تور, مهاجرت, ویزا

استونی کجاست | آشنایی با کشور استونی

اگر اهل سفرهای خارجی و ماجراجویی باشید، می‌دانید که قاره اروپا کشورهای بسیار متنوع و متعددی مثل کشور استونی را در خود جای داده و می‌تواند برای سالهای متمادی شما را جذب خود کند.

همواره بسیاری از افراد در سراسر دنیا، مقصد سفر را براساس نظرات دیگران و تبلیغات گردشگری آن کشور انتخاب کرده و خود به صورت داوطلبانه زحمت تحقیق در این زمینه و انتخابی جسورانه را نمی‌کشند.ولی شما اینطور نباشید!

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که دنباله‌رو سایر مردم نباشید و با انتخاب مقاصدی متفاوت، یک سفر متمایز را تجربه کنید، یعنی به جای ساده‌سازی کار و انتخاب مقاصد مشهور گردشگری مثل فرانسه و یا ایتالیا، به سراغ جاهای کمتر شناخته شده و البته جذابی مثل استونی بروید، بفهمید کشور استونی کجاست و با آشنایی با این کشور و پایتخت استونی و سفر به چنین کشوری در قاره اروپا، ذائقه سفر خود را به چالشی اساسی و البته دوست داشتنی دعوت کنید!

البته بهتر است پیش از اقدام برای ویزای استونی و شروع سفر و یا مهاجرت به این کشور اروپایی، با ما همراه شوید تا بفهمید که کشور استونی کجاست و با آشنایی با این کشور، بررسی شرایط سفر به کشور استونی و کیفیت زندگی در آن، بهترین تصمیم‌گیری را در مورد سفر آتی خود داشته باشید.

استونی کجاست

در جواب این سوال که استونی کجاست باید بگوییم که این کشور در بخش شمالی قاره اروپا واقع شده و از سمت شمال با خلیج فنلاند و کشور فنلاند، از سمت غرب با دریای بالتیک سوئد، از سمت جنوب با لتونی و از سمت شرق با دریاچه پیپوس و کشور روسیه هم‌مرز است.

کشور استونی از بخش مرکزی، جزایر بزرگ سارما و هیوما و بیش از 2200 جزیره و بخش‌های کوچکتر و دورافتاده در سواحل شرقی دریای بالتیک تشکیل شده و مساحت آن چیزی در حدود 45.339 کیلومتر مربع است.

پایتخت این کشور یعنی تالین و تارتو دو بخش شهری و بزرگ استونی محسوب می‌شوند.

استونی جزو اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن است و به همین خاطر ویزا و کارت اقامت آن از ارزش بالایی برخوردار است.

؛چون شما با دریافت ویزای توریستی مولتی استونی این اجازه را دارید تا پیش از پایان اعتبار ویزای خود، به بیش از ۲۵ کشور معتبر این حوزه از جمله فرانسه،اسپانیا و ایتالیا سفر کرده و در نهایت به کشور مبدا بازگردید.لازم به ذکر است که زبان اصلی شهروندان استونی استونیایی است و زبان دوم آنها نیز فنلاندی محسوب می‌شود.

در تکمیل این مبحث که کشور استونی کجاست بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که استونی یک کشور کم ارتفاع و مسطح است که از جنبه مقایسه مساحت با ایران در حدود ۳۶ برابر کوچک‌تر است!

این در حالی است که فاصله هوایی بین دو کشور استونی با ایران در حدود 3269 کیلومتر است که برای سفر هوایی به طور تقریبی بین 6 تا 7 ساعت زمان می‌برد.

آشنایی با کشور استونی

اکنون که فهمیدید کشور استونی کجاست و در کجای نقشه جهان قرار گرفته، بد نیست تا در بخش آشنایی با کشور استونی جزئیات بیشتری در مورد این کشور اروپایی به شما ارائه دهیم.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت countrystudies، مساحت استونی برابر با دو ایالت نیوهمپشایر و ورمونت است و از یک خط ساحلی بلند و کم عمق در سراسر دریای بالتیک برخوردار بوده و در حدود 1520 جزیره این محدوده را اشغال کرده است.

دو جزیره بزرگ استونی که شامل سارما و هیوما می‌گردد، جزو محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که در حدود 1400 دریاچه طبیعی و مصنوعی در این کشور اروپایی وجود دارد و بزرگترین آنها دریاچه پیپسی است که بخش زیادی از مرز بین دو کشور استونی و روسیه را تشکیل می‌دهد.

دریاچه Võrtsjärv دومین دریاچه بزرگ کشور استونی است و دو رودخانه ناروا و Emajõgi مهم‌ترین رودخانه‌‎های این کشور محسوب می‌شوند.

در ادامه مبحث آشنایی با کشور استونی باید به این موضوع اشاره کنیم که این کشور دارای 267 کیلومتر مربع مرز زمینی با کشور لتونی و 290 کیلومتر مرز زمینی با روسیه است. استونی در شمال شرقی قاره اروپا واقع شده و به عنوان یک کشور ساحلی کوچک فاصله کمی با دو کشور فنلاند و سو‌‌ئد دارد.

یعنی اگر ویزای توریستی استونی شما به صورت مولتی و چندبار ورود باشد، شما می‌توانید از طریق یک سفر کوتاه دریایی به فنلاند و یا سوئد رفته و یا با اتوبوس به سایر پایتخت‌های محبوب و نزدیک در اروپا از جمله برلین و یا ورشو سفر کنید.

این در حالی است که با یک سفر شبانه با قطار از پایتخت محبوب کشور استونی یعنی تالین می‌توانید به راحتی به مقصد متفاوتی نظیر سن پترزبورگ سفر کنید.

بد نیست بدانید که فرودگاه و بندر کشتی استونی در شهر تالین و در مجاورت با مرکز شهر بوده و نقل مکان به سایر شهرها و کشورهای همسایه را برای شما بسیار راحت خواهد کرد.

اکنون با فهمیدن اینکه کشور استونی کجاست حتماً متوجه این موضوع شده‌اید که استونی در موقعیت جغرافیایی جذابی قرار گرفته و دریافت ویزای آن دست شما را برای بازدید از مقاصد گردشگری زیادی باز می‌گذارد.

سفر به استونی

با گذر از این مبحث که استونی کجاست باید به این نکته اشاره کنیم که تالین شهر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و پایتخت کشور استونی، جایی است که از قرن سیزدهم میلادی امتیاز شهری را از پادشاه دانمارک دریافت کرده است؛ از آن زمان تاکنون، خیابان‌های تالین گذر قدرت‌های زیادی را به خود دیده که شامل اقوام دانمارکی، سوئدی،آلمانی، تزاری‌ها و شوروی سابق می‌شود.

بر همین اساس، شهر زیبا و باستانی تالین با انواع خانه‌های قرون وسطایی و کوچه پس کوچه‌های دیدنی پر شده و با دیوارهای باقی مانده از دوران باستان در سرتاسر شهر محافظت می‌شود. غنای معماری و زیبایی‌های متنوع آن گویا این موضوع است که تالین افسانه‌ها و داستان‌های زیادی برای بازگو کردن دارد.

البته در کنار مرکز باستانی و قرون وسطایی پایتخت کشور استونی، مناطق تازه بازسازی شده و مدرنی مثل Noblessner، Telliskivi و روترمان هم وجود دارد که بخش جدیدی از شهر تالین و کشور استونی را به شما نشان می‌دهند.

اگر مایل به آشنایی با کشور استونی و سفر به این کشور زیبای اروپایی هستید، بهتر است پیش از پرداختن به جاذبه‌های مختلف توریستی این کشور، با یکدیگر شرایط آب و هوای استونی را مورد بررسی قرار دهیم.

آب و هوای استونی

با گذر از مباحث کشور استونی کجاست و آشنایی با کشور استونی و پایتخت استونی ، نوبت به فاکتور مهم شرایط آب و هوای این کشور می‌رسد.

بنابر جدیدترین آمار اینترنتی، این کشور دارای آب و هوای قاره‌ای بوده و از زمستان‌های سرد و تابستان‌های بارانی و معتدلی برخوردار است، ولی بهتر است در ادامه به بررسی دقیق‌تر شرایط آب و هوای استونی در فصول مختلف بپردازیم:

  • فصل زمستان: آب و هوای کشور استونی بسیار سرد است و اغلب درجه دما در طول روز زیر صفر خواهد بود. در واقع، میانگین دما در ماههای ژانویه و فوریه در دو جزیره اصلی این کشور یعنی هیوما و سارما در حدود -1 است، این در حالی است که درجه دما در تالین و ساحل شمالی برابر با منفی 3.5 و در سواحل خلیج ریگا برابر با -4 است.
  • فصل بهار: روزهای استونی در این فصل طولانی‌تر می‌شود و درجه دما کمی افزایش می‌یابد؛ به بیانی دیگر، در اوایل ماه آپریل به تدریج هوا رو به گرم شدن می‌رود، اما در مواقعی ممکن است بین اواخر آپریل و اوایل ماه می، سرمای هوا و حتی بارش برف مجدداً شروع شود! ماه آپریل در کشور استونی غیرقابل پیش‌بینی است و توقع هر دو نوع هوای گرم و یا سرد در آن وجود دارد. ولی در هر صورت، در اواسط ماه May شرایط هوا به حالت ثابت و قابل قبولی در خواهد آمد.
  • فصل تابستان: از آنجایی که حداکثر درجه دما در حدود 20 تا 22 درجه سانتیگراد است، تابستان به عنوان بهترین فصل استونی برای سفر و گردشگری محسوب می‌شود. این در حالی است که دمای هوا در شب کمتر بوده و حداقل به 12 تا 13 درجه می‌رسد، البته این دما در سواحل غربی در حدود 15 درجه خواهد بود. باید به این نکته توجه داشته باشید که تابستان‌های کشور استونی تقریباً بارانی است و در هر 3 روز یک روز آن بارانی خواهد بود.
  • فصل پاییز: در مبحث آشنایی با کشور استونی باید به این موضوع اشاره کنیم که پاییز یک فصل کسل‌کننده و بارانی است. در ماه سپتامبر درجه دما در حد قابل قبولی بوده، اما در اواخر ماه اکتبر درجه دما به سرعت کاهش یافته و ممکن است اولین بارش برف را در آن مشاهده کنید. در مقایسه با بهار، در پاییز استونی روزها کوتاه‌تر هستند و به همین خاطر فصل تاریک‌تری به شمار می‌رود.

اما شرایط آب و هوای پایتخت استونی یعنی تالین که در سواحل شمالی قرار گرفته به گونه‌ای است که میانگین دما در آن از منفی3.5 در ماه فوریه تا 17.5 درجه سانتیگراد در ماه جولای متغیر است.

بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که در ماههای نوامبر تا فوریه، خورشید در کشور استونی به ندرت دیده می‌شود، این در حالی است که از ماه می تا آگوست، درخشش خورشید تقریباً نیمی از روز را به خود اختصاص می‌دهد(چون روزها بسیار طولانی بوده و مقدار درخشش آفتاب نسبتاً زیاد است)

لازم به ذکر است که دریای استونی درجه دمای کمی داشته و سرد بوده و در فصل زمستان در سراسر کشور، خصوصاً خلیج فنلاند یخ می‌زند. اما در تابستان و فصل آگوست درجه دمای آن به 17.5 درجه سانتیگراد می‌رسد، ولی چندان مناسب شنا برای گردشگران نیست.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت climatestotravel، بهترین زمان بازدید از کشور و پایتخت استونی در فصل تابستان و از ماه جون تا آگوست است. درجه دما در طول روز متعادل بوده و در شب خنک می‌شود. معمولاً ماه آگوست کمی بارانی‌تر از ماه جون و جولای خواهد بود.

در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه، روزها بسیار کوتاه شده و خورشید زودتر غروب می‌کند. در ماه مارچ، کشور استونی کماکان شرایط آب و هوایی زمستانی و برفی داشته، اما روزها طولانی‌تر از ماه‌های قبلی هستند.

جاذبه های توریستی استونی

حالا که به خوبی متوجه شدید که کشور استونی کجاست و با مختصات اولیه آن آشنا شدید بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که استونی یکی از کم جمعیت‌ترین کشورهای اروپایی حوزه شنگن است که به عنوان یکی از ایالت‌های شوروی سابق، مملو از شهرهای حفظ شده قرون وسطایی، جنگل‌های مسحور‌کننده، باتلاق‌های مه‌آلود و سنت‌ها و رسم و رسوم قدیمی است و همانند یک افسانه در دنیای واقعی محسوب می‌شود.

معمولاً برای سفر و آشنایی با استونی ماجراجویی شما از پایتخت این کشور یعنی تالین شروع می‌شود. چون قرار است که به پیاده‌روی و قدم زدن بر روی دیوارهای قدیمی شهر پرداخته، تکه‌های نان سیاه معروف استونی را نوش جان کنید، به گشت و گذار در محدوده کلیسای ارتدکس روسی پرداخته و بر فراز برج تلویزیون تالین، از نمای بسیار متفاوت تمام شهر لذت ببرید.

گزینه‌های بسیار زیاد و جذابی برای سفر به کشور استونی وجود دارد، از استراحت و تفریح در اسپاهای لوکس پایتخت تابستانی استونی یعنی Pärnu گرفته تا تماشای حیوانات و پرندگان وحشی در پارک ملی ماتسالو و دوچرخه سواری در امتداد رودخانه بسیار زیبای ناروا و حضور در یکی از 2355 جزیره این کشور، کارهای زیادی برای خوش‌گذرانی وجود دارد.

در ادامه مطلب آشنایی با کشور استونی شما را با جاذبه های توریستی مختلف این کشور اروپایی آشنا می‌کنیم:

گشت و گذار در شهر قدیمی تالین

شهر قدیمی تالین و پایتخت استونی یکی از بکرترین مراکز شهر هانسیاتیک حفاظت شده در جهان است و در قرن سیزده میلادی محل زندگی بازرگانان ثروتمند دانمارکی و آلمانی بوده است. این شهر زیبا با داشتن خیابان‌های سنگفرش و کلیساهای قرون وسطایی‌اش به یکی از میراث جهانی یونسکو در سال 1997 تبدیل شده است.

شما می‌توانید با حضور در این شهر کار خود را از یکی از قدیمی‌ترین داروخانه‌های اروپا (Raeapteek) که هنوز در حال فعالیت است شروع کنید. این محل دارای نمایشگاه‌های شگفت‌انگیز موزه‌مانندی در مورد ابزارها و تکنیک‌های عتیقه و آنتیک پزشکی است.

با خارج شدن از مرکز و میدان تالار شهر، می‌توانید با سنگ دایره‌ای متمایزی روبرو شوید و از برج‌های 5 کلیسای تاریخی تالین دیدن کنید. شما این امکان را دارید تا آثار هنری و طاق‌های گوتیک را در تالار شهر تالین مشاهده کرده و بعد از بازدید کامل کلیساهای جامع ارتودکسی روسی، به سراغ سکوی پاتکولی رفته و مناظر زیبایی از پایتخت استونی را مشاهده نمایید.

قلعه اسقفی Kuressaare

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی کشور استونی قلعه اسقفی کورساآر است که به عنوان یکی از بهترین استحکامات حفظ شده در منطقه بالتیک در میان حلقه های خندقی، از سال 1380 پابرجا مانده است.

شما می‎‌توانید زمان زیادی را به گشت‌زنی در فضاهای خاصی مثل ساختمان صومعه، پله‌های شیب دار قلعه، حیاط مرکزی، صومعه اختصاصی قلعه، سالن ناهارخوری و بازدید از محل زندگی اسقف که در آن 11 حکاکی روی چوب به سبک باروک به نمایش گذاشته شده است اختصاص دهید.

شما همچنین این امکان را دارید تا ناهار لذیذ و لذت‌بخشی را در کافه برج میل کنید. در کنار این موارد، موزه قلعه هم تاریخچه استفاده از این بنا را در چند صد سال گذشته بیان کرده و مصنوعات مختلفی از جمله بیش از 2 هزار سکه تاریخی و آنتیک دوره 1620 میلادی را به نمایش می‌گذارد.

چنانچه در فصل تابستان به بازدید از این قلعه بروید، می‌توانید شاهد فعالیت‌های سنتی جذابی از جمله تیراندازی با کمان، سفال‌گری، اجرای موسیقی و شلیک قدیمی‌ترین توپ فعال در کشور استونی باشید.

موزه دریایی Lennusadam

اگر مایل به آشنایی بیشتر با کشور استونی هستید، بازدید از این موزه دریایی استونی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موزه بتنی و وسیع واقع در شهر تالین دارای 200 وسیله و قطعه معتبر دریایی و کشتی‌های مختلف در آشیانه است.

موارد جذابی که می‌توانید با حضور در این موزه از دیدن آنها لذت ببرید شامل یک زیردریایی دهه 1930 میلادی، یخ شکن 100 ساله با موتور بخار و باقیمانده‌های قدیمی‌ترین کشتی استونی در کلکسیون دائمی موزه است.

شما همچنین می‌توانید عکس یادگاری با یونیفورم دریایی گرفته و هنر تا کردن و درست کردن انواع هواپیما‌های کاغذی را یاد بگیرید. این در حالی است که انواع شبیه‌سازهای تعاملی موجود در این آشیانه تجربه‌ای فراگیر را به مهمانان ارائه می دهند و به شما نشان می دهند که واقعاً پرواز با هواپیما چگونه است.

محل توریستی پارنو Pärnu

در فاصله دو ساعته از شهر تالین و پایتخت استونی ، مقصد توریستی پارنو به عنوان شهری کوچک با ساحلی زیبا و دوست‌داشتنی قرار گرفته است. شما می‌توانید با حضور در این محل جذاب توریستی، به خوبی به استراحت پرداخته و از هوای فوق‌العاده و درخشش خورشید نهایت لذت را ببرید.

اسپاهای متمایز پارنو که دارای قدمتی 200 ساله است تجربه متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورد، این در حالی است که لجن‌های شفابخش استونی به خوبی منافذ پوست را تمیز کرده و به پوست حالتی نرم و ابریشمی می‌دهد. شما همچنین می‌توانید بعد از اسپا، به استراحت در سونا، استخر نمک و تراس تابستانی بپردازید.

شما همچنین این امکان را دارید تا از شهر بسیار تاریخی و قدیمی سال 1265 این محل و جزیره Kihnu دیدن کنید؛ جایی که جمعیتی نزدیک به 700 نفر داشته و اغلب ساکنان آنرا زنها تشکیل می‌دهند. جزیره‌ای که به داشتن ساز و آواز سنتی 1000 ساله شهرت داشته و زنان مسن در حالی که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند، سوار بر موتورسیکلت‌های قدیمی در شهر می‌چرخند!

موزه ملی استونی

یکی از گزینه‌های پیشنهادی سفر و آشنایی با کشور استونی موزه ملی این کشور است که شما را با تاریخ و فرهنگ و معماری خاص آن آشنا می‌کند. بخش اصلی موزه یعنی Encounters به گردشگران و بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا نگاهی به زندگی مردم عادی استونی و تکامل فرهنگی آنها از عصر یخبندان تا به امروز داشته باشند.

بخش دیگر این موزه یعنی Echo of the Urals بر روی مردم Finno-Ugric تمرکز داشته و شامل نمایش فرهنگ پوشش و لباس مردم و ابزار روزانه آنها مثل وسایل و ظروف پخت و پز می‌شود. این در حالی است که وجود ابزارهای مدرن و تعاملی، ارزش تجربه بازدید از موزه ملی استونی را چند برابر می‌کند.

پارک ملی ماتسالو

اگر اهل طبیعت‌گردی و فعالیت‌های ماجراجویانه در سفر هستید، بهتر است برای بازدید و حضور در پارک ملی ماتسالو کشور استونی یک دوربین دو چشم به همراه داشته باشید؛ چون این پارک به داشتن انواع و اقسام پرندگان زیبا از اقصی نقاط جهان معروف است که تماشای آنها لذت فراوانی برای شما خواهد داشت.

این پارک طبیعی 48.610 هکتاری یک منطقه حفاظت شده برای لانه‌سازی، نوسازی پر و بال و سایر موارد پرندگان مهاجر و زیبایی از جمله عقاب دم سفید است. لازم به ذکر است که این پارک خانه بیش از 22 گونه گیاهی و 10 نوع پستاندار مختلف است.

شما این امکان را دارید تا از چندین برج مشاهده پرندگان در هائسکا، کیمو، کلوستری و سایر نقاط تعبیه شده، یک منظره 360 درجه و متفاوت از طبیعت کشور استونی را مشاهده کنید. همچنین امکان پیاده‌روی در تالاب‌ها، مراتع ساحلی و دشت‌ها نیز وجود دارد.

موزه تایپا

با اینکه هنر چاپ و تایپوگرافی با حضور عصر دیجیتال کم کم در حال محو شدن است، اما موزه استودیو Typa در محدوده تارتو Tartu این سنت را زنده نگه داشته و مکان جالبی برای بازدید شما در استونی محسوب می‌شود.

تایپا پیش از این به نام موزه چاپ و کاغذ کشور استونی شناخته میشد، اما اکنون همه آن را به نام تایپا صدا می‌زنند. این موزه دامنه وسیعی از دستگاه‌های چاپ قدیمی و تجهیزات ساخت کاغذ را به نمایش می‌گذارد که به راحتی شما را عاشق چاپخانه‌ و محصولات چاپی سنتی می‌کند.

در این بین گردشگران مجموعه ای مسحورکننده از حروف الفبای چاپی را در هر سبکی که می توان تصور کرد، مشاهده می‌کنند که مطمئناً دوستداران طراحی را متحیر خواهد کرد.این موزه دارای مجموعه‌ای از ورک‌شاپ‌ها نیز هست که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از یک دستگاه پرس دستی 150 ساله، ساختن کاغذ از خمیر کاغذ، یا طراحی چاپ لینوکات، مهارت دست خود را در ایجاد یک دفترچه یادداشت امتحان کنید.

مزرعه آلپاکا

شاید باور این موضوع در سفر به استونی سخت باشد که گشت و گذار و وقت‌گذرانی با حیوانات مخصوص پرو یعنی آلپاکا یکی از محبوب‌ترین کارهای گردشگری در سفر به کشور استونی است.

تنها کافیست تا به مزرعه آلپاکا در پارنو بروید که یک باغ وحش نوازش آلپاکاهای اهلی را برای گردشگران ایجاد کرده است. این مزرعه اطلاعات مختلفی در مورد این حیوانات به گردشگران ارائه کرده و این اجازه را می‌دهد تا پوشش نرم‌شان را لمس کرده و نوازش کنید.

در کنار آلپاکاها، شما می‌توانید از گوسفندهای مینیاتوری (کوچک‌ترین نژاد گوسفند دنیا)، خرگوش‌های آنغوره، بزهای قدکوتاه پیگمی و خروس‌های آوازه خوان کشور استونی دیدن کنید. شما همچنین این امکان را دارید تا بعد از بازدید حیوانات مزرعه، برخی از سوغاتی‌های آلپاکا از جمله اسباب بازی‌های کرکی، سوئیتشرت و موارد این چنینی را خریداری نمایید.

گردشگاه رودخانه‌ای ناروا

به طور حتم، تعداد کمی از مقاصد توریستی دیگر در استونی توانایی رقابت با تفرجگاه رودخانه ناروا را دارند. این مسیر ساحلی به طول 967 متر در امتداد سواحل غربی رودخانه ناروا، مرز طبیعی بین اتحادیه اروپا و روسیه است.

در هر جای این گردشگاه رودخانه‌ای زیبا در استونی باشید، مورد جذاب و زیبایی برای مشاهده خواهید یافت. به سمت غرب این رودخانه، شما می‌توانید از دیوارهای سنگر و قلعه هرمان که یک سازه سنگی بسیار دیدنی از قرن 14 است دیدن کنید.

بندر ناروا در شمال این تفرجگاه قرار گرفته و در جنوب آن گردشگران می توانند از منطقه تفریحی Joaorg دیدن کنند که دارای یک خانه ساحلی و معماری فوق العاده است.

به طور خلاصه، سایر جذابیت‌های توریستی کشور استونی شامل موارد زیر می‌شود:

  • مرکز علمی هوا فضای AHHAA
  • پارک اورو Oru
  •  قلعه راکوره
  • پارک ملی سوما
  • پارک ملی لاهما
  • شهر و قلعه ویلجاندی

چنانچه مایل هستید تا برای سفر تفریحی خود به قاره اروپا و حوزه شنگن، کشور استونی را انتخاب کنید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کرده و از بهترین گزینه‌های سفر به اروپا و کشورهای معتبر دنیا مطلع شوید.

کیفیت زندگی در استونی

اگر به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان 2022 هستید، باید بگوییم که می‌توانید کشور اروپایی و معتبر استونی را نیز مدنظر خود قرار دهید. در حال حاضر، جمعیت تقریبی مردم این کشور در حدود 1.33 میلیون نفر است و با حضور در استونی، شما هرگز بیش از 30 دقیقه رانندگی، با جنگل و یا دریاچه فاصله ندارید.

خوشبختانه جمعیت کم، محیط زندگی بسیار تمیز، وجود آسایش و امنیت، افراد زیادی را به آشنایی با کشور استونی و حتی مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی ترغیب می‌کند.

طبق آخرین آمار سازمان سلامت جهانی، استونی دارای بهترین کیفیت هوا در سراسر دنیا است. در حال حاضر، استونی سی‌امین کشور امن دنیا نیز محسوب می‌شود.

شاید اینطور فکر کنید که اندازه کشور استونی کوچک بوده و به سرعت برای زندگی و مهاجرت همیشگی حوصله سر بر می‌شود، اما در واقعیت، وجود انواع گالری‌ها موزه‌ها، تئاترها، کنسرت‌ها و فستیوال‌ها، بازارهای خرید مختلف، جشنواره‌ها، تفریحات، سواحل دیدنی، گردشگاه‌ها و بسیاری از موارد دیگر موجب شده تا استونی به یک کشور جذاب تبدیل شود.

طبق آخرین آمار اینترنتی، اغلب کارهای قابل انجام در این کشور به صورت دیجیتالی ارائه می‌شود. از بانکداری گرفته تا مدرسه و نسخ دارویی، خدمات عمومی در کشور استونی و پایتخت استونی جریان منطقی و بی‌حاشیه‌ای دارد.

محیط زیست پاکیزه استونی دارای مزایای متعددی از جمله غذاهای طبیعی و ارگانیک است که در اولویت اصلی زندگی در کشور استونی قرار دارد. خوشبختانه قیمت مسکن در استونی سرسام آور نبوده و نیاز به قبول بدهی فراوان و گرفتن وام‌های سنگین بانکی نیست.

این در حالی است که پیدا کردن خانه برای اجاره که در نزدیکی پارک و یا محیط زیست و جنگل باشد کار راحتی بوده و هزینه بالایی به همراه ندارد.

نکته قابل توجه در سبک زندگی مردم استونی این است که این افراد به همان اندازه که برای کار تلاش کرده و انرژی می‌گذارند، به تفریحات و مهمانی و پارتی نیز اهمیت می‌دهند. یعنی مردم این کشور تعادل مناسبی بین کار و استراحت و تفریح ایجاد کرده‌اند.

همچنین، استفاده مناسب و همه جانبه از تکنولوژی و خدمات الکترونیکی در کنار سرعت بسیار مناسب اینترنت در سراسر کشور موجب شده تا به استونی لقب e-estonia داده شود.

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، زبان رسمی این کشور استونیایی است، اما برخی از مردم آن به سایر زبان‌های روسی، فنلاندی، اوکراینی و سوئدی نیز صحبت می‌کنند. اگر تازه به استونی سفر کرده و یا یک مهاجر تازه‌وارد هستید، نباید چندان نگران باشید، چون اغلب مردم این کشور تا حدی قادر به تکلم به زبان انگلیسی هستند، ولی باید هر چه سریع‌تر زبان رسمی این کشور را یاد بگیرید که بنابر یک آمار جهانی، پنجمین زبان سخت برای یادگیری محسوب می شود!

در مقایسه با کشوری نظیر آمریکا، هزینه‌های زندگی قریب به 50 درصد ارزان‌تر است و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های زندگی شما در حدود 20 درصد کمتر خواهد بود.

نکات زیادی در مورد فاکتورهای مهاجرتی و کیفیت زندگی در استونی وجود دارد که توضیح آنها در این مقال نمی‌گنجد، اما اگر مایل هستید تا شرایط زندگی و سکونت در این کشور کوچک و پیشرفته شمال اروپا را محک زده و از نزدیک با مزایا و معایب آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که هر چه سریع‌تر برای ویزای توریستی و موقت آن اقدام کرده و با حضور چند هفته‌ای در این کشور، ارزیابی‌های دقیقی از شرایط زندگی و اقامت بلند مدت در آن بدست آورید.

هزینه زندگی در استونی

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت numbeo، هزینه زندگی در پایتخت استونی برای یک خانواده چهار نفره در هر ماه، بدون احتساب اجاره خانه معادل 2483 هزار دلار و یا (2366 هزار یورو) است.

این در حالی است که هزینه ماهانه زندگی یک نفر بدون احتساب اجاره در کشور استونی چیزی در حدود 740 دلار برآورد شده و به طور میانگین، هزینه زندگی در استونی 38.08 درصد بیشتر از ایران است.

اما در عین حال، اجاره خانه در حدود 10 درصد کمتر از اجاره در ایران عنوان شده است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میانگین درآمد بعد از کسر مالیات در کشور استونی در حدود 1227 هزار یورو در ماه اعلام شده که با نرخ فعلی یورو در ایران معادل با حقوق 41 میلیون و 500 هزار تومانی در هر ماه می‌شود!

بر همین اساس، می‌توان این طور گفت که قدرت خرید افراد ساکن در استونی به نسبت شهروندان ایرانی بیشتر بوده و فشار گرانی آنچنان حس نمی‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از سایر جزئیات هزینه زندگی در استونی  Cost of Living in Estonia را در گوگل سرچ کرده و از تمامی اطلاعات کاربردی ارائه شده در وب‌سایت numbeo برخوردار شوید.

چنانچه مایل به استفاده از گزینه‌های مهاجرت تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری در اروپا هستید، می‌توانید پیش از اقدام برای اخذ ویزا و مهاجرت به اروپا و کشور استونی، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام مشورت کرده و از خدمات متنوع و تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *