ویزا

مدت زمان صدور ویزای کانادا | جواب سفارت کانادا

برای اطلاع از زمان صدور ویزای کانادا ، مدت زمان جواب دهی سفارت کانادا و نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا با ما در این مطلب همراه باشید. اگر قصد سفر به کانادا و دریافت یکی از انواع ویزای این کشور را داشته باشید، مطمئناً با سوالاتی نظیر اینکه نحوه ثبت نام و درخواست ویزای کانادا چگونه است؟ انگشت نگاری به چه صورت انجام می شود؟ مدت زمان پاسخ دهی سفارت کانادا چقدر است و موارد این چنینی روبرو شده و به دنبال جواب هستید.

با توجه به اعتبار 5 ساله ویزای چندبار ورود کانادا، هر ساله متقاضیان ایرانی زیادی برای اهداف مختلفی از جمله توریستی، تحصیلی، کاری، اقامت و غیره، برای درخواست ویزای مولتی کانادا از کنسولگری این کشور اقدام می کنند.از این رو قصد داریم تا در این مطلب به متداول ترین سوالات مرتبط با اخذ ویزای کانادا بپردازیم.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا چگونه است؟

پیش از پرداختن به موضوعات ذکر شده در بالا، بد نیست تا با روند ثبت نام و درخواست ویزای کانادا از داخل ایران آشنا شوید.همانطور که می دانید، از سال 2012 سفارت کانادا در ایران هیچگونه فعالیتی نداشته و شهروندان ایرانی ملزم هستند تا از طریق وبسایت دولتی اداره مهاجرت کانادا یا همان Canada.ca پیگیر امور ویزای خود باشند.

از این رو بهترین گزینه پیشنهادی شهروندان ایرانی ثبت نام آنلاین ویزای کانادا است. بدین ترتیب شما باید به وب سایت Canada.ca مراجعه کرده و یک حساب کاربری درست کنید، سپس با انتخاب نوع ویزای درخواستی، کپی ترجمه شده مدارک مورد نیاز سفارت را در حساب کاربری آپلود نمایید.

با انجام این کار، نوبت به پرداخت هزینه درخواست ویزا و انگشت نگاری بیومتریک است که در حالت نرمال (ویزای توریستی کانادا) مجموعاً 185 دلار هزینه دارد. سپس مدارک سفر را ارسال کرده و منتظر جواب سفارت می مانید.

در مدت زمان کوتاهی نامه ای از طرف سفارت برای انجام مرحله انگشت نگاری بیومتریک به دست متقاضی می رسد. فرد این امکان را دارد تا در مدت زمان 30 روز کاری این مرحله را بگذراند. از آنجایی که امکان دسترسی به مرکز خدمات ویزای کانادا از داخل کشور وجود ندارد، متقاضی باید از یک کشور واسط و همسایه نظیر سفارت کانادا در ترکیه، گرجستان امارات و ارمنستان اقدام کند.

بنابراین فرد باید برای مثال یک وقت سفارت کارگزاری از طریق اینترنت رزرو کرده و به یکی از مراکز خدمات ویزا وی اف اس گلوبال در ترکیه مراجعه نماید و انگشت نگاری و عکس بیومتریک را در آنجا انجام دهد.

به هنگام مراجعه به کارگزاری وی اف اس، همراه داشتن نامه تائیدیه سفارت کانادا، ایمیل تائید وقت و اصل پاسپورت توسط متقاضی الزامی است. در انتهای پروسه انگشت نگاری و عکس بیومتریک، پاسپورت به متقاضی تحویل داده می شود.

از این رو اگر با درخواست ویزای کانادا موافقت شود، فرد باید مجددا به کشور واسط سفر کرده و با بردن پاسپورت به مرکز کارگزاری وی اف اس، برچسب ویزای کانادا را دریافت کند. البته این امکان وجود دارد که با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا، بدون نیاز به سفر و حضور مجدد در کشور واسط این کار را انجام داد.در همین رابطه خواندن مطلب چطور ویزای کانادا بگیریم را به شما پیشنهاد می کنیم.

جواب سفارت کانادا

با انجام صحیح تمامی مراحل مورد نیاز درخواست ویزای کانادا، نوبت به زمان پاسخ دهی کنسولگری و ارزیابی و تصمیم گیری سفارت در مورد پرونده شما می رسد.این موضوع به عوامل زیادی می تواند بستگی داشته باشد. یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در مورد زمان جواب دهی سفارت، نوع ویزای درخواستی متقاضی است. این بدین معنی است که در برخی موارد مدت زمان رسیدگی به ویزای توریستی کانادا با سوپر ویزای کانادا متفاوت است.

اما در حالت کلی مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بین 41 تا 121 روز کاری متغیر  است، البته وجود عوامل بازدارنده ای نظیر شیوع ویروس کووید -19 ممکن است تاخیر نسبتا زیادی را در پروسه رسیدگی به درخواست های ویزا ایجاد کند و مدت زمان جواب دهی سفارت بیشتر از زمان نرمال طول بکشد.در همین زمینه خواندن مطلب نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا را به شما توصیه می کنیم.

مدت زمان جواب دهی به سایر درخواست های ویزای موقت کانادا از جمله ویزای تحصیلی کانادا از بازه زمانی مشابهی تبعیت کرده و تفاوت چندانی ندارد. البته در برخی موارد ممکن است به دلیل وجود نواقص در پرونده ارسالی، سفارت کانادا درخواست ارسال مدارک پشتیبان بیشتری از متقاضی بکند که در این صورت زمان جواب دهی سفارت بیشتر از حالت نرمال( 120 روز کاری) خواهد بود.

از این رو بهتر است اطلاعات دقیق در مورد لیست کامل مدارک مورد نیاز ویزای کانادا کسب کرده و پیش از ارسال مدارک ویزا از صحت و تکمیل بودن اطلاعات مطمئن شوید. اما اگر برای انواع ویزای دائم کانادا نظیر ویزای استارتاپ، برنامه اسکیل ورکر کانادا، ویزای خویش فرما، برنامه مهاجرت و سرمایه گذاری و برنامه اخذ اقامت خانوادگی و اسپانسرشیپ کانادا اقدام کرده باشید، زمان رسیدگی به پرونده و پاسخ دهی سفارت کانادا بین 12 تا 36 ماه کاری زمان خواهد برد.

پیگیری جواب ویزای کانادا

با توجه به نبود دسترسی حضوری متقاضیان ایرانی به سفارت کانادا، بهترین روش پیگیری جواب ویزای کانادا از طریق اینترنت و حساب کاربری ایجاد شده در وبسایت اداره مهاجرت کانادا است. از این رو با ثبت نام آنلاین، آپلود مدارک، تکمیل فرم درخواست ، ثبت درخواست ویزای کانادا و پرداخت هزینه ارزی از طریق کردیت کارت، یک شماره پیگیری Tracking No به شما داده می شود.

زمان صدور ویزای کانادا

با گذشت مدت زمان اعلام شده توسط سفارت برای بررسی و ارزیابی پرونده، شما می توانید به وبسایت Canada.ca مراجعه کرده و با وارد کردن کد پیگیری و تاریخ تولد خود، در جریان جواب ویزای کانادا و آخرین وضعیت پرونده خود قرار بگیرید.

در صورتی که پس از گذشت مدت زمان لازم نامه قبولی درخواست ویزای کانادا و یا همان Pass Request برای شما ارسال شود، می توانید در یک بازه زمانی 30 روزه به کارگزاری وی اف اس گلوبال در کشور واسط مراجعه کرده و با ارائه پاسپورت و پرینت نامه تائید موافقت با درخواست ویزا، از برچسب ویزای کانادا در پاسپورت خود بهره مند شوید.

اما چنانچه درخواست ویزای شما ریجکت شده باشد، نامه ای به ذکر علت ریجکت ویزای کانادا برای شما ارسال می شود. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، امکان اعتراض به تصمیم گیری سفارت کانادا وجود ندارد، بلکه تنها می توانید مدارک پرونده خود را چک مجدد کرده و با استفاده از مشاوره تخصصی کارشناسان امور مهاجرت، نواقص احتمالی مدارک خود را رفع کنید.

شما این امکان را دارید تا نسبت به درخواست مجدد ویزای کانادا اقدام نمایید، بخاطر اینکه در نوبت اول هزینه انگشت نگاری 85 دلاری کانادا از شما دریافت شده است، این بار تنها ملزم به پرداخت هزینه ارزیابی نرمال ویزای کانادا یعنی هزینه 100 دلار خواهید بود.

اگر دلایل ارائه شده در نامه ریجکتی دریافتی از سوی سفارت کانادا برای شما گنگ و نامعلوم است و یا از دلیل ریجکتی و نقص مورد نظر آفیسر پرونده مطمئن نیستید، می توانید برای نت آفیسر ویزا GCMS درخواست دهید. از این رو شما می توانید در صورت تمایل از خدمات نت آفیسر گروه نیلگام سفر در این زمینه استفاده کنید.

از این رو شما می توانید پس از اخذ نامه ریجکتی برای دریافت GCMS اقدام کنید، به طور معمول نظر کامل افسر پرونده ظرف 2 تا 3 هفته کاری و یا حداکثر 40 روز برای شما ارسال می شود. باید به این موضوع توجه داشته باشید که اعتبار مدارک ترجمه شده ویزا حداکثر برای 6 ماه و مدارک مالی برای حداکثر 2 ماه اعتبار دارد، بر همین اساس باید با دریافت نامه GCMS و تکمیل نواقص پرونده، در اسرع وقت برای درخواست مجدد ویزای کانادا اقدام نمایید.

در غیر این صورت، دریافت مدارک جدید مالی نظیر نامه تمکن مالی و موجودی حساب ویزای کانادا و سایر مدارک ترجمه شده جدید در پرونده مورد نیاز خواهد بود.شما می توانید در صورت تمایل تمامی امور درخواست ویزای کانادا و پیگیری پرونده خود را به گروه نیلگام سفر سپرده و با استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجرب امور مهاجرت، درصد موفقیت خود را در اخذ ویزای کانادا بالا ببرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *