مهاجرت, ویزا

قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

اگر در فکر زندگی دائمی و مهاجرت به کشور زیبای کانادا هستید بهتر است با قوانین عجیب کانادا پیش از حضور در این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر آشنا شوید.

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که به فکر مهاجرت موقتی و یا دائمی به کشور کانادا بوده و تمایل به تحصیل، کار و زندگی دائمی در این کشور آمریکای شمالی دارد، احتمالاً به طور جسته و گریخته خبرهای منفی در مورد سکوت و آرامش حوصله سر بر در برخی از شهرها و استانها، مالیات بر درآمد بالا و حتی قوانین عجیب کانادا شنیده باشید، اما اغلب به این موارد توجه نکرده و مصمم هستید تا مهاجرت به این کشور را به صورت فردی و یا به همراه افراد خانواده تجربه کنید.

اغلب متقاضیان مهاجرت به کانادا بر این باور هستند که کیفیت، استاندارد و سطح زندگی و رفاه اجتماعی در کشور کانادا به مراتب بیشتر از ایران بوده و وجود برخی از نکات منفی کم اهمیت مثل موارد ذکر شده در بالا و یا مجموعه ای از قوانین عجیب کانادا چندان تاثیری در تصمیم گیری نهایی افراد نخواهد داشت. چنانچه شما هم دارای نظر مشابهی هستید و تمایل دارید تا در آینده ای نزدیک مهاجرت و زندگی در کشور کانادا را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن قوانین عجیب کشور کانادا اختصاص داده و با دید بازتری به سوی مقصد جدید مهاجرتی خود قدم بردارید.

قوانین عجیب کانادا

وقتی صحبت از قوانین عجیب کانادا می شود بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که هر استان و قلمرو دارای قوانین مخصوص به خود بوده و نباید این تصور را داشت که قوانین عجیب کشور کانادا در تمامی بخش های این کشور یکسان و لازم الاجرا است. در واقع برخی از قوانین عجیب و غریب این کشور کانادایی مربوط به چندین و چند دهه گذشته بوده و کسی توجه چندانی به آنها ندارد، ولی بد نیست به عنوان یک شخص تازه وارد در این کشور از قوانین عجیب آن باخبر باشید تا ناخواسته دچار جریمه و موارد قانونی در این کشور نشوید:

ممنوعیت پرداخت هزینه با سکه

معمولاً با مهاجرت به کشور کانادا متوجه این موضوع می شوید که خیلی از کانادایی ها تمایل دارند تا با پرداخت سکه و خرید شکلات از نزدیک ترین پمپ بنزین، از شر سکه ها و پول خرد خود خلاص شوند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید کامل با تعداد زیادی سکه منع قانونی داشته و جزو قوانین عجیب کانادا محسوب می شود. در واقع، بنابر قوانین دولتی این کشور، شما تنها مجاز هستید تا حداکثر از 25 لونی loonies (سکه یک دلاری کانادایی) و 5 سکه 25 سنتی برای هر خرید خود استفاده کنید.

بنابراین، اگر قصد دارید تا برای مثال هزینه غذای 30 دلاری خود را با پول های خرد پرداخت کنید، باید به یاد داشته باشید که این کار خلاف قانون بوده و نباید انجام شود. البته ممکن است فروشنده استثناء قائل شده و این مقدار پول خرد را از شما قبول کند ولی کلاً انجام این کار متداول و قانونی نیست!

منع کشیدن جنازه اسب در خیابان

شاید با شنیدن این جمله فکر کنید که این موضوع قانون واقعی نبوده و برای خنده و شوخی ایجاد شده است، اما باید به شما بگوییم که چنین منعی وجود داشته و به تصویب قانون کانادا رسیده است. در واقع یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا و پلیس منطقه ای شهر یورک اینطور حکم کرده که شما مجاز به کشیدن و جا به جایی جنازه اسب در خیابان معروف یانگ تورنتو نیستید.

جالب اینجاست که منع قانونی فقط برای روزهای یکشنبه بوده و در سایر روزها امکان انجام این کار وجود داشته و هیچگونه منع و جریمه قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است.

باز کردن پانسمان زخم

شاید در کشوری دیگر و در مواقع اضطراری شما بخواهید تا پانسمان و به اصطلاح بانداژ زخم خود را در خارج از خانه و مکانی عمومی عوض کنید، ولی باید بدانید که انجام این کار در کشور کانادا غیرقانونی محسوب می شود.

از این رو، اگر پانسمان زخم خود را در جاهایی عمومی مثل پارک و پیاده رو خیابان عوض کنید، مجرم شناخته شده و مستحق جریمه قانونی خواهید بود.

حمل مار در مکان های عمومی

یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا که البته بسیار منطقی و به جا است، منع حمل مار زنده در مکان های عمومی شهر فردریکتون نیوبرانزویک است. به بیانی دیگر، شما نباید مار و یا سایر خزندگان زنده را به عنوان یک حیوان اهلی به همراه داشته و به مکان های عمومی ببرید.

اینکه برای جلب توجه و یا اذیت کردن باقی مردم ماری را به گردن خود آویزان کرده و همراه داشته باشید و به راحتی در خیابان ها قدم بزنید، یک موضوع غیرقابل پذیرش بوده و شامل جریمه می شود.

اما اگر دارای محفظه و قفس مخصوصی برای حمل مار و یا خزنده خود باشید، امکان جابه جایی و حمل آن در خیابان و مکان های عمومی شهر را خواهید داشت.

حراجی های گاراژی و خانگی

باز هم نمی توان این قانون را چندان جزو قوانین عجیب کانادا دانست و فکر و منطقی پشت آن است، اما در فهرست قوانین عجیب و غریب این کشور، شما نمی توانید که برای دفعات زیادی در طول سال از شر لوازم اضافی خانه خلاص شده و چندین حراجی گاراژی و پارکینگی راه بیاندازید.

به بیانی دیگر، اگر در شهر تورنتو سکونت داشته باشید، تنها مجاز هستید تا برحسب قوانین شهری برای حداکثر دو بار در سال حراجی پارکینگی و خانگی راه انداخته و وسایل مازاد خود را به فروش برسانید.

این کار برای جلوگیری از تبدیل یک محل مسکونی به مرکز فروش وسایل دست دوم خانگی است و فردی که علاقه زیاد به کار سمساری و خرید و فروش لوازم دست دوم داشته باشد، باید فروشگاهی مجزا برای این کار دایر کند.

چیدن گل در کانادا

از آنجایی که گیاه و گل تریلیوم سمبل استان انتاریو است، باید انتظار این را داشته باشید که جایگاه خاصی در قلب ساکنان این استان داشته باشد. از این رو، نوبت به شرح یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا می رسد که در آن چنانچه با یکی از این گل های زیبای تریلیوم روبرو شوید، مجاز به چیدن آن نخواهید بود.

در واقع چیدن این گل به خصوص در پارک ها و مناطق عمومی ممنوع است. اما اگر این گل در ملک و زمین شخصی شما رشد و پرورش یافته باشد، چیدن آن منع قانونی نداشته و مجاز است.

ترساندن بچه در کانادا

این موضوع هم یکی از موارد منطقی کشور کانادا است که اتفاقاً در فهرست قوانین عجیب کانادا قرار گرفته است. بنابر قانون دولت کانادا، ترساندن تا حد مرگ کودک و یا فرد مریض در این کشور غیرقانونی بوده و جرم حساب می شود. یعنی اگر قصد اذیت و یا شوخی داشته و بخواهید کسی را به سختی بترسانید، مجرم محسوب می شوید.

منع قانونی برای لاماها

یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا این است که منع قانونی برای همراه آوردن حیوانی نظیر لاما به پارک های ملی این کشور وجود دارد. البته در کنار این حیوان، شما اجازه آوردن حیواناتی نظیر گوسفند، بز، خوک و یا پرندگان زنده را به پارک های ملی این کشور ندارید. بر همین اساس، اگر تصمیم به برگزاری یک پیک نیک خانوادگی در پارک های ملی و جنگلی زیبای کانادا داشتید، به هیچ وجه گوسفند، بز یا لاما را سوار ماشین خود نکرده و به همراه خود نبرید، چون اجازه ورود به شما داده نشده و ممکن است با جریمه روبرو شوید!

غیرقانونی بودن حیوان جونده

اگر از میان بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به سراغ استان آلبرتا می روید، باید بگوییم که مجاز به نگهداری موش به عنوان حیوان خانگی نیستید، در واقع از سال 1950 میلادی، قانون های مختلفی برای این موضوع در استان آلبرتا وضع شده که طبق آن، شما اجازه نگهداری از انواع جوندگان از جمله موش را در خانه نخواهید داشت.

غیرمجاز بودن رنگ بنفش

اگر در حال تغییر دکوراسیون منزل خود در کشور کانادا هستید و قصد دارید تا درب پارکینگ خود را تغییر دهید، باید مطمئن شوید که مجاز به استفاده از هر رنگی برای این کار هستید. چون بنابر یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا ، چنانچه در محدوده کانتانا اتاوا قرار داشته باشید، مجاز به استفاده از رنگ بنفش برای رنگ کردن درب پارکینگ و درب های خانه نخواهید بود.

منع سوت زدن

بنابر گفته های یکی از نمایندگان شهر پترولیا کانادا، برای دور کردن محیط شهری و اجتماعی مردم از سرو صداهای اضافی، سوت زدن از ساعت 11 شب تا 7 صبح در محدوده شهری غیرمجاز محسوب می شود.

البته طبق قانون ثبت شده Article 3, 772.3.6 در وب سایت شهر، انجام اعمالی نظیر فریاد زدن، جیغ کشیدن، سوت زدن و یا خواندن در تمامی زمان های این شهر ممنوع و غیرمجاز بوده و انجام آن شامل جریمه قانونی می شود.

نصب آژیر روی دوچرخه

به طور کلی انجام این کار به خودی خود کاری غیرعادی و غیرمعقول است، اما در هر صورت، یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا محسوب می شود. بنابر اطلاعات اینترنتی، از سال 1973 میلادی، تنها وسیله دارای صدایی که دوچرخه سواران مجاز به نصب آن بر روی دوچرخه خود هستند، چیزی مثل زنگوله یا بوق است.

اما نصب آژیر پر سر و صدا بر روی دوچرخه در سادبری انتاریو خلاف قانون بوده و ممکن است در نهایت موجب جریمه نقدی 5 هزار دلاری شما شود!

لباس رانندگان تاکسی

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا به طرز لباس پوشیدن رانندگان تاکسی بر می گردد. بنابر قوانین شهرداری شهر هلیفکس کانادا، رانندگان تاکسی ها و لیموزین ها باید کفش و جوراب به پا داشته باشند، لباس خود را مرتب و تمیز نگه دارند و اینکه مجاز به پوشیدن تی شرت در حین کار نیستند.

قانونی که ممکن است برای فصل تابستان و گرما در شهر هلیفکس، برای رانندگان تاکسی مشکل ساز شود.

غیرقانونی بودن کافئین در نوشیدنی

یکی از قوانین عجیب کانادا که در گذشته به شکل سفت و سختی پیگیری میشد این بود که نباید در نوشیدنی های ملایم و به اصطلاح soft drink مثل نوشابه اسپرایت از کافئین استفاده شود، اما با ظهور نوشیدنی های انرژی زایی مثل ردبول به تدریج این قانون تغییر کرد.

اکنون شما می توانید نوشیدنی های لایتی مثل سودای پرتغالی و یا انگور را با کمی کافئین در کشور کانادا میل کنید، اما هنوز هم مقدار آن محدود بوده و کمتر از نوشابه هایی مثل کوکاکولا است.

غیرمجاز بودن آدم برفی

اگر محل زندگی شما Souris, P.E.I کانادا باشد، مطمئناً از ساحل معروف شن های آواز و هیاهوی جذاب تابستانی آن باخبر هستید، اما احتمالاً از این موضوع بی خبرید که ساختن آدم برفی های بزرگ در این شهر غیرقانونی بوده و ممکن است شامل جریمه شود. در واقع، اگر در فصل زمستان و گوشه کنار این شهر کانادایی قصد ساختن یک آدم برفی بلندتر از 76 سانتی متر را داشته باشید، به دلیل امکان ایجاد رعب و وحشت برای کودکان و سایر افراد در زمان تاریکی، مجاز به انجام این کار نبوده و با برخورد پلیس روبرو می شوید.

شنا در دریاچه تورنتو

در فهرست قوانین عجیب کشور کانادا می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که طبق قوانین اداره بندر تورنتو، شما امکان شنا در بندرگاه و مکان هایی که برای شنا اختصاص پیدا نکرده اند را ندارید. بنابراین اگر سوار یک قایق و کشتی در داخل دریاچه بودید و خواستید تا به یکباره شنا در آب را نیز تجربه کنید، به خاطر داشته باشید که حتماً این کار را در مناطق تعیین شده انجام دهید.

غیرمجاز بودن رخت لباس

یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا که بیشتر در جوامع رعایت آن اهمیت داشته و جنبه رسمی ندارد، پهن نکردن رخت و لباس در دید سایر افراد و همسایه ها است. این بدین خاطر است که نمای شهر را خراب کرده و منظره نه چندان دلچسبی را ایجاد می کند. البته با توجه به آگاهی دولت ها از اهمیت مصرف بهینه انرژی، اغلب دولت های استانی کانادا برخورد جدی و رسمی با این موضوع در محله های مختلف نمی کنند، ولی از لحاظ دید مردم و افراد ساکن در محله، این موضوع مورد پذیرش و قابل قبول نیست.

قوانین نگهداری کودکان

اگر احیاناً در شهر سنت پاول استان آلبرتا کانادا زندگی می کنید، نباید نگران حضور یواشکی کودکان و نوجوانان خود در اواخر شب در سطح شهر باشید. چون بنابر قوانین تصویب شده در این شهر، هر فرد 15 ساله یا کوچکتر این اجازه را ندارد که بدون اجازه قیم و یا سرپرست خود در بازه زمانی 12 شب تا 6 صبح، در سطح شهر و یا مکان های عمومی سرگردان بوده و حضور داشته باشد.

این قانون می تواند مانع و کنترل کننده خوبی برای فرزندان شما باشد، اما بهترین نتیجه با کنترل و تربیت صحیح شما بدست می آید.

سایر موارد عجیب کشور کانادا

تعداد زیادی قوانین عجیب در کانادا وجود دارد که نمی توان به توضیح و معرفی آنها در یک مطلب پرداخت، اما به طور خلاصه سایر موارد جالب آن شامل گزینه های زیر می شود:

  • تا سال 2018، تظاهر کردن به اینکه جادوگر هستید در کانادا جرم قانونی محسوب میشد، اما داشتن شکل و شمایل یک جادوگر هیچ منع قانونی نداشته است.
  • تا سال 2017، به چالش کشیدن فردی در دوئل و یا قبول دعوت به دوئل در هر کجا از کشور کانادا غیرمجاز محسوب میشده است.
  • یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا این است که اگر در شهر سنت جان زندگی می کنید، نگهداری گاو در داخل خانه منع قانونی داشته و غیرمجاز است، یعنی شما تنها امکان نگهداری حیوان در اسطبل و یا مزرعه را داشته و نمی توانید از گاو به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید.
  • اگر در شهر و استان کبک زندگی می کنید، نمی توانید برای خرید کودک خود را در ماشین رها کنید. یعنی بنابر قوانین استانی، در صورتی که فرزند کمتر از 7 سال دارید، مجاز به رها کردن وی در خودرو و رفتن برای خرید و یا کار دیگری نبوده و در صورت انجام این کار، حداقل جریمه شما پرداخت 100 دلار کانادایی خواهد بود.
  • بنابر قانون، هرکس در مدت یک ساعت پس از غروب آفتاب تا طلوع خورشید، کشتی را در حین یدک‌کشیدن شخصی بر روی هر نوع اسکی روی آب، تخته موج‌سواری، سورتمه آبی یا هر شیء دیگر اداره کند، مجرم است. بنابراین اگر احساس می کنید که نیاز به اسکی روی آب در هنگام شب دارید، باید به این موضوع توجه کنید که ممکن است با شش ماه زندان و جریمه 5000 دلاری روبرو شوید. ممکن است این مورد جزو قوانین عجیب کشور کانادا محسوب شود، ولی مطمئناً برای امنیت جانی افراد بوده و بی دلیل تصویب نشده است.
  • اگر دارای یک طوطی در محدوده Oak Bay کانادا هستید و طوطی شما سرو صدای زیادی کرده و بلند بلند صحبت می کند، ممکن است با جریمه 100 دلاری روبرو شوید.
  • طبق قانون، خوردن بستنی در خیابان Bank اتاوا در روزهای یکشنبه خلاف قانون است، بنابراین بهتر است روز دیگری را برای انجام این کار انتخاب کرده و یا بستنی خود را در داخل منزل میل کنید!
  • اگر به فکر رنگ کردن نردبان چوبی خانه خود هستید و در استان آلبرتا زندگی می کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید! چون انجام این کار برخلاف کد ایمنی و بهداشت شغلی این استان است. در واقع به دلیل اینکه امکان تشخیص وضعیت سلامت و سن نردبان بعد از رنگ کردن آن سخت می شود، انجام این کار غیرمجاز و غیرقانونی محسوب می شود.

صرف نظر از تمامی موارد ذکر شده و قوانین عجیب کانادا، باید بگوییم که اگر مایل به مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای توریستی کانادا هستید، می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در راستای پیشرفت امور مهاجرتی خود استفاده کرده و به بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *