مهاجرت

مهاجرت به اروپا و اقامت دائم اروپا

نظر شما درباره مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت دائم اروپا چیست؟ وقتی می‌خواهید در مورد مقصد مهاجرتی خود تصمیم‌گیری کنید، معمولاً به فاکتورهای مختلفی از جمله آزادی سفر، ارزش کارت اقامت، امکان تبدیل کارت اقامت موقت به دائم، امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت آن کشور، شرایط بازار کار، وضعیت پذیرش مهاجران تازه‌وارد، میزان هزینه‌های زندگی و یا تحصیل، خدمات شهری و امکانات رفاهی،سیستم آموزشی، صمیمیت مردم و خیلی از موارد ریز و درشت دیگر فکر می‌کنید، چیزی که امکان دریافت بخش اعظمی از آنها در مهاجرت به اروپا و اقامت دائم اروپا وجود دارد.

اگر هنوز در ابتدای مسیر هستید و نمی‌دانید چه روشی برای شما مناسب بوده و می‌تواند شما را به سمت مهاجرت به قاره اروپا و یا اقامت دائم اروپا بکشاند و یا اینکه چگونه با اخذ ویزای شینگن به اهداف بلند مدت خود برسید، کافیست تا چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

مهاجرت به اروپا

چنانچه دیگر تمایلی به ادامه زندگی در ایران نداشته و یا می‌خواهید تا با مهاجرت به اروپا شرایط بهتری را تجربه کرده و سر و سامانی به زندگی‌تان بدهید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ کشورهای اروپایی حوزه شنگن بروید، جایی که دریافت ویزا و یا کارت اقامت آن به شما اجازه سفر بدون ویزا به 26 کشور معتبر دیگر دنیا مثل فرانسه و یا آلمان را داده و ضمن دادن آزادی سفر، بستر مناسبی برای پیشرفت شما فراهم می‌کند.

اما از آنجا که مقاصد مهاجرتی اروپایی زیادی در پیش روی شما قرار داشته و می‌تواند به راحتی انتخاب را برای شما سخت و زمان‌بر کند، تصمیم داریم تا در ادامه روش‌های متداول مهاجرت به قاره اروپا و اقامت دائم کشورهای اروپایی را با ذکر مثال به شما توضیح داده و گزینه‌های متنوعی را برای انتخاب نهایی در اختیار شما قرار دهیم.

البته تنها انتخاب کشور و مقصد مهاجرتی مهم نبوده و شما باید به تناسب شرایط فعلی خود، یک هدف و قصد از مهاجرت مشخص و موجه انتخاب کنید، اینکه مایل به مهاجرت تحصیلی هستید، یا کاری و یا سرمایه گذاری و کارآفرینی، هر یک نیاز به فاکتورها و شرایط مختلفی داشته و نیاز به زمان و هزینه متفاوتی دارد.

بهتر است در رابطه با انتخاب روش مهاجرتی و مقصد نهایی مهاجرت به اروپا به خوبی تحقیق کرده و زمان مناسبی را به آن اختصاص دهید و به جای انتخاب راحت‌ترین راه و یا سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن 2022 ، دست روی گزینه مهاجرتی مطمئنی بگذارید که از شانس موفقیت بالایی برخوردار بوده و به احتمال زیاد شما را به هدف نهایی مهاجرت و اقامت دائم اروپا خواهد رساند.

مهاجرت به اروپا از طریق کار

همان طور که در مطلب ویزای کار اروپا به توضیح این موضوع پرداختیم، یکی از روش‌های متداول مهاجرت به قاره اروپا و حوزه شنگن، از طریق کار است که می‌تواند به دو شکل عمومی و تخصصی انجام شود.

چه دارای تخصص و مهارت ویژه و مورد نیاز یک کشور اروپایی باشید و یا حرفه و کسب و کار شما جزو گزینه‌های پایه و عمومی باشد،در هر صورت نیاز به گواهی و دعوتنامه‌ای به نام جاب آفر خواهید داشت.

برای مثال، چنانچه در حوزه‌هایی نظیر کارهای ساختمانی، بسته‌بندی صنعتی، نظافت و یا چرخکاری صنعتی فعالیت می‌کنید، این امکان را دارید تا از طریق موسسه مهاجرتی نیلگام، برای جاب آفر و ویزای کار کشورهایی نظیر لهستان و یا جمهوری چک اپلای کنید.

البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اولویت جذب نیرو در کشورهای اروپایی حوزه شنگن با شهروندان بومی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان سایر کشورهای اروپایی بوده و تنها در صورت مواجه شدن با کمبود نیروی داخلی و یا نیروی مورد نیاز تخصصی، امکان صدور جاب آفر برای نیروی کار خارجی غیراروپایی وجود دارد.

چنانچه به طور شخصی و یا از طریق موسسه مهاجرتی نیلگام موفق به مهاجرت کاری به اروپا و حوزه شنگن شوید، این امکان را دارید تا با دریافت ویزای شنگن تایپ D، عقد قرارداد کاری یک تا دو ساله و دریافت مجوز کار قانونی در اروپا، یک کارت اقامت شینگن قابل تمدید نیز دریافت کنید.

مادامی که کارفرما مایل به تمدید قرارداد کاری شما باشد، مجوز کار و کارت اقامت نیز برای شما تمدید خواهد شد. در صورت حضور قانونی 5 ساله در اروپا و حوزه شینگن، این امکان را دارید تا برای اقامت دائم اروپا اپلای کنید. موضوعی که کمی زمان‌بر است ولی به زحمتش می‌ارزد!

مهاجرت به اروپا از طریق استارتاپ

اگر مایل نیستید تا تحت نظارت کارفرما در اروپا کارکرده و دارای پتانسیل و توانایی کافی برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید و موفق در قاره اروپا و کشورهای پیشرفته اروپایی هستید، بهتر است به جای اخذ ویزای کار اروپا به سراغ گزینه دیگری مثل ویزای استارت آپ فرانسه 2022 بروید.

چنانچه فردی فعال در حوزه استارت آپ و کارآفرینی هستید و می‌توانید با ارائه ایده کاری ناب و بیزینس پلنی بی‌نقص، سازمان‌های استارتاپی و شتاب‌دهنده‌های اروپایی را تحت تاثیر قرار دهید، اگر در حوزه فناوری فعالیت کرده و خلاقیت و نوآوری در شما موج می‌زند و این را در خود می‌بینید که می‌توانید از حمایت و سرمایه‌گذاری خارجی برای طرح و ایده کسب و کار خود برخوردار شده و یک استارت آپ را با نیروهای کار جدید مدیریت کنید، مهاجرت به قاره اروپا از طریق استارتاپ بهترین گزینه پیش روی شماست.

گزینه‌های استارت آپی قاره اروپا و حوزه شنگن بسیار متنوع بوده و هر یک نیاز به فاکتورها و شرایط مختلفی دارد، از ویزای استارت آپ استونی و لیتوانی گرفته تا کارآفرینی در فرانسه، انتخاب‌های متعددی در پیش روی شما قرار داشته و باید متناسب با شرایط و نیازهای خود، یکی از آنها را برای آینده خود و خانواده انتخاب کنید.

چون هر یک دارای مزایای خاص خود بوده و معیارهای متفاوتی را از شما خواستار است، مثلاً استارت آپ فرانسه یک مجوز معتبر 4 ساله و قابل تمدید است که نیاز به سطح زبان متوسط داشته و امکان همراهی همسر و فرزندان وابسته نیز برای شما وجود دارد.

ولی در عین حال، نیاز به دریافت پذیرش از یک انکوباتور و یا اخذ حمایت از یک فرد فعال در اکوسیستم فناوری فرانسه داشته، منابع مالی و بیزینس پلن موجهی را طلب می‌کند.

از این رو، اگر چندان با پروسه اپلای ویزای استارت آپ کشورهای اروپایی آشنا نیستید، نمی‌دانید که چگونه با شتاب‌دهنده ارتباط گرفته، پذیرش معتبر دریافت کنید و یا مدارک و بیزینس پلن خود را آماده نمایید، می‌توانید از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کرده و بهترین گزینه ممکن را برای آینده خود و اعضای خانواده‌تان انتخاب نمایید.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های ترند و پرمخاطب این روزهای ایران برای مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت دائم قاره اروپا محسوب می‌شود. در نگاه اول، شما قرار است تا برای یک بازه زمانی مشخص 2 تا 4 ساله به قاره اروپا و حوزه شنگن رفته و در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی مشغول به تحصیل شوید و در نهایت با فارغ التحصیلی و کسب مدرک دانشگاهی، به کشور مبدا بازگردید، ولی این تمام ماجرا نیست!

وقتی که شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه و ویزای دانشجویی شینگن می‌شوید، این اجازه را دارید تا پایان دوره تحصیلی دانشگاهی خود، ویزای خود را تمدید کرده و در کشور مورد نظرتان،مثل فرانسه، ایتالیا و یا آلمان اقامت داشته و به تحصیل بپردازید.

در حقیقت، دعوتنامه و ویزای تحصیلی شما را به هدف اولیه یعنی مهاجرت به قاره اروپا رسانده است، ولی برای قدم گذاشتن در مرحله بعدی یعنی اقامت دائم اروپا، نیاز به کارهای بیشتری است که به طور خلاصه به شما توضیح می‌دهیم.

شما باید پیش از فارغ التحصیلی از دانشگاه و اتمام اعتبار ویزا، برای یک ویزای جستجوی کار در حوزه شنگن و اروپا اقدام کنید. این مجوز به شما اجازه حضور قانونی 6 تا 9 ماهه را در کشور مورد نظر داده و می‌توانید با عقد قرارداد کاری بلند مدت و تمام وقت در یکی از شرکت‌های اروپایی، یک مجوز کار قانونی دریافت کرده و با تبدیل ویزای جستجوی کار به ویزای کار، حضوری ادامه دار در کشور محبوبتان داشته باشید.

در نهایت، زمانی که مجموع زمان تحصیل و کار قانونی در حوزه شنگن به 5 سال برسد، امکان تبدیل کارت موقت به دائمی وجود داشته و شما می‎‌توانید به خواسته خود یعنی اقامت دائم اروپا برسید.

اقامت دائم اروپا

حقیقت ماجرا این است که در اغلب روش‌های مهاجرت به اروپا، امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم وجود داشته و نمی‌توان تنها به یک روش و گزینه مهاجرتی اشاره کرد.یعنی به غیر از ویزای توریستی اروپا و شینگن که امکان تمدید و تبدیل به ویزای دیگری را ندارد، سایر انواع ویزا قابلیت تمدید داشته و می‌توان با طی کردن برخی از مراحل قانونی، آنها را از حالت موقتی و قابل تمدید به دائمی تغییر داد.

ولی برای خالی نبودن عریضه، قصد داریم تا در این بخش کمی در مورد شرایط سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قاره اروپا و حوزه شنگن صحبت کنیم که به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی ایرانیان بدل شده است.

مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک

در حال حاضر، یونان یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان برای سرمایه گذاری و خرید ملک در اروپا به آن اشاره کرد. کشوری که جزو قدیمی‌ترین اعضای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و به متقاضیان خارجی این اجازه را می‌دهد تا با پرداخت حداقل 250 هزار یورو و خرید یک یا چند ملک در کشور یونان، از کارت اقامت قابل تمدید برای خود و اعضای خانواده برخوردار شوند.

کارتی ارزشمند که به دارنده آن اجازه سفر بدون ویزا به بیش از 26 کشور معتبر اروپایی را داده و شرایط تحصیل رایگان و با کیفیت را برای فرزندان متقاضی فراهم می‌کند. با توجه به هزینه‌های جانبی خرید ملک در یونان از جمله مالیات ملک، افتتاح حساب بانکی بین‌المللی، عوارض شهرداری، انتقال سند و غیره، شما نیاز به مبلغی بیشتر از 250 هزار یورو خواهید داشت.

ولی باز هم در مقایسه با کشورهایی نظیر پرتغال با حداقل 350 هزار یورو سرمایه‌گذاری و اسپانیا با حداقل 500 هزار یورو سرمایه گذاری، یونان از شرایط بسیار ایده‌آل تری برخوردار است.

شما امکان اجاره ملک خریداری شده و کسب درآمد ارزی داشته، می‌توانید به همراه خانواده در یونان زندگی کنید و هر زمان که خواستید به کشور مبدا بازگردید، یعنی الزامی به حضور دائمی شما در این کشور وجود ندارد.

البته در صورتی که قصد دریافت اقامت دائم اروپا را داشته باشید، ملزم هستید تا برای 3 سال متوالی در این کشور زندگی کرده و بعد از آن برای کارت اقامت دائم یونان و شینگن اقدام نمایید. فرزندان شما به دلیل تحصیل در مدارس اروپایی و با کیفیت این کشور، امکان دریافت سریع‌تر کارت اقامت دائم را خواهند داشت.

شما حتی می‌توانید یک قدم دیگر رو به جلو برداشته و با گذشت 8 سال از زمان حضور خود در کشور یونان، اقامت دائم خود را به حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند این کشور تبدیل کنید. برای انجام این کار، نیاز به ارائه مواردی از جمله داشتن کردیت مناسب و پرداخت منظم مالیات، توانایی مالی کافی، آشنایی متوسط با زبان یونانی و فرهنگ و اجتماع این کشور دارید.

ولی در عین حال، می‌توانید به یک شهروند دو تابعیتی با دو پاسپورت متفاوت تبدیل شده و از مزایای فراوان آن برای سفرهای آینده و مهاجرت به کشورهای دیگر استفاده نمایید.

باید به این نکته توجه کنید که گزینه‌های دیگری برای مهاجرت به قاره اروپا و اخذ اقامت دائم اروپا از جمله اسپانسرشیپ و پیوستن به اعضای خانواده، ازدواج با یک فرد اروپایی و یا پناهندگی وجود دارد، ولی چندان متداول نبوده و شرایط متفاوتی را طلب می‌کند.

در یک کلام، چنانچه مایل به مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت دائم حوزه شنگن هستید، بهتر است حساب شده قدم در این راه بگذارید و با استفاده از ارزیابی حرفه‌ای و مشاوره تخصصی نیلگام، بهترین گزینه را برای هدف بعدی خود در زندگی انتخاب کنید.

چون در بسیاری از موارد، توجه نکردن به جزئیات مختلف و نبود تجربه کافی، موجب ریجکت ویزای شما شده و یا به راحتی مراحل بعدی را برای شما پیچیده کرده و اجازه تمدید اعتبار ویزا، کارت اقامت و یا تبدیل آن به حالت دائمی را به شما نمی‌دهد.

هزینه مهاجرت به اروپا

این یک عنوان کلی است که شامل موارد خیلی متنوعی می‌شود. مثلاً اگر بخواهید برای مهاجرت تحصیلی به اروپا اقدام کنید، نیاز به پرداخت هزینه‌های زیر دارید:

  • ادمیشن فی دانشگاه: بین 100 تا 150 یورو
  • هزینه آزمون زبان بین‌المللی: بین 200 تا 300 یورو
  • هزینه آزمون GRE یا GMAT: بین 200 تا 300 یورو
  • هزینه آزمایش مدیکال، گواهی عدم سوءپیشینه: بین 100 تا 200 یورو
  • هزینه انگشت نگاری و عکس بایومتریک کارگزاری: 30 تا 40 یورو
  • هزینه ویزای بلند مدت اروپا: 80 یورو
  • هزینه ترجمه رسمی مدارک: بین 2 تا 3 میلیون
  • نامه تمکن مالی: بین 10 تا 20 هزار یورو
  • شهریه سالانه دانشگاه: بین 5 تا 30 هزار یورو

این در حالی است که برای گزینه‌هایی نظیر اپلای ویزای استارت آپ، شما نیاز به سرمایه و بودجه اولیه داشته و با همراهی همسر و فرزند، هزینه مهاجرت شما دو چندان می‌شود. از این رو، هزینه مهاجرت به اروپا بر طبق روش مهاجرتی شما کاملاً متفاوت بوده و ممکن است به دلیل داشتن اسپانسر مالی در کشور مقصد، هزینه شما کم و یا مثل گزینه خرید ملک و سرمایه‌گذاری، هزینه شما زیاد شود.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

اگر به موارد اشاره شده در بالا دقت کنید، به سادگی متوجه این موضوع می‌شوید که راحت‌ترین کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت دائم اروپا شامل یونان و پرتغال می‌شوند که تنها با سرمایه‌ای معین و طرح خرید ملک واجد شرایط، اجازه کسب اقامت را برای شما و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18سال) فراهم می‌کنند.

در واقع، دریافت اقامت از طریق این روش که به ویزای طلایی معروف است، نه نیاز به زمان زیادی داشته، نه شامل فاکتورهایی مثل سابقه کاری، بیزینس پلن و یا مهارت بالای زبان می‌شود و در مقابل هزینه اولیه نسبتاً زیاد، موجب کسب درآمد ارزی شما نیز خواهد شد.

چنانچه دارای سوالی در مورد روند مهاجرت به قاره اروپا و یا مراحل تبدیل مجوز موقت به اقامت دائم اروپا هستید و می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک برای این تصمیم مهم اقدام کنید، می‌توانید از کمک و مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه بهره‌مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *