تور, ویزا

۵ دلیل اصلی سفر به ژاپن در زمستان

ژاپن به عنوان خاستگاه شکوفه‌های گیلاس، مهد علم و تکنولوژی و جاذبه‌های متعدد طبیعی و فرهنگی، یکی از برترین مقاصد توریستی در قاره آسیا محسوب می‌شود. همان‌طور که در مطلب بهترین زمان و شرایط سفر به ژاپن به این موضوع اشاره کردیم، بهار و پاییز با آب و هوا و مناظری خیره‌کننده بهترین فصول برای بازدید از این کشور دیدنی و جذاب به شمار می‌رود، اما در این بین بسیاری از گردشگران فصل زمستان را برای سفر به ژاپن و گشت و گذار در این کشور انتخاب می‌کنند.

با توجه به بارش برف و سردی زمستان ژاپن، شاید این سوال به ذهن شما نیز خطور کند که وجود چه دلایلی گردشگران را مجاب به انتخاب این فصل و سفر به ژاپن در زمستان می‌کند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه دلایل اصلی و مزایای سفر به ژاپن در زمستان را به شما توضیح دهیم.

عدم ازدحام گردشگران

ژاپن یکی از مقاصد گردشگری مطرح دنیاست که هرساله به محبوبیت آن اضافه می‌شود. فستیوال شکوفه‌های جذاب گیلاس در بهار (sakura) و مناظر بدیع طبیعت و رنگ برگ درختان در پاییز (koyo) میلیون‌ها توریست را به این کشور جذب می‌کند. این درحالی است که وجود تعطیلات در فصل تابستان در بسیاری از کشورهای دنیا بدین معنی است که خانواده‌ها و فرزندان‌ آن‌ها زمان آزاد بیشتری برای سفر و گردش خواهند داشت.

اشاره به این موارد تنها بدین خاطر است که بگوییم ممکن است بارش برف و سردی هوا در زمستان ژاپن چندان باب میل شما نباشد، اما با تجهیز خود با لباس‌های گرم و بازدید از این کشور در فصل زمستان، می‌‎توانید جنبه متفاوت و جدیدی از ژاپن را به دور از شلوغی و جمعیت زیاد گردشگران تجربه کنید. معابد و بناهای سنتی ژاپن خود به اندازه کافی آرامش‌بخش هستند، اما زمانی که با برف تزئین می‌شوند به قلمرویی رویایی و خارج از تصور تبدیل شده و تجربه‌ای متفاوت و کم‌نظیر را برای شما رقم خواهند زد.

بهترین زمان برای استفاده از اسپا و آبگرم طبیعی

سفر به ژاپن بدون تجربه اسپا و آبگرم‌ طبیعی آنسن، سفری کامل نخواهد بود، خصوصا زمانی که در فصل برفی و سرد زمستان در ژاپن حضور داشته باشید. مهم نیست به یک آبگرم محلی و کوچک بروید و یا در یک هتل ۵ستاره و اقامتگاه سنتی و لوکس ریوکان حمام و آبگرم طبیعی آنسن را تجربه کنید، در هر صورت انجام این فعالیت در ژاپن خستگی سفر را از بین برده، شما را کاملا ریلکس کرده و عملی لذت‌بخش خواهد بود. فقط پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب یک حمام آنسن در فضای باز و یک روز برفی به هیجان ماجرا بیافزایید. هیچ حسی خارق‌العاده‌تر و جادویی‌تر از این نیست که درون آبگرم داغ طبیعی و معدنی آنسن بنشینید و مناظر چشم‌نواز کوهستان و جنگل و بارش برف را نظاره‌گر باشید.

فستیوال برفی ساپورو

بزگترین شهر هوکایدو یعنی ساپورو هرساله با فستیوال برفی یوکی ماتسوری به سرزمین عجایب زمستانی ژاپن تبدیل می‌شود و بدین خاطر بیش از ۲میلیون بازدیدکننده را در هر سال جذب خود می‌کند.

فستیوال برفی ساپورو که برای یک هفته در ماه فوریه طول می‌کشد از موارد جذابی نظیر چراغانی شهر، فضای اسکی و اسکیت، بازی‌های متنوع و کنسرت‌های متعدد برخوردار است، اما چیزی که موجب جذابیت بیش از اندازه این رویداد می‌شود، مجسمه‌های برفی مشهور این فستیوال است.

از این رو تیم‌های مختلفی از سراسر جهان در این جشنواره به رقابت با یکدیگر پرداخته و با برف و یخ مجسمه‌هایی دیدنی را خلق می‌کنند که ارتفاع برخی از آنها به ۱۵ متر و عرض آنها به ۲۵ متر می‌رسد. در عین حال پارک اودوری، محوطه سرگرمی سوسوکینو Susukino و محوطه خانوادگی تسو دومه Tsu Dome مکان‌هایی مناسب سرسره برفی، قایق‌سواری و انجام انواع تفریحات زمستانی خواهد بود.

میمون‌های برفی

اگر تنها یک عکس باشد که بتواند بدون هیچ توضیح شما را ترغیب به سفر به ژاپن در فصل زمستان و بازدید از این کشور کند، بدون شک تصویر جالب میمون‌های ماکاک ژاپنی است. میمون‌های برفی که بومی بخش شمالی ژاپن هستند به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین موجودات این کشور تبدیل شده‌اند.

به هنگام زمستان و احساس سرما این حیوانات بامزه از جنگل به بیرون آمده و در چشمه‌ها و آبگرم‌های طبیعی خود را غوطه‌ور می‌کنند. معمولا میمون‌های بزرگسال و بچه‌ میمون‌ها در این آب‌ها استراحت کرده و رفتار و حالاتی شبیه به انسان را از خود نشان می‌دهند.

با سفر به ژاپن در فصل زمستان می‌توانید به ناگانو رفته و در پارک معروف جیگوکودانی به تماشای این میمون‌های قرمز بنشینید. عموما تمام گروه‌ها و خانواده میمون‌ها در فصل زمستان به بهانه استفاده از آبگرم طبیعی این پارک، در این مکان حضور یافته و می‌توان به راحتی در فاصله‌ای نزدیک آنها را تماشا کرده و از آنها عکس گرفت. لازم به ذکر است که این پارک در تمام طول سال برای بازدید عموم باز است، اما فصل زمستان با نمایش دیدنی میمون‌ها و پرندگان ماهی‌خوار تاج قرمز شور و حال متفاوتی به این پارک می‌دهد.

ورزش اسکی

اگر طرفدار ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی هستید، سفر به ژاپن در فصل زمستان برای شما بسیار مناسب خواهد بود. عموما شمال ژاپن در بیشتر اوقات سال دارای برف است و فضای مناسبی برای اسکی‌بازان فراهم می‌کند. در واقع همانطور که ژاپن به کشتی سومو، غذای سوشی، معابد و مناظر بی‌بدیل طبیعی، شمشیر سامورایی، شکوفه‌های گیلاس و بسیاری از موارد دیگر معروف است، به داشتن موقعیتی ویژه برای انجام ورزش‌های زمستانی نیز شناخته می‌شود.

از این رو با در نظر گرفتن بارش برف با کیفیت و خشک ۱۰ تا ۱۸ متری در برخی از مناطق ژاپن، می‌توان فصل زمستان این کشور را رویای بسیاری از گردشگران و مشتاقان ورزش‌های زمستانی خواند. بهترین منطقه برای انجام اسکی و اسکیت بر روی برف در ژاپن متعلق به جزیره شمالی هوکایدو و بخش شمالی هونشو است. با بیش از ۶۰۰ پیست اختصاصی و اقامتگاه استراحت برای ورزش اسکی در زمستان، کشور ژاپن برای هر بودجه و سلیقه‌ای مکانی مناسب برای تفریح و انجام ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی خواهد داشت.

در کنار موارد اشاره‌شده در بالا، دلایل دیگری نظیر غذاهای خاص ژاپن در فصل زمستان نظیر اودن oden و نابه nabe، ارزان‌ بودن قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها (البته به جز محدوده زمانی سال نو میلادی و کریسمس)، مناظر فوق‌العاده دهکده‌ها، طبیعت و مظره متفاوت کوهستان فوجی و نورپردازی خاص شهر، گردشگران را از سراسر دنیا ترغیب می‌کند تا در فصل زمستان از ژاپن بازدید کرده و تجربه‌ای متفاوت را برای خود و خانواده رقم بزنند. در آخر پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم‌گیری برای سفر به ژاپن و دریافت ویزای توریستی این کشور ، از نکات پیش از سفر و سایر جاذبه‌های توریستی ژاپن مطلع گشته و اطلاعات بیشتری در مورد سفر به ژاپن کسب کنید.

مشاوره رایگان اخذ ویزای ژاپن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *