تور, ویزا

ویزای استونی و مدارک مورد نیاز آن

کشور استونی که به طور رسمی با نام جمهوری استونی شناخته می شود، یک کشور در شمال قاره اروپا است که از شمال با خلیج فنلاند، از غرب با دریای بالتیک سوئد، از جنوب با لتونی و از شرق با دریاچه پیپوس و روسیه هم مرز است.

این کشور عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و برای سفر و حضور در این کشور نیاز به دریافت یکی از انواع ویزای شینگن کوتاه مدت و یا بلند مدت خواهید داشت. در واقع فرقی نمی کند که با چه قصدی تصمیم به سفر به استونی و بازدید از این کشور دارید، چه برای اهداف توریستی باشد، چه تحصیلی و یا کاری، در هر صورتی نیاز به دریافت ویزای شینگن چندبار ورود و یا سینگل این کشور خواهید داشت.

عموماً استونی جزو کشورهایی است که راحت ویزای شینگن می دهند، اما پیش از پرداختن به موضوع ویزای استونی و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن باید خاطرنشان کنیم که شرایط اخذ ویزای شینگن در دوران کرونا با حالت نرمال فرق داشته و باید حتماً از امکان دریافت ویزای شنگن و ارائه خدمات کارگزاری ویزا مطمئن شوید.

چون شرایط محدودیت صدور ویزا و منع ورود شهروندان خارجی و اعمال قرنطینه توسط دولت استونی روز به روز در حال تغییر بوده و نیازمند پیگیری و کسب اطلاعات به روز از وب سایت رسمی دولت استونی و کارگزاری وی اف اس گلوبال است.

در حال حاضر سفارت استونی در ایران فعالیت نداشته و شما باید از طریق کارگزاری وی اف اس سفارت فنلاند برای اخذ ویزای استونی اقدام کنید. از این رو باید برای تمامی امور ویزا از جمله وقت سفارت، ارائه مدارک ویزا و مصاحبه به کارگزاری وی اف اس سفارت فنلاند در هروی سنتر مراجعه کرده و امور خود را پیگیری نمایید.

در ادامه با معرفی انواع ویزای استونی، مدارک مورد نیاز این ویزای شنگن و سایر اطلاعات کاربردی در این رابطه در خدمت شما هستیم.

انواع ویزای استونی

در حال حاضر انواع ویزای استونی شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی تایپ A استونی: این نوع از ویزای شینگن در حالت محدود و با اعتبار بسیار کم تنها برای شهروندان کشورهای جهان سوم صادر می شود تا بتوانند از طریق محدوده فرودگاهی کشور استونی به مقصدی خارج از حوزه شنگن سفر کنند.
  • ویزای کوتاه مدت تایپ C شنگن استونی: این نوع از ویزای شینگن استونی با اعتبار حداکثر 90 روزه در یک بازه 180 روزه صادر می شود و به دارنده آن این اجازه را می دهد تا زمان اعتبار ویزای استونی به سایر کشورهای این حوزه از جمله فرانسه، اسپانیا و آلمان سفر کند. فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مقصد اولیه و ورودی شما در کشورهای عضو شینگن استونی نیست، حتماً از آن کشور اروپایی که بیشترین توقف را در آن دارید و یا قصد دارید تا اول از همه به آن سفر کنید، برای ویزای شینگن اقدام کنید.
  • ویزای تحصیلی استونی که نیازمند درخواست مجوز اقامت برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است و ویزای بلند مدت تایپ D این کشور محسوب می شود و اعتبار آن مطابق با دوره تحصیلی دانشجو است که می تواند برای مثال معادل اعتبار 4 ساله کارشناسی و یا دو ساله ارشد در این کشور اروپایی باشد.

لازم به ذکر است که تنها با در دست داشتن ویزای مولتی شینگن استونی شما این امکان را دارید تا به سایر کشورهای این حوزه معتبر از جمله اتریش، بلژیک و ایتالیا و کشورهای اتحادیه اروپا از جمله بلغارستان، کرواسی و قبرس سفر کنید و در صورتی که ویزای استونی شما به صورت سینگل صادر شده باشد تنها اجازه ورود به کشور استونی و خروج از آن را در موعد مقرر دارید.

مدارک ویزای استونی

پیش از این برای درخواست ویزای استونی نیاز به وجود دعوت‌نامه رسمی و معتبر از داخل این کشور بود، اما در حال حاضر بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی این کشور، الزام برای داشتن دعوت نامه برای متقاضیان خارجی حذف شده و متقاضیان می توانند با ارائه تمکن مالی و موجودی حساب ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز سفارت برای این ویزا درخواست دهند.

به بیانی دیگر، متقاضی دریافت ویزای شنگن استونی باید از حداقل تمکن مالی 70 تا 100 میلیونی و گردش حساب 4 ماهه فعال برای ارائه به سفارت فنلاند برخوردار باشد تا بتواند با ارائه مدارک لازم امور خود را برای دریافت ویزای این کشور پیگیری نماید. در واقع بعد از مدرک دعوتنامه که دیگر وجود آن برای اخذ ویزای استونی الزامی نیست، وجود نامه تمکن مالی موجه بانکی جزو موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری افسر پرونده است.

پیش از این با شما در مورد مدارک لازم برای ویزای شینگن صحبت کردیم، اما بنابر جدیدترین اطلاعات ارائه شده در وب سایت اداره مهاجرت کشور استونی، مدارک مورد نیاز برای ویزای استونی شامل موارد زیر می شود:

  • بیمه مسافرتی معتبر در حوزه شنگن با حداقل پوشش هزینه های درمانی 30 هزار یورویی
  • رزرو بلیط و رفت برگشت هواپیما
  • برگه درخواست وقت سفارت شینگن
  • رزرو بلیط و واچر هتل
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده ویزای استونی (نمونه فرم های ویزای شینگن)
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شناسایی متقاضی از جمله پاسپورت معتبر، کارت ملی و شناسنامه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای شینگن استونی که معادل 80 یورو برای بزرگسالان و 40 یورو برای متقاضیان 6 تا 11 سال است. (کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ویزا ندارند)
  • رسید پرداخت هزینه کارگزاری وی اف اس (معادل 28 یورو است که شامل عکس بیومتریک و انگشت نگاری ویزای شینگن می شود)
  • انواع دعوت نامه ویزای شینگن (در صورت وجود نظیر دعوت نامه سمینار، کاری، تجاری و غیره)
  • اصل و ترجمه رسمی اسناد مالی و ملکی متقاضی از جمله نامه تمکن مالی بانکی و سند ملکی برای اثبات برگشت متقاضی به کشور مبدا پیش از اتمام اعتبار ویزای استونی (حداقل توانایی مالی 117 یورو برای هر روز حضور در کشور استونی)
  • اصل و ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار متقاضی
  • یک قطعه عکس رنگی جدید پاسپورتی
  • مدارک اثبات قصد از سفر و برنامه سفر متقاضی به حوزه شنگن
  • مدارک ازدواج متقاضی، گواهی تولد و داشتن خانواده در صورت تاهل
  • ترجمه مدارک بیمه و مالیاتی متقاضی
  • مدارک اثبات بازنشستگی (در صورت وجود)
  • ترجمه رسمی فیش حقوقی (در صورت امکان)
  • ارائه برگه مرخصی سربرگ دار مطابق با زمان سفر به حوزه شنگن
  • ارائه برگه نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه (برای ویزای تحصیلی استونی)

به طور معمول در صورتی که شرایط ویژه ای از جمله تعطیلات سال نو و یا مشکلات جهانی و اپیدمی نباشد، ظرف 14 تا 21 روز کاری به درخواست متقاضی ویزای استونی جواب داده می شود.البته اگر مدارک پشتیبان برای درخواست ویزای شما از سوی سفارت استونی درخواست شود، این زمان به 30 تا 60 روز کاری تبدیل خواهد شد.

در صورتی که درخواست ویزای استونی متقاضی از سوی سفارت رد شود و به اصطلاح با پدیده ریجکت ویزای شینگن روبرو شود، این امکان را دارد تا با پرداخت هزینه 20 یورویی نسبت به تصمیم کنسولگری اعتراض کرده و طی 30 روز کاری از دریافت جواب ویزای استونی، درخواست بررسی مجدد پرونده را داشته باشد.

بهتر است پیش از اعتراض به تصمیم سفارت استونی و پرداخت مجدد هزینه برای اعتراض به ریجکت ویزای استونی از راهنمایی کارشناسان مجرب حوزه شنگن نیلگام سفر برخوردار شده و تمامی مدارک و موارد مهم و تاثیرگذار در قبولی و رد در درخواست ویزای استونی از جمله تراول هیستوری، تمکن مالی و مدارک کاری، بیمه مسافرتی و غیره را با دقت چک کنید.

نامه اعتراض شما باید به انگلیسی بوده و دارای دلایل موجه برای بازنگری پرونده از سوی افسر مهاجرت استونی باشد، در غیر این صورت باید برای مدت زمان 6 ماه صبر کنید و دوباره برای ویزای استونی از طریق کارگزاری وی اف اس فنلاند در تهران درخواست دهید.در همین زمینه پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مطلب چطور ویزای شینگن بگیریم بیاندازید.

شما می توانید در صورت تمایل انجام تمامی امور اخذ وقت سفارت استونی، آماده سازی مدارک ویزای استونی و سایر امور مرتبط را به گروه شرکت های نیلگام سپرده و با خیال راحت برای سفر خود به حوزه شنگن برنامه ریزی کنید. حتماً پیش از اقدام برای درخواست هر یک از انواع ویزای شنگن از ارائه خدمات ویزا از سوی سفارت کشور مقصد در تهران و یا کشورهای واسط همسایه از جمله ترکیه و یا ارمنستان مطمئن شوید و پس از آن روند درخواست ویزای شنگن خود را شروع کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *