مهاجرت, مهاجرت کاری

مهاجرت به کانادا با دعوتنامه کاری چگونه است

هر ساله کانادا از درخواست های اقامت دائم کانادای افراد دارای مهارت، توانایی، تحصیلات و تجربه کاری برای ارتقای اقتصاد کشور پشتیبانی می کند.

در حالت کلی، سیستم مهاجرت کانادا به هنگام اعطای اقامت دائم کانادا متقاضیان دارای تجربه کاری و یا جاب آفر را ترجیح می دهد. پیشنهاد کاری و یا همان جاب آفر کانادا امکان ارائه چندین مسیر برای اخذ اقامت دائم کانادا و مهاجرت به کانادا با دعوتنامه کاری از طریق سیستم اکسپرس اینتری را می دهد.

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

در سال 2015 دولت کانادا سیستم اکسپرس اینتری را برای متقاضیان دارای مهارت کاری درخواست اقامت pr کانادا ارائه کرد. از این رو متقاضیان چه به عنوان نیروی کار موقت در داخل و یا خارج از کانادا باشند، در صورت داشتن معیارهای لازم، واجد شرایط شناخته می شوند.

درهمین زمینه خواندن مطلب سوالات متداول اکسپرس اینتری را به شما پیشنهاد می کنیم.

LMIA چیست؟

به طور معمول دعوتنامه کاری برای مهاجرت به کانادا نیازمند مقوله تائید شده ای به نام ارزیابی تاثیر بازار کار یا همان LMIA است؛ یک گواهی که معمولاً کارفرماهای کانادایی قبل از استخدام نیروی کار خارجی ملزم به دریافت آن هستند.

از این رو یک مدرک مثبت LMIA نشان دهنده این است که به یک نیروی کار خارجی برای پر کردن یک موقعیت شغلی در بازار کار این کشور نیاز است و هیچ نیروی کار کانادایی برای انجام آن در دسترس نیست.

از این رو چنانچه شما از طریق کارفرمای کانادایی خود دارای یک گواهی LMIA باشید، به عنوان یک نیروی کار ماهر یا همان اسکیلد ورکر از 50 امتیاز بیشتر در سیستم اکسپرس اینتری و تا حداکثر 200 امتیاز برای موقعیت های کاری اجرایی برخوردار خواهید شد.در همین زمینه خواندن مطالب مهاجرت به کانادا از طریق مهارت و تخصص، مهاجرت کاری به کانادا و شرایط و اجازه کار در کشور کانادا را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا برای دریافت مجوز کار در کانادا به گواهی LMIA نیاز داریم؟

گواهی LMIA چیزی است که همیشه برای ورک پرمیت و یا همان مجوز کار در کانادا مورد نیاز نخواهد بود. به بیانی دیگر، کارفرمایان کانادایی با استفاده از برنامه های نیروی کار موقت نیازی به دریافت LMIA برای استخدام نیروی کار خارجی واجد شرایط خود نخواهند داشت.

در ادامه 3 روش که دعوتنامه کاری job offer کانادا منجر به مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت دائم می شود را با هم مرور می کنیم:

اسکیل ورکر فدرال کانادا

به طور کلی برنامه اسکیل ورکر فدرال تنها برای برخی از مشاغل خاص باز و در دسترس است. اگر شما دارای یک دعوتنامه کاری و گواهی LMIA باشید، لیست اختصاصی طبقه بندی ملی مشاغل NOC شامل حال شما نمی شود.

شما تنها به یک دعوتنامه کاری و یا همان جاب آفر در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل ناک سطح مهارتی A، Bو صفر و داشتن سایر شرایط برنامه نیاز دارید. اگر امکان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال را دارید، باید تحت سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

اما برای انجام این کار نیازمند دعوتنامه کاری و یا همان جاب آفر هستید. درخواست اولیه اسکیل ورکر فدرال شما را در بخش pool در کنار سایر متقاضیان واجد شرایط قرار می دهد، سپس در صورتی که امتیازات بالایی در سیستم جامع امتیازبندی CRS کسب کنید، دعوت نامه درخواست برای اپلای از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای شما ارسال می شود.

در همین رابطه خواندن مطلب چه استان هایی در کانادا از طریق اسکیل ورکر مهاجر می پذیرند و شرایط کار در کانادا را به شما پیشنهاد می کنیم.

کلاس تجربه کانادایی اکسپرس اینتری

با یک دعوتنامه کاری دارای LMIA، شما می توانید برای مجوز کار قانونی در کانادا درخواست دهید. پس از کار و انجام فعالیت تمام وقت و یا معادل 12 ماهه در کانادا در سطوح مهارتی مشاغل ناک A، B و یا صفر، شما قادر به درخواست اقامت دائم این کشور از طریق برنامه CEC مهاجرت تخصصی به کانادا خواهید بود.

از این رو درخواست اولیه CEC شما را در مرحله pool در کنار سایر متقاضیان واجد شرایط کار در کانادا قرار می دهد. در صورتی که رتبه و امتیاز شما در بخش های بالایی pool باشد، دعوتنامه درخواست یا ITA اکسپرس اینتری برای شما ارسال می شود. می توان گفت که در برنامه CEC شرایط و مدارک کاملاً تعریف شده ای برای متقاضیان وجود ندارد وهر متقاضی این برنامه دارای شرایط مختص به خود است.

شما می توانید در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به کانادا و برنامه اسکیل ورکر کانادا با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

برنامه نامزدی استانی کانادا

اگر دعوتنامه کاری شما دارای گواهی مثبت LMIA نباشد، برنامه نامزدی استانی و یا همان PNP به دولت های استانی کانادا این اجازه را می دهد تا متقاضیان مهاجرت خود را براساس نیازهای اقتصادی قلمرو و استان مورد نظر انتخاب کنند.

در حال حاضر بسیاری از برنامه های نامزدی استانی در صورتی که به شغل مورد نظر در استان نیاز داشته باشند، پیشنهادهای کاری کارفرمایان کانادایی را ارزیابی می کنند. به طور کلی شرایط و قوانین نامزدی استانی با اسکیل ورکر فدرال متفاوت بوده و یک گواهی LMIA ناموفق می تواند به عنوان یک دعوتنامه کاری موفق در برنامه نامزدی استانی کانادا تلقی شود.

در صورتی که با نامزدی استانی شما موافقت شود، این امکان را دارید تا به عنوان کاندیدای واجد شرایط استانی برای اقامت دائم این کشور درخواست داده و فرآیندهای نیروی کار ماهر و LMIA فدرال را دور بزنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا با دعوتنامه کاری را داشته باشید، باید از یکی از طرح ها و برنامه های سیستم اکسپرس اینتری استفاده کرده، دارای شرایط لازم فدرال و یا استانی باشید، سپس در سیستم اکسپرس اینتری نامزده شده، پروفایل اکسپرس اینتری خود را برای اثبات داشتن شرایط ارسال کنید و در یکی از برنامه های هماهنگ و مرتبط با اکسپرس اینتری شرکت نمایید.

در همین رابطه بد نیست به مطالب نامزدی استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان کانادا ، تمکن مالی و شرایط مورد نیاز اسکیل ورکر ساسکاچوان و جدول مشاغل مورد قبول ساسکاچوان نگاهی بیاندازید.

دعوت نامه کاری

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی Canada.ca، اگر شما دارای جاب آفر و یا همان دعوت نامه کاری باشید، باید پروفایل اکسپرس اینتری را در حساب کاربری خود طبق موارد زیر به روز رسانی کنید:

  • تاریخ شروع
  • اسم و آدرس کارفرما
  • شماره گواهی ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA (اگر از آن برخوردار هستید)
  • کد طبقه بندی مشاغل ملی ناک

دعوتنامه کاری شما باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای سر برگ و در حالت کتبی باشد
  • از طرف سفارت، کمیسیون عالی و یا کنسولگری در کانادا نباشد
  • جزئیات کار پیشنهادی از جمله درآمد و کسورات، وظایف شغلی و موقعیت استخدام نظیر ساعتهای کاری را عنوان کرده باشد

باید به این موضوع توجه کنید که ورک پرمیت حتی اگر یک مجوز کار آزاد باشد هم به خودی خود یک جاب آفر محسوب نمی شود.همچنین، دعوتنامه کاری شما باید دارای شرایط لازم برنامه اکسپرس اینتری مورد نظر شما نیز باشد.

دعوتنامه کاری اسکیل ورکر فدرال و کلاس تجربه کانادایی

یک پیشنهاد کاری معتبر در کانادا باید دارای شرایط زیر باشد:

  • توسط یک کارفرمای کانادایی تنظیم شده باشد
  • برای یک شغل پیوسته و مستمر باشد
  • دارای حقوق باشد
  • به صورت تمام وقت(حداقل 30 ساعت در هفته) باشد
  • برای حداقل یک سال بعد از ارسال ویزای اقامت دائم کانادا اعتبار داشته باشد
  • برای کارهای فصلی نباشد
  • در مشاغل و مهارت های سطح ناک صفر، A و یا B قرار بگیرد.
  • باید توسط یک کارفرما تنظیم شده باشد و به همراه یک LMIA مثبت باشد که با این پیشنهاد کاری موافقت کرده و نام و موقعیت شغلی شما را عنوان کرده باشد
  • یا اگر در حال حاضر در حال کار در کانادا در ناک های صفر، A و یا B از طریق یک مجوز کاری صادر شده براساس LMIA باشید و
  • در حال کار برای یک کارفرمای فهرست شده در مجوز کار خود هستید
  • مجاز به کار در کانادا در روز درخواست ویزای اقامت دائم کانادا و زمان صدور ویزا بوده اید
  • کارفرمای فعلی شما یک پیشنهاد کاری تمام وقت برای حداقل یکسال ارائه داده است
  • اگر دارای ورک پرمیت معتبر سطوح مهارتی ناک صفر، A و یا B و بدون نیاز به گواهی LMIA هستید
  • در حال حاضر در حال کار برای یک کارفرمای قید شده در مجوز کار هستید
  • دارای یک سال تجربه کار تمام وقت(و یا معادل کار پاره وقت) برای یک کارفرمای کانادایی باشید
  • دارای یک جاب آفر معتبر از یک کارفرما برای حداقل یکسال بعد از ارسال دریافت ویزای اقامت دائم کانادا هستید

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب چطور ویزای کانادا بگیریم، روشهای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای ویزای کانادا و شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای کانادا مراجعه کنید.

دعوت نامه کاری تاجران ماهر فدرال

جاب آفر معتبر این برنامه مهاجرت به کانادا باید دارای شرایط زیر باشد:

  • توسط 2 کارفرما تنظیم شده باشد
  • برای یک کار تمام وقت و پیوسته باشد (حداقل 30 ساعت در هفته)
  • برای حداقل یک سال باشد
  • در یک شغل و مهارت تجاری و بازرگانی باشد( بر طبق کدهای ناک 2016 شامل مشاغلی باشد که با کد 72، 73، 82، 92 و 632 و 633 شروع شود)
  • باید توسط کارفرماهایی تنظیم شده باشد که دارای یک گواهی مثبت LMIA باشند که با دعوتنامه کاری موافقت کرده و به نام و مشخصات و موقعیت شغلی شما اشاره کرده باشد یا
  •  اگر در حال کار در کانادا در یک شغل تجاری ماهرانه با استفاده از مجوز کار صادر شده براساس یک گواهی LMIA مثبت هستید و
  • در حال کار برای کارفرمایی هستید که در مجوز کار شما قید شده است
  • در روز اپلای ویزای اقامت دائم کانادا و زمان صدور ویزا مجاز به کار در این کشور بوده اید
  • در صورت پذیرش به عنوان اقامت دائم، کارفرمای فعلی شما در شغلی که در همان سطح 3 رقمی NOC شغل فعلی شما باشد، یک پیشنهاد شغلی تمام وقت برای حداقل یک سال ارائه دهد و یا
  • شما دارای یک مجوز کار معتبر برای یکی از مشاغل فهرست شده تجارت و بازرگانی مستثنی از گواهی LMIA باشید و در حال کار برای کارفرمای تعیین شده در مجوز کار باشید
  • دارای یک سال تجربه کار تمام وقت(ویا معادل پاره وقت) برای کارفرمای تعیین شده در ورک پرمیت باشید
  • از یک جاب آفر معتبر کارفرمای کانادایی برای حداقل یکسال بعد از صدور ویزای اقامت دائم کانادا برخوردار باشید

در همین زمینه بد نیست به مطلب آیا می توان بدون جاب آفر ویزای کاری کانادا گرفت نگاهی بیاندازید.

مثال های دعوتنامه کاری معتبر و غیر معتبر در کانادا

در دو مثال پیش رو گواهی LMIA از پیشنهاد کاری پشتیبانی کرده و یا کلاً از داشتن این گواهی برای جاب آفر بی نیاز است:

مثال 1

دو شرکت یک اپراتور تجهیزات سنگین استخدام کرده اند و هر دو در لیست LMIA قرار گرفته اند. هر کارفرما 16 ساعت کار در هفته برای حداقل یکسال ارائه می دهد. این پیشنهاد کاری valid و معتبر محسوب می شود.

مثال2

یک شرکت ساخت و ساز یک پیشنهاد کاری لوله کشی برای 25 ساعت در هفته ارائه داده است که به صورت غیر قراردادی است. این جاب آفر برای اینکه تمام وقت محسوب شود باید حداقل 30 ساعت در هفته باشد، برای همین یک پیشنهاد کاری معتبر محسوب نمی شود.

مشاغل مستثنی از گواهی LMIA

تنها دو دلیل وجود دارد که طبق آن کارفرمای کانادایی می تواند پیشنهاد کاری به شما ارائه دهد که نیازمند گواهی LMIA نیست:

  1. اگر از قبل به توسط مجوز کار دارای LMIA برای آنها کار می کنید
  2. اگر مشغول به کاری هستید که نیاز به LMIA ندارد. مشاغل مستثنی از LMIA

در صورت بروز شرایط زیر کارفرمای شما باید برای دریافت یک LMIA جدید اقدام کند:

  • اعتبار ورک پرمیت شما تمام شده باشد
  • در حال کار و فعالیت با یک مجوز کار آزاد در کانادا هستید
  • دارای یک جاب آفر از یک کارفرما هستید که در مجوز کارتان قید نشده است

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

همانطور که در مطلب بررسی هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف به این موضوع پرداختیم، هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های کاری شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه مجوز کار برای هر پرمیت 155 دلار به علاوه 100 دلار برای مجوز کار آزاد همسر، 150 دلار برای مجوز تحصیل و 100 دلار برای مجوز توریستی
  • هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک ورک پرمیت و اقامت دائم برای هر نفر 85 دلار و برای خانواده 170 دلار کانادا
  • هزینه دولتی درخواست اقامت دائم بزرگسالان 550 دلار و برای کودکان 150 دلار
  • هزینه حق اقامت دائم بزرگسالان 490 دلار کانادا
  • هزینه آزمون زبان بین 300 تا 360 دلار
  • هزینه بلیط پرواز بین 1300 تا 1800 دلار
  • هزینه آزمایش مدیکال کانادابین 200 تا 250 دلار
  • گزارش سوءپیشینه: 15 دلار
  • هزینه ارزیابی تجربه کاری: بین 120 تا 450 دلار در هر استان
  • ارزیابی صلاحیت ها: 200 دلار
  • درخواست LMIA به ازای هر فرد : 1000 دلار کانادا

شما می توانید در صورت تمایل از خدمات مشاوره و ارزیابی تخصصی مهاجرت کاری گروه نیلگام سفر استفاده کرده و انجام امور مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کانادا را به ما بسپارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *