تور, ویزا

راهنمای سفر به استرالیا

ویژگی‌های منحصر‌‌به‌فرد کشور استرالیا و برخورداری از امکانات و جاذبه‌های گردشگری مختلف باعث شده که این کشور تبدیل به یکی از مقاصد توریستی برتر دنیا شود. آیا شما هم قصد سفر به استرالیا را دارید؟ با توجه به قرار گرفتن کشور استرالیا در قاره اقیانوسیه و فاصله زیاد با سایر قاره‌ها لازم است که قبل از گرفتن ویزای استرالیا و سفر به این کشور اطلاعات کافی را از شرایط مختلف آن به دست آورده باشید. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا در یک مطلب اختصاصی نکات مهم سفر به استرالیا را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات مهم سفر به استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از وسیع‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود و مساحت آن بیش از ۴ برابر مساحت کشورمان است. نکته جالب توجه در مورد این کشور این است که توسط ۳ اقیانوس احاطه شده و اقلیم متفاوتی را در نقاط گوناگون خود دارد. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و اختلاف ساعت آن با ایران در حدود ۷٫۵ ساعت است.

بهترین زمان سفر به استرالیا

همان‌طور که گفته شد کشور استرالیا از لحاظ آب و هوایی دارای تنوع زیادی در نقاط مختلف است. بنابراین بهترین زمان سفر به استرالیا با توجه به این موضوع تعیین می‌شود که قصد سفر به کدام نقطه از این کشور را دارید. به عنوان مثال اگر قصد سفر به ارتفاعات تاسمانی و به طور کلی مناطق کوهستانی استرالیا را داشته باشید بهتر است در فصل تابستان به این کشور سفر کنید. با توجه به توضیحات می‌توان گفت که یکی از نکات مهم در سفر به استرالیا بررسی اقلیم و آب و هوای استرالیا در شهرهای مختلف آن است.

اما به طور کلی بهترین زمان سفر به استرالیا بر اساس آب و هوای این کشور بین ماه‌های آپریل و سپتامبر (اواسط فروردین تا اوایل مهر) است. در این زمان از سال اکثر مناطق استرالیا هوای معتدلی را دارند.

نکته بسیار مهمی که قبل از سفر به استرالیا باید به آن دقت داشته باشید مربوط به برعکس بودن تابستان و زمستان در استرالیا است. با توجه به قرار گرفتن استرالیا در نیمکره جنوبی، تابستان و زمستان این کشور برعکس تابستان و زمستان ایران است. در واقع فاصله زمانی آذر تا بهمن گرم‌ترین ماه‌ها و فاصله زمانی تیر تا شهریور سردترین ماه‌های استرالیا محسوب می‌شوند.

چمدان سفر را ببندید

سعی کنید تا حد امکان از به همره داشتن لوازم غیرضروری خودداری کنید. قبل از هر چیز مطمئن شوید که مدارک سفر از جمله پاسپورت را برداشته‌اید. لوازم الکترونیکی ضروری مانند موبایل، شارژر، هدفون، پاوربانک و… را همراه داشته باشید. علاوه بر لوازم الکترونیکی چند دست لباس مناسب را نیز با توجه به زمان سفر در چمدان خود بگذارید. دقت کنید که موارد ممنوعه برای ورود به استرالیا را همراه نداشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

پرواز به استرالیا

با توجه به فاصله طولانی بین ایران و استرالیا یکی از نکات مهم سفر به استرالیا مربوط به پرواز می‌شود. از جمله نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید خرید بلیط هواپیما است. در خرید بلیط هواپیما برای سفر به استرالیا حتما به تعداد و مدت توقف هواپیما دقت کنید. همچنین در انتخاب مکان صندلی خود نیز دقت کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نگردید.

برخی لوازم مانند گوشی و هدفون و همچنین لوازم خواب مانند چشم‌بند در طول سفر مورد نیازتان خواهد بود. قیمت بلیط هواپیما برای استرالیا بر اساس فاکتورهای مختلف تفاوت خواهد کرد و گاهی اختلاف قیمت بین دو پرواز مختلف به ده میلیون تومان هم می‌رسد. نکات پرواز به استرالیا بسیار ظریف بوده و رعایت یا عدم رعایت این نکات می‌تواند باعث راحتی سفر یا زجرآور شدن آن برای شما شود.

هزینه سفر به استرالیا

بررسی هزینه‌های سفر از جمله نکات مهم سفر به استرالیا است که حتما باید قبل از سفر به فکر آن باشید. با توجه به خدمات و امکاناتی که در کشور استرالیا داده می‌شود این کشور به هیچ عنوان مکان ارزانی برای سفر محسوب نمی‌شود پس باید هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنید.

هزینه سفر اقتصادی به استرالیا

در صورتی که بخواهید اقتصادی سفر کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید سفر شما به استرالیا بر اساس تخمین سایت budgetyourtrip شامل هزینه‌های زیر خواهد شد:

  • متوسط هزینه کلی سفر: روزانه ۷۲ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه اقامت: روزانه ۳۱ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه غذا: روزانه ۱۶ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل درون‌شهری: روزانه ۱۴ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه تفریح و سرگرمی: روزانه ۱۶ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل برون‌شهری (بین دو شهر): ۵۵ دلار استرالیا

هزینه سفر معمولی به استرالیا

اگر قصد نداشته باشید که صرفه‌جویی زیادی بکنید و یک سفر کامل با هزینه‌های نرمال را برنامه‌ریزی کرده باشید هزینه‌های شما طبق تخمین سایت budgetyourtrip به شرح زیر خواهد بود:

  • متوسط هزینه کلی سفر: روزانه ۱۹۰ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه اقامت: روزانه ۸۲ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه غذا: روزانه ۴۱ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل درون‌شهری: روزانه ۴۲ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه تفریح و سرگرمی: روزانه ۴۲ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل برون‌شهری (بین دو شهر): ۱۴۲ دلار استرالیا

هزینه سفر لوکس به استرالیا

در صورتی که قصد داشته باشید در سفر به استرالیا از بهترین امکانات و خدمات بهره ببرید هزینه‌های سفر شما بر مبنای تخمین سایت budgetyourtrip به این ترتیب خواهد بود:

  • متوسط هزینه کلی سفر: روزانه ۵۳۰ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه اقامت: روزانه ۲۲۸ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه غذا (تمام وعده‌ها): روزانه ۱۰۴ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل درون‌شهری: روزانه ۱۴۰ دلار استرالیا برای یک نفر
  • هزینه تفریح و سرگرمی: روزانه ۱۱۹ دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه حمل و نقل برون‌شهری (بین دو شهر): ۳۷۹ دلار استرالیا

لازم به ذکر است که این هزینه‌ها بر اساس هزینه سفرهای واقعی محاسبه شده و مربوط به سال ۲۰۱۹ میلادی است. ممکن است هزینه‌های دیگری نظیر هزینه نوشیدنی، هزینه راهنماها و ارائه‌کنندگان خدمات مختلف نیز به این هزینه‌ها اضافه شود. همچنین به این نکته دقت داشته باشید که هزینه‌های مختلف در شهرهای گوناگون داری تفاوت‌هایی است. به عنوان مثال هزینه هاستل‌های ساحل غربی استرالیا به مراتب کمتر از ساحل شرقی آن است.

کاهش هزینه سفر به استرالیا

با بررسی و صرفه‌جویی بیشتر می‌توانید هزینه‌های سفر به استرالیا را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. این نوع صرفه‌جویی هزینه سفر شما را حتی از مقادیر مذکور در قسمت سفر اقتصادی نیز کمتر خواهد کرد. در ادامه برخی نکات مهم در سفر به استرالیا را ارائه خواهیم کرد که باعث کاهش هزینه‌های سفر شما خواهد شد.

  • اقامت در خوابگاه جهت کاهش هزینه اقامت
  • خوردن غذاهای حاضری و ساندویچ جهت کاهش هزینه غذا
  • همراه داشتن بطری آب و پر کردن آن به منظور کاهش هزینه خرید آب
  • استفاده از اتوبوس و قطارهای شهری یا کرایه خودروهای ارزان‌تر به منظور کاهش هزینه حمل و نقل
  • استفاده از تفریحات رایگان استرالیا مانند موزه‌های رایگان یا تورهای پیاده‌روی
  • استفاده از اینترنت رایگان برخی از اماکن عمومی مانند کتابخانه‌ها و برخی رستوران‌ها

استرالیا کشوری بسیار جذاب با طبیعت شگفت‌انگیز و فرهنگ غنی است که سفر به آن تجربه‌ای جذاب برای شما خواهد بود. در صورت رعایت نکات مهم در سفر به استرالیا ضمن این که سفری راحت و دلچسب را خواهید داشت از لحاظ اقتصادی نیز سفر شما مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *