تور, مهاجرت, ویزا

آب و هوای کشور استونی در طول سال

چنانچه مایل هستید سفر به استونی را تجربه کنید و در آنجا زندگی کنید، بهتر است اول از همه از شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال باخبر شوید. با مراجعه به موتور جستجوی گوگل، اطلاعات زیادی در مورد شرایط سفر توریستی به کشورهای محبوب اروپایی مثل فرانسه، ایتالیا و یا آلمان پیدا خواهید کرد، اما اگر قصد نداشته باشید تا با اخذ ویزای شینگن فقط به یک کشور و مقصد اروپایی سفر کرده و مایل به بازدید از چندین کشور حوزه شنگن از جمله استونی باشید و یا مقصد اصلی و اول و آخر شما این کشور باشد، در این صورت اطلاعات چندان زیادی در مورد شرایط مهم سفر به استونی و فاکتور تاثیرگذاری مثل شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال پیدا نخواهید کرد!

بر همین اساس، اگر موفق به دریافت ویزای استونی و یا ویزای شینگن شده‌‎اید و مقصد اصلی و یا یکی از مقاصد سفر شما استونی است، بد نیست تا پیش از هماهنگی بلیط پرواز و رزرو هتل، با جزئیات کامل آب و هوای کشور استونی آشنا شده و با دید بازتری برای بازه زمانی سفر خود به این کشور دیدنی و زیبای اروپایی برنامه‌ریزی کنید.

آب و هوای کشور استونی

درست است که استونی جزو کشورهای حوزه شینگن محسوب می‌شود، اما شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال با خیلی از کشورهای اروپایی دیگر فرق داشته و نیازمند تحقیق و بررسی پیش از مهیا شدن برای سفر است.

از لحاظ فنی، کشور استونی در بخش شمالی منطقه آب و هوای معتدل قرار گرفته و در حالت گذار بین آب و هوای دریایی و قاره‌ای قرار دارد؛ این بدین معنی است که استونی و سایر کشورهای مستقر در شمال قاره اروپا به طور پیوسته توسط هوای دریایی گرم شمال اقیانوس اطلس گرم می‌شوند، از این رو، با وجود داشتن عرض شمالی آب و هوای معتدل‌تری دارد.

در این بین، دریای بالتیک موجب ایجاد تفاوت بین آب و هوای ساحلی و مناطق داخلی می‌شود. در شروع موضوع آب و هوای کشور استونی باید به این نکته اشاره کنیم که این کشور اروپایی دارای چهار فصل مختلف با بازه زمانی تقریباً یکسان است.

میانگین دما در ماه جولای به عنوان گرم‌ترین ماه سال، به طور تقریبی در جزایر بالتیک در حدود 17.8 درجه بوده و در مناطق داخلی به 18.4 درجه سانتیگراد می‌رسد. این در حالی است که دمای تقریبی در سردترین ماه سال استونی یعنی فوریه، از منفی 1.4 در جزایر بالتیک به منفی 5.3 در مناطق داخلی می‌رسد.

طبق آمار اینترنتی، میانگین دمای سالانه کشور استونی 6.4 درجه سانتیگراد است. در واقع آب و هوای کشور استونی تحت تاثیر اقیانوس آرام، جریان‌ شمال آتلانتیک و حداقل شرایط جوی ایسلند قرار می‌گیرد.

کشور استونی از لحاظ آب و هوایی در منطقه مرطوب و شرجی قرار گرفته و به همین خاطر، میزان بارندگی در آن بیشتر از مجموع تبخیر است. برای اینکه درک بهتری از شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال پیدا کرده و بتوانید به خوبی در مورد زمان سفر و یا مهاجرت موقتی و دائمی خود به این کشور تصمیم‌گیری کنید، در ادامه به بررسی شرایط هوایی این کشور در تمامی ماه‌های سال می‌پردازیم: (از آنجایی که پایتخت و شهر پربازدید و محبوب استونی تالین است، ما شهر تالین را به عنوان مبنا قرار داده و جزئیات آب و هوای ماهانه و سالانه این شهر توریستی و زیبا را به شما شرح می‌دهیم)

زمستان در استونی

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت weather-atlas، شرایط تقریبی آب و هوای کشور استونی در زمستان به شرح زیر است:

ماه ژانویه

ژانویه همانند دسامبر، یک ماه سرد و یخبندان در شهر تالین استونی است و میانگین دما درآن بین منفی 1.2 تا منفی 5.8 درجه سانتیگراد است. این در حالی است که بالاترین حد دما در این ماه مشابه با ماه دسامبر بوده و از سرمای انجماد منفی 1.2 درجه فراتر نمی‌رود.

لازم به ذکر است که رطوبت هوا در این ماه برابر با مقدار تقریبی 88 درصد بوده و میزان بارش برف،در حدود 14 روز در ماه است. همچنین بد نیست بدانید که میانگین روشنایی روز 7 ساعت بوده و میانگین درخشش آفتاب در طول روز در حدود 0.8 ساعت است.

ماه فوریه

بنابر اطلاعات ارائه شده در این وب‌سایت، فوریه آخرین ماه زمستان است که درجه دما در آن همچنان سرد و یخبندان بوده و در تالین استونی بین منفی 1.6 تا منفی 7 درجه سانتیگراد متغیر است. طبق اطلاعات بدست آمده، این ماه سردترین ماه سال بوده که دمای هوا در آن در بهترین حالت منفی 1.6 درجه سانتیگراد است.

رطوبت هوا در ماه فوریه تالین استونی در حدود 86 درصد است و به طور تقریبی احتمال بارش برف برای 12 روز در این ماه وجود دارد. میانگین روشنایی روز در حدود 9.3 ساعت بوده و میانگین درخشش آفتاب چیزی در حدود 2 ساعت است.

ماه مارچ

بر روی تقویم، این ماه همچنان در زمستان قرار دارد، ولی بنابر داده‌های ارائه شده در وب سایت weather-atlas، ماه مارچ اولین ماه از بهار است و یک ماه سرد در شهر تالین استونی محسوب می‌شود.

این بدین خاطر است که میانگین درجه دما در آن منفی 4.2 درجه سانتیگراد بوده و حداکثر دما در حدود 2.3 درجه بالای صفر است. همچنین رطوبت هوا چیزی در حدود 81 درصد بوده و مقدار بارندگی معادل با 5 روز در ماه است. البته ممکن است طبق آمار، برای حدوداً 9 روز در این ماه بارش برف رخ دهد.

لازم به ذکر است که میانگین روشنایی روز در حدود 11.9 ساعت در طی روز بوده و میانگین درخشش آفتاب چیزی در حدود 4.1 ساعت است.

بهار در استونی

اطلاع از آب و هوای کشور استونی در طول سال بدین معنی نیست که تنها قرار است در ماه‌ها و فصول گرم به این کشور سفر و یا مهاجرت کنید، بلکه این جزئیات به شما کمک می‌کند تا برای سفر خود به خوبی برنامه‌ریزی کرده و با تجهیزات و البسه مناسب قدم به کشور استونی بگذارید.

ماه آپریل

آپریل در شهر تالین استونی یک ماه تقریباٌ سرد بهاری است که در آن میانگین دما بین 0.6 تا 9.2 درجه سانتیگراد متغیر است، از این رو پیشنهاد می‌شود که همچنان به لباس‌های نسبتاً گرم پاییزی خود در این ماه پایبند باشید.

میزان رطوبت و شرجی هوا در ماه آپریل برابر با 73 درصد بوده و میزان بارندگی کم بوده و به طور تقریبی چیزی در حدود 8 روز در ماه است. این در حالی است که احتمال کمی برای بارش برف 2 روزه در این ماه نیز وجود دارد.همچنین میانگین روشنایی روز در حدود 14.6 ساعت در طی روز بوده و میانگین درخشش آفتاب چیزی در حدود 6.2 ساعت است.

ماه می

آخرین ماه از فصل بهار، می یک ماه معتدل در شهر تالین استونی است و میانگین دما در آن از 5.2 تا 15.2 درجه سانتیگراد متغیر است. به بیانی دیگر، بالاترین درجه دما از 9.2 درجه در ماه آپریل به شرایط ایده آل و دمای 15.2 در ماه می تغییر می‌یابد.

ماه می کمترین رطوبت هوا در کل سال را داشته و میانگین آن در حدود 69 درصد است. این در حالی است که مقدار تقریبی بارش باران در آن معادل با 11 روز اعلام شده است. میانگین روشنایی روز در ماه می تالین چیزی در حدود 17.1 ساعت در کل روز بوده و میانگین درخشش آفتاب روزانه برابر با 8.9 ساعت است.

ماه جون

در ادامه مبحث آب و هوای کشور استونی باید بگوییم که از نگاه وب سایت weather-atlas، ماه جون اولین ماه از تابستان در شهر تالین استونی است و یک ماه بسیار ایده آل محسوب می شود.

این بدین خاطر است که میانگین درجه دما در آن در کمترین حالت 9.6 درجه و در بیشترین حالت، به طور میانگین برابر با 18.8 درجه سانتیگراد است. درجه رطوبت هوا در این ماه برابر با 74 درصد بوده و میزان بارندگی تقریبی ماه جون چیزی در حدود 13 روز در کل ماه است.

همچنین میانگین روشنایی روز در ماه جون در حدود 18.5 ساعت بوده و میزان درخشش آفتاب چیزی در حدود 10.1 ساعت در کل روز است. در واقع، ماه جون بیشترین درخشش آفتاب استونی در کل سال را دارد.

تابستان استونی

بدون شک، دو فصل بهار و تابستان در اروپا و کشور استونی از محبوبیت زیادی برای گردشگری برخوردار بوده و به اصطلاح های سیزن محسوب می‌شوند. بعد از بررسی دو فصل زمستان و بهار، اکنون نوبت به ارزیابی فصل تابستان در مبحث آب و هوای کشور استونی در طول سال می‌رسد.

ماه جولای

جولای یک ماه بسیار مطلوب تابستانی در شهر تالین استونی است که میانگین درجه دما در آن بین 12.7 تا 21.8 درجه سانتیگراد است. بنابر آمار، ماه جولای، گرم‌ترین ماه این کشور محسوب می‌شود.

میزان رطوبت و شرجی هوا در حدود 76 درصد بوده و مقدار بارندگی به طور تقریبی معادل 13 روز در کل ماه است. همچنین میزان روشنایی روز بسیار زیاد بوده و معادل 17.8 ساعت در کل یک روز است و میزان درخشش خورشید به طور میانگین 9 ساعت برآورد شده است.

ماه آگوست

نوبت به معرفی آخرین ماه از فصل تابستان استونی و شهر تالین یعنی آگوست می‌رسد که در آن میانگین دما از بین 12 درجه تا 20.4 درجه سانتیگراد متغیر است. آب و هوا در ماه آگوست کماکان مشابه جولای بوده و بسیار ایده آل و مناسب مسافرت است.

میزان رطوبت هوا در حدود 79 درصد بوده و مقدار بارش تقریبی باران معادل با 15 روز در کل ماه است. در این ماه، درجه آب دریا نیز به گرم‌ترین حالت خود یعنی 19.1 سانتیگراد رسیده و امکان شنا برای گردشگران وجود دارد. البته چون درجه دمای آب بین 15 تا 21 درجه متغیر است، ممکن است شنا و مدیریت تنفس در آب برای برخی از افراد دشوار باشد.

طبق آمار، میانگین روشنایی روز در کشور استونی و شهر تالین در حدود 15.5 ساعت بوده و میزان درخشش خورشید برابر با 7.4 ساعت در کل روز است.

ماه سپتامبر

اگر به تقویم میلادی نگاه کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که کماکان سپتامبر در فصل تابستان قرار گرفته، ولی بنابر اطلاعات وب سایت weather-atlas درباره آب و هوای کشور استونی در طول سال ، سپتامبر اولین ماه از پاییز محسوب می‌شود، اما کماکان شرایط معتدلی داشته و میانگین درجه دما بین 7.8 تا 15.2 درجه سانتیگراد متغیر است.

البته باید به این نکته توجه کنید که بالاترین درجه دما از 20.4 درجه در ماه آگوست به 15.2 درجه در این ماه کاهش پیدا کرده است. میزان رطوبت هوا معادل 82 درصد بوده و مقدار تقریبی بارندگی در ماه سپتامبر شهر تالین استونی چیزی در حدود 16 روز است.مقدار روشنایی روزانه معادل 12.8 ساعت بوده و میزان درخشش خورشید در هر روز برابر با 4.7 ساعت است.

پاییز استونی

تا به اینجای کار تقریباً با شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال آشنا شده و می‌توانید به خوبی در مورد زمان مناسب سفر و یا مهاجرت خود تصمیم‌گیری کنید، ولی باز هم بعد از بررسی آب و هوای ماه‌های باقیمانده، به سراغ ارزیابی بهترین زمان سفر به کشور استونی خواهیم رفت.

ماه اکتبر

اکتبر همانند سپتامبر یکی دیگر از ماه‌های نسبتاً سرد پاییزی در شهر تالین استونی است که میانگین درجه دما در آن از بین 3.8 درجه تا 9.4 درجه سانتیگراد متغیر است. در واقع بالاترین درجه دما از 15.2 در ماه سپتامبر به 9.4 در ماه اکتبر کاهش یافته است.

در ماه اکتبر استونی میزان رطوبت هوا 85 درصد بوده و مقدار تقریبی بارندگی در طی ماه برابر با 16 روز است. اکتبر نخستین ماه در سال است که معمولاً در آن بارش برف در شهر تالین استونی شروع می‌شود.

مقدار روشنایی روز در ماه اکتبر 10.2 ساعت بوده و میزان درخشش آفتاب در حدود 3 ساعت در روزاست.

ماه نوامبر

در مبحث آب و هوای کشور استونی، نوامبر آخرین ماه پاییزی در شهر تالین است که میانگین دما در آن از 3.4 تا منفی 0.8 متغیر است. این در حالی است که نوامبر یکی از شرجی‌ترین ماه‌های سال در کشور استونی با 88 درصد رطوبت است و میزان بارندگی تقریبی در آن 11 روز برآورد شده است.

البته احتمال وقوع بارش برف نیز در این ماه وجود داشته و مقدار تقریبی آن معادل 6 روز در ماه است. همچنین بنابر آمار، مقدار روشنایی روز معادل 7.7 ساعت بوده و میزان درخشش روزانه خورشید تنها یک ساعت است.

ماه دسامبر

در نهایت نوبت به اولین ماه زمستان یعنی دسامبر می‌رسد که در آن میانگین درجه دما بین 0.3 سانتیگراد تا منفی 4.2 درجه متغیر است و در مقایسه با ماه نوامبر دچار کاهش دمای نامحسوسی شده است.

میزان رطوبت هوا معادل با 88 درصد بوده و میزان بارندگی در آن برابر با 5 روز است.البته بارش برف نیز در ماه دسامبر شهر تالین استونی قریب‌الوقوع بوده و معادل با 11 روز در ماه است. میزان روشنایی تقریبی روزانه 6.2 ساعت و میزان درخشش خورشید کمتر از 0.5 ساعت در روز است.

بهترین زمان سفر به استونی

بعد از بررسی شرایط آب و هوای کشور استونی در طول سال نوبت به ارزیابی بهترین زمان سفر به این کشور اروپای شمالی می‌رسد. طبق آمار ارائه شده در وب سایت goway، بهترین زمان برای سفر و بازدید از کشور زیبای استونی اواخر بهار و یا تابستان است، زمانی که شرایط آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد.

این بازه زمانی مختص برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف بوده و برای سفر و گردشگری مناسب است. البته تابستان‌های استونی نسبتاً بازه زمانی کوتاهی داشته(از اواسط جون تا اواخر آگوست) و چندان وقت زیادی به شما نمی‌دهد.

روزها گرم و خشک بوده و شب‌ها آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. این در حالی است که درجه دما از اواسط ماه سپتامبر به بعد با کاهش سریعی روبرو می‌شود. طبق تجربه بسیاری از گردشگران کشور استونی از سراسر دنیا، فصل پاییز نیز از زیبایی‌های بسیار زیادی برای سفر به این کشور برخوردار است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که اولین بارش برف در اواسط ماه نوامبر در استونی و شهر تالین رخ می‌دهد و از اوایل تا اواسط ماه دسامبر، زمستان تا بعد از ماه مارچ ادامه خواهد داشت.

فصل بهار استونی در ماه آپریل و یا حتی می در بخش‌های شمالی استونی شروع می‌شود، زمانی که شهرهای حومه کشور به دشت‌ها و چمنزارهایی سرسبز تبدیل شده است. در این بین، دو ماه جولای و آگوست محبوب‌ترین بازه زمانی تعطیلات مردم بومی و گردشگران بین‌المللی محسوب می‌شوند.

این بدین خاطر است که درجه دما بسیار ایده آل و قابل قبول بوده و طول روز به طرز چشمگیری افزایش یافته و بیشتر از مناطق جنوبی است.

در نهایت، چنانچه مایل به اخذ ویزای استونی و سفر موقتی و یا مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور استونی هستید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

سوالات متداول

بارندگی در شهر تالین استونی چقدر است؟

به طور تقریبی در حدود 120 روز در سال بارندگی در پایتخت استونی رخ می‌دهد.

چه ماه‌هایی در سال در استونی برف می‌بارد؟

ماه‌های برفی شهر تالین استونی شامل ژانویه، می، اکتبر و دسامبر می‌شود.

مقدار بارش برف در استونی چقدر است؟

معادل مقدار تقریبی 55.1 روز در سال

برفی‌ترین ماه سال در شهر تالین استونی چه موقع است؟

ماه ژانویه با مقدار تقریبی 14 روز بارش برف

سردترین ماه در شهر تالین استونی کدام است؟

ماه فوریه با میانگین تقریبی منفی 1.6 تا منفی 7 درجه زیر صفر، سردترین ماه استونی محسوب می‌شود.

طولانی‌ترین روزهای استونی چه زمانی از سال است؟

ماه جون با مقدار تقریبی 18.5 ساعت روشنایی در روز طولانی‌ترین روزها را در شهر تالین استونی دارد.

بیشترین درخشش خورشید در کدامیک از ماه‌های استونی رخ می‌دهد؟

ماه جون با مقدار تقریبی 10.1 ساعت، بیشترین آمار درخشش روزانه خورشید در این کشور را دارد.

گرم‌ترین ماه سال در استونی و شهر تالین چه موقع است؟

ماه جولای با میانگین دمای 12.7 تا 21.8 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ماه سال در کشور استونی است.

کوتاه‌ترین روزهای سال در کدام ماه کشور استونی است؟

ماه دسامبر که در آن روشنایی روز در حدود 6.2 ساعت در کل روز است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *