مهاجرت

شهر کبک کانادا

کبک‌سیتی مرکز استان کبک کاناداست که میزبان متقاضیان مهاجرت به کانادا شده است. شهر کبک کانادا هم‌نام بزرگ‌ترین استان این کشور، موسسات آموزش عالی متعددی دارد و از این طریق میزبان علاقمندان به تحصیل در کانادا هم بوده است. برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی در کبک همراه ما در سایت موسسه مهاجرتی نیلگام باشید.

شهر کبک کجاست

شهر کبک یا به فرانسوی ویل‌دُکبک Ville de Québec مرکز استانی‌ به همین نام است که یازدهمین شهر بزرگ و هفتمین منطقه بزرگ شهری در کانادا و همچنین دومین شهر بزرگ استان پس از مونترال محسوب می‌شود. این شهر در شرق کانادا در ساحل شمالی رودخانه سنت لارنس و در حدود 250 کیلومتری (155 مایلی) شمال شرقی مونترال واقع شده است. در جولای 2021، جمعیت این شهر 549 هزار 459 نفر جمعیت منطقه شهری 839 هزار و 311 نفر بوده است.

شهر کبک کانادا در ساحل شمالی رودخانه سنت‌لارنس، در بخشی که به رودخانه سنت چارلز می‌پیوندد، ساخته شده است. کبک قدیم در ضلع شمالی و در دامنه کپ‌دیامان Cap-Diamant در لبه شرقی فلاتی به نام دماغه کبک (یا تپه‌کبک) قرار دارد. به دلیل این ویژگی توپوگرافی، گذر رود از وسط قدیمی‌ترین و شهری‌ترین محله  La Cité-Limoilou شهر کبک کانادا را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. شمال تپه را دشتی هموار و مسطح به نام سنت‌لارنس تشکیل داده که خاکی غنی و قابل‌کشت دارد. این تپه‌ها به کوه‌های لورنتین در شمال شهر می‌رسند که شهر تا دامنه‌های آن گسترده شده است.

ساموئل‌‎دوشامپلین کاوشگر، نقشه‌کش، طراح، دیپلمات، دریانورد و وقایع‌نویس، در سال 1608 یک شهرک فرانسوی‌زبان تأسیس کرد و نام آلگونکوین را برای آن برگزید و رفته‌رفته گسترش یافت تا به وسعت کبک امروز رسید. شهر کبک کانادا یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های اروپایی در آمریکای شمالی است؛ برخی معتقدند ‌که باروهای اطراف کبکِ باستانی (Vieux-Québec) تنها دیوارهای شهر مستحکم باقی‌مانده در قاره آمریکا در شمال مکزیک هستند. این منطقه در سال 1985 توسط یونسکو به عنوان «منطقه تاریخی کبک قدیم» در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

شهرهای استان کبک کانادا

استان کبک که با ۵۲۷ هزار و ۸۸ کیلومتر مربع مساحت بزرگ‌ترین استان کشور کانادا به حساب می‌آید، به 17 منطقه شهری تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها خصیصه‌های خاص خود را دارد؛ اما در کل هفت شهر بزرگ در این استان گسترده شده که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد.

مونترال بزرگترین شهر کبک و دومین شهر بزرگ کانادا پس از تورنتو است. این شهر به‌ فرهنگ پویا، صحنه‌های هنری دلفریب، و جشنواره‌های موسیقی و غذا شناخته شده است. بسیاری از بناهای تاریخی مشهور کانادا مانند کلیسای نوتردام در این شهر واقع شده و یک مقصد گردشگری محبوب است. درباره شهر مونترال کانادا بیشتر بخوانید.

کبک سیتی یا شهر کبک کانادا پایتخت استان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است که توسط فرانسوی‌ها در سال 1608 تأسیس شده که موضوع اصلی این مقاله است.

لاوال در شمال مونترال، سومین شهر بزرگ کبک و مرکز بزرگ اقتصادی در استان است که مشاغل و صنایع زیادی در آن فعالیت می‌‎کنند. چندین پارک و فضای سبز در این شهر قرار دارد که از آن به مقصدی محبوب برای فعالیت‌های تفریحی فضای باز ساخته است.

گاتینو یا گتینو Gatineau  شهری در غرب کبک، آن سوی رودخانه از اتاوا واقع شده که به زیبایی‌های طبیعی و تفریخی خود از جمله پارک Gatineau که یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی، اسکی و سایر فعالیت‌های در فضای باز است، شناخته شده است. این شهر چندین موزه و مؤسسه فرهنگی دارد که مورد توجه متقاضیان ویزای توریستی کانادا قرار گرفته است.

شربروک شهری در قسمت شرقی استان کبک است که در نزدیکی مرز ایالات متحده واقع شده و به مناظر زیبای خود، از جمله رودخانه ماگوگ و شهرک‌های شرقی مشهور است. دانشگاه‌ها و کالج‌های مشهور این شهر میزبان متقاضیان تحصیل در کانادا هستند و از این شهر مرکزی برای آموزش در استان ساخته‌اند.

توخوآ ریویئِر (تروآ ریویر) Trois-Rivières میان شهرهای مونترال و کبک، در ساحل جنوبی رودخانه سنت لارنس گسترده شده است. این شهر به‌ مکان‌های تاریخی‌اش، از جمله زندان قدیمی تروآ-ریویر، که اکنون به موزه تبدیل شده، شهرت دارد. این مرکز فرهنگی هر ساله جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را در طول سال برگزار می‌کند.

سَگِنه Saguenay شهری در بخش شمالی کبک، نزدیک آبدره Saguenay واقع شده است و شهرت اصلی آن به زیبایی‌های طبیعی‌اش، از جمله آبدره‌ها و پارک ملی مجاور، و همچنین جاذبه‌های فرهنگی‌اش، مانند Musée du Fjord بوده است.

زندگی در شهر کبک کانادا

برای بررسی شرایط زندگی در شهر کبک کانادا، اول باید شاخص‌های کیفی زندگی را مد نظر قرار دهیم. شهر کبک هم مانند دیگر کلان‌شهرهای کانادا یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی به حساب می‌آید و هر ساله در رتبه‌بندی‌های مختلف در بسیاری از شاخص‌ها و فاکتورها در شمار برترین‌های این عرصه قرار می‌گیرد.

در شاخص امنیت باید گفت که شهر کبک به طور کلی شهری امن در نظر گرفته می شود. میزان جرم و جنایت در مقایسه با سایر شهرهای همرده در جهان پایین است و در میان شهرهای کانادا به پویایی زندگی اجتماعی شهرت دارد.

شهر کبک کانادا به صحنه فرهنگ‌وهنر غنی خود شهره است. جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی در طول سال در این شهر برگزار می‌شود؛ از جمله جشنواره تابستانی شهر کبک، کارناوال زمستانی، و جشنواره کبک. این شهر محل استقرار موزه‌ها، تئاترها و گالری‌های زیادی است که آن را به مرکزی برای هنر و فرهنگ در منطقه تبدیل کرده است.

در شاخص فعالیت‌های فضای باز باید خاطرنشان کرد که شهر کبک با مناظر طبیعی زیبایی احاطه شده که فرصت‌های زیادی برای فعالیت در فضای باز و همچنین رونق صنعت گردشگری ایجاد کرده است. در تابستان، ساکنان می‌توانند از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سواحل رودخانه لذت ببرند و کایاک‌سواری کنند. در روزهای برفی زمستان همه‌چیز برای اسکی و لذت بردن از طبیعت پوشیده در برف مهیاست تا زمستانی خاطرانگیز بسازید.

فرصت‌های تحصیلی شهر کبک به مدارس و دانشگاه‌های معمول آن خلاصه نمی‌شود؛ این شهر میزبان چندین موسسه آموزش عالی و موسسه تحقیقاتی است که در سطح جهان مطرح شده‌اند؛ از جمله دانشگاه لاوال که بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی‌ست. سیستم آموزشی دولتی در شهر کبک کانادا بسیار قوی عمل کرده و مدارس خصوصی متعدد در هر نقطه‌ای از شهر میزبان فرزندان متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌شوند.

سیستم مراقبت های بهداشتی در کبک از بودجه عمومی تامین می‌شود و دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی را برای همه ساکنان فراهم می کند. شهر کبک چندین بیمارستان و کلینیک از جمله مرکز بیمارستان دانشگاه کبک دارد که بزرگترین بیمارستان در استان محسوب می‌شود.

به طور کلی، شهر کبک به کیفیت بالای زندگی خود شناخته شده است. این شهر ترکیبی منحصربه‌فرد از فرهنگ، تاریخ و فعالیت‌های تفریحی فضای باز را ارائه می‌دهد که آن را به مکانی جذاب برای زندگی با هر سن و پیشینه و همچنین برای تفریح متقاضیان ویزای توریستی کانادا تبدیل می‌کند.

هزینه زندگی در کبک کانادا

به طور کلی هزینه های زندگی در شهر کبک کانادا به نسبت دیگر کلان‌شهرهای آن مانند تورنتو و ونکوور، مقرون‌‎به‌صرفه‌تر است. برای مثال هزینه‌های زندگی در کبک کانادا در بخش مایحتاج روزمره حدود 23 درصد ارزان‌تر از شهر تورنتو و در مخارج مربوط به مسکن حدود 56 درصد ارزان‌تر است. به طور کلی هزینه زندگی در کبک کانادا برای یک خانواده چهار نفره ماهانه 3780 دلار کانادا و برای یک نفر ماهانه 1000 دلار کانادا برآورد می‌شود.

هزینه خوردوخوراک در کبک بسته به نوع غذا و محل خرید آن می‌تواند متفاوت باشد. هزینه ماهانه بلیط استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی حدود 90 دلار کانادا است. با اینکه قیمت بنزین در کبک به دلیل مالیات بالاتر از سایر شهرهاست، اما رانندگی و داشتن اتومبیل شخصی همچنان یک روش رایج حمل‌و‌نقل است.

همان‌طور که گفتیم، سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کبک از بودجه عمومی دولتی تامین می‌شود و دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی را برای همه ساکنان از جمله دارندگان کارت شهروندی و اقامت دائم کانادا فراهم می‌کند؛ با این حال، ممکن است برای برخی از خدمات، مانند مراقبت‌های دندانپزشکی، برخی داروهای تجویزی و باقدامات پزشکی، هزینه‌هایی لازم به پرداخت باشد.

شهر کبک فرصت‌های زیادی را برای سرگرمی و فعالیت‌های اوقات فراغت از جمله شرکت در جشنواره‌ها، بازدید از موزه‌ها، تماشای تئاترها و بهره‌مندی از فضای آرام و طبیعی پارک‌ها ارائه می دهد. هزینه این فعالیت‌ها می تواند بسته به رویداد و مکان متفاوت باشد، اما اغلب گزینه‌های رایگان یا کم هزینه‌تر در دسترس عموم قرار دارند.

کبک نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کانادا نرخ مالیات بالاتری دارد. مالیات فروش استانی (PST) 9.975٪ است و به مالیات کالاها و خدمات فدرال (GST) 5٪ اضافه می‌شود. نرخ‌های مالیات بر درآمد نیز در کبک نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، با بالاترین نرخ نهایی مالیات 25.75٪ برای افرادی اعمال می‌شود که بیش از 108390 دلار کانادا درآمد دارند.

به طور کلی، هزینه زندگی در کبک در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا می تواند نسبتاً مقرون به صرفه باشد، اگرچه مالیات بالاتر است. هزینه غذا، حمل‌‎و‌نقل و سرگرمی می تواند معقول است و سیستم مراقبت‌های بهداشتی با بودجه عمومی می‌تواند به جبران برخی هزینه‌ها کمک کند. بنابراین پیش از مهاجرت به کانادا و اقدام برای ویزای کانادا، شرایط شغلی و مالی خود را بر اساس هزینه‌های زندگی در کبک و مالیات آن بسنجید.

خانه در کبک کانادا

عمده مخارج متقاضیان مهاجرت به کانادا مربوط به مسکن می‌شود که در شهر کبک این هزینه‌ها نسبت به دیگر شهرهای پرطرفدار بیش از 50 درصد ارزان‌تر است؛ البته خبر بالا بودن مالیات شیرینی این خبر را از بین می‌برد. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در شهر کبک بسته به موقعیت و شرایط آپارتمان می تواند از 600 تا 1200 دلار کانادا در ماه متغیر باشد؛ هزینه متوسط حدود 800 تا 900 دلار کانادا در ماه است. هزینه خرید یک آپارتمان یک خوابه در شهر کبک بسته به موقعیت و متراژ آپارتمان از 100 هزار تا 300 هزار دلار کانادا متغیر است.

هزینه اجاره خانه ویلایی در شهر کبک بسته به موقعیت مکانی و متراژ خانه می‌تواند از 1200 تا 3000 دلار کانادا در ماه متغیر باشد. هزینه متوسط حدود 1500 تا 2000 دلار کانادا در ماه است. هزینه خرید خانه در شهر کبک بسته به مکان و اندازه خانه می‌تواند از 250 هزار دلار تا بیش از 1 میلیون دلار کانادا متغیر باشد.

هزینه اجاره کاندو در شهر کبک کانادا هم بسته به مکان و متراژ آن می‌تواند از 800 تا 2000 دلار کانادا در ماه متغیر باشد. هزینه متوسط حدود 1200 تا 1500 دلار کانادا در ماه است. هزینه خرید کاندو در شهر کبک کانادا بسته به امکانات، موقعیت مکانی و متراژ حدود 150 هزار تا 500 هزار دلار کانادا متغیر است.

آب و هوای شهر کبک کانادا در سال

با استناد بر گزارش‌‎های موسسه طبقه‌بندی آب‌وهوای کوپن، آب‌وهوای شهر کبک مرطوب قاره‌ای طبقه‌بندی می‌شود. شهر کبک چهار فصل متمایزی را تجربه می‌کند؛ تابستان‌ها گرم و مرطوب با میانگین بالاترین 22 تا 25 درجه سانتی‌گراد و کمینه‌های 11 تا 13 درجه سانتی‌گراد، زمستان‌ها سرد، بادخیز و برفی با میانگین دمای بالا 5- تا 8- درجه سانتی‌گراد و کمینه 13- تا 18- درجه سانتی‌گراد و بهار و پاییزی بسیار کوتاه. امواج گرمای دیرهنگام و همچنین پدیده “تابستان های گرم” یک اتفاق رایج است.

به طور متوسط، شهر کبک 1190 میلی‌متر بارندگی  در طول سال تجربه می‌کند که 899 میلی‌متر آن باران و 303 میلی‌متر آن ناشی از ذوب برف‌هاست؛ سالانه حدود 316 سانتی‌متر برف در شهر می‌بارد. این شهر سالانه حدود 1916 ساعت آفتاب درخشان را در آسمان نیلی خود دارد؛ تابستان آفتابی‌ترین و همچنین مرطوب‌ترین فصل سال است.

سفر به کبک کانادا

شهر کبک کانادا می‌تواند مقصدی جذاب برای متقاضیان ویزای توریستی کانادا باشد، چراکه که شبیه به هیچ‌یک از شهرهای دیگر نیست! از شهر جذاب قدیمی کبک، یک میراث جهانی یونسکو، گرفته تا کوه‌های باشکوه لورنتین Laurentian و شبه‌جزیره خیره‌کننده گسپه  Gaspé.

گردشگری بخش مهمی از اقتصاد کبک است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده برای کشف جاذبه‌های فراوان استان وارد می‌شوند. در سال 2019، کبک پذیرای بیش از 32 میلیون گردشگر بود که بیش از 16 میلیارد دلار کانادا درآمد برای این استان ایجاد کرد. و از همه مهم‌تر این‌که صنعت گردشگری هزاران شغل را برای کبکی‌ها فراهم می‌کند که سهم مهمی در رشد اقتصادی استان دارد.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی کبک، فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد این استان است که در بازمانده‌های تاریج خود را نمایان کرده است. کبک تنها استان کانادا با جمعیتی عمدتاً فرانسوی‌زبان است که به شکل‌گیری هویت متمایز آن کمک کرده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند شهر تاریخی کبک قدیمی، با خیابان‌های باریک و کافه‌های جذابش را کاوش کنند و از طریق موزه‌ها و گالری‌های فراوان، با تاریخ غنی آن آشنا شوند. از دشت‌های آبراهام، جایی که نبرد معروفی در سال 1759 در آن رخ داد، تا کاخ Chateau Frontenac، هتلی بزرگ که به نماد شهر کبک تبدیل شده است، جاذبه‌های دیدنی شهر هستند که علاوه بر گردشگران مورد توجه علاقمندان مهاجرت تحصیلی و متقاضیان کار در کانادا هم قرار گرفته‌اند. رستوران‌های کبک طیف متنوعی از غذاها، از غذاهای کلاسیک فرانسوی گرفته تا غذاهای محلی کبک را ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم برای سفر به کبک، زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده آن است؛ بازدیدکنندگان می‌توانند پارک‌ها و ذخایر طبیعی استان را کاوش کنند، به تماشای نهنگ‌ها در رودخانه سنت لارنس بپردازند، یا در امتداد ساحل گاسپه به رانندگی در مسیرهای خوش‌منظره بپردازند.

برای پذیرش تعداد فزاینده گردشگران، کبک زیرساخت‌های گردشگری قوی از جمله هتل، استراحتگاه و رستوران‌ها را توسعه داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از هتل های لوکس در قلب شهر کبک گرفته تا کابین‌های دنج در حومه شهر لذت ببرند.

شهر کبک کانادا مقصدی منحصر به فرد و متنوع است که برای هر نوع سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد؛ چه علاقمندان به تاریخ، چه فرهنگ، و چه علاقمندان به ماجراجویی در طبیعت. کبک با صنعت توریسم رو به رشد، زیرساخت‌های مناسب و مردم محلی خونگرم، مقصدی دلپذیر و به یاد ماندنی است که خاطرات ماندگاری را برای بازدیدکنندگان به جا می‌گذارد.

تحصیل در کبک

شهر کبک کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل در کانادا به زبان فرانسوی هستند، میزبان خونگرم و مهربانی‌ست. یکی از بزرگترین مزیت‌های تحصیل در کبک دو زبانه بودن این استان است. کبک تنها استانی در کاناداست که زبان فرانسوی، زبان اصلی و آکادمیک آن است؛ دانشجویانی که آشنایی کافی به زبان فرانسوی دارند و علاقمند به بهبود مهارت‌های زبان فرانسوی هستند، می‎توانند تجربه خوبی در دانشگاه های کانادا در شهر کبک داشته باشند. البته باید توجه داشت که برخی از موسسات آموزش عالی این شهر، برنامه‌های تحصیلی خود را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌دهند.

چند دانشگاه مشهور کانادا و جهان در استان کبک مستقر شده‌اند؛ از جمله دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه مونترال و دانشگاه لاوال. علاوه بر دانشگاه‌ها، کبک شبکه قوی از کالج‌ها و مدارس حرفه‌ای دارد که آموزش‌های عملی و حرفه‌ای را به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا ارائه می‌دهند. این مدارس مدارک و گواهینامه‌های معتبری را در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، تجارت، مراقبت‌های بهداشتی و آموزه‌های آشنایی با مشاغل ارائه می‌دهند.

دانشگاه لاوال The Université Laval در جنوب‌غربی شهر، در بخش سنت‌فوی قرار گرفته است. دانشکده معماری این مجموعه در ساختمان “Vieux-Séminaire” در «کبک قدیم» قرار دارد. دانشگاه لاوال یکی از مشهورترین دانشگاه‌های استان است که برای متقاضیان واجدشرایط تحصیل در کانادا پذیرش تحصیلی صادر می‌کند.

دانشگاه کبک (Université du Québec) یکی از دانشگاه‌های قدیمی استان و کشور کاناداست که ده شعبه در استان و در شهرهای مونترال، چیکوتیمی، آبیتیبی تمیسکامینگ، ریموسکی، توخوا ریور و اوتاوایس تاسیس کرده‌است. دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک (INRS)، دانشکده ملی مدیریت عمومی (ENAP)و دانشکده فناوری عالی (ÉTS) از زیرمجموعه‌های دانشگاه کبک کانادا هستند که در زمینه‌های تخصصی خود خوش درخشیده‌اند.

باید توجه داشت که طبق سیستم آموزشی استان کبک، متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها، پس از اتمام دوره دبیرستان باید در دوره‌های آمادگی ورود به دانشگاه موسوم به CEGEP شرکت کنند. مشهورترین موسساتی که دوره CEGEP را در شهر کبک ارائه می‌دهند عبارتند از: کالج فرانسوا-خاویر-گارنو، سیگپ لیمویلو، سیگپ دو سنت فوی و کالج شامپلین سنت لارنس، و همچنین موسسات خصوصی و تخصصی پس از دوره متوسطه مانند پردیس نوتردام دی فوی، کالج مریک، کالج بارت، کالج CDI، کالج اوسالیوان و کالج مولتی هگزا.

سه هیئت آموزش عالی از جمله کمیسیون  scolaire de la Capitale، مدارس سکولار فرانسوی‌زبان را اداره می‌کنند، و هیئت مرکزی کبک اداره معدود مدارس انگلیسی زبان موجود را به عهده گرفته است. با اینکه دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند، اما متقاضیان تحصیل در کانادا باید به محدود بدون گزینه‌ها برای انتخاب رشته توجه داشته باشند.

کار در کبک

اقتصاد کبک حول صنایعی چون فناوری، گردشگری، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی می‌چرخد و هر یک سهم قابل‌توجهی را در رونق بازار کار این شهر و استان دارند. صنعت فناوری با چند شرکت فناوری و استارت‌آپ فعالیت یکی از کارفرماهای مهم استان محسوب می‌شود و پس از آن مراکز تحقیقاتی از جمله موسسه ملی اپتیک و شورای تحقیقات ملی کانادا فرصت‌های جذابی را برای علاقمندان به کار در کانادا مهیا کرده‌اند.

گردشگری یکی دیگر از صنایع مهم در شهر کبک است؛ هر ساله میلیون‌ها بازدید‌کننده از داخل و خارج مرزهای کانادا برای کشف مکان‌های تاریخی، فرهنگ منحصر به فرد و زیبایی‌های طبیعی این شهر وارد کبک می‌شوند و به مشاغلی همچون مهمانداری، هتلداری، خدمات غذایی و دیگر خدمات مرتبط با گردشگری رونق می‌بخشند.

بخش آموزش علاوه بر جذب دانشجویان بین‌المللی علاقمند به تحصیل در کانادا، نقش مهمی را به عنوان کارفرما ایفا می‌کند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، این شهر و استان میزبان چند دانشگاه و کالج است که مشاغل حوزه‌های مدیریتی، تحقیقاتی و آموزش را رونق می‌دهند.

صنعت مراقبت‌های بهداشتی نیز یکی از کارفرمای فعال و مهم در شهر کبک است. این صنعت فرصت‌هایی را برای اشتغال در زمینه‌های پرستاری، تحقیقات پزشکی و مدیریت فراهم می‌کند. علاوه بر این صنایع، فرصت‎‌های شغلی در زمینه مالی، ساختمانی و حمل‌ونقل نیز با رونق این صنعت شکل گرفته است.

مانند دیگر شهرهای این کشور، بازار کار در شهر کبک بسیار رقابتی است و جویندگان کار در کانادا برای موفقیت باید مهارت‌ها و تجربه لازم را برای جلب نظر کارفرمایان داشته باشند. تسلط به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی اغلب برای بسیاری از موقعیت‌ها الزامی و مورد نیاز است و مدرک دانشگاهی یا گواهینامه حرفه‌ای نیز ممکن است برای برخی از مشاغل مورد نیاز باشد.

برای جذب و تامین نیروی کار ماهر و متخصص، دولت استانی برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را بر اساس نیاز بازار کار طراحی کرده است؛ هر ساله بسیاری از متقاضیان واجد شرایط کار در کانادا از طریق این برنامه‌های مهاجرتی این استان موفق به دریافت ویزای کار کانادا یا حتی اقامت دائم کانادا برای خود و اعضا خانواده می‌شوند.

مشکلات زندگی در کبک

علیرغم جذابیت‌های زندگی در کبک، چالش‌ها و مشکلاتی نیز در ارتباط با آن وجود دارد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که متقاضیان مهاجرت به کانادا با آن مواجه هستند، هوای سرد و زمستان‌های سخت آن است. شهر کبک به دلیل شرایط جغرافیایی زمستان‌های طولانی و سردی را تجربه می‌کند. برای ایرانیانی که به شدت سرما عادت ندارند، فصل زمستان بسیار چالش‌برانگیز است و تردد و فعالیت‌ها را دشوار می‌کند.

دولت استانی کبک به دریافت مالیات بالا شهرت دارد، مالیات بر فروش استانی و مالیات بر درآمد تصاعدی! با اینکه هزینه‌های زندگی در شهر کبک از میانگین کانادا کمی پایین‌تر است، اما میزان مالیاتی که بر درآمد وضع می‌شود، آن را جبران کرده است.

همان‌طور که میدانیم، شهر کبک شهری دو زبانه است و فرانسوی زبان اصلی آن است و این نکته برای کسانی که به زبان فرانسوی تسلط ندارند، یک چالش بزرگ است؛ چراکه می‌تواند فرصت‌های شغلی را محدود و برقراری ارتباط با مردم محلی را دشوار کند.

با اینکه شهر کبک اقتصاد رو به رشدی دارد، برخی از متقاضیان کار در کانادا ممکن است در یافتن شغل آن هم در رشته مورد نظر خود با چالش مواجه شوند؛ به ویژه کسانی که به زبان فرانسوی تسلط کافی ندارند، بسیاری از فرصت‌های شغلی نیاز به مهارت‌های کافی در هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی دارند.

شهر کبک دارای فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فردی‌ست که درک و سازگاری با آن برای تازه‌واردان می‌تواند چالش برانگیز باشد. تنش‌های فرهنگی، به‌ویژه بین جوامع فرانسوی زبان و انگلیسی زبان یکی از چالش‌های زندگی در کبک است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *