مهاجرت, ویزا

زندگی در کدام کشور اروپایی ارزان تر است؟

مهاجرت به اروپا جذابیت‌‎های بسیاری در میان متقاضیان ویزای شنگن دارد. قاره سبز مملو از مکان‌های باورنکردنی است، اما کدام‌یک از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند؟ زندگی در کدام کشور اروپایی ارزان تر است؟ برای آشنایی با ارزان ترین کشور اروپا در سال 2023 در وبلاگ موسسه مهاجرتی نیلگام ما را همراهی کنید.

جذابیت‌های قاره سبز بر کسی پوشیده نیست؛ فرهنگ و تاریخ غنی، جاذبه‌های طبیعی از سواحل خیره‌کننده پرتغال گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف سوئیس، برخی از نمادین‌ترین و مطلوب‌ترین مقاصد سفر در جهان را در خود جای داده است. با این حال، این منطقه به عنوان یکی از گران ترین مقاصد سفر و مهاجرت هم شناخته شده‌اند. اما اگر به شما بگوییم کشورهایی در اروپا وجود دارند که می توانید با بودجه اندک در آن‌ها به راحتی زندگی کنید، چه؟

آیا تا به حال رویای زندگی در اروپا را در سر می‌پرورانید و تصور می‌کنید که از دسترس مالی شما خارج است؟ آیا می خواهید بدانید چه کشورهایی در اروپا هزینه کم زندگی را بدون فدا کردن کیفیت زندگی ارائه می دهند؟ خوب، شما خوش شانس هستید! این مقاله شما را به سفری در ارزان‌ترین کشورهای اروپا می‌برد، جایی که پول شما می‌تواند فراتر از آنچه تصور می‌کردید برود. خواه شما یک دانشجوی بین‌المللی باشید که به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور هستید، بازنشسته‌ای که به دنبال سرعت پایین‌تری از زندگی است، یا فردی که می خواهد افق‌های جدیدی را بدون خرج کردن هنگفت کشف کند، اطلاعات مورد نیاز خود را دقیقاً در اینجا پیدا خواهید کرد.

با ما همراه شوید تا ارزان ترین کشور اروپا را بررسی کنیم و دریابیم که چگونه می توانید رویای اروپایی را بدون تخلیه حساب بانکی خود زندگی کنید و اقامت اروپا را به دست آورید. برای غافلگیری آماده شوید!

لازم به ذکراست که نام کشور اوکراین پای ثابت لیست ارزان ترین کشورهای اروپا بوده است. قبل از جنگ این کشور یکی از بهترین و ارزان ترین کشور اروپا بود؛ ما قصد نداریم اوکراین را حذف کنیم، اما در موقعیتی که این کشور نا‌آرام است و شهروندان، مسافران و مهاجذان امنیتی در شهرهای آن ندارند، حضور شما دراین کشور را تایید نمی‌کنیم. لطفا قبل از بازدید در مورد هر مقصدی به دقت تحقیق کنید.

  1.  لهستان

لهستان یک کشور اروپای شرقی با چشم‌اندازهای متنوع و تاریخ فرهنگی غنی است.

تولید ناخالص ملی: 679.4 میلیارد دلار
جمعیت: 37.75 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 17.999،91 دلار

لهستان با اقتصاد قوی با تکیه بر نیروی کار ماهر و صنایع پر رونق خود مانند فناوری اطلاعات، تولید و گردشگری پویا به حیات اقتصادی خود سریع‌تر از گذشته به سوی هدفی جسورانه هدایت می‌شود. برای مطالعه روش‌های مهاجرت به لهستان کلیک کنید.

دستمزدها در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه نسبتاً بالاست و هزینه زندگی عموماً مقرون به صرفه است، به ویژه در خارج از شهرهای بزرگ مانند ورشو و کراکوف. ترکیب منحصر به فرد مدرنیته و سنت این کشور در معماری، موسیقی و غذاهای آن مشهود است که ترکیبی از تأثیرات فرهنگ اسلاو و اروپایی است.

لهستان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا با تاکید زیادی بر آموزش و نوآوری، مقصدی جذاب برای دانشجویان و متخصصانی است که به دنبال فرصت‌های شغلی و رشد شخصی هستند. به طور کلی، لهستان کیفیت بالایی از زندگی را با هزینه معقول ارائه می‌دهد که آن را به انتخابی محبوب برای گردشگران و مهاجران تبدیل کرده است.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره مسکن): 627 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 515 دلار
  • قبض ماهانه خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 236 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 26 دلار
  1. رومانی

رتبه 9 در لیست ارزان ترین کشور اروپا به کشور رومانی اختصاص پیدا کرده است. رومانی یکی دیگر از کشورهای مقرون به صرفه برای سفر، زندگی و مهاجرت در جنوب شرقی اروپا است که به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده، قلعه‌های قرون وسطایی و تاریخ غنی به شهرت رسیده است.

تولید ناخالص ملی:284.1 میلیارد دلار
جمعیت:19.12 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP:14.858،23 دلار

اقتصاد رومانی با تمرکز بر تولید، فناوری اطلاعات، کشاورزی و گردشگری بسیار متنوع و پویاست. این کشور در سال‌های اخیر با نرخ بیکاری نسبتا پایین شاهد رشد اقتصادی ثابتی بوده است. هم دستمزد و هم هزینه زندگی در رومانی به طور موازی پایین است. هزینه‌های پایین زندگی یکی از جذابیت‌های این کشور است و بسیاری از مردم را از اروپای غربیو حتی سراسر جهان را با هدف یافتن خانه‌ای مقرون به صرفه در خارج از کشور به این سرزمین فرا می‌خواند.

رومانی با ترکیبی از سبک زندگی مدرن و سنتی، تجربه منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان و ساکنان ارائه می‌دهد. از پایتخت شلوغ و پرازدحام آن بخارست گرفته تا حومه‌های آرام، در رومانی برای همه سلایق جذابیت‌هایی وجود دارد.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره مسکن): 572 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 280 دلار
  • قبض ماهانه خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 150 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 118 دلار
  1. آلبانی

آلبانی، کشور کوچکی در بالکان، در رتبه 8 لیست ارزان ترین کشورهای اروپا قرار گرفته که به خاطر مناظر کوهستانی چشم‌نواز، سواحل زیبا و تاریخ شگفت‌انگیزش شناخته شده است.

تولید ناخالص ملی: 18.26 میلیارد دلار
جمعیت: 2812 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 6.492،87 دلار

آلبانی با جمعیتی بالغ بر 2.8 میلیون نفر، کشوری متنوع با ترکیبی از فرهنگ و سنت است. اقتصاد این کشور در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است که عمدتاً به‌واسطه گردشگری، کشاورزی و صنایع انرژی پیشرفت‌های شگرفی داشته است.

این کشور هزینه نسبتاً پایینی برای زندگی دارد که آن را به مقصدی جذاب برای مسافران و مهاجران تبدیل کرده است. میانگین حقوق در آلبانی در مقایسه با کشورهای غربی کمتر است، اما هزینه کالاها و خدمات نیز همین‌طور است.

هزینه مسکن و مواد غذایی در آلبانی به طور قابل‌توجهی از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر کمتر است. به عنوان مثال، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر می‌تواند حدود 200-300 یورو هزینه داشته باشد.

قیمت غذا نیز نسبتا پایین است و محصولات تازه و غذاهای محلی مقرون به صرفه هستند. با این حال، قیمت کالاهای وارداتی می‌تواند به‌نسبت بالا باشد و برخی از اقلام لوکس ممکن است گران‌تر از سایر کشورها باشند.

هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و آب و برق نیز نسبتاً پایین است، و آلبانی را به مقصدی مقرون به صرفه برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال لذت بردن از زیبایی های طبیعی و جاذبه های فرهنگی کشور هستند بدون اینکه دچار مشکل مالی شوند.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 525 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 357 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 108 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 16 دلار
  1. صربستان

صربستان، هفتمین کشور در لیست ارزان ترین کشور اروپا، در اروپای جنوب شرقی واقع شده است که با ترکیبی چشمگیر از سبک‌های معماری مدرن، بازمانده‌های روم باستان تا کلیساهای ارتدکس بهشت علاقمندان به معماری‌ست.

تولید ناخالص ملی: 63.08 میلیارد دلار
جمعیت: 6834 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 9.230،18 دلار

اقتصاد صربستان با تمرکز بر تولید گندم، ذرت و آفتابگردان و همچنین بر معدن و صنایع سنگین عمدتاً بر صنعت کشاورزی استوار است. اگرچه متوسط دستمزد در صربستان در مقایسه با اروپای غربی نسبتاً پایین است، اما هزینه زندگی نیز به میزان قابل توجهی پایین‌تر است و آن را به مقصدی مقرون به صرفه برای کسانی که به دنبال زندگی ارزان‌تر در خارج از کشور هستند، تبدیل می‌کند.

هزینه اقامت، غذا و حمل‌ونقل در صربستان عموما کمتر از اکثر کشورهای همسایه است. در این کشور می‌توان طیف وسیعی و متنوعی از مسکن مقرون به صرفه و همچنین اقامتگاه‌های لوکس را پیدا کرد. این کشور به تنوع غذاهایی هم مشهور است. قدم زدن در خیابان‌های خوش‌عطر و اشتهاآور که غرفه‌های متعدد از غذاهای خیابانی مقرون به صرفه ارائه می‌کنند، از تفریحات گردشگران در این کشور است.

هزینه‌های حمل‌ونقل نیز قیمت مناسبی دارد و سیستم حمل‌ونقل عمومی کارآمد و ارزان در شهرهای بزرگ در دسترس است. هزینه کلی زندگی بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است، اما به طور کلی نسبت به کشورهای اروپای غربی و شمالی پایین‌تر است و صربستان را به مقصدی مقرون به صرفه برای کسانی که به دنبال کاوش در این کشور هستند، تبدیل می‌کند.

هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 555 دلار
میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 293 دلار
قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 167 دلار
بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 30 دلار

  1. بلاروس

بلاروس که با نام روسیه سفید نیز شناخته می‌شود، کشوری محصور در خشکی است که در شرق اروپا واقع شده است.

تولید ناخالص ملی: 68.21 میلیارد دلار
جمعیت: 9.34 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 7.302،26 دلار

علیرغم وسعت کوچکش، ازلحاظ بُعد فرهنگی و سابقه طولانی در هنر، ادبیات و موسیقی بلاروس زبان‌زد کشورهای اروپای شرقی است. مهمان‌نوازی و صمیمیت شهروندان شهرت دارد و این کشور را به مقصدی جذاب برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه فرهنگی با اعتبار و قدمت طولانی هستند تبدیل کرده است.

بلاروس سیستم سیاسی منحصر به فرد و یک اقتصاد متمرکز دارد. اقتصاد این کشور به شدت به صادرات، به ویژه نفت، گاز و پتاس وابسته است که آن را در برابر شوک‌‎های اقتصادی خارجی آسیب‌پذیر می‌کند. دستمزدها در بلاروس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است، اما هزینه زندگی نیز بسیار پایین‌تر است. به همین دلیل نام بلاروس هر ساله در میان ارزان ترین کشورهای اروپا دیده می‌شود.

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد بلاروس معماری آن است، به ویژه در پایتخت مینسک، جایی که ساختمان‌های دوران شوروی با طرح‌های معاصر ترکیب می‌شوند. پارک‌های ملی و ذخایر طبیعی متعدد این کشور جذابیت‌های ویژه‌ای برای گردشگران بوم‌گردی و علاقمندان به طبیعت دارد.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 520 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 230 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 73 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 18 دلار
  1. مولداوی

مولداوی، کشوری کوچک و محصور در خشکی در اروپای شرقی چهارمین کشور در لیست ارزان ترین کشور اروپا به شمار می‌رود که به خاطر میراث فرهنگی غنی و زیبایی طبیعی خود در میان گردشگران بهشهرت رسیده است.

تولید ناخالص ملی: 13.68 میلیارد
جمعیت: 2615 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 5.230.66 میلیارد دلار

با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر، مولداوی گوهر پنهان در منطقه است. مناظر متنوع آن شامل تپه‌های غلتکی، تاکستان‌های سرسبز و دهکده‌های زیباست که آن را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. پایتخت آن کیشیناو، شهری شلوغ با زندگی شبانه پر جنب و جوش، رستوران های عالی، و صحنه های هنری پر رونق است.

با اینکه مولداوی در شما یکی از فقیرترین کشورهای اروپا قرار گرفته، اما اقتصاد آن به آرامی در حال رشد است و این کشور آینده امیدوار کننده‌ای دارد. صنایع اصلی آن کشاورزی و تولید است و بخش فناوری نیز در حال رشد است. علیرغم دستمزدهای پایین در این کشور، مولداوی مقصدی جذاب برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی مقرون به صرفه هستند.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 540 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 306 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 190 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 13 دلار
  1. بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین، کشوری واقع در منطقه بالکان در جنوب شرقی اروپا، با مناظر طبیعی چشم‌نواز و میراث فرهنگی غنی یکیاز جذاب‌ترین کشورهای منطقه است.

تولید ناخالص ملی: 23.37 میلیارد دلار
جمعیت: 3271 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 7.143،31 دلار

آمیختگی فرهنگی آن از تأثیرات دوره عثمانی و آمیزه‌های اتریش-مجارستان منجر به یک هویت فرهنگی منحصر به فرد در بوسنی و هرزگوین شده است. این کشور با تمام پیشینه پرافت‌وخیزش مردمان بسیار مهمان‌نوازی دارد که در میان گردشگران منطقه بالکان زبانزد است.

اقتصاد بوسنی و هرزگوین عمدتاً مبتنی بر خدمات است و صنایعی مانند گردشگری، بانکداری و مخابرات سهم قابل‌توجهی در تولید ناخالص داخلی این کشور دارند. متوسط دستمزد ماهانه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است، اما هزینه زندگی نیز به همین ترتیب پایین‌تر است. غذاهای سنتی و لذیذ بوسنیایی که تحت تأثیر ریشه‌های عثمانی و بالکانی آن قرار گرفته است، شهرت بسیاری دارد و در گردشگری خوراک موفق عمل کرده است.

هزینه زندگی در بوسنی و هرزگوین بسته به منطقه متفاوت است؛ شهر پایتخت سارایوو نسبت به سایر نقاط گران‌تر است. با این حال، به طور کلی، غذا، حمل‌ونقل و مسکن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی قیمت مناسبی دارند. در حالی که دستمزدها به طور کلی کمتر از اروپای غربی است، هزینه کمتر زندگی تا حدی این امر را جبران می‌کند.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 543 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 165 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 180 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 30 دلار
  1. مقدونیه شمالی

مقدونیه شمالی کشوری کوچک اما از نظر فرهنگی متنوع است که در منطقه بالکان واقع شده است. تاریخ غنی و مناظر طبیعی آن از جمله دریاچه بکر اوهرید و کوه های ناهموار رشته شار پلانینا یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های منطقه بالکان هستند.

تولید ناخالص ملی: 1383 میلیارد دلار
جمعیت: 2065 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 6.694.64 دلار

ترکیبی از سبک معماری عثمانی و مدرن، پایتخت این کشور، اسکوپیه را به یکی از منحصربه‌فردترین نماهای شهری تبدیل کرده که سفر به آن تجربه شهری منحصر به فرد و جذابی را برای علاقمندان به این حوزه رقم زده است.

مقدونیه شمالی در سال‌های اخیر با رشد صنعت فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، از نظر اقتصاد، پیشرفت ثابتی داشته است. مانند دیگر کشورهای معرفی شده در این مقاله دستمزدها در مقایسه با کشورهای اروپای غربی نسبتاً پایین است و هزینه زندگی پایین نیز آن را جبران کرده است.

نرخ اجاره، آب و برق و خواربار فروشی درمقدونیه بسیار مناسب است و سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل اعتماد و ارزان است. شیوه زندگی آرام و دوستانه مردم محلی این کشور را به مقصدی ایده آل برای کسانی است که به دنبال سرعت کمتری از زندگی و یک تجربه واقعی در بالکان هستند، تبدیل کرده است.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 485 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 230 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 140 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 25 دلار
  1. کوزوو

کوزوو، واقع در قلب بالکان، کشوری کوچک اما جذاب با ترکیبی فرهنگی منحصر به فرد ترکیبی از نفوذ فرهنگ آلبانیایی و صربستان است.

تولید ناخالص ملی: 9.41 میلیارد دلار
جمعیت: 1873 میلیون دلار
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 5,305.641 دلار

با اینکه کوزوو یکی از جوان‌ترین کشورهای اروپاست، اما تاریخ پر رونق و فرهنگ معاصر پویای آن مورد توجه گردشگران و مهاجران قرار می‌گیرد. پایتخت آن پریشتینا مرکزی برای هنر، موسیقی و زندگی شبانه است. در حالی که این کشور در دهه‌های اخیر با چالش‌هایی از جمله درگیری‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی مواجه بوده است، پیشرفت چشمگیری در بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد خود داشته است.

هزینه زندگی در کوزوو به میزان قابل‌توجهی پایین است و آن را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی که به دنبال گزینه های زندگی مقرون به صرفه هستند تبدیل می کند. به خصوص هزینه مسکن؛ آپارتمان‌ها و خانه‌ها با نرخ‌های مناسب در مناطق شهری و روستایی در دسترس هستند.

هزینه‌های خوردوخوراک و حمل‌ونقل نیز در کوزوو به نسبت پایین است، بازارهای محلی محصولات تازه و ارزان قیمت را ارائه می دهند و حمل‌ونقل عمومی گزینه‌ای مقرون به صرفه برای رفت‌وآمد است. در حالی که درآمد در کوزوو به طور کلی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است، هزینه پایین زندگی می تواند این امر را برای مهاجران جبران کند.

به طور کلی، کوزوو یک جایگزین مقرون به صرفه برای سایر مقاصد اروپایی به حساب می‌آید. اقتصاد این کشور عمدتاً مبتنی بر کشاورزی، معدن و انرژی است و صنعت توریسم رو به رشد نیز به توسعه اقتصادی آن کمک می‌کند.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 428 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 312 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 105 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 16 دلار
  1. اوکراین

سال‌هاست از اوکراین به عنوان ارزان ترین کشور اروپا یاد می‌شود. این کشور که در اروپای شرقی واقع شده است، فرهنگی متنوع، تاریخی غنی و مناظری زیبا و چشم‌نواز دارد که مورد توجه گردشگران و مهاجران قرار می‌گیرد.

تولید ناخالص ملی: 200.2 میلیارد دلار
جمعیت: 43.79 میلیون
تولید ناخالص داخلی سرانه، PPP: 4.835،57 دلار

اوکراین با جمعیتی در حدود 43 میلیون نفر ترکیبی منحصر به فرد از زبان‌ها، سنت‌ها و سبک‌های زندگی است. اوکراین دومین کشور پهناور اروپاست که با ذخیره وسوسه انگیزی از معادن فلزی ارزشمند، خاک حاصلخیز و جنگل‌های وسیع غنی این کشور را از همسایگانش متمایز کرده است.

اقتصاد اوکراین تا قبل از جنگ اوکراین و روسیه در سال گذشته روند رشد قابل‌توجهی داشت. صادرات غلات و مواد معدنی اقتصاد آن را تقویت می‌کرد اما با وقوع جنگ بالا رفتن سطح فقر امری غیرقابل اغماض است.

هزینه زندگی و همچنین دستمزدهای نسبتا پایین کشور در اوکراین به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است. دراغلب شهرهای اوکراین مسکن و آب و برق نیز مقرون به صرفه است و مهاجران با گزینه‌های مناسب بسیاری برای مسکن و آپارتمان های ارزان قیمت مواجه هستند.

  • هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره): 390 دلار
  • میانگین اجاره آپارتمان تک خوابه: 313 دلار
  • قبض‌های خدمات شهری (برق، آب، گاز، اینترنت): 90 دلار
  • بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی: 9 دلار

نکاتی برای زندگی در اروپا با بودجه کم‌تر

  1.   مقصد خود را هوشمندانه انتخاب کنید: همه کشورهای اروپایی از نظر هزینه زندگی برابر نیستند. تحقیق کنید و مقصدی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.
  2.  به طور کامل و دقیق تحقیق کنید: قبل از عزیمت به اروپا، تکالیف خود را در مورد کشور و شهری که در آن اقامت خواهید داشت انجام دهید. در مورد هزینه زندگی، آداب و رسوم محلی، و بهترین مکان ها برای غذا خوردن، خرید و کاوش اطلاعات کسب کنید.
  3.  بودجه خود را از قبل برنامه ریزی کنید: یک راه عالی برای پس انداز در هنگام زندگی در خارج از کشور این است که بودجه خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
  4.  از بازارهای محلی خرید کنید: غذا خوردن در رستوران ها به سرعت زیاد می شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان در خانه آشپزی کنید. خرید در بازارهای محلی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی و همچنین تجربه فرهنگ محلی باشد.
  5.  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید: تاکسی ها و ماشین های کرایه ای ممکن است گران باشند. برای رفت و آمد، وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا قطار را انتخاب کنید. بسیاری از شهرها نیز برنامه های اشتراک دوچرخه را ارائه می دهند که می تواند راهی سرگرم کننده و مقرون به صرفه برای کاوش باشد.
  6.   از فعالیت‌های رایگان استفاده کنید: اروپا مملو از موزه‌ها، پارک‌ها و جاذبه‌های دیگر است که بازدید از آنها رایگان است. از این فرصت ها برای کاوش و یادگیری در مورد خانه جدید خود استفاده کنید.

همانطور که به پایان اکتشاف خود در ارزان ترین کشورهای اروپا می‌رسیم، نمی‌توانیم از تنوع و جهان خود شگفت زده نشویم. از سبک زندگی مجلل کشورهای نفت‌خیز گرفته تا مراکز فناوری نوآورانه و نیروگاه‌های مالی، واضح است که ثروت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

اما فراتر از افق‌های پر زرق و برق و فروشگاه‌ها و بوتیک‌های سطح بالا، مهم است که به یاد داشته باشید که ثروت فقط پول نیست. هر یک از این کشورهای ارزان قیمت رفاهی را ارائه می‌دهند که ارتباط مستقیمی با پول ندارند.

همانطور که گفته شد، انکار مزایایی که رونق اقتصادی می‌تواند به همراه داشته باشد، از بهبود مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا فرصت های آموزشی بیشتر، دشوار است. اما چه کسی دوست ندارد در کشوری با معماری خیره کننده، غذاهای لذیذ و سرگرمی‌های درجه یک زندگی کند؟

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *