تور, ویزا

با بهترین زمان سفر به اروپا آشنا شوید

اگر بار اولتان باشد که قصد سفر به کشوری اروپایی را دارید، ممکن است در تکاپو برای آماده سازی و ترجمه مدارک و فراهم کردن تمکن مالی مورد نیاز سفارت باشید، در استرس و نگرانی تائید یا ریجکت ویزا از سوی کنسولگری به سر ببرید و یا اینکه به دلیل کم بودن بودجه، در پی تورهای ارزان و پروازهای لحظه آخری باشید و در این میان، هیچ توجهی به بهترین زمان سفر به اروپا نکنید!

وقتی حرف از اروپا می‌زنیم با بیش از 40 کشور در این قاره روبرو هستیم که اغلب برای سفر نیاز به اخذ مجوز ورود و ویزا دارند. فرقی نمی‌کند که به دنبال اخذ ویزای بلغارستان یا کرواسی باشید و یا اخذ ویزای شنگن یکی از کشورهای این حوزه مثل فرانسه یا آلمان، چون در هر صورت فاکتور بهترین زمان سفر به قاره اروپا یکی از مهم‌ترین معیارهای تصمیم‌گیری برای افزایش لذت سفر بوده و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

از نگاه خیلی از گردشگران عاشق سفر، بهترین زمان سفر به اروپا موقع جشن و پایکوبی تعطیلات کریسمس و یا در زمان تخفیف‌های باورنکردنی و فراتر از واقعیت بلک فرایدی است، اما به تعبیر تعداد زیادی از مشتاقان بازدید از کشورهای برتر اروپا، بهترین زمان سفر به این قاره فصولی از سال است که آب و هوا در ایده‌آل ترین حالت خود قرار داشته و جذابیت هر چیزی از طبیعت گرفته تا گشت و گذار در اماکن تاریخی و مراکز خرید و یا انجام سرگرمی‌های ورزش آبی دوچندان است.

برای همین، اینکه بخواهید برف و سختی سرما و یا شلوغی بیش از اندازه شهر و کشوری اروپایی را تحمل کرده و قیمت‌های گزاف هتل‌ها، رستوران‌ها و بلیط‌های ورودی و موارد این چنینی را به جان و دل بخرید تا در جشن هیجان انگیز کریسمس و سال نوی میلادی در کشور مورد نظر اروپایی خود باشید کاملاً به خود شما بستگی دارد؛ اما در عین حال می‌توانید با تحقیق در مورد شرایط آب و هوا و سایر فاکتورهای مهم مثل هزینه‌ها و میزان شلوغی شهر و کشور، از برترین زمان سفر به قاره اروپا باخبر شوید.

هر فردی در این کره خاکی، در لحظه تنها می‌تواند در یک جا و مکان حضور داشته باشد، پس نمی‌شود به طور کلی در مورد بهترین زمان سفر به قاره اروپا به عنوان مقصدی واحد صحبت کرد، چون اروپا قاره‌ای بزرگ است که هر بخش و کشور آن دارای شرایط جوی و اقلیمی متفاوتی بوده و این وضعیت در هر فصل و زمان از سال متغیر است.

بنابراین، برای اینکه بتوانید به خوبی در مورد برترین زمان سفر به اروپا تصمیم‌گیری کنید، بهتر است که اول از هر کاری مقصد نهایی سفر خود در این قاره را مشخص کنید. مثلاً اگر مایل به سفر به شهر پاریس فرانسه در سال جدید هستید، می‌توانید با کسب اطلاعات در مورد شرایط آب و هوای پاریس در طول سال، از بهترین زمان سفر به این شهر دیدنی و خاص به خوبی مطلع شوید.

این موضوع تنها به یک شهر و کشور بستگی ندارد، بلکه باید براساس برنامه سفرتان به یک یا چند کشور اروپایی، در مورد بهترین زمان سفر به این قاره تصمیم‌گیری کنید.

یعنی اگر موفق به دریافت یک ویزای شنگن مولتی شدید و دوست داشتید تا در مدت زمان حضور خود در اروپا از چند کشور آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک و غیره بازدید کنید، بهتر است در مورد بهترین زمان بازدید از تک تک شهرها و کشورها در هنگام حضورتان در قاره اروپا تحقیق کرده و در مورد انتخاب زمانی مناسب برنامه‌ریزی کنید.

بنابر نظر خیلی از گردشگران حرفه‌ای در دنیا، تا وقتی که به قاره اروپا و کشورهای اروپایی سفر نکرده باشید، نمی‌توانید ادعا کنید که سفر خارجی رفته و به اصطلاح دنیا دیده‌اید.

از تاریخچه غنی گرفته تا تنوع فرهنگی و طبیعتی وسیع و متمایز، موارد متعددی موجب می‌شود تا اروپا به مقصدی جذاب برای سفر تبدیل شود. انبوه مکان‌های دیدنی از بلندترین قله‌های آلپ تا خط ساحلی مدیترانه‌ای می‌رسد و یا می‌تواند از عجایب معماری بارسلونا و ثروت هنری رنسانس فلورانس شروع شده و به شهرهای پر رونق و پر جنب و جوشی مانند لندن و پاریس ختم شود.

زیبایی سفر به اروپا در این است که بسیاری از مقاصد و کشورها در نزدیکی هم بوده و می‌توان با استفاده از قطارهای سریع‌السیر دسترسی راحتی به هر یک از آنها داشت. حتی می‌توانید در واگن قطار نشسته و با گذر از یک کشور به کشور دیگر، شاهد تغییرات قابل توجه آب و هوا و مناظر شوید.

بهترین زمان سفر به اروپا

برای انتخاب بهترین زمان سفر به قاره اروپا باید بدانید که این قاره از منطقه وسیعی از مناظر متنوع تشکیل شده که تصمیم‌گیری در مورد آن حتی سخت‌تر از انتخاب فصل و زمان مناسب سفر است. اینکه بین شهرها و کشورهای شمالی و جنوبی قاره اروپا تفاوت‌های زیادی وجود دارد و مطمئناً در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به دنبال آب و هوای گرم و روزهای بلند و طولانی باشید، فصل تابستان و بازه زمانی بین ماه‌های می و آگوست بهترین زمان سفر به اروپا خواهد بود، ولی واقعیت امر این است که این بازه زمانی محبوب‌ترین زمان سفر در کل دنیا بوده و شما باید انتظار خیلی از موارد اذیت کننده مثل صف‌های طولانی، اماکن جذاب توریستی بسیار شلوغ و هزینه‌های چندبرابر را داشته باشید.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، آگوست ماه تعطیلی مردم بومی بوده و شهرها اغلب مملو از گردشگر است، اما در عین حال برخی از کسب و کارها و اماکن توریستی در این ماه تعطیل هستند که به مذاق خیلی از توریست‌ها خوش نمی‌آید.

در این بین، فصل زمستان بازه زمانی مقرون به صرفه و اقتصادی‌تری در مقایسه با تابستان اروپا است، اما اغلب اوقات با سرما، برف و باران همراه بوده و روزها کوتاه هستند. اما در عین حال با حجم زیاد گردشگران روبرو نیستید و می‌توانید با فراغ بال کارهای مورد علاقه خود در اروپا را انجام دهید که می‌تواند انجام ورزش‌های برفی در پیست‌های اسکی و حضور در اقامتگاه‌های خاص کوهستانی باشد.

اما از نگاه خیلی از طرفداران سفر به قاره اروپا دو فصل بهار و پاییز زمان‌های طلایی هستند که نه چندان گرم و نه چندان سرد بوده و می‌توانند به عنوان برترین زمان سفر به قاره اروپا تلقی شوند. چون مثل فصل تابستان با شلوغی اذیت کننده حجم زیادی از مسافران و گردشگران روبرو نشده و قیمت‌ها مثل تابستان و یا همان فصل اوج peak season خیلی گران نیست.

معمولاً کشورهای شمال اروپا دارای هوای خنک‌تری در طول سال هستند و تابستان‌های آنها کوتاه تر و سردتر و زمستان‌های یخبندان دارند. یعنی حتی اگر در فصل تابستان به کشورهای شمال اروپا سفر می‌کنید، بهتر است برای احتیاط لباس کمکی و گرم نیز به همراه داشته و پیش از سفر آب و هوای یک هفته آتی را چک کنید.

در نقطه مقابل، کشورهای جنوب اروپا دارای زمستان‌های متعادل‌تر و تابستان‌هایی گرم و شرجی هستند که موجب هجوم گردشگران به سمت سواحل بسیار جذاب مدیترانه می‌شود. در این بین، اروپای شرقی دارای تابستان‌های بسیار گرم و داغ است، ولی ممکن است در عین حال، بارندگی‌های شدید گاه و بیگاه هم اتفاق بیافتد.

کشورهای غرب اروپا نیز دارای تابستان‌هایی گرم هستند و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشانند. البته در فصل زمستان نیز پیست‌های اسکی مجهز این کشورها همچنان مملو از توریست بوده و کاملاً شلوغ هستند.

عموماً به دلیل تغییرات شدید فصلی، هزینه سفر در مراکز تجاری اصلی و شهرهای بزرگ تغییر چندانی نمی‌کند؛ چون همیشه و در تمام طول سال شلوغ و پر از گردشگر خارجی است.

اگر مقصد شما کشوری در شرق اروپا است، باید به این نکته توجه کنید که زمستان‌های این کشورها بسیار سرد و سخت بوده و باید به خوبی برای روبرویی با آن آماده شوید.

پس اگر مشکلی با شلوغی و گرانی هزینه‌ها ندارید، بهترین زمان سفر به اروپا برای شما ماه تابستان بین بازه زمانی ماه می و آگوست خواهد بود، چون آب و هوا گرم مطبوع بوده و به راحتی می‌توانید به گشت و گذار پرداخته و از اماکن مختلف بازدید کنید.

البته بازدید از خیلی از اماکن توریستی و گردشگری همراه با صف‌ها و انتظارهای طولانی بوده و در این بخش راحتی وجود ندارد. در صورتی که شلوغی بیش از اندازه و صف‌های طولانی متنفر هستید و می‌خواهید از هیاهو به دور باشید، زمستان بهترین زمان سفر به قاره اروپا برای شما خواهد بود، اما به دلیل آب و هوای سرد، بارانی و یا حتی برفی و کوتاه بودن روزها، زمان کمتری برای گشت و گذار روزانه در شهر و جاذبه‌های توریستی خواهید داشت.

ولی در عین حال، بین ماه‌های نوامبر و مارچ زمستان، ارزان‌ترین زمان برای بازدید از اروپا بوده که در آن هزینه هتل و پرواز کمتر از سایر اوقات سال است.

این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که هر چقدر به سمت شمال قاره اروپا نزدیک‌تر باشید، سختی سرما و زمستان بیشتر خواهد بود. در عین حال، احتمال اینکه ساعات کاری اماکن توریستی کمتر باشد و یا به خاطر تعمیرات و بازسازی تعطیل باشند زیاد خواهد بود.

این موضوع برای کشورهایی مثل فنلاند، سوئد و نروژ صدق نمی‌کند، چون در ماه‌های اکتبر و مارچ گردشگران زیادی به این کشورها سفر می‌کنند تا بتوانند از نزدیک شفق‌های قطبی جادویی و حال و هوای خاص و فوق‌العاده زمستانی این کشورها را تجربه کنند.

البته باید حواستان به بازه زمانی کریسمس و تعطیلات سال نو در زمستان باشد که شرایطی کاملاً متفاوت داشته و در بازه زمانی دسامبر و مارچ، شهرها و کشورهای اروپایی فوق‌العاده شلوغ و گران است.

اما اگر نخواهیم از حق بگذریم، باید بگوییم که به طور حتم دو فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این قاره محسوب می‌شوند. زمانی که هوا در حالت مطلوب و ایده آلی بوده و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب و منطقی، از زیبایی‌های تمام ناشدنی کشورهای اروپایی دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به اروپا – ماه به ماه

معمولاً وقتی به طور هدفمند برای شرایط و بهترین زمان سفر یک کشور صحبت می‌کنیم، یعنی به طور مثال آب و هوای اسپانیا در طول سال را مورد بررسی قرار می‌دهیم، به راحتی می‌توانیم نتیجه گیری خوبی از موضوع داشته و مخاطب را در مورد بهترین گزینه‌های سفر راهنمایی کنیم.

اما این موضوع برای کل قاره اروپا و 50 کشور این قاره صدق نکرده و نمی‌توان جمع بندی و نتیجه‌گیری واضحی درباره بهترین زمان سفر به اروپا داشت. از این رو قصد داریم تا در ادامه شرایط سفر به اروپا را به صورت ماه به ماه مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به خوبی برای سفر خود به اروپا برنامه‌ریزی کنید.

اروپا در ماه ژانویه

معمولاً ژانویه سردترین ماه از سال در اروپا است و در بسیاری از کشورهای این قاره ارزان‌ترین و کم جمعیت‌ترین زمان سفر نیز محسوب می‌شود.

اگر مایل به سفر به کشورهای شمال اروپا باشید، با برف و یخبندان و درجه دمای پایین روبرو شده و روزهای کوتاهی را تجربه خواهید کرد؛ یعنی ممکن است روشنایی روز تنها برای 5 ساعت در کل روز باشد و بعد از آن تاریکی فرا برسد. این در حالی است که درجه دما تنها تا صفر درجه بالا آمده و معمولاً پایین‌تر از این مقدار است!

اما اگر به سمت جنوب اروپا بروید، ژانویه شرایط متعادل‌تری داشته و درجه دما به ندرت به زیر صفر می‌رسد. این در حالی است که بارندگی بسیار متداول‌تر از برف بوده و بارش برف تنها در بخش‌های کوهستانی رخ می‌دهد. چنانچه جزو طرفداران ورزش اسکی روی برف هستید، بهتر است پیش از فرارسیدن زمان بسیار شلوغ و گران ماه فوریه، به اروپا سفر کرده و با حضور در ارتفاعات، انواع ورزش‌های برفی جذاب را تجربه کنید.

اروپا در ماه فوریه

در این ماه، دما و نور روزانه به طور پیوسته با افزایش روبرو می‌شود. در این بازه زمانی هم کماکان جمعیت زیادی نیست و هزینه‌های سفر مناسب و منطقی خواهد بود. البته اگر مایل به تجربه اسکی در این ماه باشید، به دلیل هجوم طرفداران اسکی از سراسر دنیا، ملزم به پرداخت هزینه‌های زیادی خواهید بود.

آب و هوا همچنان سرد و بارانی بوده و هر چقدر به سمت جنوب اروپا سفر کنید، گرمای هوای بیشتر می‌شود. یعنی در جنوب اروپا دما و نور خورشید در وضعیت بهتری بوده و در شمال اروپا همچنان برف و سرما وجود دارد.

اروپا در ماه مارچ

با شروع بازه زمانی DST در سراسر اروپا، ساعت‌ها به جلو کشیده شده و روزها طولانی‌تر می‌شود. در بخش‌های شمالی اروپا، هوا در حال گرم شدن است و بارش برف تنها در ارتفاعات رخ می‌دهد.

اگر در بخش‌های شرقی و یا غربی اروپا حضور داشته باشید، می‌توانید به تدریج شروع فصل بهار را احساس کنید، برای همین شاید این ماه برای خیلی از افراد برترین زمان سفر به قاره اروپا باشد.

با اینکه درجه دما حتی ممکن است به 10 درجه سانتیگراد برسد، اما با این حال هنوز احتمال بارندگی در بسیاری از کشورها وجود دارد. در جنوب اروپا نیز می‌توان انتظار آب و هوای گرم و مطلوبی را داشت که مناسب سفر است.

اگر قصد بازدید از کشورهای جنوب قاره اروپا را دارید، ماه مارچ یکی از بهترین اوقات برای سفر به اروپا بوده و هزینه‌های مختلفی مثل هتل و بلیط پرواز در وضعیت منطقی به سر می‌برند.

اروپا در ماه آپریل

در این ماه، در کشورهای شمال اروپا بهار فرا رسیده است، درجه دما چیزی در حدود 10 درجه بوده و انجام فعالیت‌های خارج از خانه و گردشگری برای شما راحت و در دسترس خواهد بود. البته ممکن است که بارندگی‌های خفیفی در طی روز و هفته رخ دهد، برای همین بهتر است یک لباس اضافه به همراه داشته باشید.

اگر در بخش مدیترانه اروپا حضور داشته باشید، احساس فصل تابستان به شما دست می‌دهد. چون آب و هوا گرم شده و بارش باران تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. برای همین زمان بسیار خوبی برای تجربه سفر خواهد بود. اما باید به این موضوع هم توجه کنید که به تدریج به تعداد گردشگران افزوده می‌شود.

در این بین، بخش‌های شرقی و غربی اروپا از یک فصل تمام عیار و کامل بهار لذت می‌برند. دمای هوا معتدل و روزها دوست داشتنی و طولانی هستند و خوشبختانه حجم بالای گردشگران شما را اذیت نخواهد کرد. معمولاً احتمال بروز بارندگی در این بازه زمانی وجود دارد، برای همین بهتر است که از تجهیزات کافی برخوردار باشید.

اروپا در ماه می

در سراسر اروپا، شرایط آب و هوا در ماه می گرم و مطلوب است، ولی گرما زیاد و اذیت کننده نیست. در اغلب موارد هوا آفتابی و صاف است، اما گهگاه باران نیز رخ می‌دهد.

در شمال اروپا تازه حس و حال بهار فرا رسیده و دمای هوا بیشتر شده است. اما در جنوب اروپا آب و هوا بیشتر شبیه به تابستان بوده و میانگین درجه دما در حدود 20 درجه سانتیگراد است. برای همین، اگر طرفدار هوای گرم و مطبوع بهاری هستید، بهتر است از میان کشورهای جنوبی اروپا انتخاب خود را انجام داده و ماه می را به عنوان بهترین زمان سفر به اروپا انتخاب کنید.

بخش‌های شرقی و غربی اروپا به گرمای جنوب این قاره نیستند، اما کماکان آب وهوایی معتدل و مطلوب را با روزهایی خنک‌تر ارائه می‌دهند. در این بازه زمانی، شرق اروپا بارانی‌‎تر است و نیاز به لباس مناسب دارد.

با بهتر شدن شرایط آب و هوا، تعداد گردشگران به تدریج بیشتر شده و به همین خاطر قیمت‌ها نیز به تناسب آن بالاتر می‌رود. اگر طرفدار گشت و گذار و پیاده روی، دوچرخه سواری و فعالیت‌های فضای باز و طبیعت اروپا هستید، بهتر است در ماه می و پیش از گرم شدن زیاد هوا دست به کار شده و به اروپا سفر کنید.

اروپا در ماه جون

زمان اوج گیری و فصل high season با گمای هوا، تعداد زیاد گردشگران و قیمت‌های نجومی آغاز می‌شود. در بخش‌های جنوبی اروپا می‌توان انتظار هوایی گرم با میانگین دمای 30 درجه سانتیگراد را داشت، اما شرجی بودن هوا موجب می‌شود که حس کنید هوا گرم‌تر و داغ‌تر از حد معمول است؛ زمانی که اغلب روزها گرم و آفتابی و شلوغ است.

در شرق اروپا، درجه دما معتدل‌تر بوده و به طور میانگین در حدود 24 درجه سانتیگراد است، این در حالی است که بارندگی‌های احتمالی موجب کاهش دما می‌شود.شرایط هوا در غرب اروپا ثبات کمتری داشته و با باران بیشتر و دمای معتدل‌تر همراه می‌شود.

در بخش‌های شمالی اروپا هوا در حال گرم‌تر شدن بوده و به 20 درجه سانتیگراد نزدیک می‌شود. اما در عین حال ممکن است ابری و بارانی شده و با هوایی خنک روبرو شوید.

اروپا در ماه جولای

ماه جولای نیز سراسر آفتابی و گرم بوده و هر چقدر به سمت جنوب اروپا بروید دمای هوا بیشتر می‌شود. دمای بخش مدیترانه‌ای اروپا کمتر از 30 بوده و در بخش‌های دوردست شمالی، درجه دما کمتر از 20 است.

بارش باران همچنان در کشورهای شرقی و غربی اروپا رخ می‌دهد و ممکن است هوا به یکباره سرد و خنک شود. با این حال، هزینه‌های سفر در این بازه زمانی زیاد بوده و جزو ماه‌های شلوغ اروپا به شمار می‌رود.

اروپا در ماه آگوست

آگوست ماهی است که خود اروپایی‌ها به تعطیلات تابستانی می‌روند، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی تعطیل می‌شود و اغلب شهروندان بومی اروپا به سمت مناطق ساحلی و دریایی حرکت می‌کنند.

با اینکه سواحل مدیترانه‌ای اروپا در این موقع از سال مملو از جمعیت گردشگران و شهروندان بومی است و انتظار می‌رود که شهرها برای بازدید از اماکن توریستی خلوت باشند، ولی باز هم تعداد زیادی از گردشگران در گرمای زیاد خورشید برای بازدید از جاذبه‌های توریستی و تاریخی حضور داشته و صف کشیده‌اند.

در شمال اروپا نیز شرایط به همین منوال بوده و گردشگران برای گذراندن فصل کوتاه گردشگری با آب و هوایی معتدل و دلپذیر به این کشورها هجوم می‌آورند. این در حالی است که بخش‌های شرقی و غربی اروپا ترکیبی از روزهای گرم و آفتابی و بارانی و ابری است!

اروپا در ماه سپتامبر

ماه سپتامبر زمانی است که تعطیلات مدارس و موسسات آموزشی به پایان رسیده، شهروندان بومی به شهرهای خود بازگشته‌ و اوضاع زندگی به حالت عادی برگشته است. همچنین اغلب گردشگران خارجی سفر خود را به اتمام رسانده و با معتدل شدن هوا به خانه‌های خود برگشته‌اند.

از آنجایی که شرایط آب و هوا کماکان خوب بوده، جمعیت گردشگران به میزان زیادی کاهش یافته و قیمت‌ها به حالت نرمال برگشته‌اند، از نگاه خیلی از افراد در سراسر دنیا، ماه سپتامبر بهترین زمان سفر به قاره اروپا محسوب می‌شود.

در این بازه زمانی، پاییز شروع شده و در بخش‌های شمالی اروپا روشنایی روز به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. بارندگی نیز در بخش‌های شمالی، شرقی و غربی اروپا شروع می‌شود، اما در جنوب اروپا همچنان هوا گرم و خشک است.

اروپا در ماه اکتبر

هوا در ماه اکتبر به طور قابل توجهی خنک می‌شود و در پایان ماه شرایط زمانی DST پایان می‌یابد. تعداد گردشگران به طور مستمر در حال کاهش بوده و به همین خاطر آفرهای جذاب اقامتی و پرواز نمایان می‌شوند. موردی که با تخفیف‌های هیجان انگیز هتل‌ها و بلیط‌های پرواز می‌تواند طعم شیرین سفر را برای شما دوچندان کند.

در این ماه، شرایط آب و هوایی در اروپا کاملاً متغیر بوده و ممکن است شاهد هوای آفتابی، بارانی و یا حتی سرد باشید. بخش شرقی و غربی اروپا کماکان از آب و هوای معتدلی برخوردار است، اما به گرمی هوای جنوب اروپا نیست. بارش باران امری مستمر و متداول بوده و شب‌ها سرد می‌شود.

اگر طرفدار منظره زیبای شفق‌های قطبی هستید، باید بگوییم که اکتبر زمان شروع این رویداد جذاب طبیعی در مناطق اسکاندیناوی است.

اروپا در ماه نوامبر

نوامبر زمانی است که آسمان سراسر اروپا خاکستری و ابری است، روزها کوتاه‌تر و دمای هوا سردتر است و به دلیل بارش زیاد باران، دیگر خبر چندانی از گردشگران خارجی نیست.

کشورهای جنوب اروپا دارای آب و هوای معتدل‌تری در زمستان است و در شمال اروپا، درجه دما تک رقمی شده و حتی به زیر صفر می‌رسد. بارندگی یک امر متداول بوده و در برخی مناطق احتمال بارش برف نیز وجود دارد. در بخش‌های شرقی و غربی اروپا نیز بارش شدید باران و درجه دمای کم وجود دارد، مواردی که مورد علاقه گردشگران خارجی نبوده و ترجیح می‌دهند در زمان دیگری به اروپا سفر کنند.

اروپا در ماه دسامبر

اگر بخواهید به نتیجه گیری کلی در مورد بهترین زمان سفر به اروپا برسید، بهتر است از وضعیت ماه دسامبر نیز در قاره اروپا باخبر شوید. ماهی سرد، بارانی و ابری که از روزهایی کوتاه برخوردار است.

گردشگری در این ماه به طور تقریبی افزایش یافته و قیمت‌ها نیز به همان نسبت تغییر می‌کند. آب و هوای شمال اروپا بسیار سرد بوده و به زحمت درجه دما به صفر درجه می‌رسد. بخش‌های شرقی و جنوبی اروپا دارای هوای معتدل‌تری بوده، کماکان آفتاب دیده می‌شود، اما باز هم هوا سرد خواهد بود.

در نهایت، چنانچه مایل هستید تا از کشورهای برتر اروپا بازدید کنید و از برترین زمان سفر به قاره اروپا آشنا شوید، می‌توانید از مشاوره موسسه مهاجرتی نیلگام برای انتخاب بهترین تورهای اروپایی در طول سال استفاده کرده و یا به صورت موضوعی در مورد بهترین اوقات سفر کشور مورد نظرتان در اروپا تحقیق کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *