تور, ویزا

برنامه ریزی سفر یک هفته ای به سوئیس

سوئیس به عنوان خاستگاه کوه‌های آلپ با مناظر بدیع طبیعی و شکلات‌های خوشمزه و پنیر معروفش همواره یکی از برترین مقاصد تفریحی و توریستی گردشگران از سراسر دنیا بوده و بدون شک سفر یک هفته‌ای به سوئیس برای گشت و گذار و دیدن تمام زیبایی‌های آن برای خیلی از توریست‌ها کم خواهد بود. به بیانی دیگر یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در سفر به سوئیس با آن روبرو می‌شوید، تصمیم‌گیری بر سر این موضوع است که با توجه به زمان خود از چه مکان‌هایی باید بازدید کنید و از خیر دیدن کجاها بگذرید؟! بر همین اساس قصد داریم تا در این مطلب یک برنامه سفر فوق‌العاده و کامل یک هفته‌ای به سوئیس را ارائه دهیم و به نکات کاربردی توریستی در خلال سفر به سوئیس اشاره کنیم.

برنامه سفر یک هفته‌ای بازدید از بهترین‌های سوئیس

با این برنامه سفر یک هفته‌‎ای شما مجاز هستید در هر یک از شهرهای زوریخ و یا ژنو فرود آمده و در عین حال زمان کافی برای انجام بهترین فعالیت‌های توریستی در این کشور را داشته باشید. هم‌چنین شما این امکان را دارید تا زمان بیشتر و یا کمتری را برای هر مقصد گردشگری اختصاص دهید و هیچ اجباری برای رعایت دقیق و زمان‌بندی شده برنامه سفر به سوئیس وجود ندارد. برنامه سفر پیش رو شامل شهرها و مکان‌های زیر می‌شود:

  • زوریخ
  • لوسرن
  • حومه لوسرن
  • اینترلاکن- گریندوالد
  • جانگ‌فرا
  • زرمات
  • زوریخ- ژنو

اطلاعات مهم پیش از سفر به سوئیس

پیش از پرداختن به جزئیات برنامه سفر ۱هفته‌ای به سوئیس بد نیست تا به اطلاعات مهمی و کلی در مورد سوئیس اشاره کنیم. وسیله نقلیه. بخاطر دو فاکتور راحتی و سادگی، سفر با قطار و ترن در داخل سوئیس پیشنهاد می‌شود. بدین خاطر Swiss Travel Pass با برخورداری از امکانات سفر رایگان، استفاده از عموم وسایل نقلیه عمومی و ورودی موزه‌ها، بلیط ایده‌آلی برای شما خواهد بود. ( شما می‌توانید به چندین شکل ماهانه، چند روز پیوسته و چند روز مجزا در ماه این بلیط را خریداری نمایید)

جدول زمانی. می‌توانید از وب‌سایت SBB.ch از جدول زمان‌بندی حرکت قطارها و سایر اطلاعات نظیر اتصالات ایستگاه‌ها، توقف‌ها و قیمت انواع وسایل نقلیه (اتوبوس، ترن، قطار و کشتی) باخبر شوید. خودرو. اجاره خودرو در این کشور گران بوده و رانندگی و کنترل ماشین از سمت راست است.

واحد پول. فرانک سوئیس (CHF) است، اما واحد پول یورو هم در سطح گسترده‌ای از کشور پذیرفته می‌شود.

منطقه زمانی. سوئیس هم‌چون اغلب کشورهای اروپایی دارای timezone یکسان در سراسر کشور است (۱ ساعت جلوتر از انگلیس، ۶ ساعت جلوتر از EST در آمریکا)

میزان پذیرش کارت اعتباری بانکی. در اغلب مکان‌ها در سوئیس انواع کردیت‌کارت‌های اصلی نظیر ویزاکارت و مسترکارت پذیرفته می‌شود، اما پیشنهاد می‌شود تا برای خریدهای کوچک مقداری وجه نقد همراه داشته باشید. زبان. زبان‌های متداول شهروندان سوئیس آلمانی، فرانسه و ایتالیایی است و زبان انگلیسی در سراسر کشور به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود.

ویزا. از آن جایی که سوئیس عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است، شما باید برای ورود به این کشور از سفارت سوئیس در تهران برای دریافت ویزای شینگن سوئیس اقدام نمایید.

ورود: زوریخ

این برنامه سفر با در نظر گرفتن این موضوع تنظیم شده که ورود شما به شهر زوریخ سوئیس و خروج شما از زوریخ و یا ژنو باشد. اگرچه در صورتی که ورود شما از ژنو باشد، این امکان را دارید تا به صورت معکوس از برنامه پیروی کنید. حرکت از سمت فرودگاه از فرودگاه زوریخ تا مرکز شهر در صورت استفاده از مترو حدود ۱۰ دقیقه راه در پیش دارید. بنابراین به دلیل تمیزی، سرعت و امنیت سیستم حمل و نقل عمومی سوئیس، بهترین پیشنهاد استفاده از مترو برای رفتن به شهر است و به جز موارد خاص، اجاره ماشین و یا استفاده از تاکسی توصیه نمی‌شود.

از این رو شما می‌توانید از کانتر بلیط فروشی طبقه همکف فرودگاه و یا دستگاه‌های خودکار و انگلیسی زبان یک بلیط قطار به زوریخ را خریداری نمایید که شامل استفاده از تراموا نیز می‌شود که تا ۲ ساعت اعتبار دارد و می‌شود از آن برای جابجایی با تراموا هم استفاده کرد. از این رو چنانچه هتل شما از ایستگاه اصلی قطار دورتر باشد، باز هم می‌توانید با همان بلیط تا مدت زمان اعتبار، به سمت هتل خود حرکت کنید.

روز اول : زوریخ

شهر زوریخ سورپرایزهای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، زوریخ نه تنها شهری تاریخی است، بلکه دارای دریاچه‌ای جذاب و رودخانه‌ای است که از مرکز شهر می‌گذرد و هم‌چنین از هر طرف توسط کوه‌ها احاطه شده است. فعالیت‌های برجسته گردشگری در سوئیس شامل موارد زیر می‌شود:

  • راه‌آهن کابلی Polybahn و ساختمان ETH Polyterrasse
  • محدوده Niederdorfstrasse در شهر قدیمی
  • کلیسای گروس مونستر و بالا رفتن از برج
  • قدم زدن در کنار دریاچه زوریخ
  • قدم زدن در بان‌هوفستراس Bahnhofstrasse و فروشگاه‌های مدرن و سطح بالای منطقه
  • بازدید از موزه ساعت بیر Beyer Watch Museum
  • چشیدن طعم شکلات‌های Laderach و یا شیرینی‌های Sprungli Luxemburgerlis

لیست بالا نشان‌دهنده این موضوع است که کارهای بسیار زیاد و جذابی برای یک روز اقامت در زوریخ وجود دارد که باید به صورت فشرده برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

از ایستگاه اصلی زوریخ یعنی Zurich HB شروع کنید. از طریق پل اصلی بانهوف براک Bahnhofbrucke از رودخانه لیمات Limmat رد شده و با عبور از همه مسیرهای تراموا، به سمت شعبه استارباکس بروید. در صورت تمایل توقف کرده یک کافی بنوشید، چون که قرار است در زاویه ۴۵ درجه‌ای برای اولین بار سوار قطار cog-railway شوید. از این رو سوار قطار Polybahn شوید (به عنوان یک وسیله عمومی نیاز به خرید بلیط دارید) تا شما را به دانشگاه ETH و چشم‌انداز استثنایی شهر از تراس دانشگاه ببرد.

هم‌چنین می‌توانید با در نظر داشتن این موضوع که انیشتین در این مکان تدریس می‌کرده، از ساختمان‌های دیدنی ETH دیدن کنید. سپس این مسیر را پیاده برگردید، اما برای اجتناب از گم‌شدن، بهتر است که دوباره از Polybahn برای برگشت به محل اولیه خود استفاده کنید. مسیر بعدی شما خیابان Niederdorfstrasse و مرکز شهر قدیمی است. بخش‌های اولیه این خیابان کمی فرسوده است، اما با کمی پیشروی متوجه این موضوع می‌شوید که زیبایی خیابان‌های پشتی و فروشگاه‌های داخل کوچه‌ها و تجربه یک نوشیدنی در یکی از تراس‌های محل می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

در نهایت با گذر از کوچه‌ها شما به مکان نمادین و زیبای زویخ یعنی گروس مونستر Grossmunster می‌رسید. بلیط بازدید از این مکان ۵ فرانک بوده و با برخورداری از منظره استثنایی بالای برج، بازدید از آن ارزش بسیاری خواهد داشت. پس از این کلیسا، شما می‌توانید تا زمان رسیدن به ایستگاه تراموا Bellevue، جایی که دریاچه شروع می‌شود به قدم زدن بپردازید. معمولا در این مکان می‌توانید از اجرای زنده گروه‌های خیابانی لذت برده و از فاصله دور مناظر کوهستانی را مشاهده کنید.

هم‌چنین در مسیر بازگشت با خیابان مشهور خرید زوریخ یعنی Bahnhofstrasse روبرو می‌شوید، جایی که در آن می‌توانید از فروشگاه‌های باکلاس برند فشن، بانک‌ها و تعداد زیادی فروشگاه ساعت‌فروشی گران‌قیمت بازدید کنید. در مسیر بازگشت بهتر است به خیابان Rennweg و شهر قدیمی سری بزنید و برای مشاهده نسخه کلاسیک شهر زوریخ و رودخانه Limmat در پارک Lindenhof توقف کنید. با گذر از خیابان Bahnhofstrasse فراموش نکنید که حتما از فروشگاه‌های معروف و قدیمی شکلات سوئیسی Laderach و Sprungli دیدن کنید و هم‌چنین در صورت تمایل به موزه ساعت رفته و از تاریخچه جذاب ساعت سوئیسی باخبر شوید.

روز دوم: لوسرن

نکته عالی در مورد کشور سوئیس اینست که هیچ چیز آنقدر دور نیست، امروز قرار است پس از گذراندن یک مسیر ۱ساعته با قطار به شهر لوسرن برویم. دیدنی‌های برجسته گردشگری شهر لوسرن شامل موارد زیر می‌شود:

  • پل چپل Chapel، پل اسپرور Spreuer و رودخانه ریوس Ruess
  • شهر قدیمی ( Altes Rathaus، Weinmarkt، St Peters)
  • دیوار باستانی موسگ Musegg
  • باغ یخچال و بنای تاریخی شیر Lion’s Monument
  • قدم‌زدن در امتداد دریاچه لوسرن
  • مرکز فرهنگی و پارک اینسلی Inseli

لوسرن یکی از زیباترین و خوش‌منظره‌ترین شهرهای کشور سوئیس است. با وجود یک شهر قدیمی که در کنار دریاچه به خوبی حفاظت شده و مناظر بدیع و استثنایی کوه‌های آلپ در امتداد ساحل، هیچ جای تعجبی نیست که هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این مکان هجوم می‌آورند. پیشنهاد ما این است که یک روز کامل را به گشت و گذار، لذت بردن و قدم زدن در این شهر جمع و جور صرف کنید و از آن جایی که ایستگاه قطار در مرکز شهر قرار گرفته، بهتر است که فعالیت‌های خود را در نزدیکی مرکز شهر انجام دهید.

اگرچه می‌توانید در صورت تمایل با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راحتی و به سرعت به هر جای شهر که می‌خواهید بروید، از این رو، در صورتی که امکان مدیریت زمان را دارید، گشت و گذار در محدوده خارج از مرکز شهر لوسرن نیز مشکل چندانی نخواهد داشت.

شما می‌توانید فعالیت‌های توریستی خود را از رودخانه ریوس Ruess و قدم‌زدنی بر روی پل زیبا و نمادین لوسرن یعنی پل چپل Chapel شروع کنید، جایی که ده‌ها نقاشی و نگاره سقف پل را تزئین کرده است. این پل چندین سال پیش بخاطر آتش‌سوزی کمی آسیب دیده، اما با این اوصاف هنوز هم دارای ظاهر خوب و فوق‌العاده‌ای است. از این جا، با چیزی کمتر از ۲ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به شهر قدیمی قدم بگذارید و طی چند ساعت بعدی به گشت و گذار در خیابان‌های سنگفرش و تالار شهرداری Altes Rathaus ، Weinmarkt، Hirschenplatz ، Kornkarkt و سایر میدان‌های زیبای شهر بپردازید. البته به غیر از این موارد، ساختمان‌ها و کلیساهای قدیمی و زیبای دیگری نظیر سنت پیترز St Peters و Jesuit Church در آن سوی رودخانه وجود دارد که بازدید از آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود.

سپس می‌توانید مسیر خود را به سمت پایین رودخانه ریوس و پل کمتر شناخته شده اسپرور Spreuer ادامه دهید که نمونه بسیار خوبی از یک پل تاریخی است. شما هم‌چنین می‌توانید از دیوارهای دست‌نخورده شهر یعنی موسگ بالا رفته و از منظره بی‌نظیر لوسرن لذت ببرید و یا این‌که از ساختار داخلی برج ساعت بازدید کنید. برج ساعت به عنوان قدیمی‌ترین مکان دیدنی شهر لوسرن در داخل برج Zyt واقع شده و ۱ دقیقه به نسبت سایر ساعت‌های شهر عقب است! پس از بازدید از شهر قدیمی، می‌توانید به سمت ساحل دریاچه رفته و از هوای تازه و مناظر بدیع دریاچه لوسرن لذت ببرید.

از سمت چپ به سمت پایین حرکت کرده و با کمی پیاده‌روی به یکی از پارک‌های محبوب لوسرن با نماد شیر معروف Lion monument در نزدیکی باغ یخچال قدم بگذارید. سپس می‌توانید از کنار رودخانه برگشته از مرکز فرهنگی Cultural Center بازدید کنید و در پارک اینسلی Inseli  به استراحت بپردازید. از آن‌جایی که همه کشتی‌ها و قطارها به این محدوده از شهر می‌آیند، در هر صورت برای استفاده از وسایل نقلیه از این بخش شهر بازدید خواهید کرد.

روز سوم: لوسرن و حومه شهر

لوسرن مکانی فوق‌العاده برای سفری روزانه است و قصد داریم تا در ادامه به اماکن برجسته و دیدنی گردشگری برای گردش روزانه شما در این شهر اشاره کنیم. گزینه راحت این است که یکی از این مناطق را انتخاب کرده و با پیاده‌روی از مناظر طبیعی لذت ببرید و یا این‌که با استفاده از وسایل نقلیه و مدیریت زمان به صورت فشرده از دو جاذبه اصلی این محدوده بازدید کنید.

کوهستان پیلاتوس Pilatus

یکی از کوه‌های نمادین شهر لوسرن، پیلاتوس است که عنوان بزرگ‌ترین کوه را نیز در میان رشته‌ کوه‌های آلپ یدک می‌کشد. اگر قصد دارید تا فقط یک سفر روزانه در لوسرن داشته باشید، پیلاتوس بهترین گزینه است. این سفر زیبای روزانه از کنار دریاچه شروع می‌شود، این بدین معنی است که شما قرار است با استفاده از یک کشتی بخار تاریخی از دریاچه لوسرن گذر کرده و به دامنه کوه قدم بگذارید و در ادامه با استفاده از قطار و قرارگیری در مسیری پرشیپ و هیجان‌انگیز به ارتفاعات صعود کرده و در انتها با استفاده از تله کابین و یا همانgondola به سمت پایین سرازیر شوید.

افراد بومی و شهروندان سوئیسی به مجموعه این مسیر جذاب گردشگری the Golden Round Trip می‌گویند. کوهنوردان می‌توانند با پای پیاده از کوه پیلاتوس بالا روند اما این مسیر شیب زیادی داشته و پر از چالش و سختی است. این بدین معنی است که مسیر قطار پیلاتوس با شیب ۴۸ درجه، دومین مسیر پرشیب در سوئیس و دنیا محسوب می‌شود.

نکته: در صورتی که بلیط Swiss Travel Pass را خریداری کرده باشید، می‌توانید از ۵۰ درصد تخفیف برای قطار پیلاتوس، تله‌کابین gondola و سایر فعالیت‌های کوهستانی منطقه برخوردار شوید. زمانی که در ارتفاعات به سر می‌برید، مناظر شهر لوسرن، اطراف دریاچه و کوهستان آن‌چنان زیباست که برای لحظه‌ای نفستان را در سینه حبس خواهید کرد.

شما می‌توانید ناهار خود را در تراس مرتفع کوهستانی و یا در داخل هر یک از رستوران‌ها و بارهای این محدوده میل کرده و یا این‌که ناهار شخصی خود را به همراه بیاورید. در صورت تمایل می‌توانید پیاده‌روی کوتاهی در این مکان جذاب و دیدنی داشته و در صورت همراهی فرزندانتان آن‌ها را به مسیر استثنایی اژدها dragon trail ببرید. در نهایت شما می‌توانید در پایان سفر Golden Round Trip، با استفاده از تله‌کابین و وسایل نقلیه عمومی به داخل شهر لوسرن بازگردید.

کوهستان ریگی Rigi

دومین جاذبه محبوب روزانه در لوسرن، سفری با کشتی و قطار به قله کوهستان خاص ریگی در ارتفاع ۱۷۹۸ متری از سطح دریاست. یکی از بهترین بخش‌های این گردش روزانه سفر با کشتی‌های بخار قدیمی است. برای این منظور کافیست تا برای مقصد لوسرن تا ویتزنو Vitznau سوار کشتی شده و بعد از آن از خط راه‌آهن استفاده کنید. مسیر قطار ریگی هم‌چون پیلاتوس از شیب زیادی برخوردار نیست، اما در عین حال، قرارگیری در مسیری که قدمت آن به سال ۱۸۱۷ بر می‌گردد در کنار مناظر طبیعی بسیار بدیع، حس نوستالژیک خاصی را برای شما به وجود می‌آورد.

زمانی که به قله ریگی (Rigi Kulm) صعود می‌کنید، می‌توانید باقی مسیر را به صورت پیاده طی کرده و به هنگام برگشت به زوریخ، از مناظر ۳۶۰ درجه طبیعت ریگی لذت ببرید. با توجه به این‌که شیب این کوه نسبت به پیلاتوس کمتر است، مسیرهای پیاده‌روی و کوه‌نوردی بسیاری برای شما وجود خواهد داشت. به همین منظور شما می‌توانید در صورت تمایل از ایستگاه قطار پیاده شده و تا ایستگاه بعدی پیاده‌روی کنید. البته یک مسیر جایگزین برای برگشت از طریق تله‌کابین به منطقه Weggis وجود دارد که از ایستگاه Rigi Kaltbad شروع می‌شود. بنابراین چنان‌چه می‌خواهید از این مسیر استفاده کنید و در نهایت از طریق کشتی به شهر بازگردید، باید مسیر خود را از سمت خط راه‌آهن و قطار به سمت تله‌کابین تغییر دهید. پیشنهاد اقتصادی برای این سفر هیجان‌انگیز خرید بلیط روزانه برای کوهستان ریگی و بلیط برگشت با کشتی است که به صورت جداگانه در وب‌سایت ریگی به فروش می‌رسد. 

آسانسور شیشه‌ای Bürgenstock & Hammetschwand

برگن‌استاک Bürgenstock  گزینه سوم گردش روزانه ماست که به نسبت دو سفر کوهستانی قبلی از شهرت کمتری برخوردار است. برگن‌استاک کوهستان کوچکتری است که در مقابل ریگی و لوسرن قرار گرفته و از فاصله بسیار دور کمی شبیه به یک شیر در حال استراحت بر روی سواحل دریاچه لوسرن است. دو مورد زیر در برگن استاک برای گردشگران جلب توجه می‌کند:

  • اخیرا اقامتگاه مستقر در قله کوه مورد بازسازی کامل قرار گرفته و به یک چشمه معدنی آبگرم و هتل ۵ستاره تبدیل شده است و برای تجربه استراحتی کوتاه و به یادماندنی به صورت ویژه پیشنهاد می‌شود.

در کنار کوه یک آسانسور شیشه‌ای استثنایی و هیجان‌انگیز قرار گرفته که به عنوان مرتفع‌ترین آسانسور در اروپا، تجربه متفاوتی برای گردشگران خواهد بود.

اما برای رفتن به برگن‌استاک شما باید از طریق کشتی به منطقه  Kehrsiten-Bürgenstock بروید و سپس با استفاده از قطار به قله کوه صعود کنید. در این حالت فاصله شما با آسانسور معروف بسیار کم است، اما شما می‌توانید مسیر جایگزین پیاده‌روی ۱٫۵ ساعته را که به the Felsenweg معروف است انتخاب کنید و سپس در صورت تمایل مجددا با آسانسور به ارتفاعات بروید.

روز چهارم: اینترلاکن یا گریندوالد

سفر از شهر لوسرن به اینترلاکن چیزی نیست که تنها مجبور به انجام آن باشید، بلکه این یک سفر خیره‌کننده و فراموش‌نشدنی با قطار است که گردشگران در ازای پرداخت پول مشتاق به انجام آن هستند. این مسیر دیدنی به GoldenPass Line شهرت داشته و از سرتاسر لوسرن تا مونتروکس دریاچه ژنو ادامه دارد. مسیر جذاب پیش روی شما از مناظر زیبایی نظیر دهکده‌ای که از پیلاتوس تا گذرگاه برونیگ Brünig ادامه دارد و شما را با چشم‌اندازهای منحصر به فرد دریاچه‌های لانگرن Lungern و سانر  Saner روبرو می‌کند، برخوردار است.

سپس قطار موردنظر شما به سمت پایین یعنی کنار دریاچه برینز Brienzersee سرازیر می‌شود و در سراسر مسیر مسافران را با مناظر چشم‌نواز طبیعت و کوه‌های آلپ مواجه می‌سازد. سفر در مسیر دریاچه لاجوردی و درخشان برینز، خود به تنهایی دیدنی است خصوصا زمانی که با منظره تماشایی Breinzer Rothorn در پس زمینه به عنوان بک‌گراند همراه شود.

زمانی که به اینترلاکن می‌رسید، می‌توانید برای استراحت و گذاشتن وسایل به هتل مورد نظر خود رفته و در صورتی که اقامتگاه شما در Grindelwald است، به سمت آن مقصد راهی شوید. اینترلاکن و گریندوالد، هر دو مقاصد زیبایی هستند، اما از برخی لحاظ، گریندوالد دارای مناظر طبیعی جذاب بیشتری است. همچنین دهکده کوهستانی مورن Murren در بالای دره Lauterbrunnen نیز می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

داخل و حومه شهر اینترلاکن

اینترلاکن بخاطر وجود ده‌ها فعالیت گردشگری، گزینه قطعی و مورد انتخاب بسیاری از گردشگران بین‌المللی است. فقط بخاطر داشته باشید که اینترلاکن بیشتر شبیه به یک شهر تکامل یافته است تا منطقه‌ای که در عمق کوهستان‌های آلپ قرار گرفته است. این شهر در اغلب موارد به خودی خود شلوغ نبوده و شبیه لوسرن و شهر قدیمی زوریخ است. اما چنان‌چه مایل هستید تا در سفر ۱ هفته‌ای به سوئیس حال و هوای کوهستان‌های آلپ را بیشتر تجربه کنید، بهتر است در گریندوالد اقامت داشته باشید. هم‌چنین شهر اینترلاکن به مرکز آدرنالین سوئیس مشهور است و مجموعه ورزش‌های اکشن و هیجان‌انگیز این منطقه از هر جای دیگری در کشور بیشتر است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پارگلایدر از بیتن‌برگ Beatenberg
  • تنگه‌نوردی یا همان Canyoning
  • پرواز با هلیکوپتر و مشاهده مناظر منحصر به فرد طبیعی از آسمان
  • دوچرخه‌سواری کوهستانی
  • پارک ماجراجویی Seilpark

اما در کنار این موارد هیجان‌انگیز فعالیت‌های زیر نیز در شهر اینترلاکن قابل انجام است:

  • بازدید از شهر قدیمی Unterseen (که شامل منطقه Stauwehr نیز می‌شود)
  • صومعه اینترلاکن
  • موزه و گالری هنری Kunsthaus Interlaken
  • پارک هوهمات Höhematt
  • پارک حیوانات وحشی و بومی Alpenwildpark am Harder
  • مناظر هاردرکولم Harderkulm
  • غارهای سنت بیتوس Beatus
  • دریاچه برینز

داخل و حومه شهر گریندوالد Grindelwald

تنها با طی کردن یک مسیر کوتاه، با قطار از اینترلاکن به گریندوالد می‌رسید، جایی که نقطه شروع سفر استثنایی شما تا جانگ‌فرا Jungfraujoch خواهد بود. این مکان یک شهر کوهستانی واقعی بوده و جایی فوق‌العاده برای این است که خود را برای نخستین بار در میان زیبایی‌های طبیعی کوهستان‌های آلپ غرق کنید! چون شما از هر طرف توسط مرتفع‌ترین کوه‌های سوئیس (جانگ‌فرا، ایگر و مونک) احاطه شده‌اید. ظلع شمالی کوهستان ایگر بخاطر سختی صعود در میان کوه‌های آلپ و کشته‌شدن برخی از کوه‌نوردان از یک شهرت منفی برخوردار است و به همین دلیل خیلی‌ها ترجیح می‌دهند آن‌را از فاصله یعنی از شهر گریندوالد مشاهده کنند.

فعالیت‌های گردشگری فضای باز گریندوالد بسیار متنوع و خارج از حد تصور است. برخی از این فعالیت‌ها نظیر ورزش‌های هیجان‌انگیز مشابه اینترلاکن است، اما در کنار این موارد، تورهای کوه‌نوردی و پیاده‌روی بیشتری برای بازدید از دیدنی‌ترین مسیرها و جاذبه‌های طبیعی سوئیس وجود دارد. به بیانی دیگر با اقامت در گریندوالد، شما می‌توانید به دور از شلوغی و همهمه گردشگران و سر و صداهای شهری از آرامش و طبیعت مثال‌زدنی سوئیس بیشترین بهره را ببرید. شما می‌توانید در خلال اقامت در گریندوالد به بازدید و انجام فعالیت‌های گردشگری زیر بپردازید:

  • اقامتگاه تفریحی اسکی First Ski Resort (که شامل پیاده‌روی در میان صخره‌ها Tissot Cliff Walk ، زیپ‌لاین First Flyer ، مسیر مارموت Marmot Trail ، اسکوترسواری Trotti و پیاده‌روی وکوه‌نوردی به سمت Bachalpsee می‌شود)
  • مسیر پیاده‌روی Eiger Trail ‌
  • منطقه گردشگری Männlichen
  • منطقه گردشگری Schnynige Platte
  • هتل و رستوران Gletscherschlucht
  • موزه گریندوالد
  • مناطق گردشگری Lauterbrunnen ، Murren & Schlithorn

روز پنجم: جانگفرا

سفر به جانگ‌فرا از آن دسته سفرهایی است که برای همیشه آن را به خاطر خواهید آورد و بی‌شک یکی از برجسته‌ترین بخش‌های سفر یک هفته‌ای شما به سوئیس محسوب می‌شود. اما با این اوصاف باید توجه داشته باشید که وضعیت هوا در میزان لذت شما از سفر بسیار تاثیرگذار بوده و در صورت نداشتن تجهیزات کافی و خراب بودن هوا و به وجود آمدن برخی از محدودیت‌های فضای باز، لذت چندانی برای شما حاصل نخواهد شد. برای حرکت به سمت جانگفرا شما می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  • اینترلاکن: اینترلاکن به لاتربرونن، لاتربرونن به کلین شیدگ و Kleine Scheidegg به جانگفرا (مسیر ۲ ساعته)
  • گریندوالد: Grindelwald به کلین شیدگ، Kleine Scheidegg به جانگ‌فرا (مسیر حدود ساعت و نیمه)

هر یک از این مسیرها زیبایی‌های خاص خودش را دارد و با گذر قطار از مرکز کوهستان ایگر شما می‌توانید در صورت تمایل در خلال مسیر توقف کرده و از مناظر یخچال طبیعی لذت ببرید. هزینه بلیط: این سفر کمی گران برای شما تمام می‌شود اما چنان‌چه از بلیط Swiss Rail Pass استفاده کنید، ۲۵ درصد تخفیف به شما تعلق می‌گیرد. دیدنی‌ها و تفریحات جانگفرای سوئیس به صورت خلاصه عبارتند از:

  • اسمیر سوئیس (دریای یخ) ایستگاه قطار در مسیر به سمت بالا
  • دک مشاهده مناظر Sphinx Observation Deck
  • کاخ یخ
  • پانورامای جانگفرا
  • پیاده‌روی ۴۵ دقیقه‌ای به سمت Mönchsjochhütte
  • پارک برفی
  • پیاده‌روی طولانی بر روی یخچال طبیعیAletsch Glacier (یک تجربه متفاوت)

نکته: شما می‌توانید انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری در اینترلاکن/ گریندوالد بمانید و یا این‌که سوار قطار شده و در بعد از ظهر روز پنجم به زرمات بروید. هر دوی این مناطق تجارب کوهستانی فوق‌العاده‌ای را به گردشگران ارائه می‌دهند.

روز ششم : زرمات

حرکت قطار از اینترلاکن به زرمات کمی بیش از ۲ ساعت زمان می‌برد (۳۵-۴۰ دقیقه مدت زمان بیشتر از مسیر گریندوالد)، بنابراین شما می‌توانید به راحتی برای نقل مکان کردن و الباقی سفر خود برنامه‌ریزی کنید. سفر با قطار در این مسیر با توجه به این‌که در دومین مسیر تونلی طولانی سوئیس قرار می‌گیرید، می‌تواند برای شما شگفت‌انگیز باشد. زرمات یک شهر زیبا و بدون خودرو است (البته تاکسی‌های برقی و خودروهای دلیوری و کوچک در این شهر وجود دارند) واز معماری بسیار زیبای والیس Wallis در تمام نقاط شهر برخوردار است که اغلب اوقات توجه شما را به هنگام‌پیاده‌روی جلب می‌کند.

اماکن و فعالیت‌های برجسته گردشگری این شهر نیز مثل اغلب نقاط سوئیس کوهستانی است، این بدین معنی است که شما می‌توانید با استفاده از تله‌کابین gondola و یا قطار به سمت ارتفاعات رفته و پس از یک پیاده‌روی کوتاه و یا طولانی از مناظر بدیع طبیعی منطقه ماترهورن لذت ببرید. فعالیت‌های برجسته و هیجان‌انگیز زرمات شامل موارد زیر می‌شود:

  • Gornergrat (رفتن با قطار تا ارتفاعات و مشاهده مناظر ماترهورن)
  • Kleine Matterhorn Cablecar (یکی از مرتفع‌ترین تله‌کابین‌های اروپا که امکان اسکی در تمام طول سال را دارد)
  • ۵ Lakes Hike (یک مسیر ۲٫۵ ساعته با نمای بی‌نظیر ماترهورن در دریاچه)
  • پیاده‌روی در Schwarzsee
  • مناطق روتورن Rothorn و یا سانگا Sunegga برای مناظر و پیاده‌روی بیشتر
  • Gorner Gorge
  • هلیکوپترسواری با Air Zermatt (گزینه لوکس و گران‌قیمت)
  • پیاده‌روی و کوه‌نوردی به سمت منطقه Monte Rosa Hut ( عبور از یخچال طبیعی که نیازمند راهنما و یا تجهیزات حرفه‌ای است)

روز هفتم: بازگشت به زوریخ

حرکت قطار به سمت زوریخ در حدود ۳٫۵ ساعت زمان می‌برد و در صورتی که قصد رفتن به ژنو را داشته باشید، ۲۰ دقیقه به این زمان اضافه می‌شود. بهترین پیشنهاد این است که پیش از ترک زرمات، صبح به گشت و گذار در منطقه کوهستانی آلپ پرداخته و از گزینه‌های متعدد ورزشی در ارتفاعات زرمات لذت ببرید.

شما می‌توانید به سمت هر یک از مناطق  Gornergrat ، Schwarzee ، Rothorn و یا Sunnegga رفته و در صورتی که از آمادگی بدنی بالایی برخوردار بوده و طالب ماجراجویی بیشتر هستید، به سمت ارتفاعات Hornlihut ماترهورن پیاده روی کرده و با کوه‌نوردان در حال تلاش برای فتح قله هم‌گام شوید. چنان‌چه عازم زوریخ هستید و هنوز برای شما وقت باقی مانده، می‌توانید سفر به منطقه Rapperswil و یا صعود به کوهستان بومی نظیر Ueltiberg را برای مشاهده مناظر زیبا و ۳۶۰ درجه شهر، دریاچه و طبیعت در دستور کار خود قرار دهید. شما هم‌چنین می‌توانید به سمت پارک‌های کنار دریاچه  و یا در امتداد رودخانه لیمات رفته و به استراحت بپردازید و یا حتی در صورت مساعد بودن آب و هوا، بدون پرداخت هزینه شنا کنید.

رفتن به ژنو سوئیس

همانند زوریخ، ژنو نیز دارای جذابیت‌ها، مناظر و مکان‌های متعدد خرید و رستوران است. با توجه به قرارگرفتن ژنو در کنار دریاچه‌ای زیبا و منظره کوهستانی، تجربه سفر به این شهر نیز برای شما لذت‌بخش خواهد بود. در صورتی که زمان به شما اجازه دهد، هنوز پول داشته باشید و اعتبار ویزای شینگن شما به پایان نرسیده باشد، ژنو مکان ایده‌آلی برای انجام فعالیت‌های گردشگری زیر است:

  • فواره مشهور Jet d-eau در دریاچه ژنو
  • کلیسای جامع سنت پیر Pierre
  • موزه تاریخ و هنر
  • دیوار اصلاحات Reformation
  • شهر قدیمی
  • میدان Place du Molard
  • جزیره Rousseau
  • حمام عمومی Bains des Pâquis
  • ساختمان سازمان ملل و مجسمه یادبود صندلی شکسته

تمامی فعالیت‌های مذکور گردشگری بدون نیاز به وسیله نقلیه و با پای پیاده‌ قابل انجام است، اما چنانچه خسته‌‍‌اید و می‌خواهید سریع‌تر کارهای بیشتری در ژنو انجام دهید، بهتر است کارت Swiss Pass را خریداری کنید تا استفاده از وسایل نقلیه عمومی و هزینه ورودی موزه‌ها برای شما رایگان تمام شود. مشاوره رایگان اخذ ویزای شینگن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *