مهاجرت

آب هوای انگلیس در طول سال چگونه است؟

برای اطلاع از جزئیات آب و هوای انگلیس در طول سال، شهرهای خوش آب و هوای انگلیس و آب و هوای لندن در طول سال، با موسسه مهاجرتی نیلگام همراه باشید. اگر تمایل دارید تا در آینده ای نزدیک به کشور انگلستان سفر کرده و یا با عناوین مختلفی از جمله تحصیلی، کاری، کارآفرینی و سرمایه گذاری و حتی خانوادگی به انگلیس مهاجرت کنید، بهتر است تا در مورد تمامی جزئیات ریز و درشت زندگی در کشور انگلستان تحقیق کرده و از شرایط آب وهوای انگلیس در طول سال باخبر شوید.

این درست است که مراحل رزرو وقت سفارت و اخذ ویزای انگلیس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزئیات آب و هوای انگلیس چندان اهمیتی به نسبت روند سخت و پیچیده دریافت این مدارک ارزشمند ورود به کشور انگلستان ندارد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که قرار است برای بازه بلندمدت و یا حتی به صورت دائمی در انگلیس زندگی و اقامت داشته باشید و هماهنگی سریع تر با شرایط آب و هوایی این کشور و اطلاع از شهرها خوش آب و هوای آن، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

از این رو همراه ما باشید تا در ادامه نکات مفید و کاربردی در مورد شرایط آب و هوای انگلیس در طول سال به شما ارائه دهیم و موجب تطبیق راحت تر شما با مقوله مهاجرت و زندگی در این کشور پیشرفته و زیبا شویم.

آب و هوای لندن در طول سال

با فرض اینکه موفق به اخذ ویزای بلندمدت انگلیس و مهاجرت به انگلستان شده اید، قصد داریم تا اول به بررسی شرایط آب و هوای پایتخت انگلیس و مهم ترین شهر این کشور یعنی لندن پرداخته و بعد از مقیاس کلی و کشوری به این موضوع نگاه کنیم. البته همیشه روال کار از کل به جزء است، اما چون بسیاری از ایرانیان متقاضی مهاجرت تنها به حضور و زندگی در پایتخت انگلیس رضایت می دهند، قصد داریم تا اول موقعیت آب و هوای لندن در طول سال را مورد بررسی قرار دهیم:

یک جمله معروف انگلیسی است که می گوید” چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، این بد لباس پوشیدن است که این حس را به ما می دهد.”

بر طبق آمار وب سایت londonperfect، شهر لندن و پایتخت انگلیس دارای چهار فصل است؛ این در حالی است که باران های سبک و ملایم و آسمان ابری یک موضوع شایع و عضو جدانشدنی شهر در طول سال است.

گرمای هوا به طور تقریبی از حدود 9 درجه در فصل زمستان شروع شده و به درجه دمای حدودی 23 در فصل تابستان می رسد و ممکن است شرایط آب و هوایی به یکباره در طول روز تغییر کند. اما برای اینکه بتوانید به خوبی درک کنید که برای سفر و یا مهاجرت به شهر لندن می توانید توقع چه شرایط آب و هوایی را داشته باشید، بد نیست نگاهی به جدول زیر بیاندازید:

ماهمیانگین بالای دمامیانگین پایین دمامقدار بارندگی
ژانویه9652 میلی متر
فوریه9539
مارچ12635
آپریل15743
می181050
جون211343
جولای231541
آگوست231548
سپتامبر201349
اکتبر161071
نوامبر12763
دسامبر9553

هر فصلی در لندن کاراکتر خاصی از شهر را نشان می دهد. با شروع فصل بهار و شکوفا شدن شکوفه ها، فصل بهار در لندن به رنگارنگ ترین زمان از سال در پایتخت انگلیس بدل می شود. روزهای طولانی تابستان جنبه روشن تری را به شهر لندن داده و رنگ های غنی نارنجی، قرمز و زرد، فصل پاییز را به زمانی دوست داشتنی و خواستنی تبدیل می کند.

این در حالی است که فصل زمستان با رساندن خبر نزدیک شدن به پایان سال، خیابان ها و پارک های شهر لندن را آذین بندی کرده و برای برگزاری جشن ها و فستیوال های زیبا و رنگارنگی که موجب خوشحالی و جنب و جوش مردم می شود، به استقبال سال جدید و فصل بهار می رود.

به طور تقریبی شرایط آب هوای انگلیس در شهر لندن در فصل های مختلف سال به شرح زیر است:

فصل بهار (ماه مارچ – می)

با انتقال روزها و شرایط آب و هوا از فصل زمستان به بهار در لندن، ممکن است وضعیت هوا در حالت ناپایداری قرار داشته باشد و به یکباره از هوای گرم و آفتابی به حالت سرد و بارانی تغییر کند. به طور میانگین، دمای هوا بین 12 تا 18 درجه سانتی گراد در بیشترین حالت بوده و در کمترین حالت فصل بهار لندن، بین 6 تا 13 درجه سانتیگراد است.

اگر قصد سفر توریستی و یا مهاجرت به لندن در فصل بهار را دارید، بهتر است یک ژاکت و یا سوئیشرت گرم به همراه داشته و یا به صورت چندلایه لباس بپوشید که در صورت گرم بودن هوا از آنها کم کرده و لباس های اضافه را از تن درآورید.

فصل تابستان (ماه جون – آگوست)

به طور معمول تابستان در لندن دارای آب و هوای متعادل و مطبوعی است، اما باز هم بارش های گه گاه باران در این فصل وجود دارد. روزهای لندن در فصل تابستان طولانی و با درجه دمای نسبتاً بالایی هستند که به طور تقریبی بین 21 تا 23 درجه و حداقل 15 درجه سانتی گراد متغیر است.

شرایط آب و هوای انگلیس در شهر لندن به گونه ای است که دیگر نیازی به لباس های گرم زمستانی ندارید، اما باز هم داشتن یک سوئیشرت برای کاهش دمای ناگهانی در عصرهای تابستان لندن و یا مقابله با باران به شما توصیه می شود.

فصل پاییز (سپتامبر – نوامبر)

معمولاً آب و هوای گرم تابستانی لندن تا ماه سپتامبر و قبل از کاهش دمای شدید هوا در ماه اکتبر ادامه پیدا می کند. در این فصل از سال شما باید انتظار حداکثر دمای 20 درجه و حداقل 12 درجه سانتیگراد را در شهر لندن داشته باشید، البته ممکن است دمای هوا تا 10 درجه نیز کاهش پیدا کند.

فصل پاییز، بارانی ترین بازه زمانی شهر لندن است و روزهای مرطوب، خیس و ابری در انتظار شما خواهد بود، برای همین بهتر است تا با لباس و تجهیزات مناسب از خانه خارج شوید.

فصل زمستان (دسامبر – فوریه)

شرایط آب و هوای لندن انگلیس در زمستان همان طور که قابل پیش بینی است، یک وضعیت هوایی سرد و بارانی است. میان بالای دما بین ماه های دسامبر و فوریه معادل 9 درجه و در کمترین حالت معادل 5 درجه سانتی گراد است، اگر چه دمای یخبندان و زیر صفر نیز موضوع محالی نبوده و حتی ممکن است بارش برف نیز در این فصل رخ دهد. از این رو بهتر است لباس گرم، کلاه، شال و دستکش برای مقابله با این شرایط آب و هوایی به همراه داشته باشید.

اما پیش از بررسی شرایط کلی آب و هوای انگلیس در طول سال ، بد نیست تا اشاره ای به آمار وارقام جالب وب سایت weatherspark در مورد شهر محبوب لندن داشته باشیم:

در لندن معمولاً تابستان ها کوتاه و تقریباً ابری و زمستان ها طولانی، سرد، همراه با باد و اغلب ابری هستند. عموماً شرایط آب و هوای لندن در طول سال به گونه ای است که دما بین 3.88 تا 23.5 درجه متغیر بوده و خیلی کم به دمای منفی یک و یا بالای 29 درجه می رسد.

به بیانی دیگر، بهترین زمان برای سفر به لندن و شرایط ایده آل و گرم آب و هوایی از اواخر ماه جون تا اوایل ماه سپتامبر است.

طبق آمار این وب سایت، فصل گرم لندن در حدود 2.8 ماه از سال در بازه 15 جون تا 7 سپتامبر رخ می دهد و میانگین دما در حدود 20.5 درجه سانتیگراد است. این در حالی است که گرم ترین ماه لندن جولای بوده که میانگین دما در بیشترین حالت 23 و در کمترین حالت 15 درجه است.

فصل سرد لندن بازه زمانی طولانی تری داشته و در حدود 4 ماه از سال است که بین 16 نوامبر تا 18 مارچ ادامه دارد. این در حالی است که میانگین درجه دما در حدود 11.6 درجه سانتیگراد است. همچنین سردترین ماه سال در لندن ماه فوریه بوده که دمای تقریبی آن در کمترین حالت 3.8 و در بیشترین حالت 8.8 درجه خواهد بود.

یکی از داده های جالب این وب سایت در مورد آب و هوای ابری شهر لندن است. بنابر آمار، شرایط ابری شهر لندن یک امر متداول و رایج است که مختص به یک فصل و یا ماه نبوده و در طول سال در جریان است.

کم ترین هوای ابری در شهر لندن از 2 آپریل شروع می شود و در حدود 6.5 ماه ادامه دارد، این بازه زمانی در 20 اکتبر پایان می یابد. شفاف ترین و کم ابرترین ماه سال در لندن نیز ماه جولای است که در حدود 57 درصد از زمان ها، بدون ابر یا نیمه ابری است.

ابری ترین زمان لندن نیز از حدود 20 اکتبر شروع شده و به طور تقریبی برای پنج و نیم ماه ادامه دارد و در دوم آپریل پایان می یابد. ابری ترین ماه لندن ماه دسامبر است برای 72 درصد از این بازه زمانی ابری است.

از جنبه تابش خورشید در شهر لندن نیز باید بگوییم که کوتاه ترین روز در سال 2021 پایتخت انگلستان 21 دسامبر بوده که 7 ساعت و 50 دقیقه نور و تابش آفتاب وجود داشته است و طولانی ترین روز هم 21 جون بوده که 16 ساعت و 38 دقیقه از روز نور خورشید و تابش آفتاب وجود داشته است.

اکنون که با جزئیات آب و هوای پایتخت کشور انگلستان به خوبی آشنا شدید، بد نیست تا به طور کلی نگاهی نیز به شرایط آب و هوای انگلیس در طول سال بیاندازیم:

آب و هوای انگلیس

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت climatestotravel، آب هوای انگلیس معتدل بوده و تحت تاثیر اقیانوس قرار دارد، بدین جهت در اغلب اوقات سال هوا خنک است.

از لحاظ بارندگی، این فاکتور در نواحی غربی کشور بیشتر است و چیزی بیش از 787 میلی متر در سال در شهر لیورپول و منچستر بارندگی وجود دارد، این در حالی است که در بخش جنوب غربی کشور یعنی در پلیموث مقدار بارندگی به 1016 میلی متر در سال می رسد.

در بخش شمال غربی انگلستان، کامبریا یک منطقه دریاچه ای محسوب می شود و جایی است که تپه ها و ارتفاعات از جمله کوه اسکافل پایک با ارتفاع 978 متر توده های هوای مرطوب اقیانوس اطلس را مجبور به بالا آمدن می کنند و هوای بارانی را تشکیل می دهند.

سیث ویت Seathwaite بارانی ترین محل اقامتی در کشور انگلستان است که در حدود 3556 میلی متر بارندگی در طول سال در آنجا رخ می دهد، این در حالی است که در محدوده Sprinkling Tarn در ارتفاع 600 متری، بارندگی به 4953 میلی متر در طول سال می رسد.

در دشت های شرقی و جنوبی، آب و هوای انگلیس به گونه ای است که بارندگی همچنان متداول و پیوسته رخ می دهد، اما مقدار آن آنچنان زیاد نیست و مقدار آن به کمتر از 698 میلی متر در طول سال می رسد.

این موضوعی است که برای مناطقی نظیر  Ipswich و کمبریج در جنوب شرقی و یا میدلزبورو و ساندرلند در شمال شرقی و شرق زنجیره پنین رخ می دهد.

یکی از جنبه های آب هوای انگلیس این است که مه نیز در شب و محدوده های داخلی انگلستان، در بازه هایی از زمان که فشار بالای هوا غالب است، در فصول پاییز و زمستان پدیدار می شود. به جای آن، از ماه آپریل تا سپتامبر، مه های دریایی در شمال شرقی ساحل در یورکشایر و نورثامبرلند شکل می گیرد.

شرایط آب هوای انگلیس در فصل زمستان سرد و ابری و برخی از مواقع دارای مه و باد است. میانگین کلی دما در این فصل از شمال تا جنوب چندان تغییری ندارد:  در ماه ژانویه، درجه دما در حدود 3 تا 4 درجه در شمال کشور (جاهایی مثل نیوکاسل، میدلزبورو و ساندرلند) است و درجه دما در بخش مرکزی جنوب یعنی شهرهای لیورپول، منچستر، بیرمنگام و لندن) در حدود 4 تا 5 درجه است؛ این در حالی است که آب هوای انگلیس در بخش های دوردست جنوبی یعنی پلیموث، برایتون و ساوث همپتون در حدود 5.5 تا 6 درجه سانتی گراد است.

در حقیقت از جنبه جغرافیایی، جنوبی ترین مناطق انگلستان دورترین بخش ها نسبت به قطب هستند، ولی در عین حال نزدیک ترین مناطق به سرزمین های اروپایی محسوب می شوند و به همین خاطر، در بازه زمستان توده هوای سرد می تواند از سمت روسیه به این مناطق کشیده شود.

به همین خاطر، جنبه شرقی کشور که شامل پایتخت یعنی لندن می شود بیشتر در معرض بارش برف در زمستان قرار دارد. اما باید به این موضوع توجه کنید که آب هوای انگلیس به گونه ای است که بازه زمانی برف و یخبندان در آن بسیار کوتاه است.

توده های هوای سرد به بخش هایی نظیر اسکاتلند در شمال و انگلستان در شرق می رسد، از این رو چندان تعجب آور نیست که در کنار ولز غربی، معتدل ترین محدوده جنوب غربی کشور انگلیس یعنی دوون و کورنوال باشد، جایی که میانگین درجه دما در ماه های ژانویه و فوریه در حدود 6 درجه سانتیگراد است.یعنی در این بخش ها احتمال وقوع برف و یخبندان بسیار کم و بعید است.

در نوک کورنوال، در جزایر سیلی و جزایر کانال مانش ریز اقلیم هایی وجود دارد که به دلیل عدم وجود یخبندان، امکان رشد گونه های گیاهی نیمه گرمسیری را فراهم کرده است. از جنبه ای دیگر، در بخش جنوب غربی کشور که به شدت در معرض جریان های اقیانوس اطلس قرار دارد، میزان بارندگی بیشتر و فراوان تر است.

آب و هوای انگلیس در فصل بهار بسیار خنک است و درجه دما به کندی افزایش می یابد، این در حالی است که بارندگی همچنان مستمر بوده اما فراوانی آن به اندازه فصول پاییز و زمستان نیست. در ماه مارچ و برخی اوقات در ماه آپریل، بازه های زمانی سرما وجود دارد که ممکن است بارش برف در محدوده ها و مناطق داخلی و شمالی کشور رخ دهد.

اواخر فصل بهار در کشور انگلستان آفتابی ترین بازه زمانی در سال است، با این که در اغلب موارد از روز ابرها در آسمان حضور دارند، وجود باد شدت و تداوم ابرها را کاهش می دهد. در ماه می شرایط آب هوای انگلیس به گونه ای است که اغلب بخش های کشور با گل پوشیده شده است.

ماه جون یکی از بهترین ماه ها است که در آن روزها طولانی بوده و طبیعت در حال شکوفایی است، البته به لطف علاقه انگلیسی ها به باغداری و گل کاری، زیبایی این فصل دو چندان شده و درجه دما در شرایط مطبوع و ایده آلی قرار دارد.

برخلاف فصل زمستان، در خلال تابستان، درجه دما از سمت شمال غربی تا جنوب شرقی افزایش می یابد، بنابر این بالاترین درجه دما در شهر لندن یافت می شود. در حقیقت شرایط اب و هوای انگلیس به گونه ای است که دمای روزانه در فصل تابستان در حدود 19 درجه در شهر نیوکاسل، 20.5 درجه در شهر منچستر، 22 درجه در شهر بیرمنگام و 23 درجه در محدوده لندن است.

در جنوب غربی کشور که در بازه زمستانی اب و هوا در متعادل ترین حالت است،در فصل تابستان هوا خنک بوده، در کمترین حالت 13 درجه و در بیشترین حالت 20 درجه سانتیگراد است.

حتی در تابستان نیز آب و هوای انگلیس در بخش های مختلف کشور متغیر است و ممکن است روز به روز تغییر کرده و حتی برای چندین بار در یک روز مشابه مورد تغییر قرار گیرد. بخش جنوبی انگلستان محدوده ای است که بیشتر در معرض بازه زمانی گرم و داغ قرار دارد،این بدین خاطر است که جریان های هوا از سمت اسپانیا و تابستان مدیترانه ای به این سمت می آیند و درجه دما ممکن است به 28 تا 32 درجه سانتیگراد در این بخش برسد.

البته این بازه زمانی هر سال رخ نمی دهد و معمولاً تنها برای چند روز باقی می ماند. در بازه زمانی تابستان، بارندگی در شمال کشور بیشتر و پیوسته تر از جنوب انگلستان است. در شهر منچستر به طور میانگین 11  روز بارندگی در ماه جولای وجود دارد و در همین زمان تنها 8 روز بارندگی در لندن رخ می دهد.

برخی اوقات در تابستان، رعد و برق در مناطق داخلی و محدوده های جنوبی کشور رخ می دهد و اغلب همراه با باد شدید است.

در بخش شمالی کشور، آب هوای انگلیس به گونه ای است که آسمان اغلب ابری است: در دو شهر لیورپول و منچستر، آفتاب برای حداکثر 6 ساعت در روز از ماه می تا جولای می تابد؛ این موضوع کمی در جنوب بهتر است و در برخی مناطق نظیر لندن، تابش آفتاب به 7 ساعت و یا حتی بیشتر در روز در سواحل جنوبی می رسد؛ یعنی در محدوده های مختلفی مثل پلیموث، برایتون و ایستبورن تابش روزانه آفتاب بین 7.5 تا 8 ساعت است.

در ماه پاییز، انگلستان خاکستری و بارانی بوده و برخی اوقات همراه با باد است. در ماه نوامبر، اولین بارش برف گاه به گاه ممکن است رخ دهد.

از شهر نیوکاسل تا تاین Tyne در شمال شرقی قرار دارد که فاصله آن تا ساحل کم است. میانگین آب و هوای انگلیس در این بخش بین 3 درجه در ماه ژانویه تا 15 درجه در ماه جولای است. در شهر نیوکاسل، در حدود 1450 ساعت تابش آفتاب در طول سال وجود دارد. که ساعت زیادی نیست، اما در هر حال آفتابی ترین بازه این شهر بین ماه می تا آگوست است.

یکی دیگر از شهرهای مهم و مشهور انگلیس یعنی لیورپول جایی است که در جنوبی ترین بخش کشور قرار گرفته و در سواحل غربی واقع شده است. میانگین آب وهوای انگلیس در این شهر در تمام طول سال به شرح زیر است:

ماهحداقل دماحداکثر دما
ژانویه27
فوریه27
مارچ49
آپریل512
می816
جون1118
جولای1320
آگوست1319
سپتامبر1117
اکتبر814
نوامبر510
دسامبر28

بارندگی در شهر لیورپول در سطح متوسطی قرار داشته و در حدود 835 میلی متر در طول سال است. تابش آفتاب آنچنان در لیورپول زیاد نیست و آفتابی ترین زمان در این شهر در بازه ماه می تا آگوست خواهد بود.

در نهایت نوبت به پلیموث در سواحل جنوبی انگلستان می رسد که معتدل ترین و آفتابی ترین آب و هوا را در انگلیس دارد. جنوب غربی انگلستان جزو محدوده هایی است که بارندگی نسبتاً زیادی در آن وجود دارد. میزان بارندگی در پلیموث در حدود هزار میلی متر در طول سال است، اما در محدوده های داخلی مثل دیوون و کورنوال میزان بارندگی به 2 هزار میلی متر در طول سال نیز می رسد.

درجه دمای آفتاب در کشور انگلستان از سمت شمال تا جنوب به تدریج افزایش می یابد و در ماه آگوست درجه دما به 17 درجه در جنوب کشور می رسد.

در یک جمع بندی کلی می توان این طور گفت که بهترین زمان و شرایط آب هوای انگلیس متعلق به فصل تابستان از ماه جون تا آگوست است که در همه جا بارندگی وجود دارد، اما در عین حال هوا آفتابی نیز هست.

در اواسط فصل تابستان یعنی ماه جولای تا آگوست، هوا در بخش جنوبی کشور گرم و مطبوع است و در بین بارندگی ها آفتاب نیز نمایان می شود. دمای آب دریا حتی در فصل تابستان نیز سرد است: در ماه آگوست، درجه دما در اقیانوس اطلس به 17 درجه سانتیگراد در کورنوال و کانال انگلیسی می رسد.

به دلیل اینکه آب و هوای انگلیس هیچگاه خیلی سخت و شدید نمی شود، نمی توان سفر در بازه زمانی و فصل خاصی به این کشور را منع کرد؛ اما با این حال باید به این موضوع اشاره کرد که از ماه نوامبر تا ژانویه، روزها خیلی کوتاه هستند و آسمان اغلب خاکستری و ابری است و در فصل زمستان، از ماه دسامبر تا فوریه و برخی اوقات از نوامبر تا مارچ، هوا سرد بوده و ممکن است همراه با بارش برف و یخبندان باشد.

شهرهای خوش آب و هوای انگلیس

تا به این بخش از مطلب به طور کامل به بررسی آب هوای انگلیس و شهرهای مختلف در طول سال پرداختیم، اما شما می توانید بدون توجه به آمار کلی کشور انگلستان به سراغ بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی 2022 رفته و در شهرهای خوش آب و هوای انگلستان اقامت پیدا کنید.

اما طبق آمار وب سایت realhomes، شهرهای خوش آب و هوا و دارای بیشترین تابش آفتاب در انگلیس شامل موارد زیر می شوند:

  • بوگنور رجیس BOGNOR REGIS
  • ایست بورن، ایست ساسکس در برایتون
  • هستینگ، کنت
  • بخش مرکزی لندن
  • تنبی، ولز
  • جزایر سیلی

در نهایت چنانچه مایل به مهاجرت به کشور انگلیس هستید می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام برای انجام تمامی امور رزرو وقت سفارت، آماده سازی مدارک و اخذ ویزای انگلیس استفاده کنید و در زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *