تور, مهاجرت

لندن انگلیس | راهنمای سفر و زندگی در لندن

شهر لندن انگلیس مثل پاریس فرانسه از آن دست شهرها و مقاصدی است که خیلی ها از سراسر دنیا تمایل زیادی به بازدید موقتی از آن داشته و حتی عاشق این هستند تا با سنجش شرایط، مقدمات مهاجرت و اقامت دائمی به انگلستان و لندن انگلیس را برای خود فراهم کنند.

این که تصمیم داشته باشید تا به شهر لندن انگلیس سفر و یا مهاجرت کنید، تنها نیاز به راهنمای سفر وزندگی در لندن ندارد، بلکه باید هدف خود از سفر را مشخص کرده و با رزرو وقت سفارت انگلیس، به دنبال اخذ یکی از انواع ویزای انگلیس (کوتاه مدت و یا بلند مدت) باشید.

باید از همین ابتدا این موضوع مهم را مدنظر خود قرار دهید که سفر توریستی تفاوت بسیار زیادی با مهاجرت، اقامت دائمی و زندگی در لندن انگلیس داشته و شرایط آنها به کلی با یکدیگر فرق دارد، از این رو به ترتیب به معرفی مختصر و مفید شهر لندن انگلیس پرداخته، در مورد زوایای مختلف گردشگری و راهنمای سفر و زندگی در لندن صحبت می کنیم و بعد به سراغ نکات اقامتی، هزینه سفر به انگلیس و جزئیات مهم دیگر می رویم.

لندن انگلیس

پیش از شروع راهنمای سفر و زندگی در شهر لندن بد نیست تا کمی در مورد مختصات جغرافیایی این شهر زنده و پرجنب و جوش انگلیسی و اطلاعات کلی آن صحبت کنیم.

لندن انگلیس پایتخت و بزرگترین شهر کشور انگلستان و بریتانیای کبیر UK است. این شهر زیبا و پرطرفدار انگلیسی بر روی رودخانه تیمز Thames در جنوب شرقی انگلستان و 80 کیلومتری دریای شمال قرار گرفته و طی دو هزار سال گذشته شهر و مقر اصلی زندگی و اقامت شهروندان انگلیسی و مهاجران بوده است.

لندن انگلیس یک کلان شهر است که در کنار شهرستان های میدلسکس، اسکس، ساری، کنت و هرتفوردشر منطقه بزرگ تری به نام Greater London را تشکیل می دهد. بنابر آمار، جمعیت تقریبی محدوده Greater London در حدود 9 میلیون نفر است که آن را به سومین شهر پرجمعیت اروپا تبدیل کرده است.

از لحاظ جمعیت، منطقه و محدوده Greater London بعد از شهرهایی نظیر استانبول، مسکو و پاریس با جمعیت تقریبی 9.787.426 نفر، پرجمعیت ترین محدوده شهری در اروپا محسوب می شود.

به طور کلی، اطلاعات اولیه و مهم شهر لندن انگلیس شامل موارد زیر می شود:

موقعیت مکانی: پایتخت انگلیس، مستقر در جنوب شرقی کشور

منطقه زمانی: GMT 0

واحد پول: پوند استرلینگ GBP که در زمان نگارش این مطلب هر پوند انگلیس برابر با 1.34 دلار آمریکا است

زبان رسمی: انگلیسی، اما به دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر و چند فرهنگی بودن کشور انگلیس و شهر لندن باید انتظار شنیدن زبان های مختلفی را در این شهر داشته باشید

آب و هوا: زمستان ها و تابستان های معتدل، میانگین دمای هوا در روز 11 درجه سانتیگراد است، دمای هوا در ژانویه به طور تقریبی برابر با 5.5 درجه و در ماه جولای معادل 18 درجه سانتیگراد و یا همان سلسیوس است

مساحت: 1572 کیلومتر مربع که از شهرهای مشهوری مثل نیویورک و لس آنجلس بزرگتر است

جمعیت تقریبی: 9.12 میلیون نفر، بزرگترین شهر غرب اروپا

اکنون که با اطلاعات اولیه لندن انگلیس آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا در بخش های بعدی راهنمای سفر و زندگی در لندن، جزئیات کاربردی سفر توریستی و یا مهاجرت به این شهر دوست داشتنی را در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای سفر و زندگی در لندن

چه قصد سفر توریستی داشته باشید و یا مهاجرت به انگلستان و زندگی در شهر لندن، در هر صورت نیاز دارید تا با تعیین هدف از سفر و یا مهاجرت، برای اخذ یکی از انواع مجوز ورود و ویزای کشور انگلیس اقدام کنید.

از این رو، باید به وب سایت سفارت انگلیس مراجعه کرده و برای رزرو وقت سفارت و حضور در مرکز کنسولگری کشور انگلیس در تهران اقدام کنید.

اگر تمایل به سفر توریستی و موقتی به شهر لندن انگلیس دارید، باید یک ویزای توریستی و کوتاه مدت انگلیس را دریافت کنید که نیاز به پیش نیازهایی از جمله تمکن مالی کافی، پاسپورت معتبر، سابقه سفر به کشورهای معتبر مثل کشورهای اروپایی حوزه شنگن، فرم درخواست ویزای تکمیل شده، ترجمه مدارک تحصیلی و یا گواهی اشتغال به کار و برخی از مدارک پشتیبان دارد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که سفر کوتاه مدت به کشوری نظیر انگلیس اصلاً قابل قیاس با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و گرجستان و امارات نیست و سخت گیری بسیار بیشتری داشته و نیازمند مقدمات و مدارک بیشتری خواهد بود.

از این رو، اگر دارای هیچ گونه سابقه سفر به کشورهای معتبر و معروف دنیا مثل آلمان، استرالیا، کانادا، ژاپن و یا کره جنوبی نیستید، بهتر است فکر گرفتن ویزا بدون سابقه سفر از انگلیس را از ذهن خود خارج کنید!

بر همین اساس، اگر دارای پاسپورت سفید و دست نخورده هستید و تا به حال سابقه سفر به کشورهای اروپایی نداشتید، (به استثنای دعوت نامه کاری، تحصیلی و خانوادگی) به جای انتخاب لندن انگلیس به عنوان مقصد گردشگری، به سراغ سایر کشورهای اروپایی ساده تر و در دسترس تر مثل رومانی و یا کرواسی بروید و به تدریج خود را برای حضور در کشور معتبری مثل انگلیس آماده کنید.

ویزای استاندارد و نرمال گردشگری انگلیس تا حداکثر 6 ماه اعتبار داشته (اما بسته به برنامه و هدف از سفر متقاضی ممکن است اعتبار ویزا کمتر از یک ماه باشد) و به دارنده آن این اجازه را می دهد تا برای اهدافی مثل گردشگری، بازدید دوستان و اقوام، کار داوطلبانه بدون حقوق (حداکثر 30 روزه)، ترانزیت و عبور از انگلیس، انجام مصاحبه و شرکت در رویداد و خدمات درمانی کوتاه مدت) در کشور انگلیس حضور پیدا کند.

طبق آخرین آمار وب سایت دولتی انگلیس، هزینه اخذ ویزای توریستی استاندارد انگلستان برابر با 133 دلار است. این در حالی است که هزینه ویزای تحصیلی این کشور متفاوت بوده و معادل 486 دلار است.

لندن انگلیس دارای 4 سایت میراث جهانی است که شامل برج لندن، باغهای گیاه شناسی کیو، کاخ وست مینستر، کلیسای وست مینستر، کلیسای سنت مارگریت و سکونتگاه تاریخی در گرینویچ (جایی که رصدخانه سلطنتی، گرینویچ، نصف النهار اصلی و زمان میانگین گرینویچ را مشخص می کند) می شود.

سایر گزینه های جذاب گردشگری و توریستی که در راهنمای سفر و زندگی در لندن به آنها اشاره می کنیم شامل قصر باکینگهام، چشم لندن London Eye، سیرک پیکادیلی، کلیسای جامع سنت پاول، برج پل Tower Bridge، میدان ترافالگار و انواع و اقسام موزه های دیدنی و خاص می شود.

بهترین زمان سفر به لندن انگلیس

طبق آمار ارائه شده توسط وب سایت usnews، بهترین زمان سفر به شهر لندن انگلیس از ماه مارچ تا ماه می است، زمانی که درجه دمای هوا معتدل بوده و پارک های شهر سبز و پر از شکوفه هستند. اگر چه، اواخر بهار همراه با تابستان هم فصل اصلی و محبوب گردشگری در این شهر دیدنی محسوب می شود و وضعیت هتل ها و پروازهای هواپیما نیز این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

اگر به دنبال هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای تجربه سفر به شهر لندن هستید، باید زمان سفر خود را به فصل پاییز و زمستان انگلیس موکول کنید که دمای هوا سرد و سخت می شود.

در این بین، ماه دسامبر لندن یکی از بازه های زمانی شلوغ برای گذراندن تعطیلات است، به همین خاطر می توانید توقع دیدن خیابان هایی مملو از شهروندان انگلیسی و گردشگران بین المللی را در این موقع از سال داشته باشید.

فرقی نمی کند چه زمانی از سال قصد سفر و بازدید از لندن انگلیس دارید، چون در هر صورت نیاز به یک چتر پیدا خواهید کرد؛ شهر لندن به داشتن روزهای مه آلود پرتکرار و بارش باران فراوان در طول سال شهرت دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید درباره بهترین زمان سفر به لندن انگلستان به خاطر بسپارید این است که هیچ زمانی از سال نمی توانید در انتظار خلوتی و حضور کم گردشگران در این شهر باشید و به دلیل محبوبیت بالای شهر لندن در سراسر دنیا، باید به حضور پرتعداد گردشگران در خیابان های لندن در تمام طول سال عادت کنید.

البته در ماه های ژانویه و فوریه، جمعیت کمتری در شهر وجود دارد، اما در مقابل، هوا زودتر و در ساعت 4 بعد از ظهر تاریک می شود! اگر به دنبال روزهای طولانی و آب و هوای آفتابی در لندن انگلیس هستید، ماه های جون و جولای گزینه های بسیار خوبی برای سفر شما به این شهر انگلیسی هستند که تا 10 شب نیز آفتاب غروب نکرده است!

سفر از تهران به لندن انگلیس

یکی از موضوعاتی که باید در راهنمای سفر و زندگی در شهر لندن به آن اشاره کنیم چگونگی سفر به کشور انگلستان و شهر زیبای لندن است. بنابر آمار، لندن شهر بزرگی است که 6 فرودگاه را در بخش های مختلف شهری در خود جای داده است.

به طور معمول فرودگاه های هیثرو Heathrow، گاتویک و Londond City، پذیرای خطوط هوایی اصلی و بیشتری به نسبت سایر فرودگاه های مستقر در شهر هستند. این در حالی است که فرودگاه های Stansted ، لوتون و Southend میزبان ایرلاین های اقتصادی و کم هزینه تر بوده و تجهیزات اقتصادی تری را به مسافران ارائه می دهند.

در اغلب موارد ممکن است هزینه و قیمت بلیط پرواز شما بر مبنای فرودگاه واقع در شهر لندن تغییری نکند، اما اگر با توجه به هتل و مقصد نهایی خود فرودگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید، هزینه جا به جایی از فرودگاه به هتل و اقامتگاه موقتی شما کمتر شده و زمان صرف شده برای سفر از کشور مبدا به مقصد کمتر خواهد بود.

طبق آمار اینترنتی، مسافت هوایی شهر تهران به عنوان پایتخت ایران تا شهر لندن انگلیس در حدود 4.398 کیلومتر است که اگر بخواهید به طور پیش فرض از پرواز مستقیم ایران ایر برای سفر از تهران به لندن استفاده کنید، زمان تقریبی سفر شما بین 6 ساعت و 20 دقیقه تا 8 ساعت خواهد بود.

همان طور که در مطلب اختلاف ساعت ایران و کشورهای مختلف جهان به این موضوع اشاره کردیم، اختلاف ساعت ایران و انگلیس برابر با -3:30 ساعت است. یعنی وقتی ساعت 12 ظهر در تهران است، در همان موقع ساعت در لندن معادل 8:30 صبح خواهد بود.

اگر فرض را بر این بگیریم که فروگاه نهایی ایرلاین شما Heathrow لندن است، بهترین گزینه برای جا به جایی از فرودگاه تا شهر لندن، قطارهای سریع السیر هیثرو اکسپرس خواهد بود که قابل دسترسی از ترمینال های 2 و3 – 4 یا 5 است و هر 15 دقیقه یکبار به سمت پدینگتون حرکت می کند.

شما همچنین این امکان را دارید تا از طریق خط قطار پیکادیلی در تمام ترمینال ها به شهر لندن حرکت کنید که زمان سفر شما بین 50 تا 60 دقیقه خواهد بود.

در عین حال امکان استفاده از اتوبوس و تاکسی را برای جا به جایی از فرودگاه به هتل داشته و برحسب مقصد اقامتی، هزینه های شما متغیر خواهد بود که در بخش هزینه ها به این جزئیات آن می پردازیم.

مکانهای اقامتی لندن انگلیس

بر طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت londontoolkit، فاکتورهای زیادی در تصمیم گیری نهایی شما در انتخاب محل اقامتی در شهر لندن انگلیس تاثیر گذار هستند. ما با فرض این که قرار به اقامت توریستی و موقتی شما در شهر لندن است قرار است در مورد گزینه های اقامتی صحبت کنیم.

چون برای کرایه خانه و اقامت بلند مدت، مختصات این موضوع به کلی تغییر می کند. شهر لندن به عنوان پایتخت انگلیس شهری بزرگ است که همانند سایر پایتخت های محبوب و پرجنب و جوش جهان به چندین محله مختلف تقسیم می شود. شما به عنوان یک توریست و گردشگر خارجی گزینه های مختلفی برای اقامت در لندن انگلیس دارید که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع هتل های 3 تا 5 ستاره
  • اماکن اقامتی bed & breakfasts
  • هاستل و متل های لندن (گزینه های اقتصادی و کم هزینه)
  • آپارتمان (از طریق اپلیکیشن های معروفی مثل AirBnB)
  • گزینه homestays (زندگی موقتی در کنار یک خانواده)

به عنوان یک توریست بین المللی، شما می توانید برحسب بودجه سفر خود یکی از گزینه های اقامتی بالا را در هر یک از 12 محدوده شهری لندن که در زیر به آن اشاره می کنیم انتخاب کرده و از سفر خود به این شهر فراموش نشدنی لذت فراوانی ببرید:

  • محدوده Bayswater: یک منطقه که اختصاص به هتل های اقتصادی و ارزنده داشته و به مقاصدی نظیر هاید پارک و ایستگاه پدینگتون نزدیک است.
  • Bloomsbury: به محدوده West End، Covent Garden و میدان لستر تعلق دارد، موزه دیدنی British در این منطقه واقع شده و می توان در هتل های میان رده تا 4 ستاره اقامت پیدا کرد.
  • محدوده Canary Wharf: در ضلع شرقی مرکز لندن، Canary Wharf به عنوان یکی از مناطق تجاری لندن محسوب می شود. امکان انتخاب هتل های میان رده در آن وجود دارد.
  • منطقه City of London: مرکز اصلی تجاری شهر لندن که تحت اختیار و تسلط موسسات مالی قرار دارد. این بخش از شهر به دلیل گران بودن مورد علاقه گردشگران نیست، اما ممکن است در بازه های زمانی آخر هفته در اطراف برج لندن گزینه های تخفیفی مناسبی را پیدا کرد.
  • منطقه County Hall & Waterloo: در کرانه جنوبی رودخانه تیمز، منطقه ای بهبود یافته محسوب می شود که مکانی عالی برای حضور بازدیدکنندگان است. در این بخش اغلب هتل ها 3 تا 4 ستاره هستند.
  • محدوده Euston: در نزدیکی ایستگاه یوستون قرار گرفته که قطارهای آن به سمت بخش های مختلف شمال غربی، midland و شمال ولز و اسکاتلند حرکت می کنند. در این منطقه گزینه های اقتصادی بسیار خوبی در نزدیکی این ایستگاه وجود دارد.
  • محدوده Kensington: در بخش غربی مرکز لندن انگلیس این محدوده اقامتی قرار گرفته که هر چه به سمت غرب شهر بروید ، هزینه ها و ستاره های هتل ها کاهش می یابد.
  • منطقه Kings Cross & St Pancras: یکی از بهترین محدوده های اقتصادی و ارزنده اقامتی برای گردشگران در مرکز شهر لندن که امکان اقامت در هتل های B&B با قیمتی مناسب را برای گردشگران فراهم می کند.
  • محدوده London City Airport & Docklands: منطقه ای در شرق لندن که دارای تعداد زیادی هتل است و در نزدیکی اسکله های قدیمی، فرودگاه و مجتمع چندمنظوره O2 Arena قرار دارد.
  • پدینگتون: محدوده ای اقتصادی در نزدیکی خط قطار اکسپرس Heathrow که به سمت غرب کشور و ولز نیز حرکت می کند. این بخش از شهر در کنار هاید پارک بوده و در فاصله کمتر از 1 کیلومتری خیابان آکسفورد قرار دارد و گزینه مناسبی برای اقامت در هتل های مقرون به صرفه خواهد بود.
  • منطقه Regent’s Park: محدوده ای بزرگ از شهر که شامل Marylebone، Baker Street، Camden Town و Swiss Cottage می شود. این محدوده برای آن دسته از افرادی که از فرودگاه های لوتون و یا Stansted عزیمت می کنند مناسب بوده و تعداد زیادی هتل برای رزرو وجود دارد.
  • محدوده ویکتوریا: اگر از سمت فرودگاه گاتویک به شهر لندن می آیید، این محدوده مناسب شما خواهد بود. منطقه ای از شهر که دارای جذابیت های زیادی بوده و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی متصل به فرودگاه ها دارد.این در حالی است که قیمت هتل های آن کمی بیشتر از میانگین معمول است.
  • محدوده غربی  Covent Garden و میدان لستر: در بخش شمالی میدان Trafalgar، این محدوده شهری لوکس قرار گرفته که دارای مراکز خرید جذاب است و سالن های تئاتر و زندگی شبانه مرکز لندن را در خود جای داده است.
  • منطقه Mayfair & Piccadilly: در غرب West End و پیکادیلی تا امتداد لبه جنوبی، این محدوده قرار گرفته که مناسب انواع سرگرمی و خرید است و جزو مناطق لوکس و شیک لندن محسوب می شود.
  • محدوده Oxford Street & Marble Arch: در نهایت نوبت به خیابان معروف آکسفورد در راهنمای سفر و زندگی در لندن می رسد که جزو شلوغ ترین خیابان ها و مراکز خرید شهر محسوب شده و گزینه های میان رده برای رزرو هتل در آن وجود دارد.

اگر بخواهید به جستجوی هتل های اقتصادی و مقرون به صرفه لندن بروید، اطلاعات ارائه شده در وب سایت تریپ ادوایزر به شما می گوید که هزینه اقامت شبانه در هتل های2 و 3 ستاره لندن حداقل شبی 1 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود، این در حالی است که این مقدار در کمترین حالت بوده و به مبالغ 1.900 تا بالای دو میلیون در هر شب نیز می رسد.

میانگین هزینه اقامت در هتلهای 4 ستاره لندن نیز از 3 میلیون تا شبی 5 میلیون متغیر بوده و خدمات رفاهی بسیار زیادی را شامل می شود.

با اینکه بسیاری از متقاضیان سفر به لندن انگلیس به دنبال گزینه های budget و هتل های معقول 2 و 3 ستاره هستند، اما باز هم بد نیست تا لیست برترین و لوکس ترین هتل های شهر لندن را به شما معرفی کنیم:

  • شانگری لا The Shard
  • هتل لندمارک لندن
  • هتل Four Seasons
  • اقامتگاه لوکس ساووی
  • اقامتگاه لوکس لانگهام
  • ماندارین اورینتال هاید پارک
  • رزوود لندن
  • کنراد هتل سنت جیمز
  • والدورف هیلتون

این هتل های شیک و فوق العاده با کیفیت مستقر در لندن همگی 5 ستاره بوده و هزینه اقامت در آنها از شبی 14 میلیون تومان شروع می شود!

بهترین رستوران های لندن

یکی از موارد نسبتاً مهم راهنمای سفر و زندگی در لندن ، اطلاع از رستوران های محلی و یا شیک این شهر است. این بدین خاطر است که از نگاه بسیاری از گردشگران در دنیا، نصف لذت سفر به خوردنی ها و خوراکی های خوش طعم آن کشور و منطقه است و حیف است که با حضور در پایتخت مشهور انگلیس قدم در بهترین رستوران های این شهر نگذاشته و غذاهای بومی و اصیل لندنی را نچشید.

در این بخش برخی از بهترین رستوران های لندن را به شما معرفی می کنیم، البته قرار نیست که این رستوران ها خیلی لاکچری و گران قیمت باشند و یا بالاترین امتیاز و رتبه بین المللی را دریافت کرده باشند، بلکه تجربه خاص و خوشمزه ای از حضور در شهر لندن انگلیس را برای شما به ارمغان می آورند:

رستوران Fischer’s

برای چشیدن بهترین غذاهای اتریشی در لندن، می توانید به این رستوران در خیابان با کلاس Marylebone بروید. منوی سنتی وینی Fischer’s با صبحانه شروع می شود که به جای صبحانه کامل انگلیسی یک وعده صبحانه وینی سرو می شود که شامل ژامبون سیاه، سالامی آلمانی، پنیر گودا با زیره سیاه، تخم مرغ آب پز و چاتنی زردآلو می گردد.

در کنار این موارد کافی مخصوص اتریشی gourmet به همراه کیک ارائه می شود. این درست است که با رفتن به لندن دوست دارید تا بیشترغذاهای انگلیسی بخورید، اما اگر دارای زمان کافی هستید، رفتن به این رستوران ها را از دست ندهید. چون حتماً یک رستوران انگلیسی ناب هم به شما معرفی می کنیم.

برای ناهار و یا شام نیز می توانید شنیسل معروف رستوران را میل کنید. شنیسل با دو حالت گوشت جوجه و یا گوساله به همراه آبمیوه Parisienne و یا کمپوت لینگونبری سرو می شود.

رستوران Via Emilia

یکی از جاهایی که رفتن به آنجا در راهنمای سفر و زندگی در شهر لندن حتماً پیشنهاد می شود، این رستوران ایتالیایی در قلب لندن است که یک مکان دوست داشتنی و صمیمی در شوردیچ با منویی اقتصادی و حاوی غذاهای اصیل ایتالیای شمالی است.

تنها 40 صندلی در این رستوران وجود دارد و رستوران Via Emilia تعداد کمی از جایگاه های خود را به مشتریان عبوری و بدون رزرو اختصاص می دهد، از این رو بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید.

پاستاهای خانگی این رستوران که بخش زیادی از منوی رستوران را تشکیل می دهد، بسیار خوشمزه و فوق العاده است. اغلب وعده های پاستایی رستوران زیر 10 پوند بوده و در شهری نظیر لندن یک قیمت فوق العاده محسوب می شود. شما می توانید در هر هفت روز هفته به این رستوران در نزدیکی میدان هوکستون مراجعه کنید.

رستوران El Ganso

در محدوده بازار برادوی رستوران ال گانزوی اسپانیایی قرار گرفته که تاپاسی به مراتب بهتر از خود بارسلونا دارد. سرآشپز این رستوران اهل والنسیا است، اما تجربه آشپزی در ژاپن و آمریکای جنوبی را هم داشته و با کوله باری از تجربه به لندن آمده است.

شما در این رستوران می توانید انتظار منوی های کلاسیک انواع تاپاس از جمله anchovies، ژامبون ایبری و غذای محبوب pan con tomate را داشته باشید. این در حالی است که پائلا مرغ و میگوهای ببر سیاه نیز طرفداران خاص خود را دارد. غذاهای این رستوران ازساعت 1 ظهر تا پاسی از شب همانند اسپانیا سرو می شود.

رستوران Club Mexicana

یکی دیگر از پیشنهادات ویژه راهنمای سفر و زندگی در لندن نیلگام، رستوران گیاهی کلاب مکزیکانا است که غذاهای بسیار خوش طعمی را در عین ناباوری برای شما سرو می کند. شما می توانید در این رستوران غذای معروفی مثل بوریتو کارنیتاس را در حال تجربه کنید که به جای گوشت از jackfruit برای تهیه آن استفاده شده که هم خوشمزه و هم خیلی سلامت است.

یک غذای دیگر با نام VFC وجود دارد که طعم جوجه سرخ کرده می دهد اما کاملاً گیاهی است! به طور کلی با حضور در این رستوران نظرتان در مورد غذاهای کم مزه و کم طرفدار گیاهی عوض شده و ممکن است دلتان بخواهد که شما هم وگان شوید.

رستوران Boro Bistro

یک رستوران فرانسوی کوچک و فوق العاده که با سبک وینتیج و نوستالژیک دهه 70 میلادی طراحی شده و انواع غذاهای خوش طعم فرانسوی را برای شما سرو می کند. انواع پنیرها، خوراک های گوشت پخته شده به همراه نان و تاپاس و لیست بلند بالایی از نوشیدنی ها که می تواند تکمیل کننده سفر لذت بخش شما به لندن انگلیس باشد.

این رستوران پرطرفدار از روز سه شنبه تا یکشنبه باز بوده و منوهای غذایی خود را تا ساعت 8:30 شب ارائه می دهد. رستوران بورو بیسترو در نزدیکی Borough است و یک گزینه عالی برای صرف غذا محسوب می شود.

سایر رستوران های محبوبی که می توانید انواع غذاهای با کیفیت بین المللی را در آنها میل کنید، شامل موارد زیر می شود:

  • رستوران دیشوم  Dishoom: انواع غذاهای معروف آسیای جنوبی را برای شما سرو می کند
  • رادیو آلیس: سرو کننده بهترین پیتزا در لندن در نزدیکی میدان هوکستون
  • رستوران جذاب و تماشایی باب باب ریکارد

اگر هم به دنبال تجربه غذاهای اصیل و سنتی انگلیسی در شهر لندن هستید، می توانید یک میز در یکی از رستوران های زیر رزرو کرده و غذاهای ناب انگلیسی را با قیمتی بالاتر از غذاهای بین المللی ذکر شده در بالا میل کنید:

  • رستوران Rules
  • رستوران ویکتوریایی گورینگ
  • رستوران ویلتونز
  • رستوران Corrigan’s Mayfair
  • غذاخوری Roast
  • غذاخوری Boisdale of Belgravia
  • رستوران Quo Vadis
  • غذاخوری سنت جان

غذاهای برتر لندن انگلیس

اکنون که در راهنمای سفر و زندگی در لندن به رستوران های این شهر اشاره کردیم، بد نیست تا در ادامه به چند نوع از غذاهای محبوب این شهر نیز اشاره کنیم:

  • پای، پوره و مارماهی
  • غذای کاری انگلیسی مثل chicken tikka masala
  • صبحانه انگلیسی
  • پودینگ یورکشایر، سیب زمینی کبابی به همراه سس(Sunday roast)
  • استیک و پودینگ قلوه
  • فیش اند چیپس

جاذبه های دیدنی لندن

در راهنمای سفر و زندگی در لندن با مواردی نظیر هتل، غذاها و رستوران ها آشنا شدید، حالا نوبت آن رسیده تا بهترین جاذبه های شهر لندن انگلیس را برای تجربه یک سفر کامل و فوق العاده به شما معرفی کنیم:

London Eye

اگر می خواهید تا ویوی 360 درجه شهر را از فراز آسمان تماشا کنید، چرخ و فلک معروف London Eye به عنوان یکی از نمادهای مشهور شهر لندن انگلیس این تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. قیمت بلیط های London Eye از 24.50 پوند شروع می شود.

تور استودیوی وارنر بروس

شما این امکان را دارید تا با پرداخت حداقل 89 پوند و رزرو بلیط، از پشت صحنه جادویی و خاص فیلم های هری پاتر در استودیو وارنر بروس شهر لندن دیدن کنید. تمام صحنه ها، لباس ها و وسایل مورد استفاده در این سری فیلم دوست داشتنی که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

این در حالی است که امکان بازدید از برخی لوکیشن های معروف فیلم از جمله تالار بزرگ، دفتر دامبلدور و کلبه هاگرید وجود دارد که عکسها و لحظات زیبایی را برای شما ثبت خواهد کرد.

برج لندن

یکی دیگر از تورهایی که می توانید در مدت زمان حضور خود در شهر لندن آن را تجربه کنید، گشت و گذار در اطراف برج لندن به همراه یکی از ملازمان مخصوص Yeoman Warders است. این برج یکی از مشهورترین ساختمان های دنیا بوده که به عنوان یک کاخ سلطنتی دارای قدمتی 900 ساله است.

البته تنها کاربرد آن امور سلطنتی نبوده، بلکه به عنوان زندان، محل اعدام، زرداخانه، خانه محل نگهداری جواهرات سلطنتی و باغ وحش کاربرد داشته است. بلیط بازدید از این برج از 28.90 پوند شروع می شود و شما این امکان را دارید تا از برج سفید بازدید کرده، به عکاسی بپردازید، از اتاق خواب پادشاه قرون وسطایی عبور کنید و از دیدن جواهرات تاج و تخت قدیمی شگفت زده شوید.

تورهای اتوبوسی هاپ آن – هاپ آف

یکی از توصیه های راهنمای سفر و زندگی در لندن به شما این است که حتماً تورهای اتوبوسی hop-on hop-off این شهر را تجربه کنید. چون می توانید با پرداخت هزینه 28 پوندی از بیشتر مکان های دیدنی شهر به همراه یک لیدر و راهنمای مجرب دیدن کرده و هر موقع که خواستید از اتوبوس پیاده و یا سوار شوید.

جذابیت هایی که در طول مسیر با آن آشنا می شوید شامل قصر باکینگهام، چشم لندن و کلیسای جامع سنت پاول می شود.

تله کابین خطوط هوایی امارات

اگر از دیدن مناظر هوایی شهر و قرارگرفتن در ارتفاعات لذت می برید، تله کابین امارات در لندن انگلیس را از دست ندهید. چون این وسیله به شما این امکان را می دهد تا بر فراز رودخانه تیمز حرکت کنید و منظره زیبایی از شهر را در طول مسیر مشاهده نمایید.

تله کابین ها هر 30 ثانیه یکبار از بخش های Royal Docks و Greenwich Peninsula جدا شده و حرکت می کنند. تجربه تله کابین سواری در هر دو بازه زمانی روز و شب لندن بسیار زیبا و فراموش نشدنی است و برای 5 تا ده دقیقه، لحظات خوبی را برای شما فراهم می کند. هزینه بلیط تله کابین از 8 پوند شروع می شود.

موزه حمل و نقل لندن

این موزه میزبان وسایل نقلیه عمومی است که در طول سالهای مختلف حمل و نقل را با تاریخ، اجتماع و فرهنگ لندنی ها وصل کرده است. در داخل این موزه شما با بیش از 80 وسیله نقلیه جذاب روبرو می شوید که بازگو کننده دو قرن از تاریخ لندن انگلیس هستند و شامل اتوبوس های قرمز Routemaster و اولین قطار بخار زیرزمینی دنیا می شوند. این در حالی است که پوسترها و آثار هنری فراوانی نیز در این موزه وجود دارد و شما می توانید با حداقل هزینه 18.50 پوند از دیدن تمامی این موارد لذت ببرید.

ویو ابدی از عرشه شارد

اگر می خواهید تا منظره خاص و تکرار نشدنی از شهر لندن و اماکن دیدنی مثل London Eye، کلیسای سنت پاول و استادیوم ومبلی را با مساحتی 64 کیلومتری تماشا کنید، می توانید هزینه 45 پوندی را پرداخت کرده و از برج و عرشه متفاوت shard با ارتفاع 244 متر، شاهد مناظر متفاوتی از لندن باشید.

موزه SEA LIFE لندن

چنانچه خود و یا فرزندانتان طرفدار موجودات اعماق آبهای آبی دریا و اقیانوس هستند، بازدید از این مجموعه فوق العاده لندنی را از دست ندهید که بالغ بر 400 گونه مختلف از حیوانات از جمله کوسه، سفره ماهی، مارماهی و دلقک ماهی را در آکواریوم های خود جای داده است. شما همچنین می توانید از نزدیک از لاکپشت های عظیم و سبز دریایی بازدید کرده و با قدم گذاشتن بر روی سطح شیشه ای بر فراز استخر کوسه ها(shark walk)، شهامت و قدرت اعصاب خودتان را بسنجید.

البته باید این موضوع را نیز به خاطر بسپارید که کارهای توریستی و تفریحی زیادی در لندن رایگان بوده و نیازی به پرداخت پول نیست که از میان آنها می توان به گشت و گذار در محدوده پل معروف Tower Bridge و رودخانه تیمز و بازدید از موزه های رایگانی مثل موزه های British، تاریخ طبیعی، موزه لندن، بانک انگلیسی و موارد مختلف دیگر اشاره کرد.

همچنین چنانچه زمان به شما اجازه داد، حتماً از مکان های دیدنی زیر در شهر لندن انگلیس نیز بازدید کنید:

  • موزه علوم
  • هاید پارک
  • باغ کنزینگتون
  • تغییر گارد سلطنتی
  • کاخ باکینگهام
  • تور قایق سواری در رودخانه تیمز
  • تور ماجراجویی شرک
  • فروشگاه های لگو و ام اند ام
  • تجربه نوشیدن چای عصرانه و کیک انگلیسی

مراکز خرید لندن

یکی از مواردی که باید در راهنمای سفر و زندگی در لندن حتماً از آن یاد کنیم مراکز خرید زیبا، مدرن و هیجان انگیز شهر لندن است که مطمئناً برای تمامی گردشگران و ساکنان آن جذابیت دارد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که قیمت ها همگی به پوند بوده که در مقایسه با ریال ایران بسیار بالا است و موجب می شود تا اغلب کنترل زیادی در خریدهای خود داشته باشید، بهترین مراکز خرید لندن شامل موارد زیر می شود:

مرکز خرید وستفیلد استراتفورد سیتی

یکی از بزرگترین مال ها و مراکز خرید شهری در اروپا که دارای بیش از 200 فروشگاه و 3 فروشگاه بزرگ زنجیره ای (جان لوئیس، Waitrose و مارک اند اسپنسر) و بیش از 80 رستوران و غذاخوری با کیفیت است. شما همچنین امکان لذت بردن از 20 سینمای کاملاً دیجیتال Vue، کازینوی Aspers و سالن بولینگ All Star Lanes را دارید.

وست فیلد لندن

این مرکز خرید دارای چهار فروشگاه زنجیره ای بزرگ (Next، مارک اند اسپنسر، House of Fraser و Waitrose) است و بیش از 280 فروشگاه لوکس، باکیفیت و اصیل در آن به خرده فروشی می پردازند. شما می توانید هر آنچه که در نظرتان است از لباس ها و لوازم مد و به روز گرفته تا جواهر، لوازم آرایشی، پوشاک ورزشی، آقایان و کودکان را از این مال خریداری کنید. این در حالی است که امکان خوردن غذا از نزدیک به 100 رستوران و غذاخوری این مجتمع را نیز دارید.

ICON Outlet at The O2

مرکز خرید آیکان اوتلت یکی از بهترین مال ها برای دسترسی به لباس های فشن و برندهای معتبر سبک زندگی است که در کنار انواع رستوران ها، کافه ها و بارها، ترکیب بی نظیری برای گشت و گذار و خرید را برای شما ایجاد می کنند.

مال One New Change

مرکز خریدی دارای 60 فروشگاه و تعداد زیادی رستوران که با تراس عمومی و بی نظیرش، منظره متفاوت و دیدنی از کلیسای جامع سنت پاول به شما ارائه می دهد. لازم به ذکر است که ساختمان این مجموعه توسط برنده جایزه معماری Pritzker، Jean Nouve طراحی شده است.

مرکز خرید London Designer Outlet

یکی از مال های شمال لندن که در آن می توانید محصولات و برندهای معتبری را با قیمت مناسب تری خریداری کنید، لندن دیزاینر آوتلت است که در نزدیکی استادیوم معروف ومبلی واقع شده و فروشگاه های آن شامل برندهایی نظیر Gap, M&S, Adidas, Next, H&M می شود. شما همچنین می توانید به 20 رستوران و کافی شاپ در این مال دسترسی داشته باشید.

شاپینگ سنتر Brent Cross

به سمت محدوده برنت در شمال لندن بروید تا با این مرکز خرید با قریب به 150 فروشگاه و رستوران و کافی شاپ آشنا شوید. جایی که برندهای معروفی نظیر John Lewis, Fenwicks و M&S در انتظار شماست. دو مرکز خرید مطرح دیگر شهر لندن نیز شامل Angel Central و Boxpark Shoreditch می شود.

هزینه سفر به انگلیس

طبق آمار ارائه شده در وب سایت championtraveler، میانگین هزینه سفر 7 روزه به لندن انگلیس در حدود 2000 دلار برای یک نفر، 3600 دلار برای دو نفر و 6750 دلار برای یک خانواده 4 نفره است.

در واقع یکی از مهمترین بخش های راهنمای سفر و زندگی در لندن به هزینه سفر به این شهر دوست داشتنی مربوط است. هزینه تقریبی قیمت هتل های این شهر از شبی 77 دلار شروع شده و تا 351 دلار ادامه پیدا می کند و میانگین 148 دلار را می توان برای آن در نظر داشت.

اما اگر دارای تجربه کافی جستجوی اقامتگاه های اقتصادی و با کیفیت در لندن باشید، امکان پیدا کردن اماکن اقامتی با قیمتی کمتر از 50 دلار را هم خواهید داشت. چنانچه مایل به اجاره یک خانه به طور کامل و دربست در شهر لندن انگلیس باشید، باید آمادگی پرداخت اجاره 280 تا 590 دلاری را برای هر شب داشته باشید.

بلیط پرواز لندن نیز در هر کشوری متغیر است و عدد دقیقی نمی توان برای آن ارائه کرد، ولی در حدود 752 تا 1157 دلار است. این در حالی است که در زمان نوشتار این مطلب وب سایت های ایرانی شروع قیمت بلیط های پرواز تهران به لندن را از 7.300 میلیون اعلام می کنند.

بودجه پیشنهادی برای هر نفر در روز با احتساب خرج هایی نظیر حمل و نقل و خورد و خوراک در حدود 68 تا 138 دلار آمریکا در شهر لندن خواهد بود.

اما به دلیل اهمیت زیاد اهمیت هزینه سفر به انگلیس، بد نیست تا با جزئیات بیشتری به این موضوع نگاه کنیم.

هزینه های روزانه یک مسافر اقتصادی در لندن

اماکن دیدنی: 15 پوند (با احتساب یک جاذبه توریستی پولی و یک موزه رایگان)

غذا: 29 پوند (4 پوند صبحانه، 7 پوند ناهار و 14 پوند شام به همراه 3.50 پوند نوشیدنی) با در نظر گرفتن صبحانه رایگان اغلب هتل ها، هزینه صبحانه صرف خوراکی های دیگر می شود.

حمل و نقل: 7 پوند

اقامت در هاستل: 30 پوند برای هر شب

هزینه های روزانه یک مسافر فوق اقتصادی در لندن

اماکن دیدنی: 5 پوند (بازدید از یکی از موزه های رایگان و انجام یک تور گردشگری شهری رایگان)

غذا: 18 پوند( صبحانه: مجانی – ناهار: 5 پوند غذاهای خیابانی و یا آماده فروشگاهی- شام: 10 پوند، پخت و پز در هاستل و یا غذاهای کم هزینه رستوران های متوسط و میان رده) – دسر: 3 پوند برای خرید یک خوراکی شیرین

حمل و نقل: 2.30 پوند برای استفاده از یک سواری تک مسیره tube

اقامت: یک هاستل ارزان شبی 23 پوند

هزینه های بازدید از اماکن توریستی شهر لندن نیز به شرح زیر است:

  • برج لندن: 27 پوند
  • چشم لندن: 28 پوند
  • کلیسای سنت پاول: 18 پوند
  • کاخ باکینگهام: 23
  • کلیسای وست مینستر: 22
  • موزه بریتیش: رایگان
  • موزه ویکتوریا و آلبرت: رایگان
  • موزه امپریال وار: رایگان
  • موزه ملی: رایگان
  • نمایشگاه Tate Modern: رایگان
  • موزه تاریخ طبیعی: رایگان
  • توره پیاده روی: رایگان، اما باید به راهنمای تور انعام بدهید

هزینه غذا در لندن انگلیس

یکی از نکات قابل توجه راهنمای سفر و زندگی در لندن این است که تمامی هزینه های سفر به انتخاب ها و سبک زندگی شما بستگی داشته و می تواند از حالت مقرون به صرفه و کم هزینه تا سفری لوکس و گران قیمت متغیر باشد.

برای مثال، هزینه صبحانه اقتصادی در لندن تا حداکثر 10 پوند است که شامل موارد زیر می شود:

  • اگر هتل و یا هاستل شما شامل صبحانه رایگان نمی شود، یک صبحانه سنتی انگلیسی در یک کافه معمولی بین 4 تا 8 پوند هزینه خواهد داشت.
  • گزینه های اقتصادی زیادی در نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها وجود دارد که برای مثال، یک کروسان از قیمت حدودی 1 پوند شروع می شود و قهوه نیز در یک کافه معمولی در حدود 2 پوند خواهد بود.

اگر بخواهید یک ناهار کم هزینه و اقتصادی را در لندن تجربه کنید، گزینه های زیر در دسترس شماست:

  • با پرداخت چند پوند امکان خرید ناهارهای ترکیبی ارزان مثل نان، پنیر و میوه را از سوپرمارکت ها دارید.
  • غذاهای بیرون بر مثل کباب با سیب زمینی سرخ کرده و یا موارد مشابه که بین 7 تا 9 پوند هزینه دارند
  • غذاهای خیابانی هم گزینه های اقتصادی محسوب می شوند که شامل پیتزا، فلافل، بوریتو، کاری و انواع ساندویچ شده و در حدود 5 تا 9 پوند هزینه دارند
  • یک وعده غذای خوش طعم و البته سیرکننده در یک رستوران بومی و غیر توریستی نیز در حدود 10 تا 15 پوند هزینه خواهد داشت.

برای وعده شام هم هزینه تقریبی توریست در حالت اقتصادی بین 7 تا 18 پوند خواهد بود که شامل جزئیات زیر می شود:

  • غذاهای بومی و سنتی انگلیسی که در رستوران های محلی بین 12 تا 18 پوند قیمت دارند
  • وعده های غذایی فست فود کمبو مک دونالد (برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه) که معادل 6 پوند است
  • غذای محبوب و معروف انگلیسی یعنی فیش اند چیپس که در یک فروشگاه با کیفیت به صورت بیرون بر در حدود 10 تا 12 پوند قیمت دارد.

اگر به دنبال رستوران های خوش قیمت و محلی لندن هستید، فهرست زیر می تواند مناسب شما باشد:

  • FISHCOTHEQUE
  • FISHERS
  • GIGS FISH & CHIPS
  • کافهREGENCY
  • کافهTERRY’S
  • DISHOOM دیشوم
  • ICCO ایکو
  • GODDARDS AT GREENWICH
  • SÔNG QUÊ CAFÉ (رستوران ویتنامی)

هزینه های حمل و نقل در لندن انگلیس

یکی دیگر از توصیه های راهنمای سفر و زندگی در لندن به شما این است که تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی برای حمل و نقل خود استفاده کنید و در صورت حضور بلند مدت در شهرلندن حتماً به فکر خرید یک Oyster کارت باشید. این هزینه ها شامل موارد زیر می شود:

  • بلیط تک سفره: 4.90 پوند
  • بلیط تک سفره با اویستر کارت: 2.90 پوند در بازه زمانی شلوغ هفته و 2.40 پوند در حالت خلوتی off-peak
  • بیشترین مقدار کرایه در روز: در صورتی که اویستر کارت داشته باشید، تحت هیچ شرایطی، کرایه روزانه شما فراتر از 9.80 پوند نخواهد شد.
  • قطار سریع السیر هیثرو اکسپرس Heathrow Express: بین 22.50 تا 25 پوند (بازه زمانی سفر 15 دقیقه)
  • متروی زیرزمینی لندن (مسیر فرودگاه تا شهر – با زمان تقریبی 60 دقیقه): 5.70 پوند
  • قطار Heathrow Connect : سفر 30 دقیقه ای – 10.30 پوند
  • اتوبوس از فرودگاه LHR تا مرکز شهر: بین 60 تا 80 دقیقه – 6 تا 10 پوند
  • تاکسی فرودگاه LHR تا مرکز شهر لندن: بین 50 تا 70 پوند

در این بین، اگر قادر به پرداخت هزینه های بالای هتل های لندن نیستید، می توانید به سراغ گزینه های اقامتی ارزان هاستل بروید که در حدود شبی 22 تا 44 پوند هزینه دارند و شامل موارد زیر می شوند:

  • Wombats City Hostel
  • Astor Hyde Park
  • Astor Queensway
  • Barmy Badger Backpackers
  • MEININGER London Hyde Park

از آنجایی که مبحث زندگی در لندن خود دارای زیرمجموعه و نکات زیادی است و نمی خواهیم تا حجم مطلب از این مقدار فراتر رود، تنها به اجاره خانه و میانگین درآمد و هزینه های زندگی در لندن اشاره کرده و بررسی کلی زندگی در لندن را به یک مطلب دیگر موکول می کنیم.

بنابر آمار وب سایت numbeo هزینه های تقریبی زندگی بدون احتساب اجاره در شهر لندن انگلیس معادل 1153 دلار در ماه است. به طور کلی هزینه های زندگی در لندن در قیاس با تهران 166 درصد بیشتر بوده و هزینه اجاره خانه نیز 217 درصد بیشتر از تهران است.

این در حالی است که اجاره خانه یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر لندن به طور تقریبی 1682 پوند و در حومه شهر 1266 پوند است. همچنین اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر لندن چیزی در حدود 3300 پوند و در حومه برابر با 2170 پوند خواهد بود.

هزینه های ماهانه قبوض مصرفی برق، آب ، گاز و اینترنت پرسرعت خانگی نیز در مجموع معادل 200 پوند می شود.

لازم به ذکر است که میانگین درآمد ماهانه افراد در شهر لندن انگلیس، پس از کسر مالیات چیزی در حدود 3112 پوند است و سود و نرخ بهره سالانه وام بانکی 2.5 درصد است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که سبک زندگی شما در میزان هزینه های زندگی در لندن تاثیر زیادی خواهد گذاشت، شما همچنین می توانید به جای زندگی در شهر پرهزینه و پایتخت انگلستان به سراغ بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی 2022 بروید که جایی خارج از لندن خواهد بود.

همچنین چنانچه مایل به اخذ ویزا و مهاجرت موقتی و یا دائمی به کشور انگلیس و شهر لندن هستید، می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام برای تحقق اهداف خود استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *