مهاجرت

تورنتو | چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد؟

چنانچه شما هم مایل هستید تا در سالهای آینده زندگی خود حضور، زندگی، کار و یا تحصیل را در شهر بزرگ و محبوب تورنتو کانادا تجربه کنید، باید به خوبی در مورد پروسه اخذ ویزا و مهاجرت بلند مدت و دائمی به این کشور پهناور و پیشرفته تحقیق کرده و بهترین روش ممکن را برای مهاجرت به تورنتو کانادا انتخاب کنید.

اگر آشنایی چندانی با روش های متداول  مهاجرت به کانادا ندارید و مایل هستید بدانید که چگونه می توان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد، چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مطلب اختصاصی مهاجرت به شهر تورنتوی کانادا اختصاص دهید.

تورنتو

همانطور که در مطلب بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به این موضوع اشاره کردیم، تورنتو یکی از محبوب ترین و بهترین شهرهای مورد نظر مهاجران از سراسر دنیا است که به عنوان پایتخت پرجمعیت استان انتاریو محسوب می شود.

تورنتو بزرگترین شهر استان انتاریو و کشور کانادا محسوب می شود و از لحاظ جغرافیایی در موقعیت شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده که بخشی از مرز میان آمریکا و کانادا را تشکیل داده  است.

جمعیت تقریبی شهر تورنتو بیش از 3 میلیون نفر است؛ این در حالی است که تعداد افراد زیادی در اطراف این شهر و حومه زندگی می کنند. در واقع با در نظر گرفتن مناطق جنبی و حومه شهر تورنتو یک محدوده بسیار بزرگ به نام Greater Toronto Area شکل می گیرد که از بیش از 6 میلیون نفر جمعیت تشکیل شده است.

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است که به عنوان یک شهر پیشرفته چند فرهنگی و مرکز تجاری و اقتصادی کشور محسوب می شود؛ جایی که مهاجران ایرانی زیادی را به خود جذب کرده و هر ساله افراد زیادی به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد؟

تورنتو دارای آب و هوای قاره ای بوده که به دلیل نزدیکی به دریاچه های بزرگی نظیر انتاریو به وجود آمده است. یعنی در ماه ژانویه میانگین دما پایین بوده و به طور تقریبی معادل منفی 4.2 درجه است، اما وجود بادهای سرد موجب می شود تا دما کاهش پیدا کند.

در تابستان، میانگین دما در ماه جولای در حدود 22.2 درجه سانتیگراد است، ولی ممکن است حتی روزهای تابستانی با دمای تقریبی 32 درجه و رطوبت 100 درصدی هوا نیز روبرو شوید. وجود بادهای غربی غالب و تاثیرات دریاچه ها موجب می شود تا بارش باران نیز در طول سال رخ دهد.

البته در زمستان بارش باران به برف تبدیل شده و در حدود 131 سانتیمتر بارش برف وجود خواهد داشت. به طور کلی عرض جغرافیایی نقش بسیار موثری در آب و هوای معتدل شهر تورنتو بازی می کند.

تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای کانادا و آمریکای شمالی است و نه تنها مقصد جذابی برای مهاجران است، بلکه به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری و توریستی نیز تبدیل شده است. همانند شهر استانبول که محبوبیت بیشتری از پایتخت کشور ترکیه یعنی آنکارا دارد و قطب تجاری و توریستی این کشور به شمار می رود، تورنتو کانادا نیز با این که پایتخت کشور کانادا محسوب نمی شود، اما باز هم محبوبیت زیادی در بین انواع مهاجران و گردشگران از سراسر دنیا داشته و به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های زندگی، کار، مهاجرت و تحصیل این افراد محسوب می شود.

در واقع یکی از دلایل اصلی اینکه مهاجران ایرانی تمایل زیادی به دانستن این موضوع دارند که چگونه میتوان به تورنتو کانادا سفر کرد این است که شهر تورنتو از امکانات توریستی، رفاهی و امنیتی بسیار خوبی برخوردار بوده، بازار کار پویا و پرجنب و جوشی دارد و مهاجران ایرانی زیادی در مناطق GTA، Willowdale، ریچموند هیل، خیابان یانگ، محدوده Finch ، Steeles و Sheppard حضور داشته و به زندگی و تجارت می پردازند.

یعنی با حضور در این مناطق شهر تورنتو با تعداد زیادی ساختمان، فروشگاه، کافه و رستوران ایرانی روبرو شده و این حس را خواهید کرد که در وطن خود در حال قدم زدن هستید. این موضوع در کنار پتانسیل بالای پیشرفت و امکان استفاده از فرصت های متعدد کاری، تحصیلی و اقامتی موجب شده تا خیلی از ایرانیان به فکر این باشند که بفهمند چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد.

شرایط مهاجرت به تورنتو کانادا

اصولاً برای مهاجرت به کشور کانادا  و شهر تورنتو باید در اولین قدم به فکر این باشید که چطور ویزای کانادا بگیرید، البته نوع ویزای شما هم برای امر مهاجرتی تعیین کننده بوده و نباید به سراغ یک ویزای موقتی و کوتاه مدت کشور کانادا مثل ویزای توریستی باشید، چون در عمل این ویزا دارای محدودیت های فراوانی بوده، امکان حضور حداکثر 6 ماهه در هر بار سفر و حضور در کانادا را به شما می دهد و نمی توانید با در دست داشتن آن به کار، تحصیل و یا زندگی دائمی در کشور کانادا بپردازید.

بر همین اساس، باید به سراغ گزینه های اقامتی و مهاجرتی در دسترس و بلند مدت کشور کانادا برویم که شامل موارد زیر می شود:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت خانوادگی (اسپانسرشیپ)
  • مهاجرت اقتصادی و تجاری (شامل سرمایه گذاری، نامزدی استانی، اکسپرس اینتری و کارآفرینی و خویش فرما)
  • پناهندگی

از این رو، باید به شرایط فعلی کاری، تحصیلی و مالی خود نگاه کرده و متناسب با پیش نیازهای مورد درخواست وب سایت مهاجرت و شهروندی کشور کانادا، برای یکی از انواع ویزای بلندمدت این کشور اقدام نمایید.

کانادا دومین کشور پهناور دنیاست که با جمعیتی کمتر از 40 میلیون نفر، سالانه بیش از 300 هزار مهاجر واجد شرایط را به کشور خود راه داده و این امکان را برای آنها فراهم می کند که با استفاده از روش های مختلف و قانونی مهاجرتی، اقامت دائم و حتی حق شهروندی این کشور را برای خود و اعضای خانواده کسب کنند.

چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد؟

در این بخش به ترتیب به معرفی متداول ترین روش هایی که امکان مهاجرت به تورنتو کانادا را برای شما فراهم می کند می پردازیم. گزینه هایی که موجب اقامت بلند مدت و قانونی شما در کشور کانادا شده و مقدمات زندگی دائمی در این کشور را برای شما و خانواده فراهم خواهد کرد.

مهاجرت تحصیلی به تورنتو

اولین و متداول ترین روشی که می توانید از طریق آن مهاجرت به تورنتو کانادا را تجربه کنید، روش مهاجرت تحصیلی است. در این روش شما باید یک موسسه آموزشی نظیر کالج و یا دانشگاه را در شهر تورنتو کانادا انتخاب کرده و با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از جزئیات و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی باخبر شوید.

در واقع، پیش از این که بخواهید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، ملزم هستید تا با آماده سازی و ارسال مدارک هویتی و تحصیلی به دپارتمان پذیرش دانشگاه، یک نامه پذیرش تحصیلی دریافت کنید؛ چیزی که حکم دعوت نامه را برای شما داشته و می تواند منجر به صدور ویزای تحصیلی کانادا شود که معادل بازه زمانی تحصیلی (بین 2 تا 6 سال) اعتبار داشته و به شما اجازه تحصیل تمام وقت و کار دانشجویی در خلال تحصیل را می دهد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ نامه پذیرش تحصیلی برای هر دانشگاه و موسسه آموزشی در تورنتو کانادا متغیر است، اما به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

  • توصیه نامه اساتید قبلی
  • ترجمه ریزنمرات و آخرین مدارک تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه و برنامه تحصیلی
  • رسید پرداخت ادمیشن فی
  • مدرک زبان بیت المللی آیلتس و تافل
  • فرم درخواست تکمیل شده پذیرش
  • کپی پاسپورت

در صورتی که موسسه آموزشی مستقر در تورنتو با شرایط کلی شما موافقت کند، نامه ای به صورت اینترنتی برای شما ارسال می شود که باید بعد از آن به سراغ رزرو وقت سفارت کانادا، درخواست آنلاین ویزای تحصیلی و انگشت نگاری بیومتریک در یک مرکز خدمات ویزا (کارگزاری وی اف اس) در کشور ثانویه باشید.

البته مدارک پذیرش با درخواست ویزای تحصیلی کانادا متفاوت بوده و شامل موارد دیگری از جمله نامه تمکن مالی و موجودی حساب ویزای کانادا می شود. این در حالی است که ترجمه مدارک هویتی، ترجمه سوابق بیمه، مدارک اثبات داشتن وابستگی عاطفی و مالی به کشور مبدا و موارد این چنینی نیز جزو مدارک مورد نیاز ویزا بوده و در صورت موافقت با درخواست شما، امکان مهاجرت به تورنتو کانادا و تحصیل در این شهر و استان انتاریو برای شما وجود دارد.

در نهایت با فارغ التحصیلی از دانشگاه، دانشجو می تواند برای مجوز کار تمام وقت PGWP با حداکثر 3 سال اعتبار درخواست داده و به کار و زندگی در کشور کانادا بپردازد. سپس می تواند با استفاده از برنامه نامزدی استانی انتاریو که در ادامه آن را به طور کامل توضیح می دهیم، کارت اقامت خود را دریافت کرده و به یک فرد مقیم کانادا بدل شود.

مهاجرت اسپانسرشیپ خانوادگی به تورنتو

در جواب اینکه چگونه می توان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد باید بگوییم که روش دعوتنامه اسپانسرشیپ نیز یکی از گزینه های موجود برای مهاجرت به کشور کانادا است. در این حالت، شما باید از یک عضو خانواده دارای حق شهروندی و یا اقامت دائم کانادا برخوردار باشید تا بتوانید از این روش مهاجرتی برای حضور در تورنتو و زندگی در این شهر زیبا استفاده کنید.

بنابر آخرین اطلاعات وب سایت Canada.ca، افراد واجد شرایط برای شرکت در طرح اسپانسرشیپ خانوادگی شامل موارد زیر می شوند:

  • همسر متقاضی
  • فرزند متقاضی (فرزندخوانده و یا فرزند بیولوژیکی که دارای وابستگی مالی باشد)
  • والدین، پدربزرگ و مادربزرگ

چنانچه دارای موارد بالا برای استفاده از طرح حمایت مالی و اسپانسرشیپ نباشید، امکان ارسال دعوتنامه برای افراد زیر را خواهید داشت:

  • برادر و یا خواهر زاده یتیم
  • برادر و یا خواهر یتیم
  • نوه یتیم و بدون والدین

به عنوان فردی که می خواهد حمایت مالی فردی را در کشور کانادا بر عهده داشته باشد، اسپانسر واجد شرایط باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای حداقل 18 سال سن
  • دارای حق شهروندی و یا اقامت دائم کانادا
  • عدم استفاده از کمک و خدمات اجتماعی دولت
  • داشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه ها و نیازهای اولیه فرد دعوت شده تا زمانی که فرد مذکور به استقلال مالی رسیده و بتواند هزینه های خود را پوشش دهد

این طرح دارای جزئیات نسبتاً زیادی است که می توانید با مراجعه به صفحه ویزای اسپانسرشیپ کانادا از جدیدترین اطلاعات کاربردی و مهم آن مطلع شوید و از این طریق برای مهاجرت به تورنتو کانادا اقدام کنید.

مهاجرت کاری به تورنتو

در ادامه این مبحث که چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد باید بگوییم که روش مهاجرت کاری نیز همانند گزینه تحصیلی بسیار متداول و محبوب بوده و سالانه افراد زیادی از این طریق به کشور کانادا و شهر تورنتو مهاجرت کرده و به کار و زندگی می پردازند.

گزینه های پیش روی شما برای مهاجرت کاری به شهر تورنتو شامل نامزدی استانی، برنامه اسکیل ورکر فدرال، روش کارآفرینی و خویش فرما است که در ادامه به توضیح تک تک آنها می پردازیم:

نامزدی استانی انتاریو – تورنتو

طبق آمار ارائه شده در وب سایت رسمی Ontario.ca، برنامه نامزدی استانی انتاریو OINP یک برنامه مهاجرتی و اقتصادی استانی است که با همکاری با دولت فدرال کشور کانادا و سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی IRCC اجرا می شود.

عموماً نیروهای کار خارجی، دانشجویان بین المللی و سایر متقاضیان دارای مهارت، تجربه و سطح تحصیلات مناسب می توانند برای نامزدی استانی OINP انتاریو تورنتو اپلای کنند.

این برنامه کاندیداهای واجد شرایطی که دارای مهارت و تجربه مناسب و مورد نیاز بازار کار و اقتصاد استان انتاریو هستند را شناسایی کرده و برای اقامت دائم این کشور به نامزدی انتخاب می کند. البته این دولت کانادا است که تصمیم گیری نهایی را برای تائید درخواست ها و ارائه اقامت دائم به متقاضیان واجد شرایط انجام می دهد.

در حال حاضر، 3 روش برای نامزدی در این طرح وجود دارد:

  • دسته جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی کارفرما: این روش برای نیروهای کار خارجی مناسب است که از قبل دارای یک دعوتنامه کاری (جاب آفر دائم) از یک کارفرمای مستقر در استان انتاریو هستند
  • دسته سرمایه انسانی: این روش یکی از متداول ترین گزینه های در دسترس برای آن دسته از نیروی کار خارجی است که دارای تجربه کاری، تحصیلات و مهارت های زبان ارزشمند بوده و دارای یک پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری کانادا هستند؛ البته دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل نیز امکان شرکت در این طرح را دارند
  • دسته تجاری: این گزینه برای کارآفرینانی است که به دنبال شروع یک کسب و کار جدید و یا خرید یک تجارت فعال در استان انتاریو هستند

اکنون بد نیست تا کمی بیشتر در مورد این روش ها صحبت کنیم، چون مهاجرت کاری به تورنتو دارای جزئیات فراوانی است.

دسته بندی جاب آفر کارفرما

این دسته دارای 3 جریان یا به اصطلاح استریم است که تحت سیستم expression of interest کار می کند. برای اینکه واجد شرایط شرکت در این دسته بندی شوید، باید یک حساب کاربری در پورتال OINP e-Filling که در وب سایت رسمی انتاریو آمده ایجاد کنید، سپس برای یک فرم ابراز علاقه در دسته جاب آفر کارفرما ثبت نام نمایید و در مراحل بعدی دعوت نامه درخواست و جاب آفر کار تمام وقت و دائمی را از یک کارفرمای مستقر در انتاریو دریافت کنید.

جریان های زیرمجموعه این دسته شامل موارد زیر می شود:

جریان نیروی کار خارجی: برای نیروهای کار دارای موقعیت های شغلی دارای مهارت است.

جریان دانشجویان بین المللی: برای فارغ التحصیلان بین المللی اخیر در استان انتاریو است.

جریان نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار: مختص نیروی کار ماهر بین المللی در بخش های مشخص از جمله کشاورزی، ساخت و ساز، حمل و نقل و کارگران پشتیبانی شخصی است.

دسته سرمایه انسانی

این بخش خود دارای دو زیرمجموعه دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل و اکسپرس اینتری انتاریو می شود. زیرمجموعه اول تحت سیستم expression of interest کار کرده و برای این که بتوانید برای یکی از گزینه های فارغ التحصیلی ارشد و یا دکترا اقدام کنید، باید یک پروفایل در پورتال OINP بسازید و سپس در یک فرم ابراز علاقه به شرکت در این طرح ثبت نام کنید و در نهایت یک دعوت نامه درخواست را دریافت کرده و ظرف دو سال فارغ التحصیل از دانشگاهی در استان انتاریو، برای این طرح مهاجرتی اپلای کنید.

زیرمجموعه دوم که برنامه اکسپرس اینتری انتاریو است از طریق سیستم دولتی فدرال اکسپرس اینتری اجرا می شود. برای اینکه واجد شرایط این جریان مهاجرتی محسوب شوید، باید یک اعلانیه از انتاریو دریافت کرده و دارای یک پروفایل به روز رسانی شده با اطلاعاتی نظیر آخرین تجارب کاری، آزمون های زبان و سطح تحصیلات در سیستم اکسپرس اینتری دولت فدرال باشید.

اکسپرس اینتری انتاریو نیز شامل 3 زیرمجموعه زیر می شود:

  • جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان: برای نیروی کاری که دارای تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان کافی فرانسوی و انگلیسی مورد نیاز طرح باشد
  • جریان اولویت های سرمایه انسانی: این بخش برای نیروی کار ماهری است که دارای تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی مورد نیاز این طرح باشند
  • جریان تاجران ماهر: این بخش برای نیروی کار دارای تجربه کاری در استان انتاریو و در یک موقعیت شغلی تجاری واجد شرایط است

روش اسکیل ورکر کانادا

از میان روش هایی که می توان از طریق آن به تورنتو کانادا مهاجرت کرد می شود به گزینه اسکیل ورکر نیز اشاره کرد. این روش که تحت سیستم معروف اکسپرس اینتری عمل می کند یکی از سریع ترین و محبوب ترین روش های مهاجرتی برای حضور دائمی و زندگی در کشور کانادا است.

اکسپرس اینتری کانادا در مقیاس فدرالی بوده و محدود به تنها یک استان مثل انتاریو و شهر تورنتو نمی شود، از این رو شما این امکان را دارید تا از این طرح برای حضور در بخش های مختلف کشور کانادا استفاده کنید.

برای شرکت در سیستم اکسپرس اینتری شما باید پروفایل و حساب کاربری حاوی نتایج آزمون زبان، گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی ECA و اسکن پاسپورت خود را ارسال کنید.

با ارسال پروفایل به سیستم اکسپرس اینتری و دریافت دعوت نامه درخواست ITA، باید مدارک دیگری از جمله توصیه نامه معتبر، گواهی عدم سوءپیشینه، مدارک هویتی و شناسایی مضاعف و آزمایش مدیکال کانادا را ارائه نمایید.

به طور کلی برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری دارای تنوع بوده و هر کدام مناسب یکسری از متقاضیان واجد شرایط است و شامل موارد زیر می شود:

  • تاجران ماهر فدرال FST
  • نیروی کار ماهر فدرال FSW (یا همان اسکیل ورکر)
  • کلاس و تجربه کانادایی CEC (مهاجرت تخصصی به کانادا)

به طور معمول، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و کالج و مهارت و تجربه و تخصص کاری و دانش زبان انگلیسی و فرانسوی جزو متقاضیان مناسب برنامه اکسپرس اینترنتی محسوب می شوند. البته نباید فراموش کنید که اغلب برنامه های مهاجرت کاری کشور کانادا برحسب فاکتورهای امتیازبندی و قرعه کشی بوده و تنها نمی توان با استناد داشتن جاب آفر از کارفرما، مدرک دانشگاهی و یا مدرک زبان از گرفتن مجوز کار، ویزای کانادا و یا اقامت دائم این کشور اطمینان کسب کرد.

با توجه به اینکه جزئیات روش های مهاجرت کاری به کشور کانادا بیش از اندازه زیاد بوده و نمی توان به تمامی آنها در یک مطلب پرداخت، توصیه می کنیم تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری برای اتخاد روش مناسب مهاجرتی به تورنتو کانادا ، با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی نیلگام تماس گرفته و از مشاوره و خدمات تخصصی در این رابطه بهره مند شوید.

مهاجرت کارآفرینی انتاریو

یکی دیگر از روش هایی که می توان از طریق آن مهاجرت به تورنتو و استان انتاریو کانادا را تجربه کرد از طریق برنامه مهاجرت کارآفرینی انتاریو کانادا است که منجر به اخذ اقامت دائم شما در این کشور می شود.

این برنامه یکی از زیرمجموعه های نامزدی استانی انتاریو است که در دسته Business قرار می گیرد و به نام Entrepreneur stream شناخته می شود. البته به دلیل وجود پیش نیازهای نسبتاً زیاد در این طرح، افراد کمتری واجد شرایط شرکت در آن بوده و به سراغ آن می روند. به طور کلی شرایط شرکت در برنامه کارآفرینی استان انتاریو شامل موارد زیر می شود:

تجربه و سابقه شغلی: دارای حداقل 24 ماه فعالیت به عنوان صاحب شغل و یا یک مدیر ارشد کسب و کار

حداقل میزان دارایی: برخورداری از 800 هزار دلار کانادا در منطقه GTA تورنتو و 400 هزار دلاری در خارج از این منطقه

میزان تحصیلات: داشتن حداقل مدرک دیپلم و یا کاردانی

طرح کسب و کار: ارائه یک بیزینس پلن موجه برای راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا خرید یک کسب و کار استانی

درصد مالکیت مجاز برای شراکت: حداقل یک سوم بیزینس

حداقل میزان سرمایه گذاری: 600 هزار دلار در محدوده تورنتو بزرگ و یا 200 هزار دلار در خارج از این منطقه

ایجاد شغل: حداقل ایجاد دو فرصت شغلی تمام وقت برای شهروند و یا فرد مقیم دائم کانادا در منطقه GTA و یا یک شغل تمام وقت در خارج از این محدوده

سکونت و حضور سرمایه گذار: در حدود 75 درصد و یا 9 ماه از هر یک سال، از دوره زمانی کسب و کار (طبق توافقنامه عملکرد باید در استان انتاریو اقامت و حضور داشته باشید)

نیاز به بازدید اولیه: در صورتی که قصد خرید یک شغل موجود و فعال را داشته باشید، ملزم به بازدید از شرایط بیزینس برای حداقل یک بار از تاریخ ثبت علاقه هستید

تسلط به زبان: داشتن حداقل مهارت و نمره معادل CLB4 انگلیسی یا فرانسوی

امکان شراکت با دیگر متقاضیان برنامه وجود دارد.

امتیاز مورد نیاز برای ثبت نام: مجموع 200 امتیاز

نیاز به مصاحبه برای این طرح وجود داشته و حداقل زمان برای ارسال گزارش نهایی 18 ماه بعد از صدور مجوز کار محسوب می شود. این برنامه مهاجرتی نسبت به سایر گزینه های اشاره شده پیچیده تر و هزینه بردارتر بوده و چندان مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفته است. اما در صورت تمایل می توانید از جزئیات بیشتر این طرح از طریق کارشناسان مجرب نیلگام باخبر شوید.

در این بین، برنامه مهاجرتی خویش فرما کانادا نیز دارای شرایط نسبتاً مشابهی با کارآفرینی بوده و به حداقل دو سال تجربه کاری نیاز داشته و علاوه بر داشتن حداقل بودجه 100 هزار دلاری، براساس یک سیستم امتیازدهی ارزیابی می شود.

روش پناهندگی هم اغلب برای متقاضیانی قابل استفاده است که در کشوری جنگ زده و غیر امن به سر ببرند و یا دارای شرایط خاصی باشند(مشکلات سیاسی و غیره) که امکان درخواست پناهندگی به کشور کانادا برای ایشان وجود داشته باشد.

در یک نتیجه گیری کلی، چنانچه در مورد اینکه چگونه میتوان به تورنتو کانادا مهاجرت کرد مطمئن نیستید و نمی دانید که از چه روشی استفاده کرده و یا از کجا شروع کنید، به وب سایت Canada.ca رفته و در مورد جزئیات طرح ها تحقیق کنید و یا اینکه از گزینه ساده تری مثل مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام بهره ببرید.

هزینه مهاجرت به کانادا

در حالت عادی هزینه درخواست ویزای نرمال و توریستی کشور کانادا معادل 185 دلار کانادا است، اما چون این ویزا و مجوز ورود برای مهاجرت به شهر تورنتو کانادا مناسب نیست، در ادامه هزینه مهاجرت به کشور کانادا در روش های مختلف را به شما شرح می دهیم:

  • آزمون زبان: هزینه تقریبی 250 تا 300 دلار
  • ارزیابی آموزشی: 200 دلار
  • هزینه های آزمایش مدیکال کانادا: 450 دلار بزرگسالان و 250 دلار برای خردسالان
  • هزینه های دولتی کانادا: 1325 دلار برای متقاضیان بزرگسال و 225 دلار برای کودکان
  • انگشت نگاری» 85 دلار
  • گواهی عدم سوءپیشینه: هزینه تقریبی 50 تا 100 دلار
  • هزینه درخواست جاب آفر کارفرما و یا جریان سرمایه انسانی: بین 1500 تا 2 هزار دلار
  • هزینه طرح تجاری کارآفرینی: 3500 دلار برای هر متقاضی و شریک

موارد ذکر شده در بالا جدا از سرمایه مورد نیاز برای برخی از طرح ها بوده و تنها شامل درخواست اولیه و مدارک مورد نیاز پرونده می شود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *