مهاجرت

شهر مونترال کانادا

شهر مونترال کانادا یکی از 5 شهر بزرگ این کشور است که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفته است. به دلیل به‌صرفه‌بودن هزینه های زندگی در مونترال کانادا بسیاری از علاقمندان تحصیل در کانادا هم این شهر را برای مهاجرت تحصیلی برمی‌گزینند. علاوه بر این‌ها، جذابیت‌های طبیعی و پیشینه تاریخی این شهر موجب شده تا مونترال میزبان متقاضیان ویزای توریستی کانادا هم باشد. به همین دلیل در این مقاله مروری به فرصت‌ها، جاذبه‌ها و شرایط زندگی در شهر مونترال کانادا داشته‌ایم.

زندگی در مونترال

مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر در استان کبک است که در سال 1642 با نام ویل‌ماری یا به فرانسوی «شهر مریم» تأسیس شد. نام این شهر از نام کوه رویال و تپه‌های سبز سه‌قله‌ای که در نزدیکی شهر اولیه ویل ماری قدم علم کرده بودند، گرفته شده است.

کلان‌شهر مونترال از چندین جزیره به هم پیوسته تشکیل شده که بزرگ‌ترین آن‌ها ایل‌بیزار Île Bizard نام دارد. این شهر در 196 کیلومتری شرق پایتخت یعنی اتاوا و در 258 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان یعنی شهر کبک قرار دارد. ارتباط این جزیره‌های کوچک‌وبزرگ با پل به یکدیگر، نمای بسیار جذابی به شهر داده است.

در آخرین سرشماری که در سال 2021 انجام گرفت، جمعیت شهر 1 میلیون و 762 هزار و 949 نفر اعلام شد و جمعیت کلان شهری نزدیک به 4 میلیون و چهارصد هزار نفر بود. این اعداد و ارقام شهر مونترال را به دومین شهر بزرگ و دومین منطقه شهری بزرگ در کانادا تبدیل کرده است.

فرانسوی زبان رسمی شهر است؛ در سال 2021، حدود 59.1 درصد از جمعیت و 69.2 درصد در منطقه کلان شهر مونترال به این زبان صحبت می‌کردند. به طور کلی، 85.7 درصد از جمعیت شهر مونترال خود را به زبان فرانسوی مسلط می‌دانستند و حدود 90.2 درصد از جمعیت منطقه شهری می‌توانستند به این زبان صحبت کنند. مونترال یکی از دوزبانه‌ترین شهرهای استان کبک و کشور کانادا است که 58.5 درصد از جمعیت آن می‌توانند به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت کنند.

برای بیش از یک قرن‌ونیم، مونترال مرکز صنعتی و مالی کانادا بود. این میراث، ساختمان‌های مختلفی از جمله کارخانه‌ها، آسانسورها، انبارها، آسیاب‌ها و پالایشگاه‌هایی وسیع را به جا گذاشته است که امروزه بینش ارزشمندی از تاریخ شهر، به ویژه در منطقه مرکز شهر و منطقه بندر قدیمی را نمایان می‌کند؛ 50 مکان تاریخی ملی کانادا!

قدمت برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر به اواخر قرن 17 و اوایل قرن 18 باز می‌گردد. بیشتر آن‌ها در اطراف منطقه قدیمی مونترال قرار گرفته‌اند؛‌ مانند مدرسه علمیه سولپیسین در مجاورت کلیسای نوتردام که قدمت آن به سال 1687 بازمی‌گردد، و قلعه رامزای که در سال 1705 ساخته شد. اما این جاذبه‌های ارزنده تاریخی مشکلاتی را نیز برای شهر ایجاد کرده است. برخی از معابر هم در قرن 17 و 18 ساخته شده است!

بر اساس تولید ناخالص داخلی شهر مونترال دومین اقتصاد بزرگ در بین شهرهای کانادا و بزرگترین اقتصاد در استان کبک را دارد. این شهر امروزه مرکز مهم بازرگانی، مالی، صنعت، فناوری، فرهنگ، امور جهانی است و مقر صرافی‌های کشور است. در دهه‌های اخیر، این شهر به طور گسترده‌ای ضعیف‌تر از شهر تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا دیده می‌شد، اما به‌تازگی احیا شده و قصد دارد قدرت روزگار گذشته را به‌دست آورد.

مجله مونوکل از مونترال به عنوان «پایتخت فرهنگی کانادا» یاد کرده است. این شهر، مرکز کانادا برای تولیدات تلویزیونی فرانسوی زبان، رادیو، تئاتر، فیلم، و به‌طور کلی محتوای چندرسانه‌ای و انتشارات چاپی است. مونترال در سال 2005 توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب انتخاب شد.

 محله های مونترال کانادا

شهر مونترال کانادا از 19 بخش بزرگ تشکیل شده است که هر یک به چندین محله‌ تقسیم شده‌اند. بسیاری از این بخش‌ها شهرهای مستقلی بودند که در ژانویه 2002 به دنبال سازماندهی مجدد شهرداری مونترال مجبور به ادغام با مونترال شدند.

ویل ماری بیشترین محله‌های شهر را دارد که شامل مرکز شهر، منطقه تاریخی مونترال قدیمی، محله چینی‌ها، محله لاتین، کارتیه (به فرانسوی: محله) بین‌المللی و شهر مولتی‌مدیا و همچنین کارتیه اسپکتکل می‌شود که در دست توسعه است. دیگر محله‌های مورد توجه در این منطقه شامل محله مرفه گلدن اسکوئر مایل در پای کوه رویال و دهکده شاگنسی است و منطقه کونکوردیا که محل زندگی هزاران دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه کنکوردیاست. جزیره سنت هلن و جزیره نوتردام در این بخش قرار دارد.

محله پلاتو مانت‌رویال یک منطقه فرانسوی‌زبان طبقه کارگر بود. در تحقیقاتی که در سال 2001 انجام شد، این محله را خلاق‌‎ترین محله کانادا معرفی کرد؛ چرا که هنرمندان 8 درصد از نیروی کار فعال در این منطقه را تشکیل می‌دهند. محله مایل اند در بخش شمال غربی بخش، یک منطقه «بسیار چندفرهنگی» از شهر بوده است و دارای دو مؤسسه معروف شیرینی پزی در مونترال، St-Viateur Bagel و Fairmount Bagel در آن مستقر است. محله یهودی‌نشین مک‎گیل هم در جنوب‌غربی این ناحیه واقع شده است که محل زندگی هزاران دانشجو و اعضای هیئت علمی دانشگاه مک‌گیل است.

بخش جنوب‌غربی شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل تا اواسط قرن بیستم، محل استقرار و گسترش شهر صنعتی بود. این منطقه شامل گوزویلج بود و از لحاظ تاریخی شامل محله‌های سنتی طبقه کارگر ایرلندی گریفین تاون و پوینت سنت چارلز و همچنین محله‌های کم درآمد سنت هنری و لیتل بورگوندی بود. هر یک از این محله‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد که شامل نکات منفی و مثبت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری بهتر مقاله «در کجای مونترال زندگی کنیم؟» را هم مطالعه کنید.

آب و هوای مونترال کانادا در طول سال

با استناد بر طبقه‌بندیِ آب‌وهوایی کوپن، آب‌وهوای مونترال در دسته قاره‌ای مرطوب تابستانی گرم طبقه‌بندی می‌شود. تابستان‌ها گرم تا گرم‌ومرطوب با حداکثر میانگین دمای هوای روزانه 26 تا 27 درجه سانتیگراد در ماه جولای است. گرمای تابستان گاهی دمای هوا را به بالای 30 درجه سانتیگراد هم می‌رساند. البته جبهه‌های توده هوای سرد می‌توانند هوای خشک‌تر و بادی را در اوایل و اواخر تابستان به ارمغان بیاورند.

زمستان هوای سرد، برفی، بادی و گاهی یخبندان را به همراه می‌آورد و میانگین دمای روزانه آن بین 10.5- تا 9- درجه سانتی‌گراد در ژانویه می‌رسد. برخی از روزهای زمستانی دما بالاتر از نقطه یخبندان قرار می‌گیرد و به طور متوسط 4 روز در ژانویه و فوریه امکان بارش برف سنگین وجود دارد.

بهار و پاییز بسیار ملایم اما مستعد تغییرات شدید دما هستند؛ بهار حتی بیشتر از پاییز! امواج گرمای اواخر فصل و پدیده گرمای پاییزی در این شهر متداول است. طوفان‌های برفی در اوایل و اواخر فصل در ماه های نوامبر و مارس و به ندرت در آوریل رخ می‌دهد. مونترال معمولاً از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر بدون برف است. البته در اوایل تا اواسط اکتبر و همچنین اوایل تا اواسط می در موارد نادری می‌توان شاهد بارش برف هم بود.

میزان بارش سالانه حدود 1000 میلی‌متر است که به طور متوسط حدود 210 سانتیمتر شامل بارش برف از نوامبر تا مارس می‌شود. از اواخر بهار تا تابستان تا اوایل پاییز وقوع رعدوبرق رایج است. علاوه بر این، طوفان‌های استوایی یا بقایای آن‌ها می‌توانند باعث باران‌های شدید و تندباد شوند. مونترال به طور متوسط سالانه 2050 ساعت آفتابی دارد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌کنید، تابستان آفتابی‌ترین آن فصل است.

هزینه زندگی در مونترال کانادا

زندگی در مونترال کانادا در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی مانند تورنتو یا نیویورک، هزینه پایین‌تری دارد. با این حال، هزینه زندگی در مونترال کانادا هم می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، محل زندگی و عادات هزینه شخصی متفاوت باشد.

مونترال به غذاهای متنوعش شناخته شده است؛ از غذاهای خیابانی مقرون‌به‌صرفه گرفته تا رستوران‌های سطح بالا. هزینه‌های روزمره و خواربار بسته به محلی که از آن خرید می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی، مخارج ماهانه مواد غذایی برای یک نفر می‌تواند حدود 350 تا 400 دلار باشد. صرف غذا در رستوران‌های متوسط حدود 15 تا 25 دلار برای هر وعده غذایی هزینه دارد؛ در حالی که یک غذای فست‌فود حدود 10 دلار است.

مونترال سیستم حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای دارد که شامل اتوبوس و مترو می‌شود. بلیط ماهیانه برای استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی حدود 86 دلار است و استفاده از تاکسی با کرایه ورودی 3.45 دلار و 1.70 دلار به ازای هر کیلومتر از مسیر هزینه دارد.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی استان کبک بودجه عمومی دارد؛ به این معنی که اکثر خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند، اما ممکن است برخی از خدمات مانند مراقبت‌های دندانپزشکی و بینایی تحت پوشش این بیمه‌ها قرار نگیرند که در این صورت برای پوشش این هزینه‌ها قرار گرفتن تحت پوشش بیمه خصوصی (مشابه آنچه بیمه تکمیلی در ایران می‌نامیم) توصیه می‌شود.

بسته به سبک زندگی افراد هزینه‌هایی که به تفریح و سرگرمی اختصاص می‌یابد، می‌تواند متفاوت باشد؛ بلیط تماشای فیلم در سینما حدود 13 دلار است و ورودی موزه‌ها و گالری‌ها می‌تواند از 10 تا 20 دلار متغیر باشد. هزینه در کلوپ‌های شبانه و بارها هم  از 5 تا 20 دلار متفاوت است.

هزینه اجاره خانه در مونترال کانادا

در شهر مونترال کانادا هم مانند شهرهای آن، بیشترین هزینه ماهانه مربوط به هزینه مسکن است که بسته به موقعیت، نوع مسکن و متراژ آپارتمان یا خانه متفاوت است. به طور کلی در این شهر هر چه اقامتگاه شما به مرکز شهر نزدیکتر باشد، مسکن گران‌تری خواهید داشت. کرایه ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 800 تا 1500 دلار در ماه است؛‌ در حالی که کرایه ماهانه آپارتمان یک خوابه در حومه شهر، می‌تواند بین 500 تا 1000 دلار در ماه باشد. خدمات آب و برق مانند برق، گرمایش و آب هم بسته به متراژ حدود 100 تا 150 دلار در ماه هزینه دارد.

هزینه خرید خانه در مونترال به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، متراژ، سن بنا و شرایط ملک بستگی دارد. متوسط قیمت خرید یک خانه در مونترال حدود 470هزار دلار کانادا (تا سال 2021) است که در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو یا ونکوور کمتر است.

قیمت واقعی یک خانه می‌تواند بسته به محله متفاوت باشد. در گران‌ترین مناطق مرکز شهر مانند Westmount  و Outremont برای خرید خانه در مونترال، معمولاً باید حداقل 5 درصد از قیمت خرید را پیش‌پرداخت کنید. مالیات بر املاک در مونترال بر اساس ارزش ارزیابی‌شده ملک تعیین می‌شود و می‌تواند محله به محله متفاوت باشد. متوسط نرخ مالیات بر دارایی در مونترال حدود 0.87 درصد است، به این معنی که در یک خانه 470 هزار دلاری، شما باید سالانه تقریباً 4089 دلار کانادا مالیات بر دارایی بپردازید.

مهاجرت به مونترال

هزینه‌های زندگی مقرون به‌صرفه و فرصت‌های شغلی مناسب از شهر مونترال کانادا مقصدی جذاب برای متقاضیان زندگی در کانادا ساخته است. با توجه به استقرار این شهر در استان کبک، برنامه‌های مهاجرتی متنوعی از جمله برنامه تجربه کار و تحصیل در کبک Quebec Experience Program (PEQ)، برنامه کسب و کار در کبک  Quebec Business Immigrationو برنامه نیروی کار ماهر کبک (Quebec Skilled Worker Program (QSW برای واجدین شرایط تعریف شده است که هر یک برای مخاطبان خاصی طراحی شده‌اند.

طبق آمارهایی که دولت فدرال ارائه کرده است، مهاجرت به مونترال از طریق تخصص محبوبیت بیشتری دارد؛ چراکه فرصت‌های شغلی این استان به‌تازگی افزایش 30 درصدی را تجربه کرده است. البته ناگفته نماند که مهاجرت به مونترال نیازمند مدارک و شرایط مشخصی است که توسط دولت استانی اعلام می‌شود؛ مدرک زبان فرانسوی با نمرات بالا از جمله شرایط مهاجرت به مونترال هستند.

کار در مونترال

یکی از گزینه‌های مناسب برای متقاضیان واجد شرایط ویزای کاری کانادا، کار در مونترال و استان کبک است. چراکه کارفرماها در صنایع مختلف به مهاجران وابسته هستند. فرصت‌های شغلی مونترال در بخش‌های بهداشت و درمان، دستیاران اجتماعی، خدمات مرتبط با غذا، املاک و مسکن بیشترین افزایش را تجربه کرده‌اند. از طرف دیگر، تجربه کار در مونترال و استان کبک می‌تواند یکی از راه‌های رسیدن به کارت اقامت دائم کانادا باشد.

مونترال شهری با بازار کار پررونق و طیف متنوعی از صنایع با تعداد فزاینده‌ای از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تاسیس‌شده در این بخش، قطب صنعت فناوری است که میزبان غول‌های این صنعت یعنی Ubisoft، Lightspeed  و Shopifyشده است. بسیاری از موسسات مالی بزرگ از جمله صرافی مونترال و گروه دژاردین در این شهر مستقر هستند که فرصت‌های شغلی در حیطه امور مالی، حسابداری و زمینه‌های مرتبط ایجاد کرده‌اند.

مونترال، مرکزی برای هنر و صنعت سرگرمی‌ست؛ تعداد مشاغل در زمینه‌هایی مانند فیلم، تلویزیون و تولید بازی‌های ویدیویی در این شهر در حال افزایش است. برخی از کارفرمایان برتر در این بخش عبارتند از Moment Factory، Cirque du Soleil و National Film Board of Canada.. از طرفی این شهر مقصد گردشگری محبوبی‌ست که به مشاغل زیادی در صنایع وابسته از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و برنامه‌ریزی رویدادها رونق بخشیده است. این شهر در حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع مرتبط با آن هم پیشتاز است.

به طور کلی، مونترال طیف متنوعی از فرصت‌های شغلی را در صنایع مختلف ارائه می‌دهد. تحقیق و مطالعه در مورد بازار کار در منابع محلی کاریابی، مشاغل مورد نیاز استانی و بررسی مدارک و شرایط دریافت پیشنهاد شغلی با Job Offer پیش از هر تصمیمی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تحصیل در مونترال

سیستم آموزشی در کبک با سایر سیستم‌های آموزشی آمریکای شمالی متفاوت است. علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع آکادمیک موظف هستند در دوره‌ای با عنوان CEGEP شرکت کنند. در این دوره دانش‌آموز آماده ورود به دانشگاه یا کالج می‌شود.

با اینکه زبان تحصیل در مونترال فرانسوی است، اما مراکز آموزشی به زبان انگلیسی هم وجود دارد. مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی انگلیسی‌زبان در جزیره مونترال توسط هیئت مدرسه انگلیسی مونترال و هیئت مدرسه Lester B. Pearson اداره می‌شوند.

مونترال با چهار دانشگاه، ده موسسه اعطا‌کننده مدرک دیگر و 12 مرکز برگزارکننده دوره CEGEP در شعاع 8 کیلومتری، بالاترین تمرکز دانشجویان دوره متوسطه را در بین تمام شهرهای بزرگ آمریکای شمالی (4.38 دانشجو به ازای هر 100 ساکن) دارد و پس از آن بوستون با 4.37 دانش آموز در هر 100 ساکن منطقه در رتبه بعدی قرار گرفته است.

دانشگاه مک‌گیل McGill University یکی از موسسات آموزش عالی پیشرو و رتبه‌دار در کاناداست. موسسه رتبه‌بندی ملی  Maclean در سال 2021، مک‌گیل را برای هفدهمین سال متوالی به عنوان برترین دانشگاه پزشکی – دکتری در کانادا و دومین دانشگاه کانادا معرفی کرد و موسسه رتبه‌بندی جهانی QS دانشگاه مک‌گیل را در جایگاه بیست‌وهفتم جهان قرار داد. این دانشگاه انگلیسی‌زبان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی هم پذیرش صادر می‌کند.

دانشگاه کنکوردیا Concordia University از ادغام دانشگاه سر جورج ویلیامز و کالج لویولا در سال 1974 ایجاد شد. این دانشگاه انگلیسی‌زبان توسط موسسه رتبه‌بندی ملی  Macleans به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جامع در کانادا رتبه بندی شده است.

دانشگاه مونترال Université de Montréal (UdeM) دومین دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در کانادا است و به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا رتبه‌بندی شده است. دو مؤسسه جداگانه به این دانشگاه وابسته هستند: École Polytechnique de  Montréal  مدرسه مهندسی و HEC Montréal مدرسه کسب‌وکار.  این دانشگاه فرانسوی‌زبان در سال 1907 تاسیس شد و یکی از بهترین موسسه آموزش عالی در رشته‌های کسب‌وکار در کانادا محسوب می‌شود.

دانشگاه کبکِ مونترال Université du Québec à Montréal (UQAM) پردیس مونترال دانشگاه کبک است. این دانشگاه فرانسوی‌زبان تمرکز ویژه روی رشته‌های مربوط به هنرهای آزاد دارد، اگرچه بسیاری از برنامه‌های مرتبط با علوم هم در این مجموعه در دسترس متقاضیان تحصیل در کانادا به زبان فرانسوی قرار گرفته‌ است.

علاوه بر این، دو دانشگاه فرانسوی زبان، دانشگاه د شربروک و دانشگاه لاوال پردیس‌هایی در حومه لونگویل در ساحل جنوبی مونترال تاسیس کرده‌اند. همچنین، l’Institut de pastorale des Dominicains مرکز دانشگاهی مونترال در کالج دانشگاه اتاوا دومینیکن یا کالج دانشگاه دومینیکن است. پردیس Faculté de théologie évangélique متعلق به دانشگاه آکادیا نوا‌اسکوشیا در مونترال مستقر شده است که با ارائه یک برنامه لیسانس و کارشناسی ارشد در الهیات به جامعه پروتستان فرانسوی در کانادا خدمت می‌کند.

باید توجه داشت که تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره مناسب دارد و برای تحصیل در دانشگاه‌‎های فرانسوی‌زبان هم ارائه مدرک زبان فرانسوی با نمره خوب الزامی است. پیش از اقدام و تصمیم قطعی باید شرایط پذیرش هر یک ار بزنامه‌های تحصیلی به دقت مطالعه شود.

مشکلات زندگی در مونترال

مانند هر شهر دیگری، زندگی در مونترال نیز چالش‌ها و مشکلات خود را دارد که ممکن است به‌ویژه ساکنان تازه‌وارد با آن مواجه شوند. با اینکه هزینه‌های زندگی در مونترال از دیگر کلان‌شهرهای کانادا پایین‌تر است، اما در مقایسه با هزینه‌های زندگی در ایران باز هم گران است؛ به خصوص در مورد هزینه‌های مربوط به مسکن. این امر می‌تواند برای برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا مقوله تامین نیازهای اولیه را هم چالش‌برانگیز کند.

ترافیک مونترال درساعات ازدحام می‌تواند سنگین و شلوغ باشد، به خصوص در ساعات ابتدایی و پایانی روز. با اینکه سیستم حمل‌ونقل عمومی تمام شهر را پوشش داده و همیشه در دسترس است، اما دیرکرد و نقص این سیستم باعث شده شهروندان نسبت به استفاده از وسایل نقلیه تمایلی نشان ندهند؛ به ویژه در زمان اوج مصرف.

یکی از نقدهای به‌جا به شهرداری مونترال تاخیر و خرابی سیستم حمل‌ونقل عمومی‌ست. با اینکه در تمام سطح شهر دسترسی به وسایل نقلیه عمومی آسان است، اما تاخیر در خدمات به یکی از مشکلات زندگی در مونترال تبدیل شده است؛ تأخیرهای پنج‌دقیقه‌ای یا بیشتر!

شبکه متروی مونترال در سال 1966 تاسیس شده است، به دلیل قدیمی بودن این شبکه گاهی هم ممکن است تمام یک خط مترو برای چند ساعت از کار بیفتد! علاوه بر این، خدمات اتوبوس‌رانی این شهر هم قدیمی است و حدود ۲۵ درصد از اتوبوس‌های شهر به تعمیر نیاز دارند. البته که به مترو و اتوبوس‌های تندرو در شهر تهران نمی‌رسد! بگذریم…

شاید برای رفع همین مشکلات باشد که استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل داخل شهر طرفداران زیادی دارد. در سراسر مونترال خطوط مخصوص عبور دوچرخه ایجاد شده که تردد با این وسیله رو ایمن کرده و برای تمام شهروندان در دسترس است.

زمستان‌های مونترال طولانی، سرد و برفی‌ست. برای متقاضیان مهاجرت به کانادا که به چنین شرایط آب‌وهوایی عادت ندارند، شدت سرما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این شهر در طول 3 ماه زمستان مستعد سرمای شدید و شرایط یخبندان است که می‌تواند رفت‌وآمد را دشوار کند.

در حالی که مونترال یک شهر دو زبانه است و به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌شود، برخی از ساکنان ممکن است همچنان با موانع زبانی مواجه شوند، به خصوص اگر به هر دو زبان مسلط نباشند! اگر مونترال را برای زندگی یا تحصیل انتخاب می‌کنید بهتر است به هر دو زبان تسلط داشته باشید.

در قیاس با پایین بودن هزینه های زندگی در مونترال، به عقیده بسیاری استان کبک بالاترین نرخ‌های مالیات را در آمریکای شمالی دارد که می تواند منجر به مالیات بر درآمد و فروش بالاتر برای ساکنان مونترال شود. اگر قصد زندگی در مونترال را دارید، پیش از اقدام برای دریافت ویزای کانادا شرایط مالیاتی که دولت استانی وضع کرده است را به دقت مطالعه کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *