مهاجرت

شهر اتاوا کانادا

اتاوا، پایتخت کشور کانادا مقصدی زیبا و تاریخی برای متقاضیان ویزای توریستی کاناداست که مجموعه‌ای متنوع از جاذبه‌ها و فرصت‌های طلایی را برای علاقمندان به سفر به کانادا یا کار در کانادا ارائه می‌دهد. فرصت‌های شغلی و موقعیت‌های نابِ بازرگانی پایتختِ یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان هم مورد توجه متقاضیان سرمایه‌گذاری در کانادا یا حتی مهاجرت به کانادا قرار گرفته است. با آشنایی بهتر از این شهر می‌توان برنامه سفر یا مهاجرت جذاب و موفقیت‌آمیزی طراحی کرد تا از فرصت‌های نهفته در این شهر بهره جست.

همه چیز در مورد اتاوا

اتاوا پایتخت کشور و چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا، در شرق استان انتاریو و در محل تلاقی رودخانه اتاوا و رودخانه ریدو واقع شده که میزبان بیش از 1.4 میلیون نفر است. حدود 66درصد این جمعیت در شهر اتاوا و باقی در همسایگی شهرهای استان مجاور از جمله گاتینو Gatineau (واقع در آن سوی رودخانه اتاوا در کبک) زندگی می‌کنند.

از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این منطقه می‌توان به زبان مورد استفاده در آن اشاره کرد؛ با اینکه اتاوا در خارج از استان فرانسوی‌زبان کبک قرار دارد، اما شهروندان ساکن در شهر اتاوا کانادا هم به زبان انگلیسی و هم فرانسوی صحبت می‌کنند که در فرهنگ و تجارت شهر منعکس شده است؛ البته اِشراف به یکی از این دو زبان هم برای شروع زندگی در اتاوا کافی‌ست.

این شهر مرکز سیاسی کشور و مقر دولت فدرال است که زندگی در اتاوا کانادا را جذاب کرده است. این شهر میزبان سفارت‌خانه‌های خارجی، ساختمان‌های کلیدی، سازمان‌ها و مؤسسات دولت کانادا از جمله پارلمان کانادا، دادگاه عالی، اقامتگاه نایب السلطنه کانادا و دفتر نخست وزیر است.

از نظر اقتصادی، اتاوا به‌عنوان پایتخت موتور اصلی اقتصادی کشور است که مشاغل و فرصت‌هایی را در صنایع با فناوری پیشرفته، به یاری حضور دولت و بخش‌های مهمی مانند بهداشت و آموزش ارائه می‌کند. مراکز تحقیقاتی درجه یک، موسسات دانشگاهی درجه یک و شعبه‌های عملیاتی از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در این شهر مستقر شده‌اند.

جذابیت‌های طبیعی و فرصت‌های مناسب شغلی کمک هم کرده‌اند تا هم مرکز شهر و هم حومه و اطراف دلپذیر و باب‌طبع باشد. اتاوا به طرز چشمگیری تمیز و سرسبز است؛ با درختان بزرگ، پارک‌ها و سواحلِ کشیده شده در امتداد سه رودخانه اصلی و کانال تاریخی که مرزی میان زندگی شهری و طبیعت منطقه را مشخص می‌کند. همچنین تپه‌های سبز گاتینو Gatineau در سراسر رودخانه اتاوا منظره دلفریبی را به نمایش می‌گذارد و یک محیط طبیعی محافظت شده را برای بسیاری از فعالیت‌های تفریحی خانوادگی ایجاد کرده است.

برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، پایتخت فرصت‌ها و مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد. مزیتی که شهر اتاوا کانادا در برابر کلان‌شهرهای هم‌رده خود مانند تورنتو و ونکوور دارد، مقرون‌به‌صرفه‌بودن هزینه‌های زندگی است. افزون بر این، برای متقاضیان زندگی در اتاوا این شهر بازار کار پر رونقی هم دارد که فرصت‌های زیادی در زمینه‌های فناوری و گردشگری را در اختیار متقاضیان کار در کانادا قرار می‌دهد.

برای علاقمندانِ مهاجرت به کانادا که صاحب فرزند هستند، زندگی در اتاوا گزینه مناسبی می‌تواند باشد؛ درکنار معقول بودن هزینه‌ها، مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین موسسات آموزشی متعددی در شهر مستقر شده‌اند تا این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌های دارای فرزند تبدیل کند.

زندگی در شهر اتاوا کانادا

طبق تحقیقات و مطالعه‌ای که مجله Canadian Business به‌تازگی انجام داده است، شهر اتاوا را بر اساس شاخص‌هایی مانند درآمد، درصد مالکیت خودرو، نرخ بیکاری، مسکن، آب و هوا و سبک زندگی به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی رتبه‌‎بندی کرده است؛ البته در این مطالعه عوامل فرهنگی عنصر کلیدی رتبه بالای اتاوا بودند.

شهر اتاوا در سال 2016 توسط مجله MoneySense برای دومین بار به عنوان بهترین مکان برای زندگی در کانادا رتبه‌بندی شد. نقش مهمی که بخش خصوصی در مدیریت شهری و حل‌وفصل مشکلات ایفا می‌کند، و کیفیت بالای شاخص‌ها برای زندگی در برابر هزینه‌های کم‌تر از دلایل قرار گرفتن شهر اتاوا در این جایگاه بوده‌اند. گذشته از اقتصاد قوی و درآمد بالا، اتاوا در خصوص رعایت استانداردهای شهرسازی برای عابرین پیاده، و حمل‌ونقل عمومی امتیاز بالایی کسب کرده است. علاوه بر آنچه گفته شد، شهر اتاوا به عنوان بهترین شهر برای زندگی تازه‌واردان به کانادا رتبه اول را کسب کرد.

فضاهای طبیعی بکر در داخل شهر و حومه در هر چهار فصل و چشم‌اندازهای منحصر به‌فردی که رودخانه اتاوا، رودخانه ریدو و کانال ریدو و کرانه‌های سبزرنگ‌آن‌ها خلق کرده‌اند، از زیبایی‌های آرامش‌بخش این شهر هستند. یکی از تفریحات پرطرفدار در این شهر در روزهای بهار تا نیمه پاییز رنگارنگ قایق‌سواری در آب‌های مواج این شهر است. یکی از بهترین مقاصد رفتینگ در آب‌های سفید جهان، حدود یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد. آب‌وهوای زمستان فرصت‌هایی را برای اسکی کراس‌کانتری و سراشیبی و اسکیت روی یخ را رقم می‌رند؛ فقط کافی‌ست از مسیرهای پیاده‌روی به جنگل گرفته تا به بزرگترین پیست اسکیت جهان، یعنی  Rideau Canal Skateway رسید.

علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در هر سطحی می‌توانند بیش از 800 کیلومتر از مسیرهای شهری و روستایی، مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستانی در تپه‌های مجاور شهر و پارک گاتینو را کاوش کنند. کمربند سبز اطراف مرکز شهر صدها کیلومتر مسیر مناسب برای پیاده‌روی دارد که از جوار جنگل‌ها، تپه‌های شنی و تالاب‌ها عبور می‌کند.

شش بیمارستان تخصصی و عمومی فعال در شهر اتاوا وجود دارد: بیمارستان کوئینزوی کارلتون، بیمارستان اتاوا و زیرمجموعه‌های آن (بیمارستان سیویک، بیمارستان عمومی، بیمارستان ریورساید)، بیمارستان مونتفورت، و بیمارستان کودکان شرق انتاریو. مراکز تخصصی متعددی دیگری در شهر فعالیت دارند؛ همچون مؤسسه قلب دانشگاه اتاوا که شهرت جهانی دارد، مرکز بهداشت روان سلطنتی اتاوا، و بیمارستان الیزابت برویر. دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا هم یکی از بیمارستان‌های آموزشی مشهور کاناداست که این شهر واقع شده است.

به واسطه استقرار دولت و سازمان‌های مربوطه در این شهر، اتاوا مقر بسیاری از سازمان‌ها و موسسات پزشکی بزرگ مانند صلیب سرخ کانادا، خدمات خون کانادا، سلامت کانادا، انجمن پزشکی کانادا، کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا، انجمن پرستاران کانادا، و شورای پزشکی کانادا است.

یکی از جذابیت‌های شهرهایی که در احاطه رودخانه‌ها هستند، عبورومرور در وسایل نقلیه آبی‌ست. اُترینO-Train  که از رودخانه Rideau  عبور می‌کند، یک سرویس حمل‌ونقل عمومی ریلی‌ست که توسط OC Transpo ارائه می‌شود. این شرکت وظیفه مدیریت سیستم حمل‌و‌نقل عمومی اتاوا را دارد؛ شامل سیستم متروی شهری با چهار خط که در زیر و روی زمین کشیده شده‌اند و یک سیستم حمل‌ونقل سریع اتوبوس (BRT) که از مسیرهای اختصاصی عبور می‌کنند و خیابان‌ها و بزرگراه‌های اصلی شهر را به هم متصل کرده‌اند.

بیش از 190 مسیر اتوبوس محلی توسط ناوگانی از اتوبوس‌های معمولی، سریع‌السیر و دوطبقه ارائه می‌شود. برای عبور و مرور افراد ناتوان هم سرویس ParaTranspo طراحی و اجرا شده که به‌صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

راحتی، تعدد و سرعت وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین بالا بودن هزینه‌های در اختیار داشتن اتومبیل شخصی موجب شده بسیاری از شهروندان تمایلی به استفاده از ماشین شخصی نداشته باشند، مگر برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در کنار خانواده. در دسترس بودن وسایل نقلیه عمومی موجب کمتر شدن بار ترافیکی در شهر شده است.

آب و هوای اتاوا کانادا در طول سال

اتاوا دارای آب و هوای مرطوب قاره‌ای گرم تابستانی است با چهار فصل مجزا. میانگین حداکثر دمای تابستانی در ماه جولای 26.6 درجه سانتی‌گراد و میانگین حداقل دمای زمستانی در ژانویه 14.4- درجه سانتیگراد است. تابستان‌ها گرم و مرطوب است و به طور متوسط 11 روز در سه ماه تابستان دما بیش از 30 درجه سانتیگراد است.

بارش برف و سرما در فصل زمستان غالب است. به طور متوسط در هر روز از ژانویه و فوریه و برخی روزهای مارس، بیش از 5 سانتی‌متر بارش برف تجربه می‌شود و حدود 17 روز از سال دما به زیر 20- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دما و شرایط جوی در بهار و پاییز متغیر است؛ با اینکه هوا مستعد افزایش دماست اما اغلب نوسانات غیرقابل پیش‌بینی اتفاق می‌افتد. برای مثال، در ماه مه معمولا یک روز دما به زیر صفر می‌رسد، اما در همین ماه ممکن است دمایِ 30 درجه سانتیگرادی هم تجربه شود!

میانگین بارندگی سالانه شهر اتاوا کانادا حدود 750 میلی‌متر در سال است. ماه‌های می تا نوامبر ماه‌هایی هستند که احتمال بارش و رویدادهای عمده بارندگی وجود دارد، به طوری که هر ماه به طور متوسط 3 روز بیش از 1 سانتی‌متر بارندگی دارد. اتاوا در سال حدود 2080 ساعت آفتابی‌ست.

ایرانیان مقیم اتاوا

با تمام ویژگی‌های جذابش تنها 5درصد از جمعیت ایرانی‌های مقیم زندگی در اتاوا را بعد از مهاجرت به کانادا برگزیده‎اند. تقریبا نیمی از ایرانیان مقیم کانادا شهر تورنتو کانادا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. ساکنان اتاوا هم به دلیل پراکندگی در شهر، در محله مشخص و مشهوری زندگی نمی‌کنند.

هزینه زندگی در اتاوا

هزینه زندگی در شهر اتاوا کانادا در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور پایین‌تر و نسبت به تمام شهرهای بزرگ متوسط در نظر گرفته می‌شود. ناگفته نماند که هزینه زندگی ممکن است بسته به عواملی مانند سبک زندگی فردی و سطح درآمد افراد متفاوت است. برای درک بهتر هزینه زندگی در اتاوا کانادا برخی از هزینه های کلیدی را مرور می‌کنیم.

مسکن یکی از بزرگترین هزینه‌های متقاضیان مهاجرت به کاناداست. هزینه مسکن بسته به محله، متراژ و امکانات ارائه‌شده در خانه‌ها و آپارتمان‌ها از 1200 تا 2000 دلار در ماه متغیر است. از طرف دیگر، میانگین هزینه خرید خانه در اتاوا حدود 500هزار دلار است.

حمل‌ونقل یکی دیگر از هزینه‌های غیرقابل اغماض در اتاوا است. با توجه به تنوع وسایل نقلیه عمومی و مسیرهای آبی و ریلی آن، در روزهای اولیه مهاجرت نیاز به استفاده از آن‌ها بیشتر است. بلیط ماهانه حمل‌ونقل عمومی در شهر اتاوا کانادا برای استفاده از اتوبوس و مترو حدود 119 دلار باید در نظر گرفت.

هزینه خواربار می‌تواند بسته به اندازه خانواده و محدودیت‌های غذایی متفاوت باشد، اما به طور متوسط، یک خانواده چهار نفره حدود 800 تا 1000 دلار در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه می‌کند. صرف وعده غذایی در رستوران‌های معمولی 60 تا 80 دلار هزینه دارد.

هزینه ماهانه قبض خدمات آب و برق، آب و گاز بسته به اندازه خانه یا آپارتمان می‌تواند از 100 تا 300 دلار در ماه هزینه داشته باشد. خدمات اینترنت و تلفن حدود 100 تا 150 دلار در ماه هزینه دارد و هزینه‌های سرگرمی، مانند تماشای فیلم در سینما یا کنسرت، 10 تا 50 دلار برای هر نفر آب می‌خورد.

قیمت خانه در اتاوا کانادا

خرید خانه در اتاوا بسته به موقعیت و محله، متراژ و امکانات و شرایط ملک قیمت و هزینه‌های بسیار متفاوتی دارد. از سال 2021، میانگین قیمت خانه در اتاوا حدود 650 هزار دلار بوده است. با این حال، قیمت یک خانه در اتاوا می‌تواند از حدود 300هزار دلار برای یک خانه کوچکتر و قدیمی در یک محله‌های پایین‌تر شروع شود و به بیش از 1 میلیون دلار برای یک خانه بزرگ و مدرن در یک محله پرطرفدار و مطلوب متغیر باشد.

به طور کلی، گران‌ترین محله‌ها در اتاوا در مرکز شهر واقع شده‌اند؛ مناطقی مانند  The Glebe، Westboro  و Old Ottawa South . این محله‌ها به‌ دلیل استقرار فروشگاه‌های مد روز، رستوران‌ها و جاذبه‌های فرهنگی و همچنین نزدیکی به مراکز عمده اشتغال شناخته شده‌اند. در نتیجه قیمت خانه در این محله‌ها می تواند به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین شهر باشد.

از سوی دیگر، محله های مقرون به صرفه‌تری در اتاوا می‌توان یافت؛ مانند اورلئان، کاناتا و بارهاون. این محله‌ها دورتر از مرکز شهر واقع شده‌اند، اما با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی راحتی به مدارس و دانشگاه، پارک‌ها و امکانات اجتماعی دارند. میانگین قیمت خانه در این محله‌ها معمولا از میانگین شهر پایین‌تر است؛ به همین دلیل این محله‌ها و خانه‌ها به گزینه‌ای محبوب برای خرید اولین خانه تبدیل شده‌اند.

برای بررسی قیمت خانه در اتاوا مانند دیگر شهرهای کانادا می‌توانید از سایت‌های خریدوفروش املاک و مستغلات استفاده کنید تا اطلاعات خوبی از امکانات معمول آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی در سطح شهر و نسبت قیمت آن‌ها به‌دست آورید.

سفر توریستی به پایتخت کانادا

اتاوا با موزه‌های ملی متعدد، بناهای تاریخی و مکان‌های تاریخی مهد تاریخ و تمدن کاناداست و یکی از پربازدیدترین شهرهای کانادا با بیش از 11 میلیون بازدید‌کننده در سال شناخته می‌شود. 25 مکان تاریخی ثبت‌شده ملی کانادا در اتاوا وجود دارد، از جمله کاخ لوریئر Chateau Laurier، میدان کنفدراسیون و کالج معلمان سابق اتاوا. میراث با ارزش فرهنگی دیگری نیز در شهر اتاوا وجود دارد که  قانون میراث انتاریو به عنوان «عناصر میراث» از آن‌ها یاد می‌کند.

از معماری و موزه‌های خیره‌کننده گرفته تا جلوه‌هایی شگرف از طبیعی و فرهنگ متنوع، از شهر اتاوا کانادا مقصدی تمام‌عیار برای گذراندن تعطیلات تابستانی ساخته است. در میان شهرهای بزرگ کانادا، اتاوا به دلیل معماری زیبا و بناهای دیدنی خود مشهور است. معروف‌ترین آن‌ها پارلمان هیل است، ساختمانی باشکوه که دولت کانادا را در خود جای داده است. این مکان دیدنی و نمادین برای هر توریستی که از شهر بازدید می‌کند، ضروری است. از دیگر ساختمان‌های قابل توجه می‌توان به گالری ملی کانادا، موزه تاریخ کانادا و ضرابخانه سلطنتی کانادا اشاره کرد.

اتاوا شهری است غرق در تاریخ، با موزه‌ها و مکان‌های تاریخی متعددی که به متقاضیان ویزای توریستی کانادا دیدگاهی اجمالی به گذشته این کشور می‌دهد. به عنوان مثال، موزه جنگ کانادا، یک مقصد محبوب برای گردشگران خارجی و داخلی‌ست که تاریخ نظامی کانادا را از اوایل قرن هجدهم تا امروز به نمایش می‌گذارد. کانال ریدو، میراث جهانی یونسکو، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی است که دیدگاه اجمالی به تاریخ شهر به عنوان یک مرکز حمل‌و‌نقل ارائه می‎‌دهد.

اتاوا علاوه بر مکان‌های دیدنی و موزه‌های تاریخی، به زیبایی‌های طبیعی خود نیز مشهور است. این شهر پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری دارد؛ از جمله پارک Gatineau که مناظر خیره کننده‌ای از شهر و طبیعت وحشی اطراف را به نمایش گذاشته است. رودخانه اتاوا که از میان شهر می‌گذرد نیز جاذبه محبوب برای علاقه‌مندان به قایق‌سواری و ماهیگیری است.

علاوه بر این، اتاوا یک شهر فرهنگی متنوع با صحنه‌های هنری و موسیقی پویاست. مرکز هنرهای ملی، واقع در قلب تپنده شهر، میزبان اجرای برخی از هنرمندان و نوازندگان با استعداد کانادا است. جشنواره بین‌المللی جاز اتاوا و جشنواره بلوز اتاوا دو مورد از بزرگ‌ترین رویدادهای موسیقی سالانه کانادا هستند که در این شهر برگزار می‌شود.

تحصیل در اتاوا و اخذ پذیرش تحصیلی

اتاوا بیشترین جمعیت تحصیل‌کرده را در میان شهرهای کانادا دارد و بیش از نیمی از جمعیت آن از کالج یا دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. این شهر میزبان تعدادی از مشهورترین موسسات تحقیقاتی و فرهنگی، کالج‌ها و دانشگاه‌های کاناداست؛ از جمله دانشگاه اتاوا، دانشگاه کارلتون، کالج آلگونکوین، مرکز هنرهای ملی، گالری ملی کانادا.

دانشگاه کارلتون در سال 1942 برای پاسخگویی به نیازهای کهنه‌سربازان بازگشته از جنگ جهانی دوم تأسیس شد و بعدها به اولین کالج خصوصی و غیرمذهبی انتاریو تبدیل شد. با گذشت زمان، کارلتون به دانشگاهی جامع با رتبه‌بندی امروزی تبدیل شد. پردیس اصلی دانشگاه بین اتاوا جنوبی و دریاچه داو قرار دارد.

دانشگاه اتاوا که در ابتدا “کالج بای‌تاون” نام داشت، اولین موسسه تحصیلات تکمیلی بود که در سال 1848 در این شهر تأسیس شد. دانشگاه اتاوا یکی از مشهورترین دانشگاه‎‌های کاناداست که برای متقاضیان تحصیل در کانادا هم پذیرش تحصیلی صادر می‌کند. این دانشگاه عضو گروه  U15یعنی گروهی از دانشگاه‌های بسیار معتبر و با تحقیقات فشرده در کانادا است. پردیس اصلی دانشگاه در محله سندی هیل در مرکز شهر واقع شده است.

کالج آلگون‌کوین یک کالج‌های هنرهای کاربردی و فناوری است که در سال 1967 تأسیس شد. پردیس اصلی آن در محله سیتی ویو کالج‌وارد واقع شده است. این کالج به مناطق دور افتاده شرق انتاریو، کبک غربی، و ایالت نیویورک هم خدماتی می‌دهد. کالج آلگونکوین پردیس‌های دیگری در پمبروک و پرث و همچنین چهار پردیس بین‌المللی دیگر هم دارد.

کالج لا سیته La Cité بزرگترین کالج فرانسوی زبان در انتاریو است که در سال 1989 در نزدیکی Aviation Parkway در محله Carson Meadows  تأسیس شد و پردیس دیگر آن در هاکسبری قرار دارد. پردیس‌هایی از دانشگاه کبک در اوتاوایس، Cégep de l’Outaouais، و کالج هریتیج هم در حومه شهر اتاوا مستقر هستند.

متقاضیان تحصیل در کانادا بسته به شرایط خود می‌توانند از این موسسات آموزشی درخواست پذیرش تحصیلی کنند. با مطالعه سایت این دانشگاه‌ها و بررسی شرایط هر رشته در هر مقطع تحصیلی می‌توانید مدارک و شرایط مورد نیاز را برای مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی ارسال کنید و پس از دریافت پذیرش تحصیلی، برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. کارشناسان مجموعه نیلگام در دپارتمان تحصیلی و اعزام دانشجو در این مسیر پرفرازو نشیب همراه شما هستند.

کار در اتاوا کانادا

شهر اتاوا کانادا مقصدی محبوب برای متقاضیان کار در کاناداست که به دنبال شروع یک شغل جدید یا پیشرفت شغل فعلی خود در این کشور هستند. با اقتصاد پر رونق و طیف وسیعی از صنایع، از جمله فناوری، دولت، و مراقبت های بهداشتی، فرصت‌های زیادی برای نیروی کار ماهر در اتاوا وجود دارد.

یکی از اولین اقدام‌ها برای متقاضیان ویزای کاری کانادا که به دنبال کار در اتاوا هستند، دریافت مجوز کار یا ورک پرمیت است. دولت کانادا برای تامین نیروی کار مورد نیاز برخی مشاغل برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را طراحی کرده تا با ارائه ویزای کار کانادا یا حتی اقامت دائم کانادا از افراد واجد شرایط دعوت به زندگی و کار در این کشور کند. علاقمندان به کار در اتاوا می‌توانند شرایط برنامه استانی انتاریو را مطالعه و پیگیری کنند. با مشورت از کارشناسان مهاجرتی نیلگام مسیر پرافت‌وخیر مهاجرت به کانادا را هموار کنید.

یکی از مزایای کار در اتاوا به عنوان نیروی کار بین‌المللی، سیستم پشتیبانی قوی این شهر و استان از تازه واردان است. سازمان‌ها و منابع زیادی برای کمک به تازه‌واردان به بازار کار استان وجود دارد؛ از جمله مراکز کاریابی، نمایشگاه‌های کار، و برنامه‌های مربیگری. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان در اتاوا برای استخدام نیروی کار بین‎المللی آماده هستند و ممکن است پشتیبانی بیشتری مانند آموزش زبان و جهت‌گیری فرهنگی ارائه دهند.

برخی از صنایع مورد تقاضا در اتاوا شامل فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و مشاغل دولتی‌ست. باید توجه داشت که افراد مقیم یا شهروندان کانادایی امکان ورود به مشاغل دولتی را دارند. بسیاری از شرکت‌های فناوری نامدار مانند بازیگران اصلی این صنعت از جمله Shopify و Microsoft در این شهر مستقر شده‌اند و فرصت‌های شغلی متعددی را در زمینه توسعه نرم‌افزار، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و امنیت سایبری ایجاد کرده‌‌اند.

با توسعه بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی که مشاغلی در زمینه پرستاری، مدیریت مراقبت‌های بهداشتی را ایجاد کرده‌اند، تحقیقات با موضوعات صنعت مراقبت‌های بهداشتی در اتاوا نیز در حال رشد است. همان‌طور که پیشتر هم گفتیم، اتاوا مقر دولت فدرال در کانادا است؛ به این معنی که فرصت‌های متعددی برای متقاضیان کار در کانادا در حیطه تجزیه و تحلیل سیاست، مدیریت دولتی و دیپلماسی وجود دارد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *