مهاجرت

چرا اقامت یونان برای ایرانیان گزینه مناسبی است

در حال حاضر بسیاری از شهروندان ایرانی به دنبال این هستند تا از طریق یک روش مهاجرتی مطمئن به اروپا و حوزه شینگن نقل مکان کرده و شرایط زندگی دائمی، کار و تحصیل را برای خود و فرزندان شان فراهم کنند.

ارتقاء سطح زندگی، قرارگیری در محیطی چند فرهنگی، بهره مندی از رفاه بالا و آزادی اجتماعی و امکان سفر به بیش از 26 کشور حوزه شینگن و اتحادیه اروپا، جزو مزایا و مواردی هستند که بسیاری از افراد را به فکر مهاجرت و تجربه سبک زندگی اروپایی می اندازد.

اگر شما هم تمایل دارید تا به یکی از کشورهای با کیفیت و معتبر حوزه شنگن مهاجرت کرده و در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را بگیرید، بهتر است چند دقیقه از زمان ارزشمند خود را به دانستن جزئیات اخذ اقامت یونان اختصاص دهید تا بفهمید که چرا اقامت یونان برای ایرانیان گزینه مناسبی محسوب می شود.

انواع اقامت یونان

کشور یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و عضو حوزه شینگن است که دارای غنای فرهنگی و تاریخی بالایی بوده و دارای آب و هوای گرم و معتدلی در طول سال است. از آنجایی که این کشور اروپایی جزو اعضای حوزه معتبر شنگن محسوب می شود، دریافت ویزای یونان و کارت اقامت این کشور از سفارت یونان موجب می شود تا دارنده آن بتواند به راحتی به سایر کشورهای این حوزه سفرکرده و از مزایای متعدد حضور در قاره پیشرفته اروپا برخوردار شود.

از این رو دریافت ویزای شینگن و اقامت یونان بسیار ارزشمند بوده و هموار کننده راه شما برای تجربه حضور در بهترین کشورهای دنیا و انتخاب بهترین گزینه برای زندگی دائم خواهد بود.

در حال حاضر کشور یونان یکی از ایده آل ترین انتخاب های مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می شود که 3 روش اقامتی (تمکن مالی، خرید ملک و یا ثبت شرکت) را برای دریافت ویزای شینگن بلند مدت تایپ D و کارت اقامت ارزشمند شنگن پیش روی شهروندان خارجی واجد شرایط قرار داده است که شرایط هر یک از آنها به شرح زیر است:

تمکن مالی برای اخذ اقامت یونان

بنابر قوانین وضع شده توسط دولت کشور یونان، شهروندان خارجی این امکان را دارند تا برای ویزای شینگن تایپ C یونان درخواست داده و با حضور در کشور یونان برای افتتاح حساب با حداقل موجودی 25 هزار یورویی اقدام کرده و با انجام امور اداری و اقامتی طرح تمکن مالی کشور یونان، به کشور مبدا برگشته و برای ویزای شینگن بلند مدت تایپ D یونان و اقامت این کشور درخواست دهند.

اگر تمایل به شرکت در این برنامه مهاجرتی دارید، باید توانایی اثبات این موضوع را به افسر پرونده داشته باشید که از درآمد حدودی 40 هزار یورویی در سال برخوردار بوده و می‌توانید به خوبی هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را برای حداقل 2 تا 3 سال اول حضور خود در یونان پوشش دهید.

این درآمد باید از منابع مالی خارج از کشور یونان و از مواردی نظیر سود سپرده بانکی، حقوق بازنشستگی، سود سهام شرکت، اجاره ملک و گزینه های این چنینی باشد. لازم به ذکر است که حساب بانکی متقاضی طرح تمکن مالی یونان معاف از مالیات است و فرد می تواند با استمرار در نگه داشتن شرایط مالی ایده آل در کشور یونان برای چندین سال متمادی، برای اقامت دائم یونان اقدام نماید.

با استفاده از این طرح مهاجرتی اروپا، دانش و مهارت خاصی برای زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی مورد نیاز نبوده و اثبات داشتن تمکن مالی برای چندین سال متوالی تضمین کننده دریافت کارت اقامت قابل تمدید شینگن شما و اعضای خانواده خواهد بود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمدید کارت اقامت یونان فرد منوط به داشتن حساب بانکی و موجودی کامل تمکن مالی مورد نظر دولت یونان است و در صورت کمتر بودن مقدار آن از حد تعیین شده، شرایط تمدید اقامت یونان برای فرد وجود ندارد.

شما این امکان را دارید تا پس از گذشت 5 سال برای کارت اقامت دائم یونان درخواست دهید و پس از گذشت 3 سال حضور مستمر در کشور یونان، برای حق شهروندی و پاسپورت یونان اقدام نمایید.

همچنین این امکان برای متقاضیان واجد شرایط اقامت از طریق تمکن مالی در یونان وجود دارد که فرزندان خود را به رایگان در مدارس این کشور ثبت نام کرده و از مزایای سیستم آموزشی با کیفیت یونان بهره مند شوند. در صورتی که فرزند متقاضی برای دو مقطع تحصیلی متوالی در یونان تحصیل کند، امکان دریافت پاسپورت یونان برای وی ممکن خواهد بود.

لازم به ذکر است که قابلیت انتقال اقامت یونان به سایر کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا وجود داشته و فرد می تواند با پرداخت 5 هزار یورو کارت اقامت سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و یا آلمان را دریافت کند. متقاضی می تواند با گذشت 3 سال از حضور و تمدید کارت اقامت یونان برای این مهم اقدام نماید.

با توجه به اهمیت داشتن موجودی حساب بانکی در طرح تمکن مالی یونان، فرد می تواند از خدمات افتتاح حساب بین المللی و مزایای مسترکارت و ویزا کارت در زمان اقامت در یونان و یا کشور مبدا بهره مند شود.

اخذ اقامت یونان با خرید ملک در این کشور

یکی از گزینه های جذاب و البته پرطرفدار حال حاضر مهاجرتی در سراسر دنیا، اقامت یونان از طریق خرید ملک در این کشور است. این بدین خاطر است که هزینه مورد نیاز برای انجام این طرح به نسبت سایر کشورهای هم رده حوزه شینگن نظیر اسپانیا بسیار کمتر بوده و مزایای متنوعی را به همراه دارد.

بنابر قوانین دولت یونان، ایرانیان می توانند با خرید یک یا چند ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو از کارت اقامت قابل تمدید و ارزشمند یونان برای خود و افراد خانواده برخوردار شود.

این ملک می تواند به صورت مسکونی، تجاری و یا اداری باشد و به فرد این اجازه را می دهد تا با خرید ملک واجد شرایط در یونان از اقامت 5 ساله و قابل تمدید در این کشور بهره مند شود. این بدین معنی است که فرد می تواند بدون نیاز به دریافت ویزای شینگن به سایر کشورهای دیگر این حوزه سفر کرده و از مزایای اجاره ملک و کسب درآمد ارزی در یونان بهره ببرد.

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بین 8 تا 12 درصد مالیات بر درآمد برای اجاره ملک از شما دریافت خواهد شد. اگر تمایل دارید تا برای این طرح مهاجرتی متفاوت یونان اقدام کنید، اول باید برای دریافت ویزای شینگن تایپ C شینگن درخواست دهید و با حضور در کشور یونان و انجام مقدمات اولیه از جمله انتخاب ملک، افتتاح حساب بانکی، دریافت کد مالیاتی و پرداخت اولیه هزینه خرید ملک، به کشور مبدا برگشته و برای ویزای شینگن تایپ D یونان درخواست دهید.

با توجه به نداشتن آشنایی کامل با روند خرید ملک و شرایط اخذ اقامت یونان و همچنین قوانین بانکی و مالیاتی این کشور، پیشنهاد می کنیم که حتماً از مشاوره کارشناسان مجرب این امر در گروه شرکت های نیلگام استفاده کنید و در صورت تمایل انجام کلیه خدمات اقامت یونان از طریق خرید ملک را به ما بسپارید.

انجام مراحل اولیه کار در یونان در یک بازه 8 تا 10 روزه انجام می شود و با پیگیری الباقی امور از کشور مبدا، با گذشت 2 تا 3 ماه کاری، کارت اقامت یونان برای خریدار ملک و اعضای خانواده وی صادر خواهد شد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که خرید ملک در یونان نیازمند افتتاح حساب بانکی و داشتن حداقل موجودی 10 هزار یورویی است و فرد میبایست برای انتقال وجه ملک به فروشنده، دارای کد مالیاتی قانونی و معتبر باشد. به بیانی دیگر می توان اینطور گفت که برای خرید ملک واجد شرایط در یونان و دریافت کارت اقامت شینگن به مبلغی بیش از 250 هزار یورو نیاز خواهید داشت که شامل مالیات ملک و هزینه های جانبی از جمله موجودی حساب بانکی شما در یونان می شود.در همین زمینه خواندن مطلب معرفی سایت های خرید و فروش ملک در یونان را به شما پیشنهاد می کنیم.

دریافت اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

گزینه نهایی مهاجرتی و دریافت اقامت یونان پیش روی ایرانیان، ثبت شرکت تجاری در این کشور است که چندان توصیه نمی شود؛ این بدین خاطر است که شرکت در این طرح به حداقل سرمایه گذاری 250 هزار یورویی نظیر خرید ملک در یونان نیاز دارد و علاوه بر وجود پروسه پیچیده و زمان بر، معاف از مالیات نبوده و به حداقل 3 نیروی کار با میانگین حقوق ماهانه 2500 یورو نیاز دارد.

از این رو توصیه می کنیم که از در صورت امکان از دو طرح دیگر خرید ملک و یا تمکن مالی در یونان استفاده کنید و در مدت زمان کمی از مزایای ویژه اقامت در حوزه شینگن برخوردار شوید. این مزایای متنوع و بی نظیر شامل موارد زیر می شود و به راحتی این موضوع را اثبات می کند که چرا اقامت یونان برای ایرانیان گزینه مناسبی است.

مزایای اقامت یونان

  • امکان تردد بی دردسر به 25 کشور دیگر حوزه شنگن از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و سوئد
  • امکان تمدید کارت اقامت یونان به صورت سالانه و تبدیل این کارت به اقامت دائمی یونان
  • نبود نیاز به دریافت ویزای شنگن برای سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان درمدارس با کیفیت و تراز اول یونان
  • امکان زندگی در 34 کشور اتحادیه اروپا
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی و برخورداری از مزایای ویزاکارت و مسترکارت
  • هزینه های پایین زندگی به نسبت سایر کشورهای اروپایی
  • نبود الزام به حضور مستمر و همیشگی در خاک یونان
  • امکان تبدیل کارت اقامت یونان به پاسپورت ارزشمند یونان
  • امکان اخذ حق شهروندی یونان و بهره مندی از مزایای شهروندی در این کشور
  • صدور کارت اقامت 5 ساله برای فرزندان زیر 18 سال خانواده
  • شرایط آب و هوایی و فرهنگی فوق العاده و مطبوع یونان
  • بالا رفتن شانس دریافت انواع ویزای کشورهای معتبر دنیا نظیر ویزای کانادا
  • امکان کسب درآمد ارزی از اجاره ملک در یونان
  • سرمایه گذاری مطمئن و پر سود در بخش املاک و مستغلات اروپا
  • امکان ثبت شرکت و انجام فعالیت تجاری در بازار کار یونان
  • امکان دریافت اقامت قابل تمدید برای پدر و مادر متقاضی و همسر وی
  • دریافت سریع کارت اقامت یونان
  • بهره مندی فرزندان از پاسپورت یونان، در صورت تحصیل در دو مقطع آموزشی پیوسته در یونان

با توجه به مزایای اشاره شده در بالا، می توان به سادگی این موضوع را تائید کرد که اقامت یونان برای ایرانیان یک گزینه مناسب و منطقی محسوب می شود و دارای ارزش افزوده زیادی برای فرد و خانواده وی خواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *