ویزا

اطلاعیه سفارت درباره اعتبار انگشت نگاری کانادا

سایت رسمی سفارت کانادا  با صدور بیاینه‌ای اعلام کرد، انگشت نگاری ویزای کانادا برای تمام متقاضیان ویزای موقت کانادا تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت. در این بیانیه ضمن درج آدرسی اینترنتی برای متقاضیان ویزای کانادا که از طریق آن بتوانند اعتبار انگشت نگاری پیشین خود را بررسی کنند، آمده است: تمامی متقاضیان ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کار کانادا ملزم به انجام انگشت نگاری و یا بیومتریک سفارت کانادا در یکی از مراکز وَک دفاتر VFS هستند. البته در صورتیکه متقاضی طی ۱۰ سال گذشته برای هر یک از اقسام ویزای موقت کانادا انگشت نگاری کرده باشد، برای درخواست مجدد، نیاز به انجام مجدد بیومتریک کانادا نخواهد داشت.

سایت رسمی سفارت کانادا در ادامه بیانیه خود با تاکید بر این نکته که متقاضیان ویزای دائم کانادا صرف نظر از مدت زمان سپری شده از درخواست قبلی خود، در هر نوبت درخواست ویزای دائم کانادا می‌بایست به دفاتر بیومتریک سفارت کانادا مراجعه کنند، آورده است:

در خصوص متقاضیان ویزای موقت کانادا، انگشت نگاری انجام شده تا ۱۰ سال در فایل شخصی متقاضی باقی مانده و دارای اعتبار خواهد بود. این موضوع می‌تواند خبری خوش برای متقاضیان ویزای مولتی کانادا (ویزای ۵ ساله کانادا) باشد. اگرچه ویزای مولتی کانادا فاقد زمان است ولی بدلیل اعتبار ۵ ساله پاسپورت ایرانی، ویزای مولتیپل کانادا برای ایرانیان نهایتا ۵ سال اعتبار داشت و فرد پس از پایان اعتبار پاسپورت خود می‌بایست بار دیگر برای دریافت ویزای مولتی کانادا اقدام نموده و تمامی مراحل آن از جمله انگشت نگاری را پشت سر بگذارد.

علاوه بر این به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در تهران، متقاضیان انواع ویزای کانادا می‌بایست برای انگشت نگاری به یکی از دفاتر بیومتریک کانادا در خارج از کشور سفر می‌کردند. بیانیه امروز بدان معنی خواهد بود که درخواست ویزای مولتی کانادا دست کم برای ۱ دوره ۵ ساله نیاز به انگشت نگاری مجدد نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: آدرس و تقویم تعطیلات رسمی دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا

سفارت کانادا همچنین چندی پیش با اعلامیه‌ای در خصوص ویزای مولتی کانادا، افسران مهاجرت خود را ترغیب کرده بود اعتبار ویزای توریستی کانادا را تا حداکثر اعتبار پاسپورت متقاضی صادر کنند. تا پیش از این در برخی موارد، افسر مهاجرت بنابر تشخیص خود ویزای مولتیپل کانادا را مدت دار و بدون در نظر گرفتن اعتبار پاسپورت متقاضی صادر می‌کرده‌است. برای مثال اگر پاسپورت متقاضی ۴ سال اعتبار داشت، ویزای مولتی وی ۳ ساله یا کمتر صادر می‌شد. اگرچه سفارت کانادا چند عامل را برای این موضوع اعلام کرده اما در حقیقت این افسر مهاجرت و مسئول رسیدگی به پرونده بوده است که بنا بر ملاحضاتی، چنین تصمیمی می‌گرفته است.

مطلب مرتبط: ویزای مولتی کانادا چیست؟

بنظر می رسد سفارت کانادا با توجه به سیاست‌های کلان این کشور در امر مهاجرت و همچنین نیاز مبرم کانادا برای پذیرش مهاجر، با صدور چنین بیاینه‌هایی درصدد تسهیل روند اخذ ویزای کانادا و همچنین ترغیب بیشتر نیروی جوان و متخصص برای مهاجرت به این کشور باشد. هلدینگ نیلگام با بیش از یک دهه تجربه در امور ویزا و وقت سفارت، پیکاپ ویزا و برگزاری تورهای لوکس گردشگری، با تیکه بر تیم های تخصصی و مجرب خود در امور مهاجرتی آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم ویزای کانادا است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *