ویزا

تفاوت ویزای مولتی با توریستی و تحصیلی کانادا چیست

به احتمال زیاد از این موضوع خبر دارید که ورود و سفر با هر قصد و هدفی به کانادا نیازمند دریافت یکی از انواع ویزای این کشور است. اگر طی این چند وقت به دنبال اخذ یکی از انواع ویزای کانادا بوده اید، حتما اسم متداول ویزای مولتی کانادا ، مالتیپل و یا مالتی کانادا به گوشتان خورده و یا در جستجوی اینترنتی به آن بر خورده اید.

با توجه به اینکه طی چند سال اخیر نرخ مهاجرت به کانادا افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری در پی دریافت انواع متداول ویزای مولتی توریستی و یا تحصیلی کانادا و سفر به این کشور پیشرفته، چند ملیتی و چند فرهنگی هستند، قصد داریم تا در ادامه مطلب شما را با تفاوت ویزای مولتی با ویزای توریستی و ویزای تحصیلی کانادا آشنا کنیم.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

اصطلاح ویزای مولتی از واژه Multi گرفته شده که به معنای چندین باره بوده و در انواع ویزای کانادا کاربرد دارد. پیش از این طی سالهای گذشته، اداره مهاجرت و امور شهروندی کانادا، انواع ویزای این کشور را با در نظر گرفتن شرایط مسافر به شکل ویزای کانادا سینگل، دابل و یا مولتی صادر می کرد.

به بیانی دیگر، افسر مهاجرت پرونده به فاکتورهای مختلف متقاضی ویزا از جمله سابقه سفر، اعتبار پاسپورت، ملیت، قصد از سفر، میزان تمکن مالی و موجودی حساب ویزا و موارد این چنینی توجه کرده و متناسب با این معیارها ویزای کانادا را به یکی از سه شکل سینگل (یکبار ورود)، دابل (دوبار ورود) و یا مالتی (چند بار ورود) برای فرد صادر می کند.

یعنی اگر در برچسب ویزای کانادا در بخش no of entries واژه Single نوشته شده باشد، فرد دارنده ویزا تنها می توانید برای یک بار به کشور کانادا وارد شده و از آن خارج شود. اگر واژه Double در برچسب ویزا قید شده باشد، این بدین معنی است که دارنده ویزا اجازه دوبار ورود به کشور کانادا را دارد.

اما زمانی که ویزای کانادا به صورت مالتیپل صادر شده باشد، فرد می تواند تا پایان اعتبار ویزای کانادا به دفعات به کشور کانادا وارد و از آن خارج شود.در حال حاضر اغلب ویزاهای صادر شده از سوی سفارت کانادا به صورت ویزای مولتی صادر می شود. با توجه به اعتبار 5 ساله پاسپورت ایرانی، حداکثر اعتبار ویزای مولتی کانادا برای شهروندان ایرانی 5 ساله خواهد بود. این در حالی است که حداکثر اعتبار ویزای کانادا 10 سال است.

اما اگر به فرض متقاضی ایرانی دارای تابعیت کشوری نظیر ترکیه و پاسپورت ترکیه باشد، به دلیل اعتبار 10 ساله پاسپورت این کشور، اعتبار ویزای کانادای وی نیز 10 ساله خواهد بود.شاید اینطور فکر کنید که با اتمام اعتبار پاسپورت ایرانی امکان جا به جایی برچسب ویزای کانادا به پاسپورت جدید وجود دارد، اما اینطور نیست، برای همین باید در هنگام درخواست ویزای چندبار ورود کانادا از پاسپورت جدید و دارای اعتبار کافی استفاده کنید.

در حالت کلی، متقاضی دارنده ویزای مولتی کانادا می تواند در مدت 5 سال اعتبار ویزا وپاسپورت خود برای چندین بار به این کشور وارد و از آن خارج شود و در هر بار سفر برای حداکثر 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد.در همین زمینه خواندن مطلب چطور ویزای کانادا بگیریم و ویزای موقت کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویزای توریستی کانادا

در حال حاضر متداول ترین نوع ویزای کانادا، ویزای ویزیتور و یا همان ویزای توریستی کانادا است. این نوع از ویزا در اغلب موارد به صورت مولتی برای متقاضی صادر می شود و در هر بار ورود اجازه اقامت حداکثر 6 ماهه را در کانادا به دارنده ویزا می دهد.

از این رو متقاضی می تواند با استفاده از این ویزا به دیدار اقوام و دوستان حاضر در کانادا رفته و از جذابیت های توریستی، تفریحی و طبیعی این کشور پهناور دیدن کند. در عین حال می توان با استفاده از ویزای توریستی کانادا در دوره های آموزشی کوتاه مدت کمتر از 6 ماه نظیر دوره های زبان نیز شرکت کرد.

ویزای توریستی کانادا همانطور که از نامش پیداست تنها مختص به بازدید و گردشگری کوتاه مدت و موقت در کانادا است و به فرد دارنده آن اجازه کار، تحصیل تمام وقت در دانشگاه و زندگی در این کشور را نمی دهد.در این رابطه بد نیست نگاهی به مطلب تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی و هزینه ویزای توریستی کانادا بیاندازید.

لازم به ذکر است که سوپر ویزای کانادا نیز در دسته ویزای توریستی این کشور قرار دارد، با این تفاوت که تحت هر شرایطی دارای اعتبار 10 ساله از زمان صدور بوده و در هر بار ورود به دارنده آن اجازه اقامت حداکثر 2ساله را می دهد.

به طور معمول سوپر ویزای کانادا نیازمند دعوتنامه از سوی یک فرد دارای اقامت دائم و شهروندی کانادا است و برای دعوت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در همین زمینه خواندن مطلب دعوتنامه کانادا و شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای کانادا  و تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی در کانادا را به شما پیشنهاد می کنیم.

در حال حاضر اگر بخواهید برای ویزای توریستی کانادا از ایران اقدام کنید، بخاطر این که سفارت کانادا هیچگونه فعالیتی در ایران ندارد، تنها روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا برای شما در دسترس است.البته کل پروسه درخواست ویزای توریستی کانادا غیرحضوری و آنلاین نیست و شما باید برای انجام مرحله انگشت نگاری و عکس بیومتریک یک وقت کارگزاری وی اف اس گلوبال در یکی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و یا امارات گرفته و به آنجا مراجعه کنید.

در واقع با ایجاد حساب کاربری در وبسایت Canada.ca، ارسال مدارک سفر و پرداخت هزینه ارزی ویزا، ایمیلی برای شما ارسال می شود که طی آن باید ظرف 30 روز کاری به کارگزاری وی اف اس مراجعه کرده و انگشت نگاری خود را انجام دهید. در نهایت باید به کشور مبدا بازگشته و از طریق حساب کاربری و ایمیل منتظر جواب درخواست ویزای کانادا باشید.

در صورت موافقت با درخواست ویزا باید برای پیوست برچسب ویزا مجددا به کشور واسط و کارگزاری وی اف اس مراجعه کنید، در عین حال می توانید از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کرده و ویزای خود را بدون نیاز به سفر در ایران دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

اگر به دنبال ادامه تحصیل در مدارس کانادا و یا دانشگاه های کانادا هستید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. روند درخواست ویزای تحصیلی کانادا شامل جزئیات متفاوتی می شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید یک نامه پذیرش تحصیلی از مدرسه و یا دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید. این نامه که به acceptance letter معروف است، مدرک پیش نیاز ویزای تحصیلی کانادا محسوب می شود.از این رو شما باید با ارائه مدارک تحصیلی، مالی و هویتی خود به موسسه آموزشی مورد نظر خود در کانادا، موافقت آنها را جلب کرده و نامه پذیرش تحصیلی را دریافت نمایید. سپس با در دست داشتن این مدرک نسبت به درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که چنانچه زیر 18 سال باشید و بخواهید برای ویزای دانش آموزی کانادا درخواست دهید الزامی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت، اما متقاضیان بالای 18 سال برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی کانادا ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس و تافل خواهند بود.در حالت کلی ویزای تحصیلی کانادا با نام استادی پرمیت و یا مجوز تحصیل در کانادا شناخته می شود، اما مدرکی کاملاً مجزا از ویزای تحصیلی کانادا است.

ویزای تحصیلی کانادا در واقع یک ویزای توریستی به همراه یک مجوز تحصیل استادی پرمیت است. به بیانی دیگر زمانی که در بخش مرزی کانادا هستید و قصد ورود به خاک کانادا را دارید، افسر مهاجرت با توجه به جزئیات نامه پذیرش تحصیلی و ویزای کانادا، مجوز استادی پرمیت را برای شما صادر خواهد کرد. با گذشت هر سال از سال تحصیلی و ثبت نام در ترم تحصیلی جدید، باید برای تمدید مجوز استادی پرمیت اقدام کنید که به توسط آن اعتبار ویزای کانادا شما نیز تمدید خواهد شد.

بر همین اساس، ویزای تحصیلی کانادا به تنهایی نمی تواند موجب ورود شما به کانادا و ادامه تحصیل تمام وقت در مدرسه و یا مقطعی دانشگاهی شود، بلکه دریافت نامه پذیرش و موافقت موسسه آموزشی و صدور استادی پرمیت نیز برای شما الزامی خواهد بود.ویزای تحصیلی کانادا نیز از نوع مولتی برای فرد صادر می شود و مادامی که دانشجو به تحصیل خود در کانادا ادامه دهد، مجوز تحصیلی و ویزای تحصیلی وی نیز دارای اعتبار خواهد بود.

تفاوت ویزای توریستی و تحصیلی کانادا

با ویزای توریستی کانادا به هیچ عنوان نمی توانید کار پاره وقت و یا تمام وقت در کانادا انجام دهید و در صورت انجام چنین کاری، جریمه های سنگینی برای شما در نظر گرفته می شود و تاثیر منفی زیادی در سوابق پاسپورت شما خواهد داشت.

اما با ویزای تحصیلی کانادا، شما قادر به دریافت استادی پرمیت و سپس ورک پرمیت و یا همان به اصطلاح مجوز کار هستید. از این رو می توانید در صورتی که بالای 18 سال باشید، با استفاده از مجوز کار به کار دانشجویی پاره وقت (برای حداکثر 20 ساعت در هفته) در زمان تحصیل بپردازید.

در عین حال، شما می توانید در زمان تعطیلات دانشگاه، به کار آزاد و تمام وقت در کانادا پرداخته و کسب درآمد ارزی داشته باشید. این امکان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد تا پیش از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای مجوز PGWP اقدام کرده و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی برای حداکثر 3 سال به طور قانونی به کار تمام وقت در بازار کار کانادا مشغول شوند.با گذشت مجموع 5 سال از حضور در کشور کانادا ( تحصیل و کار) متقاضی می تواند برای اقامت دائم pr کانادا درخواست دهد.

در همین زمینه شما را به خواندن مطالب شرایط کار دانشجویی در کانادا و چطور ویزای دانشجویی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم و چطور اقامت دائم کانادا را بدست بیاوریم، دعوت می کنیم.

با ویزای توریستی کانادا، حداکثر اقامت شما در هر بار ورود نباید بیش از 6 ماه باشد، این درحالی است که دوره تحصیلی دانشجو در دانشگاه در هر سال بیش از این مدت بوده و حداقل 8 ماه خواهد بود. به بیانی دیگر، محدودیت حضور برای دارنده ویزای معتبر تحصیلی در کانادا به مانند دارنده ویزای توریستی وجود ندارد.یکی دیگر از تفاوت های ویزای توریستی با تحصیلی در کانادا اینست که والدین دارنده ویزای دانش آموزی و همسر و فرزند دارنده ویزای دانشجویی امکان درخواست ویزای همراه برای کانادا را دارند و می توانند تا زمان پایان دوره تحصیلی دانشجو، متقاضی را در کانادا همراهی کنند.

این موضوع برای دارندگان ویزای توریستی صدق نکرده و شامل این قانون نمی شوند. با اینکه می توان با در دست داشتن ویزای توریستی کانادا در دوره های آموزشی کمتر از 6 ماه در کانادا شرکت کرد، اما مثل ویزای تحصیلی نیازمند ارائه مدرک زبان معتبر نیست.

با مراجعه به راهنمای کامل لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا، می توانید از تک تک جزئیات مدارک این مجوز ارزشمند باخبر شوید، اما بد نیست بدانید که یکی دیگر از تفاوت های ویزای توریستی و تحصیلی کانادا در میزان تمکن مالی و موجودی حساب ویزای کانادا است.

در صورتی که به جزئیات مدارک، تکمیل فرم درخواست و هدف از سفر خود به کانادا دقت نکرده و یا اطلاعات سفر خود را به صورت گنگ و مبهمی ارائه کرده باشید، ممکن است با پدیده ریجکت ویزای کانادا از سوی افسر مهاجرت روبرو شوید.

بر همین اساس پیشنهاد می کنیم تا برای دریافت وقت سفارت، پیکاپ ویزا و انجام امور ویزای مولتی توریستی و یا تحصیلی کانادا از خدمات تخصصی نیلگام سفر در این زمینه استفاده کرده و درصد موفقیت خود را بالا ببرید.

آیا یا ویزای مولتی کانادا میتوان کار کرد؟

اگر ویزای مولتی شما از نوع توریستی باشد، به هیچ عنوان امکان کار پاره وقت و یا تمام وقت در این کشور را نخواهید داشت، اما اگر ویزای مولتی شما از نوع تحصیلی باشد،امکان انجام کار پاره وقت دانشجویی با استفاده از مجوز کار برای شما وجود دارد و میتوانید با مجوز PGWP پس از فارغ التحصیلی به کار تمام وقت بپردازید.

اما اگر به فکر مهاجرت کاری به کانادا بوده و می خواهید با استفاده از دعوت نامه درخواست ITA اکسپرس اینتری و یا اسکیل ورکر کانادا به این کشور مهاجرت کنید، بالطبع امکان کار قانونی برای شما وجود خواهد داشت.در همین زمینه خواندن مطالب بهترین موسسات کاریابی در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق مهارت و تخصص را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا

به طور معمول هزینه درخواست ویزای توریستی مولتی کانادا شامل 100 دلار هزینه درخواست ویزا و 85 دلار هزینه انگشت نگاری بیومتریک می شود. این در حالی است که هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا که شامل انگشت نگاری و مجوز استادی پرمیت می شود بالغ بر 235 دلار کانادا است. در این بین هزینه درخواست سوپر ویزای کانادا نیز مشابه ویزای توریستی کانادا و همان 185 دلار است. لازم به ذکر است که در درخواست های خانوادگی ویزای مولتی کانادا، برای یک خانواده 5 نفره حداکثر 500 دلار برای هزینه ویزا و 170 دلار برای انگشت نگاری بیومتریک دریافت خواهد شد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *