تور, ویزا

راهنمای جامع سفر به اسپانیا

دوستداران سرزمین ماتادورها به گوش باشید که به بهانهٔ راهنمای جامع سفر به اسپانیا، قصد داریم به زیر و بم سفر به این سرزمین‌ توریستی و فوق‌العاده زیبا بپردازیم و در خصوص مواردی مثل ویزای اسپانیا، هزینه‌های سفر به اسپانیا و مکان‌های دیدنی اسپانیا و تعدادی جزئیات دیگر صحبت کنیم.

کشوری که زمان در آن کند می‌شود و ریتم زندگی با طمأنینهٔ بیشتری می‌گذرد. سرزمین مردمانی که شامشان را دیروقت می خورند، از چُرت‌ ظهرگاهی نمی‌گذرند، فوتبال را می‌پرستند و به خونگرمی و شادابی معروفند. اگر تجربهٔ سواحل آفتابی مدیترانه‌، رقص اصیل فلامنکو، غذاهای فوق‌العاده لذیذ و بناهای خیره‌کننده، ذهنتان را به اندازهٔ کافی قلقلک می‌دهد، این شما و این هم راهنمای جامع سفر به اسپانیا.

دریافت ویزا برای سفر به اسپانیا 

سفر به اسپانیا از خیلی جهات، یکی از ایده‌آلترین گزینه‌ها برای تعطیلات اهالی اروپاست و این مسئله، برای دومین کشور توریستی جهان، چندان جای تعجب ندارد. منتها اهالی اتحادیهٔ اروپا و حوزه شنگن مشکل به خصوصی برای رفت و آمد به این سرزمین رویایی ندارند، اما اهالی تعدادی از کشورها از جمله ایران، باید پیش از برنامه‌ریزی برای سفر، جهت دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

شرایط و مدارک سفر به اسپانیا

سفر به اسپانیا در قالب تورهای دست جمعی ساده‌تر است و برای این منظور باید به آژانس‌ها و کارکزاری‌های معتبر تور اسپانیا مراجعه کرد و اقدام انفرادی فقط در شرایط خیلی نادر شانس موفقیت دارد. در کل قوانین فعلی اسپانیا بنا را بر این گذاشته‌اند که مسافران ایران (و بسیاری کشورهای دیگر) در صدد پناهندگی و عدم بازگشت به کشورشان هستند و همین قضیه، فیلترهای سختی را در مسیر دریافت ویزای تور اسپانیا قرار داده است.

به طور خلاصه برای دریافت ویزای اسپانیا:

  • برنامه سفر باید به صورت گروهی و از کانال موسسات و آژانس‌های معتبر باشد.
  • تعداد تراکنش ۳ ماه اخیر و داشتن حداقل ۲۰۰ میلیون تومان جهت اثبات تمکن مالی لازم است.
  • مهرهای پاسپورت متقاضی و سابقهٔ سفر به کشورهای توریستی اهمیت دارد.
  • مبلغی را به صورت یک ضمانت‌ بانکی در وجه آژانس برگزارکنندهٔ تور قرار می‌دهید.

علاوه بر الزام به سفر با تورهای معتبر، مسئلهٔ تمکن مالی و گردش حساب متقاضی هم یکی از قوانین سخت‌گیرانهٔ تور اسپانیاست. اینطور که پیداست تعداد (نه مبلغ) بالای تراکنش در سه ماههٔ اخیر اهمیت دارد و در خصوص تمکن، داشتن دست کم ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر فرد کفایت می‌کند.

به علاوه مبلغی در حوالی ۴۰۰ میلیون و بالاتر به صورت ضمانت‌نامهٔ بانکی و به عنوان تضمین بازگشت از اسپانیا، نزد بانک نگه‌داری می‌شود و در صورت عدم بازگشت همراه با تور، مبلغ مذکور به حساب آژانس مربوطه واریز خواهد شد. به این دلیل که اتفاقات اینچنین، اعتبار آژانس مورد نظر را برای مسئولین روادید اسپانیا زیر سوال می‌برد.

مورد آخر هم به اعتبار پاسپورت و تاریخچهٔ سفر متقاضی برمی‌گردد که بهتر است پیش از تور اسپانیا، لااقل چندباری به کشورهای مطرح آسیایی و ترجیحا توسعه‌یافته سفر کرده باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای اسپانیا

  • دو قطعه عکس استاندارد پاسپورتی
  • پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی (درصورت وجود)
  • نسخه اصل و ترجمه مدارک شناسایی
  • نسخه اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • مدارک تمکن مالی و گردش حساب
  • فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • بلیت رفت و برگشت و برنامه سفر
  • دعوتنامه (در صورت وجود)
  • مدرک رزرو هتل یا محل اقامت در اسپانیا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • انگشت‌نگاری برای افراد بالای ۱۲ سال
  • بیمه معتبر مسافرتی با پوشش ۳۰ هزار یورو

دقت شود که دریافت ویزای شنگن برای مسافران زیر ۳۰ سال که سابقهٔ سفر به اروپا در پاسپورتشان نیست، به مراتب دشوارتر است. مورد بعدی اینکه فقط دارالترجمه‌های مشخص و محدودی هستند که مجوز رسمی ترجمهٔ مدارک را به زبان اسپانیایی دارند و می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت لیست و آدرس آنها را پیدا کنید. با این حال اسامی و تلفن چهار مورد از این دارالترجمه‌ها به قرار زیر است:

  • دارالترجمه نمونه: ۸۸۳۰۷۵۲۹-۰۲۱
  • دارالترجمه نوبهار: ۸۸۷۶۳۸۴۱-۰۲۱
  • دارالترجمه ارکید: ۶۶۸۶۳۸۲۴۰-۰۲۱
  • دارالترجمه کتیبه: ۲۲۰۴۳۱۶۴-۰۲۱

آدرس سفارت اسپانیا و سازمان متولی روادید

سفارت اسپانیا در محلهٔ دروس تهران، بلوار شهرزاد، کوچه اول شرقی پلاک ۱۰ قرار دارد و شرکتی که مسئول روادید ویزای اسپانیاست BLS نام دارد و با شماره تماس ۲۶۲۵۳۱۳۶-۰۲۱ در تهران، خیابان پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه ۱۲، واحد ۵ واقع شده و در روزهای غیر تعطیل از ۸:۳۰ تا ۱۶ پاسخگوی مراجعه کنندگان است. توصیه می‌کنیم که پیش از مراجعه‌ٔ مستقیم به سفارت یا شرکت مربوطه، با نیلگام سفر تماس بگیرید و یا رزرو وقت مشاوره از طریق لینک مربوطه اقدام بفرمایید.

علت ریجکت شدن ویزای اسپانیا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم،‌ اسپانیا هم مثل سایر کشورهای حوزه شنگن، حساسیت‌ زیادی روی احتمال ماندن توریست‌ها و گردشگران از برخی کشورها دارد. بنابراین مسافران و گردشگران ایرانی که خارج از قالب تور و به صورت انفرادی یا خانوادگی اقدام می‌کنند، به احتمال قریب به یقین ریجکت می‌شوند. سایر دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا می‌تواند شامل مواردی مثل:

  • وجود نقص در مدارک
  • وجود تناقض یا جعلی بودن مدارک
  • پاسپورت نامعتبر یا تاریخ انقضای نزدیک
  • بیمه مسافرتی نامعتبر

همکاران ما در موسسه مهاجرتی نیلگام سفر، تمامی شرایط و مدارک لازم شما را همراهی کرده، کلیهٔ نکات لازم را به شما گوشزد می‌کنند و به متقاضیان در دسترسی به معتبرترین تورها، آژانس‌ها و دارالترجمه‌ها کمک خواهند کرد. توصیه می‌کنیم به دلیل دشواری‌های موجود و احتمال ریجیکتی بالا، پیش از اقدام برای سفر انفرادی یا تور اسپانیا و سایر کشورهای اینچنین، از مشاوره با همکاران ما استفاده بفرمایید.

راهنمای سفر به اسپانیا 

از تور و ویزا و مدارک و هزینه‌های لازم بگذریم و به خود اسپانیا بپردازیم. ببینیم چرا اسپانیا فقط در سال ۲۰۱۹ و پیش از ماجرای کرونا، رکورد ۸۳ میلیون توریست را شکسته و چرا تور اسپانیا تا این حد در بین مردم جهان محبوبیت دارد.

هزینه سفر به اسپانیا

در این قسمت به هزینهٔ اسکان، خورد و خوراک و حمل و نقل در این کشور توریستی و اعجاب‌انگیز اشاره می‌کنیم. اگر جزو علاقمندان به زندگی در اسپانیا هستید و فرهنگ و آب و هوای این کشور میانهٔ خوبی دارید، بد نیست که نگاهی به مطلب اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی داشته باشید و از آخرین قوانین و انواع ویزاهای موجود اطلاع پیدا کنید.

هزینه اقامت در مهمانسرا

خوشبختانه امکان اسکان ارزانقیمت در اسپانیا وجود دارد و می‌توان با مبلغی کمتر از ۲۰ یورو در خوابگاه مهمانسراها یا به قولی هاستل‌های ارزانقیمت اقامت کرد. البته هاستل‌ها اتاق خصوصی هم دارند که معمولاً در کمترین حالت از ۳۵ یورو به بالاست. به دلیل توریستی بودن اسپانیا، اکثر این هاستل‌ها پاخور مناسبی داشته و بازخوردهای زیادی در سایت‌ها و پلتفرمهای گردشگری از آنها وجود دارد.

هزینه اقامت در هتل

اسپانیا به وفور هتل‌ ارزان‌قیمت دارد و اکثر آنها با شبی ۵۰ یورو قابل رزرو هستند. هاستل‌ها و هتل‌ها همه وای‌فای دارند و باید دقت کنیم که تمام این قیمت‌ها، معمولاً در شهرهای بزرگی مثل مادرید و بارسلون گرانتر می‌شوند. اما در حومه‌ها و محلات خارج از مرکز شهر، قیمت‌ها منطقی‌تر از سایر کشورهای اروپاست.

سایر گزینه‌های اقامت

گزینهٔ استفاده از پلتفرم Airbnb یکی از راههای مرسوم صرفه‌جویی در شهرهای بزرگ است. در این سایت می‌توان با شبی ۲۵ یورو به بالا یک خانه یا به ازای شبی ۸۰ یورو یک واحد آپارتمان دربست اجاره کرد. اسپانیا کشور خوش آب و هواییست و طبیعت مهربانی دارد. بر همین اساس عدهٔ زیادی از مسافران، اقامت ارزان‌ در طبیعت را به ماندن در هتل‌ و مسافرخانه ترجیح می‌دهند. بنابراین اگر اهل کمپ باشید، مکان‌های مخصوصی برای چادر زدن تعیین شده‌اند که با شبی ۱۵ یورو قابل استفاده‌اند.

هزینه خوراکی

اسپانیا کشور مزه‌های رنگ و وارنگ است و با غذاهای ارزان و متنوعش از خجالت هر ذائقه‌ای در می‌آید. انواع ساندویچ و غذاهای خیابانی از ۳ تا ۷ یورو و برای یک وعده همراه با نوشیدنی از ۱۰ تا ۱۳ یورو هزینه‌ دارید. یک رستوران درخور و باکیفیت هم دست کم بالای ۱۵ یورو هزینه دارد و اگر هوس رستوران‌‌گردی داشتید، بی‌شمار گزینهٔ گرانقیمت خواهید داشت.

یک وعده غذا رستوران‌های متوسط و روبه گرانقیمت اسپانیا از نزدیک ۳۰ یورو شروع شده و یک وعده فست‌فود، بالای ۷ یورو تمام می‌شود. اگر هم ترجیح می‌دهید خودتان آستین بالا بزنید، باید برای یک هفته بین ۲۵ تا ۳۰ یورو هزینه کنید. به شرطی که خریدتان را از بازارهای محلی و ارزان‌قیمت انجام بدید که در اینصورت علاوه بر هزینهٔ پایین، از تنوع و کیفیت بالای محصولات لذت خواهید برد.

هزینه حمل و نقل

با کمتر از ۳ یورو می‌توانید بلیت تکسفرهٔ مترو یا اتوبوس‌های شهری را تهیه و یا با کمی هزینهٔ بیشتر از راه‌ آهن ملی اسپانیا با عنوان Renfe استفاده کنید که هم قطار عادی و هم سریع‌السیر دارد و فاصلهٔ شهرها را با مبلغی بین ۱۵ تا ۴۵ یورو طی می‌کند. اما اگر در بارسلون و مادرید بودید، همان مترو را به عنوان گزینهٔ اول مد نظر داشته باشید، چون این دو شهر متروی پیشرفته و فوق‌العاده‌ای دارند.

البته متروی والنسیا، زاراگُزا، سویل و بیلبائو هم تا حد مناسبی تکامل یافته و با هزینهٔ پایین کارتان را راه می‌اندازد. شهرهایی که نام بردیم و تقریباً تمام شهرهای بزرگ اسپانیا، از خطوط اتوبوسرانی مفصلی برخوردارند و با بلیت ۱ الی ۲ یورویی، در گوشه و کنار شهر ایستگاه دارند. اگر هم گواهینامهٔ رانندگی بین‌المللی داشتید و بدتان نمی‌آید در جاده‌های زیبای کشور رانندگی کنید، باید به ازای هر روز کرایهٔ ماشین ۲۰ یورو بپردازید.

بهترین زمان سفر به اسپانیا 

فصل بهار (از مارس تا مه) زمان ایده‌‌آلی برای تور اسپانیاست و از آنطرف پاییز هم (از سپتامبر تا نوامبر) موعد خلوت و مناسبی است. جاذبه‌های دیدنی اسپانیا در های‌سیزن (بین ژوئیه و اوت) به شدت شلوغند و این همه شلوغی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید. در بهار و پاییز آب وهوای معتدل و ملایمی برقرار است و علاوه بر خلوتی بیشتر، قیمت‌ اقامتگاه‌ها و هتل‌ها هم ارزان‌تر است.

بهترین زمان تور اسپانیا برای جشنواره ها

اسپانیا در تمام طول سال پر از رویداد و فستیوال و برنامهٔ مفرح است. منتها بهار و تابستان از این بابت پربارترند و خصوصاً تابستان که های‌سیزن است و اگر صابون رزرو دشوار بلیت و پرواز و قیمت‌های بالاتر و گرمای تابستان را به تنتان بمالید، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد. بنابراین پیش از سفر به هر نقطه‌ای از اسپانیا حسابی تحقیق کنید و اگر تمایلی به شرکت در فستیوال‌ها ندارید، دور این موعد از سال را خط بکشید.

بهترین زمان سفر برای آب‌ و هوا

برخلاف کشور‌های شمال اروپا مثل آلمان و انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی، اسپانیا یک کشور گرمسیر و معتدل محسوب می‌شود و غیر از گرمای قابل توجهش در تابستان، در تمام طول سال ملایم و مطبوع است. تابستان برای لذت بردن از سواحل زیبای مدیترانه و تفریحات آبی بسیار ایده‌آل است اما شلوغی بیش از حد و گرمای هوای برای هرکسی مناسب نمی‌باشد.

بنابراین عاقلانه‌ترین کار اینست که برنامهٔ تور اسپانیا را جایی بین زمستان و تابستان، و در بازهٔ اردیبهشت تا تیرماه را در اولویت داشته باشید. با این ترفند هم گرمای شدید، هم هیاهوی بیش از حد های‌سیزن و هم قیمت‌های بالاتر بلیت‌ و هتل و اقامتگاه‌ را دور خواهید زد. برای اطلاعات بیشتر مطلب آب و هوای اسپانیا در طول سال را مطالعه بفرمایید.

بهترین مقاصد سفر به اسپانیا 

جاذبه‌های اسپانیا به قدری فراوان و پرشمارند که حتی نامبردن از آنها هم یک مطلب جداگانه می‌طلبد. با این حال در ادامه با تعدادی از ایده‌آل‌ترین شهرها و مقاصد تور اسپانیا آشنا شده و چند نمونه‌ از دیدنی‌های دانه‌درشت هرکدام را نام می‌بریم. توصیه می‌کنیم در صورت تمایل مطلب بهترین شهر اسپانیا برای زندگی را مطالعه بفرمایید.

بارسلون

شهر زیبای بارسلون در قلب منطقهٔ کاتالان، به عنوان پایتخت فرهنگی و توریستی‌ترین شهر اسپانیا شناخته می‌شود. جایی که تا چشم کار می‌کند بناهای چشم‌نواز و معماری‌های عجیب دارد و تعدادی از مشهورترین موزه‌های کشور – از جمله موزه پیکاسو – را در خود جای داده است. بارسلون از آن شهرهاییست که با دقت و وسواس کامل، بافت قدیمی و تاریخی‌اش را حفظ کرده و قدمت برخی از محله‌هایش مثل Barri Gotic به دوران امپراتوری روم باز می‌گردد.

دیدنی‌های مشهور بارسلون:

  • پارک گوئل (Park Guel): ایده‌آل برای پیاده روی، عکاسی و دیدار از خانه‌های تاریخی
  • بازار محلی بوکریا (Bouqeria Market): مناسب خرید و گشت و گذار و چشیدن خوراکی‌های محلی
  • محلهٔ بَری (Barri Gothic): قدیمی‌ترین نقطهٔ بارسلون و ایده‌آل برای پیاده‌روی، کافه‌گردی و عکاسی
  • لاس رامبلاس (Las Ramblas): راسته‌ای پرمغازه و توریستی در مرکز بارسلون، ایده‌آل برای گردش و خرید
  • کلیسای خاندان مقدس (La Sagrada Familia): اثر جاودانهٔ استاد اعظم اسپانیا آنتونی گائودی

سویل

یکی از شهرهای زیبای منطقهٔ تاریخی و توریست‌پسند آندُلُس که عده‌ای از آن به عنوان رمانتیک‌ترین شهر اسپانیا یاد می‌کنند. خیابان‌های سنگفرش و پیاده‌روهای عریضی که در تصرف کافه‌های دنج و ریز و درشت شهر قرار دارند، حال و هوای خاصی ایجاد کرده و کالسکه‌های رنگ و وارنگ، گردشگران را بین میادین تاریخی جابجا می‌کنند. اگر جزو عشاق موسیقی و رقص اصیل اسپانیایی باشید، شهر سویل یا همان سویا، دقیقاً همان جاییست که باید در اولویت تور اسپانیا قرار دهید.

دیدنی‌های مشهور سویل:

  • کاخ رئال آلکازار (Real Alcazar): کاخ سلطنتی با معماری خیره‌کننده با معماری قرون وسطایی
  • پارک ماریا لوئیسا (Parque de Maria Luisa): فضای سبز بی‌انتها و ایده‌آل برای گردش و پیاده‌روی
  • کلیسای جامع سویل (Catedral de Sevilla): بزرگترین کلیسای ساخته شده به سبک گاتیک در کل اروپا
  • محلهٔ سانتا کروز (Barrio Santa Cruz): یک محلهٔ قرون وسطایی مناسب برای رستوران‌گردی و پیاده‌روی
  • میدان بزرگ اسپانیا (Plaza de Espana): معماری خیره کننده، پل‌ها و آبراه‌های زیبا، بناهای عظیم

مادرید

پایتخت سالخورده و مشهور اسپانیا، یکی از جوان‌پسندترین نقاط تمام اروپاست و به خاطر امکانات تفریحی بی‌شمار و نایت‌لایف بسیار مفصلی که دارد مشهور است. با این حال مادرید آنقدر متنوع و چندلایه است که از خجالت انواع گردشگران با سنین و سلایق مختلف در می‌آید. از محلات زیبا و رستوران‌های شیک و پارک‌های عریض و طویل گرفته، تا مراکز خرید بی‌سر و ته و تعدادی از مشهورترین مراکز فرهنگی و هنری اسپانیا و جهان، مادرید بدون تردید یکی از شهرهای محبوب اروپاست.

دیدنی‌های مشهور مادرید:

  • میدان مایور (Plaza Mayor): یک میدان و صحن عظیم در قلب پایتخت، ایده‌آل برای پیاده‌روی و کافه‌گردی
  • پارک اِل رِتیرو (Park del Buen Retiro): یکی از دنج‌ترین و زیباترین نقاط شهر با کلی فضای سبز و دریاچه‌
  • موزه ملی پرادو (Prado Museum): یکی از پربازدیدترین موزه‌های اسپانیا و اروپا
  • دروازهٔ آفتاب (Puerta del Sol): قلب شهر مادرید، پاتوق انواع تفریحات و سرگرمی‌ها و فستیوال‌ها
  • کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real): محل زندگی پادشاهان اسپانیا بین سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰

والنسیا

والنسیا تقابلی بین دنیای جدید و قدیم است. شهری که از معماری‌های کهن کم و کاستی ندارد و از آنسو، به ساختمان‌های مدرن و عجیبش معروف است. از «قلعهٔ والنسیا» و «میدان آیونتامییِنتُو» گرفته تا مکان‌های تفریحی و خانواده‌پسندی مثل «شهر هنرها و علوم» یا «انستیتوی هنرهای مدرن» که بهشت هنردوستان است. این شهر پویا و خوش آب و هوا، از نظر طبیعت اطرف و فضاهای سبز و سواحل زیبا هم چیزهای زیادی در آستین دارد و روی هم رفته می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای تور اسپانیا باشد.

دیدنی‌های مشهور والنسیا:

  • باغ‌های توریا (Jardi del Turia): یکی از بزرگترین پارک‌های تمام کشور در قلب شهر والنسیا
  • شهر هنرها و علوم (Ciutat de les Arts y les Ciencies): مکانی فوق‌‌مدرن و ایده‌آل برای خانواده‌ها
  • بازار مرکزی (Mercado Central): اصلی‌ترین پاتوق شهر برای خرید اهالی والنسیا
  • کلیسای نیکلاس مقدس (Parroquia de San Nicolás): بنای عظیم و معماری خیره کننده ساخته شده در ۱۲۴۲
  • میدان ویرخِن (Plaza de la Virgen): در مجاورت کلیسای جامع والنسیا و ایده‌ال برای گردش و خرید
  • باغ وحش والنسیا (Bioparc Valencia): یک باغ‌ وحش عظیم‌الجثهٔ ۲۵ هکتاری، بدون قفس با شبیه‌سازی طبیعت

گرانادا

اگر به دیدار از آثار و یادگارهای دوران تصرف و سیطرهٔ اعراب بر اسپانیا تمایل دارید، جایی را مثل گرانادا پیدا نخواهید کرد. شهری که بافتش با تمام اسپانیا متفاوت است و در گوشه و کنارش، رگه‌هایی از فرهنگ و معماری امپراتوری مورها (اعرابی که از آفریقا به اسپانیا حمله کردند) خواهید یافت. گرانادا به حمام‌های عربی و برنامه‌های فلامنکو و چایخانه‌های مراکشی‌اش می‌بالد و گنجینه‌های ارزشمندی مثل «کاخ الحمرا» و «پارک ملی سیرا نوادا» را در بر گرفته است.

دیدنی‌های گرانادا:

  • کاخ الحمرا (The Alhambra): سمبل شهر و بزرگترین جاذبه توریستی منطقه آندلس
  • مرکز تاریخی (Historical Center): بهشتی برای عاشقان تاریخ و فرهنگ روزگاران قدیم
  • پارک ملی کوهستان نوادا (Sierra Nevada): بزرگترین پارک طبیعی و بکر در تمام اسپانیا
  • محلهٔ ساکرامُنته (Sacramonte): اگر از دوستداران موسیقی و رقص فلامنکو هستید ساکرامنته جای محبوب شماست
  • حمام‌های عربی (Arab Baths): حمام‌هایی عظیم‌الجثه و به یادگارمانده از دوران سیطرهٔ اعراب بر اسپانیا

بیلبائو

بیلبائو یکی از شهرهای دیدنی در شمال اسپانیاست که به موزهٔ عجیب و غریب گوگنهایم و تپه‌های خوش‌منظرهٔ اطراف و آبراهی که از میانهٔ شهر رد شده شناخته می‌شود و در قلبش، یک بافت قدیمی و تاریخی یا به اصطلاح Old Town‌ جای داده است. موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن شهر در یک درهٔ سرسبز، آنرا مملو از مناظر بدیع کرده و باعث شده که سواری با واگن‌های ریلی در اطراف «کوه آرتچاندا»، یکی از تفریحات مرسوم گردشگران باشد.

دیدنی‌های مشهور بیلبائو:

  • موزه هنری گوگنهایم (Guggenheim Museum): بهشت هنردوستان با فضایی به وسعت ۲۴ هزارمتر مربع
  • موزه هنرهای زیبا (Museo de Bellas Artes de Bilbao): میزبان مشهورترین آثار هنری از قرون ۱۴ تا ۱۷
  • شهر قدیمی (Casco Viejo): بافت تاریخی و کهن شهر، ایده‌آل برای پیاده‌روی و عکاسی
  • میدان نوئِوا (Plaza Nueva): پاتوق‌ محبوب بیلبائو برای شکم‌بازان و خوراکی‌دوستان
  • کلیسای جامع سانتیاگو (Catedral de Santiago): یک کلیسای عظیم در قلب بافت قدیمی شهر با معماری گاتیک

مایورکا

مایورکا هم به نوبهٔ خود جزو توریستی‌ترین شهرهای اسپانیاست. جزیره‌ای آرام با سواحل رویایی و بافت شهری نقلی و زیبا و خلاصه هر آن چیزی که توریست‌جماعت برایش سر و دست می‌شکند. از آبتنی در آبهای زلال، تا رانندگی در جاده‌های اطراف کوهستان ترامونتانا که در زمرهٔ میراث جهانی یونسکو قرار دارد، تا یک پیاده‌روی جانانه در بافت قدیمی شهر «آلکودیا» یا بازدید از «قلعهٔ پالما» و سایر دیدنی‌های مایورکا، این جزیره را به یک تفریحگاه تمام عیار تبدیل کرده‌اند.

دیدنی‌های مشهور مایورکا:

  • کوهستان ترامونتانا (Sierra de Teramuntana): جزو میراث طبیعی یونسکو و مناسب طبیعت‌دوستان و عکاسان
  • پلاژ ساحلی مورُ (Playa de Muro): ایده‌آل برای آبتنی و آفتاب گرفتن و مملو از رستوران‌ها و کافه‌
  • کالا یومباردز (Cala Llombards): یکی از دنج‌ترین و زیباترین سواحل اسپانیا
  • قلعهٔ بِلوِر (Castell de Bellver): بنایی قرن چهاردهمی با منظرهٔ ۳۶۰ درجه بر فراز شهر
  • کلیسای جامع پالما یا لاسُو (La Sue): شاهکار معماری سبک گوتیک

ایبیزا

پیدا کردن بلیت پرواز و رزرو هتل در تابستانِ گرم ایبیزا، گاو نر می‌خواهد و مرد کهن! جزیره‌ای که به شب‌زنده‌داری و اجراهای موسیقی الکترونیک معروف است و طبیعش حیرت مسافران و گردشگران را برمی‌انگیزد. ایبیزا هم مثل مایورکا، از سواحلی زیبا و آبهایی فوق‌العاده زلال برخوردار است و با میزبانی از شهر قدیمی «دالت ویلا» که در لیست یونسکو قرار گرفته، مجموعه‌ای از جذابیت‌های تاریخی و طبیعی را گرد هم آورده است.

دیدنی‌های مشهور ایبیزا:

  • جزیرهٔ صخره‌ای اس وردا (Es Verda): محلی اساطیر و مشهور به خانه‌ٔ پریان دریایی و موجودات افسانه‌ای
  • کالا کُمته (Cala Comte): یکی از بکرترین سواحل ایبیزا با آب‌های زلال و گرمای مطبوع اقیانوس
  • دالت ویلا (Dalt Vila): بافت قدیمی ایبیزا در لیست میراث جهانی یونسکو و مشهور به «شهر بالایی»
  • تورهای قایق‌سواری: یکی از مرسوم‌ترین تفریحات ایبیزا برای مشاهدهٔ زیبایی‌های جزیره
  • کالا سالادِتا (Cala Saladeta): خلوت‌ترین و بکرترین ساحل جزیره

جزایر قناری

جزایر قناری در اصل مجموعه‌ای از خرده‌جزایر کوچک و نزدیک بهم هستند و جزو مشهورترین و توریستی‌ترین مناطق ساحلی اسپانیا به شمار می‌روند. رونق تفریحات فضای باز در این جزایر گرمسیر و استوایی، همیشه برقرار و سه عدد از پارک‌های ملی اسپانیا را در آنها واقع شده است. فضاهایی درندشت که برای دوستداران طبیعت و علاقمندان به پیاده‌روی‌های طولانی غنیمتند و از آنطرف، قدم زدن در محلاتی مثل «سانتاکروز» و «لاس پالماس» جزو تفریحات مرسوم گردشگران است.

دیدنی‌های جزایر قناری:

  • لاس پالماس (Las Palmas): بزرگترین شهر جزایر قناری و مقصد اصلی گردشگران منطقه
  • ساحل لاسپالوماس (Playa de Maspalomas): یکی از مشهورترین سواحل در جزایر قناری
  • پارک ملی تی‌یِد (Parque Nacional del Teide): واقع در تنریف و میزبان بلندترین کوهستان اسپانیا
  • روکه نوبلو (Roque Nublo): صخره‌های سر به فلک کشیدهٔ جزایر قناری، ایده‌ال برای طبیعت‌دوستان
  • شهر سانتاکروز (Santa Cruz de Tenerif): یک شهر توریستی و زیبا در جزیرهٔ تنریف

سن سباستین

شهر زیبای سن‌سباستین در شمال اسپانیا، یکی از کم نام و نشان‌ترین و در عین حال زیباترین مناطق اسپانیاست. جایی که زیبایی‌های بکر و خیره‌کننده‌اش بر خود اهالی اسپانیا معلوم است اما برای گردشگران در سایهٔ مایورکا و ایبیزا و سایر شهرهای ساحلی معروف کشور قرار دارد. سن‌سباستین از مناطق کوهستانی و مسیرهای پیاده‌روی هم چیزی کم ندارد و برای دوستداران خوراکی‌های خوشمزهٔ اسپانیایی، جایی ایده‌ال است و تورهای غذا یکی از تفریحات مرسومش است.

دیدنی‌های سن سباستین:

  • شهر قدیمی (Parte Viaje): بافت تاریخی سن‌سباستین، مناسب خرید، کافه‌گردی و پیاده روی
  • تورهای غذا (Pintxos Food Tours): تورهایی موسوم به «پین‌چُس» ایده‌آل برای مزه‌دوستان
  • ساحل لاکنچا (La Concha Beach): در مجاورت شهر قدیمی و ایده‌آل برای تفریحات آبی
  • مُنته ایگوئِلدُ (Monte Igueldo): کوهی سرسبز در نزدیکی خلیج لاکنچا با یک شهربازی مفرح
  • آکواریم سن‌سباستین (Sab Sebastian Aquarium): بیش از ۳۰ آکواریم بزرگ با میزبانی از ۲۰۰ گونهٔ آبزی

کُوردُوبا

کوردوبا (کردوا) یکی دیگر از شهرهای فوق‌العاده منحصربفرد در منطقه آندلس اسپانیاست. از کوچه پس‌کوچه‌های سنگفرش شده تا بناهای تاریخی و معماری‌های زیبا، تا طاق‌نماهای رنگ و وارنگ و تراس‌های گل‌کاری شده و بی‌شمار نکات ظریف دیگر، کردبا را همانند سویل، به یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای اسپانیا بدل کرده است. خصوصاً در فصل بهار که سرتاپای شهر گلباران است و تمام شهر، حکم یک تابلوی چشم‌نواز را پیدا می‌کند و برای دیدار از بناها و قلعه‌های تاریخی شهر هم موقع مناسبی است.

دیدنی‌های کردبا:

  • مسجد جامع کردبا (La Mezquita): یکی از بناهای میراث جهانی یونسکو و یادگاری از حکومت اعراب بر اسپانیا
  • قلعه لس ریس (Alcázar de los Reyes Cristianos): بقایای قلعه‌ای از دوران امپراتوری روم در قرن سیزدهم
  • جشن تراس‌های گل (Fiesta de los Patios): مشهورترین فستیوال بهارهٔ کردبا با تزئین و گلکاری تراس‌های شهر
  • قلعهٔ ویانا (Palacio de Viana): قلعهٔ زیبای قرن پانزدهی متعلق به خاندان ویانا که امروزه تبدیل به موزه شده است
  • پل رومی (Puente Romano): چیزی شبیه به سی و سه پل اصفهان متعلق به قرن دوازدهم میلادی

آلیکانته

آلیکانته بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت دارد، از سواحل زیبایی برخوردار است و به نوبهٔ خود یک شهر پرهیاهو و پر از سرگرمی است. از گشت و گذار در محلهٔ مشهور «سانتاکروز» تا آفتاب گرفتن در ساحل «پلایا دِ سن خوان» تا برج و باروی تاریخی «سانتاباربارا» که همچون نگهبانی بر فراز شهر آرام گرفته و مناظر فوق‌العاده‌ای به بازدیدکنندگان پیش‌کش می‌کند، تا موزه‌ٔ هنرهای معاصر آلیکانته که شما را ساعت‌های طولانی سرگرم خواهد کرد.

دیدنی‌های آلیکانته:

  • ساحل سن‌خوان (San Juan Beach): یکی از بهترین سواحل اسپانیا و مخصوص ورزش‌های ساحلی و آبی
  • قلعهٔ سانتا باربارا (Castillo de Santa Barbara): یکی بزرگترین قلعه‌های نظامی قرون وسطا بر بلندای شهر
  • جشن آتش تابستان (Museo de Fugueres): فستیوال رقص و پایکوبی در کنار آتش در اواخر ماه ژوئن
  • اکسپلانادا د اسپانیا (Explanada de España): محله‌ای زیبا با سنگفرش مرمر و خط ساحلی و رستوران‌های عالی
  • جزیرهٔ تابارکا (Tabarca): کوچکترین جزیرهٔ دارای سکنه در اسپانیا با مناظر خیره‌کننده و ایده‌آل برای پرنده‌دوستان

تولیدو

شهر کوچک و جمع جور تولیدو، مخصوص آنهاییست که دور بودن از هیاهوی شهری و لذت بردن از زیبایی‌های شهر را در سکوت و خلوت کامل ترجیح می‌دهند. تولیدو فوق‌العاده زیباست، اتمسفری عجیب و غریب دارد و هم اینکه تمام شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، دلیل محبوبیتش را نزد گردشگران اثبات می‌کند. تولیدو در فاصلهٔ کوتاهی با مادرید قرار دارد و مسافران پایتخت، به هیچ عنوان نباید دیدار از این گنجینهٔ زیبایی تاریخی را از قلم بیندازند.

دیدنی‌های تولیدو:

  • کلیسای جامع تولیدو (Catedral de Toledo): بنایی شکوهمند به سبک گاتیک از قرن سیزده میلادی
  • شهر قدیمی (Casco Histórico de Toledo): بافت قدیمی شهر تولیدو و بخشی از میراث جهانی یونسکو
  • صومعه سن خوان (Monasterio de San Juan): بنایی عظیم‌الجثه متعلق به قرن پانزده میلادی
  • موزه سانتاکروز (Museo de Santa Cruz): بنایی مجلل با تندیس‌های سنگی با موزه‌های هنری و باستان‌شناسی
  • موزه اِل گرکُو (Museo El Greco): موزهٔ اختصاصی آثار نقاش اعظم اسپانیا به یادگار از قرن شانزدهم

کشور اسپانیا جهانی از شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است و در عین حال، جزو بهترین تفریحگاه‌های اروپا و جهان به شمار می‌رود. در انتها باز هم تأیید می‌کنیم که به جز از کانال تورهای معتبر، به صورت انفرادی اقدام نکنید و دشواری‌های دریافت ویزای شنگن را مد نظر داشته باشید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی با همکاران ما در موسسه مهاجرتی نیلگام سفر تماس بگیرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *