شهرهای فرانسه دارای سیستم یکپارچه قطار، مترو، اتوبوس و تراموا هستند و به همین خاطر، شما می‌توانید از مقصد فرودگاه به تمام نقاط شهر دلخواه خود و یا سایر شهرها به راحتی و با هزینه‌ای مناسب نقل مکان کنید.

برای مثال، شهر پاریس دارای گزینه‌ای به نام ” carnet” به عنوان مجموعه‌ای از 10 بلیط مجزا به ارزش 14.50 یورو است. این در حالی است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه تقریبی 13.20 تا 42.20 یورو، بلیط یک تا 5 روزه ParisVisite را برای انواع وسایل حمل و نقل عمومی خریداری کنید.

اگر زمان به شما اجازه نمی‌دهد تا از طریق وسایل زمینی به شهرهایی به غیر از پاریس فرانسه سر بزنید، می‌توانید به سراغ خط‌های هوایی اقتصادی این کشور بروید که گزینه سریع و راحتی برای شما بوده و هزینه چندانی را به شما تحمیل نمی‌کنند. مثلاً مسیر پاریس به نیس چیزی در حدود 50 یورو به صورت تک مسیره است و از پاریس تا مارسی هم هزینه مشابهی در نظر گرفته شده است.

چنانچه از قبل برنامه‌ریزی کرده و این بلیط‌ها را رزرو کنید،می‌توانید در بازه زمانیshoulder seasons این بلیطهای ارزنده را با قیمت 15 تا 25 یورو خریداری نمایید.

در صورتی که انتخاب هواپیما برای سفرهای درون شهری فرانسه برای شما نامعقول است، می‌توانید به سراغ شرکت‌های اتوبوس‌رانی نظیر Flixbus یا Eurolines بروید که یک مسیر 10 ساعته پاریس تا مارسی را با هزینه 15 تا 30 یورو به شما ارائه می‌دهند. البته این نرخ‌ها برای تمامی شهرها یکسان نبوده و برای جا به جایی به شهری مثل استراسبورگ و یا بوردو، هزینه 25 تا 13 یورویی مورد نیاز است.

در هر حالتی، توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از خدمات تاکسی استفاده نکنید، چون حداقل ورودی هر تاکسی در فرانسه 2 یورو و حداقل هزینه تعیین شده برای طی کردن هر یک کیلومتر برابر با 1.72 یورو است که می‌تواند برای مسیرهای طولانی بسیار هزینه‌بردار باشد.

نکات تکمیلی سفر به فرانسه

در پایان مطلب راهنمای سفر به فرانسه در سال 2022، بد نیست تا به برخی از نکات کاربردی سفر به این کشور زیبای اروپایی اشاره کنیم:

  • تجربه پیک نیک: اگر در شهر شلوغ و گرانی مثل پاریس به سر می‌برید، هزینه غذای بیرون رستوران‌ها می‌تواند به سرعت به معضلی اساسی برای شما تبدیل شود. در این میان، هیچ رفتاری فرانسوی‌تر از برپایی پیک نیک در مناظر طبیعی و خوردن خوراکی‌های خانگی نیست. برای همین، شما می‌توانید انواع خوراکی‌ها از جمله پنیر، نان تازه، میوه،گوشت و غیره را خریداری کرده و در فضای آزاد آن را میل کنید که در این حالت، هر وعده غذایی شما کمتر از 10 یورو خواهد شد.
  • انتخاب قطارهای معمولی: عموماً سفر از طریق قطار در قاره اروپا یک گزینه اقتصادی و ارزان محسوب می‌شود و راحت‌ترین روش برای گشت و گذار در کشور فرانسه به شمار می‌آید؛ برای همین، به جای انتخاب خطوط راه آهن سریع‌السیر و گران TGV به سراغ قطارهای معمولی رفته و با هزینه‌ای مناسب، به شهرهای مورد نظر خود سفر کنید.
  • امتحان نوشیدنی‌های بومی: این را به خاطر داشته باشید که قیمت نوشیدنی‌های بومی الکلی و غیرالکلی فرانسه مثل شراب در اغلب اوقات ارزان‌تر از آب بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا طعم آنها را تجربه کنید.
  • خرید از فروشگاه‌های محلی: اگر قرار است بیش از یک هفته در فرانسه حضور داشته باشید و مایل به پرداخت هزینه‌های گزاف برای انواع خوراکی‌های رستورانی نیستید، بهتر است همانند افراد بومی به سراغ بازارها و فروشگاه‌های محلی رفته و مایحتاج اولیه را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.
  • از کلاب‌ها دوری کنید: این درست است که زندگی شبانه و کلاب‌های فرانسه دارای جذابیت خاصی هستند، اما به دلیل ورودی بسیار بالای آنها (بیشتر از 20 یورو)، بهتر است از رفتن به این مکان‌ها صرف نظر کرده و هزینه مورد نظر را صرف بازدید از اماکن گردشگری و یا خوراکی کنید. این موضوع تنها به ورودی مربوط نبوده و شامل هزینه نوشیدنی و خوراکی بسیار گران کلاب‌ها می‌شود که می‌تواند به راحتی شما را چند صد یورو برای یک شب پیاده کند!
  • استفاده از سرویس Rideshare: همانند چیزی که تپ سی در ایران ارائه داد، شما هم این امکان را دارید تا برای سفرهای بین شهری و یا حتی کشوری از خودروی سواری به صورت اشتراکی و از طریق سرویس‌هایی نظیر BlaBlaCar استفاده کنید.
  • خوردن وعده غذایی prix-fixe: این یک منوی غذایی ناهار است که در آن 2 تا 3 وعده غذایی بین 15 تا 20 یورو هزینه دارد. انجام این کار بسیار به صرفه‌تر از سایر گزینه‌های منو بوده و انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود.
  • همراهی با افراد بومی: اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر به فرانسه صرفه‌جویی کرده و بینش بومی خوبی از این کشور بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه Couchsurfing استفاده کنید. جایی که فرد و یا خانواده‌ای بومی از شما پذیرایی کرده و علاوه بر پیدا کردن دوست، می‌توانید هزینه کمتری برای اقامتگاه پرداخت کرده و از امکانات آشپزخانه در زمان سفر استفاده کنید.
  • استفاده از شیر آب: شما این امکان را دارید تا همانند ایران، یک بار یک بطری آب معدنی گرفته و دفعات بعد از آب لوله‌کشی این کشور استفاده کنید که هم زباله کمتری ایجاد کرده و هم در هزینه‎‌های خود صرفه جویی نمایید.

در نهایت اگر بخواهیم در مورد جوانب مختلف راهنمای سفر به فرانسه با شما صحبت کنیم، به چیزی بیش از یک مطلب جامع نیاز خواهیم داشت. چنانچه تا به حال سفر اروپا و کشور فرانسه را امتحان نکرده و از اطلاعات کافی برای اپلای ویزای شنگن برخوردار نیستید، می‌توانید تمامی امور اخذ ویزا، رزرو وقت سفارت و تور گردشگری فرانسه را به موسسه مهاجرتی نیلگام سپرده و در کمال راحتی برای اوقات تعطیلات خود در بهترین کشور اروپایی دنیا برنامه‌ریزی کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *