مهاجرت با کارآفرینی

حداقل سرمایه برای کارآفرینی در خارج از کشور

برای اطلاع از  حداقل سرمایه برای کارآفرینی در خارج و کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا ، این مطلب از مجله نیلگام را تا آخر بخوانید. این روزها افراد زیادی در سراسر ایران دارای تجربه خلق یک استارتاپ موفق، کارآفرینی و مدیریت موثر یک تجارت و کسب و کار هستند و قصد دارند تا با اطلاع از جزئیات مهمی مثل حداقل سرمایه برای کارآفرینی در خارج از کشور و شرایط انجام این کار، قدمی رو به جلو به سمت آینده‌ای روشن تر برداشته و به هدف نهایی خود یعنی کارآفرینی در خارج از کشور، حضور در بازار کار جهانی و اقامت دائم و زندگی در کشوری پیشرفته، جامعه عمل بپوشانند.

از آنجایی که خارج از کشور می‌تواند مربوط به هر نقطه‌ای از دنیا باشد و نمی‌توان به طور شفاف در مورد جزئیات چنین هدفی صحبت کرد، تمایل داریم تا در ادامه مبحث حداقل سرمایه برای کارآفرینی در خارج از کشور، در مورد موضوع پرمخاطب مهاجرت به کانادا صحبت کرده و از منظر این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر، جزئیات مختلف بودجه موردنیاز کارآفرینی و مشاغل استارتاپ را برای شما بازگو کنیم.

سرمایه برای کارآفرینی

وقتی صحبت از سرمایه اولیه برای کارآفرینی می‌شود، باید به طور کامل حساب و کتاب این روش مهاجرتی را با گزینه‌ای مثل سرمایه‌گذاری در بخش املاک یونان و یا ترکیه جدا کنید، چون کارآفرینی نیازمند شرایط بسیار متفاوتی فراتر از تنها داشتن بودجه و سرمایه اولیه بوده و به تجربه کار تجاری، سوابق مدیریتی و خیلی از موارد دیگر که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم نیاز دارد.

از این رو، برای اینکه درک بهتری از موضوع سرمایه برای استارت‌آپ و کارآفرینی پیدا کنید، به طور اختصاصی موضوع سرمایه گذاری در کانادا را به عنوان مثال برای شما مطرح می‌کنیم.اگر به فکر کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور مطرحی مثل کانادا هستید، باید اول از همه برای ویزای سرمایه گذاری کانادا 2022 یا همان مجوز استارتاپ معروف اقدام کنید.

این در حالی است که حداقل سرمایه برای کارآفرینی در هر یک از طرح‌های استانی این کشور با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان برای تمامی آنها نسخه واحدی تجویز کرد. یعنی اگر برای مثال بخواهید برای برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا اپلای کنید، حداقل سرمایه کارآفرینی در منطقه تورنتو بزرگ GTA برابر با 600 هزار دلار کانادا و در خارج از این محدوده معادل 200 هزار دلار خواهد بود.

البته تنها داشتن دارایی مالی و ملکی و توانایی ارائه سرمایه لازم برای شرکت در طرح های استارتاپ و کارآفرینی کشور کانادا کفایت نکرده و برای درخواست این نوع از ویزا و اقامت در کشور کانادا، شما باید قادر به کسب امتیاز از فاکتورهای مختلف زیر باشید:

  • تجربه و سابقه شغلی
  • میزان دارایی کل متقاضی
  • میزان تحصیلات
  • بیزینس پلن (طرح و ایده تجاری)
  • مقدار درصد مالکیت (در صورت وجود شراکت)
  • حداقل سرمایه موردنیاز برای کارآفرینی
  • شرایط ایجاد شغل برای شهروندان و یا افراد مقیم در کانادا
  • شرایط سکونت و حضور سرمایه گذار
  • نیاز به بازدید اولیه (سفر اکتشافی)
  • میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • توانایی شراکت با سایر متقاضیان واجد شرایط
  • شرایط مصاحبه

شما باید از فاکتورهای ذکر شده در بالا امتیازهای لازم را کسب کنید تا موفق به دریافت دعوت نامه درخواست ITA شده و بتوانید در قرعه‌کشی ویزای استارتاپ و اخذ اقامت دائم کشور کانادا شرکت کنید.

این تنها نمونه کوچک و مختصری از شرایط کلی ویزای استارتاپ و مهاجرت کارآفرینی کشور کانادا است که علاوه بر حداقل سرمایه کارآفرینی به عوامل متعدد دیگری وابسته است.

بنابراین، اگر اطلاعات کمی در مورد شرایط اپلای و پذیرش دولت کانادا در حوزه استارتاپ و کارآفرینی داشته، نمی‌دانید که تفاوت هر یک از طرح‌های موجود کانادا مثل برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و یا بریتیش کلمبیا در چیست و شامل چه فاکتورهایی می‌شود و این‌طور فکر می‌کنید که از حداقل سرمایه برای کارآفرینی، ایده تجاری و سابقه انجام تجارت و مدیریت ارشد برخوردار هستید، کافیست تا با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی نیلگام تماس گرفته و با رزرو یک وقت مشاوره و ارزیابی تخصصی، از تمامی جزئیات مهم این طرح مهاجرتی ارزشمند مطلع گردید.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی cic کانادا، اگر سرمایه شما از یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر کانادایی تعیین و تامین شده باشد؛ حداقل سرمایه کارآفرینی معادل با 200 هزار دلار کانادا خواهد بود.

اگر سرمایه گذاری از طرف یک گروه angel investor کانادایی تعیین شده باشد، حداقل سرمایه برای کارآفرینی شما 75000 دلار خواهد بود. این در حالی است که اگر مورد تائید یک شتاب‌دهنده و انکوباتور incubator تجاری قرار بگیرید، حداقل بودجه و نقدینگی برای شما تعیین نشده و تنها ملزم هستید تا در یک برنامه انکوباتور کسب و کار کانادا قبول شوید. جایی که از فضای کاری، سرمایه اولیه، راهنمایی و آموزش برخوردار خواهید شد.

باید به این موضوع توجه کنید که در کنار فراهم نمودن حداقل سرمایه برای کارآفرینی در کشور کانادا، باید به فکر سایر فاکتورهای اساسی شرکت در این برنامه از جمله سوابق کاری و تجاری، میزان تحصیلات، میزان تمکن مالی و دارایی، داشتن بیزینس پلن و بسیاری از موارد دیگر باشید.

چون حتی اگر بیش از سرمایه مورد نیاز طرح‌های استارتاپ و کارآفرینی کانادا پول داشته باشید، اما در سایر مهارت ها و فاکتورهای دارای امتیاز استارتاپ این کشور دچار ضعف شدید باشید، در نهایت، درخواست شما از سوی کنسولگری ریجکت شده و قادر به ایجاد کسب و کار و تجارت و البته اقامت دائم در این کشور خوش‌نام و پهناور نخواهید بود.

کارآفرینی در خارج

تا به اینجای مطلب متوجه این موضوع شدید که حداقل سرمایه برای کارآفرینی در کانادا باید چه مقدار باشد، ولی ممکن است که تمایلی به مهاجرت و کارآفرینی در کشور کانادا نداشته و بخواهید به سراغ سایر گزینه‌های موجود در سایر کشورهای جهان بروید، از این رو در ادامه اشاره کوتاهی به چندین طرح بین المللی کارآفرینی کشورهای اروپایی کرده و حداقل بودجه و سرمایه در این برنامه‌ها را به شما معرفی می کنیم.

در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های استارت آپ استانی کشور کانادا و یا ویزای کارآفرینی استرالیا هستید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در جهت دست‌یابی سریع‌تر به اهداف خود استفاده کنید.

کارآفرینی در کشورهای اروپایی

در راس برنامه های کارافرینی کشورهای اروپایی بد نیست تا اول از همه به ویزای Innovator کشور انگلیس اشاره کنیم.

در این طرح که پیش از این با نام Entrepreneur visa (Tier 1) شناخته میشد، شما باید علاوه بر داشتن حداقل بودجه که به مقدار آن اشاره می کنیم، دارای شرایط زیر باشید:

  • یک سازمان مورد تائید کشور انگلیس که فهرست آنها در وب سایت رسمی gov.uk آمده است باید شرکت یا ایده تجاری شما را تائید نماید، در واقع با اپلای برای ویزای Innovator، شرایط تجاری و بیزینس پلن شما باید مورد ارزیابی و تائید یک نهاد تائید کننده برسد و یک Endorsement Letter دریافت کنید
  • ایده تجاری شما باید جدید باشد، یعنی برای پیوستن به یک کسب و کار موجود در این کشور واجد شرایط کارآفرینی و استارتاپ محسوب نمی‌شوید
  • ایده تجاری شما باید خاص و یگانه باشد، یعنی کاملاً با موارد موجود در بازار متفاوت بوده و دارای شرایط پیشرفت و گسترش در آینده نیز باشد
  • حداقل بودجه برای طرح کارآفرینی در انگلیس 50 هزار پوند به ازای هر نفر است، یعنی اگر دارای یک شریک تجاری باشید، سرمایه مورد نیاز شما در مجموع 100 هزار پوند خواهد بود
  • اثبات برخورداری از حداقل سطح زبان B2 زبان انگلیسی
  • در صورتی که قصد خرید یک شرکت در کشور انگلیس را داشته باشید، حداقل سرمایه برای کارآفرینی شما 200 هزار پوند خواهد بود

گزینه بعدی استارتاپ مربوط به کشور محبوب قاره اروپا یعنی فرانسه می‌شود. این برنامه که به French Tech معروف است مخصوص کارآفرینان استارت‌آپ و سرمایه گذاران شرکت‌های فناوری و دانش بنیان است که قصد زندگی و کار را برای یک بازه زمانی 4 ساله در کشور فرانسه دارند.

البته این طرح شامل همسر و اعضای خانواده نزدیک نیز شده و همسر متقاضی اصلی اجازه کار در فرانسه را خواهد داشت. به طور کلی شرایط اولیه شرکت در این طرح استارتاپی فرانسه شامل موارد زیر می‌شود:

  • متقاضی برنامه استارتاپ و کارآفرینی باید از طریق فرآیند انتخاب مناسب و توسط انکوباتورها یا شتاب دهنده‌های شریک ویزای فناوری فرانسه انتخاب و کاندیدا شود
  • حداقل بودجه برای امر کارآفرینی در فرانسه باید معادل با حداقل درآمد سالانه این کشور یعنی مبلغی در حدود 17.763 هزار یورو باشد
  • متقاضی ملزم به دریافت گواهی تائید و توافق از جانب سازمان عمومی Direccte بوده و باید دارای یک برنامه استارتاپی موجه در جهت نوآوری و توسعه اقتصادی کشور فرانسه باشد
  • برای شرکت در برنامه استارتاپی و کارآفرینی این کشور طرح شما باید دارای حداقل دو بنیان‌گذار باشد که از بین آنها فقط یکی می تواند تابعیت فرانسه داشته باشد(هر بنیانگذار و موسس نیاز به حداقل 12500 تا 25 هزار یورو سرمایه‌گذاری اولیه دارد)
  • مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و فرد نمی‌تواند در بازه اولیه 12 ماهه حضور خود در فرانسه به کار دیگری مشغول شود

تا به اینجای کار به خوبی متوجه این موضوع شده‌اید که تنها داشتن حداقل سرمایه در خارج از کشور اهمیت نداشته و واجد شرایط بودن در فاکتورهای مختلف و تعیین شده، موجب تائید درخواست شما و ایده کاری‌تان می شود.

هر چقدر اطلاعات جامع تری در مورد انواع برنامه های کارآفرینی موجود در کشورهای برتر دنیا و شرایط اپلای آنها داشته باشید، دید بازتری در مورد انتخاب و تصمیم گیری داشته و می توانید به تناسب شرایط اقتصادی، سوابق تحصیلی و کاری خود، انتخاب بسیار بهتری را برای خود انجام دهید.

از آنجایی که تعداد زیادی از کشورهای معتبر اروپایی هر ساله انواع برنامه‌های کارآفرینی و استارت‌آپ را ارائه می‌دهند، بد نیست تا در ادامه با طرح‌های مهاجرتی بیشتری در این زمینه آشنا شوید.

برنامه کارآفرینی دانمارک

این برنامه استارتاپی مناسب متقاضیان نوآور و خویش‌فرمای خارج از حوزه اتحادیه اروپا است که از ایده‌های تجاری نوآورانه، مقیاس‌پذیر و ایده‌آل مبتنی بر فناوری برای ارائه در کشور دانمارک برخوردار هستند. این ویزا دارای اعتبار 24 ماهه بوده و قابلیت تمدید برای 5 سال دیگر را دارد.

این برنامه استارت‌آپی قابلیت همراهی همسر و اعضای خانواده متقاضی را داشته و نیاز به اسپانسرشیپ خارجی ندارد. به طور مختصر، شرایط اپلای این طرح شامل موارد زیر می‌گردد:

  • متقاضی اصلی باید دارای مهارت زبان مناسبی بوده و از تمکن مالی قابل قبولی برای پوشش هزینه های اولیه در کشور دانمارک برخوردار باشد. این موضوع با حداقل سرمایه برای کارآفرینی کمی فرق دارد، ولی مبلغ تعیین شده چیزی بین 137.076 تا 319.236 هزار کرون دانمارک خواهد بود.
  • ایده تجاری شما باید توسط پنل استارتاپی دانمارک و آژانس بین المللی استخدام و ادغام این کشور مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد

برنامه کارآفرینی استونی

این برنامه استارتاپی کشور استونی اروپا شامل یک ویزای یک تا 3 ساله شده و در صورتی که متقاضی دارای یک استارت آپ فعال در این کشور باشد، مجاز به دریافت مجوز اقامت موقت با حداکثر 5 سال اعتبار خواهد بود.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت govisafree، شرایط شرکت در این برنامه مهاجرتی شامل موارد زیر می شود:

  • مورد تائید قرار گرفتن ایده تجاری توسط کمیته استارت آپ استونی
  • ارائه یک مدل کسب و کار نوآورانه و مقیاس پذیر با پتانسیل جهانی
  • داشتن بیمه نامه معتبر استونی که حداقل 30000 یورو را پوشش دهد

در کمال تعجب، این طرح مهاجرتی هیچ اشاره ای به حداقل نقدینگی اولیه برای موضوع کارآفرینی در این کشور نکرده است.

برنامه کارآفرینی پرتغال

اگر به دنبال کارآفرینی در کشورهای اروپایی هستید، می‌توانید به سراغ طرح استارتاپی کشور پرتغال نیز بروید. این برنامه به متقاضیان واجد شرایط این اجازه را می‌دهد تا یک کسب و کار واجد شرایط را در این کشور ایجاد کرده و یا یک شعبه از کسب و کار استارت آپی خود را در پرتغال تاسیس نمایند. البته شرایط اولیه شرکت در این طرح شامل موارد زیر می‌شود:

  • طرح استارتاپی شما باید تکنولوژی محور و دانش بنیان باشد
  • کسب و کار تجاری و بیزینس پلن شما باید توانایی ارائه گردش مالی حداقل 325 هزار یورویی را در سال داشته باشد
  • ایده تجاری متقاضی باید نوآورانه بوده، از پتانسیل کافی در بازارهای کاری اروپا برخوردار باشد و قابلیت ایجاد کار موقعیت های شغلی جدید را داشته باشد

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، برخی از برنامه‌های استارتاپی نیازی به داشتن حداقل سرمایه برای کارآفرینی نداشته و به جای آن از الزام برای اثبات داشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اولیه زندگی و یا داشتن گردش مالی و تجاری سالانه کسب و کار برخوردار هستند.

در یک نتیجه گیری کلی، می توان این طور گفت که برای کارآفرینی در خارج از کشور، شما نیاز به تحقیق فراوان داشته و باید پیش از هر چیزی در مورد مقصد نهایی مهاجرتی خود مطمئن شوید، سپس این امکان را دارید تا به طور شخصی و یا از طریق یک موسسه مهاجرتی مجرب، برای یکی از انواع ویزای استارتاپ و کارآفرینی خارجی اقدام کرده و با دقت فراوان تمامی موارد مورد نیاز اپلای از جمله تمکن مالی، حداقل موجودی مالی برای امر کارآفرینی، مدرک زبان، مدارک و سوابق کاری، بیزینس پلن و غیره را آماده و ترجمه نمایید.

چنانچه در مورد ممتاز بودن ایده تجاری و کافی بودن سوابق کاری و سرمایه کارآفرینی خود مطمئن نیستید، حتماً پیش از هر اقدامی از مشاوره تخصصی شرکت نیلگام در این زمینه استفاده نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *