مهاجرت

چطور در زمان کوتاه اقامت یونان بگیریم

یونان یکی از کشورهای خوش آب و هوای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است که طرح های مهاجرتی و اقامتی متعددی را به شهروندان خارجی واجد شرایط ارائه می دهد و از این طریق، دریافت اقامت یونان را در مدت زمان کمی میسر ساخته است.

از این رو شما می توانید با استفاده از 3 طرح مهاجرتی تمکن مالی، خرید ملک و یا ثبت شرکت تجاری در کشور یونان، در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را اخذ کنید و بدون نیاز به دریافت مجدد ویزای شینگن، به سایر کشورهای این حوزه و اتحادیه اروپا سفر کنید.

چنانچه شما هم قصد دارید تا از این فرصت استثنایی استفاده کرده و با اخذ اقامت یونان، مهاجرت دائمی به قاره اروپا و حوزه معتبر شنگن را در کنار خانواده تجربه کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به معرفی تک تک طرح های مهاجرتی یونان بپردازیم.

خرید ملک و دریافت اقامت یونان

در حال حاضر، سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات کشور یونان و خرید ملک در این کشور، جزو محبوب ترین طرح های مهاجرتی یونان بوده و با استقبال زیادی از جانب شهروندان خارجی روبرو شده است.

بنابر شرایط این طرح که به ویزای طلایی یونان نیز معروف است، شما باید یک یا چند خانه با مجموع ارزش حداقل 250 هزار یورو در خاک این کشور خریداری کنید. ملک خریداری شده می تواند در قالب تجاری، اداری و یا مسکونی باشد و در صورتی که ارزش آن به حدنصاب 250 هزار یورو برسد، امکان درخواست کارت اقامت قابل تمدید و 5 ساله یونان برای فرد متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی وجود خواهد داشت.

بنابر قوانین دولتی یونان، خریدار امکان اجاره ملک را داشته و با کسب درآمد ارزی از ملک خریداری شده در یونان، باید به طور سالانه بین 8 تا 12 درصد مالیات بر درآمد پرداخت کند. شاید در یک نگاه هزینه 250 هزار یورویی خرید ملک در یونان کمی زیاد به نظر برسد، اما با توجه به قرارگیری این کشور در حوزه شنگن و مزایایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، این مبلغ در مقایسه با کشوری نظیر اسپانیا با حداقل بودجه 500 هزار یورویی خرید خانه، هزینه ای مناسب محسوب می شود.

از آنجایی که وجه خرید ملک در کشور یونان باید از طریق حساب بانکی و به صورت اینترنتی از حساب خریدار به فروشنده انتقال پیدا کند، باید در زمان حضور اولیه در کشور یونان، نسبت به افتتاح حساب بانکی، دریافت مسترکارت و ویزاکارت و اخذ کد مالیاتی اقدام گردد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که برای خرید یک ملک با حداقل ارزش 250 هزار یورو در یونان، باید مالیاتی 10 درصدی از طرف خریدار پرداخت شود و حداقل موجودی 10 هزار یورویی برای فعال ماندن حساب، نزد بانک باقی بماند؛ بر همین اساس، هزینه مورد نیاز خرید ملک در یونان، با احتساب مالیات و سایر هزینه های جانبی، فراتر از 250 هزار یورو خواهد بود.

شما این امکان را دارید تا از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در گروه شرکت های نیلگام استفاده کرده و علاوه بر دریافت پاسخ مناسب برای سوالاتی نظیر اینکه اخذ اقامت یونان چگونه است و چقدر زمان نیاز دارد و یا اینکه هزینه های اقامت یونان چقدر است، از خدمات با کیفیت و تخصصی ما در زمینه مهاجرت و دریافت اقامت یونان بهره مند شوید.

به طور کلی روال اقدام برای خرید ملک در یونان و دریافت اقامت این کشور به شکل زیر است:

  • دریافت وقت سفارت شینگن
  • درخواست ویزای توریستی شنگن از سفارت یونان
  • انجام یک سفر 8 تا 10 روزه به کشور یونان
  • استقبال و همراهی کارشناس و مترجم نیلگام در یونان از شما
  • دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی با همراهی کارشناس نیلگام
  • معرفی سایت های خرید و فروش ملک در یونان
  • انتخاب ملک مورد نظر و ایده آل خریدار
  • درخواست ویزای تایپ D شینگن
  • بازگشت به کشور مبدا
  • پیگیری امور مهاجرتی و اداری متقاضی توسط کارشناسان نیلگام
  • صدور ویزای شینگن تایپ D و تحویل کارت اقامت یونان در بازه زمانی 2 تا 3 ماه کاری

اما بد نیست تا پیش از معرفی دومین طرح مهاجرتی دریافت اقامت یونان، مزایای متنوع و متعدد اخذ کارت اقامت یونان و حضور در قاره اروپا را به شما معرفی کنیم.

مزایای دریافت اقامت یونان

اگر هنوز این سوال ذهن شما را مشغول کرده که چرا اقامت یونان برای ایرانیان گزینه مناسبی است، بد نیست تا نگاهی به مزایای زیر بیاندازید:

  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت ویزاکارت و مسترکارت به نام
  • اخذ سریع کارت اقامت یونان برای متقاضی و اعضای خانواده
  • امکان اقدام برای دریافت اقامت والدین متقاضی و همسر
  • امکان کسب درآمد ارزی پرسود از محل اجاره ملک در یونان
  • نبود الزام به حضور مستمر در کشور یونان
  • صدور کارت اقامت 5 ساله و قابل تمدید برای فرزندان زیر 18 سال
  • هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپا
  • امکان سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزا به بیش از 34 کشور اتحادیه اروپا و حوزه شنگن
  • امکان تمدید سالانه کارت اقامت یونان
  • امکان تبدیل کارت اقامت موقت به دائمی در یونان
  • شرایط تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در موسسات آموزشی یونان
  • امنیت بالا و شرایط آب و هوایی فوق العاده در کشور یونان
  • اخذ اقامت قابل تمدید یونان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان ثبت شرکت تجاری
  • امکان درخواست حق شهروندی و پاسپورت یونان (پس از گذشت 3 سال حضور مستمر در این کشور)

در کنار این موارد، شما قادر هستید تا با گذشت 3 سال از تمدید اقامت خود در کشور یونان، هزینه 5 هزار یورویی را پرداخت کرده و در صورت تمایل، کارت اقامت یونان را به اقامت سایر کشورهای اروپایی حوزه شنگن از جمله آلمان، فرانسه و یا اسپانیا تبدیل کنید.

این در حالی است که با تحصیل پیوسته فرزندان شما در دو مقطع تحصیلی در یونان، امکان درخواست برای حق شهروندی و پاسپورت یونان برای آنها وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که دریافت حق شهروندی و پاسپورت یونان موجب می شود تا به یک شهروند دو تابعیتی تبدیل شوید و با استفاده از ویزای فرودگاهی و یا بدون ویزا، به 184 کشور دنیا سفر کنید.

اقامت تمکن مالی یونان

تمکن مالی یکی دیگر از روش هایی است که موجب می شود تا در مدت زمانی کوتاه اقامت یونان را بدست بیاورید. بنابر قوانین دولتی کشور یونان، نخست باید برای ویزای یونان (شینگن تایپ C) درخواست داده و برای یک بازه کوتاه مدت به این کشور سفر کنید.

سپس باید به طور حضوری به یک بانک بین المللی در یونان رفته و با حداقل موجودی 25 هزار یورویی، یک حساب بانکی برای خود افتتاح کنید. در مرحله بعدی، باید با مراجعه به سفارت یونان، برای اخذ ویزای شینگن ملی تایپ D اقدام کنید. از این رو باید توانایی اثبات این موضوع را به افسر مهاجرت داشته باشید  که علاوه بر داشتن حساب بانکی با حداقل موجودی 25 هزار یورویی، به خوبی امکان پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده را برای حداقل 2 تا 3 سال در کشور یونان خواهید داشت.

بر همین اساس، شما باید به طور میانگین دارای درآمد سالانه 40 هزار یورویی از منابعی خارج از کشور یونان باشید تا بتوانید نظر افسر مهاجرت را به صدور ویزای شینگن تایپ D و کارت اقامت یونان برای خود و اعضای خانواده جلب کنید.

در واقع درآمد ماهانه و سالانه شما باید از منابع قانونی نظیر حقوق بازنشستگی، سود سهام بورس، اجاره ملک تجاری، اداری و یا مسکونی و یا سود سپرده بانکی کسب شود.

در این روش که با نام FID معروف است، حساب بانکی متقاضی معاف از مالیات بوده و باید در زمان تمدید کارت اقامت دارای حداقل موجودی 25 هزار یورویی باشد، این بدین معنی است که شما می توانید در طول سال از این حساب خارجی برداشت داشته باشید، اما باید در زمان تمدید کارت اقامت یونان، موجودی آن را به حداقل سقف تعیین شده یعنی 25 هزار یورو برسانید.

شما این امکان را دارید تا با گذشت 3سال از اولین درخواست تمدید کارت اقامت یونان، برای حق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید، فقط باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که حضور مستمر 3 ساله شما برای این امر ضروری خواهد بود.

در صورتی که تنها به دنبال تمدید کارت اقامت یونان هستید، نیازی به حضور مستمر شما در این کشور نبوده و داشتن حداقل موجودی حساب و ثبات شرایط تمکن مالی شما در یونان کفایت می کند.

دریافت پاسپورت و برخورداری از مزایای شهروندی یونان، نیاز به مهارت بالای زبان و یا مدارک تحصیلی ندارد و ملاک اصلی دریافت آن میزان حضور فرد و شرایط تمکن مالی وی در کشور یونان است.

ثبت شرکت و اخذ اقامت یونان

یکی دیگر از روش های در دسترس اخذ اقامت یونان در مدت زمان کوتاه، ثبت شرکت تجاری در این کشور است. البته با توجه به پیچیدگی ها و هزینه های بالای استفاده از این طرح، برنامه های تمکن مالی و خرید ملک در یونان در اولویت اول انتخاب قرار دارند.

در این روش، شما باید دارای حداقل سرمایه 250 هزار یورویی باشید و با حداقل 3 نیروی کاری با حداقل حقوق ماهانه 2500 یورو، کسب و کار تجاری خود را در این کشور اروپایی راه اندازی کنید.

این روش معاف از مالیات سالانه دولتی نبوده و نیازمند آشنایی با قوانین کار و مالیاتی کشور یونان و برخورداری از یک بیزینس پلن موجه است.

با توجه به اینکه مقدار بودجه مورد نیاز برای شرکت در این طرح مشابه با هزینه خرید ملک در کشور یونان است، توصیه می کنیم در صورتی که قصد جدی برای انجام تجارت در بازار کار یونان ندارید، گزینه خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات یونان را انتخاب کنید.

در نهایت چنانچه سوالی در مورد اقامت یونان ذهن شما را مشغول کرده و نیاز به مشاوره بیشتری برای تصمیم گیری در رابطه با مهاجرت به کشور یونان دارید، کارشناسان ما در گروه شرکت های نیلگام در خدمت شما هستند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *