ویزا

زمان مورد نیاز برای صدور ویزای اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن همواره در مرکز توجه متقاضیان ایرانی برای سفر و گردشگری، بازدید دوستان و خانواده و یا انجام امور تحصیلی و کاری بوده است. اما بنابر قوانین دولت این کشور، متقاضیان ایرانی باید پیش از ورود به این کشور یکی از انواع ویزای شینگن را دریافت نمایند تا بتوانند برای مدت زمان مشخصی در خاک این کشور اقامت داشته باشند. پیش از این در مطالب تعیین وقت سفارت اتریش و راهنمای اخذ ویزای توریستی اتریش به توضیح اطلاعات لازم برای دریافت ویزای شینگن و وقت سفارت شینگن به طور مفصل پرداختیم.

تفاوت خدمات Vfs Global  و سفارت اتریش

خوشبختانه در حال حاضر سفارت اتریش هم‌چون سفارت سایر کشورهای اروپایی نظیر هلند، چک و آلمان در ایران، تهران فعال بوده و به همراه کارگزاری وی اف اس گلوبال به درخواست‌های ویزای متقاضیان ایرانی رسیدگی می‌کند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین سفارت و کارگزاری خدمات سفارت وجود دارد؟ طی چند سال گذشته کشور اتریش به دلیل حجم بالای درخواست‌ها بخشی از خدمات خود که شامل وقت سفارت، درخواست ویزای توریستی، کاری و ملاقات خانواده و دوستان می‌شود را به کارگزاری Vfs Global برون‌سپاری کرده است اما کماکان متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی شینگن، ویزای ترانزیت فرودگاهی و یا امور اقامت دائم و یا پناهندگی باید از طریق سفارت کشور اتریش اقدام نمایند.

وی-اف-اس گلوبال سنتر در خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر تهران واقع شده و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری و یا از طریق وب‌سایت رسمی Vfs global به پیگیری امور ویزای اتریش خود بپردازند. اما چنانچه امور ویزای اتریش شما مربوط به سفارت این کشور می‌شود باید به آدرس تهران- خ باهنر (نیاوران)- خ مقدسی- خ احمدی زمانی- ک میرولی پ ۶ الی ۸ مراجعه کرده و یا از طریق وب‌سایت bmeia.gv.at امور وقت سفارت و درخواست ویزای اتریش خود را پیگیری نمایند.

انواع ویزای شنگن اتریش

با توجه به این که کشور اتریش عضو فعال اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است، قوانین مربوط به دریافت ویزای آن دقیقا مطابق قوانین حوزه شینگن بوده و در واقع ویزای اتریش همان ویزای شینگن تلقی می‌شود. بدین ترتیب می‌توان اینطور گفت که با دریافت هر یک از انواع ویزای اتریش، امکان سفر به هر یک از ۲۶ کشور حوزه شینگن تا مدت زمان اعتبار ویزای اتریش برای دارنده آن وجود خواهد داشت. به طور کلی سه نوع متداول ویزای اتریش شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کار می‌شود که به ترتیب به معرفی آنها می‌پردازیم.

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش همان ویزای نوع C مولتی شنگن است که بنا بر شرایط متقاضی و تصمیم آفیسر پرونده دارای مدت اعتبار متفاوتی است و همان‌طور که از نامش مشخص است برای امور گردشگری و یا دیدار اقوام و دوستان صادر می‌گردد. حداکثر اعتبار این نوع از ویزای اتریش به طور معمول ۹۰ روز در یک بازه ۶ ماهه است، اما بنا بر تجربه کارشناسان گروه شرکت‌های نیلگام، عموم ویزاهای اتریش متقاضیان ایرانی با اعتباری محدود نظیر ۷ تا ۱۴ روز بنابر اطلاعات برنامه سفر متقاضی صادر می‌گردد. البته این امکان وجود دارد که پس از چندبار دریافت موفق ویزای شینگن این کشور و برخورداری از سابقه سفر مناسب، ویزای توریستی اتریش بنابر صلاحدید آفیسر پرونده با اعتبار یک‌ماهه و یا بیشتر برای متقاضی ایرانی صادر گردد.

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی شینگن یکی از انواع محبوب ویزای اتریش است که مورد توجه متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور از سراسر دنیا قرار گرفته است. البته برای ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع آموزشی این کشور شما علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی به نامه پذیرش معتبر یک موسسه آموزشی، کالج و یا دانشگاه از اتریش نیاز دارید و بدون دریافت این نامه ویزا به هیچ عنوان برای شما صادر نخواهد شد.

ویزای تحصیلی اتریش از نوع ویزای شنگن نوع D است، این بدین معنی است که ویزای تحصیلی دانشجو دارای اعتباری ۶ ماهه و از نوع مالتی بوده و با تمدید مجوز تحصیل، ویزای وی نیز تا پایان دوره تحصیل در اتریش تمدید خواهد شد. هم‌چنین دانشجوی بین‌المللی دانشگاه‌های اتریش این امکان را دارد تا پس از فارغ‌التحصیلی و پایان مدت اعتبار ویزای تحصیلی اتریش، به جستجوی شغل در بازار کار این کشور پرداخته و در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش نیز همان ویزای شنگن نوع D است که دارای اعتباری طولانی مدت است. اما هم‌چون سایر کشورهای اروپایی حوزه شینگن دریافت این نوع از ویزای اتریش بسیار سخت بوده و نیازمند داشتن دعوت‌نامه رسمی از کارفرمای حقیقی و یا حقوقی در اتریش و یا اقدام شخصی برای فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار این کشور است. البته تنها در صورتی امکان اقدام شخصی برای جستجوی کار در اتریش وجود دارد که از تاریخ آگهی موجود بیش از ۳هفته گذشته باشد و طی این مدت هیچ نیروی مناسبی از داخل اروپا برای آن درخواست نداده باشد.

بنابراین می‌توان این‌طور گفت که گذراندن پروسه دریافت ویزای کار و کسب درآمد در اتریش از همان ابتدای کار، سخت و دور از ذهن بوده و احتمال موفقیت در دریافت ویزای توریستی و تحصیلی اتریش بسیار بیشتر است.

زمان مورد نیاز برای صدور ویزای شنگن اتریش

به طور کلی زمان مورد نیاز برای گذراندن پروسه آماده‌سازی مدارک، وقت‌سفارت، انگشت‌نگاری، ارزیابی و دریافت ویزای شنگن از سفارت اتریش به ترتیب زیر است. عموما بنابر شلوغی سفارت و میزان درخواست‌های متقاضیان، صدور ویزای اتریش بین ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد، البته پیش از این چیزی در حدود چند هفته تا یک‌ماه انتظار برای وقت سفارت مورد نیاز است و در این بین باید زمانی را برای ترجمه مدارک الزامی ویزا به زبان آلمانی توسط یک دارالترجمه رسمی اختصاص داد. شما هم‌چنین می‌توانید انجام تمامی امور دریافت وقت سفارت، ترجمه رسمی و آماده‌سازی مدارک و خدمات اخذ ویزای اتریش را به گروه شرکت‌های نیلگام بسپارید.

سوالات متداول ویزای اتریش

اگر من بخواهم از چند کشور حوزه شینگن طی سفر بازدید کنم، از سفارت کدام کشور باید برای اخذ ویزای شنگن اقدام نمایم؟ شما باید از سفارت کشوری که قصد دارید بیشترین مدت زمان اقامت را در آن داشته باشید، برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید و در صورتی که بازه اقامتی شما در هر یک از کشورهای شنگن یکی است، باید از سفارتی که ورود و پرواز اولیه شما به آن کشور است اقدام نمایید.

آیا می‌توان به صورت حضوری به سفارت اتریش رفت و برای هر یک از انواع ویزای اتریش درخواست داد؟ خیر، شما باید پیش از حضور در محل سفارت و یا وی اف اس وقت سفارت اینترنتی دریافت کرده و درخواست ویزای خود را ارسال نمایید.

کجا باید هزینه‌های ویزای اتریش را پرداخت کنم؟ شما باید هزینه خدمات، ویزا و یا هر سرویس اضافه و مرتبط دیگری را در محل سفارت و یا وی اف اس گلوبال به صورت نقد و به ارز یورو پرداخت نمایید.

آیا باید به صورت شخصی برای درخواست ویزای شینگن اتریش اقدام کنم؟ بله، چنانچه به صورت شخصی و یا آژانس مسافرتی برای دریافت ویزای شنگن اتریش اقدام نمایید، در هر دو صورت حضور شما برای تکمیل اطلاعات بیومتریک و انگشت‌نگاری مورد نیاز خواهد بود.

آیا وجود بیمه مسافرتی نیز برای دریافت ویزای شینگن الزامی است؟ بله، بنابر اطلاعات وب‌سایت رسمی Vfs Global، بیمه درمانی بین‌المللی یکی از مدارک مهم برای ارزیابی درخواست ویزای شنگن محسوب می‌شود. از این رو شما باید یک کپی از بیمه معتبر خود را در کنار سایر مدارک ویزا به همراه داشته باشید. بیمه‌های صادر شده توسط شرکت‌های داخلی نظیر بیمه معلم قابل قبول سفارت اتریش نیست.

حداکثر چقدر زودتر می‌توانم برای درخواست و اپلای ویزای شنگن اقدام کنم؟ متقاضی می‌تواند تا حداکثر ۹۰ روز پیش ار تاریخ سفر، درخواست خود را به سفارت اتریش ارائه دهد. پیشنهاد سفارت اینست که برای پیشگیری از هرگونه مشکل و تاخیر احتمالی، حداقل ۴هفته قبل از زمان سفر برای دریافت ویزای شنگن اقدام نمایید.

اگر درخواست ویزای شینگن اتریش ریجکت شود چکار باید انجام دهم؟ چنانچه درخواست ویزای شما ریجکت شود، سفارت اتریش نامه‌ای تحت عنوان refusal letter برای شما ارسال خواهد کرد که در آن قوانین و شرایط اعتراض به تصمیم سفارت را اعلام کرده است. اما شما می‌توانید در صورت وقوع چنین شرایطی جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت سفارت مراجعه کرده و یا از مشاوره یک آژانس مسافرتی معتبر کمک بگیرید.

آیا پس از ریجکت ویزای شنگن اتریش باید زمانی را برای درخواست مجدد ویزا منتظر بمانم؟ خیر، براساس پیشنهاد سفارت، تنها در صورتی که فکر می‌کنید معایب موجود پرونده شخصی شما رفع شده‌اند برای درخواست مجدد اقدام کنید. درخواست مجدد نیازمند انتظار نبوده و شامل گذراندن کل پروسه اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌های لازم به صورت مجدد می‌شود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *