مهاجرت

اتباع ایران در کدام کشورها میتوانند ملک بخرند

موضوعی که این اواخر به اصطلاح ترند شده و بسیاری از شهروندان ایرانی دارای سرمایه به دنبال شرکت در آن هستند، خرید ملک در یک کشور خارجی و سرمایه گذاری از طریق املاک و مستغلات است.

در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری ملکی، موضوعی که ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول می کند اینست که اتباع ایران در کدام کشورها میتوانند ملک بخرند و اینکه مزایا و معایب خرید ملک در خارج از کشور چیست؟

ما در این مطلب به چند طرح محبوب سرمایه گذاری از طریق ملک برای اتباع ایرانی اشاره کرده و در ادامه کشورهای در دسترس برای شرکت در طرح خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات را به شما معرفی می کنیم.

خرید ملک در ترکیه

از دیرباز کشور ایران با کشور ترکیه روابط دوستانه ای داشته و به همین خاطر رفت و آمد شهروندان ایرانی به ترکیه و بالعکس، تجارت، خرید خانه و بسیاری از امور قانونی برای اتباع ایرانی در کشور ترکیه بدون مانع است.

از این رو شما به عنوان یک شهروند و تبعه ایرانی می توانید تا حداکثر 10 درصد از مساحت منطقه و یا 30 هکتار از املاک و مستغلات ترکیه را خریداری نموده و با خرید ملک در ترکیه از مزایای متعدد آن بهره مند شوید.

براساس قانون وضع شده توسط رئیس جمهوری ترکیه در سال 2018، شهروندان خارجی و اتباع ایرانی می توانند با خرید یک یا چند خانه به ارزش 250 هزار دلار، از مزایای کارت اقامت، حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای خود و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) بهره مند شوند.

البته این بدین معنی نیست که شما ملزم به خرید یک خانه و یا آپارتمان با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا هستید، چون شاید این بودجه خیلی بیشتر از توان خرید بسیاری از اتباع ایرانی باشد، از این رو شما می توانید با پرداخت کمتر از 100 هزار دلار نیز یک خانه معقول و مناسب در کشور ترکیه خریداری کنید، با این تفاوت که به جای حق شهروندی و تابعیت و پاسپورت ترکیه، تنها کارت اقامت یکساله و قابل تمدید برای شما و افراد خانواده صادر می گردد.

اما باز هم این امکان برای شما فراهم شده تا در سالهای بعدی، خانه جدید خریداری کرده و به هنگام رسیدن مجموع ارزش املاک خریداری شده در ترکیه به 250 هزار دلار، برای شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک اقدام نمایید.

وجود مزایای متعدد زیر موجب شده تا ایرانیان به خریداران شماره یک ملک در ترکیه در سراسر جهان تبدیل شوند:

شما می توانید برای اطلاع از اینکه خرید آپارتمان در ترکیه چگونه است، چطور شهروندی ترکیه بگیرید و شرایط کلی خرید آپارتمان در استانبول، ازمیر، آنکارا و یا سایر نقاط ترکیه به چه صورت است با مشاوران ما در نیلگام تماس گرفته و از خدمات تخصصی ما در زمینه خرید ملک در ترکیه برخوردار شوید.

خرید ملک در یونان

اگر هنوز هم این سوال برای شما مطرح است که آیا خرید ملک در خارج کشور مناسب است؟ باید به شما بگوییم که در صورت داشتن بودجه کافی، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود.

در حال حاضر یکی دیگر از طرح های جذاب خرید ملک در خارج از کشور، خرید خانه و آپارتمان در یونان و اخذ اقامت یونان است. کشوری خوش آب و هوا و توریستی در قاره اروپا و حوزه شینگن که مکان مناسبی برای زندگی دائم و حتی گذران تعطیلات محسوب می شود.

بنابر قوانین دولتی کشور یونان، شهروندان خارجی از جمله اتباع ایرانی این امکان را دارند تا با خرید ملک واجد شرایط در یونان ویزای طلایی شنگن را دریافت کرده و از مزایای دریافت کارت اقامت اروپا بهره مند شوند.

بر همین اساس، شما باید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار یورو در کشور یونان خریداری کنید تا واجد شرایط دریافت کارت اقامت یکساله و قابل تمدید حوزه شینگن شوید. در این روش، شما نیازمند دریافت ویزای تایپ C شینگن برای انجام امور اولیه خود در کشور یونان و پس از آن درخواست ویزای بلندمدت تایپ D یونان هستید.

به طور معمول شما باید ویزای یونان را دریافت کرده و در یک بازه 7 تا 8 روزه در این کشور حضور داشته باشید، سپس باید با کمک کارشناس و مترجم رسمی، تمامی امور اداری، بانکی و اقامتی خود اعم از انتخاب ملک، اخذ کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی و دریافت مسترکارت و ویزاکارت را انجام داده و پس از آن به کشور مبدا باز می گردید.

از آنجایی که برای خرید ملک در یونان نیاز به افتتاح حساب بانکی و حداقل موجودی 10 هزار دلاری برای این کار است، شما برای افتتاح حساب و پرداخت مالیات ملک خریداری شده و سایر هزینه های جانبی نیازمند مبلغی بیش از 250 هزار یورو خواهید بود.

با دریافت کارت اقامت قابل تمدید یونان، شما این امکان را دارید تا به راحتی ملک خود را اجاره داده و به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال به سایر کشورهای حوزه شینگن از جمله پرتغال، فرانسه، آلمان و اسپانیا سفر کنید. همچنین فرزندان متقاضی اجازه تحصیل کم هزینه در مدارس و موسسات آموزشی با کیفیت یونان را داشته و می توانند پس از گذراندن دو مقطع تحصیلی، برای حق شهروندی و پاسپورت یونان درخواست دهند.

اگر تمایل دارید تا در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را کسب کرده و سفر به سراسر اروپا بدون ویزا را تجربه کنید، با کارشناسان ما در نیلگام تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و خدمات خرید ملک و دریافت اقامت یونان ما استفاده کنید.

خرید ملک در فرانسه

یکی دیگر از طرح های سرمایه گذاری پرطرفدار و مناسب اتباع ایرانی، دریافت اقامت از طریق خرید ملک در فرانسه است؛ در حال حاضر به نظر بسیاری از شهروندان ایرانی، فرانسه انتخاب مناسبی برای اخذ اقامت اروپا محسوب می شود، این بدین خاطر است که شما می توانید بدون نیاز به حضور در کشور اروپایی فرانسه و تنها با داشتن حداقل 70 هزار یورو صاحب خانه شده و از مزایای متعدد خرید ملک در فرانسه که در ادامه به آنها اشاره می کنیم برخوردار شوید:

  • عدم نیاز به دریافت ویزای فرانسه
  • نبود نیاز به سابقه سفر
  • تاثیر نداشتن سابقه ریجکتی ویزای شینگن در روند مهاجرت و خرید ملک در فرانسه
  • نبود نیاز و الزام به حضور در فرانسه برای خرید ملک
  • امکان اجاره ملک و کسب درآمد ارزی در فرانسه
  • سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزای مولتی شینگن به سایر کشورهای اروپا
  • امکان تحصیل رایگان متقاضی و فرزندان وی در موسسات آموزشی کشور فرانسه
  • امکان ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی
  • امکان دریافت وام بانکی از طریق ثبت شرکت
  • توانایی درخواست پاسپورت فرانسه پس از ثبت شرکت در این کشور و پرداخت مالیات برای حداقل 3 سال
  • امکان افتتاح حساب بانکی
  • امکان بهره مندی از خدمات بیمه درمانی رایگان فرانسه

اما شاید بد نباشد تا با شرایط کلی خرید ملک و یا آپارتمان در فرانسه آشنا شوید. بنابر قوانین دولتی در کشور فرانسه، شما باید دارای حداقل بودجه 70 هزار یورویی برای خرید خانه در این کشور اروپایی باشید.

همچنین یک قانون حداقل مساحت ملک نیز برای شهروندان خارجی در نظر گرفته شده که به واسطه آن حداقل متراژ مورد نیاز برای سرپرست خانواده 14 متر و برای سایر اعضا از جمله همسر و فرزندان، به ازای هر نفر  حداقل 9 متر تعیین شده است. این بدین معنی است که یک خانواده 3 نفره نیازمند خرید یک ملک با حداقل متراژ 32 متری و یک خانواده 4 نفره نیازمند خرید یک ملک حداقل 41 متری در فرانسه خواهد بود.

در کنار این موضوع، فرد متقاضی باید دارای حداقل تمکن مالی 1300 یورویی در ماه از یک منبع درآمد ثابت خارج از خاک فرانسه از جمله اوراق و سهام، حقوق بازنشستگی و یا اجاره خانه و یا مغازه باشد.

یکی از مزیت های جذاب خرید آپارتمان در فرانسه این است که می توانید به راحتی از ملک خود کسب درآمد ارزی کنید و برای اجاره یک ملک با ارزش حداقل 70 هزار یورو، حداقل اجاره 500 یورویی دریافت نمایید.

همچنین شما می توانید علاوه بر دریافت کارت اقامت کشورهای حوزه شینگن، نسبت به ثبت شرکت تجاری در فرانسه اقدام کرده و پس از گذشت 3 سال از پرداخت مالیات و کسب درآمد در کشور فرانسه، برای حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند این کشور اقدام نمایید.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات خرید خانه و آپارتمان در فرانسه، مراحل دریافت کارت اقامت، بهترین سایتهای املاک درفرانسه و مواردی از این قبیل هستید، گروه شرکت های نیلگام با بهترین خدمات و بالاترین کیفیت ممکن در خدمت شماست.

سایر کشورهای مناسب خرید ملک برای اتباع ایرانی

در حال حاضر، گروه شرکت های نیلگام خدمات خرید ملک در 3 کشور پرطرفدار ترکیه، یونان و فرانسه را به ایرانیان عزیز ارائه می دهد، اما این بدین معنی نیست که سایر کشورها امکان خرید ملک و سرمایه گذاری را برای ایرانیان منع کرده اند، از این رو در ادامه با فهرستی از محبوب ترین کشورها برای خرید ملک و آپارتمان در خدمت شما هستیم:

  • خرید ملک در گرجستان
  • خرید ملک در اندونزی
  • خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در کلمبیا
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در فیلیپین
  • خرید ملک در قبرس
  • خرید آپارتمان و مستغلات در پاناما
  • طرح سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مراکش
  • خرید آپارتمان در امارات
  • خرید خانه در تایلند
  • خرید آپارتمان در آلمان
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا
  • خرید املاک و مستغلات در پرتغال
  • خرید خانه در مالت
  • خرید آپارتمان در کشور مونته نگرو

همانطور که می بینید کشورهای زیادی در دنیا خرید ملک را برای شهروندان ایرانی مجاز دانسته و از سرمایه گذاری ایرانیان در کشور خود استقبال می کنند، اما برخی از آنها نظیر اسپانیا نیازمند بودجه گزاف 500 هزار یورویی بوده و برخی دیگر از جمله قبرس، چندان جذابیت خاصی از لحاظ مزایا برای خریدار ندارند.

در صورتی که تمایلی به خرید ملک در کشور خارجی نداشته و تنها مایل به سرمایه گذاری و یا دریافت اقامت از طریق تمکن مالی هستید، گروه شرکت های نیلگام طرح های متنوع و متفاوتی را برای مهاجرت و دریافت اقامت کشورهای خارجی به شما ارائه می دهد.

تنها کافیست با مشاوران ما در نیلگام تماس گرفته و با استفاده از راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه، از بهترین و ایده آل ترین خدمات ممکن مهاجرتی برخوردار شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *