مهاجرت

دانشگاه های کانادا | لیست دانشگاه های کانادا 2022

دانشگاه های کانادا جزو جذابترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. جدا از سیستم آموزشی خوب، امکانات فوق‌العاده، مدارک معتبر و نرخ پذیرش نسبتاً بالا، تعداد این دانشگاه‌ها به قدری زیاد است که در این مطلب، به ناچار از خیر کالج‌ها و موسسات علمی و مدارس کانادا می‌گذریم و معرفی آنها را به مجال دیگری واگذار و برای مطالعهٔ بیشتر و دقیق‌تر، از خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم که به سایت موسسه اعزام دانشجوی نیلگام و به طور دقیقتر بخش جتسجوی پیشرفته دانشگاه‌ ها مراجعه بفرمایید.

 

دانشگاه های کانادا در استان آلبرتا 

آلبرتا یکی از استان‌های غربی کاناداست که جمعیتی در حدود چهار میلیون و پانصد هزار نفر دارد و دو شهر ادمونتون (پایتخت استان) و کلگری از شهرهای مهم آن به شمار می‌روند و برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور ایده‌آل هستند. در ادامه به تعدادی از دانشگاه‌های سرشناس این استان اشاره می‌کنیم.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یا UOFA از قدیمی‌ترین دانشگاه های کاناداست که تأسیسش به ۱۹۰۸ برمی‌گردد. این موسسه دولتی و تحقیقاتی در شهر ادمونتون استان آلبرتا قرار گرفته و در رنکینگ جهانی در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار دارد و با ارائهٔ ۴۰۹ دوره و کورس تحصیلی، میزبان نزدیک به چهل هزار دانشجوی کانادایی و اینترنشنال است.

وبسایت: ualberta.ca

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یا U OF C یکی از دانشگاه های سرشناس کاناداست که در ۱۹۶۶ و در شهر کلگری تأسیس شده و امروزه به عنوان یک دانشگاه دولتی و پژوهشی در بین ۲۰۱ تا ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه کلگری بیش از ۲۰۰ رشته و کورس تحصیل را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد و بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو را میزبانی می‌کند.

وبسایت: ucalgary.ca

دانشگاه لثبریج

دانشگاه لثبریج یا U OF L در ۱۹۶۷ و در شهر لثریج استان آلبرتا دایر شده و امروزه به عنوان یک دانشگاه جامع و تحقیقاتی فعالیت می‌کند. دانشگاه لثبریج در حدود ۱۰ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند و بیش از ۱۵۰ رشتهٔ تحصیلی را پوشش می‌دهد.

وبسایت: ulethbridge.ca

دانشگاه آتاباسکا

یکی دیگر از دانشگاه های خوب کانادا در استان آلبرتا که از ۱۹۷۰ آغاز به کار کرده و امروز جزو ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود. دانشگاه آتاباسکا یا AU با شعار «آموختن برای زندگی»، نزدیک به ۴۰ هزار دانشجوی بومی و اینترنشنال را در بر می‌گیرد و جزو دانشگاه‌های دولتی کشور است.

وبسایت: athabascau.ca

دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مونت رویال یا MRU‌ هم از دانشگاه‌های دولتی و کهنه‌کار کاناداست که در ۱۹۱۰ در شهر کلگری تأسیس شده و امروز در رتبهٔ ۲۱۰۴ جهان قرار دارد. این دانشگاه بیش از ۵۰ رشته تحصیلی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند و میزبان نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو است.
وبسایت: mtroyal.ca

دانشگاه مک ایوان

مک ایوان از دانشگاه‌های دولتی شهر ادمونتون است که زمان تأسیسش به ۱۹۷۱ برمی‌گردد و نزدیک به ۱۵ دانشجوی خارجی و بومی را در خود جای داده است. مک ایوان با شعار «شکوفایی از مسیر یادگیری»، نزدیک به ۴۰ رشته تحصیلی را پوشش می‌دهد و در رتبه جهانی ۲۲۶۱ قرار دارد.

وبسایت: macewan.ca

دانشگاه های کانادا در استان بریتیش کلمبیا 

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کاناداست که با نزدیک به چهار میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت از یک سو به کوهستان راکی و از سمت دیگر به اقیانوس آرام می‌رسد. بریتیش کلمبیا ۱۱ دانشگاه دولتی و ۵ دانشگاه خصوصی دارد که تعدادی از آنها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

UBC از جمله سرشناس‌ترین دانشگاه های کانادا و جهان است که با تأسیس در سال ۱۹۰۸ قدیمی‌ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا به شمار می‌رود. این موسسه علمی سرشناس در رتبهٔ ۵۱ جهان قرار دارد، بیش از ۳۰۰ رشته را ارائه می‌دهد و بیش از ۶۶ هزار دانشجو در دو شعبه‌ٔ آن در ونکوور و اوکاناگان مشغول تحصیل هستند. شعار بریتیش کلمبیا می‌گوید «همه چیز به عهدهٔ تو و از آن توست».

وبسایت: ubc.ca

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه دولتی سایمون فریزر یا SFU دومین دانشگاه مشهور استان بریتیش کلمبیاست، در ۱۹۶۵ تأسیس شده و در حال حاضر در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. سایمون فریزر نزدیک به ۳۵ هزار دانشجو دارد و با شعار «ما آماده‌ایم» قریب به ۱۵۰ دوره تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌کند.

وبسایت: sfu.ca

دانشگاه تامپسون ریورز

تامپسون ریورز در سال ۱۹۷۰ تأسیس شده، در رتبهٔ ۱۷۶۵ قرار دارد و از دانشگاه‌های دولتی کانادا محسوب می‌شود. TRU نزدیک به ۷۰ رشته تحصیلی را ارائه و بیش از ۱۳ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند و شعارش اینست «پیشروی به جلو».

وبسایت: tru.ca

دانشگاه ترینیتی وسترن

ترینیتی وسترن از دانشگاه‌های خصوصی و سرشناس کاناداست که در ۱۹۶۲ تأسیس شده و تمرکز اصلی‌اش را روی رشته‌های علوم انسانی گذاشته است. ترینیتی وسترن با شعار «پروردگار قلعهٔ مستحکم ماست» یکی از موسسات علمی مسیحی کانادا محسوب می‌شود و نزدیک به ۴ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند.

وبسایت: twu.ca

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

یکی از دانشگاه‌های دولتی جمع و جور و نسبتاً تازه تأسیس کاناداست که فعالیتش را در ۱۹۹۰ آغاز کرده و امروز با نزدیک به ۳۵۰۰ دانشجو در رتبه ۲۴۳۶ جهان قرار دارد. شعار دانشگاه NBCU معنایی در مایه‌های «احترام به تمام اشکال حیات» دارد و به عنوان دانشگاه سبز کانادا هم شناخته می‌شود.

وبسایت: unbc.ca

دانشگاه ویکتوریا

ویکتوریا یا UVIC با رتبهٔ ۳۶۴ از جمله دانشگاه‌های دولتی و بسیار معتبر کاناداست. آغاز به فعالیت دانشگاه ویکتوریا از ۱۹۶۳ بوده، بیش از ۲۰۰ دوره تحصیلی را ارائه می‌کند و نزدیک به ۲۲ هزار دانشجوی بومی و اینترنشنال را میزبان است. شعار دانشگاه می‌گوید: «سلامت جهان، در گروی اجتماع خردمندان است».

وبسایت: uvic.ca

دانشگاه فرلی دیکنسون

دانشگاه فرلی دیکنسون یا FDU در ۱۹۴۲ در شهر ونکوور افتتاح شده و جزو دانشگاه‌های خصوصی کشور محسوب می‌شود. FDU قریب به ۵۰ دوره حضوری و ۱۷ دوره آنلاین را در مقاطع لیسانس و ارشد ارائه می‌دهد و شعبهٔ اصلی‌اش در نیوجرسی آمریکا قرار دارد.

وبسایت: fdu.edu

دانشگاه کانادا وست

کانادا وست یا UCW‌ از دانشگاه‌های خصوصی و جدید کشور است که در ۲۰۰۴ و در مرکز شهر ونکوور تأسیس شده. این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های مدیریتی و هنری گزینهٔ بسیار مناسبی است، به نسبت روند پذیرش آسانی دارد و البته، شهریه‌های قابل توجهی هم دریافت می‌کند.

وبسایت: ucanwest.ca

دانشگاه ونکوور آیلند

ونکوور آیلند یا VIU‌ یکی از دانشگاه‌های دولتی کاناداست که در بین ۵ هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در سال ۱۹۶۹ تأسیس شده است. این دانشگاه با شعار «اینجا مهم باش» و میزبانی بیش از ۱۶ هزار دانشجو، نزدیک به ۹۰ دورهٔ آکادمیک را ارائه می‌کند.

وبسایت: viu.ca

دانشگاه های کانادا در استان انتاریو 

استان انتاریو با چهارده میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت و مقام اول در تولید ناخالص ملی، ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین استان کشور بوده و تعدادی از بهترین دانشگاه های کانادا را در شهرهای مهمی مثل اتاوا، تورنتو، واترلو و ویندزور میزبانی می‌کند. تعدادی از دانشگاه‌های معتبر استان به شرح زیر هستند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یا UOFT یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های جهان و از معتبرترین دانشگاه های کاناداست. دانشگاه تورنتو در ۱۸۲۷ تأسیس شده و در حال حاضر در جایگاه ۲۵ ام جهان قرار دارد و با ارائه بیش از دویست کورس آموزشی و با شعار «همچون درختی از میان روزگاران» گزینهٔ جذابی برای دانشجویان بومی و اینترنشنال کانادا به شمار می‌رود.

وبسایت: utoronto.ca

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یا UW هم از جمله دانشگاه‌های دولتی کشور است که قدمتش به ۱۹۵۹ برمی‌گردد و در بین دویست دانشگاه برتر جهان قرار دارد. ساختمان دانشگاه در شهر واترلو در همسایگی تورنتو واقع شده و عبارت «در هارمونی با حقیقت» را به عنوان شعارش انتخاب کرده است.

وبسایت: UWaterloo.ca

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور  یا U OF W هم با تأسیس در سال ۱۸۵۷ جزو قدیمی‌ترین دانشگاه های کانادا به شمار می‌رود و در حال حاضر در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. گفته می‌شود که دانشگاه ویندزور یکی از بالاترین‌ نرخ‌های پذیرش را برای دانشجویان خارجی دارد و به طور خاص برای علاقمندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی مناسب است.

وبسایت: windsor.edu

دانشگاه ویلفرد لوریر

دانشگاه ویلفرد لوریر یا WLU هم جزو دانشگاه‌های واقع در شهر واترلو است و در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تأسیس دانشگاه به ۱۹۱۱ باز می‌گردد و امروزه با شعار «حقیقت بر همه چیز پیروز است» و میزبانی از حدود ۱۸ هزار دانشجوی بومی و اینترنشنال به فعالیتش ادامه می‌دهد.

وبسایت: wlu.ca

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک York University هم جزو دانشگاه‌های سرشناس کاناداست که در عرصهٔ‌ جهانی هم حضور  پررنگی دارد و در بین پانصد دانشگاه برتر جهان است. یورک در ۱۹۵۹ و در شهر تورنتو تأسیس شده و یکی از شعباتش هم در حومهٔ تورنتو قرار دارد و حدود ۶۶ هزار دانشجو در یورک تحصیلی می‌کنند. «راهی که باید آزموده شود» شعار این دانشگاه معروف است.

وبسایت: yorku.ca

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون یا RU یک دانشگاه دولتی و با سابقه در شهر تورنتو است که قدمتش به ۱۹۴۸ برمی‌گردد و نزدیک به ۴۷ هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. رایرسون در رتبه ۸۰۱ جهان قرار دارد و نزدیک به ۱۰۰ رشته تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد. شعار رایرسون در این عبارت خلاصه می‌شود «به اتکای ذهن و مهارت».

وبسایت: ryerson.ca

دانشگاه لیکهد

دانشگاه لِیکهد یا LU از دانشگاه‌های دولتی استان انتاریو است که در ۱۹۶۵ تأسیس شده و در دو شهر تاندربِی و اُریلیا در شمال استان قرار گرفته‌ است. نسبت دانشجویان اینترنشنال در دانشگاه لِیکهد به کل دانشجویان در حدود ۵ درصد است و در حوزهٔ مهندسی کشاورزی، دانشکدهٔ توانمند و پیشرفته‌ای دارد.

وبسایت: lakeheadu.ca

دانشگاه براک

دانشگاه دولتی براک در شهر سنت کاترینز استان انتاریو قرار دارد و بیش از ۱۹ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیلند. این دانشگاه در ۱۹۶۴ تأسیس شده و امروزه در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. گفته می‌شود که دانش‌آموختگان براک یونیورسیتی، یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال را در انتاریو و کل کانادا دارند (۹۷ درصد).

وبسایت: brocku.ca

دانشگاه اتاوا

دانشگاه دولتی و دوزبانهٔ اتاوا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کاناداست که در ۱۸۴۸ دایر شده و جزو ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان است. وقتی درصد بالای دانشجویان خارجی را در بین ۴۱ هزار دانشجوی دانشگاه اتاوا می‌بینیم (۱۷ درصد) در می‌یابیم که UOTTAWA مکان بسیار جذابی برای دانشجویان اینترنشنال است.

وبسایت: uottawa.ca

دانشگاه وسترن انتاریو

یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی و پرسابقهٔ انتاریو که از ۱۸۷۸ آغاز به کار کرده و اکنون در جایگاه ۲۰۳ جهان قرار دارد. وسترن انتاریو یا UWO در شهر لندن انتاریو واقع شده و حدود ۴۰ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند. دانشکدهٔ پزشکی شولیچ یکی از زیرمجموعه‌های سرشناس وسترن انتاریو است.

وبسایت: uwo.ca

دانشگاه گوئلف

آغاز به کار دانشگاه دولتی گوئِلف به ۱۹۶۴ برمی‌گردد و نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو و سه هزار پرسنل آکادمیکه را در خود جای داده است. گوئلف یکی از شهرهای جنوب غربی استان انتاریو است و عبارت « به سوی آموختن علت حقایق» را به عنوان شعارش انتخاب کرده است.

وبسایت: uoguelph.ca

دانشگاه کوئینز

دانشگاه صد و هشتاد سالهٔ کوئینز، یکی از دانشگاه های دولتی و سرشناس کاناداست که در جایگاه ۲۳۹ جهان قرار دارد و نزدیک به ۴ هزار پرسنل و ۳۲ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند. کوئینز یونیورسیتی در شهر کینگستون انتاریو واقعا شده و شعارش چنین است که: «باشد که خرد و دانش، مایهٔ ثبات روزگارت باشد».

وبسایت: queensu.ca

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یا به اختصار MAC‌ در ۱۸۸۷ تأسیس شده و با رسیدن به رتبهٔ ۱۴۴ ام دانشگاه‌های جهان، سری در سرها درآورده است. مک مستر در شهر همیلتون ملقب به شهر آبشارها قرار گرفته و در قلب یکی از صنعتی‌ترین نقاط انتاریو قرار دارد. دانشگاه مک مستر نزدیک به ۱۱ هزار نفر پرسنل و ۳۲ هزار نفر دانشجو دارد.

وبسایت: mcmaster.ca

دانشگاه کارلتون

دانشگاه دولتی کارلتون در ۱۹۴۲ در اتاوا آغاز به کار کرده و بیش از ۳۲ هزار دانشجو دارد.  این دانشگاه سرشناس در بین ششصد دانشگاه معتبر جهان قرار دارد و از یکی از بزرگترین پردیس‌های دانشگاهی برخوردار است. بیزنس اسکول معروف Sprott‌ هم از جمله زیرمجموعه‌های معروف کارلتون محسوب می‌شود.

وبسایت: carleton.ca

دانشگاه ترنت

دانشگاه ترنت هم یکی دیگر از دانشگا‌ه‌های خوب استان انتاریو است که در ۱۹۶۴ و در شهر کوچک پیتربورو تأسیس شده است. این دانشگاه نزدیک به ۱۱ هزار دانشجو دارد و در استفاده از فناوری وب در امر آموزش، دانشگاه بسیار پیشرفته‌ای است و بسیاری از کلاس‌ها و متریال آموزشی به صورت آنلاین در اختیار دانشجویان است.

 

وبسایت: trentu.ca

دانشگاه های کانادا در نوا اسکوشیا 

نوا اسکوشیا یکی از استان‌های به اصطلاح آتلانتیک و دریایی کاناداست و نامش معنای اسکاتلند جدید را می‌دهد. این استان با نزدیک به یک میلیون جمعیت، در رتبهٔ هفتم تولید ناخالص ملی کشور قرار دارد و پایتختش که معروفترین و بزرگترین شهر استان هم هست، هَلیفَکس نام دارد.

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه سرشناس دالهاوزی در پایتخت استان یعنی هَلیفَکس قرار دارد و با تأسیس در ۱۸۱۸ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کانادا و جهان محسوب می‌شود. دالهاوزی یا DAL‌ بیش از ۴ هزار کورس و بیش از ۲۰۰ رشتهٔ تحصیلی را ارائه می‌کند و جزو دانشگاه‌های  پیشگام در استفاده از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر است.

وبسایت: dal.ca

دانشکده کشاورزی نوا اسکوشیا

دانشکده کشاورزی نوا اسکوشیا یکی از موسسات آموزشی قدیمی کاناداست که در ۱۹۰۵ تأسیس و در ۲۰۱۲ به یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه دالهاوزی تبدیل شده است. کورس‌های این کالج معتبر در سطح دانشگاهی هستند و به همین منظور لیست دانشگاه های کانادا آمده‌اند. این دانشکده از نظر کیفی در بین چهارصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

وبسایت: dal.ca

دانشگاه سِینت مَری

دانشگاه دولتی سینت مَری در ۱۸۰۲ میلادی تأسیس شده و امروزه یکی از مشهورترین دانشگاه های کانادا در حوزه‌های شیمی و بیزنس به شمار می‌رود. ساختمان دانشگاه در هلیفکس قرار دارد و بیش از ۶ هزار دانشجو را در قالب هفتاد رشته و چهار دانشکدهٔ هنر و علم و پژوهش‌های تکمیلی و بیزنس میزبانی می‌کند.

وبسایت: smu.ca

دانشگاه آکادیا

آکادیا يکی دیگر از دانشگاه‌های معروف و پرسابقهٔ استان نوا اسکوشیاست که در ۱۸۳۸ و در شهری موسوم به ولف‌ویل در صد کیلومتری هلیفکس، تأسیس شده است. نام قبلی این دانشگاه کوئینز کالج بوده و امروزه با ارائه نزدیک به پنجاه رشتهٔ تحصیلی، بیش از ۴ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند.

وبسایت: acadiau.ca

دانشگاه کِیپ بْرِتون

دانشگاه دولتی کِیپ بْرِتون در ۱۹۵۱ و در منطقه‌ای به همین نام در نوا اسکوشیا تأسیس شده و با شعار «سخت‌کوشی پیروز است» بیش از ۴ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند. کیپ برتون از دانشکده‌هایی مثل هنر و علوم اجتماعی، آموزش و بهداشت، پرستاری، بیزنس و علم و فناوری تشکیل شده است.

وبسایت: cbu.ca

دانشگاه مانت سِینت وینسنت

دانشگاه دولتی مانت سینت وینسنت در ۱۸۷۳ در هلیفکس تأسیس شده و امروزه آنرا با لقب The Mount‌ یا کوه هم می‌شناسند. این دانشگاه با نزدیک به ۴ هزار دانشجو، ۴۰ دوره لیسانس و ۱۳ دوره ارشد را در حوزه‌هایی مثل فناوری اطلاعات، مطالعات جوانان، مدیریت کسب و کار، گردشگری و هتلداری و بسیاری حوزه‌های دیگر ارائه می‌کند.

وبسایت: msvu.ca

دانشگاه سِینت فرانسیس خاویر

سینت فرانسیس خاویر هم یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی و سرشناس نوا اسکوشیاست که قدمتش به ۱۸۵۳ برمی‌گردد و در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه که با نام StFX هم شناخته می‌شود نزدیک به ۴ هزار دانشجو دارد و در شهر آنتیگونیش در ۱۶۰ کیلومتری هلیفکس قرار گرفته است.

وبسایت: stfx.ca

دانشگاه سِینت اَن

قدمت دانشگاه دولتی سینت اَن به ۱۸۹۰ برمی‌گردد و با کمتر از ۵۰۰ دانشجو، یکی از کوچکترین دانشگاه های کانادا محسوب می‌شود که بر خلاف جمع و جور بودنش، رشته‌های تحصیلی پرشماری در حوزهٔ زبان و ادبیات فرانسوی و انگلیسی دارد. یادآوریم شویم که سینت ان یک دانشگاه فرانسه‌زبان به شمار می‌رود و برای مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان فرانسه مناسب نیست.

وبسایت: usainteanne.ca

دانشگاه های کانادا در منیتوبا

استان منیتوبا با بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، پنجمین استان پرجمعیت کاناداست و از لحاظ طول جغرافیایی، در مرکزیت این کشور پهناور و در منطقهٔ زمانی UTC-6 قرار دارد. بنابراین اختلاف ساعت ایران و کانادا در این استان ۹ ساعت و نیم است و دانستن این اختلاف زمانی می‌تواند، برای تماس تلفنی یا مکاتبه با سه دانشگاهی که در ادامه معرفی می‌کنیم به درد بخورد.

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه قدیمی و پرسابقهٔ منیتوبا در شهر وینیپگ و در سال ۱۸۷۷ تأسیس شده و امروزه در جایگاه ۶۰۱ تا ۶۵۰ بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. منیتوبا یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی است و سه پردیس اصلی دارد و با شعار «به شکوفایی برس» قریب به ۱۳۰ رشته تحصیلی را برای بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف ارائه می‌کند.

وبسایت: umanitoba.ca

دانشگاه وینیپگ

دانشگاه وینیپگ دومین دانشگاه سرشناس استان منیتوباست، قدمتش به ۱۸۷۱ برمی‌گردد و در حوالی هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. وینیپگ دولتی است و با شعار «بگذار تا نور و حقیقت شکوفا شوند» نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند و ۷۷ کورس تحصیلی را ارائه می‌دهد.

وبسایت: uwinnipeg.ca

دانشگاه برندون

دانشگاه دولتی برندون در شهری به همین اسم قرار دارد که دومین شهر بزرگ منیتوبا محسوب می‌شود. این دانشگاه از ۱۸۹۰ تا به امروز مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۳ هزار دانشجوی بومی و اینترنشنال را در خود جای داده و در رتبه ۲۶۱۶ بهترین دانشگاه‌های جهان است.

وبسایت: brandonu.ca

دانشگاه های کانادا در کبک 

استان کبک بزرگترین استان کانادا و از حیث جمعیت، با تقریباً هشت میلیون و پانصد هزار نفر، دومین استان پرجمعیت کشور است. کبک در منطقهٔ زمانی UTC-5 قرار دارد و اختلاف ساعت کانادا با ایران در این استان هشت ساعت و نیم است. مونترال و کبک دو شهر مهم و پرجمعیت آن و اکثر دانشگاه‌های سرشناس استان را در برگرفته‌اند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه دولتی مک‌گیل با رتبهٔ ۳۱ از جمله سرشناس‌ترین دانشگاه های کانادا و جهان است. این مرکز آموزشی مشهور در ۱۸۲۱ در شهر مونترال تأسیس شده و گفته می‌شود از لحاظ نرخ پذیرش سالانه یکی از بهترین دانشگاه های کاناداست و تقریباً یک سوم ورودی‌هایش را دانشجویان اینترنشنال تشکیل می‌دهند.

وبسایت: mcgill.ca

دانشگاه پلی تکنیک مونترال

قدمت دانشگاه دولتی و فرانسه زبان پلی تکنیک مونترال به ۱۸۷۳ بر می‌گردد و امروز نزدیک به ۷ هزار دانشجو از کانادا و سراسر جهان در آن و در حوزه‌هایی مثل مهندسی شیمی، عمران، معدن، زمین‌شناسی، کامپیوتر، مکانیک و رشته‌هایی مثل ریاضی و فیزیک و غیره مشغول تحصیلند.

وبسایت: polymtl.ca/en

دانشگاه کبک در شیکوتيمی

دانشگاه دولتی Québec à Chicoutimi یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه کبک است که در شهر ساگونای در دویست کیلومتری شمال کبک واقع شده و از ۱۹۵۹ آغاز به کار کرده است. این دانشگاه بابت تحقیقات عمیق و گسترده‌اش بر روی آلومینیم و جنگل‌داری و زمین‌شناسی معروف است.

وبسایت: uqac.ca

دانشگاه مونترال

مونترال یکی از دانشگاه‌های دولتی و فرانسه‌زبان کاناداست، در بین دویست دانشگاه برتر جهان است، در ۱۸۷۸ تأسیس شده و بیش از ۶۷ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه مونترال یک Research University محسوب می‌شود و در گروهی موسوم به U15 یعنی انجمن دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا عضویت دارد.

وبسایت: umontreal.ca

دانشگاه لاوال

قدمت دانشگاه لاوال از خود کشوری که امروز به عنوان کانادا می‌شناسیم هم بیشتر است و به ۱۶۶۳ میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه فرانسه زبان در شهر کبک قرار دارد بیش از ۴۰ هزار دانشجو را میزبانی می‌کند و در انواع رشته‌ها و حوزه‌ها از هنر و فلسفه گرفته تا پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی و علوم اجتماعی و غیره فعالیت دارد.

وبسایت: ulaval.ca

دانشگاه کنکوردیا

کنکوردیا یکی دیگر از دانشگاه‌های تحقیقاتی و دولتی کاناداست و در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه سرشناس در بین پانصد دانشگاه برتر جهان بوده و نزدیک به ۴۷ هزار دانشجو را در بر می‌گیرد. کنکوریا به عنوان یک یک دانشگاه جامع تمامی رشته‌ها را پوشش می‌دهد و بیزنس اسکول John Molson‌ هم از زیرمجموعه‌هایش است.

وبسایت: concordia.ca

دانشگاه بیشاپ

دانشگاه خصوصی بیشاپ در ۱۸۴۳ در شهری به اسم شِربروک در جنوب کبک تأسیس شده، نزدیک به ۳ هزار دانشجو دارد و در بین دانشگاه‌های جهان از رتبه ۲۶۰۰ برخوردار است. دانشگاه بیشاپ یا BU یک دانشکده علوم و هنر و دو مدرسهٔ آموزش و کسب و کار دارد که آخری به بیزنس اسکول ویلیامز مشهور است.
وبسایت: ubishops.ca

دانشگاه شِربروک

دانشگاه دولتی شربروک یا Université de Sherbrooke یکی دیگر از دانشگاه‌های فرانسه زبان استان کبک است. این موسسه آموزشی و تحقیقاتی معتبر نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد و در بین هشتصد دانشگاه برتر جهان است. شربروک در حوزهٔ مطالعات زیست‌محیطی دانشگاه بسیار پیشرفته‌ای است.

وبسایت: usherbrooke.ca

دانشگاه های کانادا در ساسکاچوان 

استان ساسکاچوان با نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، ششمین استان پرجمعیت کاناداست و از حیث شاخص تولید ناخالص، پنجمین استان ثروتمند در بین استان‌های سیزدگانهٔ کشور است. ساسکاچوان با مرکزیت شهر ساسکاتون، در منطقهٔ زمانی UTC-6 قرار داشته و دو عدد از بهترین دانشگاه های کانادا را در خود جای داده است.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه دولتی ساسکاچوان در ۱۹۰۷ در پایتخت استان یعنی ساسکاتون تأسیس شده و در حال حاضر جزو چهارصد دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه بیش از ۲۵ هزار دانشجو دارد و تمامی حوزه‌های تحصیلی را از کشاورزی و منابع زیستی گرفته تا انواع رشته‌های مهندسی و فناوری و علوم انسانی و هنر را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد.

وبسایت: usask.ca

دانشگاه رجینا

دانشگاه دولتی رجینا (یا به تلفظ خودشان رجاینا) در شهری به همین نام و در ۱۹۷۴ آغاز به کار کرده است. بیش از ۱۶ هزار دانشجو در رجینا تحصیل می‌کنند و رتبهٔ جهانی آن جایی در بین هشتصد دانشگاه برتر قرار داشته و از ۱۰ دانشکده و یک مدرسه آموزش عالی تشکیل شده است.

وبسایت: uregina.ca

دانشگاه های کانادا در نیوبرانزویک 

نیوبرانزویک یکی دیگر از استان‌های دریایی و همچنین آتلانتیک شرق کاناداست که کمتر از هشتصد هزار نفر جمعیت دارد و اهالی آن به انگلیسی و فرانسه صحبت می‌کنند. این استان در منطقهٔ زمانی UTC-4 قرار دارد و بر همین اساس اختلاف ساعتش با ایران هفت و نیم ساعت است. دانشگاه‌های نیوبرانزویک و مونت آلیسون دو دانشگاه سرشناس استان هستند.

دانشگاه نیوبرانزویک

قدمت دانشگاه دولتی و سرشناس نیوبرانزویک به تاریخ ۱۷۸۵ برمی‌گردد و در دو پردیس اصلی آن در شهرهای فردریکتون و سینت جان نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیلند. حقوق، پرستاری، هنر، جنگل‌داری، انواع رشته‌های مهندسی و بیزنس تنها بخشی از دوره‌های جامع این دانشگاه هستند.
وبسایت: unb.ca

دانشگاه مانت آلیسون

مانت آلیسون یا MTA یکی دیگر از دانشگاه های دولتی و پرسابقهٔ کاناداست که در ۱۸۳۹ در شهر سک‌ویل استان نیوبرانزویک تأسیس شده است. بیش از ۲ هزار دانشجو در رشته‌هایی مثل نمایش، تاریخ، ادبیات، زبان انگلیسی و فرانسه، اقتصاد، جامعه‌شناسی، محیط زیست و بسیاری رشته‌های دیگر در این دانشگاه به تحصیل مشغولند.

وبسایت: mta.ca

دانشگاه یورک ویل

یکی از دانشگاه‌های خصوصی و نسبتاً جدید شهر فردریکتون است که در ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده و در حال حاضر بیش از ۵ هزار دانشجو در آن به تحصیل می‌پردازند. اینطور که پیداست تعدادی از کلاس‌های یورک‌ویل در شهرهای ونکوور، تورنتو و کنکورد برگزار می‌شود و بهتر است برای اطلاعات بیشتر، با موسسه اعزام دانشجوی نیلگام که نماینده رسمی این دانشگاه است تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی مربوطه را پر نمایید.

وبسایت: yorkvilleu.ca

دانشگاه کراندال

دانشگاه خصوصی کراندال در یکی از شهرهای خلوت و جمع و جور نیوبرانزویک به اسم مونکتون قرار گرفته و فعالیتش را از ۱۹۴۹ آغاز کرده است. خود دانشگاه هم مثل شهری که آنرا میزبانی می‌کند کوچک و جمع و جور است و کمتر از ۱۰۰۰ دانشجو دارد و برای علاقمندان به رشته‌های هنر و علوم انسانی و بیزنس گزینهٔ مناسبی است.

وبسایت: crandallu.ca

دانشگاه های کانادا در نیوفاندلند و لابرادور و پرنس ادوارد 

مطلب حاضر را با معرفی دو دانشگاه‌ سرشناس یکی در استان نیوفاندلند و لابرادور و دیگری در پرنس ادوارد به پایان می‌بریم و توصیه می‌کنیم برای دانستن اینکه جزئیات مهاجرت به کانادا چگونه است و اطلاعات بیشتر به موسسه اعزام دانشجوی نیلگام مراجعه و با ابزار جستجوی پیشرفته، به اطلاعات جامعی از دانشگاه‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

مموریال یکی از دانشگاه‌های دولتی و سرشناس کاناداست که قدمتش به ۱۹۲۵ بازمی‌گردد و در حال حاضر در بین هشتصد دانشگاه برتر جهان است. پردیس دانشگاه در پایتخت نیوفاندلند و لابرادور یعنی شهر سینت جان قرار گرفته و نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

وبسایت: mun.ca

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه دولتی پرنس ادوارد در ۱۹۶۹ در پایتخت هشتاد هزار نفری این استان یعنی شارلوت تاون تأسیس شده و پذیرای بیش از ۴ هزار دانشجو در انواع رشته‌های آکادمیک است. دانشگاه پرنس ادوارد تنها دانشگاه جزیره محسوب می‌شود و در بین دو هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

وبسایت: upei.ca

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *