مهاجرت با کارآفرینی

10 استارت آپ پزشکی جهان با سود بسیار بالا !

بنابر گزارش منتشر شده از سازمان Deloitte در سال 2019، صنعت خدمات درمانی و پزشکی با رشدی 280 میلیارد دلاری روبرو شده و در کشور آمریکا، بازار دستگاه‌ها و استارتاپ‌های پزشکی با رشدی 208 میلیاردی رو به رو هستند. مشاغل پزشکی و خدمات درمانی صنایعی رو به رشد با نقدینگی زیاد هستند و بستر مناسبی برای استارتاپ های پزشکی خلاقانه و دارای پتانسیل و شروع یک تجارت پولساز محسوب می‌شوند.

برای شروع یک استارت آپ پزشکی موفق حتماً لازم نیست که دکتر باشید و از تخصص در زمینه پزشکی و خدمات درمانی برخوردار باشید، چون علیرغم تخصصی بودن این حوزه، کماکان فضاهای متعدد تجاری در این بازار کار وجود دارد که نیاز به شناسایی داشته و باید راه حلی خلاقانه و مقیاس پذیر برای آن ارائه گردد. از این رو، اگر دارای ایده نوآورانه پزشکی و خدمات درمانی هستید، می‌توانید با تلاش و تحقیق مستمر به فکر شروع و راه اندازی یک استارتاپ باشید و در عین حال برای طرح جذاب اقامت از طریق کارآفرینی اقدام کنید.

در حال حاضر، دستگاه‌های پزشکی و MedTech استارتاپی که در حوزه حسگرهای زیستی، ابزارهای پوشیدنی، نظارت از راه دور بیمار، خدمات مراقبتی و یا ابزارهای تشخیص بیماری قرار می‌گیرند جزو ترندهای روز بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از این رو شما می‌توانید به سراغ ایده‌های خلاقانه پزشکی مرتبط با این حوزه‌ها رفته و یا با مشاهده یونیکورن‌های موفق و پولساز استارت آپ پزشکی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، ایده گرفته و الگوبرداری کنید.

در ادامه با معرفی 10 استارتاپ پزشکی موفق و سودده بین‌المللی همراه ما باشید:

استارت آپ‌های موفق و پرسود پزشکی جهان

وقتی حرف از استارتاپ‌های سود ده و دارای ارزش بالای مالی می‌شود، می‌توان به سادگی به آنها لقب شناخته شده یونیکورن را داد؛ شرکت‌هایی که دارای ارزشی بیش از 1 میلیارد دلار هستند. شاید شما هم در فکر راه اندازی یک استارتاپ قدرتمند هستید تا از این طریق بتوانید مهاجرت کنید، بنابراین بهتر است با استارتاپ های پزشکی جهان آشنا باشید.

از زمان ابداع این اصطلاح توسط Aileen Lee در سال 2013 ، تنها 39 یونیکورن در صنعت استارت آپ پزشکی وجود داشت، اما اکنون بنابر آمار سازمان CB، بیش از 326 یونیکورن و یا همان استارتاپ پزشکی موفق در جهان وجود دارد که 19 شرکت از آنها در حوزه مراقبت پزشکی کشور آمریکا فعالیت می‌کنند.

در ادامه به برخی از موفق‌ترین استارتاپ های پزشکی آمریکا اشاره می‌کنیم:

استارت آپ Samumed: این شرکت از روش توسعه دارو با مولکول کوچک برای رسیدن به درمان‌های جدید از جمله درمانی که با تحریک رشد غضروف، درد بیماران مبتلا به مشکلات مفصلی را کاهش می دهد، استفاده می‌کند.

Intarcia Therapeutics: استارتاپی برای توسعه محصولات سیستم دارورسانی Medici است که با انتشار نرمال و پیوسته ​​دارو به بیماران این اجازه را می دهد تا داروهای جدید را کمتر مصرف کنند.

Outcome Health: این استارت آپ پزشکی با هدف استفاده از صفحه‌های نمایش دیجیتال با اطلاعات مفید و مورد نیاز بیماران از جمله تبلت های آموزشی تعاملی و تابلوهای آناتومی دیجیتال برای مطب دکترها ایجاد شده است.

Oscar Health: یک بیمه درمانی است که بر روی بهبود تجربه کاربر تمرکز کرده است. این شرکت به اعضای خود داروهای ژنریک رایگان و مشاوره نامحدود پزشکی از راه دور ارائه می‌دهد.

GRAIL: این استارتاپ پزشکی به دنبال توسعه آزمایش خونی است که امکان پیش‌بینی زودهنگام سرطان را در بیماران داشته باشد.

 Tempus Labs: این استارت آپ مدیکال از یادگیری ماشینی و توالی‌یابی ژنومی استفاده می‌کند و یک شرکت فناوری پزشکی است که برنامه‌های درمانی سفارشی برای مبارزه با تومورها را توسعه می‌دهد.

Clover Health: یک استارتاپ بیمه درمانی است که با هدف فروش مزایای بیمه مدیکر MA به سالمندان با هزینه‌های کمتر طراحی شده تا نتایج سلامت را بهبود بخشیده و شکاف‌های مراقبتی برای دریافت‌کنندگان کم درآمد و سالمند را پر کند.

Devoted Health: یک استارتاپ خدمات مراقبت پزشکی که به سالمندان کمک می‌کند تا از مراقبت‌های بهداشتی با راهنماهای شخصی بهره برده و قصد راه‌اندازی برنامه‌های MA را دارد.

ZocDoc: یک ابزار اینترنتی و اپلیکیشن موبایلی است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا برای رزرو آنلاین قرار ملاقات با پزشکان و دندانپزشکان در خارج از کشور اقدام کنند.

23andMe: یک شرکت استارتاپی ژنومیک و بیوتکنولوژی که به مشتریانی که نمونه DNA ارسال کرده‌اند، این اجازه را می‌دهد تا از اصل و نسب، ژن‌ها و استعدادهای ژنتیکی خود برای سلامتی باخبر شوند.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت advisory و مطلب health care unicorns از سایر استارت آپ‌های پزشکی موفق و پرسود در آمریکا مطلع شوید. اما در مقیاس جهانی، چندین استارتاپ مطرح پزشکی شامل موارد زیر می‌شوند:

ABLE Human Motion

یک استارت آپ پزشکی فوق‌العاده در بارسلونا اسپانیا که اولین تولید کننده اسکلت‌های بیرونی روباتیک یا همان robotic exoskeletons با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت شناخته می‌شود.

استارتاپی فوق‌العاده کاربردی که قابل استفاده در خانه بوده و برای افراد دارای فلج اندام تحتانی کاربرد دارد.

AbiliTech Medical

استارتاپ پزشکی واقع در مینسوتا که دامنه‌ای از دستگاه‌های کمکی کاربردی را برای ارائه پشتیبانی به انواع فعالیت‌های اجتماعی، فیزیکی و استقلال اقتصادی ارائه می‌دهد. برای مثال، دستگاه پوشیدنی دستی این استارت آپ به بیماران دارای ضعف حرکتی در دست کمک می‌کند تا دامنه مختلفی از حرکات را با دست خود و با کمک این استارتاپ انجام دهند.

دستگاه‌های پزشکی Garwood

یکی دیگر از استارت آپ‌های پزشکی موفق که در نیویورک فعالیت می‌کند و با هدف بهبود نتایج بالینی عفونت ها و بهبود زخم ایجاد شده است. برای مثال، محصول BioPrax یک دستگاه کم تهاجم minimally-invasive است که با استفاده از الکترودها از رشد میکروبی و عفونت‌های بیوفیلم روی ایمپلنت های پروتز زانو جلوگیری می‌کند.

 Parasym Health

یک استارتاپ پزشکی است که محصولات تحریک عصبی را برای بهبود چشمگیر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اختلالات التهابی و درد مزمن ارائه می‌کند. اولین محصول آنها از میکرو پالس‌های جریان الکتریکی برای هدف قرار دادن عصب واگ از طریق الکترود گیره گوش استفاده می‌کند.

Signum Surgical

استارتاپ پزشکی مستقر در ایرلند که در حال توسعه فناوری‌های خلاقانه ایمپلنت برای بهبود روند بعد از جراحی و جلوگیری از بروز عفونت در بیماران کولورکتال است. در واقع این استارت آپ خلاق قصد دارد تا با ارائه محصولاتی کاربردی و موثر، به موارد آزار دهنده و دردسر ساز بیماران روده بزرگ از جمله سرعت پایین بهبود، بروز عفونت و نیاز به تکرار جراحی پایان دهد.

X-Cor Therapeutics

در فهرست برترین استارتاپ‌های پزشکی پرسود و موفق جهان، نام X-Cor نیز وجود دارد که نخستین دستگاه حذف CO2 را طراحی و تولید کرده است؛ دستگاهی که گزینه مقرون به صرفه، ایمن و در دسترسی را برای بیماران دارای نارسایی حاد تنفسی ارائه می‌دهد. این دستگاه قابلیت استفاده در خارج از ICU را داشته و برای درمان بیماران دارای COPD، فیبروز سیستیک و سایر موارد مرتبط کاربرد دارد.

Rubi Life

این شرکت استارتاپی فناوری پزشکی از فناوری نانو متصل به یک نوار الاستیک برای زایمان و ردیابی فعالیت جنین در بارداری‌های پرخطر استفاده می‌کند که شامل نظارت بر تعداد ضربه، ضربان قلب جنین و موقعیت جنین می‌شود.

این دستگاه می‌تواند هشدارهای احتمالی را به گوشی هوشمند مادر ارسال کند تا در صورت وجود هرگونه ریسکی از بروز مرده زایی، زایمان زودرس و موارد منفی دیگر جلوگیری شود.

Day Zero Diagnostics

این استارت آپ پزشکی از یادگیری ماشینی برای ایجاد تشخیص توالی یابی سریع و کلی ژنوم برای ارائه بینش بیشتر در مورد مشخصات کاربر و گزینه‌های درمانی عفونت‌های باکتریایی تهدید کننده حیات فرد استفاده می‌کند.

این محصول برای ارائه پشتیبانی بالینی موثرتر و سریعتر و تشخیص و درمان سریع عفونت‌هایی نظیر sepsis مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند موجب مرگ بیمار در عرض 2 تا 5 ساعت شود.

Flatiron Health

یکی از استارتاپ‌های پیشگام در توسعه محصولات انکولوژی جامعه محور در فضای ابری است که به ایجاد یک پلتفرم فناوری مشترک برای سرطان شناسان، دانشگاهیان، بیمارستان‌ها، محققان و تنظیم کننده‌ها کمک فراوانی می‌کند.

Livongo

یک تجارت عمومی پیشگام در استفاده از سیگنال های بهداشتی کاربردی برای ایجاد مراقبت شخصی برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن است و پلتفرم آن قابلیت‌های متنوعی را برای پشتیبانی از بیماران دیابتی، مدیریت وزن، فشار خون بالا، پیشگیری از دیابت و سلامت رفتاری ارائه می‌نماید.

شما این امکان را دارید تا از طریق گوشی هوشمند و یا دستگاه‌های قابل اتصال نظیر نمایشگر میزان گلوکز خون و یا ردیاب سلامتی، از اطلاعات و کاربردهای مختلف این استارت آپ برخوردار شوید.

نکات کاربردی استارت آپ پزشکی

اما بعد از آشنایی با 10 استارتاپ پزشکی برتر و موفق جهان، بد نیست تا آمار و ارقام جالب توجه و کاربردی را در همین زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابر آمار، 75 درصد از دستگاه‌های استارت آپی حوزه پزشکی و خدمات درمانی (در مقیاس بین‌المللی) هیچوقت راهی به سوی بازار پیدا نمی‌کنند!

بر همین اساس، این سوال برای خیلی از افراد پیش می‌آید که چه موردی باعث می‌شود تا 25 درصد الباقی استارتاپ‌های این حوزه به موفقیت دست پیدا کرده و راهی بازار جهانی شوند. دستگاه‌های نوآورانه پزشکی اغلب تغییرات زیادی را در بازار ایجاد می کنند تا کیفیت زندگی بیماران را به طور چشمگیری بهبود ببخشند.

به طور همزمان، چرخه توسعه یک محصول پزشکی نوآورانه استارت آپی به زمانی در حدود 3 تا 7 سال نیاز دارد تا به مرحله تجاری‌سازی احتمالی برسد. بر همین اساس، اگر در پی راه اندازی یک استارتاپ پزشکی موفق در مقیاس جهانی هستید، نیاز به صبر، تلاش و تحقیق فراوانی خواهید داشت.

طبق آماری که وب سایت simplerqms ارائه داده، تقریباً 90 درصد از استارت آپ‌ها در همان 5 سال اول شکست می‌خورند. این در حالی است که قریب به 75 درصد از دستگاه‌های مرتبط پزشکی استارتاپی هیچوقت به بازار وارد نمی‌شوند؛ از این رو چگونه 25 درصد الباقی به موفقیت دست پیدا می‌کنند؟

در جواب باید بگوییم که طبق مطالعات سازمان MDPI، فاکتورهای مختلفی موجب می‌شوند تا یک استارت‌آپ پزشکی در مقیاس جهانی موفق شده و به سودآوری برسد.

نخست، مهارت‌های فنی نیروی کار استخدامی حرفه‌ای شما در کسب و کار استارتاپی از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است. البته، مجموعه مهارت های فنی با جنبه هایی مانند مهارت های بازاریابی، تجزیه و تحلیل بازار، رقابت‌پذیر بودن محصول و پتانسیل آن برای رشد همراه می‌شود.

همه اینها را می‌توان به عنوان جنبه‌هایی تعریف کرد که مشخص می‌کند آیا نیاز واقعی به این محصول استارتاپی در بازار پزشکی وجود دارد یا خیر.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، سرعت توسعه محصول و یا خدمات است. بنابر وجود قوانین سفت و سخت، یک سیستم مدیریت کیفیت ناکارآمد می‌تواند موجب کاهش سرعت توسعه و گسترش محصول یا خدمت استارت آپی پزشکی شده و هزینه‌های بسیار زیاد و غیرمنطقی را برای شما به همراه داشته باشد.

از این رو، شما باید در تمامی مراحل اجرایی و عملیاتی استارت آپ پزشکی خود هوشمندانه و با دقت عمل کنید تا موجب ضرر و زیان فراوان و یا بروز شکست سنگین نشود.

نکته‌ای که در آمار 10 استارت آپ مدیکال جهان و یا سایر آمارهای جذاب اینترنتی یافت نمی‌شود این است که مقدار سرعت شما و گروه تان برای پایان دادن به چرخه عمر توسعه محصول یا خدمت استارتاپی و دسترسی سریع‌تر به بازار، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون مقدار سرعت شما در ارائه محصول یا خدمت پزشکی استارت آپی بر میزان تقاضای محصول شما تأثیرگذار خواهد بود.

یعنی هر چقدر دیرتر کار خود را نهایی کرده و به انجام برسانید، احتمال کاهش تقاضا، عدم موفقیت و یا ارائه محصولی مشابه با امکانات بیشتر توسط شرکت رقیب بسیار بالا خواهد بود. در حالت کلی، رقابت، روندهای متزلزل و شرایط اقتصادی ممکن است با گذشت سالها بر بازارپذیری یک دستگاه و یا محصول پزشکی استارتاپی و نوآورانه تأثیر منفی بگذارد.

بد نیست در این راستا مثالی را به شما ارائه کنیم تا با یک نمونه استارت آپ پزشکی موفق در دنیا آشنا شوید؛ موردی پیشگام که برای همیشه دسته‌بندی یک محصول را ارتقاء داده و موجب بهبود کلی شرایط آن در بازار شد:

در سال 2006، استیو کلی، کارآفرین سریالی (مستمر) با محققان MIT همکاری کرد تا یک محصول ژل ضد خونریزی را به بازار عرضه کند. این ژل تجزیه‌پذیر در مقایسه با موارد جایگزینی نظیر بانداژ،گیره‌های جراحی، بافت‌های چسبی، منقبض کننده عروق و سوزاندن زخم به مراتب گزینه بهتری برای کاربردهای هموستات محسوب میشد.

امروزه، عوامل هموستاتیک موضعی از این روش به عنوان موثرترین، اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین گزینه برای جلوگیری از خونریزی در موقعیت‌ها و بیماران مختلف یاد می‌کنند.

با کمی دقت متوجه این موضوع می‌شوید که یک استارت‌آپ پزشکی موثر و موفق به راحتی سایر محصولات جایگزین را کنار زده و در بازار فروش تاخت و تاز می‌کند، برای همین، باید حواستان باشد که استارت آپ شما جزو دسته‌ای نباشد که به راحتی منسوخ و از دور خارج شود.

کافیست همیشه به رقبا، حرکات و تصمیمات آنها در بازار توجه کرده و از مسیر رشد آنها الگوبرداری کنید، مواردی که می‌تواند در موفقیت استارت آپ پزشکی شما در مقیاس بومی و حتی جهانی تاثیرگذار باشد.

چنانچه دارای ایده عملی و کاربردی متفاوت در حوزه پزشکی هستید و این طور فکر می‌کنید که توانایی ارائه بیزینس مدل و بیزنس پلن و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای طرح و پروژه استارت آپ پزشکی خود را دارید، توصیه می‌کنیم که از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کرده و در صورت تمایل، برای یکی از خدمات مهاجرتی استارتاپ و کارآفرینی از جمله ویزای استارتاپ انگلیس و یا سایر کشورهای استونی،لیتوانی و یا فرانسه اقدام کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *