مهاجرت کاری

برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 چگونه است؟

برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 را در مجله نیلگام بررسی کرده ایم. برنامه استانی منیتوبا میتواند راه شما را برای ورود به خاک کانادا آسان کند. ممکن است شما هم در اواسط دهه 20، 30 و یا حتی 40 سالگی عمر خود بوده و از تجربه و مهارت کافی در یک موقعیت شغلی فنی و یا تخصصی برخوردار باشید، اما دیگر حقوق ریالی برایتان جذابیت نداشته و یا اینکه مایل به تجربه زندگی در بالاترین سطح جهان باشید؛ اگر این طور است و به اندازه کافی دلیل برای مهاجرت و رفتن از ایران دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب مهاجرت کاری نیروی کار ماهر و برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 است.

البته موضوع مهاجرت کاری اسکیل ورکر دارای تنوع فراوان و انواع اسکیل ورکر فدرال و استانی است که هر یک دارای زیرمجموعه های بسیار زیادی است؛ اما برای شروع، چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن این طرح استانی جدید کانادا اختصاص دهید و اگر دیدید که مراحل و جزئیات و یا مشاغل آن با شما هماهنگ نبوده و مناسبتان نیست، برنامه های مهاجرتی بسیار بیشتری در نیلگام در انتظار شماست.

برنامه استانی منیتوبا کانادا

پیش از پرداختن به جدیدترین جزئیات یکی از راحت ترین برنامه های استانی کانادا لازم است بگوییم که این استان زیبا بین دو استان دیگر کانادا یعنی انتاریو و ساسکاچوان واقع شده و از جهات مختلف دروازه ورود به غرب کشور پهناور کانادا محسوب می‌شود.

بد نیست بدانید که منیتوبا اولین استان کانادایی بود که برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP را در سال 1998 میلادی به اجرا درآورد و از این لحاظ سرآمد سایر استانها و قلمروهای کانادا است. در ابتدا، منیتوبا به عنوان یک استان کوچک که پذیرای مهاجران تازه وارد بسیار کمی بود، نیاز مبرم به برنامه نامزدی استانی داشت تا از این طریق، شرایط خود را به عنوان یک مقصد ایده آل برای جذب نیروی کار ماهر ارتقاء دهد.

از آن زمان تاکنون، با گذشت بیش از دو دهه، منیتوبا به یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی برای متقاضیان واجد شرایط دارای مهارت و تخصص کاری از سراسر دنیا بدل شده است و به لطف استفاده موثر از برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 ، مهاجرت نقش بسیار پررنگی را در جمعیت این استان، حجم نیروی کار متخصص و حرفه‌ای و رشد اقتصادی این بخش از کانادا ایفا کرده است.

طبق آمار، در نخستین سال اجرای برنامه استانی منیتوبا 2022 این استان کانادایی پذیرای 418 مهاجر جدید بود. اما اکنون منیتوبا بیش از 4 هزار مهاجر جدید را از طریق این برنامه در هر سال کاندید نامزدی می‌کند.

لازم به ذکر است که این استان در بین تازه واردان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و قریب به 90 درصد از نامزدهای استانی منتخب در همان سال اول مشغول به کار می‌شوند، این در حالی است که بیش از 90 درصد مهاجران این استان نیز تمایل زیادی به ماندن و اقامت دائمی در آن دارند.

همان طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم، برخی از استریم‌ها و برنامه‌های مهاجرتی در حالت پایه و base بوده و الباقی استریم‌های ارتقاء یافته تحت سیستم اکسپرس اینتری هستند.

در واقع این سیستم مورد استفاده دولت فدرال کانادا بوده و برای مدیریت متقاضیان اقامت دائم از طریق 3 طرح اصلی مهاجرت اقتصادی به این کشور به کار می‌رود. عموماً سیستم اکسپرس اینتری براساس سیستم جامع رنکینگ CRS به کاندیداها امتیاز می‌دهد و نامزدهای دارای بالاترین امتیاز برای درخواست اقامت دائم کشور کانادا دعوت می‌شوند.

در صورتی که شما موفق به دریافت نامزدی از یک برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 شوید که با سیستم اکسپرس اینتری هماهنگ شده است، 600 امتیاز مضاعف به شما تعلق خواهد گرفت که دریافت دعوت نامه درخواست ITA را برای اقامت دائم این کشور تضمین می‌کند. این در حالی است که یک نامزدی از طریق پروفایل و حساب کاربری اکپرس اینتری نیز نصیب متقاضی می‌شود.

از جانبی دیگر، چنانچه برای یکی از استریم‌های پایه این استان اقدام کنید، در صورت کسب نامزدی باید به طور مستقیم و از طریق سازمان مهاجرت و شهروندی IRCC اپلای کنید.

استریم های برنامه استانی منیتوبا

اگر مایل به مهاجرت از طریق برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 هستید، امکان انتخاب و اپلای از طریق استریم‌های زیر را خواهید داشت:

  • استریم اسکیل ورکر منیتوبا (نیروی کار ماهر)
  • نیروی کار ماهر خارج از کشور
  • استریم سرمایه گذار تجاری منیتوبا
  • استریم تحصیلات بین المللی
  • طرح جامعه محور Morden

به طور خلاصه، استریم نیروی کار ماهر منیتوبا برای نیروهای کار خارجی واجد شرایط و فارغ التحصیلان بین المللی است که در حال حاضر مشغول به کار در منیتوبا بوده و به آنها یک کار دائمی و اقامت دائم پیشنهاد شده است.

استریم نیروی کار ماهر خارج از کشور برای متقاضیان دارای مهارتی است که خارج از کشور کانادا بوده، اما امکان برقراری ارتباط قوی و موثری با این استان دارند. یک نیروی کار ماهر که قبلاً در کانادا بوده و واجد شرایط این طرح است.

استریم سرمایه گذار تجاری برای آن دسته از متقاضیانی است که به دنبال ایجاد کسب و کار در این استان هستند. استریم تحصیلات بین المللی برای فارغ التحصیلان خارجی است که از یک موسسه آموزشی عالی در این استان فارغ التحصیل شده و قصد اقامت دائم در منیتوبا را دارند.

در نهایت طرح جامعه محور Morden برای جوشکاران، نجاران، آشپزها، لوله کش ها و نصاب ها است که قصد اقامت در محدوده حومه شهر موردن را دارند. اکنون به بررسی جزئیات تک تک هر یک از استریم های برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 می‌پردازیم:

اسکیل ورکر منیتوبا

این استریم از برنامه استانی منیتوبا شامل دو زیر مجموعه زیر می‌شود:

  • روش تجربه کاری: این گزینه مهاجرتی برای افرادی است که در حال حاضر با استفاده از یک مجوز کار پاره وقت مشعول به کار در استان منیتوبا هستند. این استریم شامل حال نیروی کار موقت و فارغ التحصیلان بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا می‌شود.
  • استخدام مستقیم از طریق کارفرما:اگر می‌خواهید متقاضی واجد شرایط این طرح استانی شناخته شوید، باید توسط نماینده MPNP و یک کارفرمای مستقر در منیتوبا تحت مصاحبه قرار بگیرید. معمولاً این مصاحبه ها در خارج از کشور کانادا برگزار می‌شود. در نهایت پیش از اپلای از طریق این مسیر مهاجرتی، شما ملزم به دریافت یک دعوت‌نامه درخواست هستید.

شرایط اسکیل ورکر منیتوبا

بر طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت canadavisa، هزینه درخواست این طرح 500 دلار کانادایی بوده و زمان ارزیابی تقریبی آن برابر با 6 ماه کاری است. این در حالی است که حداقل شرایط لازم برای این طرح شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • شما باید یک نیروی کار خارجی موقتی و یا فارغ التحصیل بین المللی باشید
  • باید دارای مجوز کار معتبر و یا مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP باشید
  • از یک جاب آفر دائمی و تمام وقت از یک کارفرمای ساکن منیتوبا برخوردار باشید
  • ملزم هستید تا برای حداقل 6 ماه (به طور پیوسته) برای کارفرما فعلی خود کار کرده باشید
  • باید دارای تمامی شرایط لازم برای این موقعیت کاری باشید که شامل سوابق تحصیلی و کاری، کارآموزی و مدرک و یا گواهی مهارتی می‌شود
  • ملزم هستید تا برای انجام مطلوب وظایف کاری خود از مهارت مناسب زبان انگلیسی یا فرانسوی بهره‌مند باشید
  • باید از طریق کار و استخدام در منیتوبا از ارتباطات قوی در این استان برخوردار باشید
  • باید در طرح  Settlement Plan خود این موضوع را نشان داده و اثبات کنید که از قصد و هدف واقعی برای زندگی، کار و ایجاد کار و برقراری یک زندگی خانوادگی و اقامت دائم در استان منیتوبا برخوردار هستید
  • باید دارای بودجه و تمکن مالی برای پوشش هزینه های اولیه خود باشید(10 هزار دلار در هر سال برای متقاضی اصلی و 2 هزار دلار برای هر فرد وابسته در خانواده مثل همسر و فرزند)
  • کارفرمای شما باید دارای یک تجارت ثبت شده باشد که برای حداقل 3 سال در حال فعالیت باشد
  • شرایط کاری شما باید مطابق با شهروندان کانادایی و یا افراد دارای اقامت دائم باشد.

اپلای اسکیل ورکر منیتوبا

اگر در برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 قصد شرکت در استریم اسکیل ورکر را دارید، باید نخست یک فرم ابراز علاقه EOI را تکمیل و ارسال کنید. این بدین معنی است که شما ملزم به تکمیل یکسری سوال آنلاین هستید و برمبنای پاسخ‌هایی که داده اید، امتیاز دریافت می‌کنید.

در نهایت، متقاضیان دارای بالاترین امتیاز برای ارسال پرونده نامزدی استانی MPNP دعوت می‌شوند.

در صورتی که این روند موفقیت آمیز باشد، شما یک نامزدی استانی از منیتوبا دریافت می‌کنید. سپس می‌توانید از این نامزدی برای یک درخواست دیگر و به طور مستقیم به دولت فدرال کانادا، برای مجوز اقامت دائم خود و خانواده استفاده نمایید.

در صورتی که برای استریم استخدام مستقیم از طریق کارفرما اقدام می‌کنید، تحت مصاحبه در خارج از کانادا قرار خواهید گرفت. این در حالی است که باید در یک مصاحبه با یک کارفرمای منیتوبایی کانادا نیز شرکت کنید. این پروسه معمولاً پیش از دریافت دعوتنامه درخواست ITA اتفاق می‌افتد.

دسته بندینیاز به جاب آفرشرایط مضاعف
تجربه کاری منیتوبابلهباید دارای تجربه کاری واجد شرایط باشید

باید قصد زندگی و کار در این استان را داشته باشید

استخدام مستقیم از طریق کارفرمابلهباید دارای تجربه کاری واجد شرایط باشید

تجربه کاری واجد شرایط این استریم شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

معیارحداقل شرایط
تجربه کاری
  • نیروی کار خارجی موفتی در مشاغل مورد نیاز منیتوبا که برای حداقل 6 ماه در این استان کار کرده باشد
  • فارغ التحصیلان خارج از این استان کانادایی که موفق به دریافت مدرک تحصیلی در مشاغل مورد نیاز منیتوبا شده و دارای حداقل 12 ماه تجربه کاری مرتبط هستند
  • نیروی کار خارجی موقتی که در فهرست مشاغل مورد نیاز منیتوبا قرار نگرفته اند و و با مدارک LMIA و یا مجوز کار بدون LMIA برای حداقل 12 ماه در این استان کار کرده اند
  • فارغ التحصیلان موسسات آموزشی عالی در منیتوبا در مشاغل غیر ضروری این استان که برای حداقل 12 ماه در منیتوبا کار کرده اند

 

شرایط مضاعف استخدام
  • متقاضیان باید در هنگام ارائه درخواست در حال اقامت و کار در منیتوبا باشند
  • متقاضیان ملزم به داشتن جاب آفر بلند مدت و تمام وقتی هستند که دارای شرایط استاندارد استخدام و ارائه حقوق باشد
  • کارفرمای متقاضی دارای یک تجارت ثبت شده در حال فعالیت در 3 ساله اخیر در این استان باشد
  • شرایط کاری متقاضی با شهروندان کانادایی و یا افراد مقیم یکسان باشد
  • موقعیت کاری فرد در حالت کار خانگی، پاره وقت، موقتی و یا فصلی و حتی کمیسیونی نباشد
مهارت زبانحداقل مهارت زبان به ناک ارزیابی شده بستگی دارد:

  • حداقل سطح CLB7 برای مشاغل نظام مند
  • حداقل سطح CLB6 برای تجارت های تجارت های اجباری
  • حداقل سطح CLB5 برای مشاغل ناک صفر، A و یا B
  • حداقل سطح زبان CLB4 برای مشاغل نیمه ماهر ناک C و یا D

باید به این موضوع اشاره کنیم که مختصات و شرایط پذیرش استریم دیگر این بخش متفاوت بوده و دارای مشاغل مورد نیاز دیگری خواهد بود.

اسکیل ورکر خارج از کشور

این استریم برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 که به نام The Skilled Worker Overseas معروف است از دو روش زیر تشکیل شده است:

گزینه اکسپرس اینتری منیتوبا: این روش برای متقاضیانی است که دارای پروفایل فعال اکسپرس اینتری هستند و جزو متقاضیان واجد شرایط استریم MPNP محسوب می شوند. این افراد باید دارای تجربه کاری در مشاغل فهرست شده و مورد نیاز استان منیتوبا و ارتباطات قوی در این استان باشند.

روش سرمایه انسانی: این گزینه برای نیروی کار خارجی دارای مهارت است که موقعیت شغلی وی در فهرست مشاغل مورد نیاز این استان قرار دارد. شما این امکان را دارید تا با مراجعه به وب سایت رسمی استان منیتوبا از لیست مشاغل مورد نیاز استانی آن آشنا شده و از تطابق نوع حرفه و کسب و کار خود با کد ناک این مشاغل مطمئن شوید.

هزینه درخواست این طرح 500 دلار کانادا بوده و زمان ارزیابی آن معادل 6 ماه کاری است. این در حالی است که حداقل شرایط مورد نیاز برای شرکت در هر یک از این استریم‌های زیر مجموعه برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارای حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز شبکه ارزیابی امتیازها شوید.
  • براساس پشتیبانی دوستان و اعضای خانواده در حال زندگی در این استان و یا تجربه کار و یا تحصیل قبلی و یا دعوتنامه درخواست MPNP از ارتباطات قوی در منیتوبا برخوردار باشید
  • از حداقل 6 ماه تجربه کاری در مشاغل مورد نیاز این استان بهره مند باشید
  • ملزم به ارسال یک طرح شغلی کامل هستید
  • باید دارای حداقل 18 سال سن باشید

شرایط کلی استریم های این بخش به شرح زیر است:

دسته بندینیاز به جاب آفرشرایط مضاعف
روش اکسپرس اینتری منیتوباخیر
  • باید دارای یک پروفایل معتبر اکسپرس اینتری به همراه کد دارای اعتبار جستجوی کار باشید
  • باید از حداقل معارت زبان CLB6 برای مشاغل ناک B، CLB7 برای مشاغل ناک صفر و یا A برخوردار باشید
  • از بودجه کافی برای یک بازه 6 ماهه بهره مند باشید
روش سرمایه انسانیخیر
  • دارای حداقل سطح زبان CLB5 برای ناک صفر،A و یا B – سطح مهارتی CLB6 مشاغل تجاری و CLB7 برای مشاغل نظام مند برخوردار باشید
  • حداقل یک برنامه آموزشی یک سال را گذرانده باشید
  • در صورتی که موقعیت شغلی مورد نظر نیازمند گواهی و یا مدرک است، باید تائید یک سازمان کانادایی را برای مهارت خود کسب کنید
  • باید از بودجه کافی برای یک بازه 6 ماهه برخوردار باشید

سرمایه گذار تجاری منیتوبا

در مبحث برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 نوبت به یکی دیگر از استریم‌ها یعنی سرمایه‌گذار تجاری می رسد که شامل دو زیر مجموعه زیر می‌شود:

گزینه سرمایه گذاری مزرعه: این روش برای متقاضیان دارای تجربه کار در مزرعه است که قصد مهاجرت به استان منیتوبا را داشته و می خواهند تا یک شغل مزرعه داری را در این منطقه ایجاد و مدیریت کنند

روش کارآفرینی: این گزینه به استان منیتوبا این اجازه را می‌دهد تا صاحبان تجارت خارجی واجد شرایط حضور در این استان را به نامزدی انتخاب کرده و استخدام کند. این دسته از متقاضیان باید دارای قصد و توانایی خرید یک کسب و کار جدید و یا تصاحب یک تجارت فعال در این استان باشند.

در واقع متقاضیان این استریم باید در بازه زمانی دو ساله از آمدن به استان منیتوبا و دریافت مجوز کار موقت یکی از کارهای ذکر شده در بالا یعنی خرید تجارت و یا ایجاد یک کسب و کار جدید را در برنامه کاری خود قرار دهند.

هزینه درخواست این برنامه 2500 دلار کانادا بوده و زمان ارزیابی تقریبی آن در حدود 6 ماه کاری است.

روند اپلای سرمایه گذاری مزرعه

اگر مایل به اپلای این استریم زیر مجموعه برنامه استانی منیتوبا کانادا هستید باید تا حداکثر یک سال قبل از شروع فرآیند درخواست، یک بازدید تحقیقاتی مزرعه در منیتوبا را انجام دهید.

دومین مرحله، تکمیل دستورالعمل های Interest (خود ارزیابی وضعیت فردی) و فرم مفهوم تجارت مزرعه داری است. سپس باید این مدارک ارسال شود. متقاضی همچنین باید در صورت نیاز کد آیین نامه رفتار برای نمایندگان مهاجرت را ارسال کند.

در صورتی که مدرک LAA را دریافت کنید، می توانید پرونده سرمایه گذاری مزرعه را ارسال نمایید.شما همچنین ممکن است برای مصاحبه با نماینده MPNP دعوت شوید.

در صورت موافقت با درخواست شما، یک قرارداد سپرده دریافت خواهید کرد که باید آن را امضا کرده و مبلغ 75000 دلار کانادا به عنوان سپرده بفرستید.زمانی که نامزدی خود را دریافت کردید، می‌توانید به طور مستقیم از طریق دولت فدرال کانادا برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

روند اپلای استریم کارآفرینی

اول از همه باید از این موضوع مطمئن شوید که واجد شرایط هستید. سپس باید در مورد مفهوم تجاری تحقیق کرده، به کاوش در منیتوبا بپردازید و فرم مفهوم تجاری Business Concept Form را آماده کنید.

مرحله بعدی این استریم محبوب برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 این است که در کنار فرم مفهوم تجاری، یک فرم ابراز علاقه EOI، یک فرم ارزیابی شخصی و در صورت نیاز، کد آیین نامه رفتار برای نمایندگان مهاجرت را ارسال کنید.

در صورتی که دارای حداقل شرایط لازم بوده و مفهوم تجاری شما مورد موافقت قرار گیرد، یک نامه مشاوره برای درخواست LAA دریافت خواهید کرد. سپس باید یک پرونده کامل را آماده و برای برنامه استانی MPNP ارسال کنید. همچنین ممکن است برای مصاحبه حضوری دعوت شوید.

در صورتی که پرونده شما موفقیت آمیز باشد، از شما درخواست می شود تا قرارداد عملکرد تجاری BPA را امضا کنید که بین شما و سازمان MPNP خواهد بود.

بعد از این مرحله، شما باید به استان منیتوبا کشور کانادا آمده، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و به طور منظم گزارش عملکرد کسب و کارتان را به روز رسانی کنید. در صورتی که شرایط و ضوابط BPA را رعایت کنید، از نامزدی استانی درخواست اقامت دائم کشور کانادا برخوردار خواهید شد.

در نهایت، شما می توانید از این نامزدی برای ایجاد یک درخواست مستقیم دیگر به دولت فدرال کانادا برای کسب اقامت دائم این کشور برای خود و اعضای خانواده اقدام کنید.

دسته بندیحداقل شرایط
استریم سرمایه گذاری در مزرعه
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریت تجاری مزرعه و یا مالکیت مزرعه و تجربه عملی
  • دارای مهارت مناسب زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • امکان حداقل سرمایه گذاری 300 هزار دلاری کانادا
  • داشتن قصد ایجاد یک تجارت مزرعه داری در حومه منیتوبا
  • الزام به ارسال یک طرح تجاری مزرعه داری
  • الزام انجام یک بازدید تحقیقاتی تجاری
  • داشتن قصد زندگی و مشارکت در مدیریت تجارت مزرعه داری منیتوبا
  • داشتن حداقل دارایی خالص 500 هزار دلاری
استریم کارآفرینی
  • داشتن حداقل 3 سال تجربه کاری به عنوان صاحب یک تجارت و یا مدیر ارشد در یک کسب و کار موفق در 5 سال گذشته
  • دارای حداقل سطح زبان معادل CLB5
  • دارای حداقل مدرک و گواهی تحصیلی معادل دبیرستان در کانادا
  • حداقل سرمایه گذاری 250 هزار دلاری  (در صورتی که تجارت در پایتخت منیتوبا و محدوده وینیپگ است) و یا حداقل 150 هزار سرمایه گذاری در محدوده خارج از پایتخت منیتوبا
  • ایجاد حداقل یک شغل تمام وقت برای یک شهروند کانادایی و یا فرد مقیم دائم
  • الزام به ارسال طرح تجاری
  • تا حداکثر یک سال قبل از ارسال EOI یک بازدید تحقیقاتی تجاری انجام دهید
  • بعد از تائید پرونده یک قرارداد موافقت با عملکرد تجاری را امضا کنید
  • دارای حداقل دارایی خالص 500 هزار دلاری باشید

فارغ التحصیلان بین المللی

این استریم برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 که با نام IES شناخته می‌شود برای این طراحی شده تا فارغ التحصیلان بین المللی که دارای شرایط مورد نیاز صنعت و کسب و کار در این استان هستند از مسیر سریع تری برای کسب اقامت دائم کشور کانادا برخوردار شوند.

این استریم دارای 3 زیرمجموعه زیر است:

  • مسیر اشتغال شغلی Career Employment
  • مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان
  • گزینه کارآفرینی دانشجویان

مسیر اشتغال شغلی برای فارغ التحصیلان موسسات آموزشی عالی است که از شرایط اشتغال و استخدام بلند مدت در یک موقعیت شغلی واجد شرایط این استان بهره مند هستند.

مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی مقطع ارشد و دکترا است که کارآموزی های Accelerate و یا Elevate شرکت Mitacs را تکمیل کرده اند. سازمانی که برای ارائه کارآموزی موثر به دانشجویان فارغ التحصیل در این استان، با دولت منیتوبا همکاری مشترک دارد.

مسیر کارآفرینی دانشجویان بین المللی نیز یک گزینه مهاجرتی دیگر است که به حداکثر 20 فارغ التحصیل بین المللی موسسات آموزشی این استان برای تبدیل شدن به یک کارآفرین تمام عیار اعطا می شود. البته آنها باید قبل از نامزد شدن برای اقامت دائم، شرایط یک توافقنامه عملکرد تجاری را داشته باشند.

لازم به ذکر است که هزینه درخواست روش اشتغال شغلی 500 دلار، کارآموزی فارغ التحصیلان معادل 500 دلار و گزینه کارآفرینی دانشجویان معادل 2500 دلار کانادا است و زمان ارزیابی آن معادل 6 ماه کاری است.

دستهنیاز به جاب آفرحداقل شرایط
اشتغال شغلیبله
  • فارغ التحصیل شده (حداقل دوره آموزشی یکساله/دو ترمه) از یک موسسه آموزشی منیتوبا در 3 سال گذشته
  • دارای حداقل سطح زبان CLB7
  • دارای یک جاب آفر تمام وقت حداقل یک ساله از یک موقعیت شغلی مورد نیاز استانی
  • داشتن بودجه کافی برای یک بازه 6 ماهه تا زمان استخدام در یک موقعیت شغلی
  • در زمان ارائه درخواست در حال زندگی در منیتوبا باشید
کارآموزی فارغ التحصیلانخیر
  • دارای حداقل مدرک ارشد و یا دکترا از منیتوبا در 3 سال گذشته
  • دارای حداقل سطح زبان CLB7
  • تکمیل بخش کارآموزی Mitacs Elevate  و یا Accelerateدر حوزه های شغلی واجد شرایط
  • برخورداری از بودجه مالی کافی برای حداقل 6 ماه
  • در زمان ارائه درخواست در حال زندگی در منیتوبا باشید
کارآفرینی دانشجویان بین المللیخیر
  • ارسال طرح تجاری
  • اجرای روزانه تجارت مورد نظر در منیتوبا برای حداقل 6 ماه قبل از کاندیدا شدن
  • داشتن حداقل 51 درصد مالکیت تجاری
  • دارای حداقل سطح زبان CLB7
  • تکمیل یک دوره آموزشی حداقل دو ساله در منیتوبا
  • داشتن میانگین سنی 21 تا 35 سال
  • داشتن بودجه مالی کافی برای حداقل 6 ماه
  • برخورداری از مجوز کار آزاد و یا PGWP
  • الزام به زندگی در منیتوبا از بعد از فارغ التحصیلی
  • داشتن قصد ادامه زندگی در منیتوبا
  • الزام به امضا قرارداد توافق عملکرد تجاری در هنگام تائید پرونده

در نهایت، آخرین گزینه زیر مجموعه برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 راجع به طرح مهاجرتی جامعه محور Morden است. موردن یک شهر در فاصله 112 کیلومتری جنوب غربی وینیپگ است. این شهر به طور فعالانه‌ای در جستجوی متقاضیان مهاجرت واجد شرایط برای پوشش کمبود نیروی کار در برخی از مشاغل خاص است. در صورتی که با درخواست متقاضی برای این طرح موافقت شود، علاوه بر امکان کار و زندگی، اقامت دائم این کشور نیز به وی اعطا می‌شود.

البته لازم به ذکر است که این طرح نیز دارای فاکتورهای مختلفی نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری و شما نباید دارای ارتباطی با سایر بخش های کانادا باشید. در عین حال، داشتن قصد زندگی دائمی در موردن کانادا و بودجه مالی اولیه نیز جزو فاکتورهای مهم محسوب می‌شود.

به عنوان نتیجه گیری مطلب برنامه استانی منیتوبا کانادا 2022 به شما پیشنهاد می کنیم که به خوبی در مورد اسکیل ورکر کانادا 2022 تحقیق کرده و در صورت تمایل، از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

از آماده سازی اولیه مدارک و تکمیل فرم‌های مختلف گرفته تا ارزیابی شرایط شغلی، تحصیلی و مالی، کارشناسان نیلگام قدم به قدم با شما همراه بوده و بهترین طرح مهاجرتی را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *