مهاجرت

شرایط خرید و اجاره خانه در کانادا

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت به کانادا خرید و اجاره خانه در کاناداست. کانادا کشوری متنوع و وسیع است که گزینه‌های مختلفی از مسکن را برای علاقمندان به زندگی در کانادا ارائه می‌دهد؛ از آپارتمان های شهری گرفته تا کلبه‌های روستایی، خانه‌ای برای هر سلیقه و بودجه‌ای وجود دارد. برای انتخاب بهترین گزینه بسته به بودجه و سلیقه، ابتدا باید شرایط خرید و اجاره خانه در کانادا را بررسی کرد.

شرایط خرید خانه در کانادا

طبق قوانین مهاجرتی این کشور، دارندگان اقامت موقت هم امکان خرید ملک در کانادا را دارند. بنابراین خرید خانه در کانادا به‌عنوان دانشجو با نیروی کار خارجی امکان پذیر است، اما شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه برخی از عوامل کلیدی که می‌تواند بر توانایی یک مهاجر برای خرید خانه در کانادا تأثیر بگذارد را مرور می‌کنیم.

وضعیت اقامتی در کانادا: برای خرید خانه در کانادا، متقاضی باید وضعیت قانونی مشخصی داشته باشد؛ به عبارت دیگر، متقاضی یا باید مجوز کار معتبر (ورک پرمیت) یا مجوز تحصیل (استادی پرمیت) داشته باشد یا کارت اقامت دائم یا کارت شهروندی دریافت کرده باشند.

سابقه اعتباری: داشتن سابقه اعتباری خوب هنگام خرید خانه در کانادا یا هر معاملات دیگری اهمیت بسیاری دارد. مهاجرانی که به تازگی وارد این کشور شده‌اند، ممکن است سابقه اعتباری ثابتی نداشته باشند. نداشتن اعتبار پروسه دریافت وام مسکن را دشوارتر می‌کند. البته در صورتی که متقاضی قصد دریافت وام مسکن نداشته باشد، این نکته خللی در پروسه خرید ملک در کانادا وارد نخواهد کرد. در هر صورت، با افتتاح حساب بانکی کانادایی، دریافت کارت اعتباری و پرداخت به موقع صورتحساب ها، به ایجاد سابقه اعتباری کمک می‌کند. باید توجه داشت که اعتبار مالی در فعالیت‌های آتی اهمیت بسیاری دارد.

درآمد: دارندگان مجوز اقامت موقت و دائم در صورتی واجد شرایط دریافت وام مسکن هستند که منبع درآمد ثابتی برای ارائه به بانک داشته باشند. این درآمد می‌تواند از طریق اشتغال، خوداشتغالی یا سرمایه‌گذاری باشد. در واقع مبلغ وامی که برای مسکن متقاضی در نظر گرفته می‌شود، به میزان درآمد او بستگی دارد.

پیش پرداخت: دارندگان مجوز اقامت موقت برای پیش‌پرداخت وام مسکن باید مبلغی بیشتر از شهروندان کانادایی یا مقیم دائم بپردازند. دلیل این اقدام پایین آوردن ریسک بازپرداخت است؛ چراکه مهاجران با مجوز اقامت کوتاه‌مدت سابقه اعتباری چندانی ندارند و فقدان ثبات شغلی مزیت بر علت می‌شود تا دولت خطر بازپرداخت را نپذیرد.

مدارک: مهاجران باید مدارکی برای اثبات درآمد و وضعیت خود در کانادا ارائه دهند شامل فیش حقوقی، صورتحساب بانکی و اسناد مهاجرتی مانند مجوز کار، مجوز تحصیل یا کارت اقامت دائم.

مهارت زبان: ارتباط برقرار کردن با مسئولان در این پروسه اولین الزام و نیاز خرید خانه در کاناداست؛ مهاجرانی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط نیستند، ممکن است در هنگام خرید خانه در کانادا با چالش‌های بیشتری روبرو شوند؛ چراکه درک فرآیند وام مسکن و مذاکره با وام‌دهندگان و مشاوران املاک مشکل خواهد شد.

به طور کلی، خرید خانه در کانادا برای مهاجران امکان‌پذیر است، اما می‌تواند چالش برانگیزتر از آنچه برای شهروندان کانادایی یا  مقیم باشد. مهاجران باید آماده ارائه اسناد، ایجاد سابقه اعتباری و به طور بالقوه پیش‌پرداخت بیشتر برای دریافت وام مسکن باشند. همکاری با یک مشاور املاک و مستغلات آگاه و کارگزار وام مسکن نیز می‌تواند در پیمایش این فرآیند مفید باشد.

فرایند خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌تواند فرآیند پیچیده‌تری باشد، اما با برنامه‌ریزی و ریافت راهنمایی‌های لازم و مناسب، خرید ملک در کانادا هم امکان‌پذیر است. اولین گام برای شروع فرآیند خرید خانه در کانادا حضور در خاک این کشور است. فارغ از راه و روشی که برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده‌اید، ارائه مدارک هویتی و اقامتی و آماده بودن بودجه خرید اولین گام است.

  1.  بودجه خود را تعیین کنید: اولین قدم این است که تعیین کنید چقدر می‌توانید برای یک خانه هزینه کنید. درآمد، هزینه و هر تعهد مالی دیگری که ممکن است داشته باشید را در نظر بگیرید.
  2.  یک مشاور املاک پیدا کنید:همکاری با یک مشاور املاک که بازار مسکن کانادا را می‌شناسد و می‌تواند به شما در یافتن املاکی مناسب با نیازها و بودجه شما کمک کند، مهم است. جالب است بدانید که ایرانی‌های بسیاری در کلان‌شهرهای تورنتو و ونکوور به این شغل اشتغال دارند!
  3.  دریافت پیش تاییدیه برای وام مسکن: قبل از شروع شکار خانه، بهتر است برای وام مسکن (میزان وامی که به شرایط شما تعلق می‌گیرد و پرداخت اقساط ماهانه) از قبل تاییدیه بگیرید. البته اگر تمایلی به دریافت وام مسکن ندارید، از این مرحله عبور کنید.
  4.  جستجو برای خانه: هنگامی که بودجه و وام مسکن را پیش‌تایید یا به اصطلاح pre-approval کردید و از میزان بودجه مطمئن شدید، می‌توانید جستجو برای خانه را آغاز کنید. مشاور املاک شما می تواند لیستی از املاک موجود را که با معیارهای شما مطابقت دارد، در اختیار شما قرار دهد.
  5.  ثبت پیشنهاد و درخواست: وقتی خانه‎‌ای را پیدا کردید که با شرایط شما مطابقت داشت، باید به صاحب ملک پیشنهاد بدهید. مشاور املاک می‌تواند یک قرارداد خرید تهیه و از طرف شما با فروشنده مذاکره کند.
  6.  دریافت وام مسکن: هنگامی که پیشنهاد شما پذیرفته شد، باید وام مسکن دریافت کنید. شما باید مدارکی از جمله مدارک تعیین‌کننده درآمد، سابقه اعتباری و وضعیت مهاجرت به وام‌دهنده ارائه دهید.
  7.  قرارداد خرید را ببندید: هنگامی که وام مسکن تأیید شد، باید فروش را نهایی کنید؛ شامل امضای مدارک لازم، پرداخت هزینه‌‎های بسته شدن قرارداد و انتقال مالکیت ملک است.
  8.  نقل مکان کنید: تبریک می گویم، شما اکنون صاحب خانه در کانادا هستید! پس از اتمام فروش، می‌توانید به خانه جدید خود نقل مکان کنید و از زندگی جدید خود در کانادا لذت ببرید.

توجه به این نکته ضروری است که فرآیند خرید خانه در کانادا بسته به استان یا منطقه‌ای که در آن هستید و همچنین وضعیت مهاجرت و وضعیت مالی شما می‌تواند متفاوت باشد. کار با یک مشاور املاک و مستغلات با تجربه و کارگزار وام مسکن می‌تواند به شما در طول روند خرید ملک در کانادا کمک کند تا از پروسه دریافت وام و خرید مسکن اطمینان حاصل کنید.

در زمان انتخاب ملک از وجود بیمارستان، ایستگاه پلیس یا آتش نشانی مطمئن شوید. محله را کاوش کنید تا از شلوغی مراکز خرید و ادارات باخبر شوید. در صورت داشتن فرزند، فاصله خانه تا محل تحصیل فرزندان و فاصله خانه تا مترو یا ایستگاه اتوبوس را ارزیابی کنید.

در نظر داشته باشید که خریدار موظف است 10 درصد از قیمت ملک را  با کمک مشاور املاک یا وکیل به فروشنده پرداخت کند تا تاریخ عقد قرارداد مشخص شود. طبق عرف تا 10 درصد قیمت خرید ملک در کانادا حق الزحمه به وکیل، 3 تا 7 درصد به مشاور املاک و 5 درصد قیمت خانه را هم به‌عنوان مالیات پرداخت می‌شود.

قیمت خانه در کانادا

قیمت خانه در کانادا بستگی به شهر و منطقه‌ای دارد که برگزیده‌اید. افزون بر این، نوع خانه انتخاب‌شده، متراژ و امکانات آن نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است؛ اما برای درک بهتر قیمت خانه در کانادا به میانگین آن‌ها در شرایط یکسان در شهرهای بزرگ اشاره می‌کنیم. طبق داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) تا ماه آوریل سال 2023، قیمت خانه در شهرهای بزرگ کانادا به شرح زیر است:

  •  تورنتو، انتاریو: حدود 1.2 میلیون دلار کانادا
  •  ونکوور، بریتیش کلمبیا: حدود 1.3 میلیون دلار کانادا
  •  کلگری، آلبرتا: حدود 550 هزار دلار کانادا
  •  ادمونتون، آلبرتا: حدود 430 هزار دلار کانادا
  •  مونترال، کبک: حدود 580 هزار دلار کانادا
  •  اتاوا، انتاریو: حدود 650 حدود دلار کانادا
  •  شهر کبک، کبک: حدود 375 هزار دلار کانادا
  •  هالیفاکس، نوا اسکوشیا: حدود 500 هزار دلار کانادا

بیشتر متقاضیان خرید ملک در کانادا استان آلبرتا را برای انتخاب مسکن برمی‌گزنند؛ چراکه علیرغم امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، میانگین قیمت خانه در این استان معقول است. توجه داشته باشید که بالاترین قیمت خانه در استان آلبرتا معمولا به شهرهای کلگری و ادمونتون تعلق دارد.

استان کبک دومین استان پرجمعیت کاناداست و قیمت خانه در این استان در جایگاه چهارم کشور کانادا قرار دارد. جالب است بدانید که قیمت خانه در شهر کبک (مرکز استان) پایین‌تر از شهر مونترال است! میانگین قیمت خانه در کبک در شرایط یکسان حدود 290 هزار دلار و در شهر مونترال بیش از 380 هزار دلار است!

نکاتی درباره خرید خانه در کانادا

یکی از جذابیت‌های خرید ملک در کانادا استفاده از وام‌های مسکن است؛ دولت کانادا در اولین خرید خانه وام تشویقی (FTHBI) به خریدار اعطا می‌کند. این وام بدون‌بهره با بازپرداخت 25 ساله است. البته تا زمان فروش خانه باید تمام اقساط آن پرداخت شود. به‌طور کلی طرح‌های مختلفی برای وام مسکن وجود دارد که باید با توجه به شرایط متقاضی، بودجه و درآمد ماهانه انتخاب شود.

با توجه به ارزش ملک باید سالانه مبلغی به عنوان مالیات پرداخت شود. میزان مالیات توسط دولت فدرال مشخص می‌شود؛ اما دولت استانی می‌تواند در تعیین آن تاثیرگذار باشد. طبق اعلام دولت فدرال برای خانه‌ای به ارزش 500 هزار دلار یا کمتر، پنج درصد مالیات در نظر گرفته می‎شود. خانه به ارزش 500 هزار دلار تا 999 هزار و 999 دلار: پنج تا ده درصد و برای خانه‌های به ارزش یک‌میلیون دلار یا بیشتر 20 درصد مالیات درنظر گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که خریدار، فارغ‌از نوع اقامتی که دارد، می‌تواند در برخی موارد پیش از قرارداد با فروشنده مذاکره کند؛ شامل تعیین قیمت خانه، تعیین مبلغ پیش‌پرداخت، تعیین مبلغ وام، تعیین مبلغ وثیقه و … طبق عرف در کانادا از زمان پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تا تاریخ انعقاد قرارداد حدود دو تا سه‌ماه فاصله می‌افتد.

همان‌طور که گفتیم علاوه بر شهروندان و مقیم‌ها، دارندگان اقامت موقت نیز می‌توانند در کانادا ملکی خریداری کنند؛ نکته مهم دیگری که باید به عنوان خریدار ملک در نظر داشت این است که طبق قانون کانادا افرادی که در کانادا سکونت ندارند، پس از انعقاد قرارداد باید باید 15 درصد مالیات اضافه پرداخت کنند، اما در صورتی که نیمی از سال را در خاک کانادا حضور داشته باشند، نیازی به پرداخت 15 درصد مالیات اضافه نیست.

در زمان خرید خانه در کانادا باید دقت بسیاری به خرج داد. همان‌طور که می‌دانید میزان رطوبت در اغلب شهرهای کانادا بالاست و همین امر موجوب پوسیدگی در بنا می‌شود. با اینکه عمر برخی خانه‌ها در کانادا از 50 سال هم عبور کرده، اما مشکلاتی که رطوبت و کپک در زیرزمین ایجاد می‌کند یا مشکلات فونداسیون هزینه‌های بسیار زیادی را روز دست خریداران می‌گذارد؛ اگه قیمت خانه‌ای ارزان‌تر از میانگین محله بود، توجه ویژه‌ای به این نکات داشته باشید.

شرایط اجاره خانه در کانادا

اولین سوال متقاضیان کار در کانادا یا علاقمندان به تحصیل در کانادا پس از اقدام برای دریافت ورک پرمیت یا استادی پرمیت، شرایط اجاره خانه در کانادا برای مهاجران است. همان‌طور که در بالا گفتیم، مهاجران با مجوز اقامت کوتاه‌مدت مانعی برای اجاره خانه در کانادا ندارند. تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا با ارائه مجور اقامت خود می‌توانند در تمام شهرهای کانادا ملکی اجاره یا خریداری کنند.

اجاره خانه در کانادا به عنوان یک مهاجر به دشواری خرید آن نیست؛ اما چند شرط وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید:

ویزای معتبر: برای اجاره خانه در کانادا، به ویزای معتبری نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی در این کشور حضور داشته باشید.

اثبات درآمد: صاحب‌خانه ها معمولاً برای اطمینان از توانایی پرداخت اجاره به مدرک درآمد ماهانه متقاضی یا حامیِ مالی او نیاز دارند؛ شامل نامه اشتغال به کار یا قرارداد استخدام، آخرین فیش حقوقی یا صورت حساب بانکی (بیشتر برای دانشجویان).

بررسی اعتبار: صاحب‌‎خانه‌ها در کانادا معمولا برای اجاره ملک خود اعتبار بانکی مستاجرها را بررسی می‌کنند. در واقع ارزیابی اعتباری توانایی متقاضی را برای پرداخت اجاره تعیین می‌کند. اما متقاضیان مهاجرت به کانادا که به تازگی وارد خاک کانادا شده‌اند و اعتباری کسب نکرده‌اند، برای پوشش این فقدان می‌توانند اجازه چندماه را یک‌جا پرداخت کنند. طبق عرف پرداخت اجاره یک‌سال یکجا می‌تواند اعتماد صاحبخانه را جلب کند و پرداخت اجاره شامل تخفیف شود.

سابقه اجاره‌نشینی: معمولا اجاره‌های قبلی متقاضی توسط صاحب‌خانه جدید بررسی می‌شود. بنابراین در ادای دین خود به عنوان مستاجر کوشا باشید؛ چراکه این پرونده تا زمانی که قصد اجاره خانه در کانادا داشته باشید، بررسی خواهد شد! در صورتی که سابقه اعتباری یا تاریخچه اجاره خانه در کانادا ندارید، ممکن است برخی از صاحبخانه‌ها به ضامن نیاز داشته باشند. در صورت عدم توانایی شما این شخص مسئول پرداخت اجاره‌بها خواهد بود.

سپرده تضمینی: صاحبخانه ها معمولاً برای پوشش هر گونه خسارت احتمالی یا اجاره پرداخت نشده، به یک سپرده امنیتی نیاز دارند که معمولاً معادل اجاره یک ماهه است.

قرارداد اجاره: هنگامی که به عنوان مستاجر تأیید شدید، از شما خواسته می شود قرارداد اجاره‌ای را امضا کنید که شرایط اجاره، از جمله مدت اجاره، مبلغ اجاره ماهانه، و هر گونه هزینه یا شرایط اضافی را مشخص می‌کند.

به طور کلی، شرایط اجاره خانه در کانادا به مهاجران مشابه شهروندان کانادایی‌ست. طبق قوانین برخی ساختمان‌ها امکان نگه‌داری از حیوان خانگی وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از امضای قرارداد قوانین ساختمان مورد نظرتان را مطالعه کنید.

فرایند اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا به عنوان مهاجر فرآیندی‌ست که شامل چندین مرحله می‌شود. در اینجا یک نمای کلی از آنچه می‌توانید هنگام اجاره خانه در کانادا به عنوان یک مهاجر انتظار داشته باشید آورده شده است:

تحقیق و جستجو: اولین قدم برای اجاره خانه در کانادا به عنوان مهاجر، انجام تحقیقات است. با مشاهده آنلاین لیست خانه‌ها در وب‌سایت‌هایی مانند  Craigslist، Kijiji  و RentFaster گزینه مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. البته می‌توانید حضوری از یک مشاور املاک کمک بخواهید! توجه داشته باشید که خانه‌های ارزان‌تر از نرخ میانگین محله همیشه سودآور نیستند!

تماس با صاحبخانه: هنگامی که چند گزینه بالقوه پیدا کردید، باید با صاحبخانه‌ها تماس بگیرید و هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشید بپرسید. آماده باشید تا برخی از اطلاعات اولیه در مورد خودتان مانند نام، شغل و مدت اقامت خود در کانادا را ارائه دهید.

مشاهده ملک: پس از تماس با صاحبخانه‌ها، باید برای بازدید از املاک اجاره‌ای مورد علاقه خود برنامه‌ریزی کنید تا دهد تا شخصاً ملک را ببینید و با اطمینان بیشتر پیش بروید. محله را بررسی کنید؛ وجود بیمارستان، ایستگاه پلیس یا آتش نشانی، و فاصله خانه تا مترو یا ایستگاه اتوبوس را ارزیابی کنید.

درخواست اجاره: اگر از تصمیم خود اطمینان دارید، باید درخواست اجاره را با ارائه اطلاعات شخصی، جزئیات شغل و درآمد و مدارک هر کدام به صاحبخانه ارسال کنید.
بررسی پیشینه: صاحبخانه‌ها معمولاً پیشینه متقاضی را برای تأیید درآمد، اشتغال و سابقه اجاره بررسی می‌کنند. بررسی اعتبار مستاجرها کامل رایج و متداول است تا توانایی او در پرداخت اجاره را ارزیابی کنند.

امضای اجاره نامه: در صورت تایید درخواست ، باید با صاحبخانه قرارداد اجاره امضا کنید. این توافقنامه شرایط اجاره، از جمله مدت‌زمان اجاره، مبلغ اجاره ماهانه، شرایط فسخ قرارداد اجاره و هزینه یا شرایط اضافی را مشخص می کند.

پرداخت اجاره و ودیعه: قبل از نقل مکان، باید کرایه ماه اول و ودیعه را بپردازید. سپرده تضمینی معمولاً معادل اجاره یک ماه است و در صورت عدم آسیب به ملک در پایان مدت اجاره به شما بازگردانده می شود.

نقل مکان: هنگامی که اجاره و سپرده خود را پرداخت کردید، می توانید به ملک اجاره‌ای جدید خود نقل مکان کنید. هرگونه آسیب موجود به ملک را مستند کرده و قبل از نقل مکان از آن عکس بگیرید!

به طور کلی، روند اجاره خانه در کانادا به عنوان یک مهاجر مشابه روند شهروندان کانادایی است. با این حال، شما باید اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت اقامت و سابقه شغلی خود به صاحبخانه ارائه دهید.

قیمت اجاره خانه در کانادا

قیمت اجاره خانه در کانادا به نوع مسکن، متراژ، محله و شهر بستگی دارد. برای مثال در کلانشهری مانند تورنتو، بسته به موقعیت خانه و ویژگی‌های آن قیمت اجاره می‌تواند از 2000 دلار کانادا تا 5000 دلار کانادا در ماه متغیر باشد. در ادامه لیستی از میانگین قیمت اجاره خانه در کانادا به تفکیک شهرها را مرور می‌کنیم:

  •  تورنتو: حدود 3000 دلار کانادا
  •  ونکوور: حدود 3500 دلار کانادا
  •  کلگری: حدود 2000 دلار کانادا
  •  ادمونتون: حدود 1800 دلار کانادا
  •  اتاوا: حدود 2500 دلار کانادا
  •  مونترال: حدود 2000 دلار کانادا

شایان ذکر است که قیمت اجاره خانه در شهرهای کوچک‌تر کانادا به‌طور قابل توجهی کمتر از قیمت در شهرهای بزرگ است. برای مثال، در هالیفاکسِ استان نوااسکوشیا متوسط اجاره ماهانه یک خانه حدود 1700 دلار کاناداست. با مطالعه کلی سایت‌های اجاره مسکن می‌توان بر اساس بودجه و نیازهای سبک زندگی از قیمت اجاره خانه در کانادا مطلع شد.

نکاتی درباره اجاره خانه در کانادا

اگرچه می‌توان برای مدت کوتاهتر یا ماه به ماه هم ملکی اجاره کرد، معمولا قرارداد اجاره در کانادا یک ساله بسته می‌شود، اما قابل تمدید است. قوانین افزایش اجاره‌بها را دولت استانی بر اساس سقفی که دولت فدرال مشخص کرده تدوین می‌کند. معمولا در استان انتاریو ۱.۸٪ و در بریتیش کلمبیا ۲.۵٪ است. اگر صاحبخانه اجاره‌بها را بیش از این درصد افزایش دهد، باید از شهرداری و فرمانداری نامه تاییدیه ارائه دهد!

بیمه مسکن در کانادا

طبق قوانین این کشور بیمه خانه یکی از نکات مهم برای اجاره‌کنندگان و صاحبان خانه در کانادا است. در واقع هم اجاره‌کننده و هم اجاره دهنده باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

بیمه مستاجر: برای محافظت از اموال مستاجران در صورت سرقت، آسیب یا مفقود شدن طراحی شده است. در صورت آسیب دیدگی شخصی هنگام اقامت در ملک اجاره‌ای، بیمه پوشش مسئولیت ارائه می‌کند. این نوع بیمه معمولاً وسایل شخصی مانند مبلمان، لباس و لوازم الکترونیکی را نیز پوشش می‌دهد. هزینه بیمه مستاجر بسته به میزان پوشش مورد نیاز شما متفاوت است و حق بیمه از حدود 20 دلار کانادا در ماه شروع می شود.

بیمه صاحبان خانه: بیمه صاحب‌خانه که به عنوان بیمه اموال نیز شناخته می‌شود، برای محافظت از ساختار خانه و وسایل شما در صورت آسیب یا مفقود شدن در اثر رویدادهای حوادث مانند آتش سوزی، سرقت یا آسیب‌های جوی طراحی شده است. علاوه‌بر این، بیمه صاحبان خانه پوشش مسئولیتی را در صورت آسیب دیدن شخصی در هنگام اقامت در ملک شما ارائه می‌دهد. هزینه بیمه صاحب‌خانه بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت و قدمت خانه، ارزش وسایل شما و سابقه مطالبات شما متفاوت است.

هنگام خرید خانه در کانادا، اکثر طرح‌های وام مسکن پوشش بیمه را هم به خریداران پیشنهاد می‌دهند. این بیمه معمولا بالاتر از ارزش سازه و بالاتر از قیمت خرید خانه را پوشش می‌دهد. طرح‌های متفاوتی برای خریداران مسکن وجود دارد که باید بسته به موقعیت آن بهترین گزینه را برگزید.

علاوه بر بیمه استاندارد صاحبان خانه، انواع دیگری از پوشش‌ها بیمه وجود دارد که در مناطق خاص توصیه شود. برای مثال، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مستعد سیل است، ممکن است نیاز به خریدپوشش بیمه سیل داشته باشید. یا اگر در منطقه‌ای مستعد زلزله زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به خرید بیمه زلزله داشته باشید.

به طور خلاصه، هم اجاره دهندگان و هم صاحبان خانه در کانادا باید برای محافظت از وسایل و سرمایه‌گذاری مالی خود، خرید بیمه خانه را در نظر بگیرند. بیمه اجاره‌کنندگان مقرون به صرفه است و می‌تواند آرامش خاطر را در صورت از دست دادن یا آسیب فراهم کند، در حالی که بیمه صاحب خانه معمولاً توسط وام‌دهندگان مورد نیاز است و از ساختار خانه و وسایل شما در صورت آسیب یا از بین رفتن محافظت می‌کند. خرید و مقایسه سیاست‌ها و پوشش‌ها در زمان خرید ملک اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

انواع خانه در کانادا

پس از آشنایی با شرایط خرید و اجاره خانه در کانادا، بد نیست با انواع خانه‌های موجود در این کشور و امکانات معمول هر یک آشنا شویم.

خانه‌های مستقل detached:

خانه‌های ویلایی که مجزا و مستقل ساخته می‌شوند و به هیچ خانه دیگری متصل نیستند. حریم خصوصی و فضای بیرونی مستقل از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع خانه‌هاست که طرفداران بسیاری دارد. اندازه این خانه‌ها از خانه‌های ییلاقی کوچک گرفته تا عمارت‌های بزرگ متغیر است و هم در مناطق شهری و هم در حومه شهر یافت می‌شوند. اکثر خانه‌های مستقل یک حیاط خلوت و یک حیاط جلویی دارند که می توان از آنها برای باغبانی، سرگرمی یا فقط استراحت استفاده کرد.

خانه‌های مستقل می‌توانند گران‌تر از انواع دیگر خانه‌ها باشند و نیاز به نگهداری و نگهداری بیشتری دارند. علاوه بر این، اندازه بزرگتر این نوع خانه‌ها می‌تواند گرمایش و سرمایش آن‌ها را دشوارتر کند . هزینه ماهانه قبض‌های خدماتی را بالاتر ببرد!

خانه‌های چسبیده به هم town house:

خانه‌های چسبیده به هم خانه‌هایی هستند که معمولاً پشت سر هم و با دیوارهای مشترک به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع خانه برای افرادی که به فضای بیشتری نسبت به یک آپارتمان نیاز دارند و بودجه آن‌ها کمتر از یک خانه مستقل است مناسب خواهد بود. اغلب خانه‌های چسبیده به هم امکاناتی مانند استخر یا زمین بازی به‌صورت مشترک هستند.

یکی از مزایای اصلی خانه‌های چسبیده به هم، مقرون به صرفه بودن آنهاست؛ ارزان تر از خانه های مستقل هستند و امکانات آن‌ها را تا حدودی در اختیار ساکنان قرار می‌دهند، نسبت به خانه‌های مستقل به نگهداری و هزینه کمتری نیاز دارند، زیرا بخشی از مجموعه بزرگ‌تری هستند که توسط مجموع مالکان خانه مدیریت می‌شود!

با این حال، خانه‌های چسبیده به هم معایبی هم دارند؛ حریم خصوصی کمتری با دیوارهای مشترک و فضای بیرونی کمتر نسبت به خانه های مستقل از نقاط ضعف این نوع خانه‌هاست.

کاندو Condominium:

کاندومینیوم یا کاندو واحدهای مجزا در یک ساختمان یا مجتمع بزرگتر هستند. اندازه آنها می تواند از استودیو گرفته تا آپارتمان های چند خوابه بزرگ باشد و اغلب در مناطق شهری یافت می شوند. کاندوها معمولاً امکاناتی مانند سالن بدنسازی، استخر، یا سالن استراحت را ارائه می‌دهند و توسط انجمن صاحب خانه مدیریت می‌شوند.

یکی از مزایای اصلی کاندوها مقرون به صرفه بودن آنهاست. آنها معمولاً نسبت به خانه‌های مجزا و خانه‌های شهری ارزان‌تر هستند، و آنها را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می‌کند. کاندوها همچنین نسبت به خانه‌های مجزا به نگهداری و نگهداری کمتری نیاز دارند، زیرا انجمن مالکان خانه مسئول تعمیرات و نوسازی هستند.

با این حال، کاندوها معایبی نیز دارند. آنها حریم خصوصی کمتری نسبت به خانه های مجزا و خانه های شهری ارائه می دهند، زیرا ساکنان دیوارها و مناطق مشترک را به اشتراک می گذارند. علاوه بر این، کاندوها می‌توانند محدودیت‌هایی برای تغییرات یا نوسازی‌هایی داشته باشند که ساکنان می‌توانند در واحدهای خود انجام دهند، که می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر فضای زندگی خود داشته باشند، یک نقطه ضعف باشد.

آپارتمان:

آپارتمان‌ها واحدهای مجزا در یک ساختمان یا مجتمع بزرگتر هستند. آنها معمولاً مقرون به صرفه ترین گزینه مسکن هستند و در مناطق شهری و حومه شهر یافت می شوند. آپارتمان‌ها در اندازه‌های مختلفی از استودیو گرفته تا واحدهای چندخوابه هستند و اغلب امکاناتی مانند سالن بدنسازی، استخر، یا امکانات خشک‌شویی ارائه می‌دهند.

یکی از مزایای اصلی آپارتمان ها مقرون به صرفه بودن آنهاست. آنها معمولاً کم هزینه ترین گزینه مسکن هستند، و آنها را به گزینه ای محبوب برای دانشجویان یا کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می‌کند. آپارتمان ها نیز نسبت به انواع دیگر خانه ها به نگهداری و نگهداری کمتری نیاز دارند، زیرا تعمیرات و بازسازی به عهده مالک ساختمان است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *