ویزا

ویزای شینگن تضمینی چیست و چقدر هزینه دارد؟!

احتمالاً تا به امروز ویزای شینگن تضمینی به گوشتان خورده است و درباره هزینه ویزای شینگن تضمینی سوال دارید! اما آیا چیزی بنام ویزای تضمینی داریم؟! ممکن است شما هم در صف طولانی وقت سفارت اروپا و حوزه شنگن باشید، با مراحل سخت اپلای ویزای شنگن دست و پنجه نرم کرده و یا اینکه یک یا چند بار با ریجکت ویزای شینگن از سوی سفارت مورد نظر روبرو شده باشید، در هر صورت این احتمال وجود دارد که به عنوان فردی که هیچ گونه اطلاعاتی از مجوز و ویزای شینگن ندارد و یا تجربه‌ای ناموفق در این زمینه داشته، در پی این باشید که بفهمید ویزای شینگن تضمینی چیست و چقدر هزینه دارد؟ اینکه چطور می شود از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کرد و در مدت زمانی کوتاه و به صورت تضمینی به نتیجه دلخواه یعنی اخذ ویزای شنگن رسید.

از همین ابتدا، باید به شما بگوییم که ویزای شینگن مجوز ورود به 26 کشور تحت قرارداد و توافق نامه شنگن در اروپا است که شامل کشورهای معتبری نظیر اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و سوئد می‌شود.

یعنی اگر موفق به دریافت ویزای چندبار ورود و مولتی شینگن شوید، این امکان را دارید تا پایان اعتبار ویزا، آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد، به سایر کشورهای این حوزه معتبر سفر نمایید.

ولی برای اینکه از بحث اصلی و اینکه ویزای شینگن تضمینی چیست و چقدر هزینه دارد فاصله نگیریم، بدون هرگونه معطلی به توضیح آن پرداخته و برخی از حقایق مهم را در این رابطه به شما بازگو می‌کنیم.

ویزای شینگن تضمینی

به طور حتم تا به حال بارها در جستجوهای اینترنتی و یا پیامک‌های تبلیغاتی با عنوان ویزای شنگن تضمینی روبرو شده‌اید، موضوعی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و معنا و مفهوم خاصی ندارد. یعنی اگر به یک موسسه مهاجرتی معتبر و دارای سابقه چندین و چند ساله مراجعه کنید، احتمال کمی وجود دارد که نوع خدمات ویزای شینگن را به دو صورت عادی و یا تضمینی به شما ارائه دهد.

اما سوالی که برای بسیاری از متقاضیان دریافت ویزای شینگن به وجود می‌آید این است که آیا واقعاً می‌توان به اخذ ویزای شنگن تضمینی از موسسات و آژانس‌های مهاجرتی امید داشت، آیا حقیقتاً این وجه تمایز و فرق اپلای شرکتی با اپلای شخصی این نوع از ویزا در ایران است؟

در جواب این سوال که ویزای شینگن تضمینی چیست و چقدر هزینه دارد باید به شما بگوییم که این نوع از مجوز حضور در اروپا وجود خارجی نداشته و ساخته و پرداخته شده در برخی از موسسات مهاجرتی سودجو است.

یعنی، اگر آژانس و یا موسسه‌ای ادعای ارائه خدمات ویزای شنگن تضمینی را به شما بدهد، مطمئناً مبلغی معادل دو برابر سایر آژانس‌ها برای این کار از شما خواهد گرفت و باید این مورد را در قرارداد قید کند که در صورت ریجکت ویزای شینگن، تمامی پول پرداختی منهای برخی از هزینه‌های اولیه مثل انگشت نگاری و اپلای ویزا به شما بازگردانده می‌شود.

البته برخی از موسسات ارائه دهنده ویزای شنگن تضمینی پا را از این هم فراتر گذاشته و این ادعا را دارند که در صورت عدم موفقیت، صد در صد هزینه پرداختی توسط متقاضی را ارجاع می‌دهند.

اما بگذارید از چند چنبه ماهیت اینکه ویزای شینگن تضمینی چیست را مورد بررسی قرار دهیم. در وهله اول، ممکن است یک موسسه مهاجرتی به صورت شرطی این کار را انجام دهد، یعنی اول به ارزیابی شرایط کلی شما پرداخته و در صورتی که شانس بالایی در تائید درخواست ویزای شما وجود داشته باشد، سرویس تضمینی مجوز شنگن به شما ارائه می‌گردد؛ یعنی در صورتی که دارای شرایط زیر باشید، واجد شرایط شناخته شده و امکان استفاده از خدمات ویزای شنگن تضمینی برخی از موسسات را دارید:

  • از سابقه سفر و تراول هیستوری بسیار خوبی برخوردار باشید: پاسپورت شما به اصطلاح سفید نباشد و به کشورهای معتبری مثل ژاپن، کره، روسیه، سنگاپور، استرالیا و غیره سفر کرده باشید
  • دارای دوست یا اقوام در اروپا و کشور مقصد باشید: وجود چنین فردی که امکان ارسال دعوت نامه برای شما دارد، سرعت رسیدگی به درخواست شما را چندبرابر کرده و احتمال موافقت با پرونده شما زیاد خواهد بود
  • تمکن مالی و موجودی حساب ویزای شینگن بسیار خوبی داشته باشید: یکی از عوامل ترغیب‌کننده افسر ویزا و سفارت، اطمینان از این موضوع است که شما دارای کسب و کار و وضع مالی بسیار خوبی در کشور مبدا هستید و به همین خاطر، علاقه‌ای به اقامت دائم و غیرقانونی در اروپا و حوزه شنگن ندارید
  • مدارک ارائه شده توسط شما کامل و بدون نقص باشد: از برنامه سفر SOP گرفته تا رزرو بلیط پرواز و هتل، ترجمه مدارک شغلی، بیمه، مالی و ملکی، مدارک اثبات داشتن وابستگی عاطفی و مالی به کشور مبدا، فرم درخواست تکمیل و امضا شده و بسیاری از موارد دیگر، همگی تاثیر زیادی در میزان موفقیت شما در این پروسه خواهند داشت
  • داشتن شرایط جانبی: اگر برای مثال ویزای درخواستی شما از نوع تحصیلی و یا کاری باشد، فاکتورهای متعدد دیگری مثل نبود گپ تحصیلی و شرط سنی، داشتن جاب آفر کارفرما و یا نامه پذیرش دانشگاه، مدرک زبان با نمره بالا، سابقه کار و یا تحصیل کوتاه‌مدت در کشورهای خارجی، مدارک و گواهی‌های مهارتی و فاکتورهای دیگر تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری نهایی خواهد داشت

اکنون که فهمیدید ویزای شینگن تضمینی چیست باید به این نکته اشاره کنیم که چنانچه دارای شرایط ایده آل اپلای این نوع از ویزای اروپا باشید، دیگر نیازی به استفاده از خدمات تضمینی نداشته و می توانید به طور شخصی و یا از طریق یک موسسه معتبر مهاجرتی نظیر نیلگام، به صورت عادی برای ویزای شنگن اپلای کنید.

برخی از موسسات مهاجرتی زرد و نامعتبر، تنها برای جذب مخاطب و مشتری سریع، از واژه های گول زننده تضمینی و یا فوری در خدمات خود استفاده می‌کنند، در حالی که چنین چیزی به هیچ وجه از سوی کارگزاری‌های خدمات ویزا مثل کارگزاری وی اف اس گلوبال، کاکس اند کینگز و یا ویزامتریک تائید نمی‌شود.

یعنی، هیچ نماینده و شرکت ثالثی حق دخل و تصرف در تصمیم‌گیری سفارت و کنسولگری را نداشته و نمی‌تواند موجب سرعت‌بخشی به روند ارزیابی پرونده و یا تضمین موفقیت آن شود.

شاید یک کارگزاری خدمات ویزا، خدمات وی آی پی به مشتری ارائه دهد که طبق آن، وقت سفارت سریع‌تری اعطاء شده و یا برخی از خدمات مضاعف مثل تکمیل فرم درخواست ویزا، ارسال پاسپورت از طریق پیک، لانژ اختصاصی انتظار و موارد این چنینی در قبال دریافت پول بیشتر به متقاضی ارائه گردد، تنها در این صورت است که امکان استفاده از ویزای شینگن فوری وجود خواهد داشت که آن هم فقط برای پروسه اولیه رزرو وقت سفارت بوده و به بخش اصلی یعنی ارزیابی پرونده ویزا ارتباطی ندارد.

در مبحث ویزای شنگن تضمینی، باید به این نکته توجه داشته باشید که کارگزاری‌های ویزا تنها وظیفه دریافت مدارک، هزینه ویزا، انگشت نگاری و عکس بیومتریک و موارد این چنینی را بر عهده داشته و دارای هیچ قدرتی برای تصمیم‌گیری نهایی،تائید و یا ریجکت درخواست ویزای شما نیستند.

در حقیقت، آنها مدارک شما را به طور کامل دریافت کرده و برای سفارت کشور مورد نظر ارسال می‌کنند، به همین خاطر، هیچ فرد، موسسه و یا شرکتی نمی‌تواند ادعای ارائه ویزای شینگن تضمینی را داشته باشد، مگر اینکه بخواهد با ارزیابی اولیه پرونده شما، میزان موفقیت‌تان را محک زده و یک کار ریسکی با اخذ هزینه‌ای بیشتر انجام دهد.

پس در واقع می‌توان این طور گفت که تنها در صورت انجام ارزیابی اولیه توسط موسسه مهاجرتی و برخورداری از شرایط لازم، امکان استفاده از خدمات به اصطلاح ویزای شنگن تضمینی وجود داشته و در صورت عدم موفقیت پرونده، بخش اعظمی از هزینه پرداختی توسط متقاضی به وی عودت داده می‌شود.

در کنار عنوان‌های تبلیغاتی و سودجویانه ویزای شینگن تضمینی و یا فوری، ممکن است با عناوین جدید دیگری مثل ویزای شنگن غیرحضوری و بدون اثرانگشت و یا ویزای شنگن تضمینی بدون پیش پرداخت روبرو شوید.

در صورت مواجه با این موارد، مطمئن باشید که شرکت تبلیغ کننده یک موسسه کلاهبردار و نامعتبر است و تنها قصد دریافت هزینه و جذب شما را به هر شکلی دارد. چون در حالت اول، تنها در صورتی نیاز به حضور در مرکز کارگزاری ویزا ندارید که طی 59 ماه گذشته، ثبت اثرانگشت و عکس بیومتریک شما در حوزه شنگن انجام شده باشد؛ در غیر این صورت، شرط ویزای شینگن غیرحضوری گزینه‌ای محال و ناممکن است.

در حالت دوم، به دلیل نیاز به پرداخت هزینه‌های اولیه مختلف اعم از بیعانه وقت سفارت برخی کارگزاری‌ها، هزینه ویزا و انگشت نگاری و ترجمه رسمی مدارک، عملاً پیگیری کارهای شما بدون پیش پرداخت وجود نداشته و پرونده درخواست ویزای شینگن شما به صورت عادی نیز در جریان نخواهد بود.

بر همین اساس، مطمئن باشید که ویزای شنگن تضمینی، ویزای شنگن فوری، بدون اثرانگشت و غیرحضوری و بدون پیش پرداخت، سرابی بیش نبوده و تنها یک فریب تبلیغاتی و جزو روش‌های نسبتاً قدیمی جذب مشتری‌های زودباور از گوشه و کنار است.

واقعیت امر این است که برای اقدام و اپلای هر نوع از ویزای شنگن (توریستی، تجاری، کاری، تحصیلی، اقامت) شما نیاز به پیمودن پروسه و مراحل مشخصی را داشته و تنها می‌توانید با استفاده از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب این امر، در یک موسسه معتبر و قابل اعتماد نظیر نیلگام، شانس خود را برای دریافت ویزا از سوی سفارت بالا ببرید.

یعنی با کم کردن درصد خطا و نواقص احتمالی در پرونده ویزا، تکمیل مدارک قابل ارائه، ایجاد سابقه سفر معتبر، رعایت ددلاین ارسال و جزئیات این چنینی، خود را به دریافت این مجوز ارزشمند نزدیک‌تر کنید.

در صورتی که کماکان در مورد ویزای شینگن تضمینی سوالی دارید و یا می‌خواهید از شرایط اپلای نرمال، زمان و مدارک مورد نیاز این پروسه، درصد موفقیت و سایر جزئیات این ویزا مطلع شوید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

ما هیچ نوع ادعایی برای تضمین موفقیت شما در پرونده اپلای ویزای شنگن نداریم، اما با توجه به تمامی جوانب و جزئیات فردی شما اعم از شرایط مالی، تحصیلی، سوابق کاری، سوابق سفر و استناد به سابقه چندین و چندساله و موفق خود، بهترین روش و گزینه ممکن را در اختیار شما گذاشته، قدم به قدم همراه شما بوده و تمام واقعیت ها و نکات مورد نیاز این پروسه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قیمت ویزای شینگن تضمینی

در نهایت شاید این سوال برای شما مطرح شود که ویزای شینگن تضمینی چقدر هزینه دارد؟ در جواب باید بگوییم که این موضوع براساس نوع سرویس و خدمات ارائه شده توسط هر موسسه و آژانس مسافرتی متغیر بوده و نمی‌توان عدد و رقم دقیقی برای آن ارائه داد.

ممکن است یک شرکت تمامی خدمات را از قبیل آماده سازی و ترجمه مدارک، نوشتار sop و برنامه سفر، تکمیل فرم درخواست ویزا، عیب یابی پرونده، تکمیل مدارک پشتیبان، ارائه و یا صدور دعوتنامه شرکتی، هزینه‌های وقت سفارت، انگشت نگاری و عکس بیومتریک، اپلای ویزا و غیره را در یک پک یا مجموعه تضمینی به شما ارائه داده و کل هزینه را به صورت ارزی و یا ریالی (به صورت یکجا) از شما دریافت کند.

توصیه ما به شما این است که تا حد امکان، از خدمات نرمال و عادی اخذ ویزای شنگن استفاده کنید و اگر تحت هر شرایط به استفاده از خدمات ویزای شنگن تضمینی ترغیب شدید، حتماً یک قرارداد فی مابین و قانونی برای این کار تنظیم کنید؛ قراردادی که نشان دهد در صورت عدم موفقیت پرونده، موسسه مورد نظر موظف به پرداخت بخش اعظم هزینه پرداختی از سوی شما خواهد بود.

برای مثال، اگر مجموع هزینه های اپلای ویزای شینگن یک موسسه در حالت عادی هزار دلار باشد، نسخه تضمینی آن مطمئناً معادل دو برابر یا بیشتر بوده که چیزی در حدود 2 تا 3 هزار دلار خواهد بود.

در یک جمع‌بندی کلی، توصیه ما به شما این است که به خوبی در مورد روند اپلای ویزای شنگن از ایران تحقیق کنید و در صورت نیاز از مشاوره تخصصی در این زمینه استفاده نمایید. شما هیچ الزامی به استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی برای اخذ ویزا نداشته و می‌توانید به صورت شخصی تمامی مراحل را انجام دهید.

ولی اگر فکر می‌کنید که مدارک شما دارای نقص است، شک دارید که به خوبی اطلاعات درخواستی فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده‌اید، سفارت از شما مدارک پشتیبان می‌خواهد و نمی‌دانید که منظور کنسولگری چه مواردی است، با مورد ریجکت ویزا روبرو شده‌اید و ایراد کار خود را نمی‌دانید، از زمان کافی برای پیگیری فردی این مراحل برخوردار نیستید و یا دچار شک و تردید و یا ترس رویارویی با موضوع ریجکتی و اتلاف وقت و انرژی و هزینه شده‌اید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بگذارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *