مهاجرت با کارآفرینی

برنامه کارآفرینی کانادا | اقامت با کارآفرینی در کانادا

برنامه کارآفرینی کانادا چیست؟ اقامت با کارآفرینی در کانادا چگونه است؟ همه ما در این موضوع اتفاق نظر داریم که کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان است که هر ساله از طریق روش های مختلفی مثل تحصیلی، اسپانسرشیپ خانوادگی، نیروی کار ماهر فدرال و استانی، پناهندگی و همچنین ویزای کارآفرینی کانادا، از متقاضیان واجد شرایط میزبانی کرده و شرایط را برای مهاجرت این افراد به کشور پهناور آمریکای شمالی فراهم می سازد.

پیش از این در مطالب گذشته جزئیات زیادی در مورد انواع روش های متداول مهاجرت به کانادا از جمله تحصیلی و کاری را در اختیار شما قرار دادیم، اما همچنان برای خیلی از افراد ویزای استارتاپ کانادا یک طرح و برنامه مهاجرتی ناشناخته بوده و نمی دانند که چگونه اقامت با کارآفرینی در کشور کانادا صورت می پذیرد.

برای همین قصد داریم تا به طور مختصر جزئیات و شرایط برنامه کارآفرینی کانادا و یا همان ویزای استارت آپ را به شما توضیح داده و هرگونه ابهامی در مورد این طرح مهاجرتی کشور کانادا را برای شما رفع کنیم.

اینکه این برنامه مناسب چه کسانی است، نیاز به چه تحصیلات و بودجه ای دارد، از چه طریق می تواند منتهی به اقامت کشور کانادا شود و مواردی از این قبیل را در ادامه با شما در میان میگذاریم.

برنامه کارآفرینی کانادا

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی Cic کانادا، اگر می خواهید تا واجد شرایط برنامه ویزای استارت آپ و یا همان ویزای کارآفرینی کانادا شوید، باید دارای 4 فاکتور و شرط اصلی پذیرش این طرح باشید که شامل موارد زیر می شود:

  • دارای یک تجارت و کسب و کار واجد شرایط باشید
  • از یک نامه پشتیبانی مالی از یک سازمان مورد تائید دولت کانادا برخوردار باشید
  • دارای مهارت زبان مورد نیاز این طرح باشید
  • از بودجه و تمکن مالی کافی برای زندگی در کشور کانادا پیش از کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار خود در این کشور برخوردار باشید

برای اینکه بتوانید درک کاملی از شرایط اخذ ویزای استارت آپ این کشور پیدا کنید، بهتر است در ادامه جزئیات هر یک از این فاکتورها را برای شما شرح دهیم.

کسب و کار واجد شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

تجارت واجد شرایط  ویزای استارتاپ بدین معنی است که شما قادر به راه اندازی کسب و کاری در کشور کانادا باشید که دارای شرایط زیر باشد:

  • در زمان دریافت تعهدنامه و موافقت شرکت حامی مالی مورد تائید دولت کانادا، هر یک از متقاضیان این طرح دارای حداقل 10 درصد از سهام و حق رای شرکت باشند.(تا حداکثر 5 نفر می توانند به عنوان مالک و دارای سهام شرکت و تجارت مورد نظر برای ویزای کارآفرینی کانادا درخواست دهند)
  • متقاضی و یا متقاضیان به همراه شرکت حامی مالی مورد تائید دولت کانادا به طور مشترک دارای بیش از 50 درصد از حق رای کل سهام شرکت باشند
  • در هنگام دریافت اقامت دائم کانادا 2022 از داخل کشور کانادا یک مدیریت حساب شده، فعال و همه جانبه را از تجارت مورد نظر ارائه دهید، بخش اصلی کسب و کار و تجارت کارافرینی در کشور کانادا انجام و ثبت شده باشد

یکی از موارد مهم در مورد ویزای کارآفرینی کانادا داشتن الزام به دریافت نامه پشتیبانی از یک شرکت حامی مورد تائید دولت کانادا است. (گروهی که برای امور سرمایه گذاری و پشتیبانی استارت آپ ها در کشور کانادا مورد تائید قرار گرفته است)

این سازمان ها در 3 گروه اصلی زیر قرار می گیرند:

  • Venture capital funds
  • Angel investor groups
  • Business incubators

به طور معمول این سازمان ها تصمیم گیرنده این موضوع هستند که کدامیک از ارائه ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. هر یک از این سازمان ها دارای پروسه و روند اختصاصی مخصوص به خود برای جذب پروپوزال ها و ارزیابی آنها هستند.

از این رو ممکن است که به جای ارسال اینترنتی مدارک و بیزینس پلن، از متقاضی درخواست شود تا به صورت حضوری و فیزیکی موارد مورد نیاز را ارائه دهد.

در نهایت، با ارزیابی بیزینس پلن متقاضی توسط هر یک از گروه های سازمانی بالا، در صورتی که طرح ارائه شده از پتانسیل لازم برای موفقیت در کانادا برخوردار باشد، با آن موافقت شده و نامه پشتیبانی Letter of support برای متقاضی ارسال می شود.

هر یک از گروه های اصلی دارای زیرمجموعه هایی هستند که می توانید با مراجعه به وب سایت Canada.ca از جزئیات آنها باخبر شوید. بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی دولت کانادا، سازمان Venture capital funds دارای 22 زیرمجموعه بوده و متقاضی باید برخورداری از حداقل سرمایه گذاری 200 هزار دلاری، موافقت یکی از این شرکت ها را برای حمایت مالی کسب کند.

سازمان حامی بعدی استارتاپ ها در کانادا Angel investor groups با 9 زیرمجموعه است که برای دریافت حداقل سرمایه گذاری 75 هزار دلاری نیاز به تائید یکی از این شرکت و حمایت آنها خواهید بود.

در نهایت نوبت به سازمان Business incubators می رسد که در آن برنامه های مختلفی از جمله شرکت های نوآوری، کشاورزی و جنگلداری و غیره قرار گرفته که متقاضی باید طبق شرایط خود در یکی از 37 برنامه موجود شرکت کرده و مورد تائید قرار گیرد.

اکنون که با حامی های مالی ویزای استارتاپ کانادا آشنا شدید، باید از روند تعامل با این شرکت ها و دستیابی به این مدرک ارزشمند مطلع شوید. از این رو شما نیازمند موارد زیر هستید:

  • ارتباط با سازمان های مورد تائید دولت کانادا برای فهمیدن اینکه چگونه می توان از حمایت مالی بهره مند شد
  • متقاعد سازی سازمان مورد نظر در مورد این که ایده تجاری شما از ارزش کافی برای حمایت مالی برخوردار است
  • دریافت نامه پشتیبانی از سازمان حامی استارت آپ ها

با دریافت این نامه، شما باید آن را در کنار سایر مدارک ویزای کارآفرینی کانادا پیوست کرده و به کنسولگری ارسال کنید. در واقع نامه پشتیبانی ثابت کننده این ادعا است که طرح تجاری شما از پشتیبانی یکی از سازمان های معتبر venture capital fund، angel investor group و یا business incubator برخوردار است.

لازم به ذکر است که هم زمان با ارسال نامه پشتیبانی به متقاضی دریافت ویزای استارتاپ کشور کانادا، یک گواهی تعهد از سوی سازمان مورد نظر برای کنسولگری کانادا ارسال می شود که از هر دو این مدارک برای ارزیابی درخواست فرد استفاده خواهد شد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که گواهی تعهد سازمانی دارای اعتبار 6 ماهه بوده و به همین خاطر، باید پیش از پایان اعتبار این گواهی، درخواست خود برای اقامت با کارآفرینی در کانادا را ارسال کنید.

در صورتی که تا به اینجای کار و این مرحله رسیده (دریافت گواهی تعهد و نامه پشتیبانی مالی) و منتظر ارزیابی درخواست اقامت با کارآفرینی در کشور کانادا باشید، می توانید برای مجوز کار موقت این کشور اپلای کرده و با ورود به کانادا، مقدمات تجارت و کسب و کار خود را شروع کنید.

با توجه به اهمیت این مجوز و سرعت بخشی به روند مهاجرت به کانادا، بد نیست تا پیش از پرداختن به فاکتور مهارت زبان، کمی در مورد این گزینه جذاب صحبت کنیم.

شرایط مجوز کارموقت

بنابر جدیدترین اطلاعات، برای دریافت مجوز کار موقت کانادا، شما باید دارای شرایط زیر باشید:

  • قصد زندگی در استان و قلمرویی به غیر از کبک را داشته باشید
  • هزینه انطباق و موافقت کارفرما را پرداخت کنید
  • گواهی تعهد و نامه پشتیبانی از سازمان های حامی مالی در این کشور را دریافت کرده و به این موضوع اشاره شده باشد که حضور زودتر از موعد شما در کشور کانادا ضروری بوده و دارای دلایل قانع کننده است.
  • از حداقل بودجه و تمکن مالی تعیین شده در کشور کانادا (low income cut off) برای پوشش هزینه های خود و خانواده برای 52 هفته متمادی برخوردار باشید

لازم به ذکر است که باید پیش از ارسال درخواست مجوز کار، پیشنهاد استخدام خویش فرما را ارسال کرده و هزینه 230 دلاری employer compliance fee را پرداخت نمایید.

در صورتی که تجارت شما در شماره کسب و کار آژانس درآمد کانادا ثبت شده باشد، باید دستورالعمل های بخش 4 موجود در وب سایت را دنبال کنید و در صورتی که خلاف این موضوع باشد، ملزم به رجوع به دستورالعمل های بخش 5 وب سایت هستید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و جزئیات دیگری از جمله روند ارسال پیشنهاد کار و پرداخت هزینه انطباق کارفرما، استفاده از گزینه های آنلاین Employer portal و بسیاری از موارد دیگر از مشاوره کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و یا به وب سایت رسمی Canada.ca مراجعه کنید.

این بدین خاطر است که جزئیات دریافت مجوز کار موقت پیش از اخذ اقامت با کارآفرینی در کانادا بسیار زیاد بوده و در این مطلب امکان پرداختن به آن وجود ندارد.

شرایط زبان متقاضی کارآفرینی در کانادا

یکی از حقایق درخواست ویزای استارت آپ کانادا این است که توانایی برقراری ارتباط در محیط کار با استفاده از زبان انگلیسی، فرانسوی و یا هر دو کمک زیادی به موفقیت شما در تجارت و کسب و کار مورد نظر در کشور کانادا می کند.

در واقع شما ملزم به داشتن مدرک زبان معتبر و بین المللی برای درخواست ویزای کارآفرینی کانادا هستید و نتایج آزمون زبان باید در مدارک درخواست و اپلای شما وجود داشته باشد. در غیر این صورت، به پروند شما رسیدگی نخواهد شد.

بنابر جدیدترین اطلاعات دولت کانادا، شما نیاز به حداقل سطح CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی در 4 مهارت اصلی مکالمه، خواندن، شنیدن و نوشتن دارید. اگر نمی دانید که سطح CLB 5 معادل چه نمره ای در آزمون های معروف و معتبر زبان مثل آیلتس و یا TEF می شود، بهتر است به جدول های نمره های معادل در این وب سایت مراجعه کنید.

برای مثال نمره 5 CLB معادل نمره 5 در بخش شنیداری، 4 در بخش خواندن، 5 در بخش نوشتاری و 5 در بخش مکالمه آیلتس است. بر همین اساس شما باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کرده و حداقل نمره 5 این آزمون را برای درخواست اقامت با کارآفرینی در کانادا دریافت کنید.

بودجه مالی ویزای کارآفرینی کانادا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم اقامت با کارآفرینی در کانادا داشتن تمکن مالی و بودجه لازم برای پوشش هزینه های زندگی متقاضی اصلی و اعضای خانواده در این کشور است. این بدین خاطر است که دولت کانادا هیچ گونه حمایت مالی از متقاضیان تازه وارد ویزای کارآفرینی کانادا ارائه نمی دهد.

از این رو، شما باید در زمان درخواست ویزا و اقامت با کارآفرینی در کشور کانادا تمکن مالی مورد نظر دولت این کشور را به اثبات برسانید. تمکن مالی و موجودی حساب ویزای کانادا باید به گونه ای باشد که امکان پوشش هزینه های متقاضی و اعضای خانواده وی را برای مدت زمان معینی در این کشور داشته و نیازی به قرض گرفتن پول از دیگری نباشد.

مقدار بودجه مورد نیازتان وابسته به اندازه خانواده شما بوده و جزئیات آن به شرح زیر است:

  • 1 نفر: 13.213 هزار دلار کانادا
  • 2 نفر: 16.449
  • 3 نفر: 20.222
  • 4 نفر: 24.553
  • 5 نفر: 27.847
  • 6 نفر: 31.407
  • 7 نفر: 34.967
  • به ازای هر نفر بیشتر: 3.560

اقامت کارآفرینی در کانادا

خوشبختانه برنامه استارتاپ جزو طرح هایی است که همانند اسکیل ورکر فدرال می تواند منجر به دریافت کارت اقامت شده و به مهاجرت دائمی شما و اعضای خانواده به این کشور و بهره مندی از مزایای متعدد زندگی در کشور پهناور کانادا بیانجامد.

به بیانی دیگر، در صورتی که دارای فاکتورهای اشاره شده در بالا هستید، می توانید برای این طرح مهاجرتی جذاب درخواست داده و از این فرصت استثنایی برای ساختن آینده ای روشن برای خود و خانواده استفاده نمایید.

اما تنها داشتن فاکتورهای اصلی برای درخواست اقامت با کارآفرینی در کانادا کفایت نکرده و شما باید دارای شرایط پذیرش کلی admissibility requirements حضور در این کشور باشید.

از این رو، زمانی که بر روی لینک admissibility در وب سایت Canada.ca می زنید، به بخش دیگری وارد می شود که در آن سوالاتی در مورد ملیت و تابعیت، سن، توانایی و مهارت زبان، اعضای خانواده، میزان تحصیلات، تجربه و سوابق کاری، میزان سرمایه و درآمد فعلی، جزئیات جاب آفر و موارد این چنینی از شما پرسیده و در نهایت، در صورت تائید اولیه و آنلاین، به شما اجازه پیشروی در مراحل بعدی درخواست اقامت با کارآفرینی در کشور کانادا داده می شود.

چنانچه دارای دارای مشکلات امنیتی و سیاسی باشید، دارای سوءپیشینه و جرایم جنگی باشید، دارای مشکلات پزشکی جدی و خطرناک باشید، از شرایط مالی قابل اطمینان و ثابتی برخوردار نباشید و یا اطلاعات نادرستی از جزئیات خانواده و سایر موارد ایده تجاری را به کنسولگری ارائه کرده باشید، جزو متقاضیان غیرقابل پذیرش محسوب شده و از صدور ویزای کارآفرینی کانادا و ورود شما به این کشور صرف نظر خواهد شد.

بر همین اساس، پیشنهاد می کنیم که پیش از اقدام برای طرح اقامت با کارآفرینی در کانادا از یک مشاوره تخصصی در این زمینه استفاده کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط لازم اپلای ویزای استارتاپ این کشور، برای این برنامه مهاجرتی اقدام کنید.

جزئیات این برنامه مهاجرتی برای بخش فدرال و استانی متفاوت بوده و فاکتورها و معیارهای مختلفی از متقاضی درخواست می شود. برای مثال ویزای کارآفرینی بریتیش کلمبیا یکی از مواردی است که دارای دو طرح اصلی و منطقه ای و جزئیات کاملاً متفاوت از موارد اشاره شده در این مطلب است که مورد استقبال فراوانی قرار گرفته و در دستور کار بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا قرار دارد.

شما می توانید جهت دریافت خدمات و مشاوره تخصصی امور مهاجرت از طریق کارآفرینی و یا نیروی کار ماهر به کشور کانادا، با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی نیلگام تماس گرفته و متناسب با شرایط و نیازهای خود، برای یکی از برنامه های مهاجرتی این کشور زیبا و پیشرفته اقدام نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *