مهاجرت, ویزا

آب و هوای کبک کانادا در طول سال

با آب و هوای کبک کانادا در طول سال آشنا شوید تا برای زندگی در این منطقه جغرافیایی آماده شوید و ببینید دمای هوا در کبک کانادا مناسبتان هست یا خیر؟! شاید به خوبی از این موضوع مطلع نباشید که کبک یکی از خاص ترین استان های کشور پهناور و مهاجرپذیر کانادا است که اغلب ساکنان آن فرانسوی زبان بوده و در بین  10استان کانادا بزرگترین مساحت را به خود اختصاص داده است.

وقتی حرف از مهاجرت به کشور کانادا و انتخاب شهر و استان های کانادا می رسد، اغلب مردم از جاهای معروفی مثل انتاریو و اتاوا و شهر تورنتو حرف می زنند و احتمالاً تعداد کمتری از مهاجران به سمت انتخاب استان فرانسوی زبان کبک بیافتند، اما باید به شما بگوییم که کبک دومین استان پرجمعیت کانادا بعد از انتاریو بوده و در صورت داشتن مهارت بالای زبان فرانسوی، می تواند به یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت و زندگی دائم شما تبدیل شود.

برای اینکه بتوانید بهتر در مورد شرایط مهاجرت و زندگی در استان کبک تصمیم گیری کنید، بد نیست تا در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با آب و هوای کبک کانادا در طول سال، برخی از جزئیات زندگی در شهر کبک کانادا و آب و هوای مونترال به عنوان یکی از شهرهای اصلی این استان آشنا کنیم.

زندگی در شهر کبک کانادا

اگر به نقشه کانادا در اینترنت توجه کنید، سریعاً متوجه این موضوع می شوید که این استان خاص و فرانسوی کانادا از سمت غرب با استان انتاریو، از سمت شمال شرقی با استان نیوفاندلند و لابرادور و از سمت جنوب شرقی با استان نیوبرانزویک دارای مرز زمینی بوده و دارای مرز ساحلی با قلمرو نوناووت است.

این در حالی است که از سمت جنوب نیز با مین Maine، نیوهمپشایر، ورمونت و نیویورک در ایالات متحده آمریکا هم مرز است. لازم به ذکر است که بیشتر جمعیت استان کبک در مناطق شهری امتداد رودخانه سنت لارنس، بین پرجمعیت ترین شهر یعنی مونترال و مرکز استان یعنی شهر کبک (قدیمی ترین شهر کانادایی) زندگی می کنند.

به استثناء شرایط مهاجرت تحصیلی به استان کبک که تفاوت چندانی با سایر شهرها و استان های کانادا نداشته و تنها نیازمند داشتن مهارت بالای زبان فرانسوی به جای کانادایی و گزینه های دیگری مثل ادمیشن لتر است، سایر گزینه های مهاجرتی این استان کاملاً با قوانین فدرالی کشور کانادا متفاوت بوده و دارای قوانین متفاوت و مختص به خود هستند.

یعنی چنانچه تمایل به استفاده از روش هایی نظیر خویش فرما و کارآفرینی، اسکیل ورکر و یا نامزدی استانی و موارد این چنینی برای مهاجرت به کبک کانادا داشته باشید، ملزم هستید تا به وب سایت استانی کبک مراجعه کرده و از قوانین اختصاصی این استان محبوب فرانسوی زبان تبعیت کنید.

خبر خوب در مورد مهاجرت و زندگی در شهر کبک این است که هزینه های زندگی در کبک بسیار مناسب تر از شهرهایی نظیر تورنتو، ونکوور و ویکتوریا است، اما همانند متفاوت بودن قوانین مهاجرتی، تمکن مالی و موجودی حساب ویزای کانادا برای استان کبک کاملاً متفاوت بوده و باید مبالغ بیشتری برای این موضوع ارائه شود.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی Quebec.ca، کبک از یک اجتماع دموکرات و سکولار تشکیل شده که اغلب فرانسوی زبان هستند، به تساوی حقوق زنان و مردان باور داشته و نسبت به حقوق مردمی و مسئولیت های خود در قبال سایر مردم احترام ویژه ای قائل می شوند.

یکی دیگر از موارد مهم اشاره شده در این وب سایت این است که کبک از 17 منطقه مجزای زیر تشکیل شده که هر یک دارای سبک زندگی و فرصت های کاری و تحصیلی متعددی هستند و شامل موارد زیر می شوند:

  • منطقه BAS-ST-LAURENT
  • منطقه SAGUENAY-LAC-SAINT-JEAN
  • منطقه کبک سیتی CAPITALE-NATIONALE
  • منطقه MAURICIE
  • ESTRIE
  • مونترال
  • OUTAOUAIS
  • ABITIBI-TÉMISCAMINGUE
  • CÔTE-NORD
  • NORD-DU-QUÉBEC
  • GASPÉSIE–ÎLES-DE-LA-MADELEINE
  • CHAUDIÈRE-APPALACHES
  • لاوال
  • LANAUDIÈRE
  • LAURENTIDES
  • MONTÉRÉGIE
  • CENTRE-DU-QUÉBEC

لازم به ذکر است که کبک سیتی پایتخت استان کبک است که طبق آمار سال 2016 از جمعیتی برابر با 532 هزار نفر برخوردار بوده است، البته با احتساب مناطق شهرداری و حومه این جمعیت در حدود بیش از 800 هزار نفر خواهد بود.

البته جمعیت کلی استان کبک چیزی در حدود 8.18 میلیون نفر است و برخی از شهرهای پرجمعیت آن شامل موارد زیر می شود:

  • مونترال: 1.704.690
  • کبک سیتی: 531.902
  • لاوال: 422.993
  • گاتینو: 276.245
  • لانگوئل: 239.700
  • شربروک: 161.323
  • ساگنای: 145.949

در صورتی که موفق به اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور شوید، می توانید در سامانه پشتیبانی خدمات یکپارچه سازی وب سایت رسمی کبک ثبت نام کرده و راهنمایی های بسیار خوبی در مورد انتخاب شهر و منطقه و سایر جزئیات مفید زندگی در استان کبک دریافت کنید. این بدین خاطر است که هر یک از مناطق دارای تمایزات مختلفی در زمینه موارد زیر هستند:

  • فرصت های شغلی
  • زمینه های شغلی قابل جستجو و استخدام
  • هزینه های زندگی
  • سبک زندگی و غیره

با توجه به اینکه مبحث زندگی در استان کبک به عنوان یک مهاجر تازه وارد ایرانی بسیار طولانی و پرجزئیات است، توصیه می کنیم که جهت دریافت راهنمایی تخصصی از مشاوره کارشناسان مجرب امور مهاجرت نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

بنابر این بدون معطلی به سراغ بررسی یکی از مهم ترین فاکتورهای مهاجرت و زندگی یعنی ارزیابی شرایط آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال می رویم.

آب و هوای کبک کانادا در طول سال

برای شرح جزئیات آب هوای کبک کانادا در طول سال به اطلاعات و آمار ارائه شده در وب سایت current results مراجعه کردیم. البته منظور از آب و هوای کبک کانادا در طول سال ، شرایط هوایی کبک سیتی (پایتخت استان کبک) است و به شرایط آب و هوای شهر پرجمعیت مونترال به طور مجزا پرداخته می شود.

بنابر آمار ارائه شده، میانگین دما و آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال (از بازه زمانی 2010 تا 2019) به شرح زیر بوده است:

ماهبیشترین دماکمترین دما
ژانویهمنفی 6 درجهمنفی 16
فوریه-5-16
مارچ0-10
آپریل8-2
می186
جون2210
جولای2614
آگوست2413
سپتامبر209
اکتبر122
نوامبر3-5
دسامبر-4-12

طبق آمار این وب سایت در مورد آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال ، معمولاً  5 روز از سال در کبک سیتی درجه دما کمتر از 30 درجه سانتیگراد است؛ این در حالی است که آب و هوای مطبوع با حدود دمای 30 درجه سانتیگراد چیزی است که معمولاً در فصل تابستان و اوایل ماه می رخ می دهد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که دمای کبک سیتی در اغلب موارد از سال بیش از 35 درجه سانتیگراد نخواهد بود. در ادامه فهرست آمار روزهای کبک سیتی که دارای درجه دمایی بالاتر از 10، 20 یا 30 درجه سانتیگراد بوده اند به شرح زیر است:

ماه10 درجه20 درجه30 درجه
ژانویه000
فوریه000
مارچ100
آپریل1210
می29100
جون30211
جولای31272
آگوست31261
سپتامبر30130
اکتبر1720
نوامبر300
دسامبر000

آب و هوای سرد و یخی کبک

طبق آمار ارائه شده از شرایط آب و هوای کبک کانادا در طول سال ، می توان این طور گفت که معمولاً 166 روز از سال در این شهر، حداقل دما صفر درجه و یا کمتر از آن است. میانگین تاریخ آخرین یخبندان در 7 می بوده است و دوران یخبندان و سرما در بازه زمانی تقریبی 9 اکتبر مجدداً بر می گردد.

اگر بخواهیم از جنبه دیگری به آب و هوای کبک کانادا در طول سال نگاه کنیم، باید بگوییم که در حدود 154 روز از سال در بین بازه زمانی یخبندان پایانی در بهار و اولین سرمای پاییزی، هیچ سرما و هوای اذیت کننده ای در شهر کبک حس نمی شود.

ولی بد نیست تا برای آمادگی بیشتر در رابطه با مهاجرت به استان کبک و زندگی در یکی از شهرهای این استان، با تعداد روزهای سرد و یخبندان (دمای صفر) کبک نیز بیشتر آشنا شوید:

ژانویه31 روز
فوریه28 روز
مارچ29
آپریل16
می2
جون0
جولای0
آگوست0
سپتامبر0
اکتبر9
نوامبر22
دسامبر30

سردترین شب های شهر کبک در بعضی اوقات به منفی 20 درجه سانتیگراد نیز می رسد و به طور میانگین در دو ماه ژانویه و فوریه در حدود 21 شب دارای شرایط دمایی سخت و سرد زیر صفر درجه است.

البته برای تکمیل شرایط آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال باید بگوییم که معمولا یک شب در سال منفی 30 درجه سانتی گراد را نیز تجربه خواهد کرد!

طبق آمار این وب سایت، در بازه زمانی ماه نوامبر تا آپریل سال میلادی، تمام روزهای کبک سیتی از لحاظ دمایی سرد بوده و در دمای زیر صفر درجه قرار دارند. بنابر آمار هر ساله، این شهر معمولاً در 89 روز از سال دمای بالاتر از صفر درجه را تجربه نمی کند.

روزهایی از سال که دمای هوا در شهر کبک سیتی به زیر منفی 2، 10 و یا 20 درجه سانتیگراد می رسد شامل موارد زیر می شود:

ماه-2  درجه-10 درجه-20 درجه
ژانویه302410
فوریه27216
مارچ25112
آپریل800
می000
جون000
جولای000
آگوست000
سپتامبر000
اکتبر400
نوامبر1620
دسامبر28173

طبق برآوردهای آب و هوای کبک کانادا در طول سال می توان اینطور گفت که روزهای سرد زیادی در شهر و استان کبک وجود دارد، اما کماکان کبک جزو بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان محسوب می شود.

اگر هم قصد مهاجرت دائمی و زندگی در شهر و استان کبک کانادا را ندارید باید بگوییم که طبق آمار وب سایت weather&climate، بهترین زمان سفر به کانادا و برترین آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال مختص به فصل تابستان است.

در این فصل روزها گرم و شرجی بوده و دمای تقریبی هوا در حدود 25 درجه سانتیگراد است. البته به دلیل رطوبت و شرجی بودن هوا، گرما و درجه دما بیشتر از واقعیت احساس می شود.

روزهای سرد زمستانی کبک همراه با باد و بارش برف بوده و میانگین دمای آن در حدود منفی 18 درجه سانتیگراد است. برای همین اگر تمایل به تحصیل، کار و یا مهاجرت دائمی و زندگی در شهر و استان کبک دارید بهتر است به خوبی آب و هوای کبک کانادا در طول سال را مورد بررسی قرار داده و خود را با البسه مناسب و گرم تجهیز کنید.

بد نیست بدانید که کبک جزو شهرها و استان های کانادا است که پتانسیل خوبی برای بارش برف داشته و یک مکان ایده آل برای تجربه یک زمستان واقعی و درست و حسابی به شمار می رود. این در حالی است که آب و هوای پاییز و بهار در آن متعادل بوده و به نسبت پاییز و زمستان کوتاه تر هستند.

از جنبه ای دیگر، آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال به گونه ای است که معمولاً در ماههای جون، جولای و آگوست شرایط آب و هوایی و دما در موقعیت خوبی قرار داشته و به طور میانگین بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است.

بنابر همین آمار، جولای گرم ترین ماه سال در کبک بوده و میانگین دمای آن 25 درجه سانتیگراد است. سردترین ماه کبک مختص به ماه ژانویه است که در آن میانگین دمای هوا در حدود منفی 8 درجه سانتی گراد است و ماه جولای بارانی ترین ماه سال در شهر و استان کبک است که در آن در حدود 121 میلی متر بارندگی رخ می دهد.

خشک ترین و آفتابی ترین ماه های کبک نیز به ترتیب فوریه و جولای است که تنها 74 میلی متر بارندگی و 252 ساعت تابش آفتاب را تجربه می کنند.

آب و هوای مونترال کانادا در طول سال

اما در تکمیل مطلب آب و هوای کبک کانادا در طول سال بد نیست تا بررسی کوتاهی در مورد شرایط هوایی مونترال به عنوان پرجمعیت ترین شهر این استان داشته باشیم.

طبق جدیدترین آمار، شرایط آب و هوایی مونترال کانادا بیشتر شبیه به اتاوا بوده و از وزش باد بیشتری برخوردار است. در واقع مونترال دارای آب و هوای نیمه قاره ای است که تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی بسیار سرد دارد.

زمستان های شهر مونترال نیز سرد و سخت هستند. عمق برف بیش از یک سانتی متر در حدود 109 روز از سال است که در مقایسه با شهر تورنتو با 65 روز برف با عمق بیش از یک سانت، در حدود دوبرابر است.

برای درک سرما و سختی زمستان شهر مونترال کافیست تا نگاهی به آمار روزهای دارای برف با عمق بیش از یک سانت در سایر شهرهای کانادا بیاندازید:

  • 10 روز از سال در ونکوور
  • 35 روز از سال در پنتیکتون
  • 53 روز در سال در ویندزور
  • 88 روز در کلگری
  • 120 روز در اتاوا
  • 132 روز در وینیپگ

در نقطه مقابل سرما، می توان این طور گفت که مونترال دارای تعداد مناسب و قابل قبولی از روزهای گرم و آفتابی در طول سال است. اما باید به این نکته توجه کنید که زمستان های مونترال نسبت به شهرهایی نظیر کلگری و یا وینیپگ کمتر حضور آفتاب را تجربه می کند.

شرایط آب و هوای مونترال کانادا در طول سال متغیر بوده و نمی توان اعداد دقیقی برای سالهای در پیش رو ارائه داد، اما آمار تقریبی شرایط آب و هوای این شهر در طول سال می تواند کمک بزرگی به شما در تصمیم گیری های بعدی بکند:

ماهبالاترین دماکمترین دمامیانگین تابش ساعتی آفتابمیانگین روزهای بارندگیمیانگین روزهای همراه با بارش برفعمق برف برحسب سانتیمترمیانگین سرعت باد برحسب کیلومتر
ژانویه-6-153.34161517
فوریه-4-134.44121815
مارچ2-75.1791316
آپریل1115.8113116
می1987.4130014
جون24138.2130013
جولای26168.8120012
آگوست25147.8120011
سپتامبر2095.8120012
اکتبر1334.5131014
نوامبر5-22.9116115
دسامبر-2-102.6613815

در تکمیل مطلب آب و هوای کبک کانادا در طول سال باید بگوییم که گرم ترین ماه شهر پرجمعیت مونترال ماه جولای با میانگین دمای 21 درجه سانتی گراد است و سردترین ماه سال در این شهر ماه ژانویه با میانگین منفی 9 درجه سانتیگراد است. بارانی ترین ماه سال نیز آگوست بوده که میزان بارندگی در آن به طور تقریبی چیزی در حدود 100 میلی متر است.

در نهایت باید به این موضوع توجه کنید که شرایط آب و هوای استان کبک کانادا در طول سال تنها فاکتور مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری شما برای مهاجرت نبوده و موارد مهم زیادی از جمله فرصت های شغلی، بازار کار، هزینه های زندگی، قوانین مهاجرتی و غیره در شرایط مهاجرت و زندگی شما در این شهر و استان تاثیرگذار خواهد بود.

از این رو، توصیه می کنیم که پیش از انتخاب مقصد و روش مهاجرت مناسب خود، یک وقت مشاوره تخصصی نیلگام را برای خود رزرو کرده و به طور حرفه ای و به تناسب شرایط و نیازهای خود، برای اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا و یا سایر کشورهای معتبر دنیا اقدام نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *