ویزا

ویزای ایسلند و شرایط گرفتن آن از ایران

ایسلند یک کشور اروپایی حوزه نوردیک و شمال اقیانوس اطلس است که با مساحت 103 هزار کیلومتری و جمعیت 357 هزار نفری، کم جمعیت ترین کشور قاره اروپا محسوب می شود. این کشور اروپایی جزو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بوده و به همین خاطر مجوز ورود به آن همان ویزای شینگن به شمار می رود.

اگر قصد داشته باشید تا از کشور ایران برای دریافت ویزای شینگن ایسلند اقدام کنید، باید از این موضوع مطلع باشید که سفارت ایسلند در پایتخت ایران تهران واقع شده است، اما فاقد هرگونه خدمات ویزا به متقاضیان ایرانی بوده و تنها به دلیل ارائه خدمات دیپلماتیک حضور دارد.

از این رو اگر تمایل به دریافت ویزای شینگن مولتی ایسلند را از داخل ایران داشته باشید، باید به کارگزاری وی اف اس گلوبال دانمارک در هروی سنتر مراجعه کنید. به بیانی دیگر کارگزاری وی اف اس دانمارک در تهران متحد و نماینده قانونی خدمات ویزای کشور ایسلند در ایران محسوب می شود.

بنابر اطلاعات ارائه شده از کارگزاری وی اف اس دانمارک در ایران، معمولاً ویزای ایسلند از نوع ویزای شینگن چندبار ورود و کوتاه مدت بوده و بنابر شرایط متقاضی با حداکثر اعتبار 90 روزه در یک بازه زمانی 180 روزه صادر می شود.

البته این موضوع در اغلب موارد برای متقاضیان ایرانی صدق نکرده و مدت اعتبار ویزای شینگن آنها دقیقاً مطابق با برنامه سفر و زمان رزرو شده بلیط پرواز و هتل است و از یک تا دو هفته تجاوز نمی کند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب نیلگام جدیدترین اطلاعات مرتبط با ویزای ایسلند، انواع آن و شرایط گرفتن ویزای ایسلند از ایران را به شما بازگو کنیم.

انواع ویزای ایسلند

در حال حاضر ویزاهای شینگن ایسلند قابل ارائه در کارگزاری وی اف اس دانمارک ایران شامل انواع زیر می شود:

ویزای دیدار غیرخانوادگی ایسلند: این نوع از ویزای ایسلند از نوع کوتاه مدت بوده و با اعتباری کمتر از 90 روز صادر می شود. اهداف سفر این نوع از ویزای ایسلند می تواند شامل اهداف تجاری، شرکت در کنفرانس و رویداد، اهداف گردشگری و توریستی، بازدید فرهنگی و سایر اهداف کوتاه مدت باشد که به حضور کمتر از 90 روز در حوزه شنگن و کشور ایسلند احتیاج دارد.

ویزای دیدار خانواده: در صورتی که قصد بازدید یک عضو خانواده دارای حق شهروندی ایسلند و یا دوست دارای کارت اقامت دائم ایسلند را داشته باشید، می توانید برای حضور کمتر از 90 روز در کشور ایسلند برای این نوع از ویزای شینگن درخواست دهید. معمولاً پیگیری این نوع از ویزای شینگن ایسلند توسط بخش دیپلماتیک کنسولگری انجام می شود و روند آن با سرعت بیشتری پیگیری می شود.

در صورت موفقیت در اخذ ویزای ایسلند از کارگزاری وی اف اس گلوبال، شما این امکان را دارید تا زمان اعتبار ویزای شنگن، به غیر از کشور ایسلند از 25 کشور این حوزه از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، اسپانیا و سایر کشورهای معتبر اروپایی دیدن کنید.

در صورتی که قصد دریافت ویزای شینگن دائم ایسلند را داشته باشید، رسیدگی به امور ویزای شما از عهده کارگزاری ویزای دانمارک خارج بوده و باید به وب سایت رسمی و دولتی سفارت ایسلند مراجعه کنید.

در همین رابطه بد نیست نگاهی به اطلاعات به روز رسانی شده شرایط اخذ ویزای شینگن در دوران کرونا بیاندازید. شایان ذکر است که تا پایان مشکلات اپیدمی ویروس covid-19، بهتر است پیش از اقدام برای هر یک از انواع ویزای ایسلند با کارشناسان ما در نیلگام سفر تماس گرفته و با مراجعه به وب سایت وی اف اس گلوبال ایران، از آخرین مقررات و قوانین صدور ویزای شنگن این کشور برای متقاضیان ایرانی باخبر شوید.

درخواست ویزای ایسلند از ایران

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت کارگزاری وی اف اس دانمارک در ایران، شما باید پیش از هر چیز از طریق این وب سایت برای رزرو وقت کارگزاری اقدام نمایید. هزینه خدمات کارگزاری وی اف اس برای هر نفر 22 یورو اعلام شده که جدا از هزینه ویزای شینگن است.

در حال حاضر شما ملزم هستید تا برای درخواست ویزای ایسلند و پرداخت هزینه های ویزا به صورت آنلاین به آدرس applyvisa.um.dk مراجعه کنید. سپس بر روی گزینه Apply for visa زده و روند درخواست ویزای ایسلند را پیگیری نمایید.

برای این کار شما باید با زدن تیک رضایت خود را از ادامه روند اعلام کرده و بر روی Next بزنید، سپس با وارد کردن اطلاعاتی اسم و فامیل، شماره تماس، ایمیل و رمز عبور یک حساب کاربری بسازید.

با انجام این کار فرم درخواست ویزای ایسلند در اختیار شما قرار می گیرد که باید آنرا تکمیل کرده و از آن پرینت بگیرید و در دو بخش مختلف آن را امضا نمایید تا در هنگام حضور در مرکز خدمات ویزای وی اف اس آن را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزای ایسلند ارائه دهید. به این فرم درخواست تکمیل و امضا شده کاور لتر گفته می شود.

لازم به ذکر است که هزینه ویزای شینگن ایسلند 80 یورو برای بزرگسالان و 40 یورو برای کودکان 6 تا 11 ساله است. متقاضیان زیر 6 سال معاف از پرداخت هزینه ویزای ایسلند هستند. شما باید در هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای ایسلند هزینه ویزا را از طریق ویزاکارت و مسترکارت بانکی پرداخت نمایید.

شما می توانید تا حداکثر 6 ماه قبل از موعد مورد نظر خود برای حضور در کشور ایسلند برای ویزای این کشور از طریق کارگزاری دانمارک تهران اقدام نمایید. لازم به ذکر است که حداقل زمان درخواست ویزای ایسلند، 15 روز قبل از موعد پرواز و عزیمت به این کشور است. اما پیشنهاد می شود که به دلیل برخی ملاحظات حداقل از 3 ماه قبل برای تدارک ویزای ایسلند از داخل ایران اقدام نمایید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که بخش اصلی درخواست ویزای ایسلند مربوط به حضور در محل کارگزاری وی اف اس در زمان رزرو شده وقت سفارت شینگن و ارائه مدارک پشتیبان ویزا و انجام انگشت نگاری بیومتریک در این محل است.

در صورتی که طی 59 ماه گذشته برای هر یک از انواع ویزای شنگن اقدام کرده باشید و پروسه انگشت نگاری و عکس بیومتریک را گذرانده باشید یا زیر 12 سال باشید، نیازی به انجام مجدد آن در محل کارگزاری وی اف اس نداشته و باید تنها مدارک مورد نظر را به افسر ارائه کرده، هزینه کارگزاری را پرداخت کرده و در صورت نیاز در مصاحبه ویزای شینگن شرکت کنید.

در نهایت با انجام تمامی مراحل آنلاین و تحویل حضوری مدارک ویزا و انجام انگشت نگاری، باید منتظر جواب سفارت ایسلند بشوید و از طریق ایمیل و حساب کاربری جواب سفارت را پیگیری کنید.

در بهترین حالت، بررسی درخواست ویزا توسط سفارت 15 روز کاری زمان می برد، اما ممکن است این زمان به بیش از 45 روز نیز کشیده شود، از این رو بهتر است با برنامه ریزی دقیق، از چند ماه قبل برای درخواست ویزای ایسلند درخواست دهید.

لازم به ذکر است که زمان انتقال پرونده از مرکز کارگزاری وی اف اس به سفارت جزو زمان ارزیابی پرونده محسوب نشده و لحاظ نمی شود. معمولاً یک مهلت 15 روزه به اعتبار برچسب ویزای شینگن اضافه می شود، از این رو زمان اعتبار و بازه اقامت مجاز شما بر روی برچسب ویزا با یکدیگر تفاوت داشته و باید به حروف و عبارت های برچسب ویزای شینگن توجه ویژه ای داشته باشید.

مدارک ویزای ایسلند

براساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت کارگزاری وی اف اس دانمارک، به طور کلی مدارک لازم ویزای شینگن ایسلند شامل موارد زیر می شود:

  • فرم تکمیل و امضا شده آنلاین درخواست ویزای ایسلند
  • رسید پرداخت هزینه ارزی ویزای شینگن
  • رسید پرداخت هزینه خدمات کارگزاری وی اف اس (انگشت نگاری و عکس بیومتریک)
  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماهه و حداقل دو صفحه خالی
  • کپی ترجمه شده صفحات پاسپورت متقاضی
  • رزرو بلیط و واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • وجود یکی از انواع دعوتنامه کاری، تجاری، اقوام الزامی است، فرم دعوتنامه از وب سایت وی اف اس دانمارک قابل دانلود است. در دست داشتن کپی دعوتنامه در زمان مصاحبه ویزای شنگن در محل کارگزاری الزامی است.
  • نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه (برای ویزای تحصیلی ایسلند)
  • یک قطعه عکس جدید و رنگی با سایز 35 در 45 میلی متر
  • اصل و کپی ترجمه شده مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی
  • نامه تمکن مالی و موجودی حساب ویزای شنگن 3 ماهه و جدید بانکی
  • اصل و ترجمه کلیه مدارک مالی و ملکی متقاضی
  • ترجمه مدارک ازدواج (در صورت تاهل)
  • گواهی ترجمه شده اشتغال به تحصیل (در صورت تحصیل متقاضی)
  • گواهی ترجمه شده اشتغال به کار (در صورت وجود)
  • ترجمه نامه سربرگ دار و دارای مهر و امضای مرخصی کارفرما
  • ترجمه مدارک و فیش حقوقی بازنشستگی (در صورت وجود)
  • بیمه درمانی معتبر حوزه شنگن با حداقل پوشش درمانی 30 هزار یورویی برای تمام بازه سفر(انواع بیمه های ایرانی مثل ایران، سامان و SOS قابل قبول نبوده و باید از بیمه های دارای نمایندگی در حوزه شنگن از جمله EVASAN و RSO استفاده شود.
  • انجام مصاحبه حضوری ویزای شنگن برای تمام متقاضیان الزامی است.

با توجه به وجود الزام به ارائه دعوت نامه معتبر و قابل استناد از کشور ایسلند، به سادگی می توان متوجه این موضوع شد که ایسلند جزو راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن نبوده و گزینه سخت و غیرقابل دسترسی برای خیلی از متقاضیان به شمار می رود.

شما می توانید در صورت تمایل برای درخواست ویزای شینگن با کارشناسان نیلگام تماس گرفته و از خدمات مشاوره تخصصی، وقت سفارت شینگن، پیکاپ ویزا و سایر امور در زمینه اخذ ویزای شنگن بهره مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *