مهاجرت, مهاجرت با کارآفرینی

سرمایه گذاری در خارج از کشور 2022

سرمایه گذاری در خارج از کشور میتواند مسیر ورود شما را به یک کشور خارجی بسیار آسان کند. با نیم نگاهی به روش‌های مهاجرتی اغلب کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا، متوجه این موضوع می‌شوید که برنامه‌ریزی دقیقی بر سر جذب نیروی کار، دانشجویان دارای پتانسیل و استعداد برای ادامه تحصیل، افراد کارآفرین و سرمایه گذاری در خارج از کشور 2022 صورت گرفته و دولت‌ها با علم بر داشتن مزایای متعدد رفاهی، تحصیلی، اجتماعی و اقتصادی برای مهاجران، به خوبی پرونده‌ها را ارزیابی و غربال کرده و بهترین آنها را برای حضور دائمی و اقامت بر می‌گزینند.

پیش از این، در مطالب گوناگونی از موسسه مهاجرتی نیلگام، با شما در خصوص جزئیات مهاجرت تحصیلی، کاری، خانوادگی و زیر و بم هر یک از آنها به طور مفصل صحبت کردیم، ولی موضوعی که طی چند دهه اخیر به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل شده و در فهرست جستجوی خیلی از شهروندان ایرانی متقاضی مهاجرت قرار گرفته، بحث سرمایه‌‌گذاری در خارج از کشور 2022 است.

شاید این طور فکر کنید که موضوع سرمایه‌گذاری صرفاً نیاز به یک بودجه و سرمایه هنگفت داشته و با پول می‌توان به تمامی امیال و آرزوهای مهاجرتی در هر جای دنیا رسید، ولی در حقیقت، این موضوع محبوب و پرمخاطب مهاجرتی یعنی سرمایه‌گذاری در خارج از کشور 2022 فراتر از تنها بحث مقدار معینی پول به عنوان سرمایه اولیه است و جنبه‌ها و روش‌های متعددی برای آن در نظر گرفته شده که در ادامه به چند نمونه از آنها در کشورهای مطرح دنیا اشاره خواهیم کرد.

پس اگر مایل هستید تا اطلاعات خود را در مورد سرمایه گذاری در خارج از کشور به روز کرده و شرایط خود را برای ورود به این نوع از طرح مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای تاپ دنیا محک بزنید، تا انتهای این مطلب با نیلگام همراه شوید.

سرمایه گذاری در یونان

در حال حاضر، یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور 2022 کشور یونان است که با شرط خرید ملک واجد شرایط یا تمکن مالی، کارت اقامت اروپا و حوزه شنگن را برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی صادر می‌کند.

در حالت اول، شما این امکان را دارید تا با خرید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار یورو، از ویزای بلندمدت و کارت اقامت قابل تمدید اروپا بهره‌مند شوید. یعنی به طور همزمان سرمایه گذاری ملکی در خارج از کشور انجام داده و از یک کارت اقامت ارزشمند برخوردار می‌شوید، ارزشمند از این جهت که یونان جزو قدیمی‌ترین اعضای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و داشتن کارت اقامت این کشور به معنی داشتن اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا به بیش از 25 کشور اروپایی و معتبر دنیا مثل فرانسه و آلمان خواهد بود.

شما می‌توانید به همراه اعضای خانواده در ملک خریداری شده در یونان اقامت داشته و زندگی کنید، می‌توانید ملک یا املاک خریداری شده را اجاره داده و از درآمد ارزی مناسبی برخوردار شوید، یعنی به کشور ایران برگشته و هر زمان که خواستید با کارت اقامت یونان به این کشور و سایر کشورهای مطرح شنگن سفر کنید.

در صورتی که قصد اجاره ملک در یونان را داشته باشید، ملزم به پرداخت مالیات سالانه 8 تا 12 درصدی به دولت این کشور خواهید بود.

یکی از مزایای مهم دیگر سرمایه‌گذاری در بخش املاک یونان این است که فرزندان شما می‌توانند در موسسات آموزشی با کیفیت و کم هزینه یونان ثبت نام کرده و با تحصیل و دریافت مدارک آموزشی از این کشور، کارت اقامت موقتی خود را به حالت دائمی تغییر دهند.

البته در مبحث سرمایه‌گذاری در خارج از کشور 2022 باید به این موضوع اشاره کنیم که تنها گزینه پیش روی شما برای اخذ اقامت یونان خرید ملک نبوده و گزینه دیگری به نام تمکن مالی نیز وجود دارد.

در این حالت، شما باید از یک حساب بانکی بین‌المللی و حداقل موجودی 25 هزار یورویی در کشور یونان برخوردار باشید و این موضوع را اثبات کنید که دارای درآمد خالص و ثابتی از منابع خارج از کشور یونان (مثل سود سهام، اجاره ملک مسکونی و تجاری، حقوق بازنشستگی و غیره) هستید.

حداقل مقدار درآمد تعیین شده طرح تمکن مالی یونان برابر با 2 هزار یورو در ماه است که با همراهی اعضای خانواده (از جمله همسر و فرزندان)، مقدار تعیین شده بیشتر می‌شود. یعنی با حضور همسر، مقدار درآمد مذکور با 20 درصد افزایش و با اضافه شده هر فرزند، این درآمد با 15 درصد افزایش ماهانه روبرو خواهد شد.

اگر علاقه‌مند به سرمایه گذاری در خارج در 2022 هستید و کشور خوش و آب و هوا و اروپایی یونان را هدف نهایی خود قرار داده‌اید، به این نکته توجه کنید که اجازه کار در این کشور را نداشته و از همان ابتدا کارت اقامت دائم برای شما، همسر و فرزندان صادر نمی‌گردد.

اما به تدریج و با پرداخت به موقع مالیات، رعایت قوانین تعیین شده (در مورد حساب بانکی، میزان حقوق ثابت ماهانه، میزان حضور مستمر در این کشور و موارد این چنینی) امکان تمدید اقامت اروپا و حوزه شنگن برای شما و اعضای خانواده وجود داشته و حتی می‌توانید با گذشت 8 سال از حضور در یونان و دریافت کارت اقامت دائم، برای پاسپورت و حق شهروندی این کشور نیز اقدام کنید.

سرمایه گذاری در دومینیکا

یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور 2022 مربوط به کشور دومینیکا می‌شود. در حال حاضر شما این امکان را دارید تا با شرکت در دو طرح صندوق اقتصادی و یا خرید سهام هتل در طرح جذاب پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری شرکت کنید.

در حالت اول یعنی صندوق اقتصادی، شما قرار است که برای یک مرتبه مشارکتی را با دولت این کشور داشته و هزینه‌ای را به صورت غیرقابل برگشت به دولت دومینیکا اعطا کنید. در واقع، شما این امکان را دارید تا با پرداخت هزینه‌های تعیین شده به صورت کمک بلاعوض به دولت این کشور، از حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند دومینیکا بهره‌مند شوید:

  • متقاضی اصلی (یک نفر): 100 هزار دلار آمریکا
  • متقاضی اصلی و همسر: 150 هزار دلار
  • متقاضی و حداکثر 3 عضو خانواده وابسته: 175.000
  • فرد وابسته اضافه بر تعداد عنوان شده در بالا: 25.000

در حالت دوم، شما این امکان را دارید تا به جای کمک بلاعوض به دولت دومینیکا، در بخش اکوتوریسم و سهام هتل‌های این کشور با جزئیات زیر سرمایه‌گذاری نمایید:

  • سرمایه مورد نیاز برای یک نفر: 220.000 + 25.000 دلار
  • متقاضی اصلی به همراه همسر: 220.000 + 35.000
  • یک خانواده حداکثر 4 نفره: 220.000 + 35.000
  • یک خانواده حداکثر 6 نفره: 220.000 + 50.000
  • خانواده 7 نفره یا بیشتر: 220.000 + 70.000
  • فرد وابسته مضاعف: 25.000

خوشبختانه هر یک از این طرح‌ها دارای سختی و پیچیدگی خاصی نبوده و به راحتی موجب صدور کارت اقامت و پاسپورت دومینیکا برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان (مجرد) تا 25 سال می‌شود. به غیر از داشتن بودجه موردنیاز و تعیین شده توسط دولت این کشور، هیچگونه شرایط تحصیلی، زبانی و یا تجربه کاری برای این طرح‌ها تعیین نشده و الزامی به حضور دائمی و فیزیکی متقاضی در این کشور نیست.

اگر کمی در مورد اعتبار پاسپورت دومینیکا تحقیق کنید متوجه این موضوع می‌شوید که گذرنامه این کشور دارای رنکینگ 32 جهان بوده و اجازه سفر بدون ویزا، با ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی به 146 کشور دنیا را به شما می‌دهد. از این رو، داشتن همزمان دو پاسپورت ایران و دومینیکا و آزادی سفر بسیار ایده آل و نبود سختی زیاد در این پروسه، این گزینه سرمایه‌گذاری را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است.

سرمایه گذاری در فرانسه

اگر تمایل دارید تا با سرمایه‌گذاری در خارج از کشور 2022 در یک مقصد پیشرفته اروپایی اقامت داشته و به زندگی در کنار اعضای خانواده بپردازید، می‌توانید بر روی طرح اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی نیز حساب ویژه‌ای باز کنید.

در این طرح استثنایی و جذاب کشور فرانسه، شما نیازی به انتقال سرمایه و دارایی‌های خود از کشور مبدا به فرانسه ندارید، بلکه باید از شرایط کلی زیر برخوردار باشید:

  • برخورداری از حداقل درآمد ماهانه و ثابت 1300 یورویی از منابع خارجی از کشور فرانسه (مثل درآمد سهام، اجاره ملک و یا حقوق بازنشستگی)، در صورت وجود همسر و فرزند، این مقدار افزایش خواهد یافت
  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • اصل و کپی مدارک هویتی، مالی و ملکی
  • نبود هرگونه سوابق کیفری و یا ریجکتی ویزا در حوزه شنگن
  • داشتن یک سند شش دانگ ملکی برای اثبات توانایی مالی و حضور بلند مدت در خاک فرانسه
  • بهره‌مندی از حداقل حقوق سالانه 19.074 هزار یورویی در هر سال برای واجد شرایط بودن در طرح تمکن مالی فرانسه
  • ارائه نامه تمکن مالی بانکی معتبر

چنانچه دارای شرایط بالا باشید، می‌توانید نخست برای ویزای شینگن تایپ c و بعد از آن ویزای شینگن بلندمدت تایپ d اقدام کرده و با افتتاح حساب بانکی بین‌المللی و اثبات داشتن توانایی مالی لازم، برای کارت اقامت قابل تمدید اروپا و حوزه شنگن اپلای کنید.

به طور خلاصه جذابیت‌های این طرح سرمایه‌گذاری در خارج از کشور 2022 شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان تمدید اقامت و تبدیل آن به حق شهروندی و پاسپورت کشور فرانسه
  • امکان اجاره ویا خرید ملک در این کشور
  • تحصیل رایگان فرزندان در موسسات آموزشی با کیفیت کشور فرانسه
  • سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزا به بیش از 26 کشور معتبر حوزه شنگن و اتحادیه اروپا
  • امکان ثبت شرکت تجاری
  • داشتن اجازه برای اخذ گواهینامه بین‌المللی
  • بهره‌مندی از مزایای وام بانکی با سود بسیار کم در کشور فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی و استفاده از کردیت کارت معتبر ویزاکارت و مسترکارت
  • خدمات دولتی و بیمه سراسری کم هزینه و رایگان کشور فرانسه
  • نبود الزام به حضور دائمی در فرانسه
  • امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال در فرانسه

در صورتی که تنها قصد تمدید کارت اقامت حوزه شنگن و اروپا را داشته و نخواهید به طور دائمی در کنار خانواده خود در کشور فرانسه زندگی کنید، الزامی به حضور تمام وقت شما در فرانسه نخواهد بود، اما چنانچه مایل به تبدیل کارت اقامت موقت به دائمی و در نهایت تبدیل آن به حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند و معتبر این کشور هستید، باید همانند یک شهروند، به زندگی دائمی، رعایت قوانین، پرداخت مالیات و موارد این چنینی در فرانسه فکر کرده و به طور مستمر برای 5 تا 8 سال در این کشور حضور داشته باشید.

لازم به ذکر است که طرح تمکن مالی فرانسه اجازه کار را به شما و یا همسر نمی‌دهد، ولی فرزندان شما حق تحصیل در موسسات آموزشی و کم هزینه فرانسه را داشته و حتی می‌توانند سریع‌تر از شما برای کارت اقامت دائمی اقدام کرده و خود را با سبک زندگی در فرانسه وقف دهند.

همچنین اشاره به این نکته نیز دارای اهمیت است که برای تبدیل کارت اقامت موقت به دائمی میزان حضور مستمر شما در این کشور اهمیت فراوانی دارد، این موضوع برای حق شهروندی نیز صدق می‌کند با این تفاوت که در مرحله نهایی حق شهروندی، داشتن مهارت مناسب زبان فرانسوی و قبولی در آزمون مسائل فرهنگی و اجتماعی این کشور نیز حائز اهمیت و در نتیجه تاثیرگذار است.

اگر دارای شرایط سرمایه‌گذاری در خارج از کشور هستید، اما به دلیل تعدد گزینه‌های در دسترس نمی‌توانید به خوبی تصمیم‌گیری کرده و مراحل آن را به درستی انجام دهید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام، نهایت استفاده را در این زمینه ببرید.

سرمایه گذاری در اسپانیا

کشور اسپانیا نیز جزو مقاصد با ارزشی است که امکان سرمایه‌گذاری را برای شهروندان خارجی فراهم کرده و در ازای آن کارت اقامت موقت و دائم و حتی حق شهروندی را به این افراد اعطاء می‌کند.

همانند کشور فرانسه و یونان، این کشور نیز دارای طرح تمکن مالی است و به متقاضیان واجد شرایط این اجازه را می‌دهد تا از شرایط اقامت و زندگی بلندمدت در کنار خانواده در کشور اسپانیا بهره‌مند شوند.

بنابر قوانین دولتی این کشور، متقاضیان شرکت در برنامه اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید از حداقل درآمد ثابت ماهانه 2.260 هزار یورویی برای زندگی در این کشور برخوردار باشند. در واقع مبلغ تعیین شده سالانه متقاضی اصلی سرمایه گذاری در اسپانیا چیزی در حدود 27.115 هزار یورو در سال است.

چنانچه فرد دارای همسر و فرزند نیز باشد، به ازای هر فرد اضافه، مبلغ 6768 هزار یورو به مقدار درآمد سالانه مورد نظر دولت اسپانیا اضافه می‌شود. طرح تمکن مالی و یا همان ویزای non lucrative کشور اسپانیا خواستار این است که درآمد تعیین شده از منابع خارجی (به غیر از اسپانیا) باشد که می‌توان به گزینه‌هایی مثل حقوق بازنشستگی، سهام، اجاره ملک و واحد تجاری و موارد این چنینی اشاره کرد.

همچنین متقاضی اصلی شرکت در طرح سرمایه گذاری در خارج از کشور 2022 باید از فاکتورهای زیر برخوردار باشد:

  • اصل و کپی مدارک مالی و ملکی
  • نامه اشتغال به کار رسمی (از راه دور)
  • نامه تمکن مالی معتبر برای حداکثر 6 ماه قبل
  • مدارک اثبات داشتن درآمد ثابت از منابع خارجی

اگر فرد از شرایط ذکر شده در بالا برخوردار باشد، می‌تواند نخست برای ویزای شینگن موقتی و بعد از آن ویزای شنگن بلند مدت اسپانیا درخواست داده و با تکمیل مدارک و درخواست طرح تمکن مالی، در مدت زمان کمی، کارت اقامت قابل تمدید این کشور را برای خود و اعضای خانواده دریافت کند.

گزینه دوم سرمایه‌گذاری در اسپانیا، خرید یک یا چند ملک با حداقل ارزش 500 هزار یورو در این کشور است که به طرح ویزای طلایی اسپانیا معروف است. این روش نیز همانند تمکن مالی موجب صدور کارت اقامت موقت و قابل تمدید اروپا و حوزه شنگن برای متقاضی اصلی و خانواده وی می‌شود.

در صورتی که تمایل به تبدیل کارت اقامت موقت به دائم اسپانیا را داشته باشید، باید حداقل 5 سال حضور مستمر و دائمی در این کشور داشته و بعد از آن برای اقامت دائم اسپانیا اپلای کنید. (یعنی در هر سال، حداقل 6 ماه در اسپانیا زندگی کنید)

همچنین امکان تبدیل کارت اقامت دائمی به پاسپورت و حق شهروندی اسپانیا بعد از گذشت 10 سال زندگی مستمر در این کشور وجود دارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تمدید کارت اقامت موقت و یکساله اسپانیا، الزامی به حضور دائمی در این کشور نبوده و می‌توانید مدام در حال رفت و آمد و یا زندگی در کشور مبدا یعنی ایران باشید.

سرمایه گذاری در کانادا 2022

تا به اینجای مطلب، گزینه‌های متعددی از سرمایه گذاری در خارج از کشور را به شما معرفی کردیم، ولی لازم است که نکته بسیار مهم و قابل تاملی را به شما گوشزد کنیم که همواره سرمایه‌گذاری در مقاصد مختلف دنیا، به داشتن حساب بانکی قوی و یا نقدینگی بالا وابسته نبوده و در برخی موارد مثل ویزای استارتاپ و کارآفرینی، ماهیت سرمایه گذاری به طور کلی عوض می‌شود.

یعنی اگر مقصد مورد نظر شما کشورهای پیشرفته‌ای مثل کانادا، استرالیا و یا انگلیس باشد، اجازه سرمایه گذاری ساده به شما داده نمی‌شود و نمی‌توانید تنها با داشتن تمکن مالی و یا خرید ملک برای اقامت موقتی و دائم این کشورها اقدام کنید، بلکه نیاز به فاکتورهای متعددی مثل میزان تحصیلات، بیزینس پلن، بودجه و سرمایه، سطح زبان، مهارت و سوابق کاری در حوزه مدیریت و یا مالکیت یک یا چند کسب و کار و موارد مختلف دیگر دارید و باید با کسب حداقل امتیاز، در قرعه کشی ویزا و اقامت دائم این کشورها شرکت نمایید.

بر همین اساس، می‌توان اینطور گفت که طرح‌های استارتاپی و کارآفرینی این سری از کشورها با پیچیدگی‌ها و سختی‌های زیادی همراه بوده و به سرعت و سادگی سایر کشورهای اشاره شده در بالا، شما را به هدف نهایی یعنی اقامت دائم این کشورها نمی‌رساند.

اما لازم نیست نگران باشید، چون می‌توانید بدون عجله و یا قبول استرس فراوان، از همراهی کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی نیلگام برخوردار شده و با ارزیابی کامل شرایط مالی، سوابق کاری و تحصیلی و سایر فاکتورهای مورد نیاز، بهترین گزینه مهاجرتی و سرمایه گذاری را برای خود و سایر اعضای خانواده‌تان انتخاب نمایید.

ما با اتکاء به سالها تجربه موفق در زمینه اپلای انواع ویزا و طرح‌های اقامتی و سرمایه‌گذاری کشورهای معتبر دنیا، این اطمینان را به شما می‌دهیم که بهترین گزینه، مشورت و خدمات را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان

این سوالی است که حقیقتاً نمی‌توان در یک جمله به آن پاسخ داد، چون انتخاب بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور 2022 به سلیقه و میزان موجودی و بودجه شما بستگی داشته و فاکتورهای تعیین‌کننده تعریف بهترین کشور برای هر فردی متفاوت است.

اما اگر بخواهیم از جنبه سادگی و سرعت پروسه برای دستیابی به کارت اقامت معتبر موقتی و دائم به این قضیه نگاه کنیم، بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان، بدون شک از حوزه شنگن و اروپا خواهد بود، یعنی هر یک از کشورهای یونان، فرانسه و اسپانیا گزینه‌های برد – بردی را در اختیار شما قرار می‌دهند که متضمن آینده‌ای درخشان برای اعضای خانواده بوده و زندگی بسیار شیرین و مرفهی را برای شما در پی خواهد داشت.

اما اینکه تصمیم بگیرید کدام کشور مقصد نهایی شما برای زندگی خواهد بود و کفه ترازو مزایای کدامیک نفع بیشتری برای شما و اعضای خانواده خواهد داشت، چیزی است که با تحقیق و ارزیابی فردی و یا استفاده از مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام به آن رسیده و می‌توانید تصمیم بسیار خوبی را برای زندگی و سرمایه گذاری در خارج از کشور بگیرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *