تور

۱۰ کشور برتر جهان در گردشگری کدامند؟

به نظر شما لیست ۱۰ کشور برتر جهان در گردشگری، باید شامل کدام کشورها باشد؟ این رتبه‌بندی فعلی از کجا آب می‌خورد و چه عواملی در آن دخیل بوده است؟ آیا این کشورها واقعاً زیباتر و جذاب‌ترند؟ آیا تاریخ هیجان‌انگیزتر و عمیق‌تری دارند؟ آثار هنری و باستانی‌شان بیشتر است؟ از طبیعت و آب و هوای خوشایندتری برخوردارند؟ یا صرفاً تبلیغات‌شان هوشمندانه‌تر و بازاریابی آنها قوی‌تری بوده و توانسته‌اند در این صنعت پولساز و یک تریلیون دلاری، گوی سبقت را از سایرین قاپ بزنند؟ دلیلش هر چه که باشد، ببینم توریستی‌ترین کشورهای جهان کدامند و جای کدام کشورها در این لیست خالی است.

۱۰ کشور برتر جهان در گردشگری

لیستی که از ۱۰ کشور برتر جهان در گردشگری مشاهده خواهید کرد، بر اساس داده‌ها و مستندات سازمان گردشگری جهانی (وابسته به سازمان ملل) تهیه شده و اینطور که پیداست، بیشتر جایگاه‌هایش به کشورهای اروپایی اختصاص دارند. اما کشورهای آسیایی و اقیانوسیه‌‌‌ای هم سالهاست که در تکاپو هستند و قصد ندارند در این صنعت ارزشمند و سودآور، از قافه عقب باشند و هیچ بعید نیست که در سال‌های آینده، چیدمان این لیست را به کلی تغییر دهند. خوانندگان محترم می‌توانند جهت اطلاع از شرایط ویزای هر کدام از این کشورهای زیر به وبسایت موسسه مهاجرتی نیلگام سفر مراجعه و یا در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرند.

۱) فرانسه

فرانسه سالهاست که در حوزهٔ گردشگری برترین کشور جهان بوده و با میانگین با ۸۹ میلیون بازدید کننده در سال، جایگاه اولش را با اقتدار حفظ کرده و قصدی برای کوتاه آمدن و وا دادن به همسایه و رقیب دیرینه‌اش یعنی اسپانیا ندارد. شاید اگر اسپانیایی‌ها کمی دوراندیش‌تر یا اهل ریسک‌تر بودند و دست رد به سینهٔ معمار معروف برج ایفل یعنی گوستاو ایفل نمی‌زدند، جای مقام اول و دوم این لیست با هم عوض می‌شد. البته این‌ها حدس و گمان است و ممکن بود، برج ایفل که امروزه نماد گردشگری در پاریس و فرانسه است، در بارسلونای اسپانیا عاقبت به خیر نمی‌شد و آن جلوه‌‌ٔ امروزش را نمی‌داشت.

بهرحال اهالی مشکل‌پسند منطقهٔ کاتالان، از طرح عجیب و زیادی نوآورانهٔ آقای معمار استقبال نکردند و خبر از این نداشتند که همین سازهٔ فلزی و غول‌پیکر، می‌تواند در آینده، برای شهرشان میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشد. اما گذشته از این حرف‌ها، فرانسه یکی از زیباترین کشورهای جهان بوده و از جهات مختلف، سزاوار قرار گرفتن در مقام نخست هست. فرانسه این افتخار را فقط به پایتخت جذاب و مشهورش مدیون نیست، بلکه سواحل جنوبی و خوش‌ آب و هوای کشور هم در این قضیه بی‌تأثیر نبوده و در تمام سال، گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

برخی کشورها تنها به طبیعت‌ زیبایشان تکیه دارند، برخی به آثار باستانی متعددشان می‌نازند و برخی هم با فستیوال‌های دیدنی و فرهنگ رنگ و وارنگشان، گردشگران را اغفال می‌کنند. اما فرانسه مصداق آن قول معروفیست که می‌گوید: آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری. از صنعت غذا و رستوران‌داری شاخص و زبانزدش گرفته تا تعدادی از مشهورترین آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو یا مشهورترین و پربازدیدترین موزهٔ دنیا و یا خارق‌العاده‌ترین بناهای ساخت دست بشر، مثل کلیسای نوتردام و کاخ ورسای، فرانسه کنستانتره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری است.پ

۲) اسپانیا

اسپانیا با میانگین ۸۳ میلیون گردشگر، دومین کشور برتر جهان در گردشگری به شمار می‌رود. این سرزمین از طرفی به شهرهای زیبا و سواحل مدیترانه‌ای و آفتابی‌اش می‌نازد و از سوی دیگر با داشتن ۴۷ اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو، یکی از پرجاذبه‌ترین و غنی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. به علاوه، اسپانیا سرزمین فستیوال‌هاست و از رویداد بین‌المللی موسیقی در مادرید و بارسلون و مایورکا گرفته تا جشن‌ها و مراسم‌های محلی در سرتاسر کشور، مسافران زیادی را به سوی خود سرازیر می‌کند.

غذاهای لذیذ و رژیم اصیل مدیترانه‌ای در اسپانیا، این کشور را به رقیب جدی فرانسوی‌ها تبدیل کرده و به باور عده‌ای، حتی یک سر و گردن بالاتر قرار داده است. خصوصاً در شهرهایی مثل مادرید و بارسلون و سویا و والنسیا، که اوج تنوع و مزه در گوشه و کنار شهر در دسترند و برای انواع و اقسام مزاج‌ها و سلیقه‌ها، امکان شکمچرانی وجود دارد. ناگفته نماند که اسپانیا از بابت رستوران‌های سرشناس هم، چندتایی رستوران‌ ستاره‌دار (دارای ستارهٔ میشلَن) دارد و روی هم رفته در شاخهٔ گردشگری غذا، جزو بهترین‌هاست.

شهر زیبای بارسلون که به باور اهالی کاتالان بهترین شهر اسپانیا به شمار می‌رود، بیشترین برو بیا را در بین گردشگران دارد و بخش عمده‌ای از درآمد توریسم کشور را به دوش می‌کشد. در بارسلون بیشمار ساختمان‌ چشم‌نواز و معماری‌ خیره‌کننده‌ وجود دارد و برخی از آنها، تکه‌هایی از تاریخ پر نشیب و فراز اسپانیا را همچون راوی و قصه‌گویی پیر، به تصویر می‌کشد.

اسپانیا از نظر تفریح و خوشگذرانی، یکی از ایده‌آلترین کشورهای اروپا و جهان است، اما هیچ بنی‌بشری مثل اهالی سرزمین‌های سردسیر شمال اروپا و شهروندان بریتانیایی، قدر ییلاق‌های گرم و سواحل خوش آب و هوای آنرا نمی‌دانند. از آنطرف هم عیش‌آبادی مثل ایبیزا یا جزایر قناری، همیشهٔ سال در غلیانند و به طور میانگین، ماهی صدها هزار گردشگر را به سوی خود روانه می‌کنند. اسپانیا علاوه بر آفتاب ناب و گرمای مطبوع، یکی از کوهستانی‌ترین کشورهای اروپایی هم به شمار می‌رود و به لطف پیست‌های اسکی لوکس و شناخته‌ شده‌‌ای که دارد، از خجالت دوستداران ورزش‌های زمستانی در می‌آید. اگر تمایل دارید اقامت این کشور را بدست بیاورید، مطلب اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را مطالعه نمایید.

۳) ایالات متحده آمریکا

سرزمین آمریکا با سالی ۷۹ میلیون توریست، سومین کشور برتر جهان در گردشگری است. سرزمین پهناوری که هر کدام از ایالت‌هایش، حکم یک کشور جداگانه را داشته و از اقلیم و جذابیت‌های منحصربفردی برخوردارند. در این بین ایالت کالیفرنیا، پربازدیدترین و توریستی ترین ایالت آمریکاست و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، شهرهایی مثل نیویورک، لس‌آنجلس، ارلاندو، واشنگتن، آناهایم، شیکاگو، فیلادلفیا و لاس‌وگاس، پرطرفدارترین شهرهای کشور هستند.

آمریکا با ۹/۸ میلیون کیلومتر مربع مساحت، قلمرویی بسیار وسیع و قاره‌ای تمام عیار است و دیدار از تمام جاذبه‌هایش در برنامهٔ یک سفر کوتاه نمی‌گنجند. اما آنچه که به قولی، گل سرسبد جاذبه‌های این کشور و سمبلی از زیبایی‌های آن محسوب می‌شود، پارک حیرت‌انگیز یوسِمیتی Yosemite Park و دره‌های خارق‌العادهٔ گرند کنیون Grand Canyon هستند که در کنار جاده‌های فراخ و جنگل‌های زیبا و دامنه‌های کوهستان راکی، ارکان صنعت گردشگری آمریکا را بوجود آورده‌اند.

آمریکا از قدمت کهن‌ اروپا و خاورمیانه و خاور دور برخوردار نیست اما از نظر جاذبه‌های تاریخی، آنقدرها هم دست و پا بسته نیست. از جمله جاذبه‌های تاریخی آمریکا می‌توان به مسیر آزادی یا Freedom Trail در شهر بوستون، با آن سنگفرش چند کیلومتری قرمز رنگ از میان ساختمان‌ها و بناهای قدیمی، جزیره و زندان آلکاتراز، مجسمهٔ‌ آزادی، بنای یادبود لینکلن و کوه معروف راشمور، گردشگران کنجکاو بسیاری را جلب می‌کنند و شمه‌هایی از تاریخ پرماجرای آمریکا را به تصویر می‌کشند.

۴) چین

چین با میانگین سالی ۶۳ میلیون مسافر، سومین کشور برتر جهان در گردشگری است. این سرزمین وسیع و باستانی، با ۵۵ اثر ثبت شدهٔ یونسکو، از بابت شهرهای کهن و مناظر چشم‌نواز و خوراکی‌های رنگ و وارنگ و فرهنگ منحصربفرد، هیچ کم و کاستی ندارد. این کشور پهناور با کویرهای درندشت در غرب و چمن‌زارهای سرسبز شمالی و زمین‌های مجاور به اقیانوس در کرانهٔ شرقی، دشت‌های بی‌انتها در مناطق مرکزی و کوهستان‌های مرتفع در جنوب، ملغمه‌ای از انواع و اقسام اقلیم‌هاست.

کوه‌های مشهوری مثل اِمِی، کوهِ زرد، کوه هوآشان و معروفترینشان هیمالیا و قلهٔ اورست، رویای طبیعت‌گردان و کوهنوردان بوده و برای آنها که سختی راه را به جان بخرند، خیره‌ کننده‌ترین مناظر زمین را پیش‌کش خواهند کرد. یا فرسنگ‌ها آنسوتر، رودخانه‌های وسیعی مثل یانگ تسه Yangtze River و رودخانهٔ لی Li پاتوق قایق‌سواری و جولانگاه کشتی‌‌های تفریحی هستند. یا دریاچه‌هایی مثل وِست لِیک و چینگ‌های، که بی‌شمار مناظر زیبا و آرامش‌بخش دارند و آرشیو عکاسان حرفه‌ای و آماتور را با تصاویر زیبا پر می‌کنند.

چین از منظر تاریخی و فرهنگی نیز بسیار غنی و توریست‌پسند است و با ۵۰۰۰ سال قدمت، در کنار تمدن‌های ایران و مصر و یونان و ازتک‌ و مایا قرار می‌گیرد. در بین آثار تاریخی چین، شهرهای کهن و سازه‌های غول‌پیکر به وفور دیده می‌شوند. از شهرهای باستانی لی‌جیانگ و پینگ‌یائو و ووژِن و دالی گرفته تا شهرهایی مثل ژوژآنگ و ژوجیاجیائو که بر کرانهٔ رودها ساخته شده‌ و به شهرهای آبی مشهور هستند. یا سازه‌های اغراق‌آمیزی مثل دیوار چین و شهرممنوعه، غارهای موگائو، ارتش زیرزمینی تاراکوتا و سربازان خشتی، و معبد بهشت که برای بعد از مرگ امپراطور، حکم دروازه‌ای به جهان زندگان را داشته است.

۵) ایتالیا

کشور زیبای ایتالیا با ۶۲ میلیون بازدیدکننده پنجمین کشور برتر جهان در گردشگری به شمار می‌رود و به خاطر مناظر رویایی و جاده‌های روستایی خاطره‌انگیزش در دنیا زبانزد است. ایتالیا با مساحتی به مراتب کوچک‌تر از چین، از همان تعداد اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو برخوردار بوده و با ۵۵ مورد، مقام اول جهان را با چین تقسیم کرده است. آثاری که به طور عمده در چهار شهر مهم کشور یعنی ونیز و ناپل و رم و میلان جا خوش کرده و باقی‌شان در سرتاسر نقشهٔ چکمه‌مانند ایتالیا پراکنده‌ شده‌اند.

ایتالیا هم مانند فرانسه و اسپانیا از جمیع جهات تکمیل است و از نوشیدنی و غذای خوب مدیترانه‌ای گرفته تا دریاچه‌های پرشمار و سازه‌های کهن و کوهستان‌های چشم‌نواز و سواحل آرام، تمامی عناصر یک کشور توریستی را دارد. پایتخت ۲۷۰۰ ساله‌اش یعنی شهر رم، به تنهایی مانند یک موزهٔ تاریخی بوده و سایر شهرهایش مثل سیسیل، تورین، ژنوا، پالرمو، فلورانس، سییِنا، کالیاری و لیوُرنو، هرکدام از اتمسفری یونیک برخوردارند و روایت‌گری بخشی از روزگاران کهن در ایتالیا هستند.

علاوه بر شهرها، روستاهای ایتالیا هم از جاذبه‌های گردشگری محبوب در مدیترانه هستند و یک گشت و گذار کامل در این کشور، بدون پرسه زدن در آنها کامل نمی‌شود. خصوصاً معروف‌ترینشان یعنی روستای توسکانی که با آن تپه‌های سرسبز و زمین‌های کشاورزی خوش رنگ و آب، لطافت و آرامش خلسه‌آمیزش را در تار و پود خاطرات گردشگران حک می‌کند. ایتالیا با غذاهای جذاب و ذائقه خوشایند مدیترانه‌ای، بهشت شکم‌چرانان و مهد بسیاری از خوراکی‌های معروف دنیا مثل پاستا و اسپاگتی (از توسکانی) و پیتزا (از ناپل) بوده و در هر گوشه‌ای از کشور، غذاهای خاص خودش را دارد.

۶) ترکیه

ترکیه با میانگین ۵۲ میلیون نفر در سال، ششمین کشور برتر جهان در گردشگری و یکی از به صرفه‌ترین مقاصد تفریحی برای اهالی خاورمیانه و اروپاست و در کنار روسیه، تنها کشور جهان است که گسترهٔ جغرافیایی‌اش به دو قارهٔ مختلف امتداد یافته است. شهرهای بزرگ، روستاهای نقلی و زیبا، خرابه‌های کهن از امپراطوری‌های باستان، آب‌های زلال و چشمه‌های طبیعی، همراه با سواحل زیبا و کوهستان‌های سر به فلک کشیده، ترکیه را به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌اند. مطلب راهنمای سفر به ترکیه را حتماً مطالعه نمایید.

ترکیه در طی روزگاران کهن، گذرگاه سپاهیان هخامنشی و ساسانی و یونانی و رومی بوده و سلسله‌های مختلفی چون عثمانیان و سلجوقیان و حکمرانان بیزانس را به چشم دیده است. و داشتن یادگارهایی از هر کدام از این دوران‌ها، این کشور را از نظر جاذبه‌های تاریخی، به تابلویی بزرگ و پرماجرا تبدیل کرده است. ترکیه به لطف مرزهای آبی گسترده‌ و سواحل پررونق و زیبایی که دارد، مقصد ایده‌آلی برای تفریحات ساحلی بوده و در محافظت از این منابع درآمدی بی‌دردسر و بی‌نهایت، نهایت دقت و وسواس را به خرج می‌دهد.

از بین این سواحل، آنتالیا و فتحیه و ازمیر بیشترین تعداد گردشگر را به سمت خود سرازیر می‌کنند. سواحلی‌ که برخی از آنها، دنج و بکر و گوشه‌گیرند، و برخی‌ دیگر محل مناسبی برای ضیافت‌های ساحلی و تفریحات آبی پر سر و صدا هستند. یا حمام‌های سنتی کشور معروف به حمام ترکی، که سابقه‌ای دیرینه‌ دارند و در لیست کارهای مورد نظر گردشگران، جزو آیتم‌های حتمی و ضروری  هستند. شهر استانبول در بخش اروپایی کشور و در کرانهٔ رود بُسفر هم یکی از پررفت و آمدترین نقاط ترکیه است و بالن‌سواری در کاپادوکیه و کشتی‌سواری در رودخانه، جزو تفریحات مرسوم آن هستند.

۷) مکزیک

مکزیک‌ یکی دیگر از سرزمین‌های باستانی جهان است و با نزدیک به ۵۰ میلیون مسافر در سال، هفتمین کشور برتر جهان در گردشگری به شمار می‌رود. سرزمین ازتک‌ها و مایاها، به واسطهٔ مرز مشترکی که با همسایهٔ شمالی دارد، همیشه جولانگاه گردشگران آمریکایی است که به جنوب سفر می‌کنند و از مناظر بدیع و بافت فرهنگی متفاوت و ارزان بودن غیرمنتظرهٔ قیمت‌ها، نهایت بهره را می‌برند. مردم مکزیک به خونگرمی و مهمان‌نوازی مشهورند و اگر اسپانیایی بلد باشیم دو چندان هوایمان را دارند و اگر هم بلد نباشیم، اثری از رفتار ناجور و ناخوشایند در وجناتشان دیده نمی‌شود.

ارزانی مکزیک در بین کشورهای توریستی زبانزده است اما این بدان معنا نیست که این کشور زیبا، از مکان‌ها و پاتوق‌های لوکس و گرانقیمت مثل باخا کالیفرنیا و کانکون بی‌بهره باشد. در واقع می‌توان اینطور نتیجه گرفت که یک سفر مفصل و خاطره‌انگیز به مکزیک، بدون احساس ورشکستگی امکانپذیر است. از دیگر نکات بارز این سرزمین،‌ مرزهای آبی عریض و طویلش هستند که به نوبهٔ خود، جزو بی‌نظیرترین سواحل جهان به شمار می‌روند.

مکزیک مهد دو نمونه از قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخ بشر یعنی مایاها و ازتک‌هاست و از آن دوران عجیب و باشکوه سازه‌هایی به یادگار دارد. هرم باستانی چولولا به عنوان بزرگترین هرم روی زمین، یا شهر عجیب آکسمال که زمانی جزو مراکز مهم مایاها بوده، یا شهر بندری اِل تاخین که در میان انبوهی از جنگل‌های سبز محصور شده و در بازه‌ای بین ۹۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش از میلاد ساخته شده است. یا افتخار مشاهدهٔ نزدیک ساکنین باستانی و عظیم‌الجثهٔ سیاره یعنی نهنگ‌ها، در منطقهٔ حفاظت شدهٔ سن ایگناسیو، که از مهمترین ذخایر زیستی جهان و بزرگترین منطقهٔ حفاظت‌شده در آمریکای لاتین است.

۸) آلمان

صاحب یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان و پرجمعیت‌ترین کشور قارهٔ اروپا با ۳۹ میلیون بازدیدکننده در سال، هشتمین کشور برتر جهان در گردشگری است. آلمان از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هیچ چیزی کم ندارد، اما درصد بالایی از گردشگرانش را به لطف فستیوال‌های رنگ و وارنگ و بازارهای کریسمس و جشنواره‌ نوشیدنی‌های مشهورش جذب می‌کند. مثل جشنواره‌ٔ Oktoberfest که از مهمترین این رویدادها بوده و جشنواره فیلم برلین که برای هنردوستان و اهالی سینما در سرتاسر جهان مورد توجه است.

آلمان علاوه بر صنعت خودرو، صنایع غذایی، کشاورزی و تولیدات مرتبط با فناوری، در این صنعت هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و بخش قابل توجهی از درآمدش را گردشگری تأمین می‌کند. درواقع اروپاگردی بدون توقف در آلمان معنا ندارد و کشوری که از شمال با دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس، از جنوب غربی با فرانسه، و از غرب با لوکزامبورگ، بلژیک و هلند هم‌مرز است، خواه ناخواه به محلی برای رفت و آمد مسافران و گردشگران بدل می‌شود.

این کشور در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷/۵ میلیون و در ۲۰۱۸ حدود ۳۸/۸ میلیون بازدیدکننده داشته و فقط در همین چند صباح اخیر و تحت تأثیر همه‌گیری کرونا، از ناحیهٔ گردشگری  دچار ضررهای هنگفتی شده است. آلمان با بیش از ۴۲ اثر تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، در لیست کشورهای پرجاذبه جهان و از نظر تاریخی یکی از فرهنگ‌های کهن اروپایی است. پایتختش، تاریخی پرفراز و نشیب دارد و بخشی از بقایای دیوار برلین به عنوان یادگاری از تاریک‌ترین دوران‌های تاریخ کشور، همراه با طاق معروف Unter den Linden و پارک Tiergarten محل مناسبی برای وقت‌گذارنی گردشگران هستند.

سیاحت در شهر قدیمی مونیخ، شرکت در تور دوچرخه سواری دیوار برلین، رفتن به سفر یک روزهٔ قلعه نویشوانشتاین، شرکت در جشنواره اکتبر دیوانه، بازدید از درهٔ راین، دیدار از کلیسای جامع کُلن، ساختمان رایشتاگ، قلعه هایدلبرگ، کلیسای جامع آخِن، باغ جانورشناسی لایپزیگ، تنها بخشی از فعالیت‌های محبوب توریست‌ها در این سرزمین تاریخی و توسعه‌یافته می‌باشند.

۹) تایلند

سال‌هاست که مناظر عجیب و غریب، سازه‌های طبیعی بکر و حیرت‌آور، سواحل آرام و دنج، غذاهای لذیذ، معابد باشکوه، مکان‌ها و مراسم‌های سنتی خوش رنگ و آب و جاذبه‌های باستان‌شناسی و تاریخی، تایلند را با سالانه ۳۸ میلیون نفر بازدیدکننده، به نهمین کشور برتر جهان در گردشگری تبدیل کرده‌اند. و در این بین، سهم سواحل سحرآمیز تایلند، از سایر جاذبه‌های کشور بیشتر است و از بخت خوب روزگار، دولت کشور در حفظ این اکوسیستم‌های ارزشمند و گنجینه‌‌های طبیعی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

به طور مثال، سواحل شهرهایی مثل جزیرهٔ فی‌فی، کرابی، فوکِت، کُه‌ فان‌ گان، جزو منحصربفردترین سواحل جهانند و در فصول گردشگری، حسابی پررونق می‌شوند. غذاهای تایلندی هم با وجودی که ممکن است به ذائقهٔ هر کسی خوش نیایند، بخشی از این پازل جذابیت را تکمیل می‌کنند و جزو نکات مثبت این سرزمین سرسبز و رنگ و وارنگ هستند. حواسمان باشد که اگر گذرمان به تایلند افتاد، علاوه بر خوراک‌های سنتی در رستوران‌‌های مجلل، از چشیدن غذاهای خیابانی و هر از گاهی چندش‌آور تایلند غافل نشویم.

این سرزمین شگفت‌ انگیز آسیای جنوبی، به عنوان سرزمین لبخند شناخته می شود و این لقب چندان هم بی‌مسما نیست. تایلند ثروتمند،‌ توسعه یافته و در عین حال بکر و غافلگیرکننده است. پایتختش به تنهایی سالی ۲۰ میلیون بازدید کننده را در سال میزبانی می‌کند و آثاری مثل کاخ بزرگ بانکوک، ساحل رِیلی، ساحل لانگ و مانکی بیچ یا ساحل‌ میمون‌ها، از جاذبه‌های مشهورش هستند. دیدار از شهر باستانی آیوتایا  Ayutthaya، سازهٔ پرزرق و برق وات کوی ساتپ Wat Coi Suthep و پارک‌های ملی درندشتی مثل خائویای Khao Yai و خائو سُک Khao Sok هم به شدت توصیه می‌شوند.

تایلند بیش از چهل هزار معبد بودایی دارد که هرکدام شمایل و ویژگی‌های خاصی دارند و برخی از آنها، به پررنگ‌ترین سمبل‌‌های تایلند تبدیل شده‌اند. یعنی چیزی شبیه به آن نقشی که برج ایفل برای فرانسه دارد. در گوشه و کنار کشور هزاران مجسمه بودا در حالات ایستاده و درازکش و در حال مراقبه و در اندازهٔ بزرگ و کوچک جلب توجه می‌کنند و از نظر حیات وحش، کمتر سرزمینی در جهان، امکان رقابت با تایلند را دارد. بیخود نیست که این سرزمین اعجاب‌آور، از نظر بسیاری از گردشگران، زیباترین کشور جهان است.

۱۰) انگلستان

بریتانیا با وجود سایهٔ سنگین برگزیت و پیامدهای ناشی از آن، با میانگینی نزدیک به ۳۸ میلیون بازدیدکننده در سال، دهمین کشور برتر جهان در گردشگری است. بنابراین رونق گردشگری در این جزیره همچنان به قوت خودش باقیست و بخشی از این ماجرا، مدیون پایتخت مشهور و جذاب و کشور انگلستان یعنی شهر لندن است. اما واضح است که زیبایی‌های انگلستان و بریتانیا، بسیار فراتر از لندن، و در سرتاسر این جزیرهٔ سرسبز و بارانی پراکنده‌اند و برای آنها که اهل سیر و سیاحتند، همه چیز در مساحتی کوچک و فواصلی کوتاه، در دسترس است.

در بریتانیا مکان‌های تاریخی و بناهای قدیمی، به وفور یافت می‌شوند و مواردی مثل برج آلفرد، اَبِتزبری اَبی، خانه آنتونی، کلیسای جامع داوود مقدس، پارک تندیس‌های یورک‌شایر، برج گلاستُن‌بری، قلعه آمبرلی، کاخ هامپتون، حمام‌های رومی و خانه‌ٔ پدری شکسپیر، تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های دیدنی و آموزندهٔ این سرزمین هستند. از لحاظ فرهنگی هم، سرزمین آنگلوساکسون‌ها و بریتون‌ها، با آن تأثیرات عمیقش بر تمدن بشری و تاریخ پرمخاطره‌ای که داشته، مهد موزه‌ها و گالری‌هاست و از غنای فرهنگی انکارناپذیری برخوردار است. طبیعت بریتانیا هم دست کمی از سایر جاذبه‌هایش ندارد و جلوه‌های منحصر بفردش نه تنها نسبت به سایر نقاط دنیا، بلکه با خود قارهٔ اروپا هم متفاوت است. از سرزمین‌های تپه‌‌ای و مواج‌ ولز گرفته تا ارتفاعات و کوهستان‌های مه‌گرفتهٔ اسکاتلند، در هر گوشه‌ای از این قلمرو، چیزی برای مشاهده و کنجکاوی وجود دارد.

شکی نیست که نام تعدادی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین کشورهای جهان مثل، ژاپن، هندوستان، مصر، یونان، پرتغال و غیره در این بین خالی است و انتخاب ۱۰ مورد از بین این همه اقلیم شگفت‌انگیز، هیچ چیزی را ثابت نمی‌کند. جز اینکه این سرزمین‌ها، علاوه بر زیبایی‌های قابل تحسین، در امر رونق دادن به صنعت گردشگری، آسان کردن روادید مسافرت و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای گردشگران، عملکرد بهتری داشته و به این صنعت سودآور، با هوشیاری و به اندازهٔ کافی اهمیت داده‌اند. روندی که امیدواریم در مورد سرزمین فوق‌العاده و پرجاذبه‌ٔ خودمان هم رخ دهد و عدهٔ بیشتری از مردم جهان از شگفتی‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی آن بهره‌مند شوند. چرا که لیاقت این اقلیم کهن و خارق‌العاده، بیش از رتبهٔ ۴۶ ام دنیا و تنها ۹ میلیون گردشگر در سال است. با ذکر این نکته و امید به سرگرم‌کنندگی مطلب، سوالات خود را در خصوص شرایط دریافت ویزا، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام سفر در میان بگذارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *