تور, مهاجرت, ویزا

جاهای دیدنی ونکوور کانادا | گردشگری ونکوور

آیا نسبت به جاهای دیدنی ونکوور کانادا کنجکاوید و در برنامهٔ سفرتان گردشگری ونکوور در بالای لیست قرار دارد؟ یا ماجرا جدی‌تر از این حرف‌هاست و قصد دارید این شهر فوق‌العاده زیبا را به چشم خریدار نگاه کنید و زندگی در ونکوور جزو گزینه‌های مد نظرتان است. در هر دو صورت، ونکوور از زیباترین شهرهای کانادا و جهان است و مسافرت به آن، می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و به یادماندنی باشد و دنیا را چه دیدید، شاید هم یک سری از معادلات را در ذهنتان تغییر دهد. این مطلب را دریابید تا به اتفاق، در جاهای دیدنی ونکوور گشتی بزنیم و ببینیم با این همه تعاریفی که می‌کنند، این شهر آش دهان‌سوزی هست یا نه.

جاهای دیدنی ونکوور کانادا

ونکوور با جمعیتی در حدود دو میلیون و ششصد هزار نفر، مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت بریتیش کلمبیاست و در کرانهٔ غربی کانادا قرار گرفته است. اختلاف ساعت ایران و کانادا در این شهر یازده و نیم ساعت بوده و در رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های بین‌المللی بین شهرها، جزو بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. امروز که به تصاویر چشم نواز شهر نگاه می‌کنیم، باورمان نمی‌شود که بخش عظیمی از ونکوور در آتش‌ خانمان‌سوز ۱۸۸۶ از بین رفت و به خاکستر تبدیل شد. اما تنها چند روز بعد از این حادثهٔ تلخ، اهالی دست به کار شدند و کار ساخت و توسعهٔ مجدد شهر را آغاز کردند. توسعه‌ای که تا به امروز هم به قوت خودش باقیست و نه تنها گردشگری ونکوور را به یکی از ارکان اقتصادی این شهر ثروتمند تبدیل کرده، بلکه ونکوور را به شکلی جدی، در رادار علاقمندان مهاجرت به کانادا قرار داده است. حالا ببینیم وقتی از جاهای دیدنی ونکوور صحبت می‌کنیم، دقیقاً منظورمان چیست.

جزیرهٔ گِرَنْویل

گردشگری ونکوور بدون کنجکاوی و گشت و گذار در بازار اسکله‌مانند و رنگارنگ گرنویل و چشیدن خوراکی‌های وسوسه‌برانگیزش کامل نمی‌شود. Granville Island برای سالهای سال منطقه‌ای زمخت و صنعتی بوده و امروز با یک دگرگونی و تغییر کاربری اساسی، جزو دنج‌ترین جاهای دیدنی ونکوور شده است. با دقایقی قدم زدن در این منطقه، هنرمندان و فروشندگان زیادی را می‌بینید که در فضایی روباز و پرشباهت به جمعه‌بازار جمع شده‌اند و هر کدام چیزی برای فروش دارند و اتمسفر جالب گرنویل را مضاعف کرده‌اند. گرنویل برای خرید فوق‌العاده است و انواع میوه و خوراکی و صنایع دستی در آن پیدا می‌شود.

پارک استنلی

پارک استنلی بدون تردید فراتر از یک پارک معمولی و یک محوطهٔ پر دار و درخت است. Stanley Park منطقه‌ای وسیع و شبه‌جزیره‌مانند و سرسبز است که از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور محسوب شده و در تمام مدت سال، محل رفت و آمد و پیاده روی و دوچرخه‌سواری طبیعت‌دوستان است. از پیاده روی از کنار توتم‌ها یا تیرک‌های خوش خط و خال و معروف براکتون پوینت گرفته تا آکواریوم درندشت ونکوور، پارک استنلی می‌تواند گردشگران را ساعت‌های طولانی و حتی تمام روز به خودش مشغول کند و در هر گوشه‌ای از آن، کار جالبی برای انجام دادن هست.

کوهستان گِراوس

هیچ جایی در ونکوور نیست که مثل Grouse Mountain‌ یک چشم انداز بی‌نظیر و سیصد و شصت درجه را در اختیار گردشگران و اهالی بگذارد. چه در تابستان و چه در زمستان پوشیده از برف، منظرهٔ شهر از بالای این کوهستان، تابلویی آرامش‌بخش و چشم‌نواز است. خصوصاً وقتی که هوا به سمت تاریکی رفته و چراغ‌های شهر روشن شده‌اند. برای راحتی بازدیدکنندگان، ایستگاه تله کابین با نام Sea to Sky Gandola در پای کوهستان تعبیه شده و به صورت روزمره، اهالی را به سمت بالای قله می‌برد. در آنجا هم می‌توان در رستوران بالای قله استراحت و غذایی میل کرد، و هم می‌توان از فعالیت‌های ورزشی مثل اسکی و اسنوبرد لذت برد و یا در طبیعت زیبای کوهستان غرق شد.

گزتاون

گزتاون Gastown قدیمی‌ترین بخش ونکوور به شمار می‌رود و پیاده روی در آن، درست مثل سفر در زمان و رفتن به دوران ویکتوریایی و سالهای ۱۸۰۰ است. در این محلهٔ جالب، تا چشم کار می‌‌کند کافه و رستوران و گالری و فروشگاه‌های ریز و درشت دیده می‌شوند که در کنار اتمسفر کهنه‌‌‌ و جذابی که دارد، گردشگران زیادی را برای خرید و کافه‌گردی به خودش جلب می‌کند. در یکی از میدان‌های گزتاون یک ساعت شماته‌دار بزرگ قرار گرفته که گویا بخشی از مکانیزمش با نیروی بخار کار می‌کند و هر پانزده دقیقه یک بار، از لوله‌های اطرافش صدای زنگ منحصر به فردی تولید می‌شود و بخار بیرون می‌زند.

دنیای علم

در راستای خیابان کِبِک استریت، یک ساختمان کروی شکل بزرگ خودنمایی می‌کند که به Science World معروف بوده و بهشت کودکان و نوجوانان است و برای خانواده‌های دارای فرزند، یکی از ایده‌آل‌ترین جاهای دیدنی ونکوور به شمار می‌رود. ساختمانی که در بخش‌های مختلف آن، چیدمان‌های متفاوتی برای آزمایش و تجربهٔ پدیده‌های علمی وجود دارد و در بالای آن و در ارتفاعی به اندازهٔ یک ساختمان پنج طبقه، بزرگترین پردهٔ نمایش گنبدی شکل موسوم به OMNIMAX‌ قرار گرفته است. اینجا پای ثابت تورهای گردشگری است و در فصول خوش آب و هوای ونکوور، برو بیای زیادی دارد.

ساحل کیتسیلانو

همانطور که در مطلب مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو اشاره کرده‌ایم، زندگی در ونکوور، حال و هوایی آرام و کم‌هیاهو دارد و این برای بسیاری از ساکنینش نقطهٔ مثبت و برای عده‌ای هم که شلوغی بیشتری دوست دارند تا حدودی حوصله‌سربر است. و جایی مثل Kitsilano Beach مصداق بارز اتمسفر آرام و سبک زندگی باطمأنیهٔ اهالی ونکوور است. از پیاده‌روی در ساحل ماسه‌ای گرفته تا غوطه‌وری در استخرهای دریایی آب گرم که حتی در فصول سرد سال هم شما را برای آبتنی وسوسه می‌کنند. موزهٔ دریایی ونکوور هم در همین حوالی و در پارکی به اسم Vanier Park جا خوش کرده و از خجالت علاقمندان به اکوسیستم دریایی و گونه‌های اقیانوسی در می‌آید.

کانادا پِلِیس

کسانی که از راه آبی به ونکوور مسافرت می‌کنند، در Canada Place‌ پایشان به شهر باز می‌شود و  نقطهٔ آغاز گردشگری ونکوور، همین اسکلهٔ بزرگ و کشتی‌مانند است. سقف کانادا پلیس را شبیه به بادبان کشتی ساخته‌اند و درون آن هتل و رستوران و مراکز تفریحی و ایستگاه وسایل نقلیه برای گشت و گذار وجود دارد. در همان حوالی و در انتهای اسکله، یک شبیه‌ساز پرواز به اسم Flyover Canada قرار دارد که با وجود بی‌خطر بودنش، برای عده‌ای زیادی آدرنالینی و هیجان‌انگیز است. کمی آنطرف‌تر هم یک اسکلهٔ دیگر به اسم Waterfront Station هست که قایق‌ها و کشتی‌های تجاری و بازرگانی که از جنوب ونکوور به سمت شمال آن و Lonsdale Quay می‌روند در آن پهلو می‌گیرند.

چاینا تاون

به ندرت نقطه‌ای از جهان را پیدا می‌کنید که رونق اقتصادی داشته و مهاجرپذیر باشد و یک جایی در گوشه و کنارش محلهٔ چینی‌ها یا همان Chinatown‌ تشکیل نشده باشد. اما این چاینا تاون با آنچه که ممکن است در ذهنمان باشد کاملاً متفاوت است. چاینا تاون ونکور به جای یک محلهٔ پر سر و صدا و شلوغ با کوچه‌های تنگ و تار، یکی از جاذبه های گردشگری ونکوور و مکان‌های زیبای شهر است. رستوران‌ها و فروشگاه‌های این محله به سبک چینی ساخته‌ شده‌اند و باغ دکتر سون یات سِن، که همراه با گیاهان زیبا و درختان خیره کننده‌اش، باغ‌های سلسلهٔ امپراتوری مینگ و باغ‌های سنتی در چین باستان را تداعی می‌کند. کمی آنطرف‌تر هم ساختمانی موسوم به Sam Kee Building قرار گرفته که فقط دو متر عرض دارد و اینطور که می‌گویند، نازک‌ترین ساختمان روی زمین به شمار می‌رود.

انگلیش بِی

تعدادی از زیباترین و پررفت و آمدترین سواحل ونکوور در خلیج English Bay و در همسایگی محلهٔ West End قرار گرفته‌اند. محله‌ای زیبا و گرانقیمت که اگر به اقامت کانادا از طریق خرید ملک و زندگی در ونکوور فکر می‌کنید، شاید بهتر باشد که محله‌هایی ارزانتر و به صرفه‌تر را مد نظر داشته باشید. انگلیش‌ بی پاتوق مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری بوده و جای ایده‌آلی برای فعالیت‌های فضای باز است. تعدادی از رستوران‌های لوکس ونکوور در حوالی‌ این منطقه قرار دارند و از یک طرف، به یکی دیگر از جاهای دیدنی ونکوور یعنی استنلی پارک می‌رسد. هر ساله در تابستان و معمولاً در هفتهٔ آخر ماه ژوئن، مراسمی با عنوان جشن نور در این خلیج برگزار می‌شود که نمایشی هماهنگ از آتشبازی و موسیقی است.

خیابان رابسون

رابسون استریت جدا از فروشگاه‌های رنگ و وارنگ و نمایندگی برندهای اسم و رسم‌دارش، پاتوق اکثر رویدادهای شهر است و از این بابت در بین جاهای دیدنی ونکوور قرار می‌گیرد. مخصوصاً راستهٔ بین دو خیابان بورارد و جارویس که بیش از ۱۵۰ رستوران و فروشگاه را در بر گرفته و یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ونکوور یعنی گالری هنر ونکوور را در خود جای داده است. در این گالری آثار نقاش مشهور کانادایی، امیلی کار به نمایش گذاشته شده و درست در روبروی آن میدان رابسون قرار دارد که مانند موزهٔ مردم‌شناسی ونکوور، توسط آرتور اریکسون طراحی شده و در واقع یک پیست اسکیت‌ دایره‌ای شکل و رو بسته است.

پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو اولین جاذبه گردشگری ونکوور است. مسیری مرتفع و هیجان‌انگیز که در ۱۸۸۹ به روی عموم باز شده و با تمام جذابیتش، به آنهایی که ترس از ارتفاع دارند چندان توصیه نمی‌شود. در عوض برای علاقمندان به طبیعت و پیاده روی در جنگل، پل معلق کاپیلانو که در ارتفاع هفتاد متری بالای دره قرار گرفته، از بهترین جاهای دیدنی ونکوور است و در آنسوی پل، برای کسانی که با ترسشان را کنار بیایند، پاداش‌های جذابی وجود دارد. از قدم زدن در مسیرهای بکر جنگلی گرفته تا پیاده‌روهایی بر فراز درختان بلند، تا یک سکوی شیشه‌ای معلق به اسم Cliffwalk‌ از جذابیت‌های آنسوی پل هستند و اگر گذرتان به این منطقه افتاد، بازدید از مراکز پرورش ماهی هم به شدت توصیه می‌شود. خصوصاً در پاییز که ماهی‌ها برای رفتن به سطحی بالاتر در خلاف جهت آب شنا می‌کنند و می‌توان تقلای آنها را از پشت پنجره‌های تعبیه شده در دیوار سد تماشا کرد.

موزه‌ های ونکوور

مشهورترین موزه شهر، داخل پارک وَنییِر و در حوالی پل بورارد جا خوش کرده و با نام Museum of Vancouver شناخته می‌شود. اینجا از اولین دریانوردان و ساکنین ونکوور گرفته تا محلهٔ ژاپنی‌ها و تاریخ هیپی‌های کیتسیلانو و ساخت و سازهای شهر،  هر آنچه که به تاریخ ونکوور برمی‌گردد در پیش چشم بازدیدکنندگان قرار دارد. سایر موزه‌های شهر هم در همین حوالی هستند و با یک پیاده‌روی کوتاه در دسترسند. مثلاً خانواده‌ها و علاقمندان به فضا می‌توانند به مرکز فضایی MacMillan Space Centre بروند و از دیدن تصاویر ستارگان و اجرام آسمانی،‌ در افلاک‌نمای مجهز این مرکز، غرق در حیرت شوند. یا به رصدخانهٔ شهر بروند و خلیج زیبای انگلیش بی و سواحل دوردست را از زاویه‌ای دیگر ببینند. یا ساعاتی در موزه دریایی ونکوور یا Maritime Museum پرسه بزنند و در اکوسیستم خارق‌العاده‌ٔ اقیانوس‌ها سیر کنند.

موزهٔ معدن بریتانیا

سواری با قطار زیرزمینی موزهٔ معدن بریتانیا، از جالب‌ترین تجربیات گردشگری ونکوور است و محبوبیت زیادی برای خانواده‌ها دارد. این قطار در بطن یک معدن صد ساله حرکت می‌کند و با جلوه‌های ویژه و اتمسفر بازسازی شده، بازدیدکنندگان را به زمان‌های قدیم می‌برد. این موزهٔ تفریحی و آموزشی برای بزرگسالان هم سرگرم کننده است و در قالب یک رابط تعاملی و هوشمند، نکات زیادی را دربارهٔ سنگ‌ها و کانی‌های معدنی و تاریخ معدن و زندگی معدنچی‌های آن روزگار به تصویر می‌کشد.

پارک کویین الیزابت

یکی دیگر از جاهای دیدنی ونکوور پارک تفریحی کویین الیزابت است که در ارتفاعات شهر و روی بلندترین نقطهٔ آن قرار دارد و آنرا با نام کوهستان کوچک هم می‌شناسند. از این بالا، منظرهٔ تمام شهر و پهنهٔ کوه‌های شمالی آشکارند و جای مناسبی برای استراحت و وقت‌گذرانی یا پرداختن به فعالیت‌‌‌هایی مثل گلف و تنیس است. در وسط پارک یک گلخانهٔ عظیم‌الجثه به اسم Bloedel Conservatory قرار دارد که سه اقلیم‌ طبیعی جنگل‌های استوایی، مناطق نیمه گرمسیری و کویر و بیابان در آن شبیه‌سازی شده و ورود به داخل آن، مثل قدم گذاشتن در جهانی دیگر است. رستوران معروف Seasons in the Park هم داخل همین پارک قرار دارد و از بهترین رستوران‌های ونکوور است.

تماشای نهنگ‌ها

علاقمندان به طبیعت آبی و گونه‌های اقیانوسی، کمتر جایی را مثل ونکوور پیدا می‌کنند که علاوه بر داشتن یک آکواریوم عریض و طویل و یک موزه‌ٔ دریایی مفصل، آنها را به دیدار نزدیک و رو در روی فرمانروایان باستانی اقیانوس‌، یعنی نهنگ‌ها ببرد. برای تماشای نهنگ‌های گوژپشت، نهنگ‌های خاکستری و یا نهنگ‌های قاتل یا همان اورکاهای سیاه و سفید و فوق‌العاده باهوش، باید به محلی به اسم Salish Sea رفت. فصل رفت و آمد نهنگ‌ها، یعنی از ماه مارس تا اکتبر، بهترین زمان برای لذت بردن از این جاذبه گردشگری ونکوور است. اینجا قایق‌های بزرگ و کشتی‌های مختلفی در دسترسند که شما را به وسط اقیانوس می‌برند و اگر خوش‌شانس باشید و شما را بطلبند، با یکی از این موجودات غول‌پیکر و خارق‌العاده روبرو خواهید شد.

موزه مردم شناسی

از دیگر جاهای دیدنی ونکوور موزهٔ مردم‌شناسی شهر است که زیرمجموعهٔ دانشگاه سرشناس بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود و برای به تصویر کشیدن فرهنگ اقوام و مردمان جهان مکانی فوق‌العاده است. خصوصاً برای کسانی که به فرهنگ بومیان و سرخپوستان و ساکنین اولیهٔ این قاره علاقه دارند و می‌توانند در موزه مردم شناسی ونکوور، به گنجینه‌ای از تصاویر و اطلاعات دست اول دسترسی پیدا کنند و حسابی لذت ببرند. جالب اینجاست که ساختمان موزه بخشی از یک قلعهٔ قدیمی است که قدمتش به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و توسط معمار سرشناس کانادایی به اسم آرتور اریکسون، به موزهٔ مدرن امروز تبدیل شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا یک باغ گیاه شناسی مفصل به اسم UBC Botanical Garden هم دارد که به نوبه خود، جزو جاذبه‌ های گردشگری ونکوور است.

محله ریچموند

ریچموند دومین چایناتاون ونکوور است که در جنوب شهر واقع شده و علاقمندان به رستورانگردی و چشیدن غذاهای عجیب و غریب را هیچوقت نا امید نمی‌کند. اما رستوران‌ها و مغازه‌های چینی، تنها جاذبه ریچموند نیستند و بسیاری از گردشگران، این محله را به خاطر بازدید از معبد بودایی یا روستای تاریخی استیونسون می‌شناسند. روستایی که در گذشته، محل زندگی ماهیگیران و دریانوردان شهر بوده و حالا به یکی از جاذبه های گردشگری ونکوور تبدیل شده است. جاذبهٔ دیگر ریچموند، محوطهٔ تاریخی خلیج جرجیاست که کل تاریخ صنعت شیلات شهر را برای علاقمندان به تصویر می‌کشد و بعد از دیدن تمام دیدنی‌های ریچموند، فروشگاه‌های بزرگ این منطقه، با کالاهای وارداتی از شرق آسیا، پاتوق ایده‌آلی برای خرید و استراحت هستند.

رفت و آمد آسان برای گردشگری ونکوور

ونکوورکانادا شهر به نسبت بزرگی است و پیدا کردن آدرس مناسب و مسیر درست، می‌تواند گردشگری ونکوور را با مقادیری دردسر و سردرگمی همراه کند. بنابراین، توصیه می‌شود که از اتوبوس‌های مخصوص گردشگری موسوم به  Hop-on Hop-off Bus Tour استفاده شود که در ۲۴ نقطهٔ مهم شهر توقف می‌کنند و برای سرزدن به تمام جاهای دیدنی ونکوور، شما را از دردسر جستجوی آدرس خلاص می‌کنند. به همین ترتیب واگن‌های برقی یا ترولی‌ها هم هستند که در ۳۶ جای شهر ایستگاه دارند و بلیت‌هایشان به مدت یک الی دو روز اعتبار دارند. در انتها هرگونه سوالی در خصوص دریافت ویزای کانادا داشتید، فرصت را غنیمت بشمرید و از راهنمایی مشاورین نیلگام سفر استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *