مهاجرت

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان آیلتس چگونه است؟

وقتی که در مورد مهاجرت به سایر کشورها فکر می‌کنید، یکی از اولین سوالاتی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که برای مهاجرت باید چه شرایطی داشته باشید. در پاسخ به چنین سوالی باید گفت که شرایط مورد نیاز برای مهاجرت، بسته به کشور مقصد و همچنین دسته مهاجرتی مورد نظر شما، متفاوت است. اما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین الزامات مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته انگلیسی زبان مانند کانادا، ارائه مدرک زبان انگلیسی است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به این موضوع بپردازیم که آیا مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان آیلتس، امکان پذیر است یا خیر.
برای مهاجرت به کانادا باید حتما مدرک زبان داشته باشیم؟
قبل از اینکه به طور خاص در مورد مدرک زبان آیلتس صحبت کنیم، ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا الزامی است یا نه. الزامی بودن یا نبودن ارائه مدرک زبان به نوع دسته مهاجرتی که شما انتخاب می‌کنید بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را داشته باشید باید حتما مدرک زبان ارائه کنید. همچنین در اکثر برنامه‌های سرمایه گذاری و کارآفرینی نیز ارائه مدرک زبان الزامی است. از طرف دیگر، برای دسته مهاجرت خانوادگی و اسپانسرشیپ کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود مدرک زبان الزامیست، مگر در شرایط خاص که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


حتما باید مدرک زبان آیلتس ارائه کنیم؟
به طور کلی، در رابطه با آن دسته از برنامه‌های مهاجرتی کانادا که نیاز به ارائه مدرک زبان دارند، شخص متقاضی باید بتواند مهارت خود را در زبان ثابت کند. بنابراین مهم نیست که مدرک ارائه شده توسط شما حتما مدرک آیلتس باشد. برای مهاجرت به کانادا بدون مدرک آیلتس، می‌توانید مدارک زبان انگلیسی دیگری مانند تافل یا CELPIP را ارائه کنید. ضمن اینکه برای کار و زندگی در استان‌های فرانسوی زبان کانادا و تحصیل در دانشگاه‌هایی که زبان تدریس آنها فرانسوی است می‌توانید مدرک زبان فرانسه مانند TEF یا DELF را ارائه کنید.
مهاجرت کاری به کانادا بدون نیاز به آیلتس
به طور کلی، برای مهاجرت کاری به کانادا باید حتما مهارت خود را در یکی از زبان‌های رسمی کانادا یعنی انگلیسی و فرانسوی ثابت کنید. برای اثبات این موضوع باید یکی از مدارک زبان بین‌المللی معتبر را که در کشور کانادا مورد تایید باشد را ارائه کنید. مدارک آیلتس و تافل شناخته شده‌ترین مدارک زبان مورد تایید در کشور کانادا هستند. در صورتی که قصد دارید درخواست مهاجرت کاری خود را به استان‌های فرانسوی زبان کانادا مانند کبک ارسال کنید بهتر است مدرک زبان فرانسوی را دریافت کنید تا برای پیدا کردن شغل و زندگی روزمره در این مناطق کانادا دچار مشکل نشوید.

با توجه به سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا، هر چه نمره مدرک زبان شما بالاتر باشد شانس بیشتری برای انتخاب به عنوان نامزد برتر و اخذ اقامت دائم کانادا خواهید داشت

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان آیلتس
برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اولین کاری که باید انجام دهید گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا کالج کانادایی است. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا به برآورده کردن الزاماتی نیاز دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ارائه مدرک زبان است. تمامی دانشگاه‌های کانادا که زبان تدریس آنها انگلیسی است، مدرک آیلتس را قبول می‌کنند اما تفاوت آنها در حداقل نمره تعیین شده برای پذیرش است. به عنوان مثال، برای گرفتن پذیرش برخی دانشگاه‌ها نمره آیلتس 5.5 هم کافیست در صورتی که برای تحصیل در برخی دانشگاه‌های دیگر حداقل باید آیلتس 7 را داشته باشید.
اکثر دانشگاه‌های کانادا علاوه بر مدرک آیلتس، سایر مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل و CELPIP را نیز قبول می‌کنند. نمرات مورد قبول این آزمون‌ها نیز بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر شما، متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه برخی دانشگاه‌های کانادا به ویژه در استان‌های فرانسوی زبان مانند کبک، دوره‌های آموزشی خود را به زبان فرانسه نیز ارائه می‌کنند. پس اگر قصد تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی را داشته باشید می‌توانید مدارک زبان فرانسوی مانند دلف را نیز ارائه کنید.

پذیرش مشروط دانشگاه بدون نیاز به مدرک زبان
اگر قصد مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان آیلتس و هر نوع مدرک زبان دیگری را دارید، هنوز هم شانس گرفتن ویزای تحصیلی این کشور را خواهید داشت. با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند از مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی برخوردار نیستند، از سال 2019 میلادی شرایط راحت‌تری در این رابطه به وجود آمده است. بر این اساس، متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند نسبت به اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند.
پذیرش مشروط دانشگاه های کانادایی بدین صورت است که متقاضی قبل از شروع دوره تحصیلی مورد نظرش، باید یک دوره زبان انگلیسی را در کشور کانادا بگذراند. در صورتی که شخص متقاضی بتواند نمره خوبی را در این دوره به دست آورد امکان ورود به دوره تحصیلی مورد نظر خود را خواهد داشت. اما در صورتی که شخص متقاضی، موفق به اخذ نمره لازم نشود باید مجددا در این دوره شرکت کند. طول دوره نیز بسته به میزان آشنایی متقاضی با زبان انگلیسی یا فرانسوی متغیر خواهد بود.
بنابراین، شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا با استناد به پذیرش تحصیلی مشروط خود، نیازی به ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزا نخواهد داشت. اما به هر ترتیب، با توجه به اهمیت زبان در برقراری ارتباط، توصیه می‌کنیم حتی در صورت استفاده از پذیرش مشروط، آشنایی نسبی را با زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید تا بعد از ورود به کانادا دچار مشکل نشوید.

کدام دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان آیلتس، پذیرش می‌دهند؟
برخی دانشگاه‌های کانادایی بر اساس اهداف خود در زمینه پذیرش دانشجویان بین المللی، شرایط آسان‌تری را در رابطه با مدرک زبان ایجاد کرده‌اند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا بدون مدرک آیلتس را دارید، می‌توانید از فرصتی که این دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان خود قرار داده‌اند، استفاده کنید. در ادامه برخی از این دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند:
دانشگاه Winnipeg
دانشگاه وینیپگ کانادا الزامی در زمینه ارائه مدرک آیلتس ندارد اما برای تحصیل در این دانشگاه باید بر زبان انگلیسی مسلط باشید. برای رسیدن به این تسلط می‌توانید در دوره ELP دانشگاه وینیپگ شرکت کنید و مدرک آن را به عنوان جایگزین آیلتس ارائه نمایید.
دانشگاه ساسکاچوان
نحوه سنجش زبان انگلیسی در دانشگاه ساسکاچوان کاملا دقیق است. با توجه به این که دانشگاه ساسکاچوان تمایل به جذب دانشجویان بین‌المللی دارد، انعطاف زیادی را در زمینه مدرک زبان انگلیسی به خرج می‌دهد. حتی اگر در هیچ کدام از آزمون‌های آیلتس و تافل شرکت نکرده باشید امکان ارائه گواهی‌نامه‌های معتبر دیگری را خواهید داشت. ضمن اینکه می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی خود دانشگاه شرکت کنید. البته این به شرطی است که شرایط کلی اخذ پذیرش دانشگاه ساسکاچوان مانند نمره معدل را داشته باشید.
دانشگاه Memorial
دانشگاه مموریال این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده تا به جای مدرک زبان آیلتس، مدارک مربوط به آزمون‌های دیگری مانند CanTEST و TOEFL را ارائه کنند. همچنین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند برای گرفتن مدرک آیلتس خود در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین این دانشگاه نیز شرکت کنند.
اگرچه مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان آیلتس و سایر مدارک زبان هم امکان پذیر است اما توصیه می‌کنیم حتما قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور، تسلط نسبی را روی یکی از دو زبان رسمی این کشور به دست آورید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا برای برقراری ارتباط و رفع نیازهای روزمره دچار مشکل نشوید. ضمن اینکه ارائه مدرک زبان معتبر، در مواردی مانند اخذ ویزای کانادا، گرفتن بورسیه تحصیلی و… نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *